Partyflock
 
Forumonderwerp · 778483
­ Nederland

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Ik wil een twee planten op mijn balkon zetten. Wordt de verkoop van stekjes nog gedoogd? Bij de growshop waar ik net was hadden ze ze iig niet.

En anders, ben ik nog op tijd met zaadjes of is het al te laat in het seizoen?
Ik heb geen lamp :( En me vrouwtje is zwaar tegen hulpmiddelen :D Natuurlijk moet het zijn zegt ze LoL.

Ik heb ook een balkon waar ze vollop in de zon kunnen, dus ik hoop ook als ze op komen dat de zon schijnt :yes: Niet vol in de zon denk ik, in 't begin, weet niet zeker.

Maar afbloeien in een kast is wel een goed idee, denk ik :D Ik zag ook ergens dat het drogen beter gaat in het donker, had iets met thc te maken ofzo.
 
Ag joh dat is gelul meteen in de volle zon kan wel achter een raam :yes: heb ik ook de eerste keer gedaan. En et kwam wel goed alleen ik vond de kwaliteit niet echt goed.

En drogen kun je et beste gewoon nat knippen dus alle bladeren eraf.
Droog kan ook maar nat werkt voor mij veel beter.
Daarna op zijn kop hangen aan een droogrekje of waslijn.

In een goed geventileerde donkere ruimte op ongeveer 17 tot 20 graden. Zorg dat et niet te warm word want dan gaan je plantjes niet goed drogen ;) blijven ze nat.

Uuhh http://www.hennepdesk.nl

Daar is alle info (y)...
Je moet wat meer info zoeken als je wilt kweken had je al moeten doen voor je ging kweken.





Ojah en stel je wilt ze gaan drogen :D zorg dat je een koolstoffilter hebt :D je buren gaan het ruiken 8)
laatste aanpassing
In de volle zon it will be :D

Ik las juist ergens, zou best bij hennepdesk geweest kunnen zijn, dat het drogen juist beter was met de hele plant. Dan kunnen de voedingstoffen en suikers nog naar de toppen toe vanuit de bladeren en steel.

Het is mijn 1ste keer, volgend jaar gaat 't dan vast weer beter (y)
 
Ja je moet ook de hele plant drogen maar de bladeren kun je gewoon eraf halen joh. Merk je niks van :D
 
die wij vorig jaar hadden was een purple plant, dit keer weet ik t eigenlijk niet wat t is:)

gewoon normaal potgrond hebben we, beetje wortelbevorderaar voor bomen erin gedaan, straks af en toe wat meststof erbij, ook gewoon voor bloeiende planten en dat gaat prima.

niks geen duur speciaal spul erin ofzo..
op t eind inderdaad niet meer mesten of water geven, dan gaat alles wat ze nog hebben nog lekker naar de bloemen toe( de topjes dus he)
en uitkijken voor toprot! we haden vorig jaar dus wel schimmel erin, maar zover is t nog niet..
Ik denk dat je toch beter dat soort middelen bij de growshop kan halen. Ik was voor een 50 liter zak aarde 5 euro kwijt. De voedings stoffen zijn ook niet veel duurder dan bij de intratuin ofzo. Maar wel allemaal speciaal voor weedplanten.

Ik las ergens op een forum dat je zeker geen pokon moet gebruiken ofzo.

Wat ik heb gekocht:
Canna 2in1 voeding 8,95 pleuro (groei&bloei)
Canna Rhisotone 7,95 euro (wortel stimulater)
Canna pk13/14 6,95 pleuro (extra boost voor de bloei)
50ltr zak aarde 5 euro

Zoals je ziet niet echt super duur.
laatste aanpassing
Artiest DanM
@ halfje kaas:

ICE is geen soort wiet, maar een bewerking.....:/

Het is een speciale manier van hasj maken, met waterzakken enzo.....daar komt de naam vandaan.....:/
Ice is doodgewoon heel sterke hasj.......:p

Ontopic......ik heb voor de tweede keer wat planten staan, dit jaar heb ik er zes, ik zal vanavond wat fotos online gooien......
Vorig jaar had ik met 5 planten een oogst van ongeveer 900 gram!! en nog best te roken ook.....:P:P:P
Mja.......de planten staan dan ook de hele dag in de zon....( balkon op het zuiden weet je!!)
Vorig jaar haalde ik zaad bij de Sensi Seed Bank in Amsterdam, 1 zaadje koste 16 euros ofzo.....dit jaar gebruik ik het zaad van een plant van vorig jaar.....ik ben ook aan het kruizen op dit moment......( white widow met special..( = een superskunkie)

Als je nu wil gaan beginnen met zaaien, ben je voor het goede al telaat....:/ helaas pindakaas!!
LoL ICE is weed :yes:

http://weedseedshop.com/Ice_0.html

Zou aan mij kunnen liggen :vaag:

Ok nu weer ontopic, je kan het hele jaar door kweken, dus te laat ben je echt nog niet ;)
laatste aanpassing
 
ik gebruik altijd canna
rhisotonic
terraflores
pk 13/14
is heel goed voor binnen maar in de tuin heb je dat niet echt nodig.
gewoon potgrond met een beetje water doet het perfect.
ik had vorig jaar er ook een paar in de tuin gezet.
gewoon in de grond in de thuin.
ik gaf alleen de eerste maand water en verder dee hij alles zelf al.
pp, was 1 meter 70 geworden en een anderhalfe meter doorsnede.
laatste aanpassing
 
Wat had je er vanaf gehaald...Droog gewicht?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 mei 2005 om 09:49:
ik gebruik altijd canna
rhisotonic
terraflores
pk 13/14
is heel goed voor binnen maar in de tuin heb je dat niet echt nodig.

