Partyflock dance community
[ADID#1469]
zaterdag 20 maart 2010 19:10
2312 leden, 924 gasten, 52 mobiel online
language · dark site · zoeken met google
Overzicht · "Feesten: Algemeen" Forum · PermalinkZoeken · Feed
gekoppeld aan Nightmare Outdoor
TSKN 7 september 2006 16:35
Dit lees ik net op de website van het Algemeen Dagblad: www.ad.nl

(begin bericht)
"Brandende kruizen vallen slecht"

MIJNSHEERENLAND - Drie levengrote kruizen in het decor van hardcorefeest A Nightmare Outdoor op het recreatieoord Binnenmaas zijn slecht gevallen bij de CDA-fractie in die gemeente.

"De kruizen worden door een grote groep mensen als uiterst kwetsend ervaren", zegt fractievoorzitter Peter van Loo. Hij is naar de opbouw van het festival gaan kijken en schrok van de enorme kruizen, die ook nog eens kunnen branden.

In schriftelijke vragen aan het college verwijst Van Loo naar het recente optreden van zangeres Madonna aan het kruis in de Amsterdam Arena, waar eveneens sprake zou zijn geweest van godslastering. A Nightmare Outdoor wordt in de nacht van zaterdag op zondag gehouden.

De CDA-fractie wil weten of de gemeente geprobeerd heeft de opbouw van de kruizen te verhinderen, omdat deze bouwsels ’niets met muziek te maken’ zouden hebben. En anders moet dat volgens de politieke partij in de toekomst worden voorkomen.
(einde bericht)

Waar maken sommige mensen zich druk om?!?! Op de site van het AD is hierdoor een hele rel gestart, maar wat is jullie mening?? Kan dit uitgelegd worden als iets religieus of vinden jullie het gewoon een stuk decor?
vorige = 11 · 2 · 3 « Laatsten · Alles3 = volgende
:|:vaag: Bommelse Apfelkuche :vaag::| 8 september 2006 18:56
als ze eerst is in hun eigen gelederen gingen kijken, t lijkt mij dat priesters die kinderen aanranden tog wat erger is:@
Meneer Mollie aka DJ X-Tract 8 september 2006 21:40
Ik heb er bij Tv Rijnmond ook een stukje over gezien en die man sprak zichzelf ook een beetje tegen, want hij zei wel dat iedereen recht heeft op vrije meninguiting. Alleen 2 tellen later staat hij te vertellen dat hij die kruizen toch weg wil hebben.
Dit jaar lukt het hem gelukkig niet, maar hij zei nog wel dat eventueel het contract voor volgend jaar dan maar aangepast moest worden zodat er dan geen kruizen meer kwamen staan.

Je kan wel weer zien waar de prioriteiten liggen van de politiek :S
Mental Wreckage 8 september 2006 21:40

donateur!
Ach, hebben ze weer wat om over te janken op www.naarhous­e.nl
PsyCHICK 8 september 2006 21:46
Uitspraak van Prevolution op vrijdag 8 september 2006 om 16:54:
Wie heeft hier gezegd dat het bij hardcore hoort dan? Er word alleen gezegd dat het wel met de muziek te maken heeft want het kruisje hoort bij het decor van dat feest... Het kruisje hoort niet per definitie bij hardcore imo.

Alsof op elk hardcore feest zon kruis staat?

Nou wat mijn probleem hiermee was is dat het ooit nóg niet bij het decor hoorde. Niet zomaar iedereen gaat over de decorbouw van een dergelijk feest. Daar is over nagedacht, er word over nagedacht wat men wil overbrengen, wat voor soort sfeer etc etc.

Er is íemand op het idee gekomen christelijke symbolen te gaan misbruiken voor een hardcore feest, er zijn nog meer mensen geweest die dat een goed idee hebben gevonden, het is goed gekeurd, het is ontworpen, het is gebouwt etc etc. Die staan daar niet zomaar van de een op de andere dag.

En wat ik me afvraag is wie er nou op zo'n idee komt. Wat daar nou leuk aan is. Wat hij of zij er mee over wil brengen. En waarom het altijd het christendom is dat misbruikt word voor dit soort ongein en nooit het jodendom, de islam of het hindoeïsme.

