Partyflock

Gymactiviteit groep 6/7

 
Forumonderwerp · 825239
Ik moet voor mijn stage een gymactiviteit doen.
Groep 6/7.

Iemand nog leuke ideeŽn? :)
Uitspraak van Drowned Memories op dinsdag 8 november 2005 om 11:45:
Apekooi is the bomb

:respect: Vond ik vroeger het leukste om te doen :D

Of trefbal, is ook wel leuk :D
We hadden vroeger op de basisschool zelfs een trefbaltoernooi waar alle basisscholen uit de stad tegen elkaar speelden :D
..≠
laatste aanpassing
Blokjesvoetbal

Basketbal

Trefbal

Volleybal
hindernis-slagbal!!
trefbal met die grote zware ballen
wat grappig om te zien dat bijna niemand van jullie goeie gymlessen heeft gehad :D


allemaal standdaard trefbal/slagbal/apenkooien!

apenkooien is leuk, maar wel heel gevaarlijk helaas :( heb er al eens een kind mee bewusteloos zien gaan omdat die naar een touw toe sprong... geloof mij dan is apenkooien ineens niet leuk meer!


Ik heb genoeg andere ideeŽn voor je, pb me maar!!!
de pieptest is toch wel goed :D
jij met je pieptest :D
om nog ff te helpen...≠
wat wil je?

-balanceren
-klimmen
-zwaaien
-over de kop gaan
-springen
-hardlopen
-mikken
-jongleren
-doelspelen
-tikspelen
-stoeispelen
-bewegen op muziek

Als je hieruit kiest, heb ik wel wat dingen voor je!!!
Uitspraak van moongirl83 op dinsdag 8 november 2005 om 12:40:
wat grappig om te zien dat bijna niemand van jullie goeie gymlessen heeft gehad


allemaal standdaard trefbal/slagbal/apenkooien!

ja, want dat waren de enige leuke onderdelen van gym ... logisch dat je die zijn bijgebleven :cheer:
Uitspraak van moongirl83 op dinsdag 8 november 2005 om 12:40:
wat grappig om te zien dat bijna niemand van jullie goeie gymlessen heeft gehad


allemaal standdaard trefbal/slagbal/apenkooien!

Ik heb bijna elke vorm van sport wel gedaan met gym :D
Maar apenkooien blijft het leukst (buiten voetballen, maar das helemaal standaard)
maar wel handig voor als je even niks weet zoals hardcore angel...≠
bal sporten zijn altijd leuk trouwens! Volleybal, basketbal, etc
Uitspraak van moongirl83 op dinsdag 8 november 2005 om 12:40:
apenkooien is leuk, maar wel heel gevaarlijk helaas heb er al eens een kind mee bewusteloos zien gaan omdat die naar een touw toe sprong...≠ geloof mij dan is apenkooien ineens niet leuk meer!

Idd, ik heb vroeger mijn middenvoetsbeentje gebroken tijdens apenkooien! :(
Het is idd wel heel leuk ja:D


Uitspraak van moongirl83 op dinsdag 8 november 2005 om 12:48:
Als je hieruit kiest, heb ik wel wat dingen voor je!!!

-doelspelen
-tikspelen
-stoeispelen

1 van die lijkt me wel leuk :)
Uitspraak van 3+4=7 op dinsdag 8 november 2005 om 13:54:
Uitspraak van Miss Chick op dinsdag 8 november 2005 om 13:36:
kijk even op

www.lesidee.nl

Goede leraar ben je dan

Met die site is helemaal nix mis mee, staan leuke ideeŽn op en je hoeft niet altijd het wiel zelf uit te vinden toch?! het gaat erom HOE je die les geeft, niet hoe je aan het idee komt!


@ HA, ik heb je al wat gepbt...
Voor tikspelen, heb je vanalles:
-slingertikkertje
-poortentikkertje
-wc-pot tikkertje
-kat en muis tikkertje
-iemand is hem niemand is hem
-tikkertje met de bal
-3 is teveel
-televisietikkertje
-handicaptikkertje
-octopustikkertje
enz enz...

