Partyflock

Forumonderwerp · 747947
Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft: overgevoeligheid.
Het blijkt in de praktijk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zich intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geven waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling geweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verlatingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een heel leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-compleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben altijd iemand te missen komt heel veel voor.

Ikzelf heb hier ook veel last van gehad, maar kwam er via de reguliere gezondheidszorg niet uit.
Mijn moeder heeft toen op een dag een artikel over nieuwetijdskinderen in de libelle gelezen en zag daarin veel overeenkomsten met mezelf.

Zelf herkende ik mezelf er ook in en het gaf voor mij een grote bevestiging. Nou vroeg ik me af of mensen zich hierin herkennen.

Edit: post aangepast op verzoek DAAANTJUH

Tommy
laatste aanpassing door een beheerder
Weet je, sinds ik geaccepteerd heb dat ik gewoon Jacqueline ben en dat dat voldoende is voel ik me beter dan ooit.

Ieder mens heeft zn sterke en zwakke kanten.

Leer jezelf gewoon eens wat beter kennen zonder dat je altijd probeert een verklaring te zoeken voor waarom iets is zoals het is. Sccepteer gewoon DAT het zo is. Je bent wie je bent en als je daar gewoon mee leert leven en niet steeds zoekt naar het waarom hiervan, dan scheelt je dat hee wat stress

Precies (y)

Ik denk veel in beelden. Ook dacht ik vaak dat ik anders was dan anderen.. Ook had ik het gevoel dat niemand mij begreep en vaak voelde ik mij niet op mijn gemak bij sommige mensen. Na het horen van nieuwetijdskinderen gaf mij dit de bevestiging.. :yes:

Ook heb ik veel spirituele shit gezien enzo.. Tevens geloof ik ook in de overgang naar de 5e dimensie. Heb zelf de bewijzen gezien, en zie ze nu nog steeds. Lichtbolletjes etc. etc. etc.

Kan niet wachten tot 2012 :D
laatste aanpassing

WJ je hebt helemaal gelijk :yes: het zou voor veel mensen beter zijn om op zo een manier te denken, dan veelal om mij heen gebeurd.

maar stiekem heeft het ook weer geen bal met nieuwetijds kinderen te maken :/

spirituele shit

precies hehe eindelijk

spiritueel geaard zijn op welk gebied dan ook... of je nu ADHD hebt of wat dan ook boeit geen moer ...

Oja.. ik ben blij dat ik nu een soort van antwoord heb gekregen waarom ik mij zo voel..

Ik ga ook niet de vlag uit hangen bij wijze van spreken, want door de meeste word je toch voor gek verklaard..

Iedereen is gelijk. Maar ben er toch wel trots op dat ik ook mijn steentje kan bijdragen in de overgang van de wereld richting de 5e dimensie.

Pfff donderstraal toch eens op altijd met dat wetenschappelijke gezever altijd!!!
Als mensen hier hun verhaal willen doen, en hier echt een bepaald gevoel bij kunnen krijgen van herkenning, na zich al jaren gewoon duidelijk anders voelen dan de rest van de mensheid, dan is dat juist iets positiefs. Ik durf te wedden dat veel mensen die daadwerkelijk hierbij een bevestigend gevoel krijgen (dus niet "oow wat leuk, er zitten ook dingen bij die ik heb, dus ik een NTK") er al helemaal niks meer voor voelen, om hier "uberhaupt nog te gaan zitten posten, omdat jullie zo ndig de o zo nuchtere proffesionele artsen willen uithangen.
Niet alles hoeft altijd maar met de wetenschap bewezen te worden hoor, zoals dat hier werkt, en dit wereldje. Jullie zijn gewoon duidelijk helemaal toe aan dit soort dingen...nou donder dan gewoon op uit dit topic!
En het heeft er ook helemaal niks mee te maken dat mensen zich zo graag willen labelen, het is gewoon beter als het beestje een naam heeft, een gevoel van "ik ben toch normaal"...

En kom nu niet aan, met iedereen is uniek, wat ik zie zeer duidelijk dat er een flink verschil zit tussen de normale mens, en mijzelf...niet dat ik zwaar gestoord ben ofzo, maar het is echt wel duidelijk te merken, dat ik in een wereld leef, waar andere dingen voor normaal en niet normaal worden aangezien, dan dat ik dat ook daadwereklijk zo zie, ik voel gewoon een duidelijk verschil, soms echt zwaar frusterend, ik kan soms echt een hekel aan "normale" mensen hebben bijvoorbeeld.
%) Psycho Forze: Beetje op je teentjes getrapt door sommige reacties hier?

Ieder zn ding hoor. De een vind het allemaal onzin, de ander vindt juist erkenning.

Maar in the end draait het om jeZELF.

