Partyflock
 
­ Nederland

Power to the People deel 2

door , gepubliceerd op
Het signaleren van problemen zijn veel mensen sterk in. Altijd maar vertellen wat er niet klopt, of wat niet kan. Maar juist de mogelijkheden zien en vertellen wat er goed gaat of wat er beter kan, is lastig. Ook voor mij. In de vorige column ging het over 'Power to the People', oftewel het feit dat consumenten zo weinig inspraak hebben. Vraag....aanbod. Ook al zeuren er veel mensen op organisaties, toch raken de feesten steeds uitverkocht. Gevolg: een organisatie blijft doof voor wensen van bezoekers omdat hij zijn feest toch wel vol krijgt. Lukt dit niet, dan komen er acties. Acties? Ja acties: 2 voor de prijs van 1 en massale dumpacties via prijsvragen.

Maar wat is nou de oplossing? Wat kan je nu werkelijk als consument doen? Massaal thuisblijven is de makkelijkste oplossing. Een keer je heil zoeken in iets anders. Lees een goed boek, ga eens bij je oma op bezoek of doe eens wat anders voor de samenleving. Gewoon een keer een weekend niet feesten. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar voor velen zal het niet werken omdat iedereen zijn/haar dosis housemuziek wil hebben in het weekend. Wat kan er nog meer? Een keer andere feesten bezoeken dat je normaal zou doen. Openstaan voor andere muziekstromen, voor andere dj's, voor artiesten waarvan je in eerste instantie zou zeggen "Is dat eigenlijk wel wat?". Verbreed je horizon, denk buiten de geeffende kaders.

Hier op Partyflock zie ik het nog geregeld voorkomen dan onder een recensie van een trance-cd staat "Ga toch weg met die mietjesmuziek, hard moet het zijn!" of iets van gelijke strekking. Waar is dat voor nodig? Laat andere muziekstijlen in hun waarde. Durf zelf eens te luisteren naar iets anders, kijk (of liever: luister) verder dan je neus lang is! Want dan kom ik namelijk terug op mijn punt: ga eens naar kleinere feestjes. Knusse, gezellige, underground feestjes waarbij het niet gaat om het grote geld. Waarbij er inderdaad die DJ's zijn die met een dikke smile op hun bek staan, waar dj's ook nog wel eens wat schoonheidsfoutjes in hun set maken. Maar, dat maakt het allemaal echt en puur. House zoals house vroeger was bedoeld. Geen shows tijdens een feest. Geen auto die vanuit het dak naar beneden komt waarbij de muziek stop staat. Is dat house? Is dat uit je dak gaan? Natuurlijk moeten organisaties geld verdienen, dat hoor je mij niet zeggen. Geld is nodig. Maar het kent ook zijn grenzen.

Laat ik beginnen dat we in NL verwend zijn. We hebben hier ontzettend veel goede feesten, meer dan welk land in de wereld dan ook. Vele mensen uit het buitenland kijken kwijlend naar de lineups die we ieder weekend hebben. Waar zeuren we over? Maar….neem een Dance Valley: een geweldig festival met een superlineup. Maar... wil je 70 euro betalen voor 300 DJ's, waarvan je er toch maar 15 kunt horen op een dag? Waarom zou je daar overigens de hele dag in bv. de technotent willen staan, terwijl er nog zo ontzettend veel andere tenten met muziekstijlen zijn? Wederom: kijk (of liever: luister) verder dan je neus lang is!

Andere oplossing: ga niet 'azijnpissen', maar kom met gefundeerde kritiek. Iedereen kan roepen "dat en dat feest was klote", maar je kan beter de vinger op de zere plek leggen en met opbouwende kritiek komen. Niet dingen afzeiken, maar juist zeggen waar het beter kan. Want als we met zijn allen blijven roepen dat het kut is, dan gaat iedereen ook geloven dat het kut is. Als de hele Nederlandse media 5% positiever zou zijn, dan zou het in Nederland 20% beter gaan. Geen angst meer voor terroristische aanslagen, geen onveiligheidsgevoelens, geen angs voor ‘wat men niet kent’. Nee, eigenlijk worden we in Nederland gewoon ontzettend verwend. We hebben het allemaal veels te goed. Kijk eens wat voor een feesten er allemaal zijn, wat er ieder weekend te doen is. Meer dan je denkt. Wat zeuren we eigenlijk in dit soort columns? Power to the People. Het draait allemaal om R.E.S.P.E.C.T.

The whole thing is based on respect,
respect to the music, respect to the DJ's.
Respect to the crowd and respect to one another...

