Partyflock
 
­ Nederland

Goede doelen fooienbak

anoniem gepubliceerd op
Goede doelen fooienbak
24 oktober 2006
Ik zat zo eens te denken wat er nog meer valt te bedenken nu wij met z’n allen ineens zo bezig zijn met goede doelen in de dance community met de 50 cent per entree kaartje voor dance 4 life en nu dus de fotoveiling. Ik ben nu dus ook lekker aan het meebieden op zo’n mooie canvas foto zo lang het budget het nog toestaat, maar ik ben bang dat ik toch echt moet afhaken over een paar dagen.

Zo kwam ik met een aantal ideeën. Het grootste idee is toch wel: kunnen we geen “goede-doelen-fooienbak†bij de uitgang van elk feest zetten. En dan bedoel ik niet dat we allemaal het schamele beetje geld dat we over houden na een feest dat normaal voor de koffie bij de kiosk van het station bedoeld was daar in te gaan dumpen, maar juist alle munten die we allemaal over hebben. Je kent het vast wel: begin van de avond haal je 20 van die munten om vervolgens met je bezopen/dope kop halverwege de avond te vergeten dat je er eigenlijk nog best veel over hebt. Aan het eind van de avond als je al je spullen uit je kluis weer verzameld kom je er natuurlijk achter waar je ze ook alweer had gelaten: in die andere broekzak! Maar dan staan er natuurlijk geen barren meer tot aan de uitgang, dus dan zit je daar maar mooi mee opgescheept om bij de eerste de beste prullenbak te dumpen als je er achter komt dat het geen nut heeft om ze in de snoep- en frisdrankautomaat op het station te gooien aangezien er toch niks uit komt. Kan er dus bij de uitgang geen goede-doelen-fooienbak komen voor iedereen die dit ook regelmatig overkomt of gewoon een paar munten overhoud aan het einde van de avond omdat ze weer van die smerige go fast hadden in plaatst van de gewone red bull?

Ik denk dat hiermee toch zeker zo’n €500 per grofweg 1000 bezoekers opgehaald kan worden op een gemiddeld feest (uitgaande van 2 euro per munt en dat 1 op de 4 een muntje overhoud)…. Als het al niet meer is natuurlijk! Hopelijk kunnen we zorgen voor een revolutie in de dance community door vele snoep- en frisdrankautomaten te redden van de ondergang door gefrustreerde figuren die op het station na een feest de automaten staan te slopen omdat hun muntje van tijdens het feest zoveel lijkt op het 2 euro stuk waarvan ze dachten dat ze dat er in hadden gegooid!

Hebben jullie nog meer van die goede ideeën? Laat het in de comments weten!

162 opmerkingen

 
Goed id maar niet realiseerbaar denk...Dan zou de organisatie die munten weer terug moeten ruilen voor geld? Ik denk niet dat ze hier erg gelukkig van worden...

Goed id(Y)...erg lange zinnen soms want niet lekker leest.

Uitspraak van ViBeZZ op woensdag 25 oktober 2006 om 19:07:
PS je moet niet zo zeuren over die redbull! Go fast is veel beter te zuipen en van mij mogen ze die commerciele zooi als red bull op elk feest wel afschaffen


Gewoon :bier: drinken, nog beter :P :D
laatste aanpassing
 
Artiest {SHOWLIST artist 46571, 25578}
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 19:10:
Goed id maar niet realiseerbaar denk...Dan zou de organisatie die munten weer terug moeten ruilen voor geld? Ik denk niet dat ze hier erg gelukkig van worden...


Idd, geloof niet dat ze dat doen...

Daarnaast denk ik dat het me beter lijkt om dan I.p.v. 50 cent meer te heffen per kaartje. 3 euro ofzo. Dan heeft dance4life 6x zoveel dan na de verkoop van tickets, en wat maakt het jou uit of je 47,50 of 50 euro per kaartje moet betalen?

Op zo'n bedrag te verwaarlozen, toch?
 
Uitspraak van Boelie op woensdag 25 oktober 2006 om 13:12:
er is alleen één piepklein puntje: vindt maar eens een Nederlandse organisatie die zo gek is om de omvangrijke extra winst die ze maken door teveel gekochte bonnen af te staan.


Uitspraak van -Jochem- op woensdag 25 oktober 2006 om 18:36:
Ik denk ook niet dat er een organisatie zo gek is om dat te doen...
Maar opzich helemaal geen verkeerd plan


Als er geen organisatie zo gek is om dat te doen, is het dus WEL een verkeerd plan ;):bier:
Top idee!!!

heb nog n hele verzameling thuis!!

