Partyflock

Forumonderwerp · 736018
Meer dan tien jaar geleden werd Nederland overspoeld door het housevirus en de popmuziek kreeg er een geduchte variant bij. Niet iedereen kon de nieuwe muzieksoort waarderen en door veel critici werd de elektronische herrie afgedaan als een modeverschijnsel waarop iedereen spoedig uitgekeken zou zijn. Zoals op zoveel fronten was Nederland ook in het volgen van de uit de Verenigde Staten en Engeland overgewaaide hype uniek.
Waar elders in de wereld house in de breedste zin van het woord beleefd werd, was er hier al snel sprake van een tweestrijd.
Zij die van het hardere werk hielden konden zich vinden in de Hardcore, Nederlands eerste eigen jeugdcultuur. Mensen die liever vrolijke melodieën hoorden begaven zich richting het clubcircuit.
Twee grote kampen ontstonden die een flinke stempel drukten op de Nederlandse dancemarkt in de jaren negentig...

En dan was er nog een kleine derde groep

Techno heeft door de jaren heen altijd een undergroudn imago gehouden. Hoe groot en massaal de technofeesten tegenwoordig ook zijn, de muziek wordt nog altijd niet als commercieel beschouwd. En hoeveel de grote DJ's ook verdienen, nooit verliezen zij hierdoor hun geloofwaardigheid binnen de scene.
Techno is een vreemd verschijnsel en verreweg de meest interessante stroming binnen de dance. Over geen enkele stijl wordt zo uitgeweid door de liefhebbers en in geen enkel genre worden de DJ's zo met elkaar vergeleken. En maar weinig house-varianten hebben zoveel aandacht gekregen van de 'serieuze' muziekpers in de landelijke dagbladen.
De reden laat zich raden, maar degenen die denken dat dit komt omdat Techno als een intellectuele stroming gezien wordt zouden het best wel een bij het rechte eind kunnen hebben.

Techno is niet de meest toegankelijke stroming. Heb het nooit eerder gehoord dan is de kans levensgroot dat je in eerste instantie niet goed weet wat je ermee aan moet. De snerpende 'freaky' geluidjes, hypnotiserende bliepjes, donderende kickdrums en overstuurde baslijnen laten zich niet makkelijk beluisteren. Tegelijkertijd kan zelfs de meest doorgewinterde 'kenner' telkens weer opnieuw verrast worden door dezelfde plaat. En het evolutieproces dat je als technoliefhebber doormaakt is bij iedereen verschillend. Het is heel goed mogelijk dat je aan het einde van je muzikale rit door Technoland terugkomt waar het allemaal begon, de elektro uit de jaren tachtig.

De geschiedenis van Techno is niet iets wat je zomaar even opschrijft. Daar zou je vele pagina's mee kunnen vullen. Daarom hier geen tekst over Detroit, Plus8, Cocoon, Primate of Drumcode. Geen Mayday, Awakenings, Innercity, I Love Techno of Shockers. En ook geen verhalen over Sven Väth, Carl Cox, Kevin Saunderson of DJ Hell. Want je kan Techno en alles wat daarmee te maken heeft niet in een hokje plaatsen. Er zijn zoveel verschillende subgenres, zoveel verschillende manieren van mixen en zoveel verschillende wijzen waarop Techno in de studio gearrangeerd kan worden.

Iedereen beleeft en waardeert Techno op zijn eigen manier

Artiest Balbasaur
Hehehe Ferror:D

Jongen je spoort voor geen meter, en je levert ergens misschien wel bewijs dat hardcore voor de iets simpelere zielen onder ons is.

O ja, dus omdat er 1 (volgens jouw) dom persoon naar hardcore luistert, is dat gelijk maar een soort van bewijs dat hardcore voor simpelere zielen is?:S Net alsof er geen achterlijke mensen naar techno luisteren...
Bakkeramus

6 keer loser Opschrijven vind ik ook Behoorlijk Simpel eigelijk

deed ik ook in groep 6
oh leuk, weer zo'n afbraak-topic!!!

