Partyflock
 
­ Nederland

Kredietcrisis?

door , gepubliceerd op
Kredietcrisis?
3 november 2008
De afgelopen en waarschijnlijk de komende tijd is er veel te doen op de Nederlandse en wereld economie. De uitspraak “veramerikanisering van de gemeenschap†blijkt na het omvallen van Amerikaanse banken en het daarmee in zijn teloorgang meeslepen van ontelbare andere banken in de hele wereld, waaronder ook Nederland, een uitspraak die dicht bij de realiteit komt.

Nu zit je zelf lekker op de bank met een hapje en een drankje en je denkt bij jezelf, (er van uitgaande dat je geen geld in icesave of Fortis hebt zitten) wat merk ik daar nu van? Ikzelf probeer altijd op de hoogte te zijn van alles maar ook voor mij is deze crisis, zoals hij genoemd wordt, niet echt te bevatten.

We praten over eentjes en nulletjes waaraan bedragen gehangen worden die niet te bevatten zijn. En vervolgens wordt er door de Nederlandse staat 10 miljard eentjes en nulletjes beschikbaar gesteld aan de ING om ervoor te zorgen dat zij haar financieel gezonde status kan handhaven. Goed bericht zou je denken voor de ING? Beursopening op maandag laat zien dat de aandelen 22% gestegen zijn. Dus ja, een goed bericht, terwijl het voor de Nederlander gewoon een sigaar uit eigen doos is. Vraag en aanbod is een duidelijke zaak en dit werk overal in door maar snap jij het dan nog?

De hele economie hangt op een bepaalde manier in elkaar en lijkt als ontworpen door een groepje Einstein nazaten. En dan wordt verwacht dat men met een bericht op de tv dat er een crisis is, iedereen snapt wat er aan de hand is. Ik vraag me af of meneer Bos überhaupt weet wat er aan de hand is, afgezien van het feit of hij er wat van snapt.

Ook met alle gemeentes die geld bij icesave hadden staan. Allereerst waarom hebben zij zoveel geld over? Betalen we dan toch teveel belasting, of zijn daar de gemeentes gewoon krenterig? Enschede staat lekker in het rood dus bang zijn voor het verliezen van geld hoeven wij niet.

En dan nog die slimme gast in de gemeenteraad van Drenthe. Een paar simpele analyses deed hem inzien dat het tijd werd om het geld bij icesave weg te halen. Hij moet minister van financiën worden!

Dan heb je Balkenende nog. Afgezien van al het commentaar wat hij al over zich heen heeft gekregen heeft hij het helemaal nog zo slecht niet gedaan. Laten we eerlijk zijn, als je kijkt naar Amerika hebben wij het zo slecht nog niet. Wel even voor de duidelijkheid; mijn stem heeft hij niet en nooit gehad.

Maar goed, inderdaad zijn er gevolgen die mensen voelen en ondergaan. Ik als student af en als komend starter op de huizenmarkt zie het nu ook al. Huizen staan lang te koop. Dit was al zo en zal ook nog wel zo blijven, tenzij er wat met de prijzen gaat gebeuren. Het lijkt erop dat die trend is ingegaan. Maar goed, ik durf het nog even niet aan. Met mij ook vele anderen waardoor de huizen ellende nog wel even zal aanblijven. Ook hier een kwestie van vertrouwen, vraag & aanbod.

Dus? Willen wij dat we er weer bovenop komen, hoe dan ook? Dan moeten we gewoon geld gaan uitgeven aan onze eigen economie. Zo is het altijd al geweest. Je denkt dan wat kan ik er aan doen. Nou, jij en ik kunnen daar ook wat aan doen door in de winkel en of supermarkt nu eens niet de 3e wereld-sponsor-de-armen-max-havelaar te kopen, maar eens aan jezelf te denken en Douwe Egberts made in Holland te kopen. Niets mis mee!

Voordat je het weet zijn wij die armen doordat we telkens weer over de grens blijven kijken in plaats van naar ons eigen landje. Klein als we zijn moeten we op onszelf passen, een ander doet het namelijk niet voor ons.

