Partyflock
 
Forumonderwerp · 998943
­ Nederland
 


Hoogleraar psychiatrie Ton van Balkom, verbonden aan het VU Medisch Centrum en voorzitter van de commissie Herziening Angst- en Depressierichtlijn stelt dat het gebruik van het geneesmiddel aan banden moet worden gelegd. Artsen moeten voorzichtiger worden met het voorschrijven van antidepressiva. Alleen zeer ernstig depressieve patiënten moeten nog medicijnen kunnen krijgen.

Hij stelt voor dit op te nemen in de richtlijnen voor huisartsen, psychiaters en psychotherapeuten, die in de loop van 2008 wordt vernieuwd.

Antidepressiva kunnen alleen in zeer zware gevallen helpen, blijkt uit een onderzoek dat de universiteit van Hull gisteren bekend maakte.

Patiënten met een minder erge depressie voelden zich wel beter met de antidepressiva maar degene die een placebo ontvingen voelden zich evenwel beter. "lichte depressies kun je beter helemaal niet met medicatie behandelen. Psychotherapie werkt in de meeste gevallen veel beter" zegt van Balkom. "nu er meer wetenschappelijk onderzoek is gedaan, is het tijd de richtlijnen uit 2005 aan te passen."

Momenteel zijn er in Nederland meer dan 800.000 mensen die antidepressiva slikken en de gevolgen daarvan zijn al zichtbaar in het drinkwater in grote steden dat steeds meer vervuild raakt met het medicijn. De gevolgen daarvan op de lange termijn zijn onbekend.

"Zowel bij psychiaters als bij huisartsen is er sprake van overbehandeling met medicijnen" zegt hoogleraar psychiatrie Willem Nolen verbonden aan de Rijksuniversiteit in Groningen. "Beide hebben te maken met tijdsdruk en agressieve promotie vanuit de farmaceutische industrie. Als arts wil je ook graag iets doen aan de klachten van de patiënt. Soms luidt daarbij het devies: baat het niet dan schaadt het niet". Het veelvuldig voorschijven van antidepressiva is 'erin geslopen' bij huisartsen en psychiaters, denkt Froukje Bos. Ze is beleidsmedewerker bij Pandora, een stichting die zich inzet voor mensen met psychische problemen. "Toen dit geneesmiddel in de jaren tachtig populair werd, dacht iedereen: gelukkig, een makkelijke uitweg voor het probleem. Inmiddels weten we gelukkig dat dit middel niet voor iedereen met een depressie werkt".

Bron: Sp¡ts
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
Bron: Sp¡ts

(N)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:38:
Bron: Sp¡ts

(n)

Algemeen Dagblad
http://www.ad.nl/diagnose/article2087155.ece

Knack
http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/antidepressiva-vaak-even-nuttig-als-placebo/site72-section45-article13476.html

De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3395904/_Antidepressiva_hebben__weinig_nut___.html

Elsevier
http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenschap/artikel/asp/artnr/194513/

RTL Nieuws
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/02_februari/26/binnenland/0226_0830_antidepressiva_onderzoek.xml

In Feite
http://www.infeite.nl/antidepressiva-even-nuttig-als-placebo-s.12253.lynkx

Gezondheidsnet
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/1850/medicijn-helpt-alleen-bij-zware-depressie
Heb je hem weer met z'n anti-psychiatrie topics :gaap: ga wat nuttigs doen in je leven joh i.p.v. partyflock vol te spammem
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
Inmiddels weten we gelukkig dat dit middel niet voor iedereen met een depressie werkt

idd. oud nieuws dus
 
Uitspraak van Jaapieee op donderdag 28 februari 2008 om 15:49:
baksteen

dwars door je speakers!
 
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 28 februari 2008 om 15:01:
Heb je hem weer met z'n anti-psychiatrie topics ga wat nuttigs doen in je leven joh i.p.v. partyflock vol te spammem

Inderdaad, weer een nieuw profiel:frusty:

Zelfs op internet meerdere persoonlijkheden :lol:
:bye:
- YG2
- Ace of babes
- Earth
- Tropicana
- S+P+Q+R
enz enz
 
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 28 februari 2008 om 15:01:
Heb je hem weer met z'n anti-psychiatrie topics :gaap: ga wat nuttigs doen in je leven joh i.p.v. partyflock vol te spammem

Als je toevallig happy bent met antidepressiva hoef je je geen zorgen te maken, gewoon even extreem depressief doen tegen je psychiater en je blijft je pillen gewoon ontvangen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
fopspeen

Leuke bijnaam ook voor topicopeners als deze.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 17:43:
Inderdaad, weer een nieuw profiel

Zelfs op internet meerdere persoonlijkheden

- YG2
- Ace of babes
- Earth
- Tropicana
- S+P+Q+R
enz enz

:s

Over wie je het ook hebt, je bent hem of haar zo te zien nauwlettend aan het volgen.

Waarom doe je dit? Ben je een voorstander van antidepressiva/psychiatrie of mag je hem of haar gewoon niet? (ontopic)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 19:22:
Over wie je het ook hebt, je bent hem of haar zo te zien nauwlettend aan het volgen.

