Partyflock

Forumonderwerp · 624245
Kijk ik net naar het nieuws... zie ik een item over stichting Brein!

Deze mensen willen de grote aanbieders van muziek en films via kazaa en limewire aanpakken... door hen op te sporen en boetes te geven.

wat vinden jullie hiervan?

P.S.

kijk ik ff op http://www.stichtingbrein.nl en tot mijn grote verbazing krijg ik een site waarop is te lezen dat auteursrechten afgeschaft moet worden etc.. etc..

Dit is meer iets voor Onzin & Humor...
nou tiz een actueel onderwerp uit het nieuws... dus post ik hem in het forum actueel... kale! :p

Heb je die standpunten gelezen? 90% is afschaffen van wetten die amper een decennium bestaan... op zich wel weer goed, maar Paars heeft niet alleen maar puinhopen gemaakt (maar wel veel ;))

hehe brein gehackt ;)

brein bumastemra de smerige internet nazis....

ik zit alleen op slsk en dat blijft tot op heden buiten schot. Wel makkelijk want er is echt veel meer op te vinden :)
jah jongeh het gaat ook niet om die site... het gaat om wat daar boven staat...

lees nog maar eens...

maargoed... gaat misschien ook wel een beetje ver; de standpunten op die site...

Als je dan zo nodig een discussie over stichting brein wilt opstarten, geef daar dan meer info over :)

http://www.anti-piracy.nl/

Brein gaat alleen maar achter kazaa gebruikers aan, omdat alles dat soort dingen strafbaar gesteld kunnen worden, gebruik van dc++ en dat soort programma’s kan niet strafbaar gesteld worden door de Internet privacy laws. Teminste zo is het nu.
eeen advocaat zei: stichting brein mag niet in de computers van internetgebruikers kijken... omdat dit inbreuk op de privacy is!

hij zei dat deze actie gedoemd is om te mislukken!

volgens mij willen die lui van brein gebruikers alleen maar bang maken... maar dat lukt ze togg niet of nauwelijks...
tis schenden van de privacywet:) simpel... dan word stichting brein als een hacker toegeschreve omdat het via je ip nummer je gegevens weet te krijgen... dat is een onderdeel van hacken en dat is verboden en een schending op de privacywet dus dan hebbe ze dubbel probleem... en als nederland massaal die rekeningen die ze van breind krijgen niet betaald isser helemaal nix mis:) honderdduizenden tegelijk vervolgend dat kan niet... die stichting is zow weer opgedoekt... verrekte kutideeen ook.. bah!!
De hele dag op de radio (iig 3fm) niets anders dan het gezeik dat brein het illegale downloaden van o.a. muziek wel 'aanpakken' de radio presentatoren werkte mooi met hun smerige spelletje mee door het veel publiciteit te geven :-S Mensen bangmaken is wat ze willen want het probleem is niet op te lossen en dat weten ze!!! dan maar mensen bang proberen te maken door te dreigen met hoge boetes.... de stakkes F.U. BREIN
Ze hebben het toch ook met dat andere proggie gedaan.. Kom, hoe heette dat ookalweer??.. daar hebben ze in amerika ook van alles mee gedaan.. Is wel redelijk gelukt.. maar het lijkt me idd niet dat je gebruikers kan pakken, eerder de mensen die die service hosten

iemand zin in een pannekoek??

dat hebben ze geprobeerd.. maar dingen als kazaa hebben geen centrale server en zijn dus niet op te doeken.. en in de vs is er laatst zelfs een rechter geweest die heeft geoordeeld dat die diensten niet strafbaar zijn

dus het zat er al een tijdje aan te komen dat ze achter gebruikers aan zouden gaan..

dreigen en nog eens dreigen....

zolang de auteurswet niet wordt aangepast kan brein niks........
Neej, maah die zal dus aangepast worde... LAMPIE!!

Maah vind BREIN (Waah stond de afkorting ook al weer voor!?) een beetje hersenloos bezig zijn... ;P
Ze hebben de eerste boetes al richting @Home gestuurd, maar zij mogen de persoonsgegevens niet vrijgeven. @Home stuurde wel een verzoek naar gebruikers om de boete te betalen.