MIJN BEURT!!!!!!!!

hardcore is voor mense die in de tijd zijn blijve hange en die te koppig zijn om hun domme mening te herzien. zeker die mense die durve zegge dat hardcore absoluut het hardst is. hardcore is hardcore en zal het altijd blijve. wil je echte muziek waar moeite in gestoke is? leer dan darkcore eens kenne. das tenminste harde muziek waar toch wel over nagedacht is.

btw, techno is idd intelligente muziek en de bijbehorende scene is zalig: nog nooit een gevecht meegemaakt op een technofeestje... ik weet niet exact waarom, mss omdat het volk er altijd zo scheef staat van de drugs, mss omdat de mensen echt voor de muziek kome ;) afgelope thunderdome kreeg ik bijna hetzelfde gevoel van "één zijn met de groep" behalve tijdens de set van dj paul toen de no-brain skinheads met hun pepneus zich in hun element begonnen te voelen
van losers gesproken
laatste aanpassing

BaKKeRaMuS ----> je vormt de zwakste-schakel van partyflock...

[BaKKeRaMuS mode aan] loser loser loser loser loser loser loser[BaKKeRaMuS mode off]
O ja, dus omdat er 1 (volgens jouw) dom persoon naar hardcore luistert, is dat gelijk maar een soort van bewijs dat hardcore voor simpelere zielen is? Net alsof er geen achterlijke mensen naar techno luisteren...

Sorry was vergeten er een smiley naast te zetten

BaKKeRaMuS ----> je vormt de zwakste-schakel van partyflock...

Ben blij dat jij dat zegt... Mr. Alles Kapot.
Je laat blijken met je houding dat jij meer aanspraak doet op die titel :yes:
En nogmaals ik heb dit topic gestart om discussie los te maken.

Ik ben namelijk niet van mening dat Techno intellectueel is.

Ok:)

Hey Doeie...kutpost! Gaat nergens over:no:
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Al dat gezeur of een muziekstijl nu intellectueel is of niet.... it's the same bullshit over and over!

Of je nu naar techno, hardcore, new age of gospel luistert....BOEIE!

In the end, it's all MUSIC

Het enige feit over techno is dat het zuigt o:)
Dat is geen feit dat is jou mening.

dat is een feit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

of zuigen de bassen dan niet soms ????

:s

natuurlijk wel elvendertig keer minder als bij hardcore :P
of zuigen de bassen dan niet soms ????

natuurlijk wel elvendertig keer minder als bij hardcore

Best grappig dat hardcore dus meer zuigt... :9
Maistream hardcore en Partycore zuigt wel bigtime.
dan snap ik wel waarom mensen zeggen dat hardcore voor domme mensen is.
kijk maar naar het mensen die er in het ALGEMEEN naar luisteren
allemaal van die NL POGO anti clubkut ventjes,meelopertjes met geen eigen mening,en alles vet vinden waar fuck en kill in zit....
laatste aanpassing

Ik heb nog niet veel wetenschappers, schrijvers, hoogleraren, etc op techno feesten gezien, zo intellectueel is het dus niet...

:-)

Chris
p.s. hoopt ook niet ooit die rooie kokkert van Mullisch tegen te komen op een techno feest :devil:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Het resulteerd er ook vaak in technoliefhebbers zich beter gaan voelen dan liefhebbers van andere muziekstijlen...
Het resulteerd er ook vaak in technoliefhebbers zich beter gaan voelen dan liefhebbers van andere muziekstijlen...

enkele uitzonderingen daargelaten :-)ik voel me niet meer en niet minder dan liefhebbers van andere muziekstijlen.
Maar ik voel me wel lekker bij Techno

Artiest Havoc 303
FeedHer 6 januari 2005 05:09
enkele uitzonderingen daargelaten :)ik voel me niet meer en niet minder dan liefhebbers van andere muziekstijlen.
Maar ik voel me wel lekker bij Techno

:respect:
En zo hoort het :)

Persoonlijk zit ik al sinds 1999 in de scene en heeft techno mij gewoon nooit getrokken...
zeikers

Intelligent techno?

Luister eens naar The Secret Garden van Luke Slater uit 1993, Peacefrog release :)

Voor de rest, ieder zijn stijl(en).

Techno intellectueel? hmmm, niet echt!!

luister alleen maar naar avantgardistische jazzmetal. En naar vooruitstrevende klassieke muziek. Das wel zeer intellectueel. ppfffffff bullshit topic
Dat techno over het algemeen muzikaal interessanter in elkaar zit is een duidelijke zaak.