Dat was iig het enige wat ik wilde zeggen, al ga ik er maar vanuit dat je felle reactie niet naar mij toe bedoeld was. ;)

Jezus wat reageer jij heftig zeg!
Overigens denk ik dat het ook veel met leeftijd te maken heeft. Veel mensen zijn op zoek naar wie ze nu eigenlijk zijn.

Je denkt al snel dat je "anders" bent. Dit heeft ook met taboes te maken. Mischien ervaar jij bepaalde gevoelens waar niet veel over gepraat wordt. En misschien WIl je ook juist wel anders zijn. Omdat er zo onwijs veel mensen zijn en je soms het gevoel krijgt je identiteit te verliezen.

Ik heb dit hele proces doorlopen. Heb god-weet-hoeveel etiketjes opgeplakt en dacht toen ook echt dat ik er wat mee opschoot.

Nu weet ik wel beter. Iedereen is namelijk "anders". Iedereen heeft wel wat. Tja ik kan bijv. ook slecht tegen felel lichten of veel geluiden om me heen. Dan kan ik wel blijven denken "dat komt omdat ik hoogsensitief ben"...ik kan ook gewoon een lampje minder indraaien en de muziek zachter zetten. Zonder daarbij te denken dat ik een bepaald labeltje opheb of daarin anders ben als anderen.

Psycho Forze: Een hekel hebben aan "normale" mensen? %) Je zegt zelf dat je anders bent, schreeuwt hier zowat om begrip en waardering en dan doe je zo een uitspraak. Beetje dubbel niet?

Je hebt gewoon een bepaalde algemeen geaccepteerde sociale norm en degenen die daar het meest aan voldoen zal je dan wel onder "normaal" verstaan. Type man-vrouw-2 kids-hond-Opel Astra-nieuwbouwwoninkje-2x per jaar op vakantie ofzo?

Ondertussen weet je helemaal niet waar die mensne zich mee bezighouden. Spritualiteit is al zo oud als de menshei. Je probeert altijd naar het "waarom" van je bestaan te zoeken.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In mijn ogen ben ik gewoon Jacqueline, is mn moeder gewoon mn moeder en ben jij jij. En in mijn ogen is gewoon iedereen hartstikke gestoord.

Dat besef is met de jaren gekomen en ik voel me hier prima bij. Ik hoef niet o nodig meer na te denken opver etiketjes en over het hoe en het waarom. Het is gewoon zo, punt uit. It works for me. Ieder zn ding, prima toch? :D

Psycho Forze: Beetje op je teentjes getrapt door sommige reacties hier?

Ieder zn ding hoor. De een vind het allemaal onzin, de ander vindt juist erkenning.

Maar in the end draait het om jeZELF.

Dat was iig het enige wat ik wilde zeggen, al ga ik er maar vanuit dat je felle reactie niet naar mij toe bedoeld was.

Jezus wat reageer jij heftig zeg!

Nee hoor dat niet, maar ik zat t zo eens ff allemaal goed door te lezen, en ik zat me ineens zwaar te irriteren aan een aantal reacties die t forum nogal verknallen. Jij viel daar wat mij betreft niet bepaalD onder, dus no hard feeling! :)
En wat betreft heftig reageren, daar kun jij ook wat van. ;)

Psycho Forze: Een hekel hebben aan "normale" mensen? Je zegt zelf dat je anders bent, schreeuwt hier zowat om begrip en waardering en dan doe je zo een uitspraak. Beetje dubbel niet?

Je hebt gewoon een bepaalde algemeen geaccepteerde sociale norm en degenen die daar het meest aan voldoen zal je dan wel onder "normaal" verstaan. Type man-vrouw-2 kids-hond-Opel Astra-nieuwbouwwoninkje-2x per jaar op vakantie ofzo?

Hahahaha :)
Nee zo moet je dat nou ook weer niet nemen natuurlijk.
Alleen kan ik me wel eens zwaar irriteren aan van die "normale" mensen die jou dan even te kunnen bestempelen, omdat je met bepaalde dingen niet voldoet, aan de normen die worden gestelt. Je moet de kudde maar na doen, om iets te kunnen zijn :vaag:
Ja flikker ff lekker op zeg, daar ben ik het allemaal helemaal niet mee eens, ik erger me daar zelfs dood aan af en toe. Hoe de gemiddelde mens vaak in elkaar steekt.. :/
Maargoed ik ben een van de weinige denk ik met die belevingswereld wat betreft mensen :P

snap Psycho Forze wel een beetje ...

altijd krijg je wetenschappelijke dingen naar je hoofd geslingerd ... en wordt je er vaak raar voor aangekeken dat je dingen anders ziet of voelt dan andere mensen..

met dingen anders zien bedoel ik gebeurtenissen die wetenschappelijk niet te verklaren zijn ... en het zouden geen wetenschappers zijn als ze voor die onverklaarbare gebeurtenissen en verklaaring gaan zoeken..