Doelspelen:
-Komt neer op sportspelen als voetbal, handbal e.d.
(blokjesvoetbal, bankenvoetbal enz)

Stoeispelen:
Tja dan begin je met de beginselen van judo, wel grappig, maar moet je veel matten klaar leggen en je groep goed kennen!!!
wat deden wij toen?? trefbal, zitvoetbal, basketbal, softbal, paaltjes voetbal (totdat er een omhoog vliegend paaltje een ander z'n bril kostte) en zo kan je niet creatief genoeg zijn met de kids! suc6
btw...≠ nog ff een toevoeging...≠
je zegt dat je een uur gym hebt en daarvan 10 min loopt...≠
Dat houdt in dat je een half uur / 40 min echt gymtijd hebt!!!
Dat is genoeg om ff snel wat op te bouwen en af te bouwen hoor!!!!

Ik heb 3 kwartier, dan lopen we heen, omkleden, gymen, omkleden en terug lopen...≠ dus ik heb nog veel minder en zet vaak wel veel dingen klaar!

Je moet dan wel goed kunnen organiseren enzo...≠ en de groep moet het ook een beetje gewend zijn!

Watvoor opleiding doe je eigenlijk? en hoeveelste jaars?
Uitspraak van moongirl83 op dinsdag 8 november 2005 om 17:30:
Watvoor opleiding doe je eigenlijk? en hoeveelste jaars?

Ik doe opleiding SPW 2de jaar. :)
Hierna nog PABO doen..:)
leuk! die weg heb ik ook gevolgd en ben nu bijna klaar!!
suc6 ermee iig!!!
Trefbal, plezier gegarandeerd.≠
Ja ik denk idd dat we gaan trefballen:)
Moet nog wel ff kijken of de lerares dat vrijdag niet gaat doen..:)
Wat zijn de regels van trefbal?
1. Twee teams spelen tegen elkaar :P
2. Met bal proberen iemand van tegenpartij af te tikken, hoofd telt niet.
3. Als iemand is afgetikt moet ie naar achterveld overkant.
4. Als iemand die af is gegooid, vanaf zijn plek iemand afgooid mag hij/zij weer terug naar eigen veld(is t nog te volgen?).
Succes ermee!
oja, vergeet nog wat, je kunt ook t ook spelen met de regel dat ze de bal mogen afweren...≠
trefbal of BOEREN KWA JONGENS( dat was altijd vet stoer)
Uitspraak van Kelso-gekske op dinsdag 8 november 2005 om 11:54:
Ik weet niet hoe dat heet, maar als je een zaal hebt, zet je aan iedere helft een kast, met daarop 3 kegels.≠ Je verdeeld de klas in 2en en geeft het speelveld aan.≠ (iedere groep ťťn helft van het veld, je mag niet aan de andere kant komen) Met 2 ballen in het spel, ze moeten proberen de kegels van elkaar eraf te gooien er mag verdedigd worden maar als er iemand wordt geraakt door de bal, is diegene ook af.≠ die moet bij de tegenstander achter het speelveld gaan staan, en dus heeft die een extra goed plaatsje om van de achterkant de kegels eraf te gooien.≠ Als de 3 kegels om zijn, heeft de ene ploeg gewonnen.≠ Ik weet niet of je het een beetje kon volgen..≠?

ja dat ken ik dat was net zoiets als tref bal(Y)
Mani :bier:
Artiest Mani
Iemand is hem, niemand is hem. :yes:

Deden wij op de basisschool ALTIJD als afsluiting van de gymles.

Nadeel dat op gegeven moment een hoop kinderen stil zitten en dus niet meer deelnemen aan het spel. Naarmate er veel kinderen afgegooid worden moet je wel het speelveld verkleinen anders komt er geen eind aan.

Ga het niet helemaal uitleggen hiero tenzij je t wil, anders typ ik me een ongeluk voor niks :P.
weet nog wel een spel maar weet niet hoe het heet :$. Vergeten.

Als je wil ken ik wel uitleggen, maar geld weer zelfde als bovenstaand :)
Beste wat er is! :yes:

Leerlingen mogen alle toestellen in de zaal plaatsen die ze willen op de manier zoals ze willen (wel enigszins veilig natuurlijk). Ook de touwen hangen sowieso met banken aan beide kanten... en dan is 1 de persoon die iedereen moet aftikken terwijl die niet op de grond komt. Iemand die op de grond komt is af en moet aan de zijkant plaatsnemen. Als de tikker de grond raakt dan is iedereen weer "vrij" en mag iedereen de zaal weer in. :)
Dat lijkt mij nogal veel opzet werk en best riskant.. :$
Nee hoor. :D Weet je hoe snel die kinderen die zaal volgebouwd hebben? Iedereen vond het vroeger in ieder geval fantastisch. En geloof me, die kinderen kijken ook een beetje hoe ze de dingen neer moeten zetten. Sommige jongens nemen wat meer risico maar die weten ook dat ze dat kunnen.. meisjes deden dat sowieso al minder en gingen voor de veilige modus. :)
Gymleraar hoeft alleen een beetje toe te kijken en sommige toestellen net even anders te plaatsen.
ik weet niet hoe het heet, maar dan verdeel je dr groep in tweeen, elke aan een kant van de gymzaal, acter banken (deze staan op hun kant) in het midden leg een grote bal (1m) en je geeft ieder een zacht balletje (gewoon formaat), als jij fluit mogen ze beginnen met gooien, welke groep het eerste de grote bal tegen de bank van de tegenpartij heeft gegooid, ballen mogen ze pakken, door over de bank te leunen, ze mogen er dus niet achter vandaan, als het niet loopt kan je van elke partij een leerling in het veld zetten als ballen raper, ze moetne elkaar dus helpen.≠ is een leuke inleidende of afsluitende activiteit , bij trefbal ofzo.....≠

mijn stage klas vond het geweldig!!!!
Uitspraak van ........................,,,,,,,,,,,,,,,, op woensdag 16 november 2005 om 18:12:
ik weet niet hoe het heet, maar dan verdeel je dr groep in tweeen, elke aan een kant van de gymzaal, acter banken (deze staan op hun kant) in het midden leg een grote bal (1m) en je geeft ieder een zacht balletje (gewoon formaat), als jij fluit mogen ze beginnen met gooien, welke groep het eerste de grote bal tegen de bank van de tegenpartij heeft gegooid, ballen mogen ze pakken, door over de bank te leunen, ze mogen er dus niet achter vandaan, als het niet loopt kan je van elke partij een leerling in het veld zetten als ballen raper, ze moetne elkaar dus helpen.≠ is een leuke inleidende of afsluitende activiteit , bij trefbal ofzo.....≠

mijn stage klas vond het geweldig!!!!

Dat vind ik dan wel een leuk en veilig idee.. :)

Moet wel ff kijke of wij een grote bal hebbe..
uhu is t ook idd, kan weinig fout, als je een ll in t veld hebt ook niet, want je hebt zachte ballen

ze vinden t echt leuk...≠

alleen er is geen echte fariatie, behalve minder ballen en de partijen mixen, maak t leuk voor ze, een echt wedstrijdje, zijn ze vast wel in voor!!
Ja ik zal es kijken of ik hier wat mee kan doen.. :)
Uitspraak van Mike Nelson op woensdag 16 november 2005 om 20:20:
Kickboxen, K1 fight...≠dat soort dingen

Whaha..als ik daar nou verstand van had.. :)
blind volley...≠
gewoon de spelregels als normaal, maar ipv het net plaats je 1 a 2 dikke matten...≠ zo kunnen de tegenstanders elkaar niet zien.≠

apekooien

trefbal (mijn favo)

paaltjes voetbal
uhm...≠ beetje laat gereageerd zie ik.≠
als warming-up een tikspel bijv. iemand is m, niemand is m. Of tikkertje alleen op handen en voeten..
als kern1 trefbal, of wat dikke-matten spellen:
- doodlopertje: matten tegen de muur aan zetten en wie het er het hardst tegenaan kan lopen
- broodje katootje: je laat twee kinderen op een dikke mat liggen en je legt er een dikke mat bovenop, dan laat je daar 3 kinderen op springen en wie het eerst tussen de matten uit is, heeft gewonnen
- piet parachute: je takelt een kind omhoog aan de ringen, geeft m daar opdrachten (wel 2 dikke matten eronder)
- een dikke mat met een trampoline ervoor, dan laat je de kinderen over de dikke matten heen springen
- je laat iemand op een mat staan of zitten, dan laat je de rest van de klas de mat optillen en dan tel je af, dan laat iedereen de mat vallen..
- hetzelfde als hierboven, iemand op de mat laten staan en zo met twee matten, dan laat je de twee die bovenopstaan overlopen..

en als kern2/afsluitend spel doe je trefbal ofzo..?

PB maar als je meer moet hebben;)