Waarom doe je dit? Ben je een voorstander van antidepressiva/psychiatrie of mag je hem of haar gewoon niet?

:roflol: Je bent gewoon een gefrustreerd persoon waar je zelfs op internet zo doorheen kunt kijken.
Maar toch leuk dat je de moeite neemt om het te verbergen :lol:

Ben benieuwd hoevaak je deze post nog gaat aanpassen
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 19:27:
Je bent gewoon een gefrustreerd persoon waar je zelfs op internet zo doorheen kunt kijken.
Maar toch leuk dat je de moeite neemt om het te verbergen

Ben benieuwd hoevaak je deze post nog gaat aanpassen

Tegen wie heb je het in hemelsnaam?

Ik geloof dat jij degene bent die een beetje gefrustreerd is :aai:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 19:36:
Tegen wie heb je het in hemelsnaam?

tegen jou en al je andere profielen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 17:43:
- YG2
- Ace of babes
- Earth
- Tropicana
- S+P+Q+R
enz enz

Je bent nog steeds doorzichtig
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 19:41:
Je bent nog steeds doorzichtig

Het spijt me, maar ik weet niet tegen wie je het hebt of wat je bedoeling precies is.

Wat is jouw mening over het onderwerp (antidepressiva worden gebruikt als fopspeen) of wil je graag agiteren tegen de eigena(a)r(esse) van al die profielen?
 
 
Wat weinig reacties hier..

Vindt niemand dit verontrustend? Dat mensen massaal zijn voorgelogen al die tijd? Of denk je dat dit pas ontdekt is?
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 22:29:
Vindt niemand dit verontrustend?

Ik vind het verontrustend dat jij meerdere persoonlijkheden op flock aan het ontwikkelen bent
 
Ik weet niet wat je tegen die perso(o)n(en) van die profielen hebt maar is dat nu echt belangrijk om in dit topic te bespreken?

Ontopic:
Wat vindt je van de bijna miljoen Nederlandse mensen die onder valse voorwendselen medicijnen voorgeschreven hebben gekregen? Medicijnen die wel degelijk bijwerkingen hebben die aangeven dat het niet echt gezond is, en welke in verband zijn gebracht met een verhoogd risico op zelfmoord en zelfs het aanzetten tot massamoord?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 23:56:
Is dat belangrijker voor je dan de bijna miljoen Nederlandse mensen die onder valse voorwendselen medicijnen voorgeschreven hebben gekregen? Medicijnen die wel degelijk bijwerkingen hebben die aangeven dat het niet echt gezond is, en welke in verband zijn gebracht met een verhoogd risico op zelfmoord en zelfs het veroorzaken van massamoord neigingen

ja is misshien wel zo,,,,,, maar als je je zelf zo loopt op te fucken over iets wat niet jouw probleem is,,,, dan krijg je misschien zelf wel zefmoord neigingen hahahahahahahaha
 
Daar heb je wel gelijk in, maar revil sprak mij aan dus vond ik dat ik hem wel een antwoord schuldig was. Mogelijk is er iets voorgevallen tussen hem en degene waarover hij spreekt maar het lijkt mij beter dat je dat via privé berichten uitpraat ipv mensen op het forum gaat beschuldigen die er mogelijk niets mee te maken hebben of vanaf weten.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat hier niemand over discuseerd, wat is toch de reden dat iedereen bij dit soort onderwerpen zijn of haar mond houdt?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 19:47:
Het spijt me, maar ik weet niet tegen wie je het hebt of wat je bedoeling precies is.

whahahahahahahah kom op zeg, bedoel wees dan ook gewoon eerlijk, je bent zo doorzichtig :lol:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
Psychotherapie werkt in de meeste gevallen veel beter

Pillen alleen doen niks, die veranderen je niet.
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 28 februari 2008 om 15:01:
anti-psychiatrie

Sciencetoligy :rot:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
"lichte depressies kun je beter helemaal niet met medicatie behandelen. Psychotherapie werkt in de meeste gevallen veel beter" zegt van Balkom. "nu er meer wetenschappelijk onderzoek is gedaan, is het tijd de richtlijnen uit 2005 aan te passen."

ik ben t niet met TO eens over een heleboel dingen
maar de overmedicalisering van mensen en dan met name kinderen onder de 16 (omdat een pil goedkoper is dan 2 jaar behandelen)

daar ben ik t WEL mee eens.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
Momenteel zijn er in Nederland meer dan 800.000 mensen die antidepressiva slikken en de gevolgen daarvan zijn al zichtbaar in het drinkwater in grote steden dat steeds meer vervuild raakt met het medicijn

Slikken ze het nu ,of spoelen ze het door de gootsteen???
 
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 28 februari 2008 om 15:01:
Heb je hem weer met z'n anti-psychiatrie topics ga wat nuttigs doen in je leven joh i.p.v. partyflock vol te spammem

Ben je een beetje depri of zo? :vaag:
hehe eindelijk eens erkenning voor het feit dat die bende elleen maar een zoethoudertje en absoluut geen oplossing is PLUS dat het een mooie manier voor elite om mega- veel geld te verdienen aan die leuke 'medicijnen'....verslavende bende...
laatste aanpassing
Ben ook wel eens depri geweest,na de dood van mijn vriend.... kreeg ik ook allerlei medicijnen mee.Was er effe ingetrapt, maar ik ging helemaal shaken van die zooi...Ik terug naar de dokter, zegt tie ja.. daar moet je even doorheen :S
Het was de bedoeling dat ik rustiger werd van die medicijnen maar ik voelde me alleen maar helemaal para.

