Partyflock

Forumonderwerp · 633888
Ik lees het nu toch al wel de laatste tijd dat der wat platenkoffers worden gejat/verloren van dj's. Natuurlijk heel erg jammer voor die dj's.

Maar ja, na mindcontroller zou ik toch echt op het punt staan om van alle dj's (behalve Dano en Darrien Kelly) hun platenkoffer ff goed te jatten. Is het voor de rest van de dj's nou echt zo moeilijk om op een oldschool feest mensen te vermaken zonder alleen maar standaard nummertjes te draaien.

Standaard nummertjes, harstikke leuk natuurlijk voor mensen die nooit naar feesten gaan. Of nog nooit muziek hebben gehoord. Maar de meeste mensen komt het toch wel heel erg de strot uit.

Ook is het tevens typerend voor het feit dat een DJ gewoon ontzettend slecht is. Als ik dj was, zou ik me best doen om het publiek uit ze dak te laten gaan. En dat doe je niet door zoveel mogelijk hitjes en oude klappers te draaien.

Heren DJ's (want ik weet dat van de dj's die daar hebben opgetreden der hier wat op PF zitten) doe der is wat aan. Maak het publiek is gek zonder het nummertje te draaien waar we ondertussen :kots: neigingen van krijgen.

Dus ja, vandaar mijn voorstel, platen koffer zoiezo jatten van dj's die slecht presteren op feesten. Want ik erger me der nou al zo fucking lang aan. En blijkbaar zijn ze zelf niet helder genoeg om het door te hebben. Dus moeten we ze der maar een stukje bij helpen. Als de koffer gejat is, moeten ze wel opzoek gaan naar orginelere platen die ze thuis hebben liggen.
Wanneer gaan we?
kijk ik ben het er mee ens dat je te vaak de zelfde platen hoort op en feest,maar een dj die aan het einde draait weet niet wat er gedraait is aan het begin,meestal hebben ze ergens anders gedraait en komen ze een half uurtje voor ze moeten draaien binnen,maar als de zaal toch wel stil blijft staan als je draait zal je,of moeten veranderen van platen keuze of het feest verlaten.
ik geef je gelijk dat de meeste dj's niet weten wat er gedraait is, kan ik niet ontkennen, en ik geef je gelijk dat ze van plaat keuze moeten veranderen of weg moeten, mja de meeste hebben deze instelling gewoon niet! :S

to J Steve: als ik weer es ergens een vip, backstage, of pers kaartje heb (kom je beter bij de platentassesn/koffer­s :P
6 dec maar afspreken dan? ;)

Rowan zou ik dan eindelijk rijk worden :D
Damien> Je vergeet een DJ die wel een aparte stijl draaide, namelijk Scott Brown. Of het gros van de mensen er nu van houdt of niet, hij draaide lekker de oude Evolution platen (de platen die de grondlegger voor happy hardcore waren -> de echte engelse happy hardcore, dus niet die Nederlandse zooi), die ik normaal nooit of zelden op feesten hoor.

Verder ben ik het met je eens, ik heb veel te veel dezelfde platen gehoord...
Veel mensen praten hier alsof de dj "hitjes" willuh draaien:S
Maar da is ni t geval...

Zijn genoeg, zeg maar minder gedraaide old school, in de platenkoffer maar als de mensen er ni op gaan dan schakel je over.

Pavo aan de andere kant vind ik heel goed draaien wat dat betreft!!!
Draait altijd net anders als iedereen, wat old school betreft!

Maar zo kan je ni de hele avond draaien.
Ik denk juist zelf dat de DJ's gewoon soms JUIST ff gewoon dr eigen muziek willen draaien maar als dan de set weer eens anders is zonder de zogenoemde hitjes dan praten de mensen weer van nou ik vond hem niet zo goed want had toch wel die plaat en die van hem verwacht.

Ik zeg gewoon laat de DJ maar zn eigen ding doen zoals het eigenlijk hoort en vind je dat op dat moment niet lekker klinken dan is dat gewoon pech, zo hoor je tenminste weleens wat anders om het zo maar te zeggen. Ik vind origineel altijd het leukst maar meestal wil het publiek over het algemeen toch wel de bekende klappers horen zeer zeker wat oldschool betreft, terwijl er echt nog zoveel goede platen zijn die ze nog nooit gehoord hebben dus ook niet kunnen ordelen totdat ze deze wel horen.

Artiest Natazja
Lijkt me ook wel dat ze zelf ook gek worden van de platen die steeds worden aangevraagt.
Stel meerdere optredens op een avond en steeds de zelfde vraag :S heb je first rebirth of 6 million ways to die of bodymotion of slaves to the rave of stereo murder of dominator of trillseeker haha ik zou bijna medelijden krijgen ;)

Artiest Cj Noah
Zeg Damien, wat komt er poep uit je toetsenbord zeg.