En nogmaals: ik heb er an sich geen problemen mee, ik ben niet van het CDA 8). Maar christentje pesten is niet mijn ding, sterker nog: ik vind het ontzettend flauw en achterhaald.
laatste aanpassing 8 september 2006 21:48
{hc4l}­outsid­er 8 september 2006 21:54
egt te triest voor worden dat sommige mensen daar een probleem van kunne maken.
het is focking decor en heeft nix met heel dat god of geloof tering zooi te maken. this tog gewoon dik om te zien .....net als vorig jaar outdoor... die kruizen die branden. t` geeft een bepaalde sfeer.
en daar is nix mis mee
laat die mensen een eigen leven zoeken en probeer niet iets wat andere mensen leuk vinden te verpesten met dit soor zielig k*t gelul!
CDA---> sucks !! :[ bloed honden :[
laatste aanpassing 8 september 2006 22:03
R-L 8 september 2006 21:59
Ze motte niet zo zeiken daar, maarja ik had zoiets wel verwacht want die dorpen daar zijn nogal erg gelovig ;)
{hc4l}­outsid­er 8 september 2006 22:06
iedereen die naar outdoor gaat zal er geen kick om geven dat die kruizen er staan. en zeker 99% daarvan zal het ook een dik decor vinden. en voor de gene die het niet vinden kunnen...ga maar lekker in de kerk zitten morge aaf ;) hebbe se verders nix meer te klagen. :)
laatste aanpassing 8 september 2006 22:07
Brutality Trough Simplicity 8 september 2006 22:57
Uitspraak van :|:vaag: Bommelse Apfelkuche :vaag::| op vrijdag 8 september 2006 om 18:56:
als ze eerst is in hun eigen gelederen gingen kijken, t lijkt mij dat priesters die kinderen aanranden tog wat erger is

Ok ik reageer niet snel op domme uitspraken want ze staan er genoeg ...
Maar gozer ...
Please buy a new set of brains ...
NC Hammer 9 september 2006 07:38
pff nurds.. nightmare heeft die kruizen al een tijdje.. en nu omdat madonna het niet mog gaan ze ouwe k.k hoeren??
Redrum 9 september 2006 07:46
Echt nerds die christenen die lopen te posten op AD.nl. net of die kruizen volledig in de fik gaan!? :S

Dit is gewoon weer een leuk item voor de Christenen etc. om hun geloof een beetje te promoten. Erg zielig :)
NC Hammer 9 september 2006 08:01
Uitspraak van Redrum op zaterdag 9 september 2006 om 07:46:
Echt nerds die christenen die lopen te posten op AD.nl. net of die kruizen volledig in de fik gaan!?

Dit is gewoon weer een leuk item voor de Christenen etc. om hun geloof een beetje te promoten. Erg zielig

mooi gezegt XD zie je vanavond...
master of puppets 9 september 2006 08:04
een omgekeerde kruizen mag dat wel..

666 the number of the beast
PsyCHICK 9 september 2006 10:03
Uitspraak van NC Hammer op zaterdag 9 september 2006 om 07:38:
pff nurds.. nightmare heeft die kruizen al een tijdje.. en nu omdat madonna het niet mog gaan ze ouwe k.k hoeren??

Protesten waren er al eerder.

Ik snap echt niet waarom mensen hier zo hysterisch reageren op het feit dat de christenen kwaad zijn. Ik bedoel, men steekt een kruis, hét symbool van het christendom in de fik en dan verwachten jullie dat er niemand gaat piepen? Van mij mogen ze die kruizen in de fik zetten, maar het CDA heeft net zoveel recht om daar wat van te zeggen.

Uitspraak van Brutality Trough Simplicity op vrijdag 8 september 2006 om 22:57:
Maar gozer ...
Please buy a new set of brains ...

Dat geld voor wel meer mensen in deze draad... wat een sukkels. Wil wedden dat niemand van de pubertjes hier goed kan onderbouwen waaróm ze anti-CDA danwel anti-christendom zijn maar ja, tegen het CDA aanschoppen en christenen vervloeken is stoerrr hea :S :dood:
Declain 9 september 2006 11:22
Kinderachtig nederland
~*[[x× ¨›› Ç o l e t t e ]]*~ ® 9 september 2006 11:29
tjha :S ik heb niets tegen geloof enzo,, iedereen kiest er maar zelf voor of dat iej ergens in gloofd ofniej,, en waarin,,
maar je kunt ook tever gaan,, zo kun je overal wel iets 8er gaan zoeken,,
net alsof die mensen die ergens in glove nooit iets verkeerd doen, t zou ook nie de eerste keer zijn dat er iets in de krant etc. staat over iemand die wel 'geloofd' en die iets heeft toch ook eht in sommige dingen 'te ver' is ggaan,, laat die mensen toch lkkr die dingen bouwen enzo,,altijd meteen al da geouwehoer :S
net als met madonna die toevallig op een kruis wordt binnen gedrage,, meteen een hoop gelazer,, terwijl als de mensen iets verder kijken dan hun neus lang is en ze kijken naar de rest ,, dan weet je ook verektegoed da da haar bdoeling niej was en da ze iets heel anders wou duidelijk make maarja,,,, de mensen hebben weer iets gevonden om moeilijk te doen,, en dat zulle ze dan ok zeker niej late !!!! egt zwak...
Prevolution 9 september 2006 12:34

