Partyflock

Forumonderwerp · 695296
Iedereen op PF heeft het altijd over Hans Teeuwen en Theo Maassen... ze worden zelfs in verschillende topics met elkaar vergeleken :s (alsof het dezelfde stijl is :s).

Mijn vraag: welke caberetier heb je gezien, en vind je echt goed?

Een voorzetje van deze kant: Najib Amhali is als je 't mij vraagt op dit moment verreweg de beste :respect:
daarom gewoon lekker heen gaan en genieten
harrie jekkers roelssszzzz
Een try out is per definitie van een lager niveau als de show zelf. D'r zitten soms nog grappen in die niet werken, veel overbodig geouwehoer (2,5 uur zei je...).
Ook wordt bij een try-out getest hoe een grap het beste gebracht kan worden. De try out dient ervoor om het materiaal op te poetsen, en als dit opgepoetst is, is het beter... Zo is ook de laatste voorstelling vaak beter als de premiere. Zo'n show evolueerd gewoon verder...

Nu verwacht ik dat een try out van Arie en Sylvester ook wel goed is. Die twee zijn twee echjte improvisators, en ze maken toch altijd al enorm veel 'loze grappen'.

Ja ik weet dat ze bij een try-out het publiek gaan "testen". Met die 2,5 uur bedoelde ik geen overbodig geouwehoer, want rammen duurde ook 2,5 uur. Hun hebben altijd een lange show. Toch waren veel dingen al voorgestudeerd en natuurlijk altijd een stukje improvisatie, vooral bij dat duo. Maar ik ben benieuwd naar de dvd, kijken of er veel dingen anders zijn!
A&S zijn wat dat betreft ook hele andere cabaretiers. Niet zo strak allemaal als bij een willekeurige andere cabaretier.

Ik sprak laatst nog met Guzman na zijn show. Als hij een stuk net doet, probeert 'ie elke keer de tekst zo aan te passen dat 't weer beter is. Als de tekst klopt, gaat 'ie opzoek naar de perfecte intonatie. Zo kan 't maanden duren voordat iets echt 'af' is.

Maar ik ben benieuwd naar de dvd, kijken of er veel dingen anders zijn!

DVD van rammen bedoel je? Die is heel anders als de show van rammen die ik zag...
Klaas (v.d eerden d8 ik)
Arie & Sylvester
Lebbis en Jansen
Najib Amhali
:yes: :yes:

Okay ik begrijp wat je bedoelt! Maar het blijft 2,5 uur lachen en daar gaat het om, try out of geen try out en de DVD koop ik nadien toch wel.

DVD van rammen bedoel je? Die is heel anders als de show van rammen die ik zag...

ik bedoelde dan de dvd van 200%, die try out heb ik gezien.
Bert Visser: Geluk zit in de grote dingen (y)

.. heb me de ziekte gelachen :D
Maar het blijft 2,5 uur lachen en daar gaat het om

Klopt!

Theo M. probeert uit was echt meesterlijk goed :respect:
Ik heb van een collega gehoord dat er bij z'n try-out in Eindhoven een grote lamp / spot naar beneden viel en keihard op 't podium uit elkaar knalde... Net langs Theo af... Het was niet helemaal duidelijk of het er nou bij hoorde of niet... Is dit bij die show waar jij was ook gebeurd, ofnie Dees?
Donderdags in de schouwburg in ehv was niks gebeurd. Youp was trouwens ook goed afgelopen vrijdag
Baal op zich wel dat ik geen kaartjes voor Youp had ja... Had vorige week best weer eens zin in een avondje lachen...

*
Die lamp viel trouwens bij één van z'n try-outs in de Plaza, niet in de schouwburg...
laatste aanpassing
Toon Hermans, Wim Sonneveld, Herman Finkers & Brigitte Kaandorp die vind ik echt super. Zitten wel wat ouwe lui tussen maar kan dr toch wel dubbel om liggen!!
laatste aanpassing
ja brigitte is echt leuk (yes)

Hee bobje, nee bij ons viel er ook geen lamp naar beneden, lijkt me ook niet echt een grap voor theo, zal wel per ongeluk geweest zijn!

Woensdag ook naar najib?????
Het leek idd ook echt een ongeluk. Heeft 'ie nog geluk gehad, want als je zo'n ding op je hoofd krijgt....

Woensdag idd naar Najib ja! Heb d'r echt zin in. We zijn met 8 man, zie je daar wel ;)

zie je daar wel

ja jij mij wel, maar ik weet niet hoe jij eruit ziet! Ik zal eens kijken naar 8 man!
7 nederlanders en een belgische turk moeten toch opvallen zou je zeggen...
Jochem Meijers
Klaas van Eerden en Bert Visscher Roeleren big time!!!

Te erg, lach me altijd dubbel met deze gasten...
Geluk zit in hele grote dingen;
Hoofdstukje met de lelijke ouwe mummie! hahaha
Jochem Meijers

Die bestaat nog steeds niet!!!
We hebben geluk Dees:
NAJIB AMHALI breekt zijn hand, maar komt!

Pijnlijke dagen voor Najib Amhali. De Nederlandse comedian heeft zijn hand gebroken en alle optredens in de week van 20 oktober moeten afzeggen. Hij moet vier weken tot aan de elleboog in het gips. Wie een ticket heeft voor zijn optreden in de Warande op 27 oktober moet niet wanhopen. Die avond - zo bevestigde het management van Amhali - maakt Najib voor een uitverkochte zaal zijn wederoptreden, mét arm in het gips. Najib is druk in de weer om de nodige handigheid in zijn linkerhand te ontwikkelen. Duimen maar!

jeee ik lees dit nu pas, inderdaad geluk!

hebben kaartjes voor javier guzman .. ik vind Arie en Sylvester ook goed..

hebben kaartjes voor javier guzman .. ik vind Arie en Sylvester ook goed..
Heb gisteren ook nog kaartjes voor Guzman besteld... Ook voor Guido Weijers trouwens, dieis ook echt goed!
Ben het er zeker mee eens dat Najib de beste is.
Heb net nog kaarten gereserveerd voor Wim Helsen. Ga er vanavond heen.

