Partyflock

Forumonderwerp · 707172
Artiest TYP
Ik heb eerst gezocht naar een eerder onderwerp over dit item (laatste posting van juni 2004). Inhoud van die topic had meer een klaagzang dan opbouwende kritiek. Eén regel reply's zonder een beetje onderbouwing.
Ik wil graag deze topic opnieuw opstarten, maar laten we nu in godsnaam een beetje positief onderbouwen, waar het volgens jou beter kan in vergelijking met vroeger op ID&T Radio. Ik stuur ID&T de url van deze topic aan hun door, dan kunnen ze lezen, waarom wij vinden dat de radio van ID&T zo vreselijk achteruit is gegaan, en waar we ons verlaten in voelen. Dit is het onderdeel van Opinie & gevoelens... probeer een beetje te onderbouwen, en probeer hun beleving van de beruchte azijnpisser dit om te draaien tot positief gerichte kritiek waar zij ook wat mee kunnen.

Voordat ID&T de ether in ging, stemde ik de radio via de kabel regelmatig af op ID&T. Nam cassette bandjes op, om deze in de auto of waar dan ook te kunnen luisteren. Maandag of Dinsdag avond (met o.a. Erik de Man & Mick Boskamp waren toch de betere ID&T avonden. Na 22.00 altijd lekkere Live-Sets die via de site vooraf werden aangekondigd.

Eigenlijk het enige wat nu nog van die oude ID&T radio gevoel is over gebleven is op donderdagavond met Armin Van Buuren - A State Of Trance, maar ook dat werd al aardig ingekort, de XXL uitzending zijn ook al over.

Ik ging er voor, ik was blij dat ID&T de Ether in ging, eindelijk iets anders dan Noordzee, Veronica, 538 en al dat gelijke spul. En NU????
Dahmed, ze zijn het zelfde gaan doen, en qua reklame blokken (+ eigen reclame) spannen ze wel de kroon. Ik luister nu 's avonds niet meer zo vaak naar ÏD&T, sterker nog, alleen nog maar donderdag avond, dat was vroeger voordat ze op de ether kwamen nog wel eens anders. Ik download nu liever een Live-setje via Soulseek en luister dat 's avonds af, dan ik nu nog de moeite neem op hun af te stemmen. Verder zijn de ether frequenties te zwak. In Twente staat een mastje, die rijkt net t/m Hengelo... In plaats dat ze hun zender op de (eifeltoren-mast) zetten van radio-oost, bereiken ze meer, maar goed, wie ben ik.

Eigenlijk heb ik met heel veel diplomatie en nette woorden gezegd dat ik mij belazerd, en in de steek gelaten voel door ID&T. Hadden ze vier jaar geleden nog een eigen gezicht, onderscheidend met een postive push naar de Dance-scene, is het nu één van de vele dezelfde in het pulp-vat waar de eerder genoemde te veel op elkaar lijken.

Overdag zet ik al niet eens meer ID&T op, de DVD/MP3 speler of de portable MP3 speler, verzorgt mijn eigen voorkeur wat ik van Dance wil horen, want ID&T is dat niet meer in staat om dat te kunnen doen, wat de eerder wel konden!

Ik wil weer ID&T terug van vier jaar geleden. Goede programma's, veel vooral goede intervieuws met DJ's (vooral Nederlandse), veel recente live sets, met name de zaterdagavonden (voor de thuisblijvers) waren vroeger klasse, zo goed zelfs dat ik er soms gewoon voor thuis bleef!
Weinig reclame blokken 's avonds (doet 538 ook niet, waarom ID&T wel?), niet elke keer het zelfde bandje "Nieuws" afspelen, gewoon 1x per twee uur..

Live verslagen van hun eigen Festivals, heb ik één zeer dringend advies aan de verslaggevers van ID&T: spreek alleen als je werkelijk iets heb toe te voegen, zwijg als je niets zinnigs weet, het is vreselijk storend voor de luisteraar die zich mee laat slepen in de set die wordt uitgezonden, de reporter op het mooiste moment van de set..."Jaa, ik heb hier Truusje uit Arderwijk, en Truusje hoe vind je het hier?" ... "Jaaah geweldig, sfeer goed en ID&T ook goed!"....
Brrrrrrrr SET verkloot, door zo'n reporter die geen affiniteit heeft met de Dance en praatziek is. Met de uitzending van NJOY, zat de reporter een kwartier door de set van Marco V heen te praten, tot dat zijn eigen collega's hem aangaven dat hij zijn "bek" eens wil houden, koste hem dat zeker 5 minuten om dat ook te doen...

