Partyflock

Forumonderwerp · 647149

Net Extra journaal geweest er is een kans dat ze nu de echte Saddam hebben....

2 Dark: hoezo huh, zei je iets :bloos: :)
Ik ben nooit zo goed geweest in begrijpend lezen :)

Lady Tracid en Cosmic, iedereen geeft alleen zijn/haar mening en hoe zij dingen meemaken. Waarom zou je die eigenlijk voor je houden
Share it with me :D Gimmie, gimmie, gimmie :(

Maar als jullie het voor je willen houden, respect!
laatste aanpassing

Mwah, ik heb op zich al best mijn mening gegeven maar laten we wel wezen, wij eten geen ene fuck, hebben totaal geen overzicht van álle belangen die in dit soort conflicten meewegen en zijn dus ook helemaal niet in staat om gerichte uitspraken of veroordelingen te geven. Onze mening is gebaseerd op wat we op TV zien, lekker betrouwbaar.... :S ;-)
Onze mening is gebaseerd op wat we op TV zien

:yes:
Ik hou liever mijn mening voor mezelf omdat ik al een hoop ruzies heb veroorzaakt omdat mensen het niet met mij eens zijn
Ik ben wel in staat te discussieren over dit onderwerp,maar heb in feite niet echt veel zin om dat te doen omdat ik vind dat men een heleboel dingen vergeet en toch zo tegen de meneer bush is
Ik zeg niet dat ik al zijn daden goedkeur..maar...zucht..ik :x
laatste aanpassing

gaan nu ookde zogenaamde oorlogsvluchteling trug naar irak
dan zou het nog mooier zijn

We krijgen heel veel informatie van wat we op tv zien. Ik vind die ook niet altijd betrouwbaar, jammer genoeg.
Maar er staat ook heel veel op internet, geschiedenisboeken e.d.

Persoonlijk heb ik nog het 1 en ander meegekregen vanuit Turkije.
Mr. Bush zou best wel een leuk figuurtje kunnen zijn om een avondje mee te stappen (hij blijkt nl. grappig te zijn, zonder zijn best ervoor te hoeven doen), maar als leider van 's werelds machtigste land :s

En van discusieren is op PF volgens mij nog nooit iemand aan dood gegaan :D

*schrijft snel alle namen en woonplaatsen op om ze straks op te zoeken :devil:*

En Koffiecore: jouw inbreng heeft een groot toegevoegde waarde O:)

Och, ik schuw de discussie niet alleen is die er ook niet echt... ;-)

gaan nu ookde zogenaamde oorlogsvluchteling trug naar irak

Ja, goed punt! :-) Alleen denk ik dat er in Nederland niet echt veel 'politieke vluchtelingen' uit Irak hierheen zijn gekomen dus valt er ook weinig terug te sturen. Of je moet de groep bedoelen dat voor de eerste golfoorlog hierheen kwam en inmiddels al een jaartje of tien hier zitten. In ieder geval zal hier luid en duidelijk opgetreden moeten worden; heb je nog geen status en is de situatie in je thuisland veilig? Dan zal je toch echt terug moeten.

Bush heeft tijdens de verkiezingen in Texas ook 3 keer zoveel mensen laten doden dan normaal

Zeg eh, nu gaan we wel héél erg kinderachtig doen... Dat waren moordenaars en kinderverkrachters, oftewel schuldigen.

Dat maakt geen reet uit... Hij benut de situatie van deze mensen voor zijn eigen propagandadoelen, en dat zegt genoeg over hem...

Mijn god, dat je dit er serieus in betrekt..! :dood:

Ik probeer me even twee beelden voor te stellen; aan de ene kant George Bush die (desnoods) ter propaganda een vieze pedofiele moordenaar ter dood veroordeeld én aan de andere kant Saddam Hoessein die ter propaganda een familie ontrafelt en eerst de ONSCHULDIGE man voor de ogen van z'n familie afslacht om uiteindelijk zelf die familie ook om te leggen...