Ben alleen huiverig als ik 'goede doelen'hoor, omdat dit voornamelijk een aantal hoge-pieven-sponsoren-betekend, in plaats van het geld echt op zn plek krijgen...

maar ik hoop dat dit plan zeker gaat slagen, het klinkt goed dus denk dat er zeker wel wat mee gedaan kan worden!! mits de organisaties hier een klein beetje aan mee willen werken...
Uitspraak van Dreams4 op woensdag 25 oktober 2006 om 18:32:
je zou ook kunnen overwegen om die asociale 50 eurocent per altijd-te-smerig-toilet bezoek te doneren..schoonmaken doen ze toch bijna nooit en juridisch gezien blijft die 50 cent ook zeer twijfelachtig, dus dit is ongetwijfeld een beter doel.

ook n top idee!! ze worden er vaak toch niet schoner op...
 
Werkzaam bij Based on Logics
ok, vind het een goed idee, maar om zo iets dan toe te laten als column???

dan kunnen we elk topic onderwerp wel toevoegen als column.

Niet Persoonlijk, maar is wel zo :flower:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 8798, 85633}
denk niet dat dit zal gebeuren...

als die muntjes terug gedeponeerd worden, dan worden ze de volgende week gewoon weer verkocht natuurlijk
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 25 oktober 2006 om 00:06:
Leuk idee.

Maar ik vind dit verder geen column to be honest, meer iets dat je in een topic zou kunnen peilen en waar bij interesse (mede vanuit PF) een nieuwsitem aan zou kunnen worden gewijd.

Dit hoort (imho) niet in de columnsectie thuis.


Ik vond dit al vreemd ja :/

De column drempel is dus vrij laag
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 19:19:
Idd, geloof niet dat ze dat doen...

Daarnaast denk ik dat het me beter lijkt om dan I.p.v. 50 cent meer te heffen per kaartje. 3 euro ofzo. Dan heeft dance4life 6x zoveel dan na de verkoop van tickets, en wat maakt het jou uit of je 47,50 of 50 euro per kaartje moet betalen?

Op zo'n bedrag te verwaarlozen, toch?


sorry hoor maar ik vind 47,50 al te duur, dus ja die 2,50 maakt dan uit!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 00:25:
op 1 muntje/consumptiebon na, die bewaar ik.... rare gewoonte


:) doe ik ook.
Voor de verzameling.
is wel een dure verzameling aan het worden:D
 
wel goed idee! maar als dit een column is kan voortaan een kind de was doen of niet soms? :nocheer:
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 21:55:
wel goed idee! maar als dit een column is kan voortaan een kind de was doen of niet soms


Kinderen mogen ook best colums schrijven! :[

Wat een gezeur allemaal over of dit stukje tekst tot colums behoord, of juist niet.. De schrijver doet zijn uiterste best om een mooi stukje te schrijven, gaan jullie dat afzeiken :/

Maaaar.. T Gaat toch allemaal v/d winst v/d de organisator af! Want die betaald dat uiteindelijk van hun verdiende geld.. En een dikke NOT! Dat doen ze echt niet!

Laten ze collectanten bij de uitgang van feesten zetten met hun collectebus :lol: Kun je mooi je kleingeld inflikkeren!
Het is opzich een leuk idee ,

Heb hier ook nog zat muntjes van allerlei tenten liggen , maar die kan ik weer gebruiken . Dus dit zou je alleen op grote feesten kunnen doen .

En hoe krijg je geld voor die muntjes ? organisatie geeft dat echt niet terug.
Goede column of niet....de man probeert enthousiast mensen over te halen om mee te helpen aan een goed doel;)

Muntjes idee is best goed idd:D hou elk feest minstens 4 muntjes over:S
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 10:48:
Goed idee, maar... Je koopt die muntjes, dat is dus inkomsten voor de tent/het feest waar de muntjes vandaan komen, die hebben dus inkomsten, of er nou gedronken word of niet. En nu vraag je ze om die extra inkomsten op te geven, want de muntjes die niet gebruikt worden moeten in die fooienpot, en uiteindelijk gaat het feest dat die muntjes uit geeft er voor betalen... Denk niet dat ze het daar mee eens gaan zijn.


Helemaal mee eens :)
 
Goed idee, Heb hier nog zoveel munten van feesten.

Die gasten zijn slim je kunt geen eens meer wat te drinken halen op het einde.
Daarnaast heb je ze gekocht, maar kun je ze bv op het zelfde feest alleen een tijdje of jaar later wanneer het feest erweer is niet meer gebruiken, want dan hebben ze weer andere muntjes..
Grapjassen en nog uitgekookt ook.
Tis gewoon hetzelfde als je je geld gewoon op de grond gooid of het aan hun geeft. Tewijl er zonder ons geen feest is.

