Partyflock
 
­ Nederland

Een gevaar op de weg

door , gepubliceerd op
Een gevaar op de weg
28 december 2007
Nee we gaan het dit keer niet hebben over hoe roekeloos de jongeren rijden, maar laten we het een keer hebben over de ouderen. Hoe is het woord zondagsrijder eigenlijk ontstaan..? Tegenwoordig kun je het net zo goed vrijdag- of zaterdagsrijder noemen. Er hoeft maar een bord met 80 te staan of de oudjes gaan 70 rijden of zelfs nog langzamer rijden. Toch is dit niet ergernis nummer 1 tijdens het rijden. Nee dat is het richting aangeven, of beter gezegd het niet richting aan geven. Maar ja, ze moeten ook al zoveel dingen in de gaten houden op de weg. Als ze dan ook nog een richting moeten gaan aangeven, komen ze helemaal in de problemen bij het nemen van een afslag.

Neem nou de nieuwe turborotondes, wie kent ze niet. Een rotonde met twee banen naast elkaar, zodat je links mooi het langzaam rijdende verkeer rechts kunt inhalen. Nou heb ik het laatst toch meegemaakt. Bij ons in de buurt is een straat waar een stuk of 4 van die rotondes achter elkaar liggen. Bij rotonde 1 stond ik achter een wat oudere man. Voor de rotonde gaat hij stil staan en ik zie hem duidelijk eerst links kijken, daarna rechts en tot slot nog een keer links.. hallo meneer dit is een rotonde, hier komt geen verkeer van rechts! Op rotonde 2 werd het nog bonter. Een vrouw op wat oudere leeftijd; dacht hé dat is handig, twee banen. Dan kan ik natuurlijk ook linksom. Dus die mevrouw gaat tegen het verkeer in de rotonde op.. en dan noemen ze ons een gevaar op de weg. Bij rotonde 3 moest ik gelukkig afslaan naar rechts en is mij verder leed bespaard.

Nog een probleem is het vinden van een parkeerplaats. Voor onze plaatselijke supermarkt ligt een groot plein zonder vakken. Dus ik heb mijn auto geparkeerd als er een (nog niet eens zo oude) vrouw boos naar me toe komt. Ze vertelt me dat ik hier niet mag parkeren, want nu kan zij niet meer rond rijden. Ik vertel de vrouw eerst vriendelijk dat ik hier wel mag parkeren en dat ze gewoon de auto in zijn achteruit moet zetten om te draaien. Maar daar ligt dus het probleem, achteruit rijden is voor hun niet zo gewoon. Nee, dat is voor hun blijkbaar nogal moeilijk. Dus mevrouw begint nu tegen me te schreeuwen dat ze er niet door kan zo.. ze kan nu niet rondrijden. Ik begin mijn geduld te verliezen aangezien ik mijn boodschap al lang had kunnen doen in tussentijd dus zeg: “Luister mevrouw, ik heb wel wat beters te doen. Als u moeite hebt met rijden, dan moet u op de fiets komen en niet gaan zeuren over dat je rond wilt kunnen rijden. Als je dat zo graag wilt doen, kan ik je verwijzen naar een straat hier vlakbij in de buurt.. daar liggen een stuk of 4 rotondes achter elkaar, daar kunt u dan mooi rondjes gaan rijden!â€

Ben benieuwd wat de jeugd over 50 jaar over ons te klagen heeft.

450 opmerkingen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 00:51:
vrouwen achter het stuur, bumper tegen de muur..

... bloed aan de muur toch?
 
Duitsers hebben ook moeite met die rotondes, die blijven gewoon altijd rechts rijden ook al moeten ze links afslaan, dus als je recht door wilt dan baal je wel want ze rijden dan gewoon voor je langs stelletje debielen.

...

Ga duitsers nou geen debielen noemen...
Polen zijn net zo erg op de weg hoor...
Turken en marokkanen ook...
Ken genoeg nederlanders die ook niet kunnen rijden...