Radio maken is een vak, dit vol te houden en eigen gezicht te houden is een kunst... die ID&T dus niet verstaat.. jullie mening graag, probeer met voorbeelden te komen, waar het niet goed gaat en waar het beter kan!
Wat een hoop lettertjes... dit laat ik aan anderen over :yes:
Wat een hoop lettertjes... dit laat ik aan anderen over

*proest* en ID&T moet ons serieus nemen??

tering:S
ahhhhhh... nou de woensdag avond is voor mij heel goed te doen en jah overdag heb ik toch geen tijd om te luisteren....

egoistisch ben ik he...:[
Egoistisch wel nee, wat dacht je van mensen die buiten werken, radiootje aan.. mensen op de weg, autoradiootje aan, menig GSM heeft FM-radio..
Woensdagavond was voorheen ook beter! recente live sets, oldschool, hardcore, hardstyle, hard-techno....

De URL van deze topic is inmiddels verzonden naar ID&T Radio
laatste aanpassing
ok....

doe je goed!!

kut, ik ben m'n leesbril kwijt :p
Nu al??? Heb ik op mijn 48 ste nog niet nodig...hahahahaha
Je hebt een goed stuk geschreven Luc (Y)

Ben het helemaal met je eens. Verder heb ik er weinig aan toe te voegen..

Ben het helemaal met je eens. Verder heb ik er weinig aan toe te voegen..

Idem :)

Soms luister ik weleens live naar een feest en dan zit je net lekker in de stemming in bijv. je auto en dan wordt je opeens weer "wakker" geknald door zo'n stem: "This is ID&T radio"..
Welkom in de realiteit!! En dat is gigantisch jammer, want het verkloot wel het gevoel dat je er eigenlijk bij bent.
hmm ik luisterde er veel naar maar nu doordeweeks tijdens mn werk :s schiet echt niet op vage muziek hoor:/ vind dat er doordeweeks op maandag avond ofzow of zondag best nog geknald mag worden. het hoeft nie gelijk allemala r&b of lounge na ut wknd:/ ik switch m dr regelmatig af alleen n u gaat ik m dr ff opzettuh want ut is weer woensdagavond:yes:
Ik luister eigenlijk nooit naar de radio. Als ik thuis ben zet ik een cd op of een muziekzender op de tv.

Alleen op woensdag avond luister ik altijd naar Q Dance. Eerst inkomen met hardstyle en daarna lekker beuken met hardcore. Vind het wel grappig dat ze altijd een dj in de studio hebben, hoor je ook is wat die gasten beleven.

Ik luister dan wel niet zoveel maar ik vind dat ID&T lekker door moet gaan zoals ze nu bezig zijn. Ze hebben een gevarieerd programma dus voor ieder iets wils. Een hoop mensen zullen wel weer gaan zeuren dat het commercieel is maar helaas is het voor het voortbestaan van ID&T Radio nodig dat er genoeg geld in het laadje komt. Als je iets niet leuk vindt zet je lekker een andere zender op. Probleem opgelost. ;)
Denk niet dat daarmee het probleem is opgelost, er is geen andere dance zender. Voorheen kwam er ook al voldoende centen in hun radio laadje, maar dat was niet de inhoud van de TOPIC. Deze ging meer over dat ID&T het zelfde aan het worden is als 538, Veronica, RTL, Noordzee en dat ze hun opgebouwde goede imago van voor de etherfrequentie aan het vernaggelen zijn, veel hitjes a la mtv/tmf, nieuws stelt niets voor, draaien de hele avond zelfde nova bandje af, en weinig Dance meer 's avonds. De Nightlive mixes na 22.00 uur zijn foetsie. Op donderdagavond tot voorheen lekkere Trance/Progressive valt dood na 22.00 uur met weer zo'n ouwehoer programma vol geklets en weinig inhoud. Wacht maar... de woensdag avond zal ook wel binnenkort aan de beurt zijn.....

