Partyflock
 
Forumonderwerp · 842977
­ Nederland
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Tegenwoordig zie je zoveel Dj-birthdayparties en Dj-albums. Ik vraag me af is er sprake van Dj-worshipping binnen de hardcore scene? Het is weer heel commercieel aan 't worden sinds vorig jaar en zal dit de scene ten goede komen of juist ten gronde richten?
Krijgen we weer een heel commerciele periode met daarna een terugval en een "wederopstanding" met een geheel nieuwe sound?

Wat me opvalt is dat het dan toch altijd gaat over de mainstream zijde van de hardcore die toch altijd weer de richting uitgaat van de "om het populairste" zowel voor dj's als voor tracks en stijl.
De mainstream hardcore lijkt steeds te veranderden,een hoofdgegeven dat zoveel mogelijk word geimiteerd tot het uitgemolken is en dan weer verandert.
Terwijl ik vind dat bij terror de meeste artiesten hun eigen ding doen en er toch meer passie voor de muziek te vinden is.


Wat denken jullie over de steeds meer opkomende birthdayparties en dj-albums? Wordt de hardcore weer helemaal uitgemolken of is dat alleen maar een gedacht???
Uitspraak van Carnophage op zaterdag 21 januari 2006 om 02:12:
Maarja is dat overal zo, lijkt me niet toch ?

In de subscenes waar publiek > dj is niet nee... :)
Maar zo moet alles weer worden...ik gun anderen ook wat... ;)
Maarja waarom trekt iets wat volgens jou slecht is zoveel publiek dan.
Zoals al die concerten waar duizenden mensen op af stromen?

In de subscenes waar publiek > dj is niet nee...
Maar zo moet alles weer worden...ik gun anderen ook wat...


Respectabel streven :9
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:13:
Deels...die gaan er net zo goed in mee...door bijvoorbeeld hun prijzen op te voeren...

Als je denkt dat de DJ's hun eigen prijzen bepalen, heb je het héél erg fout.

Dat is tegenwoordig echt maar 'n heel klein percentage.


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:13:
Of kijk naar een tiesto...hoe meer zelfverheerlijking wil je hebben bijvoorbeeld?
Of een outblast met zijn variant erop...zelfde verhaal...zelfverheerlijking...

Tiesto is eigen baas qua boekingen... Outblast draait voor 'n boekingsbureau. ;)


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:13:
Maar het is een combinatie van publiek + dj's en organisatoren natuurlijk...

Hiermee maak je je uitspraak 'n klein b'tje goed...

Want tegenwoordig zijn toch echt iets van 80% van de DJ's die minimaal 2-wekelijks op feesten draaien en betaald worden, aangesloten bij een boekingsbureau... dat betekent dat ze een contract hebben ;)

Dus wordt er door het BB 'n "fee" vastgesteld wat nog ex. btw is ook.

Als 'n DJ het er niet mee eens is, hebben ze dus wettelijk geen voet om op te staan. :no:
Uitspraak van Deekore. op zaterdag 21 januari 2006 om 01:20:
Tegenwoordig zie je zoveel Dj-birthdayparties en Dj-albums. Ik vraag me af is er sprake van Dj-worshipping binnen de hardcore scene? Het is weer heel commercieel aan 't worden sinds vorig jaar en zal dit de scene ten goede komen of juist ten gronde richten?
Krijgen we weer een heel commerciele periode met daarna een terugval en een "wederopstanding" met een geheel nieuwe sound?

Na een periode van commercie word het toch weer enigsinds "Underground" en dan flikkeren al die meelopers weer op...

Nog effe geduld hebben en dan blijven de echte die-hards (net als 9 jaar geleden) over :jaja:
Uitspraak van Carnophage op zaterdag 21 januari 2006 om 02:15:
Maarja waarom trekt iets wat volgens jou slecht is zoveel publiek dan.

Kuddegedrag...en toegankelijkheid natuurlijk ook...

