Partyflock

Forumonderwerp · 634992
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Hierbij open ik het grote nieuws topic aangaande de Technics sl-dz1200 dj cd speler.

De bedoeling is dat iedereen die maar iets nieuws te vermelden heeft over dit ding het hier te vermelden. Foto's, filmpjes, details, Releasedatum, geruchten, prijzen etc etc....

Zo blijft iedereen op de hoogte van dit magistrale ding en hoef je niet het WWW af te struinen voor het laatste nieuws.

Dat ding gaat rocken weet iedereen. Persoonlijk kan ik niet wachten tot ie in de winkels ligt. Schaf hem direct aan.

Panasonic Nederland (importeur Technics) heeft iig al wat nieuws op de site staan.

zie: http://www.panasonic.nl/default.asp?M=59|34|1&N=back&FS=_lwe_loaders/generalreadlistitem.asp?id=4994

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing
Werkzaam bij Dance Concepts
Werkzaam bij Juicy Lounge Bar
Artiest {SHOWLIST artist 18398, 48419, 20856}
hehe Piemel ik ben zelf ook geen voorstander van die uitspraak, maar begin het toch steeds serieuser te gaan vinden.

Kijk naar de Final Scratch dj's en de I-pod mixers of de Traktor freaks. Zelf Laidback luke sleept gekopieerde cd's over de wereld inplaats van zn vinyl.

Gelukkig staan de meeste pioneer cd spelers meestal voor de sier in de clubs en worden ze weinig of niet aangeraakt. Laat staan de pitchcontrol functie ;-)

Maar we zullen zien? Tot die tijd vul ik mijn classics vinyl nog gewoon aan...

klopt da's jammer genoeg wel zo

ik ben erg sceptisch wat betreft cd's mixen, ik heb er een cd spelertje BIJ me tafels da's oke (y)

en het echte scratsch geluid kun je toch niet perfect het zelfde krijgen als met een naald
2 Tic tac

Thx ik heb na het kijken van het IDP filmpje bij hun twee limited technics keycords online gekocht en kreeg er zojuist van de postbode een heel promo pakketje bij met de folder van technics... vet ding hoor!

was dat?...
2 Vinyl Junk: augustus? :S

Verwacht hem binnen een maand... Prijs wordt inderdaad in NL (adviesverkoopprijs) € 1299.-

Hou dit topic maar in de gaten.. ;)
Jah augustus... dat is wat mij werd medegedeeld door panasonic (=importeur technics in NL).

In juni is ie al wel verkrijgbaar in Duitsland. Ik heb gehoord bij Elevator voor 1049 Pleuro's. En dat is zeker een stevige concurrentie positie voor technics ten opzichte van Pioneer.

jij bent toch een VINYL junk????

6 jaar geleden zag ik mensen nog uitgelachen worden wanneer ze zeiden dat ze cd's mixte.
ik vind met cd's, mp3's of andere dingen dan vinyl eerlijk gezegd zelf ook niet helemaal "echt".

Ja, idd, ben een absolute vinyljunk, vinyl zal voorlopig nog wel no 1 blijven bij mij, maar wat zo interresant aan deze cd speler is dat ik nu wel heel erg makkelijk mijn eigen producties kan gaan draaien, en daarbij mijn eigen scratch cd's kan samenstellen. En scratchen gaat perfect met dit ding. wat ik je brom!

*** sniff vinyl ***
Wacht maar af dan.. ;)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
het stond ook al in de veronicagids, 1299 eurootjes, dat wordt weer een gang naar duitsland!

Artiest Fuser
damn ik ben zo goed als overstag :( ik ben zeg maar pioneer fan maar dis toch wel erg geil :) maarre apart zeg zo'n "plaat" op dei cd speler. wel koele techniek (y)

iemand 3 cdj800's kopen ;)
2 coady: da's € 829.16 ;)

2:The Croaker.........> nieuwe teechnologie is echt niet altijd beter :no:

dat warme, diepe, live geluid kan je nooit hebben met cd

en daar komt ook nog bij dat je strafbaar ben,
ook dj's die met finalscratch werken :yes:
2 Yendetta

gewoon volhouden hoor ;-)

whitelabel bootleg vinyl scratcher...lol

tja.......

