Kzat net een programma op sbs te kijken
En dat ging over Jaba pillen (Crazy medicine)
Lekker gestoord
Ik heb dat programma ook gezien en ze zeiden dat het geen speed was. Ook zag je een vrouw die "jabapillen" roken en ik heb iig nog nooit iemand speed zien roken.
het is wel speed, maar onder speed worden verschillende dingen verstaan.
In nederland (en Europa) is speed zwaar versneden amphetamine(of amfetamine), in de USA en Australie en nog aantal landen wordt er methamphetamine (of Methylamfetamine) mee bedoelt.
en je kan speed gewoon roken hoor, hier alleen niet aan te raden omdat het zo weinig puur is.
Maar een heleboel mensen in bv Amerika krijgen gewoon de speed als kristallen en die is wel heel erg puur, en het wordt daar ook heel veel gerookt...
laatste aanpassing
Mindmovie, het is wel heeeeeel wat anders dan de speed die we hier kennen, als je zo`n yaba pilletje van daar wegvreet ben je 3 dagen wakker (geen grap) terwijl je hier van een speedpil 'hoogstens' 1 dag strak staat.
Mischien dat jij doelt op de structuur & samenstelling wat niet veel van elkaar verschilt maar in de praktijk scheelt de werking net zoveel als een kop koffie van een lijn sos!
die yaba duurt ongeveer 8 uur, alleen die lui pakken steeds meer bij en dan kan je idd 3 dagen wakker blijven.
meth kent namelijk veel minder bij-effecten heb ik me laten informeren.
en hoe weet je dat van de praktijk? zelf wel eens meth gedaan dan?
het is wel een verschil qua de "pep" hier,maar drie dagen wakker blijven..uhm nou nee!!
Grote onzin? Ik ben in Thailand geweest en heb zat gasten meegemaakt die het hadden gerookt & sommige minder wijze personen die het hadden geslikt dus of zij hadden iets totaal nieuws in pilvorm wat verdacht veel op die yaba pillen leek of je moet niet altijd blindelings afgaan wat er op internet te lezen valt.
ga ook niet blindelings op die info af, maar ik heb wel met lui gesproken die er een hoop vanaf weten en het ook zelf gebruiken.
en verder heb ik ook veel site's geraadpleegt.
En overal staat een werkingsduur van ongeveer 8 uur.
laatste aanpassing
Mischien dat het roken een werkingsduur van 8 uur heeft (ook al heb ik begrepen van mensen die dat gedaan hebben langer kan zijn), het eten van die dingen werkt dus echt vele malen langer (wederom van een vriend gehoord die dat gedaan had en dus echt 2 nachten wakker bleef).
had ie wel lekker veel op...en geen tolerantie.
opzich zou het natuurlijk kunnen, iedereen reageert weer anders op bepaalde middelen.
Tolerantie was idd 0,0 hij dacht dat het xtc was wat ie gekocht had dus `s avonds genomen (1 pilletje dus maar wel in 1 x) de dag erna niet geslapen, die avond ook niet en de dag daarna is ie `s middags ergens in slaap getyft.
Mind_Movie 25 augustus 2003 07:54
het is niet uitgevonden in lab's van hitler, maar in 1919 uitgevonden door een japanner.
Yaba (Methamphetamine) vindt haar oorsprong in de chemische keuken van het Nazi-regime waar het op bevel van Adolf Hitler ontwikkeld werd om zijn soldaten de klok rond te kunnen laten strijden.
ja volgens mij is het al zoooo oud ken het ook al erg lang, maar volgens mij is perf heel wat anders gatver wat is dat goor!!
Yaba is een andere naam voor methamphetamine. Deze benaming is afkomstig uit Thailand. Methamphetamine is sterker dan speed. Yaba werkt sterk verslavend, zowel lichamelijk als geestelijk.
als je die onzin op tv allemaal klakkeloos overneemt heb je je verstand bij een pakje boter gekregen ben ik bang
Op tv worden die zaken altijd zwaar overdreven helemaal in amerika. Mensen bang houden zodat ze er niet zelf aan beginnen.
gaat over methamfetamine, ook wel yaba genoemd.
check Erowid's Meth Vault voor tonnen info.
