Partyflock

Forumonderwerp · 694218

Artiest {SHOWLIST artist 23786, 34807, 41530}
Twee Bloemendaalse paviljoens willen kosten verhalen op paviljoen Woodstock '69 nu Beachbop ten onder dreigt te gaan. Strandtenten Bloomingdale en Q-Beach, beide van entertainmentbedrijf ID&T, bereiden een fikse schadeclaim voor, nu Beachbop zondag door het afhaken van Woodstock voor het laatst dreigt te worden gehouden.

Bas Meijer van Bloomingdale verwacht dat de claim 'al snel op enkele honderdduizenden euro's' uitdraait. ,,We hebben contracten met dj's. We hebben sponsorcontracten afgesloten. En Q-Productions zou dit jaar drie keer Beachbop organiseren.''

Maar als het afhaken van Woodstock betekent dat er ook volgend jaar geen Beachbop meer komt, wordt Bloomingdale ook op langere termijn benadeeld, vindt Meijer. ,,We hebben met de gemeente een contract afgesloten dat gebaseerd is op nog eens negen jaar drie keer Beachbop per zomer.'' Q-Beach volgt de claim die ID&T voorbereidt, meldt zegsman Tamil van Draanen.

Claudia van Hunnik van De Kust vindt de claim van de ID&T-paviljoens voorbarig. ,,Woodstock heeft zich jaren ingezet voor Beachbop en er is ook gezegd dat ze er alles aan willen doen om Beachbop dit jaar in ieder geval nog door te kunnen laten gaan.'' Van Hunnik noemt het besluit van Woodstock geen verrassing. ,,Dat zagen we al een tijdje aankomen. Ik heb er begrip voor als iemand zegt dat het huidige Beachbop zijn ding niet meer is. Ik heb alleen geen begrip voor de timing, die is beroerd.''

Chris Steensma van Lido vindt het eveneens te vroeg om te praten over claims. ,,Laten we eerst dit traject maar eens afmaken. Beachbop is een mooi feest, het zou zonde zijn als dat verdwijnt.'' Ook Patrick Tersteege, met paviljoen Vroeger de nieuwkomer op het Bloemendaalse strand, wil niets horen van schadeclaims. ,,Ik word daar niet vrolijk van. Op elkaar gaan spugen is geen goed plan. Dat zou de ondergang zijn, we moeten het toch met zijn allen doen. Ik ga nog steeds uit van het positieve en dat het een mooi feest wordt zondag.''

Strandtent De Repuliek heeft zich nog nergens vastgelegd voor een Beachbop in augustus, aldus bedrijfsleider Roger Peetoom. Hij ziet daarom evenmin het nut in van een schadeclaim voor Woodstock. ,,Maar ik kan me voorstellen dat andere zaken grote artiesten hebben ingehuurd.''

Paviljoens dreigen Woodstock met claims
Ilse Thoonsen
woensdag 21 juli 2004
bron: www.Haarlemsdagblad.nl

kut is dat he, ik hoop echt niet dat het word afgelast...

Wat een geluk weer ja ;)
Op elkaar gaan spugen is geen goed plan.

Nee inderdaad... claims = de nieuwe trend?

Update: geen Beachbop meer?
.... heeft wat speurwerk verricht naar de voortzetting van Beachbop. Aangezien de vergunning voor het evenement is afgegeven voor zeven strandtenten en niet voor zes, betekent de beslissing van Woodstock '69 zo goed als zeker het einde van Beachbop in haar huidige vorm. Het is op dit moment nog onduidelijk of er een nieuwe vergunningaanvraag zal gaan komen van de overige strandtenten. Wat wel zeker is, is dat Woodstock '69 qua programmering iedere zondag gewoon weer op de oude voet verder zal gaan.
ik hoop dat het wel wordt afgelast. Vroeger was het nog leuk, ik verheugde me er ook altijd op dat het weer zo komen, maar door de commercie is het feest echt over de kop gegaan, en vind ik de sfeer echt niet meer tof (n)

wat een flauwekul allemaal... er haakt er ééntje af (om een zeer goede reden vind ik) en nou zouden de andere paviljoens opeens het hele feest niet meer kunnen doen?