laidback luke is aangehouden op schiphol hierom en al zijn cd's zijn bijna in beslag genomen
omdat het de 1e keer was :/
Je bent niet strafbaar als je kan aantonen dat je alle exemplaren ook op vinyl hebt.. ;)

nou hij had een foto gemaakt van de hoes en zelfd dat mocht niet

je moet kunnen aantonen dat je de rechten heb van de artiest

stond op de site van id-t maar kan het nu niet meer vinden :/
Ach, met die dz1200 heb je strax je gehele collectie op sd card staan... twee a 3 kaartjes hoef je dan maar bij je te hebben... en als ze je op schiphol vragen wat daarop staat zeg je gewoon "vakantiefoto's" :P

eneeeh, yendetta, erg coole profielpic!
zelf gedaan?
*** sniff vinyl ***

Hah nee man ik had het gezien in id-t boekje het is een cd hoes van junior jack met trust it

Maar ik vond het zo vet he omdat dat plaatje precies laat zien wat ik met muziek heb :d

nou mensen hier wordt ik geil van :yes:

laatste aanpassing
wat een geile apparaten!!!! :k

:D....netjes.............

ben wel benieuwd naar die sl-dz1200 :)
SL-DZ1200 is vanaf donderdag verkrijgbaar bij Ultimate-Records in Rotterdam... :D

Kosten? € 1099.- :bounce:
Dan gaat ie direct flink concurreren met pioneer:

Pioneer - CDJ 1000MKII
Normale prijs: €1500.00
URS prijs: € 1299.00

*** sniff vinyl ***
weet dat dit een topic is over de dz1200, maar ik hoor iedereen wel over pioneer...niemand hoor ik echter over de NUMARK CDX! Volgens velen gaat deze voor veel verandering zorgen en is de technics hiermee vergeleken echt een bout apparaat!
laterzzzz
Die CDX is toch echt wel besproken in dit topic, moet je ff vanaf het begin gaan lezen. Kom je voor en tegenstanders tegen...

Maar om het je makkelijk te maken: https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/634992/LIMID/200

Die DZ heeft een zeer groot voordeel ten opzichte van alle andere cd players: Technics heeft zich met de sl's allang bewezen, en dat zal zeker ook zo zijn met de DZ.

*** sniff vinyl ***
en omdat technics de "ultieme" draaitafel SL heeft neergezet, geldt dit ook automatisch voor hun nieuwe CD speler DZ1200? vreemd, aangezien Numark langer ervaring heeft op de CD markt. Denk aan de Axis serie. Het is dus lang niet bewezen dat als een merk een goede draitafel maakt dit ook voor een cd speler geldt. Ik vind hem echt mooi hoor, maar denk toch echt dat numark hier een winnaar heeft.
Ieder zijn mening...

Maar het gaat erom welke de "standaard" gaat worden. en ik denk dat de DZ het gewoon gaat doen. Denk ff vanuit de ogen van een discotheekeigenaar, organisator of whatever... Die lui hebben de ballen verstand van equipment. Die zien een technics cd speler en denken dan: Heey, een Technics cd player?? hmmmz, die draaitafels gaan ook al 20 jaar mee, zal voor deze dan ook wel zo zijn.... dus welke denk je dat ie koopt? (numark kom je vrijwel niet of nooit tegen...)

*** sniff vinyl ***
Denk toch echt dat ie wel zo slim is om eerst te checken waar de DJ's tegen die tijd op draaien, voordat ie standaard de technics koopt. de pioneers zijn er toch ook niet vanzelf gekomen?

Artiest Punk!
Ik denk dat het gewoon de pioneers CDJ100's blijven.

Reden is simpel -> Iedereen heeft pioneers staan en die dingen zijn nog lang niet op. Het zou dus zonde zijn om nu de pioneers de deur uit te kicken en geld bij te leggen voor een speler die als enige extra een draaiende platter heeft.

Mag iemand mij meteen ff uitleggen wat het nut van een draaiende platter is? Als ik een draaiende platter wil pak ik wel een draaitafel.
Mag iemand mij meteen ff uitleggen wat het nut van een draaiende platter is?