De meesten hier hebben denk ik een psycholoog of gehad.. die hebben dus veelal verklaringen gekregen waar ze eigenlijk niets mee konden...en zullen daar door heftiger reageren als ze weer zo een "wetenschappelijk" antwoord krijgen...

het leren accepteren van de gaves die je hebt is een van de lastigste dingen om te doen omdat het accepteren ook inhoud hoe ga je er zo goed mogelijk mee om
De mens past zich aan het klimaat van de samenleving.

Leer jezelf gewoon eens wat beter kennen zonder dat je altijd probeert een verklaring te zoeken voor waarom iets is zoals het is. Sccepteer gewoon DAT het zo is. Je bent wie je bent en als je daar gewoon mee leert leven en niet steeds zoekt naar het waarom hiervan, dan scheelt je dat hee wat stress.

Fylosoferen kan altijd toch;)? Je moet het enkel niet doen, als je er niet tegen opgewassen bent:no:! Kijk naar vagepaul...die maakt zichzelf gekker en gekker ermee:S!
laatste aanpassing

De mensheid.. zucht..

Toon eens wat respect en liefde.. Iedereen is gelijk :(
laatste aanpassing

Overigens denk ik dat het ook veel met leeftijd te maken heeft. Veel mensen zijn op zoek naar wie ze nu eigenlijk zijn.

Dat heb ik dus ook vaker, vooral na 2-3 wijntjes.
Dan loop ik langs een spiegel, doe ik net alsof ik Keanu Reeves ben die in slow motion 1000 kogels ontwijkt en met een zeer coole blik wegkijkt.

Maar dan roept Inge weer dat ik de kattenbak moet leegmaken en ben ik gewoon weer Chris.
Dat zuigt soms weleens.
Kan ik alvast een afspraak bij je maken Jaqueline als je afgestudeerd bent? :-P

GreetX Chris
RoRy a.k.a LoLaKutje 8 maart 2005 20:06
De mens past zich aan het klimaat van de samenleving.

Fylosoferen kan altijd toch? Je moet het enkel niet doen, als je er niet tegen opgewassen bent! Kijk naar vagepaul...die maakt zichzelf gekker en gekker ermee!laatste aanpassing 8 maart 2005 20:07

%) Ken jij Paul persoonlijk dan?

Of doe je nu precies waar Psycho Forze net op doelde...iemand veroordelen omdat 'ie niet aan jouw ideaalbeeld voldoet en omdat 'ie anders is dan de normen en waarden die jij belangrijk vindt?

Wie zegt dat Paul zich gek maakt? Misschien is die jongen wel zielsgelukig zoals hij is. NIets mis mee.

Er is ook niets mis met filosoferen, dat hoor je mij niet zeggen. Er is evenmin iets mis met niet filosoferen.

Iedereen zoekt z'n eigen weg, maar sommige mensen zijn ZO hard aan het zoeken dat ze vergeten te genieten. Je kunt toch niet overal antwoord op krijgen.

Je moet ook niet te intensief bezig zijn met het spirituele. Denk dat je eerder antwoord krijgt op vragen zodra je er niet mee bezig bent.. Of bedoelde je dit niet?

Uuhm dat is een NTK zou zijn, zou me verder een worst wezen hoor, maakt verder echt geen deel van m'n leven uit, het is eerder gewoon iets dat je over jezelf weet.

Bah ik heb trouwens helemaal geen zin om hier nog over discussieren !!!!!

blegh bah kut klote.
Of doe je nu precies waar Psycho Forze net op doelde...iemand veroordelen omdat 'ie niet aan jouw ideaalbeeld voldoet en omdat 'ie anders is dan de normen en waarden die jij belangrijk vindt?

Als jij zijn topics leest dan begrijp je waar ik op doel. En je zou dit een vooroordeel kunnen noemen, maar je kan het ook een signaal noemen. Iedereen interpreteert het anders.

Wat is een idealbeeld? Een ideaalbeeld is voor iedereen anders en zo heb jij ook je normen en waarden, die jou ideaalbeeld vormen.

En je zegt zelf toch al dat iedereen zijn eigen weg zoekt, maar dat ze soms vergeten te genieten....

En jij geeft tenslote over mij ook een vooroordeel. Dat ik net zoals PSycho Forze iemand vooroordeel??? Jij geeft mij een stempel dat ik net zoals hem denk...terwijl ik net zo goed misschien een voorbeeld geef om mensen na te laten denken over het onderwerp.

