Partyflock

Forumonderwerp · 663998
VOORBURG - De meeste gedetineerden in de Nederlandse gevangenissen zijn niet in Nederland geboren, maar zijn afkomstig van elders. In 1995 ging het nog om de helft. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag publiceerde.

Bijna 55 procent van de gevangenen komt niet uit Nederland, meldde het CBS, dat in zijn onderzoek terugblikt naar 2003. Ongeveer 9 procent van de gedetineerden heeft Suriname als geboorteland, en ongeveer 9 procent komt van de Nederlandse Antillen en Aruba. In Marokko werd 7 procent van de gedetineerden geboren, in Turkije 5 procent.

Het CBS meldde ook dat het aantal gevangenen in 2003 opnieuw is toegenomen. Het waren er op 1 september bijna 14.000. Dat is 7 procent meer dan in het jaar ervoor. Het ging vooral om voorlopig gehechten (5995). 6085 mensen werden door de rechter veroordeeld.

bron: nu.nl

Das ff fijn dan... Als we die mensen nou eens een enkele reis naar hun eigen land geven, is meteen het cellentekort opgelost...

Toch wel opvallend trouwens, bijna iedereen valt over het aantal turken en marokkanen in Nederland en relateert dat meteen aan criminaliteit maar nu blijkt toch dat 9% van de Nederlandse Antillen en Aruba komt...
laatste aanpassing

Toch wel opvallend trouwens, bijna iedereen valt over het aantal turken en marokkanen in Nederland en relateert dat meteen aan criminaliteit maar nu blijkt toch dat 9% van de Nederlandse Antillen en Aruba komt

Dat komt omdat het bij turken en marokkanen veel vaker om kleine criminaliteit gaat en daar hebben mensen veel meer last van dan bv een paar bolletjesslikkers....
laatste aanpassing
een paar bolletjesslikkers....

Die gaan onder de 3 kilo sowieso vrijuit...:yes:
Dat komt omdat het bij turken en marokkanen veel vaker om kleine criminaliteit gaat en daar hebben mensen veel meer last van dan bv een paar bolletjesslikkers....

Pfff, Turken en Marokkanen zijn dus echt vantevoren al veroordeeld. Nu wijzen cijfers eindelijk eens uit dat er een andere groep meer criminaliteit bevat, wordt er alsnog een excuus gevonden om turken en marokkanen aan de paal te nagelen...

Ik snap daar weinig van...

En inderdaad, bolletjesslikkers zijn over het algemeen niet opgenomen in deze cijfers omdat ze niet eens in voorlopige hechtenis worden opgenomen als ze onder een bepaald gewicht (3kg inderdaad) blijven...

Ja, dus die kwart overige zijn allemaal verschillende nationaliteiten, lijkt me eerlijk gezegd sterk.

En Kaatje, marokkanen en turken zitten nou eenmaal veel in kleine criminaliteit, dus vallen ze gewoon op. Ik weet zeker dat Nederlanders zelf de grootste criminele bevolkingsgroep is ;)

duidelijk dat allochtonen nederland klouwen met geld kosten als er 10 allochtonen zijn zitten er 4 vast 5 uitkering en 1 werkt
En Kaatje, marokkanen en turken zitten nou eenmaal veel in kleine criminaliteit, dus vallen ze gewoon op

Ik vind dat je dat soort uitspraken niet zomaar kunt doen als je ze niet kunt onderbouwen, ookal is het nog zo waar...

Ik weet zeker dat Nederlanders zelf de grootste criminele bevolkingsgroep is

Heb je bovenstaand artikel wel gelezen??? 55% van de gevangenen is NIET in nederland geboren... blijft er 45% over...

Ik vind dat je dat soort uitspraken niet zomaar kunt doen als je ze niet kunt onderbouwen, ookal is het nog zo waar...

Nou vind anders dat jij het al goed onderbouwd met het plaatsen van cijfers :yes:
(Niet lullig bedoeld hoor) :)
Ik weet zeker dat Nederlanders zelf de grootste criminele bevolkingsgroep is

55% van de gevangenen is NIET in nederland geboren... blijft er 45% over...

O:)
en WEER een topic over buitenlanders om ze weer lekker door de mangel te halen.
Zoooooooo boeiend nieuws :Z :Z :Z

:bah:
laatste aanpassing
2 Insanity: ik denk dat je dan niet helemaal goed gelezen hebt, ik plaats inderdaad cijfers en daarmee onderbouw ik een verhaal, maar das duidelijk niet hetzelfde verhaal als dat van Viptweak dus wat bedoel je nou precies?