Maar kijk eens naar de algehele partyscene hier in NL...en dan vooral de grote feesten...
De grootste namen noem het maar op staan er maar toch is iedereen niet tevreden...vroeger gaf men ze minder...was alles meer basic en was men tevreden...terwijl je zou denken dat er nu meer voor het publiek word gedaan...waarom?

Ik weet wel waarom...omdat men onbewust toch in de gaten heeft dat er iets ontbreekt tegenwoordig...namelijk het feit dat het niet om het publiek...om hun...gaat en alles omwille van de dj's en organisatoren die hun zakken willen vullen... :(

Zie het meer als zoethoudertje al die poespas eromheen maar waar het daadwerkelijk omgaat is het gevoel voor het publiek dat alles ook echt voor hun is gedaan en die is helaas spoorloos verdwenen op (grote) feesten tegenwoordig... :(
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 02:19:
Als 'n DJ het er niet mee eens is, hebben ze dus wettelijk geen voet om op te staan.

Dus de vraag is waarom ze er uberhaupt al in mee gaan...hou je dus van het publiek (en muziek)...of toch stiekem van het geld? ;)
Niet alle BB's zijn zo natuurlijk maar de grootsten vertrouw ik persoonlijk voor geen meter... :p
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:29:
Dus de vraag is waarom ze er uberhaupt al in mee gaan...hou je dus van het publiek...of toch stiekem van het geld?

Nee, dat is natuurlijk niet altijd het geval..

Je hebt niet alleen de opties..

-publiek.
-geld.

Je vergeet nog de belangrijkste ;)
muziek? Die ik heb toegevoegd net...hij ontbrak idd... ;p
laatste aanpassing
Maar kijk eens naar de algehele partyscene hier in NL...en dan vooral de grote feesten...
De grootste namen noem het maar op staan er maar toch is iedereen niet tevreden...vroeger gaf men ze minder...was alles meer basic en was men tevreden...terwijl je zou denken dat er nu meer voor het publiek word gedaan...waarom?


Goed punt, maar ik denk ook dat het publiek daarmee te maken heeft.
Mensen willen steeds meer als ze a gezien hebben willen ze naar b.
En waar we nu eigenlijk zitten is dan of B nou eigenlijk wel zo'n vooruitgang op A is volgens mij...
Uitspraak van Carnophage op zaterdag 21 januari 2006 om 02:35:
En waar we nu eigenlijk zitten is dan of B nou eigenlijk wel zo'n vooruitgang op A is volgens mij...

Ik vind persoonlijk van niet dus... :)
Vind het totaal geen vooruitgang...vind het zelfs verschrikkelijk al die poespas eromheen want je betaald er ook meer voor...
Over het algemeen kan het de echte liefhebber ook weinig boeien lijkt me en die moppert vaak dus ook over de prijzen...terecht naar mijn mening...dit is gewoon NIET leuk meer... :vaag:
Je betaald ook gewoon meer vanwege het feit dat er een helehoop mensen inzitten die over een tijdje weer weg zijn...dus als die weg zijn heb je eigenlijk al die tijd nog voor jan piemel zoveel betaald ook...
Want dan is er opeens om 1 of andere vage reden (ughe ughe) geen geld meer voor helemaal niks... :vaag:
Sja..dan hadden ze niet zoveel geld uit moeten geven aan dingen die er niet toe doen...
Wie word daar dus de dupe van? Het publiek...dus terecht dat publiek twijfelt aan de bedoelingen ervan vind ik... :)
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:34:
muziek? Die ik heb toegevoegd net...hij ontbrak idd...

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 02:29:
hou je dus van het publiek (en muziek)

Sorry, maar noem je dat in 1 adem? :|

Dan heeft dit gesprek weinig zin...

Want er zijn zoveel artiesten die veel voor het publiek over hebben(logisch in hun positie, als ze op 'n positie zijn gekomen dat ze het publiek iig voor het boekingsbureau en organisatie van het feest tevreden moeten houden), maar liever op dat moment iets willen laten zien waar hun hart ligt :jaja:

Het meest bekende verhaal is wel Luna, die zo ontzettend graag HT wil draaien(wat hij ook echt kan!!) maar niet genoeg de gelegenheid krijgt van zijn boekingen..

