Partyflock

Forumonderwerp · 740174
Er is al veel hardware aangeschaft, maar het blijkt dat elke keer ook weer meer mensen op Partyflock kijken en ook steeds actiever bezig zijn, waardoor we elke keer achter de feiten aanlopen wat betreft capaciteit.

De grootste bottleneck ligt nu bij de webserver die inmiddels al bijna 3 jaar oud is.

Het is de bedoeling die nu zo snel mogelijk te gaan vervangen door 3 nieuwe webservers die naast elkaar zullen draaien en waarover dus de huidige belasting verdeeld zal worden.

Kans is groot dat daarna de database servers weer het probleem gaan vormen, omdat met de komst van nieuwe webservers, meer mensen weer druk bezig gaan op de voorlopig afdoende snelle webservers, maar de database servers hebben het nu ook druk (er is nog wel iets speelruimte), dus die zullen het dan ook weer zwaar gaan hebben.

Huidige serverpark:

loadbalancer
single P4 3 GHz, 1 GB geheugen, 80 GB software SATA RAID1

webserver
dual AthlonMP 2600+, 2 GB geheugen, 20 GB ATA

database master
dual Xeon 3 GHz, 4 GB geheugen, 36 GB hardware SCSI RAID1

database slave 1
dual Xeon 2,4 GHz, 3.5 GB geheugen, 36 GB SCSI

vip-webserver, static content, database slave 2:
single P4 3 GHz, 2 GB geheugen, 70 GB ATA

backupserver
single Celeron 2.8 GHz, 256 MB geheugeh, 160 GB software ATA RAID1

Allemaal aangeschaft met donatie geld!
laatste aanpassing
Hulde aan de donateurs en aan Thomas (K)
laatste aanpassing
Zegt me niks...

Maarre :respect:

(Y)

:respect:

(Y)

Het doneren aan pf ben ik al langer van plan, alleen ik ben (en denk niet de enige) vrij lui en via abn-ambro moet ik mezelf eerst aanmelden etc. om geld te storten (doe je niet in een paar seconde). Natuurlijk ga ik binnenkort toch ook maar geld overmaken, ik vroeg me alleen af of het niet slim is om het wat makelijker te maken om te kunnen doneren bijvoorbeeld op feesten gaan staan of iets in die richting. Veel suc6 ermee alvast, en mijn donatie komt er aan ik neem de moeite maar eens er wat moeite voor te doen.
zit wel een kern van waarheid in, ik telebankier sowieso niet graag, maar vond dat het er toch maar eens van moest komen, ook omdat iedereen om mij heen wel ging doneren.

Bij een feest staan kost inderdaad minder moeite om te doneren, alleen je moet de vrijwilligers wel hebben om er te staan en je kunt het ook niet altijd maken om op een feest geld in te zamelen voor een niet-commerciële site.

Maar ik denk wel dat je op zo een manier al snel veel geld bij elkaar kunt halen, het is veel makkelijker om ff je portemonnee open te trekken en er een twee euro munt uit te halen. Zo heb je al snel 200 tot misschien wel 500 euro..

petje af!

respect!

(Y)
:respect: :respect: (y)

Bovenstaande reacties alleen donateurs ;)
laatste aanpassing
Bovenstaande reacties alleen donateurs

er moeten natuurlijk altijd uitzonderingen zijn hihi,
maar kan ik ook doneren door een ouderwets acceptgirootje in te vullen?
:respect:

maar kan ik ook doneren door een ouderwets acceptgirootje in te vullen?

:yes: ik heb het gewoon via girofoon gedaan 8)
Werkzaam bij Partyflock
top, hoop dat we met de nieuwe webservers weer even vooruit kunnen!

wordt m'n geld toch nog goed besteed ;)
goed werk weer :D (Y) en dat voor een hobby :jaja:

Huidige serverpark:

wordt idd een aardig park ja :9
binnenkort maar weer s wat doneren :jaja:

gaat goed :respect:

ben ik effe blij dat ik gedonneerd heb B)

Al die termen zeggen me niks!! Maar kweet iig dat me geld goed besteeed wordt!! :flower:

(y) (y)
Idd, we maken met zijn allen gebruik van deze site en daarom zijn we ook met zijn allen min of meer verantwoordelijk er voor (lees: doneren, om het principe). Want soms lijkt PF wel te bezwijken onder zijn eigen succes...
laatste aanpassing
t0mm1e, (y)
Een kameraad van mij is gebanned omdat hij een opmerking maakte over het principe dat het best mogelijk is dat het geld gewoon naar de BMW's van de crew ging.
omdat hij gebanned is ben ik best nieuwsgierig wat er nou ECHT met het geld gebeurd.
(zie dit niet te erg als wantrouwen naar de crew hoor..:bah: dat ids niet de bedoeling)
Enne de stroom rekening door wie wordt die betaald :P

Is trouwens aardig wat spul wat je daar heb liggen thomas :D
laatste aanpassing
heb geen verstand van die bakkies! klinkt duur!
weet namelijk wat ik zelf voor eigen pc heb betaald en dat lijkt me wel iets ingewikkelder...
prima hoor ga zo door!:D
laatste aanpassing

:| ziet er goed uit :9

succes ermee (Y)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
ik ben trots op mijzelf :9
erg netjes :respect:

petje af voor jou tom (Y)