Maar goed als we allemaal zo gaan denken..dan zouden we allemaal niet meer kunnen genieten.
Dit zijn allemaal ethisch onderwerpen..waar we ons levenlang over na kunnen denken. Ieder doet dat op zijn eigen manier, maar tis niet meteen een vooroordeel als jij vindt dat iemand 'anders'is. Dat is jou mening en zolang jij er niet mee propageert..wanneer je iemand anders moet vindenm, vindt ik het geen vooroordeel..maar slechts een veronderstelling of mening. ( of een signaal!!)
laatste aanpassing

Als jij zijn topics leest dan begrijp je waar ik op doel. En je zou dit een vooroordeel kunnen noemen, maar je kan het ook een signaal noemen. Iedereen interpreteert het anders.

Wat dan??

Natuurlijk heb je er wel last van, mensen begrijpen je soms niet, het botst

dáár heb je toch last van?

klopt :(

Ik ben veel gepest in het verleden omdat ik in een omgeving zat waar mensen mij niet begrepen. Dit was niet omdat omdat zij "normaal" zijn en ik niet. Maar onze soort (dat klinkt heel vreemd :/ ) niet kende en niet wilde kennen..en het dus afstoten.
laatste aanpassing

Patrick is een alien :O

Nee, maar ff serieus: Patrick, ik kan je uit je droom helpen: raar ben je wel, maar hoogbegaafd :nee:

maar hoogbegaafd

Ik geloof en zeg dit zelf ook niet. ;)

Ik houd het bij volwassen B)
laatste aanpassing

Ik houdt
??

Goh dankje, je bent geweldig :/

Nou niemand ooit nog zeggen dat ik niet weet wat sarcasme is :[
Officiële waarschuwing van topic openster:

Kan iedereen alsjeblieft aardig tegen elkaar doen?

Ik heb eem vraagje: Staat er ook ergens een topic over 2012?

zoek functie :yes:
omdat jullie zo ndig de o zo nuchtere proffesionele artsen willen uithangen.
Niet alles hoeft altijd maar met de wetenschap bewezen te worden hoor, zoals dat hier werkt, en dit wereldje. Jullie zijn gewoon duidelijk helemaal toe aan dit soort dingen...nou donder dan gewoon op uit dit topic!
En het heeft er ook helemaal niks mee te maken dat mensen zich zo graag willen labelen, het is gewoon beter als het beestje een naam heeft, een gevoel van "ik ben toch normaal"...

Weet niet of dit deels voor mij bedoeld is, maar voel me wel lichtelijk aangesproken. jammer dat jij het zo opvat, heb laatst ook de discussie gehad dat ik het jammer vind dat de reguliere gezondheidszorg niets van de alternatieve zorg wil weten...omdat ik juist denk dat idd niet alles logisch en theoretisch te verklaren is aan de hand van dingen die 'gemeten' kunnen worden....

Alleen kan ik me wel eens zwaar irriteren aan van die "normale" mensen die jou dan even te kunnen bestempelen, omdat je met bepaalde dingen niet voldoet, aan de normen die worden gestelt. Je moet de kudde maar na doen, om iets te kunnen zijn

Alleen vreemd dat je enerzijds zegt dat een naam/stempel/term/diagnose juist positief is....anderzijds verafschuw je de mensen die jouw bestempelen?

:vaag:
En snap BTW best dat een naam deels erkenning en herkenning kan geven, maar wat ik juist zo vervelend vind is dat mensen gaan leven naar hun diagnose.

Ik heb borderline dus ik ben die en die. Terwijl je gewoon nog steeds pietje bent. Mensen gaan de stempel gebruiken om alles vanuit hunzelf te kunnen verklaren en te beredeneren en naar mijn idee kan en mag dat gewoon niet.

Je mag dan wel een diagnose hebben gekregen, anders zijn dan anderen, dat betekend niet dat je dingen niet meer kan relativeren.

En dat is gewoon wat je vaak ziet, mensen verschuilen zich erachter, gebruiken het als excuus en gaan het zelfs gebruiken als levensstijl....en dat is zóóóó zonde. Want er is nog veel meer

Door wat ik heb moet ik juist beshcermd worden af en toe omdat ik vaak geneigd ben om liever te doen alsof er niks aan de hand is. Ik gebruik mn diagnose nit als excuus maar weet wel dat het er is en dat ik dus dingen anders zal moeten doen.