Gaat je haat jegens Amerika dan écht zó ver..?? :/

Gaat je haat jegens Amerika dan écht zó ver..??

*gaap*

Omdat ik Bush een wraakzuchtig, gewelddadig mannetje vind haat ik dus Amerika. En omdat ik het o.k. vind als homos mogen trowen ben ik dus homo...

zeg ff wat nuttigs, o.k..?
gwoon martele die gast in mekaarhem goed late leide
esco1
Nee er is nog nooit iemand dood gegaan van het discussieren op pf maar ik heb gewoon geen behoefte mijn mening te uiten

Over het algemeen wordt de mening van de mensen beinvloedt door de media..
En men vergeet een hoop dat er voorafgegaan is
Ik vind het allemaal maar hypocriet gedoe..
En daarom hou ik voor de rest liever mijn mening voor mezelf...omdat men er toch niet aan gaat toegeven..

zeg ff wat nuttigs, o.k..?

Sorry hoor, maar op zo'n toon wens ik niet aangesproken te worden! Dat je een aversie tegen amerika hebt baseer ik op eerder gedane uitspraken in jouw persoon en ook hier ligt die ondertoon er gewoon net iets te dik bovenop. Al sinds die oorlog is begonnen is er een tweekamp ontstaan waaronder in het ene kamp de Bush-haters en automatisch ook de amerika-haters en in het andere kamp de mensen die hier enige kanttekeningen bij willen zetten. Dat je nu ineens uit dat kamp wilt stappen is wat te laat, Väthischist.
Sorry hoor, maar op zo'n toon wens ik niet aangesproken te worden! Dat je een aversie tegen amerika hebt baseer ik op eerder gedane uitspraken in jouw persoon en ook hier ligt die ondertoon er gewoon net iets te dik bovenop. Al sinds die oorlog is begonnen is er een tweekamp ontstaan waaronder in het ene kamp de Bush-haters en automatisch ook de amerika-haters en in het andere kamp de mensen die hier enige kanttekeningen bij willen zetten. Dat je nu ineens uit dat kamp wilt stappen is wat te laat

Dat is ongeveer hoe ik erover denk
Ik ben het zat dat mensen gewoon een haat hebben tegen die bush
Maar men vergeet watvoor man die saddam was..en dat hij al een tijdje van zn positie weggehaald moest worden
Nyu is dat gedaan..en wat gebeurd er..mensen die toch zo verblind zijn omdat zij een haat hebben tegen meneer bush..staan een hoop te schreeuwen

ach ..ik doe het toch :frusty:

Hehe, ik heb er ook geen zin in en blijf het liefst neutraal en schaar mij voor alle duidelijkheid zéker NIET in het pro-Bush-kamp.

Maar er wordt hier allemaal ietsjes te simpel geconcludeerd en veroordeeld..
Maar er wordt hier allemaal ietsjes te simpel geconcludeerd en veroordeeld

Dat is nou wat ik bedoel...
Ok en nu kap ik er echt mee

Wacht maar tot Väthischist reageerd, meid..!! ;P
aan zijn vorige 'replies' heb ik al de indruk dat hij een van die mensen is die zo een bush hater is dat hij er totaal niet bij stilstaat wat deze ontwikkeling allemaal met zich meebrengt
Ik vind dat hij ook zo geindoctrineerd is als de rest..door de media..

Maar ja..das mijn mening ook weer..
Weet zelf verder niet wat er in dat hooffie gebeurd

Oh, maar ik heb verder juist veel respect voor hem hoor... In andere topics en in principe ook hier reageert hij op een goed niveau alleen dat denigrerende toontje bij zeg ff wat nuttigs, o.k..? viel bij mij even verkeerd.

