Partyflock

Forumonderwerp · 618638
Bij het overslagbedrijf Furness in Zaandam is donderdagmiddag rond 15.30 uur een zeer grote brand uitgebroken.
De brand is uitgebroken in een opslagplaats voor cacao, gelegen aan het Noordzeekanaal, op industrieterrein Westerspoor Zuid. De brandweer is met groot materieel uitgerukt, en krijgt o.a. assistentie van blusboten
Bewoners van Zaandam-Zuid worden verzocht "uit voorzorg" ramen en deuren te sluiten. Het is nog niet vastgesteld of er giftige stoffen zijn vrijgekomen. De politie verzoekt iedereen NIET te komen kijken. Toegangswegen dreigen vol te stromen met ramptoeristen.

Het zal nog dagen duren voordat de cacaobrand bij Furness Logistics in Zaandam gedoofd zal zijn. Het bedrijf zal tot de grond toe afbranden. Cacao brandt niet echt maar broeit
Volgens eerste berichten is in de loods een stellage van 100 meter lang en 20 meter hoog omgevallen, waarna door nog onbekende oorzaak de brand is ontstaan. Een mogelijkheid kan zijn dat electriciteitskabels zijn losgetrokken.
Twee medewerkers zijn lichtgewond geraakt.
laatste aanpassing door een beheerder
Werkzaam bij Partyflock
is dat dat ding vlakbij de snelweg? dat ding produceert altijd een stank!
ja klopt niet echt vlakbij wat jij bedoelt is de electriciteitscentra­le maar geloof ik wel bij de hemkade. maar idd die stank is niet te houden af en toen werk er om de hoek
laatste aanpassing

Bij mij zit de DWR (strondwaterzuivering)50m om de hoek :[ en de afzuiginstallatie zuivert niet goed :kots:
Woon zelf in t hoornse veld, bij ons ruik je iedergeval nix van die brand :P
Ik heb het gezien ja. Ik werk daar nog geen 400 meter vandaan.
Dikke vette rookwolken en huizenhoge vlammen.
Best spectaculair om te zien, sneu voor het bedrijf.
Zaghet ook ja toen ik van mn werk terug in de trein zat. Waren paar flinke wolken ja.

zie nog rook :S
fikse brand naast me deur :O
zometeen op sbs6 hart van NL;)

xal es gaan kijken dan
is dat dat ding vlakbij de snelweg? dat ding produceert altijd een stank

dat ding lag vlak bij de snelweg ! en produceerde altijd stank
Ik re er net heen door West-Zaan zo kwam ik achter het gebouw uit de poltie stond me vreemd aan te kijken dat ik daar kon komen. maar ik ben door gereden hij stond een ander automobielis zijn papieren na te kijken,die geene re 3 minuten daar voor nog voor me.
had ik even marsel.dat hij mij niet aan gehouden had,mij papieren zaten nog in mij jas en die hing thuis.
Maar een best brandje was het ze vermoeden dat het een week blijft door branden.
laatste aanpassing

ik heb er niks van gezien :)
heb vandaag wel een zoot brandweersirene's gehoord :D maar lekker boeiuh..zolang mijn huis maar niet inde fik staat :p
snel melk en of water erbij gooien
bekertje mee
chocomelk :) (wel suiker toevoegen :)
rook erg lekker :(
wel flinke rookontwikkeling,
fikt erg lang die zooi...ze zijn nog zeker
de hele dag bezig..ach vinden ze alleen maar mooi
die brandweermensen, beetje sensatie haha
Ben gisteren vlak bij geweest. Stond op de dijk te kijken in m'n T-shirtje op iets van 250 meter afstand. Was best een lekker warm kampvuurtje.

Fikt daar nog steeds goed volgens mij ofnie?
Het fikt inderdaad nog steeds..

hehe werk r vlakbij,zn km verderop ,hehe stond aardig zwart van roook hierro ,liep naar ander bedrijf toe denk"tering wat is ut donkerbove me""hehe vettuh rookwolke maaja vanmorgen na me werk fikte ut nog steeds enne sja toen ik net uit me werk kwam zag ik zn legerhelicopter blussen dus fikt nu nog
Ik kom er net vandaan, nog steeds vlammen!! En gewoon 2 van die leger heli's op 50 meter boven je kop :D

laatste aanpassing
gister stond er nog wat nu niet meer en wat stink die benden.
tja was er aan et werk maar kanker heet denk !!!!
Zit t bij de hemkade in de buurt of nie?

bartol>>nee is ander industrie terrein,westerspoor heet ut geloof ik

maaja wel inde buurt hehe,15 min fietse ist vanaf daar na hemkade
Jah kheb t gezien
Ja ik zag zaterdag ook grote rookwolken toen ik van de Hemkade kwam .(Birthday SMM&Deeppack, was bruut feest he?)

Maar ze hebben er dus van donderdag tot zondag over gedaan om te blussen... wow moet wel heeel grote brand geweest zijn

het stinkt hier in purmerend nu ook naar de cacao

Gister reden we er langs en toen waren ze nog bezig. Vet veel chocomel! :9
tis nu egt 1 grote K@nker bende!!! :D
Nou drezzie niet zo schelden heh :P Kan toch niet! Maar het is er inderdaad een teringtroep!! Was wel een vette fik om te zien trouwens! Trok echt vet veel aandacht!!
Nou... ik zie liever wat anders dat aandacht trekt :P