donateur!
Wat de christenen hiermee bereiken is dat er alleen maar meer aandacht op gevestigd word, meer niet.
.Remco.. 9 september 2006 13:03

donateur!
wat een gezeik :loser:
Brutality Trough Simplicity 9 september 2006 14:19
Uitspraak van PsyCHICK op zaterdag 9 september 2006 om 10:03:
Dat geld voor wel meer mensen in deze draad... wat een sukkels. Wil wedden dat niemand van de pubertjes hier goed kan onderbouwen waaróm ze anti-CDA danwel anti-christendom zijn maar ja, tegen het CDA aanschoppen en christenen vervloeken is stoerrr hea

Ik lees ook inderdaad bijna alleen maar niet onderbouwde statements , in de topic 'Geloof jij in Satan' heb ik geprobeerd een duidelijke opinie neer te zette.
Zelfs daarop krijg je weer los-aan-flarden-hangende reacties.
Iedereen mag een eigen mening hebben.
Maar onderbouw zoiets danwel!
laatste aanpassing 9 september 2006 14:20
Hardcore_vld 9 september 2006 14:38
fuck de cdaaa kans looss hoe meer kruizen hoe beter s
Blue Eyed Blonde 9 september 2006 14:58
kwoon om de hoek & kom er dagelijks langs
kan missch begrijpe dat bepaalde 'groeperingen' mensen t schokkend vinde zo'n kruis
MAAR TIS 1X INT JAAR..!! en voor de show dus zeur niet zo

EN er stond gister egt nog maar 1 kruis en geen 3..??? :S :S
DJC 9 september 2006 15:09
Uitspraak van PsyCHICK op vrijdag 8 september 2006 om 21:46:
Nou wat mijn probleem hiermee was is dat het ooit nóg niet bij het decor hoorde. Niet zomaar iedereen gaat over de decorbouw van een dergelijk feest. Daar is over nagedacht, er word over nagedacht wat men wil overbrengen, wat voor soort sfeer etc etc.
....
En wat ik me afvraag is wie er nou op zo'n idee komt.

Uhm, het gehele feest is gebaseerd op het thema wat voorkomt in de filmserie "Nightmare on Elmstreet"
Freddy Krueger maar ook de kruizen en vuur horen daar dus gewoon bij :)

One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
Five, six, grab a crucifix
Seven, eight, better stay up late
Nine, ten, never sleep again!
Redrum 9 september 2006 16:08
Uitspraak van PsyCHICK op zaterdag 9 september 2006 om 10:03:
Ik snap echt niet waarom mensen hier zo hysterisch reageren op het feit dat de christenen kwaad zijn. Ik bedoel, men steekt een kruis, hét symbool van het christendom in de fik en dan verwachten jullie dat er niemand gaat piepen? Van mij mogen ze die kruizen in de fik zetten, maar het CDA heeft net zoveel recht om daar wat van te zeggen.

Net of ze het volledig in de brand zetten :S
Dopey MHL 9 september 2006 16:13
ik vond dat kruis vorig jaar echt wel super staan in het decor, dit jaar 3 kruizen wordt nog mooier haha
Dopey MHL 9 september 2006 16:25
en dat christen tuig moet eens ophouden de dance(jeugd) hun achterhaalde ideeën op te dringen
laatste aanpassing 9 september 2006 16:27
Nimweegs jungske :bier: 9 september 2006 16:28
echt huilerds zijn ze.... dat ze gelovig zijn oke maar ze moeten niet doen dan hoeven ze niet dingen voor ons te bepalen. Die kut CDA figuren komen niet eens dus moeten ze zich niet drukmaken.
:bounce: boswan­deling :bounce: 9 september 2006 16:33
Uitspraak van Blue Eyed Blonde op zaterdag 9 september 2006 om 14:58:
EN er stond gister egt nog maar 1 kruis en geen 3..???