Gewoon weigeren, ze kunnen je toch niks maken.

gister was die vent ook op tv..
je bent alleen maar illegaal bezig als je mp3's shared.. niet als je ze download
hij gaf zelf ook toe weleens wat te hebben gedownload %)

dit lukt ze toch niet
en als het ze lukt dan gaan ze eerst de bekende proggies als kazaa opdoeken... dus ken nog makkelijk door blijven downen:p

Allemaal bangmakerij!

Laat ze maar komme...!
Nou dan mogen ze nu wel beginnen met het drukken van de accepgiro's...

want volgens mij zijn er wel 2 miljoen kazaagebruikers in Nedreland als het er niet meer zijn...

-1 :)
ik heb kazaa totaal niet op de pc staan, kut programma waarmee je erg leuk virussen kunt doorsturen. daar pas ik dus voor...
ik heb genoeg andere bronnen, getuige mijn 3 hdd's (180 GB) die vol zitten met mp3/films/spellen/ap­ps :)
laatste aanpassing
wie heb vandaag naar 538 geluisterd?? ze hebben die gast gewoon zitten uitlachen

dat brein.. paar trieste ouwe mannetjes die niets in het bejaardentehuis te doen hebben. ghehehe alles wat ik vandaag heb gehoord. van hoe ze het willen aan pakken, daarmee breken ze alle privacywetten
laatste aanpassing

Artiest SummA
http://www.stichtingbrein.nl/

defaced :D

l0l

sukk0ls blijven altijd achter de feiten aanlopen

lang leve irc en ftp
laatste aanpassing
tja bedtijd he in het bejaardentehuis :P
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Slecht doordacht verkiezingsprogramma maar op zich slim dat domein in te zetten.
Ik had beter verwacht van Sven en kornuiten.
laatste aanpassing
Weinig kans. De Nederlandse wetgeving hecht veel meer belnag aan de privacyrechten van individuen dan commerciële belangen van muziek en film industrie.
idd ben je alleen strafbaar als je shared niet als je download maar ik denk dat iedereen zn my shared folder open heeft staan voor anderen is wel zo eerlijk nl en dan ben je dus wel strafbaar. Stichting brein pakt jaarlijks egt veeeeel mensen aan hoor onderschat die mannetjes niet ze rollen vaak redelijk grootte bedrijfjes op. En de stichting wordt steeds groter. Maar wel dom van ze ja dat ze een bedrijf willen laten speuren naar personen terwijl dit volgens de privacywet niet mag.
Zo'n grote ophef om NIETS !!!

Ten eerste willen ze alleen mensen aanpakken die heel veel vrij geven (het zogenaamde uploaden)! Dus downloaden b.v. via Kazaa heeft er helemaal niets mee te maken !

Daarnaast willen ze via de internetproviders deze mensen opsporen, maar deze willen en hoeven niet mee te werken.... Zelfs via gerechtelijke dwang kan st. Brein het nog erg moeilijk worden gemaakt !

Dus... Denk niet eens dat st. Brein zover komt !
Haha ik las dat de boetes kunnen variëren van €45.000,- tot 4 jaar gevangenisstraf!:o

Daar kun je in Nederland zowat iemand voor vermoorden!:vaag:
laatste aanpassing
je bent alleen maar illegaal bezig als je mp3's shared.. niet als je ze download
hij gaf zelf ook toe weleens wat te hebben gedownload

Ik dus niet.. Wij hebben m uitstaan want anders gaat t downen zo langzaam....
idd ben je alleen strafbaar als je shared niet als je download maar ik denk dat iedereen zn my shared folder open heeft staan voor anderen is wel zo eerlijk nl en dan ben je dus wel strafbaar.

:bloos: ik ben dus niet lief.....
Hahaha... Dat staat er toch draakje ! :D
Nook 13 augustus 2003 00:30
dat hebben ze geprobeerd.. maar dingen als kazaa hebben geen centrale server en zijn dus niet op te doeken.. en in de vs is er laatst zelfs een rechter geweest die heeft geoordeeld dat die diensten niet strafbaar zijn

dus het zat er al een tijdje aan te komen dat ze achter gebruikers aan zouden gaan..