Kreeg ik wat anders, ook een weekje geslikt... was ook niks.Toen heb ik maar besloten om het zelf te gaan doen, pijn en verdriet is toch iets wat je niet weg moet slikken met medicijnen, je kan er beter over praten en de pijn en het verdriet gewoon voelen want het hoort immers gewoon bij het leven...

Nee, voor mij nooit geen anti depressiva of andere rotzooi meer.Je geest moet sterker worden en dat word je alleen door om te gaan met je gedachten...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2008 om 14:35:
Bron: Sp¡ts

Wat een slechte krant is dat zeg :dood: btr Metro, die is teminste objectief.
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 12:49:
Nee, voor mij nooit geen anti depressiva of andere rotzooi meer.Je geest moet sterker worden en dat word je alleen door om te gaan met je gedachten...

Als je de bijsluiter had gelezen dan had je geweten dat het medicijn eerst door je lichaam geaccepteerd moet worden. Dit kan zo'n 3 tot 6 weken duren. In deze periode verergeren je klachten en daar moet je even doorheen. Daarna gaat het medicijn werken en voel en merk je ook echt de voordelen van het medicijn. Het is ook niet dat het medicijn je van je problemen af helpt. Het zorgt ervoor dat je stabiel blijft tijdens het behandelingsproces (door een psycholoog/psychiater) zonder erge terugvallen waardoor de psycholoog/psychiater aan je probleem kan werken.
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 12:49:
ik ging helemaal shaken van die zooi...Ik terug naar de dokter, zegt tie ja.. daar moet je even doorheen

En ze bleven tot nu toe ontkennen dat de medicijnen bijwerkingen hebben en vertelden patiënten dat het kwam door hun ziekte zodat ze de medicijnen bleven slikken.

Vindt je dit niet schandelijk? Dit is dus echt niet de enige mega leugen binnen de psychiatrie. En toch blijft iedereen psychiaters maar geloven en vertrouwen.

Ze komen aan onze kinderen, aan goede mensen, vrienden en bekenden en ze helpen ze totaal de vernieling in onder het mom van geestelijke ziekten die niet te genezen zijn (wat dus een leugen is)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 13:48:
En ze bleven tot nu toe ontkennen dat de medicijnen bijwerkingen hebben en vertelden patiënten dat het kwam door hun ziekte zodat ze de medicijnen bleven slikken.

Vindt je dit niet schandelijk? Dit is dus echt niet de enige mega leugen binnen de psychiatrie. En toch blijft iedereen psychiaters maar geloven en vertrouwen.

Ze komen aan onze kinderen, aan goede mensen, vrienden en bekenden en ze helpen ze totaal de vernieling in onder het mom van geestelijke ziekten die niet te genezen zijn (wat dus een leugen is)

Stoppen met die bullshit. Het staat gewoon in de bijsluiter zoals ik hierboven al aangaf maar waar jij expres niet aan refereerde omdat jij in je eigen waanbeelden gelooft. Antidepressiva hebben bijwerkingen en dat wordt gewoon aan de patienten verteld, daarnaast zijn medicijnen NIET de oplossing bij een depressie maar zijn ze bedoeld als hulp naast de therapie die een patient krijgt om het onderliggende probleem te verhelpen.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 14:01:
Stoppen met die bullshit. Het staat gewoon in de bijsluiter zoals ik hierboven al aangaf maar waar jij expres niet aan refereerde omdat jij in je eigen waanbeelden gelooft. Antidepressiva hebben bijwerkingen en dat wordt gewoon aan de patienten verteld, daarnaast zijn medicijnen NIET de oplossing bij een depressie maar zijn ze bedoeld als hulp naast de therapie die een patient krijgt om het onderliggende probleem te verhelpen.

Rustig maar, ik bedoel er verder niets mee ;)

Lees het volgende bericht maar eens:

Psychiaters onderschatten massaal bijwerkingen antidepressiva

Psychiaters denken vaak onterecht dat de bijwerkingen van antidepressiva geen bijwerkingen zijn, maar dat de klachten horen bij de depressie zelf. Mensen die antidepressiva gebruiken, hebben vaak last van niet-zichtbare bijwerkingen zoals duizelingen, transpireren, vermoeidheid en apathie. Psychiaters letten echter vaak op bijwerkingen die zichtbaar zijn, zoals huiduitslag of afwijkingen in het bloedbeeld. De klachten van patiënten worden over het algemeen door psychiaters beschouwd als symptomen van de depressie, niet als bijwerking.

Volgens de onderzoekers van de Universiteit Utrecht, die deze conclusies hebben getrokken, moeten psychiaters meer doen met de bijwerkingen die patiënten aangeven. Voor veel gebruikers van antidepressiva zijn bijwerkingen, die duidelijk laten merken dat het niet gezond is wat ze slikken, de reden om te stoppen met de medicatie.