Shockers deed hij het voor 3/4 van z'n set... en de reacties waren 30/70(pos/neg)... alleen omdat ze dat niet gewend zijn en verwachten...

en dat verwachtingspatroon is heeeel moeilijk te doorbreken helaas, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet willen.
Ja ik moet zeggen dat het antwoord dan misschien ergens tussen A en B ligt.

Beetje aankleding in een zaal kan ik toch ook wel waarderen en daarbuiten hoeft het niet superveel te kosten om leuk te zijn als er maar moeite in gestopt word door mensen die het wel iets kan schelen.

Maar zo stond er op afgelopen Nightmare in Rotterdam een kermis attractie, zo'n idioot doelloos ronddraai ding :Vaag:
Vond heet dat feest een stereotiep voorbeeld van waar we het nu over hebben trouwens.

En dat soort dingen zijn erg jammer inderdaad :)
 
Uitspraak van Carnophage op zaterdag 21 januari 2006 om 02:51:
Maar zo stond er op afgelopen Nightmare in Rotterdam een kermis attractie, zo'n idioot doelloos ronddraai ding

Dat stond er op de vroegere feesten ook wel hoor. ;)

Is iid overbodig, maar ik denk dat ze het neerzetten om volgens hen "oude tijden" te laten herleven (N)

Dat vind ik slecht!
Daarom zeg ik dus ook waarom sluit je dan zo'n contract af als het je eventueel beperkingen op kan leggen... :(
Ze pushen je in een bepaald hoekje omwille van de massa...waarvan groot percentage na een tijdje weg is dus die zie ik persoonlijk niet als HET publiek... ;)
Groot percentage van de dj worshippers bevinden zich ook daar...die pushen de dj ook in een bepaald hoekje...die pikken alleen bepaalde dingen...maar ook alleen omdat hun weer in een bepaalde richting worden gepusht...
Daarom ben ik die dus ook liever kwijt dan rijk... :)
Maar dan rest nog de vraag waarom sluit je zo'n contract af?
Geld? Populariteit? Mensen die je aanbidden? Behaald met iets waar je eigenlijk niet geheel voor staat...
Ze hebben een keuze...ze maken de verkeerde naar mijn mening...niet omwille van het publiek maar om zichzelf...want stiekem hebben ze er toch niet zo'n probleem mee om principes opzij te zetten omwille van geld en populariteit...
Dus daarom zijn ze er naar mijn mening ook deels schuldig aan...ze verkiezen populariteit etc. boven muziek en daadwerkelijk geinteresseerd publiek...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 02:55:
Dat stond er op de vroegere feesten ook wel hoor.

Is iid overbodig, maar ik denk dat ze het neerzetten om volgens hen "oude tijden" te laten herleven

Dat vind ik slecht!

Mjah daar ben ik niet bijgeweest dus dat weet ik niet 8)

Maar idd sfeer kun je niet namaken :jaja:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 02:55:
Is iid overbodig, maar ik denk dat ze het neerzetten om volgens hen "oude tijden" te laten herleven

Die komt niet terug daarmee idd...omdat het iets anders is wat anders is... ;)
Terror ineterreseert me geen fuck, en ok DJ worshipping niet echt...

Alhoewel ik wel naar X-Qlusive The Prophet ga.. :$


Magoed, ik ben niet zo kritisch, als ik maar kan knallen. Ik weet meestal nieteens wie er nou echt vet draaiden.. O:) Het is voor mij de sfeer die telt!
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:06:
Maar dan rest nog de vraag waarom sluit je zo'n contract af?
Geld? Populariteit? Mensen die je aanbidden?

En wéér/nog zie je de key-issue niet ;)


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:06:
Ze hebben een keuze...ze maken de verkeerde naar mijn mening...niet omwille van het publiek maar om zichzelf...

:no: Het is niet of/of... het is en/en ;)


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:06:
Daarom zeg ik dus ook waarom sluit je dan zo'n contract af als het je eventueel beperkingen op kan leggen...