Ik ben helemaal geen fan van de Amerikaanse cultuur maar zij houden wel echt van hun land en vlag. Een beetje meer patriottisme zou de gemiddelde Nederlander niet misstaan!

228 opmerkingen

 
VOUT MET EEN V IS PAS ECHT FOUT..ZO ZIE IK HET: DE STROPDASJES VAN DE BANKEN WORDEN BELOOND VOOR HUN GROTE VOUTEN..DEZE BANKEN HADDEN NOOIT GEHOLPEN MOGEN EN MOETEN WORDEN!!
ALS JIJ EEN GROTE FOUT MAAKT BIJ JE BAAS STA JE OP STRAAT..EN DAN PRAAT IK GEEN EENS OVER MILJARDEN, DEZE KNAAPJES GAAN GEWOON VERDER MET HET VERSPILLEN VAN ONS GELD...SORRY EEN VOUTJE WORD OVERAL WEL EENS GEMAAKT. MAAR DEZE KNAAPJES KOMEN ER MEE WEG EN WIJ ZITTEN OP DE BLAREN!!DE JONGENS EN MEIDEN VAN HET UITZENDBURO,DE JONGENS EN MEIDEN VAN DE BOUW,DE STAALINDUSTRIE,TECHNIEK EN VERGEET OOK NIET DIE LEUKE MEID DIE ER PLOTSELING NIET MEER IS!! MAAR DAT VOUTE STROPDASJE DAT NOG LEKKER ZIT TE LUNCHEN MET ZIJN 911CABRIOOTJE GAAT GEWOON VERDER...BEDANKT BOS EN BALKENDE!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 november 2008 om 10:45:
VOUT MET EEN V IS PAS ECHT FOUT..ZO ZIE IK HET: DE STROPDASJES VAN DE BANKEN WORDEN BELOOND VOOR HUN GROTE VOUTEN..DEZE BANKEN HADDEN NOOIT GEHOLPEN MOGEN EN MOETEN WORDEN!!
ALS JIJ EEN GROTE FOUT MAAKT BIJ JE BAAS STA JE OP STRAAT..EN DAN PRAAT IK GEEN EENS OVER MILJARDEN, DEZE KNAAPJES GAAN GEWOON VERDER MET HET VERSPILLEN VAN ONS GELD...SORRY EEN VOUTJE WORD OVERAL WEL EENS GEMAAKT. MAAR DEZE KNAAPJES KOMEN ER MEE WEG EN WIJ ZITTEN OP DE BLAREN!!DE JONGENS EN MEIDEN VAN HET UITZENDBURO,DE JONGENS EN MEIDEN VAN DE BOUW,DE STAALINDUSTRIE,TECHNIEK EN VERGEET OOK NIET DIE LEUKE MEID DIE ER PLOTSELING NIET MEER IS!! MAAR DAT VOUTE STROPDASJE DAT NOG LEKKER ZIT TE LUNCHEN MET ZIJN 911CABRIOOTJE GAAT GEWOON VERDER...BEDANKT BOS EN BALKENDE!!

:respect:
maar daar slaap ik niet minder om
netzo als ik er minder van word...

mocht het nog zover komen kan ik altijd nog aan de jack daniels(y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 november 2008 om 22:54:
Tja, als je selectief gaat quoten haal je een zin zoals de eerste volledig uit z'n context. Mensen die merkbelust zijn, zijn onbewust soldaatjes voor grote multinationals die dankzij hen te veel macht hebben. Nike, McDonalds, GAP en andere bedrijven van hetzelfde formaat heersen over deze wereld. Cultuur wordt opgeslokt, want alles wordt omgezet in de formule van deze bedrijven. Een paar generaties geleden was er genoeg diversiteit op deze planeet. Nu hebben steeds meer jongeren van onze generatie steeds meer dezelfde gadgets, kleding, 'mode'-artikelen.

maar door dat laatse is de diversiteit al gauw een extrimiteit, beetje jammer:/
 
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/11/art000001C947824AF8C810.html

De steden Philadelphia, Atlanta en Phoenix hebben de Amerikaanse overheid gevraagd een deel van het reddingsplan van 700 miljard dollar beschikbaar te stellen.