Ja die vent in de growshop zei neem gewoon Canna, niks mis mee (y) Mijn weed word een mix van buiten op het balkon en binnen. 12/12 roulatie doe ik in een kast. We zien wel, 't is de eerste keer en moet nog veel erover te weten komen. Het begin is 'r in ieder geval gehehe :D
 
ja viel best mee wat ik er van af heb gehaald.
van 2 planten heb ik 180 gram van afgehaalt.
maar zelf vind ik het niet te roken uit de tuin.dus geef ik het meestal weg aan wat vrienden.
ik vind het gewoon leuk dat ze zo groot worden in de tuin.
meer voor de fun dus.

en canna is altijd goed lekker makkelijk,
en niet zo een gekloot zoals house of garden.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 mei 2005 om 10:06:
ja viel best mee wat ik er van af heb gehaald.
van 2 planten heb ik 180 gram van afgehaalt.
maar zelf vind ik het niet te roken uit de thuin.dus geef ik het meestal weg aan wat vrienden.
ik vind het gewoon leuk dat ze zo groot worden in de thuin.
meer voor de fun dus.

180 gram is idd nie zo veel. Maar, ja het is inderdaad gewoon leuk om te doen... Ik had vorig jaar white widow.. Ik had 10 plantjes buiten staan en in totaal 1430gr .. En ik heb er niet veel aan gedaan... Ja iedere dag een praatje gemaakt. hahaha..

Maar ik moet zegge ik vind eigen kweek binnen of buiten altijd het lekkerst om te roken..
Die van mij zijn k2 ik heb ze in een growshop in rotterdam gehaald (pluto).

Vorig jaar heb ik er ook een k2-skekkie gekocht en daar heb ik lekker van kunnen roken.
Vorig jaar heb ik ze binnen gehouden en omdat ik geen lampen heb (te duur) was de opbrengst laag.

Dit jaar zit ik te twijfelen, moet ik ze buiten zetten of moet ik ze binnen houden?

Uit ervaring van vrienden weet ik dat de kwalitiet wiet van buitenplanten wat minder is, maar binnenplanten geven weer niet zoveel oogst...

wie kan me een tip geven?
laatste aanpassing
Ja wat wil je zelf. Veel weed en mindere kwaliteit, of minder weed en betere kwaliteit. De keus is aan jou.

Ik zelf persoonlijk heb liever wat minder wat veel beter is, dan super veel en niet te roken :D
heb je helemaal gelijk in

ik ga er 1 buiten zetten en ik hou er 1 binnen dan heb ik van allebei een beetje ;)
Uitspraak van Gajes op vrijdag 27 mei 2005 om 14:30:
heb je helemaal gelijk in

ik ga er 1 buiten zetten en ik hou er 1 binnen dan heb ik van allebei een beetje

Precies kan je altijd voor volgend jaar beslissen, alles binnen of alles buiten :D

Succes ermee, houd ons updated qua groeien en wat fototjes ;) Altijd leuk :yes:
 
Oke ik heb et dus goed verneukt vandaag :( ik had nog 3 zaadjes laten uitkomen en had ze voor het raam gezet ze waren nog maar 4 cm en ik dacht hhmm ik zet ze voor het raam voor de verandering vandaag omdat et goed weer zou worden.

Nu heeft me moeder de plantjes teveel water gegeven ze hangen er maar heel erg slap bij en zijn helemaal wit gewoon heel de plant. Ik wist niet dat ze water had gegeven dus ik ging ze voeding geven gemengt met water (moet altijd) nu hangt die er echt kut bij.

Ik hoop dat et snel goed met je gaat plantje. Dit is niet leuk :(

Ik heb em al overgepot in drogere grond ik hoop dat dat helpt
laatste aanpassing
zwaar klote dus... :(

succes :flower:
Altijd weer die moeders :D

Klote man, succes ermee :yes:

Gister heb ik 'm in de aarde gezet, duurt 't lang voor ie boven komt ?
 