Met name voor turntablists erg handig. Ikzelf heb overal stickers op mijn vinyl zitten, die geven aan waar mijn samples zitten (waarmee ik dan scratch) Ik heb dan geen headset meer nodig, want ten eerste heb ik direct mijn sample te pakken, maar waar het vooral om gaat is dat ik aan de stickers kan zien waar ik zit op de plaat. Ik heb dan een bepaalde sample, die ik ff laat lopen. Plaat draait door, en wil hem weer terug, precies op de plek waar de sample begint. om vervolgens op nieuw te beginnen. Met een stilstaande platter is dat niet te doen. Nogmaals, het gaat om het draaitafelgevoel, en voor mij betekend dat dan wel dat ie exact zo moet voelen als een technics sl. Dan kan ik naadloos overstappen op de cd deck, zonder mijn "draaitafelgevoel" te hoeven aanpassen, en dat is weer sneller.

Via Via ken ik dj Rockid, neerlands DMC champion, en die kan het weten, die zweert nu al bij de DZ.

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 44167, 16941, 12838}
Jup ik heb een flimpje van Rockid, met de Technics sl-dz1200...te lijp...
Laat ff een scratch zien en een juggle.

Ik weet jammer goenoeg niet hoe ik hem op internet moet zetten zodat jullie hem ook kunnen zien.

Ik ben zeer te spreken over dit apparaat...
Ik koop er zowiezo 1.... geweldig ding.
Was er eerst niet zo van , maar nu:D
Marco Rane ( Poemba Indo-Stylez ) als je nou ff omhoog scrolt naar me post kan je een filmpje zien waar Rockid aan het werk is met een sl-dz.

sorry maar geef mij de nostalgie van vinyls maar... is ook veel leuker dan een cd'tje, wel zijn cd's goedkoper... maarja :o

Met name voor turntablists erg handig. Ikzelf heb overal stickers op mijn vinyl zitten, die geven aan waar mijn samples zitten (waarmee ik dan scratch) Ik heb dan geen headset meer nodig, want ten eerste heb ik direct mijn sample te pakken, maar waar het vooral om gaat is dat ik aan de stickers kan zien waar ik zit op de plaat. Ik heb dan een bepaalde sample, die ik ff laat lopen. Plaat draait door, en wil hem weer terug, precies op de plek waar de sample begint. om vervolgens op nieuw te beginnen. Met een stilstaande platter is dat niet te doen. Nogmaals, het gaat om het draaitafelgevoel, en voor mij betekend dat dan wel dat ie exact zo moet voelen als een technics sl. Dan kan ik naadloos overstappen op de cd deck, zonder mijn "draaitafelgevoel" te hoeven aanpassen, en dat is weer sneller.

Via Via ken ik dj Rockid, neerlands DMC champion, en die kan het weten, die zweert nu al bij de DZ.

Rockid word gesponserd door Technics ;) (heel het DMC gebeuren by the way dus daar zul je ook niets anders tegen komen als Technics)

Wat betreft het turntablist gebeuren -> Yep daar heb je gelijk in en daar heeft het inderdaad een voordeel.

Heb je de CDX trouwens al getest? Het schijnt namelijk dat die gewoon nog beter is als de DZ.
Ik heb vorige week ff op de DZ staan pielen en ik was onder de indruk van de verbeteringen die Technics door heeft gevoerd na Plasa want toen waren er nogal wat problemen.
Van de week wil ik de CDX ook ff gaan proberen want die schijnt gewoon een echte vinyl touch te hebben die nog beter functioneert als de DZ.

Naja zal het wel ff laten weten als ik de CDX ook ff onder handen heb gehad.
Rockid word gesponserd door Technics

En door Numark. dus Rockit heeft vrijwel zeker ook de cdx gechecked...

de tijd zal leren welke fabrikant een winnaar heeft.

*** sniff vinyl ***

Komt er ook een Technics sl-dz1210 (= Zwart)?
zwart zit ik ook op te wachten?
Artiest {SHOWLIST artist 4437, 24087, 37624}
een zwarte heb ik wel ergens een plaatje voorbij zien schieten
Artiest Lead
Ik denk niet dat er snel een zwarte versie van de DZ uit zal komen. Hoewel het alleen maar een beetje verf is heeft het bij de SL ook een paar jaar geduurd....

Op onze site staan 2 filmpje online: een vergelijking tussen de Pioneer CDJ-1000, Denon DN-S5000 and de Technics SL-DZ1200. Het andere filmpje is van Rockid die demonstreerd op de lancering in Ransdaal.

