Partyflock

Forumonderwerp · 637464

???

Zeg jij het maar...

moet niet
mag wel

schijnt wel beter te zijn, maar dan heb je hetzlefde geluid als begin van td... das dan baluh

Wel verstandig :)

heb er niks op tegen :)

ligt eraan noodles a.k.a P.T.O :) bij www.earmo.nl kun je oordopjes laten maken met speciale filters :) die verschillend freq. wel doorlaten ect :)
laatste aanpassing

ach die piep is ook wel leuk-----> hoor je allemaal leuke nummers.....

ik remaster CD tracks voor mn werk... een piep in mn oor betekent voor mij minimaal 2 weken geen inkomen :S

oordopjes dus! :D
1. Met die oordoppen schijnt het geluid vaak nog lekkerder te zijn (vriend van mij heeft ze ook, en doet ze gewoon vaak in omdat het mooier klinkt)

2. je gehoor is permanent beschadigd, dus wat de fuck is nou 112 euro???
Ik heb al ehh, 2,5 maand een piep in me oor zitten, en ik kan je vertellen, je word der echt niet blij van.

En denk dan nog is wat 112 euro is

Met die oordoppen schijnt het geluid vaak nog lekkerder te zijn

dat heb ik ook wel eens... omdat je oren dan minder overbelast worden hoor je opeens véél meer details in de muziek :D
Ik draag altijd herriestoppers van de kruidvat als ik naar feesten ga. Ideaal, want je gehoor wordt beschermd en het geluid klinkt veel mooier (mits het hard genoeg staat, wat altijd het geval is). Plus je oren passen zich aan het geluidsvolume aan. Dat merk je goed als je net wakker wordt, dan klinkt je radio een stuk harder dan de avond ervoor, bijvoorbeeld. Dat merk je dus ook als je dopjes in hebt op een feest. Zodra je ze uit doet, is het geluid niet meer te harden en doet het focking pijn. Als je geen oordopjes draagt,dan went (beschadigd) je gehoor aan (door) het harde geluidsniveau en heb je niet meer zo door dat het zo hard staat. De leuke piep naderhand die soms behoorlijk lang kan aanblijven is het bewijs van je gehoorbeschadiging. Ik weet het dus wel, doe mij maar een paar oordoppies.
laatste aanpassing
Eigenlijk wel een slim idee, want de bass voel je toch wel, met of zonder oordopjes.
Ik hoor al zo lekker veel in gesprekken.

Whehe noodles idd, ik zit soms echt de week erna nog te zoeken op cd'tjes op welk nummer die piep nou lijkt :D

Mijn oren hebben in ruim 10 jaar een flinke beschadiging opgelopen.
Denk dat dat bij de meeste ook wel gaat gebeuren in de toekomst.
Ik vindt het een prima iets die doppen.

Met die filters scijn je mensen ook veel beter te kunnen horen zonder dat je in elkaars oor moet schreeuwen.

Is waar, net zoals je ook meer details in de muziek hoort :D:D:D (je moet natuurlijk wél goeie filters hebben)

zodra je ze kan laten aanmeten bij muziek zaken in grote steden ga ik ze wel halen!

ik vind ze verschrikkelijk! ga zelf harder praten en versta niet meer wat mensen tegen me zeggen.

Dan later maar gehoorbeschadiging, er i svast wel iets aan te doen in de toekomst.
Tuurlijk moet dat niet, maar als je over n jaar of wat nog wat wil horen, is t misschien wel n plan ja.... :vaag:

Bij www.alpine.nl heb je voor n paar eurootjes onwijs goeie dopjes :)
ik moet die van mij nog steeds uitproberen..

Maar ik had ze niet echt nodig op awakenings en Thunderdome ;-)

RebEllie:

met goedkope dopjes hoor ik zelf óók geen fuck meer, maar ik was met 'echte' dopjes heel erg verrast hoe iedereen verstaanbaar was en hoe 'normaal' alles klonk (alleen dan iets zachter) :P
laatste aanpassing
Mijn oren hebben in ruim 10 jaar een flinke beschadiging opgelopen.

Same here. Ik heb laatst een keuring gehad en daar kwam uit dat ik behoorlijk moeite had om bepaalde midden- en hoge tonen te horen:|

Maarja back in the days stond het geluid natuurlijk ook overal stukken harder ;)

Als die dopjes er toen al waren had ik ze wel gebruikt.

Dan later maar gehoorbeschadiging, er i svast wel iets aan te doen in de toekomst.

gehoorbeschadiging is volgens mij blijvend! Of je zal een gehoorapparaat moeten nemen :S

Dit soort gehoorbeschadiging is idd blijvend.
Ik zie alleen alleen maar gele oordopppe en dat staat zo :/

ja, die zien er niet uit he? :S

nou ik ben een paar keer bij de F1 geweest...daar doe je graag oordoppies in hoor.....
Heb met luchtgereedschap gewerkt (en lang niet alleen het kleine :)) en zelfs daar vond ik het irritant. Kon echt niemand meer verstaan, maar goed dat het alleen een vakantiebaantje was :)

Volgens www.alpine.nl staat luchtgereedschap gelijk aan +/- 120 dB. Hoeveel dB hoor je eigenlijk gemiddeld op een feest?
Artiest Sjeez
Ik heb oordopjes laten aanmeten omdat ik vaak als dj aan hard geluid wordt blootgesteld en ze bevallen prima, je kan zelf de directe geluiden beter onderscheiden van de rest. Bijvoorbeeld als iemand tegen je praat of als je een koptelefoon op hebt.
Ik kon sommige mensen nooit direct goed verstaan en de tv of radio moest ook altijd harder. nu blijkt dat ik een behoorlijk gehoorverlies heb. dit heb ik laten testen in het ziekenhuis. Op feesten draag ik ookdopjes. als ik dit niet doe kan ik echt zowat niemand meer direct verstaan als ik van een feest kom. Heb in mijn gehoorgang apparaatjes om mijn gehoor te versterken. maar dan hoor je echt wat je mist.
Maar het is echt geen pretje om je hele leven met van die dingen in je oren te lopen. wat ik dus wel moet. Dus iedereen die er snel last van heb raad ik aan om toch wel gehoorbescherming op feesten te gebruiken. ik meen dat er toch zeker wel 115dB op feesten word gedraait.
En je kan 8 uur lang in een ruimte met 80dB verblijven zonder gehoorbescherming zonder gehoorbeschadiging. elke 3dB meer halveerd de tijd. dus bij HEEL erg kort. En als je op een feest 8 uur binnen bent is de beschadiging zodanig dat het niet meer in een week helemaal hersteld. heb ik me laten vertellen.
http://www.alpine.nl/lawaai.htmOp de meeste flyers staat ook dat de organisatien niet aansprakelijk gesteld kan worden voor gehoorbeschadiging. De een kan er wat beter tegen dan de ander.
laatste aanpassing