Partyflock
 
Forumonderwerp · 787980
­ Nederland
 
http://php.spaarbeleg.nl/?page=babynamen&sub=queryoccurance

Doet ie het niet, ga naar http://babynamen.spaarbeleg.nl/ dan in de linkerkolom naar : hoe uniek is uw naam?



{ Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 3 meisjes geboren die de naam Ingrid gekregen hebben. }

Omschrijving: Scandinavische naam, uit Ing(wio), de naam van een Germaanse god, en -frid "mooi". Een beroemde naamdraagster is de Zweedse actrice Ingrid Bergman (1915-1982).
Herkomst: Scandinavisch Zweeds Germaans
 
Naam: Marijn
Geslacht: B
Verwijzing: marinus
Omschrijving: Verkorting van Marinus.
Herkomst: Nederlands
Aantal: 47 jongens / 9 meisjes





Bedankt pa en ma :/
laatste aanpassing
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 1 meisjes geboren die de naam Ramona gekregen hebben.
 
Hoe uniek is uw naam?
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 47 meisjes geboren die de naam Nina gekregen hebben.


Hmmm.......niet zo heel errug dus

Er zijn verschillende interpretaties mogelijk: verkorting van Antonina (uit Antonius), in Italië van Annina (uit Anna) en Giovannina (van Giovanna uit Johanna), of een vleivorm uit de kindertaal, in het Frans en Russisch bijvoorbeeld van Anna, via bijvoorbeeld Nanine (Frankrijk) en Aninka (Rusland), in het Zweeds van Karoline en andere namen op -ine. Een bekende naamdraagster is de Duitse zangeres Nina Hagen.
laatste aanpassing
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 9 meisjes geboren die de naam Daisy gekregen hebben.

Naam: Daisy
Geslacht: V
Verwijzing: margaretha
Omschrijving: Engelse naam. Het Engelse woord daisy betekent "madeliefje", van Angelsaksisch dæges éage "dagoog". Daisy is ook op te vatten als een vleivorm van Margaretha, want in het Oud-Frans was marguerite de benaming voor het madeliefje.
Herkomst: Engels
Aantal: 9 meisjes
Naam: Amy
Geslacht: V
Verwijzing:
Omschrijving: Engelse naam. Afgeleid van Oud-Frans amée (modern Frans aimée), het voltooid deelwoord van aimer "liefhebben, houden van".
Herkomst: Engels
Aantal: 16 meisjes
Naam: Eva
Geslacht: V
Verwijzing:
Omschrijving: Hebreeuwse naam met de betekenis "de leven
gevende". Volgens de bijbel is Eva de
stammoeder van het mensengeslacht.
Herkomst: Hebreeuws
Aantal: 57 meisjes
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 48 jongens geboren die de naam Bart gekregen hebben.

populaire naam dan :D
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 9 meisjes geboren die de naam Bianca gekregen hebben.
 
In de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 jongens geboren die de naam Lode gekregen hebben .
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 12 meisjes geboren die de naam Janneke gekregen hebben.
 
Betekenis van Danielle
Naam: Danielle
Geslacht: B
Verwijzing: daniel
Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Daniël.
Herkomst:
Aantal: 0 jongens / 13 meisjes


OKeej.. ik ben een vrouwelijk vorm van Daniël.. hmm
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 4 meisjes geboren die de naam Samantha gekregen hebben.
 
pfffff, er zijn de afgelopen maanden 18 meisjes die de naam Inge hebben gekregen!!!

wat origineel zeg :S

Mijn nichtje heet Signy, das pas origineel, die naam heeft nog niemand gekregen de afgelopen 12 maanden!!
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 1 meisjes geboren die de naam Thessa gekregen hebben.
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 6 meisjes geboren die de naam Maria gekregen hebben.
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 7 meisjes geboren die de naam Jitske gekregen hebben.

Naam: Jitske
Geslacht: V
Verwijzing: jitte
Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Jitte.
Herkomst: Fries Gronings
Aantal: 7 meisjes

:woop:
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 meisjes geboren die de naam Brigitte gekregen hebben.