Het stomme is dat we allemaal zo onwetend als de pest zijn en naarstig zoeken naar antwoorden en oplossingen maar als het die 'hoogopgeleide mensen' decennia lang al niet lukt, waarom dan hier ineens wel..??!! ;P
tja..je hebt misschien gelijk
Alleen vind ik sommige kortzichtige uitspraken gewoon een beetje te ver gaan
ik heb heel vaak al gezegd wat ik hypocriet vind aan sommige meningen
Maar ik heb besloten me niet meer bezig te houden met dit onderwerp :)

Ik denk dat dat nog heel moeilijk voor je gaat worden... Bij mij speelt bijvoorbeeld niet alleen de iraakse zaak maar ook die hele oorlog tegen het terrorisme waar ikzelf al jaren op hoopte. Vanaf kinds af aan kan ik de TV niet aanzetten of ik zag wel bloederige beelden van terroristische aanslagen of massamoorden gedaan door psycho-dictators. Toen mij favoriete clubs op Bali ook nog eens door die gasten werden opgeblazen was MIJN VOOROODELING geveld; weg met iedereen die een bedreiging is voor de beschaafde wereld.
(en ik hoor de mensen al denken 'Bush/Amerika is zelf de grootste bedreiging!'....Tja,......en hij staat aan onze kant. :-) )
k hoor de mensen al denken 'Bush/Amerika is zelf de grootste bedreiging!'....Tja,......en hij staat aan onze kant.

Wat zeg je dat mooi
:) :)
we hebben dezelfde mening
dus nu laat ik jou maar voor mij antwoorden in dit topic ;)

Ik vind het eigenlijk wel leuk om ook zulke replies te lezen, dus ik zou zeggen: please continue...

Bush was dus volgens jou alleen maar uit om het Iraakse volk te bevreiden?

Hetzelfde volk die ze jarenlang dmv embargo's hebben onderdrukt, wat zelf leidde tot een kindersterfte van 500.000 per jaar. Cijfers van de Rode Kruis. Maar die kinderen waren zeker potentiele terroristen...
laatste aanpassing

Bush was dus volgens jou alleen maar uit om het Iraakse volk te bevreiden?

Heb ik dat ergens gezegd..?? Waar een NAVO als slappe hap daar in Irak maar niet kon doordringen tot de plekken waar men aan massa-vernietigingswapens werkte had Amerika er genoeg van en greep het in. Nog te laat, want die wapens staan al lang in Syrié, Jordanië etc.

Hetzelfde volk die ze jarenlang dmv embargo's hebben onderdrukt, wat zelf leidde tot een kindersterfte van 500.000 per jaar. Cijfers van de Rode Kruis. Maar die kinderen waren zeker potentiele terroristen...

Wat een zielig argument, zeg... :S
Als er daar iemand het volk en die 500.000 kinderen geen toekomst bood, dan was het wel die man met die baard....
Heb ik dat ergens gezegd..?? Waar een NAVO als slappe hap daar in Irak maar niet kon doordringen tot de plekken waar men aan massa-vernietigingswapens werkte had Amerika er genoeg van en greep het in. Nog te laat, want die wapens staan al lang in Syrié, Jordanië etc.

Jeetje..je hebt echt dezelfde mening als ik
Daarom vind ik het juist zo hypocriet
Iedereen(dan heb ik het over landen) staat aan de kant te schreeuwen hoe het wel moet en hoe het niet moet,maar verder doen ze er zelf geen ene malle moer aan
Dat vind ik echt heel hypocriet...
Als je het toch zo goed weet,ga dan tenminste helpen
Nee we steunen niet,opeens steunen we wel,waarom?
Omdat de winst toch aan de kant van de amerikanen ligt
laatste aanpassing

Waarom zou Syrie gevaar willen lopen voor wapens die ze hoogstwaarschijnlijk nooit hebben gehad?
En Jordanie was een bondgenoot van Amerika, dus dat zal het ook wel niet zijn.
Amerika hield dat gebied al jarenlang in de gaten. Dus als dat het geval was hadden ze volgens mij wel ingegrepen.