ID&T heeft zeker geld tekort ofzo :P

Aangezien de vergunning voor het evenement is afgegeven voor zeven strandtenten en niet voor zes, betekent de beslissing van Woodstock '69 zo goed als zeker het einde van Beachbop

Dus als één van die tenten afbrandt of wegspoelt zouden ze op moeten houden? Dat je er geen acht van zou mogen maken is logisch, maar dat ze bij zes zouden moeten stoppen is juridisch écht niet haalbaar.
laatste aanpassing
woodstock is echt een toffe tent en dat blíjft leuk

woodstock is idd relaxed, tis jammer als ze aanstaande zondag niet mee doen met beachbop, khad lucien foort, danny howels en sanchez zeker willen horen...

maar waarschijnlijk gaat het toch nog gewoon door denk ik...
ja volgens mij gaat het a.s. zondag ook nog wel door, maar in het vervolg wordt het echt onzeker, en dat vind ik nou net niet erg...

dat soort geroep om schadeclaims zal Woodstock alleen maar motiveren dat ze de juiste beslissing hebben genomen :P
Ergens anders had ik gelezen dat woodstock eerder juist met het initiatief gekomen was om geld voor beachbop te vragen, en dat ze zaten te denken aan 35-40 euro, en dat ID&T het daarom zo'n leipe beslissing van ze vondt, weet iemand hoe dat zit? (+bron)

ben het eigenlijk wel eens met woodstock dat ze eruit zijn gestapt, tis niet meer de normale gang van zaken hoe beachbop wordt georganiseerd, dit mede doordat die klote gemeente raad:@ van bloemendaal het moeilijker maakt voor de paviljoenhouders...regeltjes extra dit extra dit ..ect..:S

Al dit gezeik geeft precies aan in wat voor vaarwater beachpop terrecht is gekomen. Het gaat helemaal nergens meer over en de saamhorigheid die er altijd was is totaal verdwenen.
Gewoon lekker stoppen met dat uitgemolken concept, en ieder standtentje gewoon lekker z'n eigen ding doen.
Ik heb respect dat Woodstock zegt waar ze voor staan en er een punt achter zetten !!!!
hey Darz, ben het helemaal met je eens!! Vroeger was beachbop nog tof...
totdat de commercie zich ermee ging bemoeien en iedereen uit het land masaal toestroomde.

Eerst was het altijd heerlijk lekker luier in het zonnetje op het strand (toen het zonnetje er tenminste was :p ) en dan tegen de avond slenterde je naar boven om lekker van de muziek te genieten. :cocktail: :9

Nu word je als schaapjes in kooien gepropt op het strand!!! Doe even normaal!! en dat voor € 15,- wat eigenlijk een openbare gelegenheid is!!! :[

Vind het erg jammer dat het zo verpest is! :/

Ben de laatste keer wel geweest, maar de sfeer is niet meer zo leuk als toen... jammer!! (n)
en weer een jounalist die haar huiswerk niet gedaan heeft.

beachbop is een externe stichting,buiten woodstock om.
deze is ook niet verplicht daarin te blijven zitten.

wens meneer duncan veel plezier met zn rechtzaak.
en claims.
weer een hoop geblaat van id&bagger en iQloos
Bah, ik wordt niet goed van het gebrul van die "grote" commerciële feestfabrieken als id&t. Beachpop was altijd een heel gezellig feestje lekker aan 't strand, maar de laatste tijd lig je alleen nog maar tussen de commercie en kijken ze je centen uit je knip. Woodstock is al tien jaar een initiatiefnemer als het om leuke strandfeestjes gaat en dat ze nu zeggen dat beachpop "hun ding" niet meer is kan best goed begrijpen... De lekkere ongedwongen sfeer van een dagje strand met een heerlijke feestje is gewoon verdwenen voor een groot deel. Ik vind Bloomingdale op zich best een leuke tent hoor, maar het strand in nederland is toch helemaal geen plek om een super commerciële tent neer te zetten.. Echt rijk worden lukt je nooit op het strand (vooral niet met een zomer als deze) en dat hoeven de "traditionele" tenten ook niet echt. Dat hoort nou eenmaal bij het exploiteren van een strandtent en het gaat per slot van rekening toch om het sfeertje en niet om de poen toch!