Jij ziet het dus als beperkingen, daar heb je het dus "fout", maar dat zal je weten wanneer je echt pas zelf in die situatie staat of gestaan hebt. Want als het dus echt eventueel beperkingen op zou leveren meer dan je waard is, zou natuurlijk niemand tekenen... ga dus met dat standpunt maar de discussie aan met mensen die al jaren draaien voor AOD, TTM, MR, RIGE, PTP, en zelfs Q e.d. ;)




Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:06:
Dus daarom zijn ze er naar mijn mening ook deels schuldig aan...ze verkiezen populariteit etc. boven muziek en daadwerkelijk geinteresseerd publiek...

:|

Nou heb je het dus weer echt alleen over sommige mainstream-artiesten... maar noem die artiesten alsjeblieft niet..


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:06:
ze

Alsof ze allemaal hetzelfde zijn (N)

Dat zie je zovaak hè :/ Dat mensen te snel iets over één kam scheren. :(

"De scene gaat achteruit"(bij wijze van spreken)... nee... de scene gaat niet achteruit... het deel van de scene wat jij achteruit ziet gaan(bijvoorbeeld door vercommercialisering, omdat jij daar persoonlijk niet van houdt) gaat achteruit... maar dat jij persoonlijk vindt dat het achteruit gaat hoeft niet zo te zijn... dat is slechts jouw mening, terwijl het percentage mensen/liefhebbers dat vindt dat dat niet zo is, vele malen groter is... dat ten eerste..

En ten tweede... dat gedeelte wat achteruit gaat, is slechts 'n fractie... ik weet nu al, dat als mijn voorspellingen uitkomen over het wéér instorten van de scene, ik niets te vrezen heb(ja, misschien m'n vriendin 'n b'tje..) want ik hou steeds meer van underground HC... dingen die hier nooit commercieel zullen worden :)
Daar hou ik dus ook van...maar zoals ik al zei gun ik anderen de lol die ik beleef ook...want het KAN anders... ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 03:27:
ga dus met dat standpunt maar de discussie aan met mensen die al jaren draaien voor AOD, TTM, MR, RIGE, PTP, en zelfs Q e.d.

Soms hoef ik de discussie niet eens aan te gaan met zulke mensen om toch mijn gelijk in die discussie te krijgen... ;)
Al is dat overigens meer gericht op producers eigenlijk...maar daarvoor geld in principe hetzelfde verhaal lijkt me...

De keyissue lijkt me in het geval van dj's...je krijgt de kans om je platen te draaien?
Bij producers...uitbrengen...
In het begin is er ook geen probleem...maar na verloop van tijd willen sommigen wat anders en dan treed er opeens een probleem op...dan hebben ze de keus of ze erin meegaan of niet of hun heil ergens anders zoeken waar het wel moglijk is...toch? :)
Of zijn het wurgcontracten? ;p
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:49:
Daar hou ik dus ook van...maar zoals ik al zei gun ik anderen de lol die ik beleef ook...want het KAN anders...

Ooit weleens beseft dat anderen "jouw lol" niet leuk vinden en wél van de commerciële shit houden? En het niet boeiend vinden dat jouw muzieksmaak breder en volgens jou interessanter is ;)
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 03:54:
Soms hoef ik de discussie niet eens aan te gaan met zulke mensen om toch mijn gelijk in die discussie te krijgen...

Soms? Jij vindt dus dat sommige van die artiesten de verkeerde keuze hebben gemaakt?

Terwijl dat alleen berust is op JOUW persoonlijke smaak en oordeel over de ontwikkelingen ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 04:00:
Ooit weleens beseft dat anderen "jouw lol" niet leuk vinden en wél van de commerciële shit houden? En het niet boeiend vinden dat jouw muzieksmaak breder en volgens jou interessanter is

Kan me niet voorstellen dat ze het leuk vinden om keer op keer zoveel geld te moeten neertellen en dat soort dingen meer eigenlijk... :)

Bedoel dus dat ik wel gevallen ken waar ze niet zo heel positief zijn over bepaalde dingen...soms zelfs furieus...
Dan hoef ik de discussie dus niet aan te gaan betreft de discussie die we hier voeren... :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 04:06:
Kan me niet voorstellen dat ze het leuk vinden om keer op keer zoveel geld te moeten neertellen en dat soort dingen meer eigenlijk...