De onderzoekers bekeken ruim 258 mensen die tussen 2004 en 2005 antidepressiva gebruikten. Tweehonderd van hen noemden vervelende bijwerkingen.
laatste aanpassing
 





gast




laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
Als je de bijsluiter had gelezen dan had je geweten dat het medicijn eerst door je lichaam geaccepteerd moet worden.

Ik heb de bijsluiter gelezen, maat.
En daar stond in dat als je last krijgt van tremor, het onophoudelijk trillen van het lichaam, dat je dan kan lijden aan een levensbedreigende ziekte en onmiddelijk met de medicatie moet stoppen.

De arts zei dat die tekst overdreven is :S waarom staat het er dan in???
Ik lees overigens altijd bijsluiters, wil wel weten wat ik in me strot gooi..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
In deze periode verergeren je klachten en daar moet je even doorheen.

Nee vriend, ik kreeg er klachten bij!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
Daarna gaat het medicijn werken en voel en merk je ook echt de voordelen van het medicijn

Nou ik heb er niet op gewacht, vond die bijsluiter ernstig genoeg klinken om ermee te stoppen.
Nee voor mij hoeft al die shit niet.
Ben er nu sterker uitgekomen dus... zonder kan het ook.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
Het is ook niet dat het medicijn je van je problemen af helpt.

:o Goh nee, dat meen je niet!

Duhh, dat snap ik natuurlijk ook nog wel.Zou wat wezen als een medicijn mijn problemen oplost..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
Het zorgt ervoor dat je stabiel blijft

:S lekker stabiel was ik met die klerezooi...was stabieler zonderr..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:59:
zonder erge terugvallen waardoor de psycholoog/psychiater aan je probleem kan werken.

Je moet zelf aan je probleem werken, kan een psycholoog niet voor je doen, die kan je er alleen bij helpen.
Er word gewoon veel te snel van die troep gegeven, waarom niet eerst gaan praten en therapie en als dat niet helpt dan pas medicijnen?
Ik weet het wel, de medicijn industrie moet geld verdienen he, zo is het gewoon en niet anders.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 13:48:
Dit is dus echt niet de enige mega leugen binnen de psychiatrie. En toch blijft iedereen psychiaters maar geloven en vertrouwen.

Had het van me huisarts en niet van psychiater. Heb ik wel heel even gelopen maar aangezien ik niet geestesziek was/ben konden ze niks voor me doen en moest ik naar maatschappelijk werk/ psycholoog.
Die probeerde weer medicijnen te geven, heb het geweigerd.
En tis helemaal goed gekomen met me, hoewel het verdriet altijd een plek in mijn leven zal blijven houden...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 14:01:
Het staat gewoon in de bijsluiter

NIet dus... dat wat ik had stond niet als bijwerking aangegeven maar als bedreigende situatie en dat ik dan ermee moest stoppen..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 14:01:
Antidepressiva hebben bijwerkingen en dat wordt gewoon aan de patienten verteld,

Ook niet, als ik niet zelf de bijsluiter had gelezen, had ik niks geweten man..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 14:01:
daarnaast zijn medicijnen NIET de oplossing bij een depressie

Dat snapt iedereen wel natuurlijk..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 14:43:
De onderzoekers bekeken ruim 258 mensen die tussen 2004 en 2005 antidepressiva gebruikten. Tweehonderd van hen noemden vervelende bijwerkingen

:S lekker hoor, die pillen allemaal..
Kan je nog beter een :xtc: pil nemen geloof ik..
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
maat

Ten eerste ben ik je "maat" niet dus noem me aub dan ook niet zo. Ik loop dit niet uit mijn duim te zuigen. Ik heb het zelf allemaal meegemaakt dus ik weet waar ik over praat.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
De arts zei dat die tekst overdreven is waarom staat het er dan in???

Bij mij stond er in dat zoiets bij 1 op de miljoen kan voorkomen geloof ik. Ze (de fabrikant) moeten dat wel erin zetten omdat er blijkbaar een paar patienten zijn geweest met dergelijke klachten die op het medicijn terug te voeren waren. Als de fabrikant het eruit haalt en er is een patient met die klachten dan kan die persoon de fabrikant aanklagen en veel geld vragen.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Nee vriend, ik kreeg er klachten bij!

Ik ook. Sociale fobie en agora fobie (pleinvrees). Ik durfde opeens de straat niet meer op en in grote gezelschappen te verkeren. De dokter vertelde me dat het onderliggende angsten waren waar je normaal gesproken niet veel van heb gemerkt maar door het gebruik van het medicijn zijn ze naar boven gekomen. Gelukkig was het allemaal tijdelijk.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Nou ik heb er niet op gewacht, vond die bijsluiter ernstig genoeg klinken om ermee te stoppen.
Nee voor mij hoeft al die shit niet.
Ben er nu sterker uitgekomen dus... zonder kan het ook.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
lekker stabiel was ik met die klerezooi...was stabieler zonderr..

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Je moet zelf aan je probleem werken, kan een psycholoog niet voor je doen, die kan je er alleen bij helpen.