ja wel die staan er al een paar dagen
1 hele grote met 2 kleine er naast
en er staat er helemaal aan de achterkant van Main stage een middelgrote zeg maar
Party-Triesje 9 september 2006 17:08
Het Latijnse kruis is vooral bekend als een christelijk religieus symbool. De betekenis ervan wordt afgeleid van het christelijke geloof dat Jezus Christus door de Romeinen gekruisigd werd. Dit was in het het Romeinse Keizerrijk een vaakgebruikte methode om slaven en niet-Romeinen die misdaden hadden begaan te executeren. Oorspronkelijk was het kruis een oosters martelwerktuig, waaraan een veroordeelde werd vastgebonden of gespijkerd en om hem vervolgens te laten hangen terwijl het lichaam langzaam en pijnlijk uit elkaar getrokken werd. Soms werden, om het stervensproces te versnellen, de botten van de armen en benen gebroken.

De cristenen hebben gewoon een martelwerktuig overgenomen van de Aziaten. Dat de kruizen bij Nightmare worden verbrand is alleen maar om te laten zien, dat wij tegen mishandeling en wandaden zijn!! Punt.
DRE :bier: 9 september 2006 17:49
Uitspraak van TSKN op donderdag 7 september 2006 om 16:35:
waar eveneens sprake zou zijn geweest van godslastering

:gaap:die jehova getuige willen ook alleen maar aandacht trekke en daarmee op tv komen
kunne ze thuis terugkijke (oh nee die hebbe geen tv:9)
Tyler Durden 9 september 2006 18:42

donateur!
Marlilyn Manson deed het nog leuker, die had op 't podium een kruis van werkende tv's gemaakt die een afbeelding van Jezus lieten zien waar vervolgens de fik in ging :D

Gotta respect that :lol:

Uitspraak van PsyCHICK op vrijdag 8 september 2006 om 21:46:
En waarom het altijd het christendom is dat misbruikt word voor dit soort ongein en nooit het jodendom, de islam of het hindoeïsme.

Joh van mijn part zetten ze een brandende Boedha, een brandende Mohammed of een brandende struik (dies flauw) neer, ik vind het allemaal leuk!
Tis tenslotte als geintje bedoeld, als er dan weer van die fundamentalisten ophef gaan lopen maken later die zichzelf wel weer heel erg kennen.

Ps. Ik ben atheist dus ik heb natuurlijk ook makkelijk praten. O:)
{hc4l}­outsid­er 9 september 2006 19:08
noig maar 3 uurtjes :P ;) laat de kruizen maar branden :D
PsyCHICK 9 september 2006 22:32
Uitspraak van Redrum op zaterdag 9 september 2006 om 16:08:
Net of ze het volledig in de brand zetten

Volledig, een beetje, maakt neit zoveel verschil, het gaat om het idee..

Uitspraak van Tyler Durden op zaterdag 9 september 2006 om 18:42:
Joh van mijn part zetten ze een brandende Boedha, een brandende Mohammed of een brandende struik (dies flauw) neer, ik vind het allemaal leuk!

Wat mij betreft ook, maar elke keer pakken ze specifiek het crhistendom en dat vind ik vreemd.

Uitspraak van DJC op zaterdag 9 september 2006 om 15:09:
Uhm, het gehele feest is gebaseerd op het thema wat voorkomt in de filmserie "Nightmare on Elmstreet"
Freddy Krueger maar ook de kruizen en vuur horen daar dus gewoon bij

Dat wist ik niet, thanks voor de info (Y)
Mental Wreckage 10 september 2006 04:02

donateur!
Uitspraak van PsyCHICK op zaterdag 9 september 2006 om 22:32:
Wat mij betreft ook, maar elke keer pakken ze specifiek het crhistendom en dat vind ik vreemd.

hehehe, pak elk ander geloof en het gejank wordt nog 5x erger :D
laatste aanpassing 10 september 2006 04:18
Brutality Trough Simplicity 10 september 2006 05:20
Uitspraak van Mental Wreckage op zondag 10 september 2006 om 04:02:

Het is wel de waarheid, vooral na de mohammed prenten uit de Jyllands-Posten is de angst voor die groep te beledigen/bespotten groot.
Alpha Mail 10 september 2006 09:34
en vertel dan een christen vooral niet dat die profeet is opgestaan op het moment dat christus of 1 van zijn volgelingen (weet niet meer precies hoe het zat) zich tot het moslim geloof had bekeerd en dat De Profeet eerst een Christen was die tot inkeer is gekomen.

dat vind men over het algemeen niet zo leuk. (en uiteraard ook pertinent onwaar)
-dennis1986- 10 september 2006 12:34
het jezus busje stond er weer, heb weer een leuk kaartje in mijn handen gekregen