Straks lopen er nitwits rond hier(zijn er al) die weten dat jij van PF bent en dit bijvoorbeeld gaan toepassen.

En dan nog is t poep, stel dat de djd at geweldige platen vind?Dan mag hij die draaien, hij bepaald wat hij zelf draaid, en anders ga je toch gewoon weg?Naar andere dingen?

Trouwens, bv hardstyle en oldstyle is altijd hetzelfde geweest,.iedereen doet daar hetzelfde, dus vreemd dat je er pas nu mee komt.

Blijf dan ook niet op oldschool feestjes lopen en richt je op de toekomst --> nieuwe muziek!

Altijd maar in het verleden blijven leven en het romantiseren van vroeger schiet ook niet echt op, dat blijkt wel weer uit dit topic...

Oldschool is koel, maar dan 1 á 2 keer per jaar, zodat het nog speciaal is, ipv 12 jaar lang elk weekend op dezelfde plaatjes blijven staan dandsen...
laatste aanpassing

2 linny aka stietske : jij voelt je wel heel wat hé meissie :bah:
En ik geef me mening en daar heb jij je maar bij neer te leggen.

Vond die van haar strakker ;) word jij ff gedist ;)

Zo Zo diep onder de indruk hoor whahahahahahaha

2 tijn!!! ----> hehe eindelijk is iemand die het snapt, goh jij bent de eerste die er net zo over denkt als mij :D
tis net als met die hardstyle van tegenwoordig: iedereen loopt maar hitjes ala here's johnny te draaien, maar waar blijven de mensen die eens iets van yn fainang (masters of hardstyle) draaien... probeer eens wa dingetjes uit...want het lijkt allemaal ZO f*cking veel op elkaar...

:frusty: Als je het niet vet vind,blijf je toch lekker THUIS! :frusty: Heb ik tenminste de ruimte om te kenne :bounce: 8) ;p
Mr.Qlubtempo 6 oktober 2003 18:36
2 damien,mischien ga je teveel aar feesten en gaat alles op elkaar lijken,ga een s wat minder heen en kom over 3 mnden nog eens terug op een feest.

Minder gaan feesten?? Ben jij gek. Wil je me dood hebben ofzo. Ik wil gewoon goed feesten. En ik wil der voor zorgen dat iedereen ook fijn kan blijven feesten.

2 Cartman>
Dat mensen nummers niet kennen, betekend niet dat ze het nummer niet kunnen leren kennen. Als het nummer vet is, gaan ze echt wel uit hun dak. Muziek gaat niet om bekendheid (ook al speelt het wel een stukje mee) muziek gaat om kwaliteit. En als een DJ een goede plaat opzet, weet ik 100% zeker dat iedereen uit ze dak gaat. Ook al kennen ze het nummer niet.

Noah 6 oktober 2003 20:47
Zeg Damien, wat komt er poep uit je toetsenbord zeg.

Mijn toetsenbord is gemaakt om via poep de werkelijkheid duidelijk te maken. En ik kan je verzekeren dat der helemaal niemand is die mij zo serieus neemt dat hij dit plan echt gaat uitvoeren.
laatste aanpassing

2 linny aka stietske : jij voelt je wel heel wat hé meissie

Luister knul je mag best een mening hebben maar ga geen domme dingen roepen die nergens op slaan!!

wat een klote DJ

Volgens mij heb jij niet eens klote :D

Dat zeg jij, laatst liep er 1 gast te dreigen de burgermeester te vermoorden, en later volgden er 20 dreigbrieven..
DJ Ogre 6 oktober 2003 21:41
tis net als met die hardstyle van tegenwoordig: iedereen loopt maar hitjes ala here's johnny te draaien, maar waar blijven de mensen die eens iets van yn fainang (masters of hardstyle) draaien... probeer eens wa dingetjes uit...want het lijkt allemaal ZO f*cking veel op elkaar...

had je afgelopen vrijdag op Hardstyle Exprez in Zeist moeten wezen, daar draaide ik m ;p
ik ben het helemaal met je eens damien idd te veel bekende nummer's of gewoon een aantal keer hetzelfde nummer op een feest begint zwaar vervelend te worden draai gewoon nummer's van onbenkende dj's ofzo gewoon een keer wat nieuw's maarjah verander je weinig aan denk ik :(:(

Artiest Dennis Hupla
Eigenlijk als ik het zo terug lees gaat het dus uiteindelijk over geld.