Ten eerste kun je niet zeggen dat het medicijn je niet stabiel heeft gemaakt aangezien je de gewenningsperiode niet hebt afgemaakt. Je conclusie om het medicijn troep te noemen is dan ook voorbarig en niet onderbouwd. Ten tweede heb je helemaal gelijk dat je zelf aan je probleem moet werken. Een psycholoog is er alleen om je een zetje in de juiste richting te geven. Zonder psycholoog kan het namelijk voorkomen dat je er zelf niet meer uitkomt en dan weer terugvalt.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Er word gewoon veel te snel van die troep gegeven, waarom niet eerst gaan praten en therapie en als dat niet helpt dan pas medicijnen?
Ik weet het wel, de medicijn industrie moet geld verdienen he, zo is het gewoon en niet anders.

Nu stel je het alsof iedere huisarts/dokter het op de manier voorschrijft zoals het bij jou gegaan is. Dat is niet zo, want mijn huisarts deed het dus anders ;). In eerste instantie wou ik ook niet aan die chemische zooi. Ik nam een abonnement op de sportschool en ging weer ff genieten van het leven in de vorm van veel uitgaan en veelvuldigmet vrienden afspreken. Tenminste dat was het plan, totdat ik dus opeens paniek- en angstaanvallen begon te krijgen. Toen was het me duidelijk dat ik een steuntje in de rug nodig had om eruit te kruipen in de vorm van een medicijn. In overleg met de huisarts ben ik toen op die medicatie overgestapt.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Ook niet, als ik niet zelf de bijsluiter had gelezen, had ik niks geweten man..

Dan zou ik je huisarts erop aanspreken. Mij is het dus wel verteld.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Ben er nu sterker uitgekomen dus

Ik ben trots op je (y) Daar mag je gerust trots op zijn. Ik ben het ook.
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 17:36:
Daarna gaat het medicijn werken en voel en merk je ook echt de voordelen van het medicijn

Nou ik heb er niet op gewacht, vond die bijsluiter ernstig genoeg klinken om ermee te stoppen.
Nee voor mij hoeft al die shit niet.
Ben er nu sterker uitgekomen dus... zonder kan het ook.

Is ook de grootste onzin, blijkbaar hebben de medicijnen toMirror goed geholpen maar dat komt dus doordat hij er in gelooft en je begrijpt dat het voor hem nu erg moeilijk is om te kunnen accepteren dat hij zelf zichzelf genezen heeft.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:07:
Is ook de grootste onzin, blijkbaar hebben de medicijnen toMirror goed geholpen maar dat komt dus doordat hij er in gelooft en je begrijpt dat het voor hem nu erg moeilijk is om te kunnen accepteren dat hij zelf zichzelf genezen heeft.

Ik heb mezelf ook genezen. Dat heb je helemaal goed. Maar het medicijn was een goede steun in de rug :yes:.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:11:
Ik heb mezelf ook genezen. Dat heb je helemaal goed. Maar het medicijn was een goede steun in de rug .

Ok, maar het blijft een fopspeen

Je kunt ook vertrouwen op een mooie steen en daar de nodige geestelijke kracht uit putten of naar de kerk gaan.

Het is alleen de vraag of je de medische wetenschap voor dit soort praktijken moet kunnen gebruiken want je beschaamt het vertrouwen van mensen. De leugen komt toch een keer uit zoals nu.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Ik loop dit niet uit mijn duim te zuigen. Ik heb het zelf allemaal meegemaakt dus ik weet waar ik over praat.

En ik heb het ook zelf meegemaakt, dus ik weet ook waar ik over praat....
:S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Bij mij stond er in dat zoiets bij 1 op de miljoen kan voorkomen geloof ik

Ik was dus 1 van die 1 op de miljoen, wat ik al niet geloofwaardig vind eigenlijk..
Maar ik moest dus volgens de bijsluiter stoppen ermee en volgens de dokter ermee doorgaan.Gelukkig dat ik nog wel zelf na kon denken, het staat er niet voor niks in natuurlijk.
Maar ja, dokters denken ook maar makkelijk, geef ze een pilletje en dan komt het allemaal goed...:no:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Ik ook. Sociale fobie en agora fobie (pleinvrees).

NOu, lekker dan...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
De dokter vertelde me dat het onderliggende angsten waren waar je normaal gesproken niet veel van heb gemerkt maar door het gebruik van het medicijn zijn ze naar boven gekomen

:S :X

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Gelukkig was het allemaal tijdelijk.

Tijdelijk in de zin van, toen je stopte met de medicijnen was het over?Nou dan is het toch duidelijk...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Ten eerste kun je niet zeggen dat het medicijn je niet stabiel heeft gemaakt aangezien je de gewenningsperiode niet hebt afgemaakt

Ik wil niet op die manier wennen aan iets en er daarna weer ontwenningsverschijnselen van krijgen als ik er weer mee moet stoppen.Die medicijnen hebben gewoon geen nut, heb het toch zonder ook gered.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Zonder psycholoog kan het namelijk voorkomen dat je er zelf niet meer uitkomt en dan weer terugvalt.