Hoorde laatst dat er zelfs hele kleine glaskorrels inzitten die kleine wondjes veroorzaken waardoor het eerder, sneller en beter wordt opgenomen in je lichaam / bloed.
Maar ja, of dit waar is?
Stond in de Telegraaf bij dat stukje van dat limburgse grietje met overdosis in de Peppermill...
VaKanTie FriTs 26 augustus 2003 14:50
Yaba is een andere naam voor methamphetamine. Deze benaming is afkomstig uit Thailand. Methamphetamine is sterker dan speed. Yaba werkt sterk verslavend, zowel lichamelijk als geestelijk.
Met vriendelijke groet,
frits bom
qua verslavend heb ut eg geen verschil met sos of pep hoah maja
Mind_Movie 26 augustus 2003 16:36
Herr Glatze, uit welk artikel?
drugsbase.nl --> nederlands --> drugs--> speed --> jaba/meth
lola 26 augustus 2003 21:23
Hopen dat het maar niet onze kant opkomt. Maar tegen houden kun je het nooit
nah zie je maar weerus wat je van dat soort programma's leert ******** (heel weinig) maja kzah ut nog maar een keer zegguh je hoeft niej te hopuh dat ut hier niej heen komt want ut is der al lang
stommylee 27 augustus 2003 19:09
Hoorde laatst dat er zelfs hele kleine glaskorrels inzitten die kleine wondjes veroorzaken waardoor het eerder, sneller en beter wordt opgenomen in je lichaam / bloed.
Maar ja, of dit waar is?
ja ik weet niej in hoeverrre dat waar is ik heb auk wellus iets over glaswol gehoort maar toen hadduh ze ut ovah speed maja of ut waar is..who knows, who cares i don't als maa lekkah is......maar als ik klein beetje logisch nadenk als ik een speed fabrikant zah zijn dan zha ik er geen glas wol in pleuren waar door iemand ze neus sneller naar de pleures gaat want als ik een bloed neus heb vant snuifuh dan stop ik ff en dan gebruik ik dus een tijd geen speed en dat kost de fabrikant geld dus ik denk dat als ut er in zit dat ut niej zow heel erg kwaad kan voah juh neus want dat werkt in die fabrikant ze nadeel
Kheb dah programma ook gelezen.. mensen werden daar op den duur zo gek van dat ze spontaan zelfmoord pleegden
Khou ut liever bij de Nederlandse pilletjes :xtc
daar heb ik weinig over te klagen
Ach, er worden zoveel mensen compleet gek van drugs, vooral als ze aandacht krijgen.
Pak een feest, ga met een TMF camera rondlopen en iedereen wordt gek van de pillen, jaja
Zal best dat er mensen wanhopig worden van Tina, maar dat is zeker niet de reden dat je het neemt.
Tina is overigens wel verslavender dan gewoon pep.
ze zeiden in dat programma toch duidelijk dat het een nog groter probleem in thailand vormde dan het heroine en crack probleem, EN dat het een nieuwe drugs was
stelletje wijsneuzen!!!
Dat programma had ik een half jaar geleden ook gezien, gaan ze toch ook een papaver-plantage fotografferen?
Ja jot die pillen zijn ook al in engeland te krijgen dus ik ga daar 25 oktober heen om ze te zoeken. Het is een pil waarvan je helemaal gek wordt en waarvan je denkt dat je de hele wereld aan kan...kan ik toch wel haha... maar ze zijn zwaar verslavend enne niet te vergelijken met pillen of peppos en pep kun jebest roken tis alleen zwaar ranzig...
mensuh kzeg ut nah eg nog maaa 1 keer die dingen zijn niej nieuw in nederland iej alles geloven van de tv ze zijn der al een tijdjeuh en al helemaal niej zow ovahdrevuh gevaarlijk als de tv zegt
kijk maar uit met die kanker troep kameraad van me heeft een keer zo'n ding gebruikt en wat ze op tv lieten zien van je zelf van kant maken.
dat wilde hij dus ook we moesten er met 5 man op anders was die nu dood geweest kijk er dus mee uit als je het doet doe het dan met iemand die nuchter blijft anders kan het vet verkeerd gaan