Voor echt alles wat je verkeerd gedaan hebt, biedt jezus je vergeving aan. Hij droeg jou straf aan het kruis

Als wij onze zonden belijden is hij trouw en rechtvaardig om ons die zonden te vergeven
* . Bianca . * 10 september 2006 12:36
Uitspraak van -dennis1986- op zondag 10 september 2006 om 12:34:
het jezus busje stond er weer, heb weer een leuk kaartje in mijn handen gekregen

wat een lol met die mensen :D

mijne was God wil een relatie met u... praat tegen hem en neem hem in vertrouwen.

whaha :d :respect:
Mental Wreckage 10 september 2006 13:36

donateur!
Het zijn echt diehards ja...
Bij Thunderdome '93 waren ze er ook al, en nu nog. 13 jaar later
:D

Volhouders... of gewoon een plaat voor de harses.
DRE :bier: 10 september 2006 13:43
Uitspraak van Mental Wreckage op zondag 10 september 2006 om 04:02:
hehehe, pak elk ander geloof en het gejank wordt nog 5x erger

ja want dan is het weer zogenaamd rascistisch:gaap:
:xDennis:x 10 september 2006 15:18
Uitspraak van Alpha Mail op zondag 10 september 2006 om 09:34:
en dat De Profeet eerst een Christen was die tot inkeer is gekomen.

the Prophet :respect:
Psychisch 10 september 2006 15:34
Uitspraak van :xDennis:x op zondag 10 september 2006 om 15:18:
the Prophet :respect:
laatste aanpassing 10 september 2006 15:34
Psychisch 10 september 2006 15:37
Mensen zeiken te veel, al dat geouwehoer om een kruis.

Nightmare :respect: Volgdend jaar 4 kruizen :yes:
Regain 10 september 2006 15:44
Brandend kruis...

Daar heeft de dokter wel een zalfje voor...
Rick ;) 10 september 2006 16:08
- Drie levengrote kruizen in het decor

waar waren die dan :s
Psychisch 10 september 2006 16:12
Uitspraak van Rick ;) op zondag 10 september 2006 om 16:08:
waar waren die dan

?
Rick ;) 10 september 2006 16:16
zag er maar 2
xXaLLuXx 10 september 2006 16:18
MIJNSHEERENLAND - Drie levengrote kruizen in het decor van hardcorefeest A Nightmare Outdoor op het recreatieoord Binnenmaas zijn slecht gevallen bij de CDA-fractie in die gemeente.

........... :frusty:
Psychisch 10 september 2006 18:34
Uitspraak van Rick ;) op zondag 10 september 2006 om 16:16:
zag er maar 2

waren er 3, 1 hele grootte en 2 iets kleinere ernaast
laatste aanpassing 10 september 2006 18:34
basedrum 10 september 2006 22:42
Uitspraak van Psychisch op zondag 10 september 2006 om 18:34:
waren er 3, 1 hele grootte en 2 iets kleinere ernaast

dat klopt, alleen stonden ze niet in brand!en daar had ik me nou net zo op verheugd!8-)
Uitspraak van Rick ;) op zondag 10 september 2006 om 16:08:
waar waren die dan

op de mainstage
Psychisch 11 september 2006 12:12
Uitspraak van basedrum op zondag 10 september 2006 om 22:42:
dat klopt, alleen stonden ze niet in brand!en daar had ik me nou net zo op verheugd!

:aai: ;)
Tyler Durden 11 september 2006 18:53

donateur!
Uitspraak van PsyCHICK op zaterdag 9 september 2006 om 22:32:

Hier heb je wel een punt, als je als organisatie echt lef hebt bespot dan de Islam in plaats van het Christendom.

Lijkt mij wel leuk! :D

Uitspraak van -dennis1986- op zondag 10 september 2006 om 12:34:
het jezus busje stond er weer

Raak ik eigelijk een beetje op uitgekeken, heb ze al een paar keer geprobeert uit te leggen dat God niet bestaat maar dat snappen ze niet.. Zalig zijn de onwetenden!
Maar ik zal mijn missionariswerkzaamheden blijven voortzetten!

Ben eigelijk wel beniewd naar een Islam bus (met gordijntjes uiteraad :lol: )

Eens kijken hoe zij reageren als ik ze de blijde boodschap kom verkondigen. :)
laatste aanpassing 11 september 2006 20:11
vorige = 11 · 2 · 3 « Laatsten · Alles3 = volgende
Overzicht · "Feesten: Algemeen" Forum · PermalinkZoeken · Feed
gekoppeld aan Nightmare Outdoor