Ik begrijp alleen niet waarom veel technoliefhebbers zichzelf altijd zo graag 'boven' anderen willen plaatsen. Jantje houdt hiervan, Pietje houdt daarvan. Who gives a fuck?!

Party on!
Ik ben bij techno feesten nooit een gevecht tegen gekomen heel simpel omdat de mensen puur voor de muziek komen:respect:

En ik heb op hardcore/hardstijl feesten nog nooit GEEN gevechten gezien hoe zou dat toh komen :S

Techno Rules

Peace
Ik ben bij techno feesten nooit een gevecht tegen gekomen heel simpel omdat de mensen puur voor de muziek komen :respect:

En ik heb op hardcore/hardstijl feesten nog nooit GEEN gevechten gezien hoe zou dat toh komen

Dat is ook maar persoonlijk, ik heb nooit ellende gehad op hardcore feesten, in tegenstelling tot techno. Om nog maar te zwijgen over hardstyle... Overal zitten rotte appels bij, pech kan je overal tegenkomen.;)
laatste aanpassing
ik maak zowiezo nooit echt gevechten enzo mee, echt heel af en toe.
Ligt ook een beetje aan de plaats waar het feest is. Iedereen die bij C. Cox & ze maatjes is geweest begrijpt wel wat ik bedoel denk.
Ik ben bij techno feesten nooit een gevecht tegen gekomen heel simpel omdat de mensen puur voor de muziek komen

ik vind dit echt een soort van ideaalbeeld dat totaal uit de lucht is gegrepen. wishfull thinking eigenlijk. misschien dat dat vroeger zo was, voordat techno zo geaccepteerd was als het nu is, maar tegenwoordig is dat echt niet zo.

er zijn op technofeesten genoeg mensen (ik denk zelfs een heleboel) die gewoon naar het feest gaan om het feest. voor een avondje los gaan. de volgende week staan ze net zo goed weer op een hardcore of hardstylefeestje. en daar is niks mis mee in mijn ogen. prima toch.
maar om nu te zeggen dat iedereen daar 'puur voor de muziek komt', vind ik onzin. de meesten komen gewoon voor een avondje feest. nu is dat techno, de volgende keer is het net zo goed hardcore/hardstyle/weetikveelwat.

en over vechtpartijen: ook op bv. awakenings zijn vaak genoeg vechtpartijtjes hoor.. techno is echt niet 'heilig' wat dat betreft.
laatste aanpassing

ziewel dat ik gelijk heb :D

Maistream hardcore en Partycore zuigt wel bigtime.

Waarom hou je niet van feesthardcore dan, tis toch om op uit te gaan??

Dat is geen feit dat is jou mening.

Kijk eens naar m'n favo stylen, daar staat techno bij, dus was maar een grappie. ;)

zeggen dat je tegen mainstream hardcore bent is gewoon vet stoer snappie ???

ik vind het trouwens nog altijd vet...er komt genoeg vet spul nog uit...ook troep...

dj d - mankind warning vind ik uber...wedden dat die lui die zeggen dat ze tegen mainstream zijn vet uit hun dak gaan met hun dronken kloten als ze die track horen...

of bijvoorbeeld angerfist - alkoholik...
er zijn op technofeesten genoeg mensen (ik denk zelfs een heleboel) die gewoon naar het feest gaan om het feest. voor een avondje los gaan. de volgende week staan ze net zo goed weer op een hardcore of hardstylefeestje. en daar is niks mis mee in mijn ogen. prima toch.
maar om nu te zeggen dat iedereen daar 'puur voor de muziek komt', vind ik onzin. de meesten komen gewoon voor een avondje feest. nu is dat techno, de volgende keer is het net zo goed hardcore/hardstyle/weetikveelwat

Zeker niet al het publiek wat naar Technofeesten gaat, komt voor de muziek. Maar wel een veel groter percentage dan op een hardstyle/hardcore-feest. :yes:

En misschien komt het ook door de verschillende soorten drugs die er gebruikt worden op de verschillende feesten.
Ik weet het niet maar misschien is het iets om te overwegen...
zeggen dat je tegen mainstream hardcore bent is gewoon vet stoer snappie ???

