Partyflock

Forumonderwerp · 670041

Allochtonen krijgen 'Bos om van te smullen'
BEEK - Het Geldersch Landschap en de Beekse stichting wAarde gaan samen een zogenoemd Bos om van te Smullen aanplanten op de Nijmeegse heuvelrug. Het bos vol noten- en vruchtenbomen is vooral bedoeld om meer allochtonen van de natuur te laten genieten, heeft wAarde-directeur Th. van Slobbe maandag gezegd.

Volgens de beide natuurorganisaties komen allochtone mensen heel weinig in de natuur. Een verklaring daarvoor is volgens de buitenlanders zelf, dat de bossen in Nederland saai zijn. "In hun eigen land is overal in de natuur iets te eten", aldus Van Slobbe. "Daar willen we nu aan tegemoetkomen door smulbossen aan te planten. In de komende jaren planten we bij een aantal grote steden in het land dergelijke bossen aan."

wAarde is al enige tijd bezig met een door het ministerie van VROM gesteund project Multiculturele waardering van natuur en milieu in Nederland. Volgens de stichting is de relatie met de natuur in de eigen omgeving van belang voor integratie en inburgering. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten.

Volgende week dinsdag trekt de eerste groep allochtone Nederlanders met vertegenwoordigers van wAarde en Het Geldersch Landschap de bossen in om te bepalen welke bomen en struiken zullen worden aangeplant. "Er komen alleen eetbare gewassen in het Bos om van te Smullen te staan. Te denken valt aan appel- en perenbomen, frambozen- en bessenstruiken en notenbomen. Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe.

Het is de bedoeling dat deze groep mensen in het najaar meehelpt met de aanplant van het bos. In 2005 en 2006 volgen smulbossen op andere plekken in het land. De Pluk-de-Dag-picknick moet een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement worden.

whahaha wat een lol een smulbos voor allochtonen lachte me kapot toen ik het las..:P
laatste aanpassing

Daar heb ik al een stukje over geschreven in dit topic :)
alsjeblieft geen smulbos:x
die gasten smullen al genoeg van onze belastingcenten :no:
welke lul verzint zoiets :s

Ik hoor het alweer :)

Ik weet niet waarom ze eigenlijk allochtoon zeggen, omdat ze het idee aan de hand van hen hebben bedacht!
Maar als je het nieuws goed gevolgd had werden de termen autochtoon en allochtoon gebruikt! "Zowel voor allochtoon en autochtoon" Ik heb zoiets van waarom zeg je dat nou? Maar als ze voortaan hun bek houden op het nieuws hoeven dit soort reacties op een topic ook niet geplaatst te worden.
Als die geweldige smulbos er eenmaal is dan heb je misschien wel het kans dat allochtonen zich daar groeperen en tegen elk ander autochtoon zeggen dit is "ons" gebied! Krijg je weer dat soort conflicten mede dankzij verkeerde uitspraken die door sommigen gedaan worden!!
wie bedenkt er nou zoiets achterlijks!
dat ze zich met boeiende dingen bezig gaan houden!
en bovendien daar hebbe die mensen helemaal geen tijd voor.. die moeten gaan werken! en anders een cursus NL! ipv een boswandelingetje :S :frusty:

ik moet ernog steeds om lachen omdat bos haha.. maar als je tegen een marrokaan zegt ga je gezellig mee naar het Smulbos kunne ze er niet tege en moeten ze allah er weer bij halen:S
Zag laatst nog een grijze wolf in het smulbos ;)
ik zou t wel leuk vinden als hier van oorsprong de bananen en weet ik veel wat nog meer allemaal gewoon aan de bomen groeide :D, lekker dichtbij, lekker chillen in t bos.

maar aangezien dat hier niet groeit moet je dat ook niet expres gaan planten, en al helemaal niet omdat "allochtonen" dat wel lekker vinden :|

en behalve dat is het natuurlijk zwaar onnodig geld vergooien.....
en het erge is ik woon in Nijmegen. Normaal zeg ik als het maar ver van me bed is NIET DUS!!! :cry:
to 2fast2furious: om onze discussie nog ff verder te zetten, omdat die andere topic gesloten is:

belastingen waren al hoog voordat deze idee naar voren werden gebracht! Wel is van bezuinigingen gehoord vanwege begrotingstekort?

Belastingen waren al hoog? ja omdat ze steeds hoger worden ja. Neem bijvoorbeeld die steeds hogere accijns op pakjes cigaretten. waarom word dat steeds verhoogd? omdat ze geld nodig hebben en ja omdat ze daar niet geld genoeg mee binnen krijgen gaan ze idd ook bezuinigen bij bijvoorbeeld defensie. MAAR WAAROM ZET JE DAN IN GODSNAAM ZON HELS BOS NEER?!?!?!?

Daar geef ik je groot gelijk in, daarom zei k ook die boer had het nooit zo op tv mogen roepen, brengt alleen maar meer ellende tussen de allochtonen en autochtonen en het brengt mensen als jij op verkeerde gedachtes! idee is wel naar aanleiding van de allochtonen, maar daar kunnen de allochtonen ook niks aan doen dat naar aanleiding van hun iemand op zo'n idee komt

Die boer had et nooit zo op tv mogen roepen...ja aan de ene kant heb je gelijk maar "die boer" zei: Deze smulbossen worden in de buurt van de 4 grootste steden van nederland geplaatst OMDAT dààr de meeste allochtonen van Nederland wonen. En ja deze allochtonen kunnen er in feite niks aan doen. en worden zo inderdaad wel het mikpunt van racistische opmerkingen.