Noorwegen!!! Klein detail

Er is wel hoger beroep aangetekend
laatste aanpassing
Brein is dan zelf net zo strafbaar, ze willen die gebruikers opsporen door mensen bij hun muziek te laten downloaden (is dan net zo illegaal, hun pleuren er dan muziek op) en daarna willen ze aan de providers de persoonsgegevens vragen. De advocaten hiero lagen al in een deuk, privacywet gaat sowieso boven auteursrechten. En de kans is zo klein dat je een nederlandse gebruiker te pakken krijgt bij Kazaa.

Tis moeilijk om hier een mening over te geven, aangezien ik zelf geld verdien met die (auteurs)rechten ..... In het geval van (underground) Dance zal de schade best meevallen, omdat de "verversingsrate" in deze markt een stuk hoger ligt dan in die van andere stromingen. Bands als blöf merken het meer, die het moeten hebben van de verkoop van hun album in 4 maanden, terwijl verzamelaars en vooral dance e.p.'s het meestal van de verkoop in de eerste maand moeten hebben. Daar komt nog bij dat vinyl wat moeilijker over te zetten is, en velen de moeite niet willen nemen van het opnemen en overzetten. En niet te vergeten een stuk "stoerder/exclusieve­r" dan z'n gebrand cdtje.
Als alles zo doorgaat zal vinyl misschien zelfs sterker blijven staan dan de cd markt ten aanzien van mp3's/downloaden .....
laatste aanpassing

2 Niel
waarom is het moeilijk om voor je mening uit te komen cq te geven Niel??
We weten allemaal dat de desbetreffende uitvoerende/artieste­n inkomsten mislopen, maar ook hier is weer het systeem die dat toelaten/toe gelaten heeft.
Ik zal liegen als ik zeg nooit geen mp3's gedownload te hebben, maar als je de keus hebt tussen gratis of betalen tja dan zijn en blijven we die zuinige hollanders..........­dus dowloaden maar zolang als het gaat en kan.
Zal in gedachten een gebedje doen voor die artiesten die inkomsten derving hebben ( heb ik al een tijdje :-) )

tja je kan het ook zo zien:

zonder mp3 was trance en alle andere elektronische stijlen lang niet zo bekend over de wereld
Altijd weer proberen goed te praten he?
House had al een flinke bodem hoor toen er nog geen internet bestond.
Geef nou gewoon simpelweg toe dat het een wel heel makkelijke manier van diefstal en heling is dan zijn we al een heel eind verder.

ok ok wij zijn criminelen en wij verdienen een hogere straf dan kinderverkrachters en moordenaars :s
reageer niet gelijk zo sneu man, overdrijven is ook een vak.

Goed mc'en ook...

't is echt zo, mensen die muziek enzo sharen krijgen een hogere boete of celstraf dan moordenaars
Als dat echt zo is dan is dan inderdaad te triest voor woorden zoals er zoveel zo heerlijk scheefgetrokken is tegenwoordig.

Weet je wat het is ? Als je te hard rijd krijg je een bekeuring.. Die moet je betalen.

Als je iemand vermoord, krijg je bijv. 4 jaar... Maar het gekke is dat je die 4 jaar niet volledig hoeft uit te zitten en die klote boete bij te hard rijden wel :@

Oftewel.. het is zo krom als het maar kan :@

Pappablanca> Ik vind het moeilijk mijn mening te geven omdat ik die nog niet geformuleerd heb. Mp3's sharen heeft z'n voor en nadelen waarvan ik nog niet voor mijzelf uit kan maken welke van de twee zwaarder wegen of dat het misschien zelfs in evenwicht is. In het geval van mensen die losse mp3's downloaden en die op cd branden ben ik van mening dat het niet mag, maar aangezien je dan wel op zoek gaat naar specifieke nummers (en daardoor de producers/artiesten leert kennen) is de kans groter dat je in de toekomst een keer legaal een cd koopt in de winkel omdat je bekend bent met het werk van die artiest. In andere gevallen zou je dat uiteindelijk minder snel doen. Dus qua promotie via losse mp3's (met de juiste info erbij) kan ik het downloaden daarvan wel "gedogen". Ik doe daar ook aan mee, en koop naderhand de cd als ik de muziek wil houden ......