Maar inderdaad als mensen bijvoorbeeld gaan zeggen dat ze niet kunnen boodschappen doen omdat ze ADHD hebben dat is inderdaad heel jammer. en ik geef even een stom voorbeeld maargoed.
Wat ik bedoel....is dat je jezelf moet accepteren hoe je bent, jezelf moet durven aankijken in de spiegel en trots en tevreden wezen op wat je ziet. Je leert jezelf niet kennen door een benaming, er kunnen dingen misschien op hun plaats vallen...maar jezelf accepteren en vrede hebben met wie je bent, zal je altijd nog zelf moeten doen.
# Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
# Ze benaderen alles vanuit hun emotie
# Ze leven vanuit de eigen wijsheid
# Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
# Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
# Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
# Ze zijn druk (ADHD)
# Ze zijn dromerig
# Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
# Ze reageren sterk intuïtief
# Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging
# Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
# Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
# Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
# Ze zijn soms hoogbegaafd

Tja...dan voldoe ik ook wel aardig aan het plaatje...maar net als een paar anderen geloof ik er niet in.
In de eerste plaats ben ik 'ik' en dat mijn karakter en manier van doen voor een ander ingewikkeld of niet te volgen is dat boeit me niet.
Mensen plaatsen nou eenmaal graag in hokjes en daar houd ik niet van...
Daarom hebben bepaalde mensen vaak moeite met me...ze kunnen me nergens plaatsen.
Ik laat me ook niet plaatsen dus ik zal de laatste zijn die mezelf ook nog eens een label van nieuwetijds kind of indigo kind opplakt.

Mijn nekharen gaan af en toe wel overeind staan van het zoveeeelste kind dat ADHD heeft...
In veel gevallen heb ik het idee dat ouders maar al te graag hun kind in een probleemhokje willen schoppen omdat ze zelf falen in de opvoeding.
'OH, wat is onze Pietje toch druk...en hij luisterd ook zo slecht, hij zal wel ADHD hebben"
Man zeik toch niet zo...voed je kind op en hou op je kind iets aan te praten.

Moet er bij zeggen dat kids onder ritalin (= medicijn tegen ADHD) echt niet lollig zijn om te zien...zijn net een stel dode zombie's af en toe...maar bij andere kids krijg ik weleens de neiging om ze toch even zo'n pilletje in de keel te duwen...
Onopgevoede en verwende nesten zijn het in veel gevallen.
er kunnen dingen misschien op hun plaats vallen...

hehehe we hebben een post die het goed zegt :D Zou tijd worden.

Vooral in de puberteit ga je op zoek naar jezelf en je wilt bij die groep horen, maar op de een of andere manier leg je makkelijk contact met mensen, maar op een gegeven moment gaat het mis en begin je weer opnieuw.

In het begin van bijvoorbeeld de middelbare school, niets aan de hand, maar hoe hoger de klassen hoe moeilijker dit gaat.

Je begint te twijfelen aan jezelf, want waarom kan iedereen bevriend met andere raken en jij niet?

Je zoekt hulp bij je ouders, mentoren en vertrouwenspersonen, psychologen en nergens komt er iets uit.

Je bent gezond en toch voel je je totaal niet lekker. Depressie is het ook niet.
Je kan nergens je ei kwijt en als je dan zoiets al NTK's ziet en dat geeft jou die bevestiging dan is dat heel fijn en prettig.

Ik heb per PB al diverse hele leuke reacties gekregen, maar mensen durven niet in het topic te reageren omdat ze die reacties van jullie zien :(

Er is ook nog een topic over leven met borderline en vraag me eigenlijk af waarom in dat topic er wel gewoon over gesproken kan worden en hier iedereen elkaar probeerd te overtuigen en te bewijzen enzo. Beetje jammer :(
Tja...dan voldoe ik ook wel aardig aan het plaatje...maar net als een paar anderen geloof ik er niet in.
In de eerste plaats ben ik 'ik' en dat mijn karakter en manier van doen voor een ander ingewikkeld of niet te volgen is dat boeit me niet.
Mensen plaatsen nou eenmaal graag in hokjes en daar houd ik niet van...

Je bent altijd op de eerste plaats jezelf. En hokjes zouden verboden moeten worden. Maar wat als je je niet prettig voelt,verdrietig bent, eenzaam voelt en je weet niet wat de oorzaak ervan is. Medisch gezien is er niks mis mee.

Dan is een andere kijk en benadering niet verkeerd. Er is zoveel meer dan alleen de medische wereld. En dat mensen daarvoor kiezen betekend niet dat iemand anders dat ook moet doen.

Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft: overgevoeligheid.
Het blijkt in de praktijk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zich intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geven waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling geweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verlatingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een heel leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-compleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben altijd iemand te missen komt heel veel voor.
er kunnen dingen misschien op hun plaats vallen...

hehehe we hebben een post die het goed zegt Zou tijd worden

*zucht* :/ Dat heb ik aldoor gezegd,

Alleen er zijn zoveel mensen die naarstig op zoek zijn naar een verklaring/benaming/whatever die daar gewoon NIET mee om kunnen gaan en DAT vind ik zonde.