Waarom zijn die feesten dan toch nog zo goed bezocht? De feesten waarvan jij zegt dat de bezoekers niet zo'n brede smaak hebben als jij hebben? Ze tellen dat geld neer terwijl ze het niet leuk vinden zeker? 8)


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 04:06:
Bedoel dus dat ik wel gevallen ken waar ze niet zo heel positief zijn over bepaalde dingen...soms zelfs furieus...

En van die laten we zeggen 80% (let op %, dus niet personen, die bij 'n BB zitten) hoeveel gevallen/personene ken jij dan?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 04:11:
Waarom zijn die feesten dan toch nog zo goed bezocht? De feesten waarvan jij zegt dat de bezoekers niet zo'n brede smaak hebben als jij hebben? Ze tellen dat geld neer terwijl ze het niet leuk vinden zeker?

Dat heeft naar mijn mening te maken met een of ander vreemd virus...wat altijd schijnt rond te waren in de massa... :vaag:
Ik vind het ook onverklaarbaar gedrag...zeiken dat het te duur is maar toch gaan... :D
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 04:11:
En van die laten we zeggen 80% (let op %, dus niet personen, die bij 'n BB zitten) hoeveel gevallen/personene ken jij dan?

De verhalen die ik ken hebben zo'n impact op me gemaakt dat ik sommigen echt gewoon zware klootzakken en hufters vind...enkel meer op zakelijk niveau trouwens...het heeft me echt geschokt dat zulke dingen plaatsvinden in de hardcore wereld!
Gewoon naaien is wat ze deden...dan vertrouw ik ze dus voor geen ene meter meer als bedrijf... :no:
En de gehele issue ging gewoon in principe over geld...achterstallige betalingen van een paar jaar...tot op heden nog niet ontvangen zelfs na contractbreuk...niet nakomen van afspraken...blablabla...
Die ligt in de clinch met een ander vanwege flyers... :vaag:
Weird wereldje dat mainstream hardcore wereldje... :p
De enige die daar echt de dupe van word is het publiek...dat kan en mag gewoon niet...ondanks dat het "mijn scene" niet meer is...
Ze moeten eens ophouden met dat geouwehoer op de achtergrond waar niemand iets van mag weten... :no:
Maar ik zeg het lekker toch... (6)

Als ze dat bij 1 doen kunnen ze het bij een ander ook...dan vingers maar kruisen voor de anderen dat ze nooit in zo'n situatie komen dus... :(
laatste aanpassing
Bottom line: Ik vind ze niet lief voor de muziek en voor het publiek... :no:
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 21 januari 2006 om 01:47:
Verloedering van de hardcore...half jaren 90 al ingezet met de gabber en begint steeds meer en meer een popcultuur te worden en ben er alles behalve blij mee...
Bedankt he...gabber scene...

:yawn:

Met hardcore wordt over het algemeen gewoon de populaire mainstream variant bedoelt, dus kom niet weer aanzetten met die veredelde techno aka industrial, tekno, terror of speedcore rommel want die herrie mag niet eens in 1 adem genoemd worden met goeie mainstream zoals Evil Activities, the Viper, Scott Brown, Stunned Guys, etc.
 
Maar on-topic:
ook in de underground hardcore-scene is een ware DJ/PA aanbidding.
Tieum, DJ Producer, Armegeddon Project, Peaky Pounder, Noisekick, Smurf, hoe vaak heb je daar geen topics over gehad :S
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 01:59:
Nu zijn er zoveel substromingen(waarvoor ook weer hele feesten worden gegeven), waardoor het meer "underground" is... alleen die substromingen dan

Zodra er geld aan word verdient is het weer commercieel. :)
 
Ik denk dat Promo en TTM ook geen liefdadigheid doen.
Industrial wordt ook behoorlijk uitgemolken nu, zelfs supercommerciele organisaties als B2S wagen zich al aan terror
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 10:54:
Met hardcore wordt over het algemeen gewoon de populaire mainstream variant bedoelt, dus kom niet weer aanzetten met die veredelde techno aka industrial, tekno, terror of speedcore rommel want die herrie mag niet eens in 1 adem genoemd worden met goeie mainstream zoals Evil Activities, the Viper, Scott Brown, Stunned Guys, etc.