Nou zo lang heb ik niet eens gelopen bij een psycholoog, je moet gewoon zelf sterk zijn en de kracht uit jezelf halen en niet uit een psycholoog of medicijn, is mijn mening.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Nu stel je het alsof iedere huisarts/dokter het op de manier voorschrijft zoals het bij jou gegaan

Ik spreek echt alleen voor mezelf..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Ik nam een abonnement op de sportschool en ging weer ff genieten van het leven in de vorm van veel uitgaan en veelvuldigmet vrienden afspreken.

Dat lijkt mij een veel beter plan ja..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Tenminste dat was het plan, totdat ik dus opeens paniek- en angstaanvallen begon te krijgen. Toen was het me duidelijk dat ik een steuntje in de rug nodig had om eruit te kruipen in de vorm van een medicijn. In overleg met de huisarts ben ik toen op die medicatie overgestapt

Ow dus je had wél al eerder last van die aanvallen?Net schreef je nog wat anders..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Dan zou ik je huisarts erop aanspreken. Mij is het dus wel verteld.

Heb inmiddels al een andere....



Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:04:
Daar mag je gerust trots op zijn

Ben ik ook wel..


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:07:
blijkbaar hebben de medicijnen toMirror goed geholpen maar dat komt dus doordat hij er in gelooft en je begrijpt dat het voor hem nu erg moeilijk is om te kunnen accepteren dat hij zelf zichzelf genezen heeft.

Ja daar geloof ik ook in, jezelf genezen..
Dat is het beste.Sommigen denken dat medicijnen ze erbij geholpen hebben maar ik denk dat je het zonder net zo goed kan redden.
In mijn geval was het zo dat ik ook niks meer voelde, geen verdriet, geen pijn maar ook geen vreugde.Dus als er dan eens wat leuks gebeurde, kon ik er nog niet van genieten.
Nou, laat mij maar genieten van die kleine leuke momenten en dan neem ik die zware, klote tijden er maar bij...
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:16:
Het is alleen de vraag of je de medische wetenschap voor dit soort praktijken moet kunnen gebruiken want je beschaamt het vertrouwen van mensen. De leugen komt toch een keer uit zoals nu

:no:

Het medicijn werkt en doet waarvoor het bestemd is. Het is helemaal geen leugen. Misschien dat het een vorm van miscommunicatie kan zijn en dat mensen denken dat een pil al je problemen oplost. Dat is dus niet het geval, want de antidepressiva zorgen ervoor dat je stabiel blijft en beter geholpen kunt worden. Het vertrouwen van mensen wordt niet beschaamd, ze moeten beter luisteren naar de huisarts ;) Soms horen mensen alleen wat ze willen horen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:24:
Misschien dat het een vorm van miscommunicatie kan zijn en dat mensen denken dat een pil al je problemen oplost

Er is NIEMAND die denkt dat een pil al je problemen oplost, dus daar geloof ik niet in..
Bovendien, ik werk tegenover de Delta, psychiatrisch ziekenhuis en ken toevallig ook een vrouwtje die daar zit.
Zij was eerst wel depri maar gewoon verder normaal.Na alle medicijnen is zij een ontzettend labiel, vreemd persoon geworden.
Echt, mensen worden niet beter daar.. het word alleen maar erger.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:24:
Het vertrouwen van mensen wordt niet beschaamd, ze moeten beter luisteren naar de huisarts Soms horen mensen alleen wat ze willen horen.laatste aanpassing 8 maart 2008 18:24

Of soms verteld de huisarts niet wat er gezegd dient te worden...
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 18:23:
Tijdelijk in de zin van, toen je stopte met de medicijnen was het over?Nou dan is het toch duidelijk...

Tijdelijk in de zin van dat die angsten weg gingen zodra het medicijn begon te werken.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 18:23:
Ow dus je had wél al eerder last van die aanvallen?Net schreef je nog wat anders..

Nee, ik kreeg dus die paniek- en angstaanvallen en die andere aanvallen (sociale fobie en pleinvrees) kreeg ik pas toen ik net begonnen was met medicatie en de problemen verergerden.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 18:23:
Sommigen denken dat medicijnen ze erbij geholpen hebben maar ik denk dat je het zonder net zo goed kan redden.

Ik denk dat er een stuk minder zelfmoorden zouden zijn als mensen gewoon durven toe te geven dat ze hulp nodig hebben met hun problemen en antidepressiva kan ze daarbij helpen :yes:. Zonder antidepressivaa kan de weg naar genezing een stuk moeilijker zijn.
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 18:23:
Ik was dus 1 van die 1 op de miljoen, wat ik al niet geloofwaardig vind eigenlijk..

Ze liegen en bedriegen dat het een lieve lust is. Je kunt psychiaters gewoon niet vertrouwen. Ze zijn in feite professionele leugenaars. Wat zij doen "ten behoeve van de samenleving" is gewoon liegen en bedriegen.

En zoals het gezegde stelt: eens een dief altijd een dief. Ze liegen om alles, om hun wil door te drijven tijdens de behandeling van patiënten en op grotere schaal om mensen aan behandelingen te krijgen zoals in het geval van antidepressiva door te liegen dat een hersenziekte de oorzaak is terwijl dat nooit bewezen is.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:32:
Nee, ik kreeg dus die paniek- en angstaanvallen en die andere aanvallen (sociale fobie en pleinvrees) kreeg ik pas toen ik net begonnen was met medicatie en de problemen verergerden.

