Partyflock
 
Forumonderwerp · 925069
­ Nederland
Ik ben benieuwd hoeveel platen julie hebben!!

Ik zelf zit op moment zo ongeveer rond de 70 platen.

Toon hier anders ook foto's van je koffer(s )/tas(en)

laatste aanpassing
zit nu ongeveer op de 1300 vinyls en 250 cd´s :)







 
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
:o kromme platen krijg je zo (Y)
iets meer dan 400 ongeveer...

alleen maar jazz, soul en oude disco platen... meeste is tweede hands, enkel om te samplen...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 juni 2008 om 20:09:
kromme platen krijg je zo

foto verkeerd om genomen ;)
 
Uitspraak van jsp:bier: op vrijdag 27 juni 2008 om 20:46:
foto verkeerd om genomen

ik zie ze toch doorzakken
Artiest DanM
Uitspraak van jsp:bier: op vrijdag 27 juni 2008 om 20:46:
foto verkeerd om genomen

Je zal de onderste maar net nodig hebben...:9
Uitspraak van DanM op vrijdag 27 juni 2008 om 23:07:
Je zal de onderste maar net nodig hebben...

:lol:

Nice TV heb je trouwens staan Dennis (h)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 juni 2008 om 22:51:
ik zie ze toch doorzakken

Check die GZ poster aan de muur...:9 foto ff kwartslag gedraait denken..(y);)
 
haha lol:p

plaats dan ook gewone plaatjes :p
jup foto is gedraaid, staan gewoon netjes naast elkaar :P
zo, anders verwacht ik veel platen te hebben :O

rond de 500 nu :s

(exclusief whitelabels, maar zullen er ook 50 zijn onderhand)

das ff tegenvaller :O

(des te meer reden om nog meer te kopen o:))








Al eens laten zien. Maar nog een keer kan geen kwaad. Toch?
Werkzaam bij TPC Music
Artiest {SHOWLIST artist 19106, 115601, 40884, 126482}
Ik ga ze niet eens meer tellen want dan raak ik tog de tel kwijt :lol:
Uitspraak van Mike Tierra op maandag 30 juni 2008 om 17:19:
Ik ga ze niet eens meer tellen want dan raak ik tog de tel kwijt

Invoeren op discogs?
heb er nu 125 :)
 
denk nu zo 1200 worden er meer!! only funky techno & mainstream hardcore (L)
Weer wat plaatjes erbij, nu totaal ergens tussen de 500 en 600 verschillende denk ik, en ook veel dubbel(of 3- of 4 dubbel zelfs!)
totaal dus ruim 600, nu maar ff pauze hoor, ik ben pas 6 maanden geleden begonnen!:P
Uitspraak van Darkside Connection op woensdag 9 juli 2008 om 00:46:
Weer wat plaatjes erbij, nu totaal ergens tussen de 500 en 600 verschillende denk ik, en ook veel dubbel(of 3- of 4 dubbel zelfs!)
totaal dus ruim 600, nu maar ff pauze hoor, ik ben pas 6 maanden geleden begonnen!

ik ook, maar heb er 125..
als ik er zoveel zou kopen zou ik geen sociaal leven meer overhouden :P
Uitspraak van 0297 op woensdag 9 juli 2008 om 10:22:
Uitspraak van >>SMD<<Markzz:D=>HC4L<= op woensdag 9 juli 2008 om 00:46:
Weer wat plaatjes erbij, nu totaal ergens tussen de 500 en 600 verschillende denk ik, en ook veel dubbel(of 3- of 4 dubbel zelfs!)
totaal dus ruim 600, nu maar ff pauze hoor, ik ben pas 6 maanden geleden begonnen!

ik ook, maar heb er 125..
als ik er zoveel zou kopen zou ik geen sociaal leven meer overhouden

Ik moet wel zeggen dat ik een paar collecties overgenomen heb, voor leuke prijzen, dan schiet `t lekker op!
Zodra ik mijn discogs weer geupdated heb zet ik hier wel ff een linkje!

