Partyflock
 
Forumonderwerp · 984120
­ Nederland
Electronic Body Music (EBM) is een elektronisch muziekgenre dat ontstaan is in de vroege jaren 80 van de 20e eeuw. Muzikaal kenmerkt Electronic Body Music zich door een harde machinale beat, met de karakteristieke metalige snare op de 2e en 4e tel. De baslijnen zijn snel en stacatto. De sfeer is donker en grimmig, en teksten en muziek hebben tegenwoordig een agressieve masculiene uitstraling. Binnen Nederland heeft het genre voornamelijk aanhang onder industrial, gothic- en Cybergothic liefhebbers. De populariteit is de laatste jaren wereldwijd aan het groeien.

Industrial is een muziekstijl die aan de gevestigde conventies van de rock wilde ontsnappen. Door verregaande experimenten met geluid, tapeloops en vroege elektronische instrumenten wilde men tot een nieuwe vorm van muziek komen.

Noise is een kunstmuziekstroming die uitstekend wordt gekenschetst door de Engelse naam: noise betekent ruis. Het is vaak moeilijk te beluisteren muziek waarbij wordt gezondigd tegen alle regels die traditioneel in de muziek gelden. Veel geluiden van niet-muzikale bronnen worden gebruikt in noise-muziek, zie ook soundscapes.

Het Futurepop-muziekgenre kent zijn start rond 1999 als de Electronic Body Music-acts VNV Nation, Covenant en Apoptygma berzerk constateren dat ze zoveel muzikale bagage hebben opgepikt dat ze niet langer als Electronic Body Music te beschouwen zijn. Hun mix van EBM, Synthpop en Techno/Trance noemen ze vanaf dat moment Futurepop.

Het geluid van deze bands is vrij populair, en het mag dan ook niet verbazingwekkend zijn, dat ze vrij goed boeren. Hierdoor krijgen ze navolging van een groot aantal acts die hopen op een stuk van de Futurepop-taart. Enkele van deze bands (Lights of euphoria, Pride and fall, Icon of coil) weten de standaard nog hoog te houden, maar het merendeel van de navolgers was van dermate abominabele kwaliteit dat het genre een slechte naam kreeg.

De originators gebruiken de term niet meer, en distantiëren zich er meer en meer van. De verwachting is dan ook dat het genre een vroege dood zal sterven.

De term Cybergothic werd voor het eerst geïntroduceerd in Nederland door DJ X-X-X (Kees de Brouwer) omstreeks 1998. In eerste instantie verwees de term naar gothic liefhebbers die contact kregen en zochten via internet. De term viel destijds ook al op andere plekken op internet buiten Nederland.

In de volgende jaren vervaagde deze definitie, en werd "Cybergothic" een nieuwe subcultuur binnen de gothic subcultuur, met overlappingen naar hardcore en psytrance. Momenteel is Cybergothic een relatief nieuwe subcultuur met eigen muziek, kleding en filosofie. De naam van de subcultuur wordt ook vaak afgekort als "Cyber"

Wie heefty er weleens wat van deze dingen gehoord ???


Ik overigens wel en as Vrijdag ga ik naar me eerste concert van een Industrial Gothic band "Grendel" genaamd.

Vindt het echt een hele mooie en leuke stroming.

Hieronder een afbeelding van Cybermensen:

gewoon de rave look is het niet..
Japanse cybergothics zijn dan wel weer vet.

Uitspraak van Distorted_Noizes op maandag 26 november 2007 om 21:48:
Noise is een kunstmuziekstroming die uitstekend wordt gekenschetst door de Engelse naam: noise betekent ruis. Het is vaak moeilijk te beluisteren muziek waarbij wordt gezondigd tegen alle regels die traditioneel in de muziek gelden. Veel geluiden van niet-muzikale bronnen worden gebruikt in noise-muziek, zie ook soundscapes.