Natuurlijk is het goed dat er benamingen/diagnosen/whatever zijn, sommige mensen halen daar idd erkenning uit, en kunnen adh daarvan hun leven (opnieuw) herinrichten. Denk bijv aan PDD. Nu wil ik niet alle PDDérs over 1 kam scheren, maar dat geeft ook herkenning, en kan je van daaruit verder werken.

Maar er zijn ook mensen die blijven zoeken en daarbij zichzelf voorbij lopen. Zien naast erkenning of herkenning, helemaal zichzelf in die diagnose. En dát is wat ik betreur.
Zoals ik al vaak heb gezegd, je blijft altijd nog pietje, maar dan mét een extra eigenschap.

Jammer dat er mensen niet in dit topic durven reageren. Er zijn genoeg kritische mensen hier die wel openstaan voor meer dan de medische meetbare wetenschap.
Ik denk dat veel mensen denken dat mensen zoals ik die idd kritisch zijn, meteen TEGEN zijn. En dat is niet zo.

Ben TEGEN de manier waarop SOMMIGEN ermee omgaan.......

Je moet het uiteindelijk allemaal ZELF doen, maar je hoeft het niet ALLEEN te doen

Starseeds

Not everyone on earth is from earth. There are those who are here from other planets and civilizations in this and other universes. And though they walk around in human bodies, in truth many have forms that are not human.

Many starseeds feel that this is true, but they don’t have information available to them to confirm it. Many are drawn to animals and other life forms on earth that, in fact, closely resemble their true form. For instance, some are very drawn to dolphins and there is a race of Beings called the Nommos who live on a planet in the Sirius star system.

There are other factors indicating a starseed identity. Here is a list of a few of them.

1. They have an intense sense of loneliness.

2. They feel like they don’t belong in their earth family.

3. They have a fascination with the stars and feel as though their home is out there, but they can’t remember where.

4. They begin to question the ways of earth at an early age. Many are the black sheep of their family.

5. They are drawn to metaphysics seeking answers to why they feel so alone and why they don’t seem to fit in on earth.

6. Many have an adversarial relationship with the parent of the opposite sex.

7. The majority of starseeds have the facial shape of their mother but the remainder of their physical body is like that of their fathers, or the other way around depending on which parent is the real parent, the starseed parent from off planet. This is done for a reason.

8. The majority of starseeds carry the Crystal Gene for DNA Recoding/Ascension. The crystal gene enables them to easily channel and access beings on other dimensions as well as recode their DNA.

9. Lower than normal body temperature and inability to handle heat.

Starseeds have at least one parent who is not on earth. In other words they have one parent who is their real parent and one who is a surrogate parent. The surrogate is usually their earth father but not always. Sometimes it is their mother.. And just in case you are concerned, there is always a contract made between the earth parent and the real parent, before the starseed child is born, for the earth parent to stand in for the real parent and to love and rear the starseed child. Many times the earth parent is a starseed themselves.

The starseed child looks more like the earth father to ensure that they are accepted by that parent at birth. In the majority of cases the real father of the starseed is not of human origin.

Starseeds are here on earth as representatives of their civilizations. Their purpose is to create templates that can be used by the members of their home world to overcome some societal problem that hinders their spiritual evolution as a soul group.

I am told that 144,000 civilizations have sent some of their people to earth as starseeds. These civilizations closely watch their beloved children while here on earth. The real parent, the starseed parent, is usually a guide for his child while that child is on earth. It is my understanding that this is why so many starseeds have experienced visitations from an early age. Their family on their home world uses many ways to communicate and maintain the connection and love bond with their family member on earth. This is also why so many civilizations have ships orbiting earth right now. They have family here and therefore have a vested interest in seeing that earth ascends.

Bron: Nibiruan Council
laatste aanpassing
DAAANTJUH 10 maart 2005 02:30
Er is ook nog een topic over leven met borderline en vraag me eigenlijk af waarom in dat topic er wel gewoon over gesproken kan worden en hier iedereen elkaar probeerd te overtuigen en te bewijzen enzo. Beetje jammer

Omdat dat voortdurend wordt bijgeharkt. De gemene opmerkingen die darin staan worden steeds nethjes verwijderd. Het vorige topic over Borderline is ook gesloten Daantjuh, ook vanwege dezelfde redenen.

Kijk, dit is gewoon en partysite en het is helemaal niet verkeerd om te praten over dingen die je dwars zitten. Maar vergeet niet dat dat niet de main reason is waarom mensen op PF komen. Er zijn dr hier genoeg die helemala geen zin hebben ind at ingewikkelde gedoe en tja, het is een openbaar forum, dus mag je dat ook zeggen als je dat wilt.