Word het helaas mee bedoeld ja...hardcore staat helaas bekend als 1 of andere slappe hap muziek die meer weg heeft van skihut muziek dan iets waar je de naam hardcore mee zou associeren... :/

En fuck die "industrial"... :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 11:05:
Zodra er geld aan word verdient is het weer commercieel.

Zodra er groot geld aan verdiend word...
Die kleine winst die ze bereiken met die feestjes is te verwaarlozen...als ze al winst hebben...
Bij commercieel praten we wel over grotere bedragen... ;)
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1496, 2262}
Dj tiësto houdt van worshipping toch? :)
Over dat grote organisaties zich erop richten...daar heb ik regelmatig ook commentaar op...
Want het is meestal zo dat de klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt...
Ze horen weer een woordje en gaan zich er ook op richten maar vaak blijkt dat ze het woord bij voorbaat al verkeerd geinterpreteerd hebben...
Het woord industrial, terror, tekno en breakcore word in heel veel gevallen compleet verkeerd geinterpreteerd...door zowel organisaties alswel een deel van het publiek...

Iedereen hoor je nu over tekno...die andere variant van terror...wtf... :vaag:
Maar 1 voorbeeld... ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 01:59:
Nu zijn er zoveel substromingen(waarvoor ook weer hele feesten worden gegeven), waardoor het meer "underground" is... alleen die substromingen dan

Terror, frenchcore en de hele mikmak bestond ook al in de jaren '90 was toen oek lekker underground met liza 'n eliaz laurent ho, dj tron, ron d core enz.
Uitspraak van Satanica op zaterdag 21 januari 2006 om 02:22:
Nog effe geduld hebben en dan blijven de echte die-hards (net als 9 jaar geleden) over

Nog weer even door de zure appel heenbijten dus, dat baart me nu net zorgen, hoe groot wordt die appel nog?:p


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 10:57:
Maar on-topic:
ook in de underground hardcore-scene is een ware DJ/PA aanbidding.
Tieum, DJ Producer, Armegeddon Project, Peaky Pounder, Noisekick, Smurf, hoe vaak heb je daar geen topics over gehad

Je mag je passie toch nog met anderen delen? Dus is het logisch dat er over gesproken wordt maar het probleem begint volgens mij wanneer mensen blindelings achter zo'n dj gaan aanhollen, (ookal draait ie altijd dezelfde set, doet ie niks origineels en vraagt ie steeds meer geld voor z'n boekingen.)
Al zeg 'k het zelf, ik vind dit wel een vrij interessant topic, toch al iets beter dan de meeste "hellfish of radium?" "neophyte of evil activities?", "hardcore will never die" -topics. :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Deekore. op zaterdag 21 januari 2006 om 01:20:
De mainstream hardcore lijkt steeds te veranderden,een hoofdgegeven dat zoveel mogelijk word geimiteerd tot het uitgemolken is en dan weer verandert.
Terwijl ik vind dat bij terror de meeste artiesten hun eigen ding doen en er toch meer passie voor de muziek te vinden is.

Wat denken jullie over de steeds meer opkomende birthdayparties en dj-albums? Wordt de hardcore weer helemaal uitgemolken of is dat alleen maar een gedacht???

Van terrorfeesten kan ik niet meepraten, wat hardcorefeesten betreft, tja je hebt Outblast in Concert, Hardcore Junky, Apocalyps will never die, mss nog, maar daar ben ik niet van op de hoogte. ... Oké je hebt nu vb Outblast in Concert, omdat het z'n verjaardag is, ja boeie wat kan het mij schelen dat het z'n verjaardag is of wat ie in zijn dagdagelijks leven doet? NIETS Dat het feest dj X noemt ipv PUTHOEREN moeten dood, pfff maakt niet zoveel uit. Dat een deel van de opbrengst nu naar dj X stroomt ipv de organisatie, tja wiedes, want dj X organiseert het en of hij het nu doet of een organisatie, maakt toch niets uit?