Was getekend,
Harry

149 opmerkingen

 
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 21:21:
Ik sluit me volledig aan bij Harry
Mensen die het een oppervlakkig stuk tekst vinden zien niet dat er een pijnlijke kern van waarheid in zit.

Maar is dit iets wat typerend is voor Nederland? Ik zie het namelijk meer als een trend in het rijke westen. We zijn aan materie verslaafd, bekrompen en kortzichtig. De tekortkomingen in onszelf proberen we te compenseren door spullen te kopen waar je aanzien mee vergaard. We zijn de optelsom geworden van de mensen om ons heen en als een kudde dieren apen we elkaar met de laatste modetrends na om er voor de ander maar zo leuk mogelijk uit te zien.
De eerste "terrorbitch" die mij wijsmaakt dat ze zichzelf puur voor haar eigen halfkaal heeft geschoren en het dus niet om de reacties van anderen deed krijgt van mij een Happy Meal. Als niemand in je omgeving er iets van zou zeggen, ook je medegabbers, had je het dan ook gedaan?

En het liefst zouden we naast onze dikke villa een dikke Bentley hebben staan en alles op een gouden dienblaadje aangereikt willen krijgen. Dan heb je het immers "gemaakt" in het leven, dan heb je wat bereikt...
En als we die Bentley uiteindelijk hebben gaan we weer naar het volgende doel: meer, meer, meer! Het is allemaal tijdelijk wat we zoeken, terwijl de kern van "de echte ik" permanent geluk oplevert.

Maar de uiteindelijke kern, de persoonlijkheid die schuilgaat achter het masker welke is aangepast aan de maatschappelijke eisen van perfectie, raken we kwijt. Je bereikt veel meer door je persoonlijk te ontwikkelen en te streven naar geluk in plaats van materie. De meeste zwervers zijn gelukkiger dan de gierigste miljonairs. De clips op MTV pretenderen bling-bling, sieraden waar je f*cking een hele provincie in Afrika mee redt! Nee, laat ze maar sterven daar. Ze kosten ons alleen maar geld en wij hebben het o zo geweldige Amerika.

Het aantal internetjunkies stijgt gestaag. We denken dat onze wereld door de media groter wordt, maar in werkelijkheid komen de 4 muren steeds dichter op ons af. De helft van de technologische verbeteringen is gebaseerd op luiheid. Ik poep op de media, de rechterhand van de anarchie! Het is alleen maar negatief nieuws, want positief nieuws dat verkoopt niet.
Waarom zetten we niet de TV uit en gaan we de wijde wereld in? Kijken of het allemaal wel waar is wat je op TV ziet? We zijn hoeren van de media geworden die alles als zoete koek naar binnen laten komen. Zelfstandig denken is er niet meer bij, de TV bepaald wat jij moet denken. Pure indoctrinatie! Hoeveel van je vooroordelen over allochtonen zijn gebaseerd op eigen ervaringen? Degene die een goed mens zijn zul je op TV niet tegenkomen, die vind je aan de andere kant van de voordeur...

Ik denk dat ik gelukkiger ben dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb beide kanten van het leven gezien, ik ben gezegend met een broadminded soul op het gebied van muziek, van klassiek tot hardcore, van jazz tot lounge, van electro tot progressive, noem maar op; ik sta er voor open en geniet er met volle teugen van. Ik ontdek elke keer weer nieuwe stijlen en sta versteld van de schoonheid die ik er eerder niet in zag.

Ik explodeer van geluk bij het zien van een zonsopkomst. De levenspassie stroomt werkelijk door mijn aderen. Ik heb de wil om mijn tekortkomingen bij te werken en te groeien tot de persoon die ik werkelijk wil zijn en niet hetgeen dat anderen van mij verwachten.

Laat de azijnpissers maar komen, ik kan het hebben



:respect:
 
achh stelletje mongole luister toch waar je zelf zin in hebt:D
Keiharde feiten dat zeker. (Y):)
Leven zonder angst voor wat mens niet kent?
'Tis instinkt te vrezen voor wat men niet kent. :(
en tog vindt ik marco borsato ook een behoorlijke bikkel met goeie muziek

net als ali b en ze aanhang
 
Uitspraak van Cremator op zondag 9 april 2006 om 22:50:
Vet idee John iets voor A & A???