Linkje

Het voordeel van een draaiend plateau zie ik ook (niet meer) in. Ik denk trouwens met de CDJ's strakker te draaien dan met vinyl, hoewel ik mijn draaitafels en platen nooit gedag zou willen zeggen. De truukjes die je met een cd-speler kunt toevoegen aan je draaiset geven het net dat beetje extra...
laatste aanpassing

Zijn er al mensen die genoeg ervaring hebben met de Technics DZ en de Pioneer of Denon om een goede review te kunnen geven? En zo ja willen jullie dat dan doen...

Groetjes,
Dj Arwin

(www.djarwin.nl)
Ik heb met alle drie gedraaid.... maar mijn mening is licht gekleurd.... in een paar woorden :

Pioneer Rulez: snel precies, klankmatige goed en MMC cards geven je veel snelle mogelijkheden om punten terug te halen etc.

Denon is goed, jogwheel zou meer torque kunnen hebben en de features zouden niet in verschillende menu's weggestopt moeten zijn.

Technics.... hm... was een grote tegenvaller voor me, ik had hier hoge verwachtingen van maar ja... er zitten wat kleine dingetjes aan waar ik me in de loop der tijd aan zou gaan irriteren... en dan de klank van de scratch.... nee, voor mij wordt dat hem niet...

hmz ja ik heb zelf 3x cdj800 en die bevallen me uber goed.... verder heb ik ook met die denon gedraait maar dat vind ik echt een apart ding en niet snel werken. technics wacht ik nog op

zo vandaag met de technics gespeeld..... echt rampeplan zoals lead ook al beschrijft qua scratchen enzo..... echt dik digitaal gestoor er doorheen. erug jammer want hij ziet er echt geweldig geil uit!

Artiest Q-Bix
Volgens mij beter effe wachten,

iedereen gaat nou met die techniek knoeien en over een tijdje zullen we zien/horen welke echt roeleert.

Tot nu toe blijft het voor mij Denon of Pioneer voor cd's.

Final Scratch zou ook vet kunnen worden, als ze die bugs fiksen..

Plaat draait door, en wil hem weer terug, precies op de plek waar de sample begint. om vervolgens op nieuw te beginnen.

Volgens mij zit op ALLE dj-cd-spelers (zelfs de goedkoopste) "QUE"...
Als je op dit knopje drukt staat je 'naald' weer scherp :P

het gaat om het draaitafelgevoel, en voor mij betekend dat dan wel dat ie exact zo moet voelen als een technics sl. Dan kan ik naadloos overstappen op de cd deck, zonder mijn "draaitafelgevoel" te hoeven aanpassen, en dat is weer sneller.

Heel veel vinyl-dj's die ik ken, gebruiken ook het label en het asje om de snelheid te veranderen...die zitten bij de Technics CD-speler dan aan knopjes die daar toch wel heel erg in de weg zitten...
laatste aanpassing
Fransje, je begrijpt me helemaal verkeerd, Dat van een draaiende platter gaat mij erom dat ik kan zien (met stickers erop) wat de positie van mijn sample is, en waar het begin dan zit. Zo kan ik zonder koptelefoon toch scratchen. EN wat het draaitafelgevoel betreft, zie je mij tussen ieder scratchsessie iedere keer op que drukken? Nee dus. Ik ben iig niet zo'n dj die zijn plaatjes afremt of vooruity duwt met de "spindel" in het midden. Dat doe ik altijd via de zijkant van de platter.

*** sniff vinyl ***

nou niet dat ik nou zo'n meester ben met scratchen maar dat doe ik ook heur. maar ik vind de que wel erug handig als je al een minuut in het nr zit en dan terug moet dat zuigt gewoon met vinyl. maarja het heeft allebei z'n voordelen en nadelen heh.
maaaaaaaargoed ik vond het dus een dikke bummer dat die technics zo zuigt
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Ik ben gister bij IDP geweest en heb met de CD spelers gewerkt :D
Het is leuk spul en er zitten best handige dingen op maar ik zou het zeker niet inruilen voor m'n vinyltjes...
Ik vind hem persoonlijk te gevoelig (met name de pitch bend) en de pitch control heeft een minimum bereik van 0.05% (ik hab toch wel verwacht dat dat 0.01% zou zijn).
Maar al met al een heel leuk apparaat... :)