Weet je wat ik pas hypocriet vind. Tegen terroristen zijn, maar wel voor het vermoorden van duizenden andere mensen :o
laatste aanpassing

Inderdaad Lady Tracid, in europa twijfelde en twijfelde men maar en alleen Engeland durfde de keus te maken.

Wij denken grotendeels ook alleen maar uit economisch oogpunt en zien Amerika sinds die euro ineens als een tegenstander terwijl wij in zóveel opzichten geen haar beter (of slechter) zijn dan de amerikanen.

het gaat hier om terreur en onderdrukking, om het ontnemen van een kind's kans vrij op te groeien en voor ouders zichzelf te onderhouden. Wij dat onderdrukt moet gestraft worden en als Bush daar óók schuldig aan is, dan moet ook hij hangen.
laatste aanpassing

Nou dit soort dingen zetten mij wel aan het denken hoor...:S

1.De enorme prijsverhogingen, die Bush in de staalindustrie invoerde.
2.Het Kyoto-akkoord dat werd verworpen.
3.Het feit dat de VS Nederland wel ff zou binnenvallen als er een Amerikaanse soldaat berecht zou worden voor oorlogsmisdaden.

Ik ben het er wel mee eens dat Saddam Houssein op moest rotten en berecht moest worden.En ook dat Noord-Korea en Iran een gevaarlijk spelletje spelen, maar Amerika is ook geen lieverdje.
De Amerikanen grijpen alles aan in naam van terrorismebestrijdin­g.
Ze hebben veel gemanipuleerd met wapens en geld.
En mede dankzij de VS, Engeland en Frankrijk is het nu zo'n zooitje in het midden-oosten.
laatste aanpassing

@ Cosmic Gilbert:
alleen dat denigrerende toontje bij zeg ff wat nuttigs, o.k..? viel bij mij even verkeerd.

En gelijk heb je... mijn excuus!

ff ontopic:
Al sinds die oorlog is begonnen is er een tweekamp ontstaan waaronder in het ene kamp de Bush-haters en automatisch ook de amerika-haters

Hier zit de fout... Mijn vader heeft van 58-62 in Amerika geleeft (Duits leger). Mijn pro-Amerika-instelling is er dus met de paplepel ingegoten, ik ben net zo weinig simpel anti-amerika als jij simpel pro-Bush bent, Cosmic.
Mijn sympathie baseert echter op de 75% Amerikanen die niet Bush gekozen hebben, die vooral aan het begin van zijn regeringsperiode steeds weer heeft laten blijken, dat hij kwa karakter definitief niet volwassen genoeg is om de met afstand machtigste man ter wereld te zijn.
Bushs oorlog tegen Irak is en blijft een obsessie, een missie die hij als van God ingegeven ziet (wat hij ook zelf toegeeft). En vooral een persoonlijk spelletje, een spelletje dat men niet spelen mag aangezien de situatie die daar beneden heerst.
Het is bij Bush in principe goed tegen kwaad, en zo simpel is de wereld nu eenmaal niet. Ik vind het in deze context overigens vreemd, dat juist de pro-Bush mensen steeds weer genuanceerdere uitspraken van mij eisen. Kijk dan aub ook ff op Mr. President...

@ Lady Tracid:
Jij vindt mij dus geindoctrineerd door de boze media? En toch ben jij het die volgens mij een beetje erg op het boze monster Saddam gefixeert is, dat juist door de westerse media zorgvuldig opgebouwd werd en waarvan er nog wel een paar andere rondlopen op deze wereld (die andere wapens hebben dan het in feite 3de wereld-land Irak... En toch hoor je er niks over) Als ik jou zo hoor geloof ik langzaam dat jij er ook van overtuigt was, dat Saddam een serieuse bedreiging vormde voor de wereld.