(En dan ook meteen een lijst met platen die te koop/ruil zijn, want ik heb door die collecties over te nemen wel tussen de 50 en 100 dubbele!)
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Ach, wij hebben veel dingen zelfs 3,4 of 5 keer... En dat zijn niet de minste platen.. dingen als Riot in NY, Young Birds enzo... Of wat te denken van al die whitelabels van ID&T labels ('97/'98) die nooit zijn gereleased... ook in leuke aantallen. :D
Uitspraak van DJ Sequence op woensdag 9 juli 2008 om 11:36:
Ach, wij hebben veel dingen zelfs 3,4 of 5 keer... En dat zijn niet de minste platen.. dingen als Riot in NY, Young Birds enzo... Of wat te denken van al die whitelabels van ID&T labels ('97/'98) die nooit zijn gereleased... ook in leuke aantallen.

wil je ons nou jaloers hebben ofwat :P
Ik ben ook weer bezig met een flink pakketje van een belg die genokt is met draaien, gaat om ongeveer 2500 stuks hardekoor vanaf 1994 ongeveer tot recent....leuk voor de handel...:woepwoep:
Dit jaar gaat mijn privecollectie ook weer uitgezcht worden [ 2500+ ] en de salelijst wordt ook weer ge-update op korte termijn...8) me huis staat té vol met vinyl....en er blijft maar bijkomen....;p [ 10000+ op dit moment, incl. handel ]
Tsja, je hebt atijd baas boven baas he!

in het tempo dat ik de laatste tijd platen koop heb ik nog wel een jaar of 5 werk om 10.000 stuks bij elkaar te verzamelen!
maar is dat nog wel werkbaar, want voordat je die allemaal geluisterd hebt ben je volgens mij een hele tijd bezig!

10.000 platen is een kleine 3 maanden non-stop muziek schat ik!
(mijn hoofdrekenen is niet zo geweldig s'ochtends vroeg maar `t is iig belachelijk veel!)

EDIT: was net ff bezig met discogs te updaten, teller staat nu op 450 precies, maar ben nog niet klaar!
laatste aanpassing
Ik koop al vinyl vanaf mijn 13e jaar...;) ben nu bijna 31...laatste tijd koop ik véél partijtjes weer maar alles wordt dan weer doorverkocht..(y) privecollectie [ het echte dure/rare spul ] ligt op 2500 ongeveer en is extra verzekerd [ brand/waterschade ]
Nu niet zoveel tijd [ en zin ] in vinyl....PS3 is ff boeiender...;)
Uitspraak van DanM op woensdag 9 juli 2008 om 13:34:
is extra verzekerd [ brand/waterschade ]

Is in het verleden al eens een discussie geweest hier op het forum. Weet je zeker dat het ECHT verzekerd is? Zo ja, bij welke maatschappij? Dan ga ik die ook bellen nl...
 
Uitspraak van Supremacy op woensdag 9 juli 2008 om 14:47:
Weet je zeker dat het ECHT verzekerd is?

ja mijn collectie wel, voor 5000 euro
bij me bank afgesloten.
los van al me apparatuur.
ze vroeg of ik schilderijen of andere collecties had en vertelde dat ik een collectie vinyl had.
ze stelde me de vraag of deze meer of minder dan 5000 euro waard is en heb 5000 euro aangegeven.
in de toekomst als me collectie groter is geworden dan moest ik ff lanskomen en dat doorgeven want dan werd het bedrag verhoogd.
en maak foto's van wat je in huis hebt.
sta je altijd sterk in je schoenen voor als er wat gebeurd.

ot: 319
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juli 2008 om 15:12:
mijn collectie wel, voor 5000 euro
bij me bank afgesloten.
los van al me apparatuur.
ze vroeg of ik schilderijen of andere collecties had en vertelde dat ik een collectie vinyl had.
ze stelde me de vraag of deze meer of minder dan 5000 euro waard is en heb 5000 euro aangegeven.
in de toekomst als me collectie groter is geworden dan moest ik ff lanskomen en dat doorgeven want dan werd het bedrag verhoogd.
en maak foto's van wat je in huis hebt.
sta je altijd sterk in je schoenen voor als er wat gebeurd.