De drie steden zijn hard getroffen door de financiële crisis. Ze kampen samen met tekorten van honderden miljoenen dollars doordat investeringen door het bedrijfsleven teruglopen. Philadelphia en Atlanta hebben honderden ambtenaren ontslagen.

De kans dat de drie steden iets krijgen is klein. Minister Paulson van Financiën zei eerder dat het plan alleen bedoeld is voor financiële instellingen

Nou, die laatste zin geeft hoop voor de toekomst. Er is volgens mij iets héél erg fout aan die bail-out.
 
klinkt lekker inderdaad:vaag:
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 13:02:
jij en ik nu in een grote 'dik-voor-mekaar-show' leven

Inderdaad.....iedereen schreeuwt moord en brand als we even pas op de plaats moeten maken. In relatieve zin is dit simpelweg hetgeen wat er aan de hand is. Natuurlijk is het vervelend dat door de verhoogde hypotheekrente de traditionele snowboardvakantie er niet in zal zitten, om maar eens iets te noemen. Echter zullen we niet in Middeleeuwse toestanden verzeilt raken waardoor jij en ik niets meer te eten zullen hebben. Dan zouden we pas écht recht van spreken hebben, tot die tijd niet.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 13:02:
Misschien in het vervolg als je iets zegt, om jezelf en anderen een plezier te doen, is het nuttig om enige kennis van zaken te hebben voordat je vervalt in racistische kleuter uitspraken

Anderzijds, hij is nog jong. Durf het hem te vergeven.
 
ik vond het echt een hele sterke column, tot deze conclusie

Dus? Willen wij dat we er weer bovenop komen, hoe dan ook? Dan moeten we gewoon geld gaan uitgeven aan onze eigen economie. Zo is het altijd al geweest. Je denkt dan wat kan ik er aan doen. Nou, jij en ik kunnen daar ook wat aan doen door in de winkel en of supermarkt nu eens niet de 3e wereld-sponsor-de-armen-max-havelaar te kopen, maar eens aan jezelf te denken en Douwe Egberts made in Holland te kopen. Niets mis mee!

Wat een onzin! Echt je begon zo sterk en ik was het roerend met je eens, maar dan kom je met deze bullshit aanzetten :S Ik ben het met je eens dat we niet zo afhankelijk zouden moeten zijn van landen als Amerika, maar dat hoort nu eenmaal bij de westerse wereld. Er is geen sprake meer van een landelijke economie, alles is nu globaal. Denk je nou echt dat die grote Nederlandse producenten van 'Nederlandse producten' alleen binnen Nederland actief zijn? Als de wereldeconomie een klap krijgt dan voelt iedereen dat, daar ontkom je niet aan. Ik ben er wel voor dat we in Nederland wat patriotisme mogen tonen, maar dat heeft niks met deze zaak te maken.

En alsjeblieft zeg denk nou niet dat wij ook maar dicht in de buurt komen van armoede en dat we nu al bang moeten zijn dat wij straks de 'armen' worden. Kijk eens een documentaire over Afrika of zo en kijk dan nog eens naar de kredietcrisis en de huidige Nederlandse situatie.
Wat een reacties zeg! Sommige mogen mogen zich wel eerst ff verdiepen in de stof voordat ze een reactie geven!

Wat hebben die (extreem) rechtse opmerkingen met de kredietcrisis te maken???

DE koffie is trouwens in de handen van de Amerikanen maakt niet uit verder maar dat geeft wel deels weer hoe moeilijk alles in elkaar zit! Er zijn nog maar weinig beursgenoteerde bedrijven voor 100% in nederlandse handen.
Als je dan echt de locale economie wil steunen koop dan eigenmerk in de supermarkt en dan niet de Aldi want dat is Duits maar gewoon de Appie of super de hoer. Is meteen een stuk goedkoper!!!

Maar leuke column!

Wat is er trouwens mis met de zwakkeren helpen in de 3de wereld door een ander merk koffie te kopen? Wij in Nederlanders hebben het met of zonder crisis het nog altijd beter als die mensen daar. Maar uit de reacties valt te lezen dat veel PFers het liefst aan zichzelf denken. JAMMER!!! Een eerlijkere wereld zou ook wel eens een leuke verandering zijn dacht ik zo.