Is ook wel logisch, je geest wordt n.l. beperkt en je kunt informatie minder goed verwerken. Je kunt daar wel aan wennen maar het blijft gewoon niet goed.

De verandering in je hersenen die het middel teweegbrengt kan ook beangstigend zijn wat de hoofdreden is dat mensen (onaangekondigd) stoppen met antidepressiva.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:32:
Tijdelijk in de zin van dat die angsten weg gingen zodra het medicijn begon te werken.

Dat was niet wat je schreef, je schreef dat het eerst erger werd...
MIsschien was het zonder die medicijnen ook wel over gegaan maar ja, dat zal je nu dus nooit weten.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:32:
Ik denk dat er een stuk minder zelfmoorden zouden zijn als mensen gewoon durven toe te geven dat ze hulp nodig hebben met hun problemen en antidepressiva kan ze daarbij helpen . Zonder antidepressivaa kan de weg naar genezing een stuk moeilijker zijn.

En ik denk dat er een hoop minder zelfmoorden zouden zijn als mensen minder snel naar medicijnen grijpen en gewoon zelf proberen hun geest te genezen, door bv. op yoga te gaan en op zoek te gaan naar hun eigen innerlijke rust.
Hoevaak hoor je niet dat mensen die zwaar aan de anti-depressiva zitten, zelfmoord plegen?Heel vaak...
Dus dat is gewoon bullshit.
Anti-depressiva is gewoon rommel, zie het artikel bovenaan.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:42:
Is ook wel logisch, je geest wordt n.l. beperkt

En dat is zeeer zeker waar!
Dat word zelfs toegegeven, er word gezegd dat je door de medicatie minder heftige gevoelens krijgt, je gevoelens worden afgezwakt.De rotte dingen zullen minder rot aanvoelen, maar de leuke dingen ook minder leuk.Je word gewoon een soort van zombie en als ik die mensen uit Delta zie komen, dan besef ik mij maar al te goed dat dit gewoon waar is..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 18:42:
De verandering in je hersenen die het middel teweegbrengt kan ook beangstigend zijn

Ja idd...
Troep, rommel, rotzooi..
Nooit aan beginnen.
Je kan beter praten over je problemen, veel voelen, huilen, boos zijn enz enz. dan al die menselijke gevoelens af te zwakken of te blokkeren.
Pijn en verdriet en angst zijn menselijke gevoelens, je moet er alleen mee om leren gaan..
 
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 19:59:
Ik denk dat er een stuk minder zelfmoorden zouden zijn als mensen gewoon durven toe te geven dat ze hulp nodig hebben met hun problemen en antidepressiva kan ze daarbij helpen . Zonder antidepressivaa kan de weg naar genezing een stuk moeilijker zijn.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 8 maart 2008 om 19:59:
En ik denk dat er een hoop minder zelfmoorden zouden zijn als mensen minder snel naar medicijnen grijpen en gewoon zelf proberen hun geest te genezen, door bv. op yoga te gaan en op zoek te gaan naar hun eigen innerlijke rust.

En ik weet dat je gelijk hebt. Antidepressiva zorgen juist voor meer zelfmoorden en kunnen aanzetten tot extreem geweld/massamoord, dat is onlangs bekend geworden in het radio progamma Argos van de NCRV:

=================================

Antidepressiva lijken de kans op zelfmoord bij jongeren te verhogen en moeten daarom zeer terughoudend aan ze worden voorgeschreven. Antidepressiva kost juist levens, betoogt een groep onderzoekers, onder meer op basis van Nederlandse cijfers. Maar die cijfers worden misbruikt om artsen te misleiden, toont een journalist van het radioprogramma Argos aan.

Het aantal zelfmoorden onder Nederlandse jongeren zou sinds 2003 met 49 procent zijn gestegen door het minder voorschrijven van antidepressiva, schrijft een groep onderzoekers in het septembernummer van het American Journal of Psychiatry.

Die conclusie is misleidend en gevaarlijk, zeggen deskundigen in een reportage van het radioprogramma Argos (VPRO/VARA, Radio 1), die afgelopen vrijdag werd uitgezonden. Een Nederlandse auteur van het artikel voelt zich na kritische vragen genoodzaakt om zich te distantiëren van het artikel.

Antidepressiva werken bij jongeren niet beter dan een nep-pil en geven een verhoogde kans op zelfdoding, kwam begin deze eeuw steeds sterker uit onderzoeken naar voren. Eind 2003 leidde dat in Groot-Brittannië tot een officieel advies om deze groep medicijnen niet aan kinderen en jongeren voor te schrijven. Sindsdien zijn er in de VS en in de rest van Europa soortgelijke waarschuwingen afgegeven.

Die waarschuwingen hebben geleid tot een daling in het gebruik van de pillen, zoals de bedoeling was. De auteurs van het artikel in het American Journal of Psychiatry zien een verband met een toename van het aantal zelfmoorden in de zelfde periode. De waarschuwingen zijn gevaarlijk en kosten levens, concluderen zij. Maar een van hen, farmaco-epidemioloog Ron Herings, zegt in Argos het nu te betreuren dat hij zijn handtekening onder het artikel heeft gezet.