Zo is dus ongeveer mijn verhaal ook...:) Fortis is onderdeel van Amev [ of andersomgekeerd ] ga daar maar eens praten..:)
Ik zit bij interpolis, en ik weet dat ik ook extra dekking kan krijgen voor kostbare apparatuur
Zal toch eens uitzoeken hoeveel alles waard is wat ik heb aan audioapparatuur en platen, is nog geen 5000, maar de helft ervan zeker
Ik vraag het me nog altijd af of het wel zin heeft om te verzekeren. De platen waar het me met name om zou gaan die zouden dan zeker voor de dagwaarde vergoed worden en dat is een schijntje van de werkelijke waarde natuurlijk. Daarnaast, ze zullen je vreemd aankijken als je aankomt om je platen te verzekeren voor een waarde van ca. 80.000/90.000 euro volgens mij. :D
 
altijd beter iets dan niets :)
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 10 juli 2008 om 08:41:
De platen waar het me met name om zou gaan die zouden dan zeker voor de dagwaarde vergoed worden en dat is een schijntje van de werkelijke waarde natuurlijk. Daarnaast, ze zullen je vreemd aankijken als je aankomt om je platen te verzekeren voor een waarde van ca. 80.000/90.000 euro volgens mij.

Zou ik eens moeten nakijken in mijn contract, maar zoiezo is al mijn gear in huis verzekerd tot 30000euro en mijn platen zijn verzekerd voor ongeveer hetzelfde bedrag...:)
eens in de zoveeltijd komt mijn adviseur een bakkie doen en hij bepaald dan grofweg de waarde weer [ eventueel adh van facturen/fotos ] zodat ik never-nooit-niet onderverzekerd ben...:)
Uiteraard ben je bij brand en/of waterschade meer kwijt dan rijk, ik heb namelijk persingen staan die ik never-nooit-niet meer terug kan kopen...:nee: weg = weg in dat geval, en de waarde is dan ook niet in geld uit te drukken...:) [ gedeelte van mijn pa's collectie staat hier, waaronder een grote verzameling eerste persingen van oa The Beatles en The Stones...;) ] het gaat mij erom dat ik volledig gedekt ben, al zit dat meer tussen de oren...maar het voelt wel goed om je huis te verlaten met het idee dat alles goed zit....:O
En als jij véél vinyl hebt kunnen de bedragen best oplopen..;)
Uitspraak van DanM op donderdag 10 juli 2008 om 11:18:
En als jij véél vinyl hebt kunnen de bedragen best oplopen..

alleen de nieuw-waarde van mijn 500/600 platen ligt al ver boven de 4000 euro, dus misschien toch maar eens langs mijn adviseur...
laat staan de rest van mijn gear!
Want dat tikt ook lekker aan:

7 x SL (3 x nieuwstaat, 4 x gebruikt)
DJM600 (nwstaat)
Dateq XTC (idem)
enzovoort!
Tja, er zal maar wat gebeuren en je blijkt niks terug te kunnen krijgen..;)(n)
update, ongeveer 160 plaatjes nu :)
Ah, eindelijk 2500+

http://www.discogs.com/user/supremacy/
 
Uitspraak van Darkside Connection op donderdag 10 juli 2008 om 13:51:
alleen de nieuw-waarde van mijn 500/600 platen ligt al ver boven de 4000 euro, dus misschien toch maar eens langs mijn adviseur...

Tja als ik kijk wat ik hier heb staan, dan schat ik de waarde op zo'n 30.000 euro (ik denk dat ik ook wel in de buurt kom van de 25.000 als ik kijk hoeveel geld ik sinds 1997 er aan heb uitgegeven). Ik zal morgen weer eens wat plaatjes schieten van een gedeeltelijke collectie.

Nog even voor de record: ik heb dus zo'n 10.000 vinyls.
laatste aanpassing
zit nu op zo´n 1300 platen en 250 cd's maar heb echt geen ruimte meer :lol:


Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 20:49:
Ik zal morgen weer eens wat plaatjes schieten van een gedeeltelijke collectie.

leuk :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 20:49:
Nog even voor de record: ik heb dus zo'n 10.000 vinyls.

Bij mij loopt het gestaag de deur uit....eerdaags maar weer wat aanschaffen, heb weer een leuk partijtje op het oog...:)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 20:49:
ik heb dus zo'n 10.000 vinyls

4.000 nieuwe sinds enkele maandjes geleden? Niet te geloven!
 