En als reactie op Manoman Nederland zal altijd afhankelijk zijn van andere landen! Dat heb je nu eenmaal als je als natie een grootdeel van je geld verdient met handel!!!
 
zengerz:bi­er: citeer 13 november 2008 19:55
Uitspraak van [GPT]BoriZ op donderdag 13 november 2008 om 15:02:
http://www.zeitgeistmovie.com/



tis aan te raden ze allebij te bekijken deel 1 is met ondertiteling te verkrijgen
je word er immers nooit dommer van!



allebij ? :S kan het nog dommer dan :D
Dus? Willen wij dat we er weer bovenop komen, hoe dan ook? Dan moeten we gewoon geld gaan uitgeven aan onze eigen economie.


Sorry, maar hoe moeten we geld uitgeven als we dat zeer weinig hebben?
Genoeg mensen die thuis zitten met een eigen krisis omdat ze dikke rekeningen hebben zoals zorgverzekering, een hoog eigen risico, zooi die buiten je verzekering valt en je dus zelf moet betalen.
Alles is duurder geworden (boodschappen, benzine, sigaretten, je biertje/frisje in de kroeg)!!
Wat vroeger 3piek kostte, kost nu €3 of alweer duurder: je salaris daarentegen is hetzelfde gebleven als met de gulden. Die 3piek is nu ongeveer €1,20. Dus hoezo meer koopkracht? Alles is gewoon BAGGER en de mensen die dat horen te regelen snappen het blijkbaar niet. En hun salaris gaat elk jaar wéér met bakken omhoog!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:28:
allebij ? kan het nog dommer dan

schijnbaar;) leuke domme reactie:Vaag:
 
Uitspraak van Kierewieters op woensdag 12 november 2008 om 08:02:
Uitspraak van Noord Gestoort:xtc: op dinsdag 11 november 2008 om 19:28:
Gezeik omdie kut krisis wort je nie goe van zit nu ook zonder werk. Laat die nederlandse regering de geld kraan na de 3e wereld ma digt goojen, en de mensen wat bij de soos loopt die wel kunnen werken ma ant werk trappen. Grenzen digt en laat ze eest ons eigen nederland er ma boven op helpen. EIGEN VOLK EERST.

:loser:
Wij hebben nog iedere dag te eten, daar gaan mensen en kinderen dood omdat ze niks te eten en geen goede medicijnen hebben. Ze zouden jou ff een half jaartje naar een ontwikkelings land moeten sturen :[
laatste aanpassing
 
Ik vind zelf dat die hele kredietcrisis zwaar overtrokken wordt, want wat merken wij nou als consument?
De benzineprijzen dalen...das toch geen straf?
Je kunt afdingen in winkels, want men wil toch geld in het laatje zien.
Dat bepaalde bedrijven failliet gaan en er mensen werkeloos zijn/worden, dat is in NL geen ramp, werk zat! Maar tis een keuze die je maakt, lekker lui uitkering trekken, of dag en nacht poetsen voor je geld.
Huizenmarkt staat er klote voor, met name de huizenverkopers en mensen met een hypotheek, maar ik zie het maar zo; de huizen zijn nu goedkoper, hypotheek duurder, normaliter zijn de huizen duurder en de hypotheek goedkoper...
Mensen met veel spaargeld zijn de dupe...gelukkig geef ik alles ui wat ik binnen krijg!

Dus wat is nu werkelijk het probleem??? We zullen op lange termijn de gevolgen zeker voelen, maar er wordt nu onrust gewekt terwijl Jan modaal er (nog) niet zoveel last van heeft.
 