Je klunt ook leren om over de negatieve opmerkingen heen te lezen en gewoon de rest te zien. Bovendien, wat is er mis met PBs? Waarom moet er altijd openlijk over gesproken worden?

Je douwt jezelf daarmee alleen mar in een hokje. Dat heb ik tegen meerdere mensen op deze site al gezegd en ik heb het zelf ook gezien. Als JIJ jezelf etiketjes gaat opplakken is dat jouw goed recht. Maar onthoud dat als je dat doet op een site als deze, mensen dat onthouden en je er wellicht later op evroordelen. Dat is misschien niet eerlijk maar wel de keiharde realiteit.

Ben gewoon een beetje voorzichtig in wat je waar en met wie bespreekt. Just a tip. :)

Kijk, dit is gewoon en partysite en het is helemaal niet verkeerd om te praten over dingen die je dwars zitten. Maar vergeet niet dat dat niet de main reason is waarom mensen op PF komen. Er zijn dr hier genoeg die helemala geen zin hebben ind at ingewikkelde gedoe en tja, het is een openbaar forum, dus mag je dat ook zeggen als je dat wilt.

juistdaaromopenenmensenhierditsoorttopics.

excusesvoormijnkapottespatie.

ikbenalopveelsitesgeweest,vanzweverigtothier;endesondanks
devaakstompzinnigeenneerbuigendehoudingtegenovermensen
dieinhunogenallesbehalvenuchterbezigzijnvindikhettochfijnomhiertelallen.

waarom?

hetzijnpartypeopleenikook;partypeoplezijnvaakspontaneren
enzeggeneerlijkenduidelijkwaarhetnaarhungevoelopstaat.

hetleukeis;alsjeeenpartyflockervinddienetzospontaanis,maartoevallignietzostandaardnuchter
enalgemeenisenzowaariemanddienadenkt;
danishetveelleukeromzoiemandtelerenkennendanvaneenofanderezweverigespiritueleforumsite.

danhebiklievereenpartyflocker.;)
laatste aanpassing

Hallo lieve Daantje (en anderen),
ik weet wél waar je het over hebt! 'Ervaringsdeskundige' kun je wel stellen...
Na een leven lang struikelen, vallen, weer opstaan en maar doormodderen, niet begrijpend waarom ik ben zoals ik ben... kwam ongeveer 3 jaar geleden voor het eerst het woord ADHD naar voren. Intussen is de diagnose gesteld en heb ik voor mezelf besloten hoe ik verder wil... 'als mezelf' namelijk... omdat ik niet slecht ben, maar een beetje 'anders'...
Proberen uit te leggen aan mijn omgeving hoe een en ander zit heb ik domweg OPGEGEVEN... men zegt je te snappen maar doet dat in feite niet!
Voortaan moet men het maar met mij doen zoals ik ben... of mij voorbij lopen...
En dankzij de Ritalin, kan ik mijn 'harde schijf' weer een klein beetje opruimen... en weer een boek lezen... en weer nadenken... MIJN grootste struikelblok, waar ik het heel erg moeilijk mee heb, is mijn INWENDIGE onrust, dat sloopt me. Geregeld... het niet kunnen omgaan met emoties...
Verder probeer ik altijd begrip te hebben voor ieder mens...
en behandel ik mensen zoals ik zelf graag behandelt wil worden...
het ga je goed...

het leven is nu eenmaal niet alleen maar PARTY....
was dat maar zo!
Enig idee hoevel (ook jonge!) mensen ontzettend in de knoop zitten en beschadigd zijn?
Een goede kameraad van mijn kinderen, één van jullie 'Flockers", 19 jaren jong, gebroken gezin, moeder ongeneeslijk ziek, kan nergens naar toe met zijn gevoelens, verdriet en emoties... slingert heen en weer tussen vader en moeder en huilt hier (bij mij thuis) uit...
Waarom zou PartyFlock voor deze mensen níet geschikt zijn? Leg me dat een uit... iemand moet hem er door helpen!
HG
*
monogoto 14 maart 2005 11:48
juistdaaromopenenmensenhierditsoorttopics.

excusesvoormijnkapottespatie.

ikbenalopveelsitesgeweest,vanzweverigtothier;endesondanks
devaakstompzinnigeenneerbuigendehoudingtegenovermensen
dieinhunogenallesbehalvenuchterbezigzijnvindikhettochfijnomhiertelallen.

waarom?

hetzijnpartypeopleenikook;partypeoplezijnvaakspontaneren
enzeggeneerlijkenduidelijkwaarhetnaarhungevoelopstaat.

hetleukeis;alsjeeenpartyflockervinddienetzospontaanis,maartoevallignietzostandaardnuchter
enalgemeenisenzowaariemanddienadenkt;
danishetveelleukeromzoiemandtelerenkennendanvaneenofanderezweverigespiritueleforumsite.

danhebiklievereenpartyflocker

Jij spreekt jezelf ook lekker tegen zeg! :D Hoe vaak heb je al gebruld dat we hier allemala mongolen zijn,dat je wegging, dat je nooit meer terug zou komen en god-weet-wat meer? Ik weet nog dat er in de tijd dat ik Admin was niet echt hele aardige berichten vanuit jouw kant over PF kwamen mop. ;) :D

Houd an ook eens stand en ga niet weer over een paarw eken totaal de andere kant op want zo is het moeilijk om te begrijpen wat je nou ECHt vindt snap je?