Nog nooit van die man gehoord, maar hij krijgt goeie recenties...
Heeft iemand ooit iets van hem gezien? Ik denk dat 't 'de generaal' van VARA-laat is...
laatste aanpassing
Gisteren dus naar Wim Helsen geweest.
Die mensen die hier helemaal weg zijn van Hans Teeuwen zouden toch ook eens naar deze Belg moeten gaan. De stijl van Heksen is dezelfde als die van Teeuwen: absurdistisch. Hij is alleen minder grof als Teeuwen (en dus origineler, want 't begint er op te lijken dat Teeuwen zonder grof te zijn, niet meer echt leuk kan zijn).

Het verhaal van de apostelen die 't laatste avondmaal niet te vreten vonden, en dus massaal besloten om maar naar café Betlehem te gaan (y)
Het verhaal van de man die in bushokjes soep aan vrouwen geeft met daarin gehaktletters die een gedicht vormen (y)

Echt over elk woord en elke beweging is na gedacht! Een aanrader dus!

bertje visscher !!(y)
hoort ook in het rijtje thuis :yes:
Gister bij Boulevard: een stukje uit de nieuwe show van Guido Weijers.... Heeft iemand hem al gezien?

Guido wordt echt de man, samen met Javier, Najib en Jochem!!! Kan niemand aan tippen!
Weijers is inderdaad erg goed!
dat stukje met dat meisje in het zwembad op hun laatste schooldag, heb me doodgelache :D
Ho GekkeRus... Da's vast in z'n nieuwe show... Die ga ik pas in Maart zien, dus zeg maar niet te veel ;)
Nieuw?? Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gezien dus zal niet al te nieuw zijn.. ook dat stukje dat aan het hakken was op t podium enuuuh verder weet ik er niet zo veel meer van.. morgen effe kijken iig :D
Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gezien

In het theater of op DVD?

Dat stuk dat 'ie staat te hakkuh ken ik wel, maar "meisje laatste schooldag" zegt me niks... Trouwens: Hakkuh op 't podium deed Jochem Myjer ook!
Niet op dvd, hij was op introductiekamp uitgenodigd bij mijn hbo-opleiding.. dat was trouwens dezefde show die gisteren op tv werd uitgezonden maar die was natuurlijk gekort voor tv
maar die was natuurlijk gekort voor tv

Ik heb de lange versie op DVD, maar ik kan me dat stukkie niet herinneren...

Maar hij is goed hè (y)! Dé nieuwkomer in cabaretland!
Harrie Jekkers
Waardenburgh en de Jong (jammer dat ze gestopt zijn)
Bert Visscher
Waardenburgh en de Jong

Ja! Geweldig hè!

"Ach nee, hij is kapot... D'r zal toch geen wijf aangezeten hebben..."
"Heb gewoon een wijf aan gezeten..."

De vliegende panters staan bij mij op nr één!! Jammer dat je zo weinig van ze hoort maar misschien is dat ook juist wel weer goed. Sommige denken dat ze zich niet meer hoeven te bewijzen en worden slap en vallen in herhaling (hans teeuwen)
De show van Arie en Silvester vond ik een btje tegenvallen. Wel goed hoor maar weinig diepgang.
Guzman staat bij mij op twee. Nooit wat op aan te merken gehad. Ben benieuwd naar zijn nieuwe show.
ik ben vorig jaar naar bert visscher geweest
heb me kapot gelachen,hij is zeer goed..
maar pas op

hij heeft last van uiteenlopende energie uitstotingen

;p
De vliegende panters staan bij mij op nr één!!

Heb je dan ook hun laatste show gezien (de grote drie)? Vond ik echt één van de minste shows die ik in het theater gezien heb vorige week...

ja heb ik begin van het jaar al gezien. Weet nog dat ik ze eerst wel goed vond maar dat ik na die show overtuigd was. Heb toevallig net deze week die cd besteld. Het is alweer een tijdje geleden dus het is wat weggezakt. Ik vind bij hun vooral de snelheid, de combinatie met muziek en het terugkomen op eerdere stukken goed. Misschien is de show wat minder geworden naar mate ze hem meer gespeeld hebben, dat zou kunnen.
Ik heb die show ook in januari gezien... Was wel oké op zich, maar vind toch de 'gangbare' cabaretiers leuker... Idd: hun zang / muziek is echt geweldig!
Niet schieten vind ik erg leuk!
na de voorstelling 10 was ik helemaal weg van ze.
Echt kapot gelachen :)
Zieke geesten vond ik iets minder, maar blijf ze leuk vinden!!
Gisteren bij Mark v.d. Veerdonk geweest.

Damn, dat hij niog geen landelijke bekendheid heeft snap ik echt niet. Als Brabander ken ik hem natuurlijk al langer. Hij komt wel regelmatig op omroep Brabant, maar ik heb het idee dat hij geboycot wordt bij de Vara ofzo... Hij is echt enorm goed! Erg toegankelijke humor, leuk voor iedereen. In de zaal zaten echt mensen van Hockey tot Tokkie, en iedereen lag in een deuk!

Hij is echt beter als de gemiddelde Vara cabaretier, dus hij verdient daar ook een kans!!!
Wat is nou zo een beetje de leukste DVD van Bert Visscher??
Z'n leukste moet nog uitkomen op DVD :D

'Nee, dan Lourdes'