Wat betreft mensen die mp3 mixen op inet zetten, geldt hetzelfde als wat hierboven stond, mits alle info erbij staat. Ter promotie dus.

Dan zijn er nog de mannetjes die eigengemaakte mixcd's aanbieden voor € 5 tot € 10, dat gaat mij en vele anderen te ver, net als het klakkeloos kopiëren van legale cd's. Daar ondervinden wij (producenten/artiest­en/labels) de meest schade van. Beetje scheef ook, wel tussen de € 40 en € 100 uitgeven om naar een feest te gaan, maar te belabberd zijn om € 20 voor een dubbelcd uit te geven.
Hoe zou jij het vinden als je na een maand werken alleen voor 3 weken uitbetaald krijgt omdat je baas vind dat je wel genoeg hebt verdiend en veel plezier heeft van het uitsparen van geld. Want in de praktijk krijg ik vaak het bekende verhaal te horen "de platenmaatschappijen verdienen al meer dan genoeg blablabla". Waarbij alles op één hoop wordt gegooid, label, artiest, buma/stemra, sena/norma, stichting brein etc etc. Sommige mensen zijn zelfs voor afschaffing van "die achterlijke auteurswet". Klinkt voor mij hetzelfde als het afschaffen van het wettelijk minimumloon, cao afspraken, doorbetaling bij gedwongen ontslagen etc.
Buma/stemra/sena maken GEEN winst, laat dat voor iedereen nou eens duidelijk zijn. Ze zijn slechts een doorgeefluik die een laag % administratiekosten rekenen voor het uitgebreide werk wat ze doen. Het geld gaat direct naar de rechthebbenden toe, de mensen die hard hebben gewerkt om die muziek te maken (een uitzondering daar gelaten ;)).

Stichting Brein is niets anders dan een organisatie die het grootschallig stelen van mogelijk verdiend geld opspoort en tegengaat.
Net als dat je betaald krijgt voor je volle maand merk bij je baas, met afspraken in je arbeidscontract en cao, krijgt de muzikant betaald voor de verspreiding en het gebruik van zijn werk, wat geregeld is in de wet.
Ik snap echt niet waarom mensen dit niet kunnen begrijpen.

Kortom, verspreiding van losse mp3's met de juiste info erbij (die vaak een lagere kwaliteit hebben) ter promotie van de muziek vind ik ok, moet kunnen.
Het 1 op 1 kopiëren van muziek van originele geluidsdragers op welke wijze dan ook (cd's, verkoop eigen mixcd's) moet gestraft worden.
laatste aanpassing

Laat ze maar komen!
Ik las uit dat bericht van de Consumentenbond dat voor ieder blanco cd'tje 42 eurocent wordt afgedragen aan rechthebbenden via Stichting de Thuiskopie.

Ik betaal 47 eurocent per blanco cd'tje (spindel van 50 cd's voor €23,50).

En ik brand nauwelijks illegale muziek, dus ze moeten niet zeiken!

Even voor de duidelijkheid, thuiskopiegelden zijn € 0,14 per cdr, geen € 0,42.
Lijkt mij ook stug dat fabrikanten voor veel minder dan 5 cent (kale prijs voor consumenten, via distributiekanalen) lege cdr's kunnen maken.

Nou, pfff, wat 'n vetpot. Ik ben al meer aan thuiskopierechten kwijt per jaar aan blanco cd's die ik moet kopen dan dat ik ontvang, en dat gaat op voor de grote meerderheid van muziekproducerend/-schrijvend nederland.

Je kan alleen ontheffing hiervan krijgen als je enorme hoeveelheden koopt of iets in die richting, waarbij je eerst moet betalen om je in te schrijven voor de ontheffing en nadat je eerst een bureaucratisch proces hebt overleefd :S

Door nederlander te zijn hebben we automatisch het recht gekregen te kunnen zeiken nietwaar ? :p