Uitspraak van dopeden op maandag 17 november 2008 om 15:38:
En als reactie op Manoman Nederland zal altijd afhankelijk zijn van andere landen! Dat heb je nu eenmaal als je als natie een grootdeel van je geld verdient met handel!!!

precies
 
Raak, raak, raak! Vind het zelf ook idd jammer dat er zo met enge ogen naar onze eigen vlag en wat vaderlandsliefde wordt gekeken :/. Voor de rest;Superrrcolumn :respect:
 
alle mense die hier negatief op reageren snappen het volgens mij gewoon niet;)
of het boeit ze niet, maar let maar op,
er gaan nog wel dingen veranderen hier in nederland!

ik betwijfel of dat in ons voordeel zal zijn!
[quote element=column_comment id=60102]alle mense die hier negatief op reageren snappen het volgens mij gewoon niet
of het boeit ze niet, maar let maar op,
er gaan nog wel dingen veranderen hier in nederland!

jahzeker 21-12-2012 ;) niet alleen hier :P
Uitspraak van Dj Anoebis op maandag 24 november 2008 om 00:28:
jahzeker 21-12-2012

Achja dat zeggen ze elk jaar weer.
weetje nog ?
het jaar 2000 zou ook een grote ramp worden .
we zijn er nog steeds.
Dat we geld uit moeten geven is inderdaad iets dat klopt :yes:
 
geld uit "moeten" geven
zit er niet iets vreemds aan dat "moeten" ? :vaag:
Als ik Balke-Elende mocht vervangen dan....

Kredietcrises jaaaja,
Vingers wijzen naar een ander, typical human response but to easy.

Vroeger werdt ons geleerd om goed met zakgeld om te gaan. Er wordt heel veel geld uitgegeven aan goede doelen dat naar outside Holland gaat. Miljoenen gaan de deur uit. Terwijl Nederland dat geld heel goed kan gebruiken voor volgende doeleindes;

* Alleenstaande vaders/moeders die naar voedselbanken moeten gaan om fatsoenlijk eten te krijgen;
* Werklozen met talent die ondernemers wensen hebben een hoge microkrediet geven;
* Werkloosheid begeiden naar de juiste pad;
* Mensen met schulden zodat de openstaande kosten betaald wordt naar de hulpverlening ipv incassobureau's met achterlijke 11,2% wettelijke rente;
* Ziekte bestrijding;
* Criminaliteit bestrijding;
* Bedrijven met een zeer goede concept maar met matig resultaat ivm hoge ondernemerslasten helpen naar een hoger niveau, wat de banenmarkt bevorderd.
and many more,

Naast geld moet het systeem ook aangepast worden, want je kan wel brandstof(geld) aan een motor geven maar zonder olie(goed systeem) loopt het vast.

* Immigratie verscherpen/ stopzetten;
* Geen moskee's in Nederland dit werkt averechts met het immigratiebeleid. Tevens probeer maar een katholiekse kerk in Marokko te plaatsen... antwoord hoef ik niet te geven wat er dan gaat gebeuren met de kerk. Een immigrant hoort zich te buigen voor een land waar ze naar toe emmigreren ipv dat de land buigt voor de immigrant.
* 19% BTW verlagen;
* Ziekenfonds terugzetten zoals daarvoorheen;
* Inkomen verhogen voor Artsen, Doktoren, Politie en overige banen met hoge verantwoordelijkheden;
* Rookverbod opheffen in belang van de horeca.
* Doodstraf toestaan voor mensen die denken dat ze god zijn door mensenlevens af te nemen;
* Zero Tolerance beleidt bij de politie.
Grote bek, nog steeds na een waarschuwing meteen meppen.

Wat ik heb neergezet is kei straight to the point. Zoals Rita altijd zegt niet links, niet rechts meer recht vooruit!

Je moet ook aan jezelf denken anders is er later geen ruimte om een ander land te helpen!
Goede doelen vind ik prima,
Maar geld is niet de solution. Tools is the key to success.
Landen zoals bijvoorbeeld Afrika voorzien met moderne apparatuur, Landbouw opzetten en Scholen.
Industrie realiseren zodat geld gemaakt wordt. Met geld kan je geld maken dankzij een goede basis namelijk de tools. Dat weet ik al te goed als ondernemer!

Kind Regards,

H.S. Peters
laatste aanpassing
Artiest Admin
De kredietsectr is een sector van vertrouwen....en van kennis.