Ik wil jou weleens zien rijden in een vreemd land...

Ze moeten bij die ouderen gewoon een soort examen afleggen ja...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 00:10:
vervang het woord ouderen met vrouwen in je column, en je hebt helemaal gelijk

Dit is in z'n geheel beter als de column :respect:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 01:29:
ik vind als ze 70 jaar worden hun rijbewijs moeten inleveren

En onder de 30 elk jaar examen moeten doen :looser:
laatste aanpassing
 
ik erger me er ook vaak aan.......maarja het zijn wel onze opa's en oma's.....dus ik hou me altijd maar in....
 
Slecht stukje tekst :nee:


Het lijkt mij dat voor oudere mensen het verkeer "van nu" heftig is.. er wordt vaak té hard en roekeloos gereden. Alles gaat snel, sneller en snelst.. zij moeten zogenaamd maar met de tijd mee :nee:

Wat maakt het uit dat iemand dan eens extra kijkt voor de zekerheid?!?!

Tel tot 10, haal nog eens adem, en haal gewoon in.
Heel herkenbaar, koste wat koste willen blijven auto rijden terwijl ze eigenlijk gewoon niet meer meekunnen in het verkeer, ze reageren te langzaam hetgeen nog gevaarlijker is mocht er onverwacht iets gebeuren.
En het gezeik over vrouwen in het verkeer moet eens afgelopen zijn, er zijn er zeker waar ik me aan erger maar dat heb ik net zo goed met mannen.
Op rotonde 2 werd het nog bonter. Een vrouw op wat oudere leeftijd dacht hé dat is handig, twee banen. Dan kan ik natuurlijk ook linksom dus die mevrouw gaat tegen het verkeer in de rotonde op.. en dan noemen ze ons een gevaar op de weg


:roflol:
Beetje vaag geschreven, geen heel duidelijke opmaak.

Heb er zelf nog geen last van aangezien ik nog bezig ben met mijn rijlessen O:)
laatste aanpassing
beetje gefrustreerd? vind het niet echt een column
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 00:08:
het is meer een betoog :p
Heb ook een hekel aan oudere mensen in de auto...
Maar ben het er niet helemaal mee eens dat vrouwen niet kunnen rijden!!!!
Moet wel zeggen dat de meeste dames het gaspedaal niet echt kunnen vinden ik heb de grootste hekel aan mensen die niet doorrijden en al helemaal als ze ook nog is onder de snelheid gaan zitten!
jeetje, wat zal jij een klote leven hebben als je je om dit soort dingen al zo druk kan maken zeg. doe niet zo gestressed en relax een beetje. je hebt tijd zat hoor, even wat langzamer rijden of ergens op wachten, daar ga je echt niet dood van ofzo.
 
gaaaap
gwn 100 rijde ook in de stad:P
Jaa By deze columm sluit ik me aan,,
Ik ree laatst bij ons in de wijk waar je vijftig mag,,
Drie keer raden wat voor oertijdblik bestuurder dertig gaat rijdenn,,
en dan heb je net haast omdat je byna te laat op je werk bent ,,
HEEL VERVELEND :P
Er zijn 3 veroorzakers van verkeersleed:

- Ouderen
- Vrouwen
- Allochtonen

Als iemand debiel rijdt, en ik kijk erna naar binnen wat het is, is het vaak 1 van deze drie.

Soms zit er een jonge gozer in en dan krijg je echt zo'n gesprek van: wtf het is gewoon een jonge gast! wat een debiel!