Nogmaals, natuurlijk moet je kunnen praten overw at je wilt, maar realiseer je dat je hier op een OPENBAAR forum zit. Het werkt net als een weblog. Vroeger schreef je een dagboek en hield je je verhalen voor jezelf. Nu spreken mensne alles uit. Dat kan opluchtend werken en begrip kweken, maar ook averechts werken en antipathie of ongerip oproepen.

Als je daar niet tegen bestand bent kies je liever een andere weg lijkt me.

Dat is wat ik zeggen wil. :)

ikbenernutegenbestandomdatikweetdatwatikweetikniet­voornietsweetwatiknuweet.

enhetfeitdatikbesta,b­etekenddatikhierbenmeteenreden.

hieroverdiscuss­ierendoeiknietmeer;ietstoevoegenaanmensen
hunmeni­ngwiliknogwel.

discussiesondermijnenjevertrouwe­ninjezelf.

ikhebhetnietlangernodigtediscussiere­n;ikdeponeerinfo
enhoopzodoendeanderetelerenkenne­ndiemetmijnmaniervan
perceptieresoneren.

zonie­t,danniet,zowel,destebeter;)
Moeder van... 14 maart 2005 11:52
het leven is nu eenmaal niet alleen maar PARTY....
was dat maar zo!
Enig idee hoevel (ook jonge!) mensen ontzettend in de knoop zitten en beschadigd zijn?
Een goede kameraad van mijn kinderen, één van jullie 'Flockers", 19 jaren jong, gebroken gezin, moeder ongeneeslijk ziek, kan nergens naar toe met zijn gevoelens, verdriet en emoties... slingert heen en weer tussen vader en moeder en huilt hier (bij mij thuis) uit...
Waarom zou PartyFlock voor deze mensen níet geschikt zijn? Leg me dat een uit... iemand moet hem er door helpen!
HG

Leg mij eens uit waar jij gelezen hebt dat PF daarvoor niet geschikt is...%)

Het is maar hoe jij mijn tekst zelf interpreteert hoor.

Ik zeg alleen, en ik spreek uit eravring, niet alleen omdat ik zelf al dik 3 jaar op PF zit maar ook omdat ik voor deze site gewerkt heb, dat hier VEEL mensen zitten die hier puur uit tijdsverdrijf komen.

Natuurlijk vindt je overal gelijkgestemden. Ook op PF.

Maar het blijft een openbaar forum waar iedereen welkom is en iedereen moet kunnen zeggen wat 'ie denkt. Het is geen therapeutisch forum, er is ook nog zoets als vrijheid van meningsuiting.

prima als iemand een topic opent over iets wat 'm dswarszit maar het risico bestaat dat anderen daar verkeerd op reageren.

Niet iedereen is even empathisch aangeleg en mensen leven nu eenmaal vol vooroordelen.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Bij alles wat je doet zul je voor- en tegenstanders hebben. Trek je dat niet, bespreek bepaalde heftige dingen dan liever niet openbaar maar gewoon met mensen waar je van op aankunt.

Dat is gewoon een doodnormale tip die o zo waar is en die ik alleen maar goed bedoel. :)

je hebt gelijk...
maar sommige reacties op bepaalde zaken zijn ronduit dom en kwetsend... en dit betrek ik niet op mezelf maar op wat mij opvalt...
Klopt. En dat is klote, maar zo is het nu eenmaal. Ik irriteer me er ook wel eens kapot aan en ga de dialoog dan ook wel eens aan. Maar dat het me kwetst...of raakt...nee niet echt meer. Ik heb wel geleerd ja in de jaren dat ik op internet zit.

This is just the way it is. Jammer misschien, maar wel realiteit. Leer daarmee om te gaan of zoek een andere manier. :)

Net of mij dat wat boeit hoe mensen over mij denken hier op PF? Bij zit er nog altijd een heel verschil tussen real-life en het internet :)
Jou misschien niet maar anderen wel. Ik zie 't bijv. wel aan de reacties van Daantjuh. En daarom zeg ik 't ook even, snappie?