Herings is directeur van het PHARMO-instituut in Utrecht. Hij berekende dat het aantal voorschriften voor antidepressiva aan Nederlandse jongeren sterk is afgenomen tussen 2003 en 2005. In dezelfde periode zou het aantal zelfmoorden onder jongeren zijn gestegen. Herings baseert zijn conclusies op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Maar het CBS zelf zegt geen significante stijging te hebben waargenomen. De daling valt binnen de normale variatie.

"In de grafiek zie ik geen toename van het aantal zelfmoorden onder jongeren", zegt Jelke Bethlehem in Argos. "Laat staan dat ik eruit kan afleiden dat dat verklaard wordt door minder voorschrijven van antidepressiva." Bethlehem is verbonden aan het CBS en hoogleraar methodologie aan de Universiteit van Amsterdam. De conclusies van het artikel in het American Journal of Psychiatry moeten volgens hem niet serieus worden genomen. De Groningse hoogleraar farmaco-epidemiologie Lolkje de Jong sluit zich aan bij deze kritiek.

Door Argos geconfronteerd met de laatste zelfmoordcijfers van het CBS, is onderzoeker Ron Herings nu zelf ook gaan twijfelen aan zijn resultaten. De CBS-cijfers laten voor 2006 een daling zien van het aantal zelfmoorden onder jongeren. Herings: "Het onderzoek gaat met vallen en opstaan. Misschien zijn wij nu wel gevallen en moeten we de volgende keer weer opstaan."

In de Nederlands-Amerikaanse studie, die deels is betaald door het farmaceutische bedrijf Pfizer, is ook gekeken naar het aantal zelfmoorden in de Verenigde Staten. De auteurs voorspellen dat 3.040 Amerikaanse jongeren volgend jaar zelfmoord zullen plegen als zij geen medicijnen krijgen tegen depressie. Herings distantieert zich nu van die uitspraak. "Die conclusie kan eigenlijk niet worden getrokken uit het onderzoek", zegt hij in Argos. "De conclusie is onjuist, het is bangmakerij."
Argos-journalist Jair Stein ontdekte dat onderzoeker Ron Herings de richtlijnen van het American Journal of Psychiatry heeft geschonden door zijn banden met de farmaceutische industrie niet op te geven aan de redactie van het tijdschrift. "Dat is me ontglipt," zegt Herings daar nu over. Hij deed vorig jaar nog onderzoek in opdracht van Pfizer en GlaxoSmithKlein, twee van de grootste producenten van anti-depressiva.

Kinderpsychiater Mirjam Rinne noemt het onderzoek in het American Journal of Psychiatry "misleidend" en "gevaarlijk". Rinne: "Deze artikelen worden over de hele wereld gelezen, dus die hebben een grote impact. De farmaceutische industrie is zich daar ook goed van bewust, en daarom proberen ze invloed uit te oefenen op het verschijnen van dit soort artikelen. Er worden miljoenen recepten voor anti-depressiva uitgeschreven aan minderjarigen, dus het gaat om enorme inkomsten en enorme inkomstendervingen als er minder pillen worden voorgeschreven. Dat is de motor achter dit soort artikelen, en niet het welbevinden van de kinderen."

Morgen besteedt Argos opnieuw aandacht aan de kwestie anti-depressiva en zelfmoord, naar aanleiding van de laatste cijfers van de Stichting Farmaceutische Kengetallen. Na een jarenlange daling blijkt het aantal voorschriften van anti-depressiva aan kinderen en jonge volwassenen plotseling weer toe te nemen naar ongeveer 8.500 gebruikers in 2007. Dat zijn er 700 meer dan vorig jaar. Twee tot drie op de honderd jonge gebruikers worden suïcidaal van deze medicijnen. Het artikel in het invloedrijke American Journal of Psychiatry kan het aantal voorschriften verder doen stijgen.

Is het tijd om het voorschrijven van deze pillen aan kinderen en jongeren officieel te ontraden, zoals in Engeland is gebeurd? Hierover praten Agnes Kant (Tweede Kamerlid voor de SP), Dick Bijl (hoofdredacteur van het Geneesmiddelenbulletin) en Michel Dutrée (directeur van Nefarma, de koepelorganisatie van farmaceutische bedrijven). Morgenochtend vanaf tien uur, in Argos. En na afloop ook hier te beluisteren.

Robert Gibbons e.a.: 'Early evidence on the effects of regulators' suicidality warnings on SSRI prescriptions and suicide in children and adolescents', American Journal of Psychiatry, september 2007

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.com/videoplay?docid=-628412580068439735&hl=nl}

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.nl/videoplay?docid=-3472874986927797919&hl=nl}

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.nl/videoplay?docid=-2409861978112369579&hl=nl}

Het is wel begrijpelijk van toMirror, hij heeft echt veel baat gehad bij de medicijnen maar hij wil blijkbaar niet begrijpen dat zijn eigen geloof in de medicijnen daarvoor hebben gezorgd en dat hij is voorgelogen, een fopspeen heeft gekregen van zijn arts . Hij heeft steun gevonden in de medicijnen en juist om die reden vind ik het erg gevaarlijk dat psychiaters dit zomaar kunnen doen.
laatste aanpassing