Of je organiseert feesten en laat DJ`s voornamelijk bekende hitjes draaien om het meukgedeelte van de bezoekers tevreden te houden of je laat de DJ`s plaatjes draaien voor de kenners, de echte muziekliefhebbers waar waarschijnlijk weer niet genoeg aan word verdiend want er zijn er niet genoeg van om elk weekend idd een grootschalig feest feest mee te vullen.

Toch?
2 damien=> dood nee natuurlijk niet,feesten zijn ook me leven net als bij jou :D

ik wil ook goed feesten en als ik een avond zwaar wil,ga ik naar een HC feest toe,wil ik en wat relaxtere party ga ik naar HS toe,kijk ik ga niet veel naar HC feesten toe,dus voor mij is het vaak nieuw wat ik hoor,maar zo`n avond staat vaak wel garant voor een flinke avond zwaar voeten werk,maar ook ik,vind niet alles goed wat er gedraait wordt door diverse dj`s en zoek dan een andere zaal op als die er is.
HS is wel meer mijn muziek,maar je staat ook wel eens te wachten tot er een keer goed gedraait wordt,bij HC is dat toch minder in mijn ogen.

mwah, mainstream dj's dus de bekende namen zorgen voor publiek, daarom worden ze standaard geboekt. het enige nadeel is, ze draaien zo veel, hebben alleen maar verzadigde partyhitjes in de koffer omdat er gewoon weinig uitkomt wat echt goed is nu, iedereen kent de oudere platen wel. zoals rowan al aangeeft, mensen die vaak of lang naar feeste gaan worden er kotsziek van, dan heb k toch nog liever die tijd als 95/96/97 toen kwam er zoooooooooveel uit, je had zoveel producers, je kon toen nog gewoon stijlkiezen, nu issut alleen maar draaiorgel hardcore als je de hardcore kant neemt, gelukkig ben k iemand van de terror kant en hou van meerdere stijlen, draaiorgel hardcore vanaf 2002 kan me nie meer boeien.

Ik steun rowans idee ook, platenkoffers massaal jatten van die dj's die alleen maar de standaard hitjes draaien. Dat komt de hardcore scene weer ten goede :).

Gewoon massaal nummers gaan produceren op een lekker snel tempo, breng die ouwe gabber 4kwarts beat weer terug en voila, onze muziek is er weer!!!

waar is neophyte nu dan? ze stonden voor vernieuwing, want het moest snel en hard, wat maken ze nu? hardstyle en draaiorgelcore. Ja k ben een neophyte freak, maar dan wel neophyte ouwe stijl!!! zegt genoeg toch...... de inspiratie is weg bij de producers van nu, ze gaan te lang mee. nieuwe lichting komt u maar....... maja als je gaat produceren en je kent alleen maar de sound van 2003 dan schiet ut ook nie op met die masters of flopcore sound.

Het ging toch over oldskool & niet hc of ben ik nu :vaag:

2 Linny: dus jouw mening is dat is domme dingen zeg, ga eerst je school afmaken joh en kom dan eens terug....

Zal je een paar klote laten voelen :D

triest :S
hehe (Y) goed plan! en vinnie zeik nie jij noepie :p

Daarom ga ik nooit naar Olskool feesten :kots:
Elke keer weer dezelfde takkenummers:

Speedy-J
House of God

Komen gewoon standaard 2x per avond langs :kots: Het lijkt wel of er in die tijd 100 platen zijn geproduceerd en elke dj heeft die in zn koffer zitten :[

Daarom is het ook altijd beter als er meerdere zalen op een feest zijn. Op de laatste Mindcontroller was er gewoon maar één. Echt BALEN :(

Vorige keer draaide Pavo idd echte ouwe kippevel platen in Zaal2 waarvan niemand de titel kent. En toch ging het helemaal los daar en zag je alleen maar blije gezichten. Pavo zelf ging er ook helemaal uit z'n dak. Gemiddelde leeftijd lag daar ook iets hoger en over het algemeen lelijke, verlepte en verkankerde koppen ipv die modeshows in de main. -> Beter!

Tenslotte komt er ook nog bij dat er naar mijn idee maar heel weinig nieuwe DJ's zijn die goed oldskool kunnen mixen. Laat staan dat ze de klassiekers hebben. En de meeste ervaren gasten van vroegah lijken het ook wel zat te zijn om nog origineel te zijn dus hoor je dus altijd dezelfde setjes, dezelfde 'hitjes', maar ook dezelfde overgangen. :S :S

Leg er eens wat progressive, hiphouse, trance, acidtechno en early rave doorheen. Of leg eens een dubbele plaat op (Defendor (y) ).

DJ's zijn toch artiesten? Doe dan je ding eens een keer en niet elk weekend zo van: "lalalala GELD!" :bah:

Dus conclusie Damien, platenkoffers jatten is één. Er wat mee kunnen is twee.