Betekenis van Brigitte
Naam: Brigitte
Geslacht: V
Verwijzing: brigitta
Omschrijving: Franse vorm van Brigitta. Een bekende naamdraagster is de actrice Brigitte Bardot.
Herkomst: Frans
Aantal: 0 meisjes

:cheer:
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 2 meisjes geboren die de naam Simonne gekregen hebben. ''b)

en van mijn uk: :)

Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 68 jongens geboren die de naam Nick gekregen hebben

hhmmzz :/
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 3 meisjes geboren die de naam Mariëlle gekregen hebben.

Van mijn uk :P

Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 11 meisjes geboren die de naam Kiara gekregen hebben.
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 meisjes geboren die de naam Amela gekregen hebben.


IK BEN UNIEK!!

:D:D
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 jongens geboren die de naam Ferdi gekregen hebben.

Zo heel erg uniek is mijn naam ook weer niet. Dus ik dacht: laat ik eens "Jan" invullen:

Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 14 jongens geboren die de naam Jan gekregen hebben.


Ik geloof er geen zak van! :S
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 1 meisjes geboren die de naam Monique gekregen hebben.
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 meisjes geboren die de naam Chantelle gekregen hebben.

:cheer:
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2005 om 15:57:
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 meisjes geboren die de naam Chantelle gekregen hebben.

Net of jij zo heet..
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 5 jongens geboren die de naam Rody gekregen hebben.

ik ben gewoon het meest origineel :p
laatste aanpassing
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 18 meisjes geboren die de naam Sara gekregen hebben.


Omschrijving: Hebreeuwse naam met de betekenis "vorstin" (vrouwelijke vorm van sjar "vorst"). In de bijbel is Sara de vrouw van Abraham.
laatste aanpassing
De naam Hillechien is niet gevonden als meisjesnaam. :p
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 1 meisjes geboren die de naam Marian gekregen hebben.
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 3 jongens geboren die de naam Stephan gekregen hebben.
 
afgelopen 12 maanden 11 meisjes met de naam Saskia... hmz bijna elke maand eentje dus :P
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 jongens geboren die de naam Harry gekregen hebben.

Dit jaar vrij orgineel dus :P
 
Renee als meisje (mijn naam dus) 8 keer.. kan erger..
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 18 meisjes geboren die de naam Marieke gekregen hebben.

Naam: Marieke
Geslacht: V
Verwijzing: maria
Omschrijving: Verkorting van Maria.
Herkomst: Nederlands
Aantal: 18 meisjes
Hoe uniek is uw naam?
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 4 meisjes geboren die de naam Maxime gekregen hebben.
 
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 46 meisjes geboren die de naam Iris gekregen hebben.

Bitches:@;)
Ik ben wel tevreden met me naam Jane, hoor je niet vaak !
 
Patrick
Geslacht: M
Verwijzing:
Omschrijving: Van Latijns patricius "patriciër, adellijk". De heilige St-Patrick (circa 367 tot circa 468) is apostel en schutspatroon van Ierland. Er bestaan veel legenden over hem, hij werd dan ook de Ierse nationale held.
Herkomst: Latijns Iers
Aantal: 10 jongens
Naam: Hilbert
Geslacht: M
Verwijzing:
Omschrijving: Germaanse naam met de betekenis "schitterend in de strijd", uit Hild- "strijd" en -bert "glanzend, stralend, schitterend".
Herkomst: Nederlands Germaans
Aantal: 1 jongens
 
Heel uniek!!!

In de afgelopen 12 maanden geen meisjes geboren met mijn naam...
ik denk dat ik 1 van de uniekste naam heb van PF

De naam Myung is niet gevonden als jongensnaam.

niet gevonden als jongensnaam, das dan wel weer wat minder.. maar het is écht een jongen naam :)

Naam: Myung
Geslacht: M
Omschrijving: samen met mijn 2e naam betekent het : Lichte Wolken.
Herkomst: Z-Korea, Seoel
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 jongens geboren die de naam Robbert gekregen hebben.

:cheer:
Mijn naam komt niet voor..
niet bij jongens en bij meisjes niet...
Ben wel heel uniek dan he:D