1000bpm + (Y)
ehmmm...de kleding voor vrouwen vind ik wel grappig op zn tijd...ofzo

eef
 
:respect: FRONT 242 :respect:
:respect: Young Gods :respect:
:respect: covenant :respect:
:respect: diorama :respect:
laatste aanpassing
 
wazige muziek dus :vaag:
 
Uitspraak van Distorted_Noizes op maandag 26 november 2007 om 21:48:
Noise is een kunstmuziekstroming die uitstekend wordt gekenschetst door de Engelse naam: noise betekent ruis. Het is vaak moeilijk te beluisteren muziek waarbij wordt gezondigd tegen alle regels die traditioneel in de muziek gelden

Geen muziek, een beetje met een apparaatje klooien kunnen we allemaal
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 november 2007 om 22:49:
Geen muziek, een beetje met een apparaatje klooien kunnen we allemaal

moet jij de eerste noise maar eens horen uit 1912, leipe shit ouwe:O:D
 
Uitspraak van Distorted_Noizes op maandag 26 november 2007 om 23:05:
De rave look was er later

De rave look is van begin jaren 90, toen waren de meeste cybergotics niet eens geboren
Suicide Commando (Y) Verder kan het me gestolen worden
Uitspraak van Black Messiah op maandag 26 november 2007 om 23:32:
moet jij de eerste noise maar eens horen uit 1912, leipe shit ouwe:O:D

Stem je radio af op een frequentie waar 10% ontvangst mee is en je hebt het zelfde effect :)
 
Uitspraak van Black Messiah op maandag 26 november 2007 om 23:32:
moet jij de eerste noise maar eens horen uit 1912, leipe shit ouwe

was ook gewoon beetje klooien met een apparaat, hoef je geen muziekant voor te zijn.
Hooguit een beetje maf en genoeg medemafketels die het geniaal vinden
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 00:28:
Hooguit een beetje maf en genoeg medemafketels die het geniaal vinden

Kortom smaak?
Uitspraak van Alpha X op maandag 26 november 2007 om 21:56:
Japanse cybergothics zijn dan wel weer vet.
t zijn alleen geen gothics...

Uitspraak van Distorted_Noizes op maandag 26 november 2007 om 21:48:
Cybergothic
best leuk, lekkere muziek en die feestjes zijn altijd wel gezellig :D
 
Artiest Balbasaur
Pablo Discobar met z'n onwetende reply's B)

OT: De Storm feestjes zijn altijd wel mooie aangelegenheden om in contact te komen met deze stroming...of Maschinenfest natuurlijk :D
Uitspraak van GEUX op dinsdag 27 november 2007 om 00:48:
die feestjes zijn altijd wel gezellig :D

Lopen inderdaad een aantal chicks tussen die best mooi zijn.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 november 2007 om 23:33:
De rave look is van begin jaren 90, toen waren de meeste cybergotics niet eens geboren

Die look van hierboven heeft idd meer weg van de rave look dan Gothic, maar de (cyper)Gothic look is er al van begin jaren 80, kijk maar naar de heren van Kraftwerk, een industriele matrixachtige look hadden die gasten.

Maar zoals in iedere stroming moderniseert de look zich.

:respect: KMFDM :respect:

En sisters of mercy B), alleen die zit meer in de rock hoek.
 
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2007 om 01:35:
Pablo Discobar met z'n onwetende reply's

bijbal, alles boeng? (y)


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 08:33:
kijk maar naar de heren van Kraftwerk, een industriele matrixachtige look hadden die gasten.

ja, wie weet hebben ze de personages van de Matrix wel op de leden van Kraftwerk gebaseerd :LOL:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 10:34:
bijbal, alles boeng? (y)

Duidelijk!

Met u ook? :)
 
Uitstekend, dank u ;)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 10:34:
ja, wie weet hebben ze de personages van de Matrix wel op de leden van Kraftwerk gebaseerd

denk het wel B)
Uitspraak van Black Messiah op maandag 26 november 2007 om 23:32:
moet jij de eerste noise maar eens horen uit 1912, leipe shit ouwe

Ik neem aan dat je Industrial bedoeld, Noise was er naar mijn weten nog niet in 1912.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 11:34:
Uitstekend, dank u ;)

Cool!


Uitspraak van Edutainment op dinsdag 27 november 2007 om 11:48:
Ik neem aan dat je Industrial bedoeld, Noise was er naar mijn weten nog niet in 1912.

Noise was er altijd al :9 Alleen de waardering kwam wat later...
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2007 om 11:54:
Noise was er altijd al Alleen de waardering kwam wat later...