Mocht het dan uiteindelijk echt tot een rechtszaak komen, dan denk ik dat Woodstock niets verweten kan worden (ok ok ik ben niet helemaal op de hoogte van de inhoud van de contracten, maar toch). Maar zover zal het niet komen, het is gewoon intimidatie van id&t omdat ze donders goed weten dat er geen cent te verdienen valt op het strand.

Ik vind daarnaast dat je het de gemeente Bloemendaal niet kwalijk kunt nemen dat ze de regels zo hebben aangescherpt, er komen nu ook veel en veel meer mensen op af. Je moet voor de grap eens komen kijken hoeveel rotzooi en schade dat elke keer oplevert, om nog maar te zwijgen over de inzet van de politie en andere instanties...

Mijn 50 cent.

p.s. zondag gaat het feest gewoon door hoor!
Precies, zo'n kleine gemeente als Bloemendaal is en blijft gewoon te klein voor zoveel duizenden bezoekers. Voor mijn gevoel zit 3 kwart van alle bezoekers zonder parkeerplaats voor hun auto's, zoveel mensen komen er. Vorig jaar hoorde ik zelfs van mensen in de trein dat ze helemaal vanuit hengelo voor beachbop kwamen :s ongelooflijk, echt...
ID&T zit er net 2 jaar en ze denken alles te kunnen beslissen voor het hele rijtje strandtenten... Zij waren al de eersten die entree wilden heffen op een strandtent (voor sundales, de zondagen op bloomingdale) ze komen zichzelf nog wel eens tegen, hoop ik..
kijk duracell, das nou een goed antwoord.

en dat sander groet dan in de telegraaf moet roepen: "het voelt als een messteek in de rug..."

dubbel :frusty:
pcies darz (again), beachbop is ooit begonnen met de mensen die een beetje uit de regio kwamen, en ik sprak ook iemand vanuit arnhem... bizar man!

en bloomingdale, commerciele K-tent, kijk naar tv , die serie...bv als mensen solliciteren hoe belachelijk die meiden achter hun rug doen...pfff... please!!!! daar :kots: ik op.
Tsja als iets te commercieel wordt dan moet je daar zeker afscheid van nemen dat is zeker een goed recht van woodstock dat toch altijd voorop liep met de ideën als het om feesten in bloemendaal ging.

Wat ik begreep uit het nieuws op tv noord holland (ja dat zag ik toevallig) was er een probleem ontstaan mbt. de veiligheid van de bezoekers omdat het te massaal werd en dat de regels om alles in goede banen te leiden gewoonweg te veel werd voor woodstock(en terecht). Het moet gewoon leuk blijven en id&t moet niet jammeren want zoals altijd zijn zij weer eens betrokken bij het omzeep helpen(te commercieel maken) van een evenement!

k heb ooit (1½ jaar geleden) van een markt-analist gehoord dat ID&T waaarsch zo rond einde zomer 2005 op zn reet ligt (organisatorisch zijn ze uiterst topzwaar en ze hebben totaal geen lange-termijn reserves)... we wachten af! :devil:
dat zou dan toch wel weer een beetje jammer zijn... Ondanks dat iedereen altijd veel commentaar op ID&T heeft!
zelfs op MTV zie je regelmatig die reclame van MTV Shakedown, dat op Beachbop zal gaan plaatsvinden. Elke keer als dat op tv langskomt zit ik weer tenenkrommend toe te kijken...
Kijk ik boycot ID&T ook weer niet helemaal, want ik ga straks zelf ook naar Mysteryland wat ik nog wel een leuk feestje vind, maar ik vind dat ze hier op het strand echt helemaal verkeerd bezig zijn! (n)
Als id-t gaat claimen schiet het zker niet op... ze kunnen beter om de tafel gaan