Ik luister al erg lang naar die ene dance zender op de radio. Het begon eerst met New dance radio. Dat vond ik best oke al was ik toen zelf nog vrij jong.
Ik kan me nog herineren dat Edith de doos er toen ook al was maar toen waren de rijmpjes een stuk ranziger dan nu :) Daar zag ik toen de humor nog wel van in.

Toen werd New dance radio volgens mij gekocht door
ID&T en het ging Slam FM heten. Ook toen vond ik het nog een super relaxte radio zender die ik eigelijk dagelijks aan had staan. Geen gelul en reclames waarvan je eigelijk niet hoorde dat het reclame was alleen als je echt aan het luisteren was. Het was absoluut een super zender.

Toen kreeg ID&T de $$ in de ogen. Van Slam FM werd het ID&T Radio vervolgens kwam er steeds meer reclame. Toen kregen ze een ether ferquentie. opzich prima, maar dit moet wel terug worden verdient. En dat kun je dan weer op de snelle manier doen en op de langzamere manier. Het is duidelijk dat ze bij ID&T voor de snelle manier hebben gekozen. Dit vind ik erg jammer omdat hiermee een van de wijnige goede radio zenders is verdwenen.

Wat ik het meest vervelende vind is dat de dance muziek niet meer voorop staat bij ID&T radio. Je hoord steeds vaker urban, leuk maar dit is in mijn ogen toch net even een stapje te ver van dance verwijderd. En als je het mij vraagt word dit alleen gedaan om een breder publiek aan te spreken.

Wat ik ook erg vervelend vind zijn de presentatoren met hun SMS acties, dit geeft weer dat het ID&T te doen is om snel geld te verdienen. Gelukkig is het nu nog zo dat je ook nog kunt mailen maar ik ben benieuwd hoe lang dit nog mogelijk is.

Hetzelfde geld voor de meestal inhoud loze telefoongespreken die worden gevoerd met luisteraars die plaatjes aanvragen of prijzen winnen voor feesten van ID&T zelf.

Net zoals Luc zegt voel ik me ook in de steek gelaten door ID&T. Je kunt zeggen wat je wilt maar ID&T heeft dance groot gemaakt in Nederland en omstreken. Maar nu willen ze meer en meer en dit gaat te koste van de kwaliteit en het niveau van de organisatie.

Het alle vervelendste vind ik dat ID&T niet luisterd naar zijn eigen "klanten" kijk dat de klant niet altijd koning kan zijn....oke, maar als er van zoveel kanten commentaar komt, of dit nu positief of negatief is en waar voor mij gevoel niks mee gedaan word of soms gewoon helemaal word afgeweerd (denk aan het ID&T forum) dan denk ik dat een bedrijf toch echt verkeerd bezig is.

Wel wil ik even kwijt dat ik de dinsdag avond met veel inhoudelijk "gelul" wel weer een prima avond vind aangezien het gelul ergens over gaat. Maar dit wil uiteraard niet zeggen dat dit overdag ook zo moet zijn!
laatste aanpassing
Gewoon meer muziek, minder gelul...die programma's met constant dat slappe geouwehoer erdoorheen, dat hoeft echt niet voor mij hoor. Ik hou helemaal niet van hardstyle, maar als ik op woensdag in de auto zit luister ik weleens naar Q-dance, maar constant gelul ertussendoor...laat gewoon iemand een hardstyle-set draaien. Denk dat de hardstyle liefhebbers dat veel leuker vinden.

En ja, ik vind al die R&B, Urban, Hiphop en hoe je het ook wil noemen, ook helemaal niks, maar dat is blijkbaar nodig om voldoende luisteraars te krijgen!

En dat ene wijf wat weleens aan het "presenteren" is...:no: wat een irritant wijf, stom gelul, irritante stem, geen inhoud!

Maarja, op mijn werk luisteren we Radio 3 en dat is ook niets! Maar thuis en in de auto heb ik tegenwoordig toch maar een cdtje op!
laatste aanpassing
Ik vind fresh FM steeds leuker en beter gaan klinken... behalve de woensdagavond.... dat blijft toch wel id-t....