:jaja: het gaat weer lekker allemaal, dat ze zich maar eens bezig gaan houden met dingen die BELANGRIJK zijn! :kots:
laatste aanpassing

is toch belangrijk? Gratis vreten voor iedereen :)

;P

tjek dit.....

http://geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/6/

haha dat aldi plaatje is erg sterk!!!
topper dit is echt grappig hoor(y)
echt een ode aan het smulbos:d
laatste aanpassing

haha prachtig die plaatjes(y)
we gaan terug in de tijd vroeger was het verboden voor joden en straks verboden voor blanken

Onzin :|

zeker zoethout...
hou t netjes he mensen.. heb alweer een half topic afgekeurd en blijf gewoon binnen t beleid..
Ook erg jammer dat blijkbaar iedereen het hier eens is met racistische uitspraken aangezien ik geen één contactje had :S:S:S Wat een niveau weer...
Slaat werkelijk nergens op!
MAAR WAAROM ZET JE DAN IN GODSNAAM ZON HELS BOS NEER?!?!?!?

hels bos haha, daarvoor moet je niet bij mij zijn :P t was ook niet mijn idee! :)

ik had ok gezien dat ze dat wille doen voor allochtonen.rot op joh da slaat toch nerges op laat die gaste hun eigen bos kopen

Als we zo nog lekker doorgaan is Nederland verandert in Hollandistan, ZIEK!!

Wel belachelijk dat het iniatatief niet van de allochtonen zelf komt.

toch wel

Heel het verhaal is gewoon dikke onzin en het bewijs ligt 500 meter van me vandaan.

Een bos vol allochtonen waar hele families picknicken.
Heeft nog iemand Kopspijkers gezien? Ik vond het wel geinig dat die advocaat ('allochtoon en zwart ja') zich hier zo over opwond en zelf een iniatief begon. Autochtonen die in de modder tussen de varkens zitten en van bovenaf door Allochtonen fruit en groente krijgen toegeworpen ofso. als iemand het gezien heeft moet die het maar beter uitleggen:p

iedereen meteen schelden en boos worden (tuurlijk is t idee belachelijk!!), maaruh die allochtonen willen dat bos zelf niet eens hoor!! tis niet zo dat heel turkije etc volstaat met bomen.. staat er misschien 1tje met rot fruit eraan
dus ze halen t net als ons gewoon in de winkel
laatste aanpassing

dus ze halen t net als ons gewoon in de winkel

Meen je dat? ;P

Ik vind het echt ronduit belachelijk..
Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk..
moet niet gekker worden in nederland..
leuk idee hoor :-).....Daar gaat dus ons belastinggeld heen hihi
en voor de nederlanders een grote stinkend slot gevult met stront en slaresten waar de nederlanders lekker in kunnen rollen !

IK zeg... Gifbesjes planten :yes:
DDT eroverheen vlammen

als al die kansloze hier toch met een vingertje moeten wijzen

WIJS DAN NAAR DE GOEDE MENSEN!

dit is een slecht idee van de regering om de integratie te verbeteren
het feit dat er meteen word gesproken over een 'allochtonenbos' maakt het duidelijk dat het een verspilling van belastingsgeld is en er niks verbeterd gaat worden aan de integratie

ik heb hier een discussie over gehad met enkele allochtonen van mijn school (met een hoger niveau dan menigeen hier..) en zij zijn ook van mening dat het gaat mislukken
zij hebben nu het gevoel dat ze te kijk gezet worden door dat hele bos en er was ook niemand die ooit van plan was om daar heen te gaan om ook maar iets te plukken..

feit blijft wel dat iedereen hier de boodschap mist van het hele bos en natuurlijk weer zijn eigen twitch eraan wil geven
'uhh zijn die buitenlanders weer'
'blabla moeten wij betalen zodat zij kunne plukken blabla'

bos is bedoeld om nederlanders en buitenlanders dichter naar elkaar toe te brengen
t is duidelijk een dom idee daar is iedereen het over eens maar de schuld ligt niet bij de allochtonen (ik weet het, het was je vinger die wou wijzen, niet jij...) maar de regering

als je het nou zo'n ondragelijk idee vind dat het hele 'smul bos' er komt, doe er dan wat aan in plaats van hier de bink uit te hangen die het allemaal beter weet

bijvoorbeeld dus een brief sturen naar B&W waarin je jezelf als belangengroep presenteerd (bos word betaald van belasting dus heel nederland is belangengroep..) en teken protest aan
heb je volgens mij nog 4 weken de tijd voor
als er genoeg protest tegen komt heb je grotere kans dat er een verandering word aangebracht in het bestemmingsplan

gewoon doelloos zeiken kan natuurlijk ook
maar ga dan niet zielig lopen doen als niemand je serieus neemt....

(Y)(Y)(Y) SchitZ (Y)(Y)(Y)
Het moet niet gekker worden hoor.
Straks krijgen ze ook een apart land in de efteling naast het lafenbos.

Waarom is dit topic eigenlijk nog niet dood? :/

(nee, t komt niet door mij dat t weer bovenaan staat... ik heb weer wat weg moeten halen) :S
laatste aanpassing

maak dan een eind aan dit topic (6)
laatste aanpassing

maar dat is dus niet waar... t was bedoeld voor iedereen

en ik denk zo maar niet dat t nog doorgaat ;)
Gaat niet meer door, teveel kritiek en negatieve belangstelling. Goh, wat vreemd...