Heb je bovenstaand artikel wel gelezen??? 55% van de gevangenen is NIET in nederland geboren... blijft er 45% over...

Ja, dat zeg ik toch. De grootste bevolkingsgroep met criminelen zijn Nederlanders zelf ;)
45% Nederlanders tegen 30% van wat wij criminele groeperingen vinden....

(toch weer die 25% die nog overblijft :P)

verkeerd gelezen!

:$

van die 45 % die overblijft is ook nog een groot deel "medelanders" die dus wel een NL paspoort hebben omdat ze hier zijn geboren..

Oh en veel van die gedetineerden die hier geen verblijfsvergunning hebben worden inderdaad NA hun straf op het vliegtuig gezet :S
laatste aanpassing

Nijnebijn er blijft 25% over ;)

Oh en veel van die gedetineerden die hier geen verblijfsvergunning hebben worden inderdaad NA hun straf op het vliegtuig gezet :S

Nou vind ik helemaal niet erg :)

Ik vind als je dus wilt emigreren van welk land dan af naar nederland dat je een toekomst op moet bouwen (waar dus de meesten hoe dan ook hier voor komen dan) en niet het zooitje vern**ken!
En heel eerlijk gezegd als je je koest houdt, kom je ook nooit in de gevangenis.
laatste aanpassing
van die 45 % die overblijft is ook nog een groot deel "medelanders" die dus wel een NL paspoort hebben

Daar kunnen we verder niks meer mee, maar de lui die een dubbel paspoort hebben moeten ze gewoon terug sturen...
Minister Nawijn (weet niet of ik het goed schrijf) had toch best goede ideeën.......
laatste aanpassing

25 % :S goed dan nog ;) :p

wil alleen even opmerken dat de "kaaskoppen" in de minderheid zijn als het om gedetineerden gaat ..
laatste aanpassing
Simpel, gewoon een enkele reis richting land van herkomst :yes:

De mensen die wel goede bedoelingen hebben blijven dan over en hebben dan op den duur ook geen last meer van vooroordelen veroorzaakt door andere mensen........
Weinig verassend 'nieuws'. Misschien is het ook interessant om een ondescheid te maken naar soorten criminaliteit en land van herkomst. Eens kijken of daar verschillen inzitten.
goh
me maar niet al te duidelijk over uitlaten.
je hebt zo een 'extremenazistempel'in je nek gedrukt staan natuurlijk;)
tekst lijkt me ook wel duidelijk genoeg.

Ik mis Pim :yes:
Natuurlijk zijn de meeste gevangenen niet in NL geboren.
Dat weet toch iedereen :)
En dan zijn er nog mensen die stug vol houden dat het niet zo is.
Wel humor eigelijks, maar ook een beetje zielig.

hier gaan we weer :(

Nou jah, dit onderzoek is zowieso een beetje loos.

9% marokkanen die geboren zijn in NL, jaja..en hoeveel % zijn wel in NL geboren en zitten daar.

Je kan dus niet zeggen hoeveel % van die 45% daadwerkelijk kaaskoppen zijn :P

dit is allang duidelijk.. zijn idd alleen nog steeds teveel mensen die 't niet willen zien fzo? :s Open your eyessssss
Had nie anders verw8

Ja, sturen wij je meteen terug naar indonesie ;)

gewoon terug sturen idd hebben we heel wat cellen over gaan ze hun straf maar in hun eigen land uitzitten ;)

kleine criminaliteit

Kleine criminaliteit is de criminaliteit waar wij met z'n allen hinder van ondervinden. als dit actief wordt gedaan door bepaalde minderheden, hangen we een oordeel aan dat alle personen uit deze cultuur zich ermee bezighouden. Ook al is de groep bij lange na niet de grootste groep criminelen. Van georganiseerde misdaad merk je minder, direct.
Vandaar ook het beeld naar sommigen toe....
Ja, sturen wij je meteen terug naar indonesie

Zit ik in de bak, nee!

Zit ik in de bak, nee!

Nee, maar denk er maar es overna hoe het zou zijn als jij naar indonesie werd gestuurd.
Viptweak 8 maart 2004 15:47

Zit ik in de bak, nee!