Enne... kortzichtig? Wie voor het eerst sinds de 2de wereldoorlog een aanvalsoorlog tegen de UNO goedkeurt en de omkering van de bewijslast accepteert noemt mij kortzichtig?
Denk eens over eventuele gevolgen na, die het inruilen van de sterkte van het recht voor het recht van de sterkste heeft en noem me dan nog eens kortzichtig...

Ik wist (inderdaad dus) al deels van je achtergrond en neem je oordeel ook zeer serieus! :-)

Ik heb geen mening, althans, geen duidelijke omdat ik die gewoon niet KAN hebben. Daar ben ik heel eerlijk in. Maar stel dat Amerika NIETS had gedaan, hoe denk je dan de situatie nu en over 10 of 20 jaar zal zijn..??

laten we in ieder geval niet tegenover elkaar gaan staan en ook niemands kant kiezen maar gewoon zo objectief en volwassen mogelijk met het onderwerp omgaan.. ;-)
laatste aanpassing

Cosmic Gate respect!!!

Maar hij heeft wel gelijk vind ik:D :p
laatste aanpassing

Ik heb geen mening, althans, geen duidelijke omdat ik die gewoon niet KAN hebben. Daar ben ik heel eerlijk in. Maar stel dat Amerika NIETS had gedaan, hoe denk je dan de situatie nu en over 10 of 20 jaar zal zijn..??

Dat is het juist... Die fixering op Irak is niet overtuigend. In 20 jaar was Irak militairisch gezien net zo ver geweest als die gekke Mullahs in Iran (en sommige dictators ergens anders) nu al zijn. Zoals ik al zei: personal revenge and oil, daar ging het om. En daarvoor de UNO en internationaal recht aan de kant schuiven vind ik nu eenmaal gewaagd.

P.S. Ik kan jullie standpunt heus ook wel begrijpen en respecteer het. Saddam was en is een klootzak die gewoon voor de rechter moet, alleen ben ik er niet van overtuigd, dat dat de reden voor de oorlog was.
En zelfs als dat de reden geweest was, had ik het nog niet zo slim gevonden. De prijs voor Saddams hoofd lijkt me zelfs dan nog veel te hoog.

Enne... Juist omdat ik eigenlijk van Amerika hou mag ik Bush niet. Internationaal gezien is hij een ramp voor dit land, dat zeker beter verdiend heeft...

:-) Hoe denk je trouwens dat Gore het aangepakt zou hebben..??

Ze laten nu op Ned3 zien wat Bush ervan vindt...
Nadat hij te horen had gekregen dat het Saddam was, heeft hij eerst een telefoongesprek gehad met zijn vader... :vaag:

" Pa, we hebben hem te pakken..."
" Goed gedaan mijn zoon. Het is mij dan niet gelukt,maar jou wel. Verkeziensfraude en dat heel de wereld nu ziet hoe slecht wij zijn waren het waard"
" Pa, pa, je vergeet de olie..."
" Oh ja..."
laatste aanpassing

Ik hoop dat ze vanavond ook even in Cafe de Wereld (tijdens VARA Laat ;-) ) langskomen..!!! :D

Hoe denk je trouwens dat Gore het aangepakt zou hebben..??

Helemaal niet, er waren en zijn grotere bedreigingen dan een 3de wereldland voor Amerika.
Als hij het toch aangepakt zou hebben, dan had hij de oppositie gesteund, hooguit gecombineerd met een paar paramilitairs van de CIA...

Maarja, een beetje LSD op de sigaar om hem belachelijk te maken is al bij Fidel Castro niet gelukt ;)

Enne... Juist omdat ik eigenlijk van Amerika hou mag ik Bush niet. Internationaal gezien is hij een ramp voor dit land, dat zeker beter verdiend heeft...

