2 *Jon de Mol*
Er is één reden waarom ID&T, TTM, HC en het publiek wat daar merendeels op afkomt/kwam, in 't algemeen heeft laten vallen in mijn ogen... en dat is om de simpele reden dat het 'n negatieve tendens met zich meebracht, dat geen beste invloed had op de rest van het festival en de media-aandacht
wel mee eens, maar dat was niet de enige reden, paar jaar geleden was hardcore toch ineens behoorlijk underground geworden na de tijd van gabber piet.. id&t moest daar ook op inspelen.. thunderdome bv werd ook kleiner!
Ik vind ID&T juist zo goed, omdat ze zich keer op keer weten aan te passen aan de huidige markt, doelgroep en de tegenwoordige smaak van het dance-publiek in heel de wereld
hier kan ik je niet echt volgen, ca. 10 totaal verschillende dancearea's op mystery land en doelgroep "dance" past ook niet eens omdat er dus ook een RnB area stond. dus vind het totaal niet raar als men het heeft over mainstream..
Er zijn genoeg organisaties die ook goed inspelen op het feit dat HC weer "hot" is in onder andere Nederland
cker waar!
Sommigen noemen dat "vercommercialiseerd", en "mainstream"... maar ik vind eigenlijk alleen het tegendeel waar.
ben ik niet helemaal mee eens.. er komt wel degelijk "mainstream" publiek op af, of ze nou willen of niet! En dat id&t het meest commercieel is van alle organisaties lijkt me toch wel duidelijk? ze hebben zelfs een eigen magazine! Wil daarmee niet zeggen dat hun hart bij de poen ligt, kijk alleen al naar wat ze neerzetten aan shows en aankleding
En ze weten daar ook echt wel wie en wat in is en waar het geld te halen valt..
Kijk, het blijft 'n bedrijf, waar simpelweg winst gemaakt moet worden, maar ik zie het ook als 'n organisatie die zoveel mogelijk mensen in de hedendaagse dance-scene tevreden wil houden
kijk er hetzelfde tegenaan, en wat toch heel moeilijk is! hoeveel mensen blijven er alleen al niet weg omdat ze het te commercieel vinden? dan hoe je toch publiek over wat voorkeur heeft meerdere stijlen, of die niet alleen voor de muziek komen en ook mainstream..
Door achter het HC-publiek te blijven staan schop je tegen de schenen aan van de rest van de scene qua electronische- en dance-muziek... én bovendien de hele media en het circus wat dat met zich meebrengt
vind ik eerlijk gezegd een beetje ver gezocht.. hc-feestjes komt hc-publiek op af en andere scenes hun publiek.. als mystery land hardcore was gebleven, zouden de andere scenes daar heus geen slapeloze nachten van gekregen hebben denk ik.. ze hebben allemaal hun eigen doelgroep.