Bla bla, hij doelt hier natuurlijk op Luigi Russolo en dat is Industrial.
kut gothics
 
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 27 november 2007 om 12:02:
Bla bla, hij doelt hier natuurlijk op Luigi Russolo en dat is Industrial.

...en de :9 doet jou dan niet denken van ''Waarschijnlijk meent hij het niet serieus''?

:9
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
bij noise moet je meestal de verborgen schoonheid zoeken
en soms kan je lang zoeken :D
soms ook niet...
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2007 om 12:41:
...en de :9 doet jou dan niet denken van ''Waarschijnlijk meent hij het niet serieus''?

:9

ey stomme gothic hou je bek
 
Fuckin' respect! :respect:
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 27 november 2007 om 12:55:
Fuckin' respect!

Idd! (Y) Bands als Hocico en Amduscia vind ik helemaal geweldig! En zo zijn er zoveel op te noemen!

Uitspraak van Michael__ op maandag 26 november 2007 om 23:45:
Suicide Commando

Ook erg dik idd! :jaja:
Heb zo geen links van optredens, maar hier kun je wel wat sjit van Hocico luisteren:

http://www.myspace.com/hocico

Ook de sjit van Rabia Sorda en Dulce Liquido zijn zeer de moeite waard! :jaja:
Uitspraak van GEUX op dinsdag 27 november 2007 om 00:48:
t zijn alleen geen gothics...

lolita's
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 27 november 2007 om 11:48:
Noise was er naar mijn weten nog niet in 1912.

jahwel, heb mix gevonden van de geschiedenis van noise van 1912 tot op heden, op www.spannered.org
laatste aanpassing
Heb je een directe link van dat artikel dan? Ik kan hem niet vinden op die site.

Aanvankelijk concentreerde Russolo zich op zijn schilderkunst. In 1909 sloot hij zich aan bij de futuristische beweging van Marinetti. In 1913 wendde hij zich ook tot de muziek en werd daarmee de eerste futuristische componist. Zijn muziek is gebaseerd op industrieel geluid. Op 11 maart 1913 publiceerde hij zijn futuristische manifest The Art of Noise.

De term Noise wordt hier wel gebruikt, maar niet in zin van het genre, meer als een expressie.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Rebelhamel op dinsdag 27 november 2007 om 14:10:
Bands als Hocico en Amduscia vind ik helemaal geweldig! En zo zijn er zoveel op te noemen!
Helemaal mee eens :yes:
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2007 om 01:35:
OT: De Storm feestjes zijn altijd wel mooie aangelegenheden om in contact te komen met deze stroming...of

zeer goed te doen :yes:
Ben benieuwd naar as vrijdag GRENDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hebben mensen deze gasten al is gezien ?????

Btw: leuke reacties hier :-D
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 27 november 2007 om 16:37:
Heb je een directe link van dat artikel dan? Ik kan hem niet vinden op die site.

http://www.spannered.org/radio/1152/

Marolo
Noise Retrospective 1913-2007

asltublieft, erg spacend maar wel leuk
Uitspraak van Black Messiah op dinsdag 27 november 2007 om 20:11:
http://www.spannered.org/radio/1152/

Marolo
Noise Retrospective 1913-2007

asltublieft, erg spacend maar wel leuk

Thanks!

Maar hier uit blijkt dus niet dat Noise al in 1913 bestond, hieruit blijkt dat Noise zich heeft ontwikkeld vanuit de experimenten van Luigi Russolo in 1913, en Luigi Russolo staat juist bekend als de "uitvinder" van Industrial en niet van Noise.
laatste aanpassing
ok, dacht dat het andersom was eigenlijk:P
Doe maar eens wat research naar die Luigi Russolo, best interessant en ook best veel van te vinden op het web.
 
Ben nu die compilatie aan het luisteren...vet! :D

Maarre...als ik een beetje rondzoek heeft die Luigi meer te maken mer noise dan met industrial heur
ah ja wat doet het er uiteindelijk toe..
Hehe okeej dan dark_ikkeuh, Vrijdag ga ik ze live zien :-D
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2007 om 21:16:
Ben nu die compilatie aan het luisteren...vet!

:D kggggg zoef kraak:D