Voorts heb je altijd wel populaire, minder populaire en onpopulaire dj's, maar daar heb ik geen last van, want ik let daar gewoon niet op op een feest. En een dj is niet hetzelfde als een producer.

Voorts als je niet aan commercieel gedoe bent, moet je maar naar andere feesten gedaan. Zo ga ik bvb niet naar Thunderdome en niet meer naar Masters.

Voorts moeten we gewoon maar accepteren dat er nog andere mensen zijn dan gabbers. Hardcore liefhebbers heb je in clubkutten, neutralen, wazi's en alto's ... van kankeren krijg je kanker. Het gaat om de muziek en als je een publiek niet aanstaat, moet je gewooon je feesten zorgvuldig uitkiezen, meer op de muziek luisteren, de toverelf opzoeken of gewoon HARDER HAKKÛH!!!

Opkomst, populair, dip, underground, ... pfff I don't care de jaren dat ik alleen op de trein zat en alleen terugkwam, op het station in elkaar stuikte en niemand mij wou helpen, pff dat er nu meer mensen op de trein zitten, je meer verschillende mensen ziet, het is geven en nemen.
 
Het is al lange tijd aan de gang dat hardcore veel toegankelijker en commerciëler wordt. Allemaal de schuld van partyflock :D Spijtige zaak, maar bij het uitkiezen van je feesten kun je ook veel omzeilen en naast papa Hardcore heb je ook nog het hardere broertje.
Artiest {SHOWLIST artist 101845, 4176}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 09:47:
Het is al lange tijd aan de gang dat hardcore veel toegankelijker en commerciëler wordt

Nou dat valt denk ik echt wel mee, vroegah was het toegangkelijk (1995-1997), maar nu echt niet meer.
En over commercieel, tsja, alles in de muziek is commercieel. Als het niet commercieel was had je het niet gekocht/gedownload(n) en zeker niet gekend..
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Ruthless op dinsdag 24 januari 2006 om 10:02:
vroegah was het toegangkelijk (1995-1997),

Sorry hoor, ik denk dat harde house echt superpopulair werd na de hit van L.A. Style - James Brown is Dead en Holy Noise - James Brown is still Alive...

In 1992 hadden de Euromasters en Rotterdam termination Source ook al grote top-40 hits met echte gabberplaten...
Toen is hardcore/gabber echt populair geworden, alleen werden die platen nog verbannen van de radio, vandaar dat ze niet zo bekend zijn als DJ Paul Elstak en Critical Mass...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Ruthless op dinsdag 24 januari 2006 om 10:02:
Nou dat valt denk ik echt wel mee, vroegah was het toegangkelijk (1995-1997), maar nu echt niet meer.

Je praat poep!


Uitspraak van Ruthless op dinsdag 24 januari 2006 om 10:02:
En over commercieel, tsja, alles in de muziek is commercieel. Als het niet commercieel was had je het niet gekocht/gedownload en zeker niet gekend..

Een ei is ovaal en ovaal is een ei.
 
Het is weer heel commercieel aan 't worden sinds vorig jaar en zal dit de scene ten goede komen of juist ten gronde richten?

Zo gangbaar als de happy hardcore was (met als dieptepunt gasten als de mosselman) wordt het niet meer. Hardcore is absoluut geen mainstream. De gemiddelde top40 luisteraar of breezah moet er weinig van hebben. Ik vind het een beetje gezeik worden. Er zijn feesten in soorten en maten. Er is hardcore die een zeer groot publiek aanspreekt, maar ook substijlen die echt underground zijn. Je ziet, ook de hardcore (als substroming van de dancemuziek) is gefragmenteerd. Het aanbod in feesten en muziek is gewoon heel groot. Je hoeft alleen maar te kiezen ;)
 
Artiest Balbasaur
En over commercieel, tsja, alles in de muziek is commercieel. Als het niet commercieel was had je het niet gekocht/gedownload en zeker niet gekend..