Al voorgesteld... willen ze niet aan :(
Jha je gaat er in ieder geval op vooruit met je colums..
vorrige was wel erg bagger..
Respect..
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 april 2006 om 13:16:
Ik probeer me voor te stellen hoe hardcore liefhebbers zouden reageren als Tiësto een wereldset met hardcore zou draaien.
Zouden ze het aandurven om zich te laten gaan en het stereotype beeld dat men van Tiësto heeft even aan de kant zetten?


Dus Tiesto is geen hardcore Dj? :| dan heb ik dus voor nix op alle hardcorefeesten aan het personeel staan te vragen hoe laat tiesto ging draaien :(
 
Ook al ben ik over het algemeen geen fan van trance, tiesto doet het iig origineler dan het gros van die covertrance flikkertjes de allemaal een oud nummertje pakken, een trancedeuntje eronder zetten en dan hopen rijk te worden omdat TMF er lekker blind een superclip van maakt
Alle soorten muziek hebben "iets". punt!
commercie is goed tot een bepaalde hoogte..wie dat niet vindt gaat maar terug naar het jaartal blok, want commercie zorgt voor vooruitgang..overcommercie zorgt uiteindelijk voor de vernietiging van de mens doordat de aarde de technologische ontwikkeling niet kan bij houden en zo alles veelste snel uitgeput en verneukt wordt....mja

en wat heb ik te zeggen over dure feesten...die paar dure feestjes waar ik in een jaar heenga
kunnen dr ook nog wel bij....mja dr zijn nou eenmaal niet voor elke stroming underground feestjes...zegt missg al genoeg over die stromingen?? iedereen luisterd maar wat ie luisteren wil, zolang ik er maar geen last van heb?
Vond de eerste column beter. Ik mis de nuance, Harry schreeuwt het teveel uit. Op naar de volgende (Y)
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Nice one Harry (y) Nederland is in verhouding tot het buitenland inderdaad erg verwend! Elk weekend wel ergens een groot feest, met vaak weer dezelfde namen, weer dezelfde opzet, weer hetzelfde publiek.
In het buitenland zijn de feesten een stuk zeldzamer, wat je ook direct merkt in de sfeer. Iedereen leeft er veel meer naar toe, wat zich omzet in enthousiasme op het feest zelf. Dat mis ik in Nederland vaak.

Wat dat betreft denk ik dat de commercie op dancegebied zijn hoogtij wel heeft gehad. Het merendeel raakt verveelt, doordat ze te vaak "meer van hetzelfde" zien op feesten. Een (of meerdere)lasertje is tegenwoordig standaard, vuurwerk effecten en co2 kannonen ook. Maar toch komen er meer feesten bij zonder diversificatie.
De (ervaren) danceliefhebber heeft inmiddels al vaak eieren voor zijn geld gekozen en zoekt alternatieven dan de standaard grote feesten. Gevolg: organisatoren gaan zich op een groter publiek richten met reclames via de commerciele kanalen(dagbladen, radio en tv) om toch de zaal vol te krijgen. Waardoor in mindere mate de echte muziekliefhebbert binnenkomt, wat aan sfeer niet ten goede komt. Daardoor zal de (verwende) ervaren danceliefhebber weer eerder eieren voor zijn geld kiezen. En daarmee creëer je een spiraal effect.


Iets dergelijks zien we ook vaak in de normale marketing bij een verzadigde markt. Consumenten kiezen voor alternatieven, zowel in prijs als in product. Blijft alles veel van hetzelfde dan raakt een consument op den duur uitgekeken op het product.
laatste aanpassing
 
Is dit nou een column?
 
Ik vind het ook niks.... Daarbij zijn mensen die zeggen dat grote organisaties niet luisteren naar de wensen van het publiek een beetje kortzichtig. Ze zoeken echt wel uit wat het publiek wil voordat ze hun duizende euros in een feest pompen, maar je daar maar niet druk om.
Maar ja, ze gaan wel af op wat het grote publiek wil, ook al hebben ze het soms mis en moeten ze het met dumpacties goedmaken. Daar komt nog eens bij dat je feesten die al jaren bestaan niet ineens kan veranderen... Je kan er hoogstends zalen bij doen waar ruimte is voor andere muziek (en dat wordt vrijwel overal gedaan).
 