partycore sucks. driekwart is gewoon echt zonder enig creatief of productief talent gemaakt. Standaardwerkjes waar we toch onderhand na 10 jaar hardcore wel vanaf kunnen zijn. en der is niks stoers aan, ik kan er meestal gewoon niks feestelijks van maken. en ja, klinkt misschien arrogant maar ik vind een plaat als alles kapot gewoon echt triest. lekker makkelijk scoren een groep mensen die andere interesses heeft afzeiken op een zware kick. en een beetje schreeuwen. ik wil graag meer energie krijgen van muziek, niet dat ik me dood irriteer aan flauwe samples en slechte overgangen. dat deed ik met thunderdome ook. ik trek zo'n tina was kosten die kondome van dorpzicht enzo ook echt niet. niks persoonlijks, das gewoon mijn smaak niet.

die dj d vind ik wel vet, die angerfist niet. ik vind nosferatu of e-noid bijvoorbeeld wel echt feestmuziek. en dat gooien ze dan onder darkcore. beetje onduidelijk.
laatste aanpassing

Ti-ti-tirititi -ti-ti-ti
Ti-ti-tirititi -ti-ti-ti
Ti-ti-tirititi -ti-ti-ti

tina was kosten die kondome

Tjah...toen ik dit nummer voor het eerst hoorde was ik 13 fzo...k'vond die wel iets speciaals hebben [ niet door het woord condoom ofzo...]

Maar zoveel gelijkaardige nummers zijn er niet...

En als je je eens ECHT verdiept in de partycore dan zal je wel zien dat er meer dan 1/4 vet spul bijzit...

en uhhhh

Nosferatu , e-noid darkcore ??? hahahaha

Muziek kan sowieso niet intellectueel zijn! Het kan intelligent in elkaar ziten maar dat is wat anders.

Muziek kan zeker wel intelligent zijn hoor.
Er zijn standaards in akkoordenschema's en als men die grenzen ver overschreidt, kun je spreken van intelligentie!

dat zei ik toch

OK .. (y) dan is het goed.
Ik vind het knap als je de intelligentie uit hardcore kan halen en het is al helemaal knap als je de intelligentie uit een stelletje kale in foute trainingspakken gehesen mensen weet te halen waarvan het net lijkt alsof ze met een denkbeeldige bal aan het hooghouden zijn.

De sfeer op een techno feest is niet te evenaren door welk soort feest dan ook (ja een house feest missschien) en daar komt nog bij dat op een techno feest iedereen tenminste zn best om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien.
De sfeer op technofeesten vind ik ook veel beter dan op hardstyle of hardcore feesten. Maar je kan echt niet zomaar zeggen dat de mensen die naar technofeesten gaan slimmer zijn dan hardstyle/hardcore bezoekers. Techno trekt hooguit een ouder publiek.
Artiest {SHOWLIST artist 46713, 128464}
Wat zou de wereld toch saai zijn als alles en iedereen t zelfde was.

I love techno en wat ieder ander leuk vindt en niet leuk vindt moet ie lekker zelf weten!

:respect:

Muziek kan zeker wel intelligent zijn hoor.
Er zijn standaards in akkoordenschema's en als men die grenzen ver overschreidt, kun je spreken van intelligentie!

Hey cool, breakcore is intellectueel :)

De sfeer op een techno feest is niet te evenaren door welk soort feest dan ook (ja een house feest missschien) en daar komt nog bij dat op een techno feest iedereen tenminste zn best om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien.

Mja, hardcore heeft daar juist schijt aan, en daar kan ik me heel goed in vinden :)
Slapen is voor mietjes...
Techno ook :jaja:
Say no to Techno!

yep , moet je effe voor de gein mijn posts lezen op pagina 3
:p

:vaag:

Ja techno is heel intellectueel!! Iedereen die naar techno luistert houdt van literatuur zoals Dojstojewski en Tolstoi, leest het NRC, kijkt VPRO, houdt tevens van jazz en klassiek. En hebben uiteraard een universitaire opleiding afgerond en een groot deel daarvan is nu aan het promoveren of heeft de docterstitel al in zijn bezit.
Weer veel van dat hopeloze geblaat hier techno veel btr dan dit blaat blaat...

Heb er welis naar geluisterd en vind het zelf niet mn muziek...

Haha Caulfield :D