Fout. Als we het woord commercieel letterlijk gaan nemen (wat eigelijk sowieso al dom is omdat het woord in deze scene niet zo bedoeld word, maar goed) betekent het dat er geld mee word verdient. Iemand die zijn eigen muziek gratis op z'n eigen servertje ter download aanbied is niet commercieel bezig.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 11:25:
Sorry hoor, ik denk dat harde house echt superpopulair werd na de hit van L.A. Style - James Brown is Dead en Holy Noise - James Brown is still Alive...

In 1992 hadden de Euromasters en Rotterdam termination Source ook al grote top-40 hits met echte gabberplaten...
Toen is hardcore/gabber echt populair geworden, alleen werden die platen nog verbannen van de radio, vandaar dat ze niet zo bekend zijn als DJ Paul Elstak en Critical Mass...

Snap wat je bedoelt.
Misschien bedoel ik wat anders met toegankelijk, heb het over toegankelijk qua, zelfs je moeder kan er naar deze happy hardcore luisteren..alles naar de klote is niet echt toegankelijk hehe.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 11:28:
Je praat poep!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 11:28:
Een ei is ovaal en ovaal is een ei.

:gaap: de inteligentie is ver te zoeken helaas..Dit soort reacties voegen altijd een hoop waarde toe aan een discussie(y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 11:42:
Zo gangbaar als de happy hardcore was (met als dieptepunt gasten als de mosselman) wordt het niet meer. Hardcore is absoluut geen mainstream

Idd, dat is meer richting wat ik bedoel.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Ruthless op dinsdag 24 januari 2006 om 11:58:
de inteligentie is ver te zoeken helaas..Dit soort reacties voegen altijd een hoop waarde toe aan een discussie

Bij jou ja, je lijkt niet door te hebben dat het op jouw stijl van argumenteren slaat.

Een discussie is niet mogelijk met iemand die poep praat en bij een tegenargumentatie plots zijn karakter van uitspraken een draai geeft, dat dan nog eens op niets slaat (zie reactie tegen van Freddino Naturale del Porn).
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 11:42:
De gemiddelde top40 luisteraar of breezah moet er weinig van hebben.

Heb je weleens goed rondgekeken? :)
Het is nu net aardig populair bij die doelgroep...en groeiende...
De mainstream variant iig...daarom denk ik dus ook dat er iets gruwelijk mis is met die muziek...juist omdat het blijkbaar een groot deel van dat publek aanspreekt...

Ten tweede irriteer ik me eraan dat het met hardcore word geassocieerd...omdat het de mainstream is is dat hetgene waar men het woord hardcore nou eenmaal als eerste mee associeerd iig...
Terwijl het woord hardcore in de juiste context geplaats (als attitude...niet genre/stijl) nog niet eens in de buurt daarvan komt...of andersom eigenlijk...die muziek komt nog niet eens in de buurt van de betekenis van hardcore... :9
Hardcore is niet gebaseerd op een beukendere bas...het is de gehele muziek die een bepaalde attitude moet uitstralen...die bereik je niet door het gebruik van melodieen die rechtstreeks uit een skihut nummer lijken te komen en die prima als ringtone ingesteld kunnen worden... ;p
 
Heb je weleens goed rondgekeken? :)
Het is nu net aardig populair bij die doelgroep...en groeiende...

Ja, op feesten (kom op zowel de grotere feesten en de kleintjes) vind ik het best meevallen met het aantal breezahs of wat dan ook. Of het groeiende is maakt trouwens ook geen fuck uit, want van de kleinere feestjes blijven ze toch wel weg. Ook al zijn ze er, ik heb toch wel een goed feestje, want de standaard gabber zit ook niet in mn vriendenkring.
laatste aanpassing
Velen hebben zich inmiddels in "het uniform" gehesen misschien dat je ze daarom niet herkend... :p
Trendhoppers... (n)