Grappig dat ik al vanaf dag één deze man ook totaal incapabel vind (Gore ook trouwens) en mensen in mijn omgeving dan ook nog steeds niet kunnen begrijpen dat ik weer wél achter ingrijpen sta.. :D
Väthischist: het was niet persoonlijk bedoeld..en als het zo overkomt...mijn verontschuldigingen

ik kap er gewoon mee want wordt er hoe dan ook niet vrolijk van

:D Ah joh, ook al zijn we het op bepaalde fronten niet eens, we zijn er wél allemaal blij mee dat Saddam is gevonden en nu berrecht zal worden. ;-)

Lady Tracid, ook al was het persoonlijk bedoeld maakt het niets uit, het is een discussie en die ontwikkelt altijd een bepaalde dynamiek... Heb volgens mij ook iets tegen Cosmic gezegd waarvoor ik me verontschuldigd heb, hoewel dat eigenlijk niet nodig was aangezien het gewoon rhetorische oorlogsvoering is tegen iemand die ik inmiddels wel een beetje denk te kennen en zeer respecteer...

Problematisch wordt het juist als ik dat niet meer doe omdat iemand zo dom is dat ik er gewoon geen zin meer in zie :)

Sowieso uniek om mensen op Partyflock elkaar hun verontschuldigingen te zien aanbieden. :respect:

Op zich is het natuurlijk al heel wat dat mensen op onze leeftijd al zo direct betrokken raken bij dit soort wereldproblemen. Vroeger ging er veel meer langs de jeugd en jongeren heen, maar nu kunnen wij er uitgebreid en met iedereen vrij over praten en discussiëren. Dat is verwarrend en geweldig tegelijkertijd! ;-)

Ik ga in ieder geval nu echt :z: , over 6 uurtjes gaat de wekker alweer.. :-(
Väthischist: Haha,daar kan ik me ook wel in vinden hoor
Dat is het mooie van discussies..uiteinde­lijk heb je mensen die nog steeds hun eigen mening behouden maar leren de rest te respecteren

Dat is natuurlijk als het op niveau gebeurd,want je hebt natuurlijk ook wel van die mensen die lopen te schelden,wat natuurlijk weer aangeeft hoe zwak ze in hun schoenen staan,en dat ze hun mening uiteindelijk niet kunnen onderbouwen :)
laatste aanpassing

wat betreft de media-beïnvloeding... (ja, ik heb hier al eerder reklame voor gemaakt, maar mijn -Amerikaanse- vriendin is een verstokt luisteraar van dit station)... als je eens wat minder "CNN-achtig" getint nieuws wil horen waar ook kritische Amerikanen aan t woord komen, luister dan voor de aardigheid eens naar NPR :)

www.npr.org

Ik zal snel eens gaan luisteren, de verdeeldheid is natuurlijk nergens zo groot als in Amerika zelf. :-)

Artiest Natazja

Hahaha:D

Maar mensen, jullie geloven het misschien niet, maar...
Saddam heeft blijkbaar wel iets goed gedaan, want die mensen daar zijn helemaal gek geworden... :s

Ze schieten er gewoon op los, zelfs de Amerikaanse soldaten zijn zich aan het schuilen :s

Zolang daar nog enige dreiging is voor Amerika, zullen de Amerikanen daar blijven. Trouwens, ook zolang daar olie is. Ze hebben nu een prima excuus om daar te blijven, dus zullen ze dat niet snel uit handen geven.

Saddam heeft heel Tikrit rijk gemaakt, dus die mensen blijven wel aanhanger.
De rest van de mensen die daar aanslagen pleegt hebben gewoon een hekel aan 'de bezetter' en aan Amerikanen in het algemeen.

En er is daar al zolang onderdrukking en de Irakezen hebben al zoveel meegemaakt. Ik denk dat veel Irakezen niet beter weten. Mensen draaien door.
laatste aanpassing

haha hij mag zich wel eens gaan scheren....
bah wat ziet ie er verschikkelijk uit zeg:S
(K)Sussie