Ja mensen over een weekje of n2 gaat me Trans Am z'n 'winterslaap' in... k ga dan de motor en bak eruit halen en die ga k dan op me gemakkie in 'American Hot Rod' style klaarmaken.
K ga er zowieso een nieuwe Nokkenas met nieuwe stoters en een nieuw distributiesetje inzetten,nieuwe klepseals,al;le kleppen even netjes slijpen en opnieuw inschuren,nieuwe waterpomp (voor de zekerheid) en natuurlijk alles opnieuw verpakken.
Ik heb met veel pijn en moeite het originele motorkleurnummer weten te bemachtigen,dus de motor wordt aan de buitenkant weer blauw zoals t hoort. (1 of andere amateur heeft in 't verleden alles groen gespote  )
K doe er wel chrome kleppendeksels op en k polijst alles wat van aluminium is (dynamo en wat klein spul). verder schijn je voor de carburateur ook wat klein spul int chroom te kunnen krijgen maar da benk nog aant uitzoeken. De motor en manifold e.d wordt iig weer origineel blauw,en dan ook met echte verf uit de bekerspuit.
K heb hier nog ff een fotootje van hoe t er nu ong, uitziet onder de kap (is wel soort close-up van de turbo maar je krijgt iig een id  )
ow en voor de turbo (die nartuurlijk loeiheet word) krijg k nog soort van poedercoat in het antraciet. T schijnt dat dat ook bij turbo-temperaturen blijft zitten maar we zullen zien)
zit zelfs een turbodrukmeter in de motorkap
T kan nog wel even duren voor t klaar is,maar als k de motor los heb liggen en af heb komen er zeker foto's hierop te staan  |