Ik moet wel toegeven dat sommige rotondes verwarrend kunnen werken als je ze niet kent. Het voorsoorteren op een baan om bv naar rechts te gaan is niet altijd duidelijk, laat staan voor oudere mensen.
Zo gaat het wel wat mij betreft...
Allemaal nog tot daar aan toe... Maar als ik dan met een fijn muziekje en een petje op in de auto zit, en ik rij een beetje door.. ben ik ineens de associale jongere die het verkeer en de samenleving verziekt! Tenminste, dat hoor je dan van de oudere generaties..
Allemaal irritaties die het alleen maar gevaarlijker maken..
Man top zeg
Grote ergenis nummer 1 van mij oudere die niet kunnen rijden, man en dan zeggen ze wat over ons. De regering ons allemaal maatregelingen opleggen maar het gevaar zelf zijn de oudere dat ze daar maar maatregelingen op gaan treffen.
Een woord hiervoor is totaal belachelijk, maar ze zijn zelf zo oud dat ze niet in de gaten hebben dat ze zelf te hard rijden:p
Je hebt helemaal gelijk!
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 00:10:
vervang het woord ouderen met vrouwen in je column, en je hebt helemaal gelijk

zwakkeling :@

Ik kan me wel goed vinden in de collumn... niets is zo irri als 'zondag'rijders!!!
Artiest Floater
Uitspraak van Confuzer.nl op woensdag 9 januari 2008 om 10:24:
Er zijn 3 veroorzakers van verkeersleed:

- Ouderen
- Vrouwen
- Allochtonen

Als iemand debiel rijdt, en ik kijk erna naar binnen wat het is, is het vaak 1 van deze drie.

Soms zit er een jonge gozer in en dan krijg je echt zo'n gesprek van: wtf het is gewoon een jonge gast! wat een debiel!

Ik moet wel toegeven dat sommige rotondes verwarrend kunnen werken als je ze niet kent. Het voorsoorteren op een baan om bv naar rechts te gaan is niet altijd duidelijk, laat staan voor oudere mensen.

helemaal mee eens
 
Werkzaam bij The Bassment
Artiest Xceqte
Hard rijden is gevaarlijk...
Maar je ergeren aan iemand die 45-50 rijd waar je 80 mag is gevaarlijker! Zeker omdat je daar natuurlijk nooit achter blijft zitten (iedereen kan zijn tijd wel beter benutten) Als het vervolgens druk is kunnen er zeker gevaarlijke inhaal situaties ontstaan...

Ik ben het er volkomen mee eens...
Ze moeten ook snel boeten instellen op gevaarlijk rijgedrag zoals OA. te langzaam rijden...

ps. vrouwen die neit kunnen rijden is een voor oordeel... er zijn genoeg mannen die dat ook niet kunnen:s (het 2 pakjes boter rijbewijs)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 08:02:
nee, ik vind eerder dat ze dan opnieuw een soort examen moeten gaan doen, of ze het nog wel kunnen. Het is niet zo dat elke 70-plusser niet kan rijden namelijk

Mee eens! Bij mij op het werk zit ook een man die is 89jaar maar die rijd beter dan de gemiddelde jongeman. die vind het geen probleem om met 100 over een dijk te scheuren waar je 80 mag :lol:


Uitspraak van Confuzer.nl op woensdag 9 januari 2008 om 10:24:
Er zijn 3 veroorzakers van verkeersleed:

- Ouderen
- Vrouwen
- Allochtonen

Als iemand debiel rijdt, en ik kijk erna naar binnen wat het is, is het vaak 1 van deze drie.

Beetje lullig hoor om meteen alles over 1 kam te scheren...
 
Uitspraak van poemma op woensdag 9 januari 2008 om 10:12:
jeetje, wat zal jij een klote leven hebben als je je om dit soort dingen al zo druk kan maken zeg. doe niet zo gestressed en relax een beetje. je hebt tijd zat hoor, even wat langzamer rijden of ergens op wachten, daar ga je echt niet dood van ofzo.

(y)

Beetje respect en ruimte voor je medemens..
Artiest Nevz
Oudere mensen boven 65 testen laten maken of men nog kan rijden. Zo niet van de weg verbannen.