Ik ben er afgelopen jaar op afgestudeerd, in Juni, toen was het probleem voor mij al helemaal bekend. Twee maanden later werd er pas voor het eerst in nederland ''serieus'' over gesproken....en was het dus te laat om nog terug te draaien. Oftewel, de informatievoorziening is te laat op gang gekomen, waardoor de mensen niet wisten (en velen nog steeds niet weten!) wat er aan de hand is met NL en de rest van de wereld.

Feit is dat de crisis in Amerika is begonnen en overgeslagen is op NL, dat viel dan ook te verwachten. Dat de Nederlandse overheid miljarden in het bankwezen stopt vind ik goed : hierdoor kan je een recessie, zoals heden ten dage in Amerika, tegengaan. En ik denk dat dát het belangrijkste is : wij mogen niet in zo'n situatie komen als in de USA, want dán hebben we pas echt een probleem.

De sector die het mijns inziens het zwaarst gaat krijgen is de bouwsector....weinig nieuwbouw meer, dalende vraag naar nieuwe / dure huizen....het zal niet gemakkelijk worden, en er zal ook zeker meer geconcureerd gaan worden op de woningmarkt, wat mijns inziens goed is voor een lagere prijs van de ''middenwoningen''...de aanbieders moeten tegen ''elkaar opbieden''...

Eigenlijk merkt iedereen het indirect..alles word een beetje duurder, en wanneer je in de aandelensector zit, dan ben je hoogstwaarschijnlijk bij hoge inleggen goed de pineut. Ik zie het hier in NL nog wel even duren, maar over een jaartje denk ik dat alles weer bijgetrokken (lees : niet opgelost!) is. Maargoed, dat zijn voorspellingen. Laten we onze eigen economie op orde houden, de wereldeconomie is een rotzooitje !
 
lijkt mij moeilijk in ieder geval aangezien nederland inmiddels deel uitmaakt van de wereldeconomie net zoals bijna alle andere landen of ze het nou leuk vinden of niet, je moet tog wat
Uitspraak van tleg op vrijdag 28 november 2008 om 09:19:
Als ik Balke-Elende mocht vervangen dan....

Kredietcrises jaaaja,
Vingers wijzen naar een ander, typical human response but to easy.

Vroeger werdt ons geleerd om goed met zakgeld om te gaan. Er wordt heel veel geld uitgegeven aan goede doelen dat naar outside Holland gaat. Miljoenen gaan de deur uit. Terwijl Nederland dat geld heel goed kan gebruiken voor volgende doeleindes;

* Alleenstaande vaders/moeders die naar voedselbanken moeten gaan om fatsoenlijk eten te krijgen;
* Werklozen met talent die ondernemers wensen hebben een hoge microkrediet geven;
* Werkloosheid begeiden naar de juiste pad;
* Mensen met schulden zodat de openstaande kosten betaald wordt naar de hulpverlening ipv incassobureau's met achterlijke 11,2% wettelijke rente;
* Ziekte bestrijding;
* Criminaliteit bestrijding;
* Bedrijven met een zeer goede concept maar met matig resultaat ivm hoge ondernemerslasten helpen naar een hoger niveau, wat de banenmarkt bevorderd.
and many more,

Naast geld moet het systeem ook aangepast worden, want je kan wel brandstof(geld) aan een motor geven maar zonder olie(goed systeem) loopt het vast.

* Immigratie verscherpen/ stopzetten;
* Geen moskee's in Nederland dit werkt averechts met het immigratiebeleid. Tevens probeer maar een katholiekse kerk in Marokko te plaatsen... antwoord hoef ik niet te geven wat er dan gaat gebeuren met de kerk. Een immigrant hoort zich te buigen voor een land waar ze naar toe emmigreren ipv dat de land buigt voor de immigrant.
* 19% BTW verlagen;
* Ziekenfonds terugzetten zoals daarvoorheen;
* Inkomen verhogen voor Artsen, Doktoren, Politie en overige banen met hoge verantwoordelijkheden;
* Rookverbod opheffen in belang van de horeca.
* Doodstraf toestaan voor mensen die denken dat ze god zijn door mensenlevens af te nemen;
* Zero Tolerance beleidt bij de politie.
Grote bek, nog steeds na een waarschuwing meteen meppen.