Helemaal mee eens!
Ben laatst op een techno feesje geweest, heel anders als wat ik normaal zou doen, toch heb ik me daar goed vermaakt! En ja! Wij worden veel te veel verwend met onze weekenden, jezus zeker ieder weekend een goed feesje in de buurt, soms wel 2 of meer! Niet zeuren maar feesten, DJ's zijn ook mensen, organisatoren ook, deze maken ook fouten, maar van fouten leer je!
Probeer eens het feestje
club gzg
22 april

... alles betaalbaar, geen line up bekend want daar gaat het tenslotten niet om.
maar gegarandeerd een leuke avond met respect voor ieder en naar ieder!
laatste aanpassing
stapvrij weekend! :respect:
Laat ze maar voelen!
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 15:56:
Nee man, ik moet je gewoon niet!
"The advisor", je vind jezelf duidelijk heel wat en dat komt ook goed tot uiting in je schrijfstijl.




betr als br33z3r taal ofzo
Respect heeft natuurlijk niks te maken met muziekstijlen. Dat er veel goed gaat op een feest is waar anders komen de mensen niet. Harry wel blij met je verhaal we moeten het met elkaar leuk maken zo'n feest. En als niemand naar je mening vraagt verandert er ook niets.
 
lalaalalaaa geld
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 21:21:
Ik sluit me volledig aan bij Harry
Mensen die het een oppervlakkig stuk tekst vinden zien niet dat er een pijnlijke kern van waarheid in zit.

Maar is dit iets wat typerend is voor Nederland? Ik zie het namelijk meer als een trend in het rijke westen. We zijn aan materie verslaafd, bekrompen en kortzichtig. De tekortkomingen in onszelf proberen we te compenseren door spullen te kopen waar je aanzien mee vergaard. We zijn de optelsom geworden van de mensen om ons heen en als een kudde dieren apen we elkaar met de laatste modetrends na om er voor de ander maar zo leuk mogelijk uit te zien.
De eerste "terrorbitch" die mij wijsmaakt dat ze zichzelf puur voor haar eigen halfkaal heeft geschoren en het dus niet om de reacties van anderen deed krijgt van mij een Happy Meal. Als niemand in je omgeving er iets van zou zeggen, ook je medegabbers, had je het dan ook gedaan?

En het liefst zouden we naast onze dikke villa een dikke Bentley hebben staan en alles op een gouden dienblaadje aangereikt willen krijgen. Dan heb je het immers "gemaakt" in het leven, dan heb je wat bereikt...
En als we die Bentley uiteindelijk hebben gaan we weer naar het volgende doel: meer, meer, meer! Het is allemaal tijdelijk wat we zoeken, terwijl de kern van "de echte ik" permanent geluk oplevert.

Maar de uiteindelijke kern, de persoonlijkheid die schuilgaat achter het masker welke is aangepast aan de maatschappelijke eisen van perfectie, raken we kwijt. Je bereikt veel meer door je persoonlijk te ontwikkelen en te streven naar geluk in plaats van materie. De meeste zwervers zijn gelukkiger dan de gierigste miljonairs. De clips op MTV pretenderen bling-bling, sieraden waar je f*cking een hele provincie in Afrika mee redt! Nee, laat ze maar sterven daar. Ze kosten ons alleen maar geld en wij hebben het o zo geweldige Amerika.

Het aantal internetjunkies stijgt gestaag. We denken dat onze wereld door de media groter wordt, maar in werkelijkheid komen de 4 muren steeds dichter op ons af. De helft van de technologische verbeteringen is gebaseerd op luiheid. Ik poep op de media, de rechterhand van de anarchie! Het is alleen maar negatief nieuws, want positief nieuws dat verkoopt niet.
Waarom zetten we niet de TV uit en gaan we de wijde wereld in? Kijken of het allemaal wel waar is wat je op TV ziet? We zijn hoeren van de media geworden die alles als zoete koek naar binnen laten komen. Zelfstandig denken is er niet meer bij, de TV bepaald wat jij moet denken. Pure indoctrinatie! Hoeveel van je vooroordelen over allochtonen zijn gebaseerd op eigen ervaringen? Degene die een goed mens zijn zul je op TV niet tegenkomen, die vind je aan de andere kant van de voordeur...

Ik denk dat ik gelukkiger ben dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb beide kanten van het leven gezien, ik ben gezegend met een broadminded soul op het gebied van muziek, van klassiek tot hardcore, van jazz tot lounge, van electro tot progressive, noem maar op; ik sta er voor open en geniet er met volle teugen van. Ik ontdek elke keer weer nieuwe stijlen en sta versteld van de schoonheid die ik er eerder niet in zag.

Ik explodeer van geluk bij het zien van een zonsopkomst. De levenspassie stroomt werkelijk door mijn aderen. Ik heb de wil om mijn tekortkomingen bij te werken en te groeien tot de persoon die ik werkelijk wil zijn en niet hetgeen dat anderen van mij verwachten.