Wat een kinderachtige actie van duncie zeg :kots: Komen net kijken daar aan t strand en denken meteen dat ze de baas zijn :-S Dankzij woodstock is er uberhaupt ooit een beachbop gekomen waardoor bloemendaal groter is geworden en waardoor id-t gekomen is en waaraan ze al aardig wat centen hebben kunnen verdienen....
Totaal geen respect van ze. Laat ze lekker bezig houden met hun feesten en doe die strandtoko er voor de lol een beetje bij. Maar ga niet de grote jongen uithangen :kots:
laatste aanpassing

Artiest Kir.B
Bas Meijer van Bloomingdale verwacht dat de claim 'al snel op enkele honderdduizenden euro's' uitdraait

Het zal ID$T wel weer niet zijn, schadeclaim indienen.., ja DAAR zijn ze wel erg goed in bij ID$T. Als je nou eerst eens gaat kijken of je de situatie kan oplossen. Als uiteindelijk blijkt dat het inderdaad zo gaat dan kan je zoiets misschien doen ja. Maar het is wel weer typisch ID$T om weer ZO het nieuws te zoeken/halen.

Hou gewoon eerst je mond dicht en probeer het op te lossen man. Hoe meer je roept over claims hoe eerder je een onwerkbare situatie hebt, en dan is oplossen helemaal geen optie meer... :(

Beetje jammer..

er is zelfs een hoogleraar bedrijfseconomie die in zn colleges ID&T als voorbeeld neemt van een "financiële tijdbom" hahaha

Wie? waar?, welke school? .. Namen!!! ;)
Sorry ID&T dit vind ik ook een beetje triest!
Beachbob is ontstaan in de handen van woodstock, ik vind dan ook dat hun het recht hebben er mee te stoppen.

2 kir.B

dat moet ik ff navragen, want die persoon van wie ik t hoorde is op vakantie (maar t was iig op een universiteit)

Ik wacht geduldig af Sky! Thx in advance.. :)
Woodstock 69 stopt met Beachbop

‘Het voelt als een mes in de rug,’ zegt Sander Groet (ID&T), doelend op de beslissing van strandtent Woodstock 69 om niet meer mee te doen aan het evenement Beachbop. Vandaag stuurde Woodstock eigenaar Bjorn Andre de la Porte een persbericht rond met de mededeling dat de Beachbop van aanstaande zondag voor Woodstock de laatste is.

Sander Groet: ‘En dat terwijl ik vandaag nog met hem vergaderd heb over Beachbop, samen met de gemeente Bloemendaal en verschillende hulpdiensten om de neuzen weer dezelfde richting in te krijgen. Met geen woord heeft hij er toen over gesproken en dan hoor je later op de middag ineens zoiets. Ik moest de mededeling van Woodstock notabene in de media lezen. Zo ga je niet met mensen om.’

De verklaring van De la Porte over de beslissing was als volgt: ‘Voor ons is Beachbop, niet meer het spontane, mooie bijzondere evenement waar vrijheid en de bijzondere strandsfeer centraal staan. Langzaam maar zeker is het uitgegroeid tot een doorsnee dance evenement omringd door hekken en gedreven door commercie. Dit staat te ver bij ons vandaan. Wij hebben om deze reden besloten, na zondag 25 juli niet meer deel te nemen aan het Beachbop evenement in deze hoedanigheid.’

Sander Groet: ‘Heel vreemd, want een jaar geleden was hij degene die met het idee kwam om 35-40 euro entree te vragen voor Beachbop. Maar dat wilden wij niet. We hebben uiteindelijk vijftien euro entree gevraagd om kosten te dekken. Dat was de oplossing om Beachbop te continueren en bovendien veilig te houden.’

Wat de terugtrekking van Woodstock 69 precies voor gevolgen heeft voor het evenement Beachbop is nog niet duidelijk. Sander Groet: ‘We zullen het één en ander moeten overleggen met de gemeente Bloemendaal en zien wat daaruit komt.’

Zo ga je niet met mensen om.

En dat uit de mond van ID&T?!? Whoehhahahahahahaha... t is meer een koekje van eigen deeg lijkt me :P
niet om te pesten ofzo maar dit is al de zoveelste topic over Beachbop

lees maar

Deze discussie is al langer aan de gang ;)

release man ...dit is nog eens eens release om te lezen
laatste aanpassing