Je koopt die muntjes, dat is dus inkomsten voor de tent/het feest waar de muntjes vandaan komen, die hebben dus inkomsten, of er nou gedronken word of niet. En nu vraag je ze om die extra inkomsten op te geven, want de muntjes die niet gebruikt worden moeten in die fooienpot, en uiteindelijk gaat het feest dat die muntjes uit geeft er voor betalen... Denk niet dat ze het daar mee eens gaan zijn.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 19:21:
Als er geen organisatie zo gek is om dat te doen, is het dus WEL een verkeerd plan

het is geen verkeerd plan, organisatie's zijn het er alleen niet mee eens, beperking van de organisatie's...
al snap ik die organisatie wel...
50/50 is denk ik eerder haalbaar, maar zal er ook wel niet van komen
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 23:14:
Wat een gezeur allemaal over of dit stukje tekst tot colums behoord, of juist niet.. De schrijver doet zijn uiterste best om een mooi stukje te schrijven, gaan jullie dat afzeiken

Dat zie je bij elke column tegenwoordig :/

terwijl het mooie van een column is; Dat er geen regels zijn.

Maar wij als Nederlands-waar je in elke publicatie een column ziet-lezend-volk zijn zo verwend met 'bekende' columnisten, dat we er wél regeltjes aan verbinden, zoals dat elke column moet eindigen met een sterke oneliner.

Waarom? Nergens voor nodig. :no:
Leuk idee alleen zal er geen een organisatie hier aan mee werken. De organisatie hoeft namelijk geen belasting te betalen over de munten die niet zijn ingeleverd, dit is dus pure winst.
De ondernemer die dat aan het goede doel gaat schenken moet nog geboren worden
laatste aanpassing
 
Als het munten zijn die je toch niet meer kan gebruiken na die avond, zou ik ze wel in zo'n bak kiepen bij de deur.
Maarja.... Nu nog een organisatie die dat geld gaat uitkeren...
Maar verder wel een goed idee.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 23:14:
Kinderen mogen ook best colums schrijven!

Wat een gezeur allemaal over of dit stukje tekst tot colums behoord, of juist niet.. De schrijver doet zijn uiterste best om een mooi stukje te schrijven, gaan jullie dat afzeiken


:respect: :yes:
het idee is prima ja!
alleen het gaat om de tent, of die eraan meewerkt.
jij betaald geld aan hun voor die munten, dus ze zijn alleen maar blij als jij die dingen niet opmaakt. zo kom je een volgende keer, of houden ze drank 'over'.
dus eigenlijk betaald de organisatie dan eigenlijk die fooienpot. denk niet dat ze daaraan mee willen werken.
:S
Goed idee, dan zijn deze overgebleven muntjes toch beter besteed dan aan flesjes water/flugel ;)
Je kent het vast wel: begin van de avond haal je 20 van die munten om vervolgens met je bezopen/dope kop halverwege de avond te vergeten dat je er eigenlijk nog best veel over hebt.


20 stuks....als dat nou eens zou kunnen....dan hield ik behoorlijk wat geld over8-)
Best een aardig idee, maar ik denk dat de organisatoren hier hun medewerking niet al te snel aan zullen verlenen.
Op lowlands kun je wel gewoon je muntjes inleveren en krijg je hier je geld voor terug.
 
Zou best een goed initiatief zijn als jet mij vraagt (y)
 
goed idee, maar helaas kan je dit nooit realiseren dan kan je net zo goed voorstellen dat iedere feestbezoeker een aantal knabbels/nakkies/ampulletjes/biertje whatever minder nuttigt op een feest en de kosten daarvan doneert, zie je het al gebeuren ? :nee:
laatste aanpassing
Whahahaha hulde aan de schijver!!! :respect:

echt een geniaal idee..
denk alleen niet dat de organisatie de munten "terugkoopt"...
ze maken niet voor niets van die klote aantallen om te kopen, net zoals foodbonnen per 5...


maar echt, t idee!! heerlijk!! :D:D
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 14:05:
Nu nog een organisatie die dat geld gaat uitkeren...

Misschien een actie door alle organisaties uitgevoerd?

En dan om de organisatie te 'paaien' niet het volledige bedrag van een muntje, maar iets van 25%, da's nog steeds 50 cent per muntje.

Is een hoop geld.

Maar één ding wat ik nog wel ter sprake wil brengen;

Niet alleen Dance 4 Life nemen als goed doel.

Gewoon elk goed doel een klein beetje geven vind ik stukken beter. Veel mensen hebben niet het geld om elk goed doel waar ze achter staan iets te geven, omdat ze al aan 3 goede doelen geven per maand en die goede doelen er een minimum aan verbinden wat je mag storten(wat ik overigens ongelofelijk lomp vind, ik begrijp het wel, administratief gezien, maar ze willen toch zo graag geld vangen? Verzin dan iets anders dan een minimum te verbinden aan een het gestorte bedrag.).
 
en hoe goed zijn die doelen dan??? het meeste geld komt toch terecht bij corrupte lui of wapenhandel