Maar het is wel goed voor onze reputatie als slechtst rijdende land van europa B)
laatste aanpassing
 
Het is zeker een herkenbaar stukje, maar een column allerminst.
Er zou zeker iets aan gedaan moeten worden. Het openbaar vervoer kan al heel goedkoop zijn voor de ouderen en daar zouden ze dan ook naar mijn mening veel vaker gebruik van moeten maken, dat is beter voor iedereen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 10:45:
Uitspraak van poemma op woensdag 9 januari 2008 om 10:12:
jeetje, wat zal jij een klote leven hebben als je je om dit soort dingen al zo druk kan maken zeg. doe niet zo gestressed en relax een beetje. je hebt tijd zat hoor, even wat langzamer rijden of ergens op wachten, daar ga je echt niet dood van ofzo.

[quote element=column_comment id=44565]

Beetje respect en ruimte voor je medemens..

Beetje gas geven mag mijn medemens ja! :)
laatste aanpassing
Dit is geen column, ik zal dan wel niet de eerste en tevens ook niet de laatste zijn die dat zal verkondigen.

Over je statement heb je ergens wel een punt, oudere mensen kunnen irritant zijn op de weg, maar datzelfde is tevens ook van toepassing bij jongeren die pas hun rijbewijs hebben , waarbij bepaalde automatisme ( die voor gevorderde weggebruikers heel normaal zijn) ver te zoeken zijn op de weg.

Op het laatste moment er nog proberen tussen te komen waardoor de achterliggende 50 auto's vol op hun rem moeten, tijdens de file continu switchen van baan, niet wetend dat je er helemaal niks mee opschiet etc.



btw: partyflock mag wel iets selectiever zijn met de columns die geplaatst worden, die worden hier helaas steeds slechter.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 09:30:
Wat maakt het uit dat iemand dan eens extra kijkt voor de zekerheid?!?!

Ik zie juist vaak dat ze helemaal NIET kijken:/, vooral als fietser merk je dat. Fiets je over de rotonde, heb je voorrang, slaat er zo'n half lijk met jampot-glazen zomaar rechtsaf:[ Ik ben blij dat ik m'n remmen goed afgesteld heb anders had ik al meerdere malen op de motorkap van zo'n lijkenwagen gelegen (of 1x als het een fatale klap was geweest).

Ik denk dat je de rijdende oudjes kunt indelen in 3 groepen:

1) de oudjes die wél kunnen rijden (een zeer zeldsame soort)
2) de oudjes die te langzaam rijden (een soort met overpopulatie waar de overheid iets aan zou moeten doen)
3) de oudjes die te hard rijden en nergens naar kijken (een soort die de overpopulatie tegen gaat).

Ik zit nog vaak zat op de fiets en ik heb mijn ogen zodanig ontwikkeld dat ze, wanneer ik een gevaarlijk kruispunt of rotonde nader, volledig automatisch alle bestuurders van de dichtsbijzijnde voertuigen checken.

Je moet je aanpassen om te overleven in deze gevaarlijke wereld vol oudjes B)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 37716, 44863, 44990, 47149}
Achjah...

Gewoon inhalen en doorrijden... Maar wel precies 80 want harder mag je niet en langzamer vinden mensen vervelend...

Koekoek
 
Uitspraak van Nevz op woensdag 9 januari 2008 om 10:48:
Oudere mensen boven 65 testen laten maken of men nog kan rijden. Zo niet van de weg verbannen.

Maar het is wel goed voor onze reputatie als slechtst rijdende land van europa

:yes:
 
Artiest Proxiron
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 januari 2008 om 05:12:
Het zou per persoon bekeken moeten worden maar sommige bejaarden zijn echt een gevaar op de weg... En dan niet alleen een gevaar voor zichzelf maar ook voor ANDEREN!

pcies gewoon testen of ze nog wel mee kunnen in het verkeer, en een punten rijbewijs geven!! bij 2 punten het rijbewijs inruilen tegen een buskaart en auto tegen een rolator :P.