Deze: www.discogs.com/user/DJ_Muklab

En nog wat bob marley en ub40 platen en wat hardcore die ik toch niet draai dus in totaal een stuk of 200 :)

Maar ben nog lang niet uitgeshopt;)
 
Zoals beloofd:





































En dan staan er nog zo'n 1500 stuks niet op (deze staan op 2 andere locaties). Voor degene, die niet weten hoeveel 1500 platen zijn; ongeveer 12 winkelkratjes. En mensen hoeven zich geen zorgen te maken om die verwarming. Die staat al sinds jaar en dag uit. Volgens mij doet ie het ook helemaal niet. Die verwarmingsbuizen vormen ook geen probleem. Ik heb hittetesten gedaan vorige winter. :)

En voor de nieuwsgierigen;
oppervlakte zolder kamer: 24m²

Ik woon dus nog in een studentenhuis. Dus zoals je al ziet, hou ik vrij weinig ruimte over.

Nu alleen maar hopen, dat ik geen criminelen op bezoek krijg aan de hand van deze post. Maarja, voordat deze mensen 1 stap binnen de deur hebben gezet, kunnen ze maar beter alvast hun begrafenis regelen.
laatste aanpassing
 
Ach die sjouw ik in mijn eentje wel ff naar buiten, 10.000 platen! ;)

Je hebt wel lef dat je ze in die goedkope klapkratjes, die rode met zwarte, bewaard. Ik had dat eerst ook, maar als je die optilt zonder de onderkant goed te ondersteunen....
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 september 2008 om 11:47:
maar als je die optilt zonder de onderkant goed te ondersteunen....

Ik til die nooit op.

Als ik hier straks weg ben, dan ga ik ook mooie fatsoenlijke kasten kopen voor mijn platen, waar ik ze:
1. makkelijker kan vinden
2. makkelijker uit de kast kan trekken

Dit systeem wat ik nu heb ik eigenlijk waardeloos.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 september 2008 om 23:37:
Maarja, voordat deze mensen 1 stap binnen de deur hebben gezet, kunnen ze maar beter alvast hun begrafenis regelen.

:lol:

zelf heb ik er rond de 170, moet er nog een paar op Discogs noteren van TerrorTraxx, maar in verschillende kleuren dus die moeten nog even uitgezocht worden :)
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091}

Pithune box: Hardstyle (first choice)


Tremic box: Techno / Tek (first choice)


'The Rest' (second choice)



'back stocks'
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 september 2008 om 23:37:
Maarja, voordat deze mensen 1 stap binnen de deur hebben gezet, kunnen ze maar beter alvast hun begrafenis regelen

Hehe, bij ons net zo. Dan zal er inderdaad minimaal 1 dode vallen.. of van hun of 1 van ons (die er mee te maken krijgt). Heb een groep marokkanen een jaar geleden ook voor die keuze gesteld toen ik met een platenkoffer in de tram zat.
 
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 9 september 2008 om 22:08:
Hehe, bij ons net zo. Dan zal er inderdaad minimaal 1 dode vallen.. of van hun of 1 van ons (die er mee te maken krijgt).

Bij mij is mijn verzameling een heiligdom. Niet dat al mijn platen dezelfde waarde bezitten, maar in mijn collectie heb ik meer dan 11 jaar van mijn leven gepropt. Als dat van mij ontnomen word, dan weet ik niet wat ik allemaal kan gaan aanrichten. Kijken mag, luisteren mag ook, maar ongeoorloofd met je klauwen aan mijn platen zitten is ten strengste verboden (behalve als ik goed met je bevriend ben, want dan weet je ook hoe je met mijn 'kindjes' om moet gaan).
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 23:00:
Bij mij is mijn verzameling een heiligdom.

Ik ben op een punt in mijn leven beland dat het een leuk appelke voor de dorst is..;) leuk, kast vol platen [ prive verzameling verzekerd voor 50k..;) veel niet op locatie..] maar leuker is om lekker te genieten...zet langzaamaan mijn vinyl om in gear...
Ik weet wel dat vinyl numero uno blijft en dat het er áltijd zal zijn hiero...:yes: maar er is méér..;)(y) oud vinyl = dikke zak geld....
Als ik écht ga chiften in mijn collectie hou ik een plaat of 200 over die ik zeker niet weg doe [ of zeer goed bod ]
De rest staat maar te staan en neemt ruimte in, beter maak ik een ander blij met goede shizzle...;):)