Wat ik heb neergezet is kei straight to the point. Zoals Rita altijd zegt niet links, niet rechts meer recht vooruit!

Je moet ook aan jezelf denken anders is er later geen ruimte om een ander land te helpen!
Goede doelen vind ik prima,
Maar geld is niet de solution. Tools is the key to success.
Landen zoals bijvoorbeeld Afrika voorzien met moderne apparatuur, Landbouw opzetten en Scholen.
Industrie realiseren zodat geld gemaakt wordt. Met geld kan je geld maken dankzij een goede basis namelijk de tools. Dat weet ik al te goed als ondernemer!

Kind Regards,

H.S. Peters

amen!! helemaal mee eens!!
regelrechte collumn...ik denk ooik dat je met geld in eigen land het ook daadwerkelijk hier houdt.
hoe meer wij uitgeven hoe meer geld er in nederland blijft!!
Ik zelf ben een recent gescheiden moeder van 3 kids, heb tot een paar maanden geleden een bijstands uitkering ontvangen omdat het met de kids slecht ging.nu het beter met hen gaat heb ik binnen een week werk gevonden aan de lopende band!!!
Waarschijnlijk is het werk wat ik doe te slecht voor de meeste manesen, maar als je ECHT wil werken dan pak je alles aan.
Werkeloosheid betsdtaat in mijn ogen niet tenzij je om medische redenen niet KAN werken.
Ikzelf voel me voor geen enkel werk te goed en ben zeer blij uit de bijstand te zijn, want dat is alles behalve lui thuis zitten, je moet je melden bij van alles en verantwoorden voor elke cent die je hebt!!
Ikzelf ben echter wel bang dat het met de nederlandse economie nog slechter zal gaan zolang we indd andere landen blijven helpen, totdat het voor ons eigen land te laat is.
De euro is in mijn ogen de nekslag geweest voor onze economie want alles is veel duurder geworden en mijn loon is belachelijk laag gebleven.
Uitspraak van erik_023 op woensdag 3 december 2008 om 17:45:
amen!! helemaal mee eens!!

Thanks!


Uitspraak van sweetdreamsss op zaterdag 27 december 2008 om 14:04:
regelrechte collumn...ik denk ooik dat je met geld in eigen land het ook daadwerkelijk hier houdt.
hoe meer wij uitgeven hoe meer geld er in nederland blijft!!
Ik zelf ben een recent gescheiden moeder van 3 kids, heb tot een paar maanden geleden een bijstands uitkering ontvangen omdat het met de kids slecht ging.nu het beter met hen gaat heb ik binnen een week werk gevonden aan de lopende band!!!
Waarschijnlijk is het werk wat ik doe te slecht voor de meeste manesen, maar als je ECHT wil werken dan pak je alles aan.
Werkeloosheid betsdtaat in mijn ogen niet tenzij je om medische redenen niet KAN werken.
Ikzelf voel me voor geen enkel werk te goed en ben zeer blij uit de bijstand te zijn, want dat is alles behalve lui thuis zitten, je moet je melden bij van alles en verantwoorden voor elke cent die je hebt!!
Ikzelf ben echter wel bang dat het met de nederlandse economie nog slechter zal gaan zolang we indd andere landen blijven helpen, totdat het voor ons eigen land te laat is.
De euro is in mijn ogen de nekslag geweest voor onze economie want alles is veel duurder geworden en mijn loon is belachelijk laag gebleven.

Eens en oneens,

Als je wilt werken pak je gewoon alles aan. Natuurlijk zo werdt mij dat vroeger ook geleerd.
Maar heb je ooit wel eens gehoord dat je in een sleur terecht kan komen. Opstapelingen van problemen waardoor je met 100 kg lood de zee in duikt!

Fouten zijn er ook om te leren maar Nederland is gewoon onverschillig waardoor begeleiding goed van pas komt!

Betreft de euro is 1 ding, maar het is eerder een combinatie van ziektekosten, btw, en uiteraard wat jij al noemde de euro's.