Nee, maar denk er maar es overna hoe het zou zijn als jij naar indonesie werd gestuurd.

Vet cool! ;)

Ik word niet terug gestuurd, want ik pas me aan aan de Nederlandse waarden en normen!

En als ik dan toch moet gaan, ga ik de hele dag op het strand liggen!
vertel es wat nieuws

Nou hadden ze echt geen onderzoek naar hoeven doen hoor:S

Pfff, Turken en Marokkanen zijn dus echt vantevoren al veroordeeld. Nu wijzen cijfers eindelijk eens uit dat er een andere groep meer criminaliteit bevat, wordt er alsnog een excuus gevonden om turken en marokkanen aan de paal te nagelen...

Echt slim ben je niet kaatje.

Even voor de duidelijkheid. De Turken en Marokkanen die niet in ons land geboren zijn, zijn bijna allemaal 40 plus.
Geen wonder dus dat die niet vaak in gevangenissen te vinden zijn. Turkse en Marokkaanse jongeren die in ons land geboren zijn vind je daarintegen in grote getalen in de gevangenis.
Maar die zijn hier geboren dus komt dat niet in dit onderzoek terug.
allemaal wel leuk een aardig, maareh...

DUS??

gaat de regering daadwerkelijk iets mee doen? nope, alleen maar onderzoekjes laten doen, hooguit een beetje praten en een half jaar later weer t zelfde onderzoekje doen....:gaap:

Je kan dus niet zeggen hoeveel % van die 45% daadwerkelijk kaaskoppen zijn

dat is zo... :p

Maar dat vind ik ook het probleem van al die percentages... als je zegt 55% zegt dat nog niets :S
Als je door een gevangenis loopt krijg je namelijk eerder het idee dat dit percentage op 75% of hoger ligt (al zal dit ook wel per PI verschillen) ;)
En 1/3 van de zittende gevangenen is zwakbeghaafd...
Het grootste deel van de gevangenen wordt gebruikt door hogere mensen die zelf nooit zitten. Die hogere mensen maken gebruik van zwakbegaafde en arme mensen (de nationaliteiten die samen die 30% vormen zijn over t algemeen erg arm vergeleken met de rest van de bevolking), maar daar houdt dan weer niemand rekening mee

(de nationaliteiten die samen die 30% vormen zijn over t algemeen erg arm vergeleken met de rest van de bevolking), maar daar houdt dan weer niemand rekening mee

Idd, en vooral zwakbegaafd

neeh goh....is dit nieuws?
dit is gwoon kut dus

op zich heeft matthijs een valide punt, maar dat doet nog steeds niets af aan het feit dat allochtonen van bepaalde groepen een relatief groot aandeel hebben hierin, en daar wat aan gedaan moet worden...

Als je bijvoorbeeld als vluchteling in Nederland komt met als vooruitzicht de rest van je leven aan de lopende band te staan hier denk ik dat er wel redelijk wat tussen zitten die op andere manieren hun geld gaan verdienen.... wat zou jij doen ??
Het hoeft niet te zijn dat deze mensen laag zijn opgeleid, diploma's die bijvoorbeeld in Marokko of Iran zijn behaald zijn hier helemaal niet bruikbaar.
Ik keur het overigends niet goed ofzo maar het ligt nou eenmaal in de aard van de mens zo te handelen, vooral als het om veel geld gaat.
mensen.....de percentages die genoemd worden zeggen weinig.......ze worden berekend aan de hand van het aantal gevangenen......Lekker boeiend.....Het is interessanter om te kijken naar de verhouding tussen deze percentages en de verhouding van dezelfde etnische groepen in onze samenleving.....

45 % Nederlanders t.o.v. 55% buitenlanders is een start...en klinkt niet zo erg.....Maar in Nederland wonen nu eenmaal 80% Nederlanders en 20% buitenlanders.....

Dus die eerste getallen zeggen niets zonder er een perspectief aan te geven........ Als er net zoveel import als Nederlanders zouden zijn zou je iets aan deze getallen hebben.

BTW. Vergeet Oostblok niet in het rijtje...

BTW. Vergeet Oostblok niet in het rijtje...

Die zitten in die 45%
VIPtweak : Ging niet over Enschede, Hengelo :P

Ex-Joegoslavie, Albanie en Bulgarije
:gaap: Dit was toch al algemeen bekend......