Laat de azijnpissers maar komen, ik kan het hebben

geweldig stuk 8) :respect:
brrrrrrr wat een gezeik weer leven en laten leven draaien en laten draaien feesten en laten feesten gezellighijd daar gaat het om en anders niets lol
laatste aanpassing
gezellighijd het allerbelangrijkste :D ;)
Hey hoi...
ik wilde even laten weten dat ik ook een column heb geschreven met betrekking op Vooroordelen, ik heb het merk Londsdale gebruikt om dit onderwerp aan te kaarten. Jammergenoeg vonden de mensen van partyflock het een te gevoelig onderwerp, daarnaast had ik het niet oorspronkelijk voor partyflock geschreven en dat was ook een minpunt... Voor alle mensen die hem alsnog willen lezen:) ik heb hem gewoon lekker bij me persoonlijke tekst neergezet!:D opmerkingen over me column kunnen dan geplaatst worden bij mijn gastenboek en dan kan in principe daar ook een 'discussie op niveau' ontstaan.
xxx
hadassa
 
wat een heerlijk leesvoer!
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 23:19:
we willen er ook zo mooi mogelijk uitzien tegenwoordig dure mobiel en kleding nou ik loop lekker in gabberkleding van toen,ik heb er maling aan,en ik weet dat er mensen zijn die dat ook willen maar zich er voor schamen ofzo,echt triest
en dan over feesten,het moet allemaal zo verzorgd zijn,vette decoratie enzo
In de Energiehal tijd had je goedkope kut decoratie en toch was iedereen tevreden,waarom?omdat men tevreden was en de sfeer op feesten 100x beter.Men kwam voor de muziek en de saamhoorigheid die er was.tegenwoordig loopt men liever de politieke mening te verkondigen door bepaalde kleding (combinaties) of wil men gewoon een meid mee naar huis nemen,want die komt niet voor de muziek alleen om te neuken
nu heeft iedereen een eiland waar hij/zij op wil wonen.Mij niet gezien!laatste aanpassing 3 april 2006 23:37


100 % waarheid

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 14:48:
Uitspraak van Poggle op maandag 3 april 2006 om 14:18:
alles boven de 160 bpm slaat inderdaad helemaal nergens op

Als je dat nergens op vind slaan waarom staat speedcore dan in je favo muziek genres


sommige mensen wille stoerder lijken dan ze zijn ;)
breezer en zon shit

zoals Shaker zei, van die mense die met n vriend die ze kenne naar 'harde' feesten gaan alleen omdat ze erna kunne zegge 'oh kijk mij waar ik ben geweest' terwijl ze geen kut verstand van de muziek hebbe of de mense, maar ja
Uitspraak van Lucylectric op woensdag 5 april 2006 om 22:54:
"The whole thing is based on respect,
respect to the music, respect to the DJ's.
Respect to the crowd and respect to one another..."


Wat zou je dan moeten zeggen als Carl Cox zijnde, dat het hem geen hol interesseert en dat hij alleen maar komt om ze zakken te vullen (wat stiekem wel de waarheid is)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Maar... wil je 70 euro betalen voor 300 DJ's, waarvan je er toch maar 15 kunt horen op een dag? Waarom zou je daar overigens de hele dag in bv. de technotent willen staan, terwijl er nog zo ontzettend veel andere tenten met muziekstijlen zijn? Wederom: kijk (of liever: luister) verder dan je neus lang is!


Ben ik het helemaal mee eens.
De organisatie's luisteren wel wat het grote publiek wilt. alleen dat zien er maar weinig van.
Ik merk voortaan dat er geen lonsdale meer mag gedragen worden op hc feesten. :vaag: en waarom dan eigenlijk o,ja via een rasistische onzin en dergelijke en de meeste vonden het geen gezicht wat hun draagde. (bedankt !!!)
Ik hoor ook vaak dat de grote publiek wat meer en speculaire optredens wilt zien. vb mensen aan haken hangen ect.
het geld moet toch ergens vandaan komen om deze artisten te betalen en nog winst op hebben.
voor mij hoef deze onzin niet hoor maar ik betaal er wel voor als ik ga.
geef mij maar weer gewone normale feestuh waar geen sexie wijven op het podium staan + geen decoratie. ik kom voor de muziek niet voor de rest. laat hun maar voortaan weer gewone publiek op het podium.daar kijk ik liever naar.
voor mij mag de hype snel over gaan dan gaan wij gezellig Underground de prijzen worden normaler,wat er komt komt voor de muziek en gezelligheid.