Maar wel een goed topic. :respect:
Ik ben meer voor het selectief jatten van platen ipv de hele platenkoffer. Als je nou gewoon al die zogenaamde hitjes jat, kunnen ze ook niet meer gedraaid worden. Deze platen geef je aan je neefje van 2 samen met een hamer en hatsekideeej, weg dermeej :)
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
nou vindt het een beetje triest platen jatten maja mijn mening
Vorige keer draaide Pavo idd echte ouwe kippevel platen in Zaal2 waarvan niemand de titel kent

zal best, maar ik vond het TE lang duren dat hij deze platen draaide.
Hij heeft echt ALLEEN maar oldschool gedraaid, en het is best leuk, maar 2 uur lang was mij ff te lang. Ik houd peroonlijk gewoon van iets stevigers, en hij weetdat 90% in de zaal ook liever iets stevigers hoorde.

Maar ja, zo ieder zijn meug...

van mij mag je de platenkoffer jatten als het je niet aanstaat. ;p
Je kan ook gewoon melden tegen de D.J. dat jij zijn style niet goedkeurt, maar om gelijk zijn koffers te jatten??? De laatste keer dat ik zoiets gezien had, heeft die D.J. de arme jongen helemaal lens geslagen (zonder dat er een onderbreking in de muziek kwam ;-)) (hihi)
Als je de muziek niet bevalt, ga dan naar een andere zaal of naar huis, maar verlaag je niet naar dat niveau...
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
een dj zijn platen jatten is zowieso gewoon zeer triest...!! er is bij ons in de buurt op een feessie ook een keer zijn pioneer mengpaneel 9had ie zelf meegenomen dus) gejat, echt super triest!
Artiest {SHOWLIST artist 45555, 71383, 25959}
ik zou de platekoffer van Technoboy wel wille eigenlijk..bwhahaha ;):P
DJ Zero Sanity 8 oktober 2003 20:35
Hmzzzzz wat een aparte directe communicatie naar de DJ's

Ik ken maar 1 manier van communiceren, en dat is op een vage manier.

En weten jullie wat allemaal nog veel triester is dan platenkoffers jatten is. MENSEN DIE SERIEUS OP HET JATTEN IN GAAN.
Echt, het is dat jullie geen hersen hebben, anders zou ik een nieuw topic starten om mensen aan te sporen om ze te jatten. Misschien ooit gedacht dat het jatten niet het serieuze onderdeel is, maar het feit dat ik me erger aan de draaistijl van de dj's? (en door mensen schrik aan te jagen snappen ze het tenminste)
Gelukkig snapte ik hem wel :P

Ik ken maar 1 manier van communiceren, en dat is op een vage manier.

En ok... dan weet ik dat bij deze :P
Werkt wel. Want als ik een topic had geopend over het feit dat der zo weinig variatie op oldschool feesten was geweest, was der maar 1 reply geweest. En nu lezen mensen het tenminset :D
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Oxygen 6 oktober 2003 16:04
Geleihoofd moet voortaan als laatste plaat

Die verveelt me nooit eigenlijk...
----------------------
Das alleen als die een set voor MIETJES neer zet.

Als hij met die plaat zijn set begint doet die het bij mij veel beter ;)
En zoiezo, ook geleihoofd komt me zwaar de strot uit.
mag ik in je mond poepen?
daar zit wat in damien, ik doe mee!!

het is idd wel leuk eens wat variatie op die oldschool feesten, beetje onbekende beuken nummers!
In mijn mond mag altijd gepoept worden.

Zolang het maar een drol met variatie is

Damien, wat had je dan ook als antwoorden verwacht op je jatpraktijken :D Je weet toch hoe moeilijk begrijpend lezen voor velen is, laat staan juist interpreteren :D
Ja, maar ik ga der toch echt niet de hele tijd rekening mee houden dat het grootste deel van PF achterlijk is

k stel voor een "PF preventie-team" voor preventief ruimen van kisten vol met partyhitjes en andere kut 'cheesy' plaatjes :).

wie stelt de zwarte lijst op? dan begin k met namen als bass d en king matthew..... who's next???
Artiest {SHOWLIST artist 10705, 47942}
Denk ook dat ik maar voor het selectief jatten ga!
zal best, maar ik vond het TE lang duren dat hij deze platen draaide.
Hij heeft echt ALLEEN maar oldschool gedraaid, en het is best leuk, maar 2 uur lang was mij ff te lang. Ik houd peroonlijk gewoon van iets stevigers, en hij weetdat 90% in de zaal ook liever iets stevigers hoorde.

Hij draaide ook in de OLDSKOOL zaal. voor iets stevigers kon je naar zaal 1 daar stond rob gee terror classics te draaien ;P