Uitspraak van ½jeKaaS op vrijdag 27 mei 2005 om 14:53:
Gister heb ik 'm in de aarde gezet, duurt 't lang voor ie boven komt ?

kan uitlopen tot een week maar bij mij was ie in 3 dagen boven :D
Dit weer is echt goed voor mijn buitenplantjes.....het groeit als onkruid!!:p
kan uitlopen tot een week maar bij mij was ie in 3 dagen boven

Okidoki :D
laatste aanpassing
Hier een paar pics van mijn plantjes.....( ongeveer 3 weken oud)




tjah,stekken zijn illigaal en als mensen je niet kennen bij de growshop dan is het nee.

ik haal om de paar maand wat stekken en kan ze prima krijgen.

wel zijn er meer afnemers dan stekken meestal dus snel erbij zijn.
Ziet er goed uit (y)

Morgen hebben ze waarschijnlijk nog een daggie zon (y)
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 27 mei 2005 om 21:04:
Hier een paar pics van mijn plantjes.....( ongeveer 3 weken oud)

DanM haha jij op hennepdesk volgens mij heb ik die pics eerder gezien :D
 
Uitspraak van Gajes op vrijdag 27 mei 2005 om 14:46:
zwaar klote dus...

succes

Uitspraak van ½jeKaaS op vrijdag 27 mei 2005 om 14:53:
Altijd weer die moeders

Klote man, succes ermee

Gister heb ik 'm in de aarde gezet, duurt 't lang voor ie boven komt ?

Ik hoop dat me plantje dit hoort want hij is dood :(

VERDOMME!!!! :@ nu ga ik maar stekken et is te laat voor zaadjes.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 mei 2005 om 23:03:
Hier een paar pics van mijn plantjes.....( ongeveer 3 weken oud)

DanM haha jij op hennepdesk volgens mij heb ik die pics eerder gezien

ohwja?? lijkt me erg stug, deze zijn gister genomen...:/ en heb ze vanavond pas online gezet....:/

Hou dit topic maar in de gaten, elke dag neem ik pics....en zal regelmatig wat posten hiero...:p

Mja......je vergist je, ouwe....deze pics zijn orgineel....van mij!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 mei 2005 om 23:05:
Ik hoop dat me plantje dit hoort want hij is dood

Kut man :(
Uitspraak van DanM op zaterdag 28 mei 2005 om 01:48:
Hou dit topic maar in de gaten, elke dag neem ik pics....en zal regelmatig wat posten hiero...

Das een goed idee :yes:

Ik zal ook eens updaten, vanmorgen keek ik en ja hoor er kwam al wat boven (y) Het staat nu buiten op 't balkon in de kweekbak, lekker warm, zonnetje en luchtvochtigheid ziet er goed uit, denk ik :D Zodra de 1ste blaadjes eraan komen zal ik weer een foto posten :D Succes iedereen, en je weet het, lief zijn tegen je plantjes 8)
Fuck :( mijn zaadjes zijn niet ontkiemt. Nu heb ik nog niks. Volgende week nog maar eens op stekjesjacht.
Uitspraak van Koenie op zondag 29 mei 2005 om 00:07:
mijn zaadjes zijn niet ontkiemt.

Hoe heb je ze ontkiemd, in watten of de aarde ?
Ik heb ze in natte watten in de vensterbank gezet en daar een week laten staan.
Tipje: neem 2 schoteltjes ( voor het goeie glazen!) leg wat watten/tissues ofzo als een dikke bodem, maak de bodem een beetje vochtig ( NIET zeiknat!!) en leg dan wat zaad in het natte deel, leg dan wat watten over de zaadjes heen, als een dekentje.....als het goed is komt er na een paar dagen een klein worteltje uit het zaad, laat dit liggen tot de wortel een cm of 3 is......zet ze dan VOORZICHTIG in de aarde ( of steenwol, wat jij wil!)
Zet je plantjes op een zonnige plek, bij voorkeur windstil ( op de vensterbank zoals bij mij) en het schiet als onkruid de lucht in....:p
Geef je planten om de dag wat water, niet te nat, en geef geen voeding in de eerste paar weken, wacht daarmee tot ze een cm of 30 hoog zijn......:p anders verbranden ze door de voedingstoffen in de voeding.
Geranium aarde is perfect voor kweek in een pot.....zit veel koeiestrond doorheen, vinden ze lekker!

Geef ze ook regelmatig niuewe grond, in een grotere pot elke keer, je ziet ze helemaal opbloeien dan.....:p

Meer tips later in het seizoen!!
Artiest {SHOWLIST artist 10017, 3428}
weet je wat echt bevordelijk is voor je oogst...

Plagron Green Sensation!

deze is tegenwoordig al verkrijgbaar in 250 mL flacons.
voor enige schade van 28 euri...

ik heb er tussen de 25% en 40% meer oogst mee behaald!
de planten hebben ook veel minder hitte en CO2(gebrek) stress!

tis duur spul maar het werkt al een malle!

Grtzz, Sean!
Hier nog wat pics van erg gezonde plantjus:D, net geschoten:p :









Het was vandaag gewoon kutweer, dus de fotos zijn een beetje somber, maar de kleur komt wel erg mooi uit...:p mooi, erg mooi, groen!!
Ziet 'r goed uit DanM (y)

Dit is de mijne na 5 daagjes :D

dat begint ook al ergens op te lijken....:p
 
je moet je ontkiemde zaadjes in een rietje stoppen dan groeien ze altijd recht en als je vind dat ze groot genoeg zijn zet je ze voorzichtig over in een bekertje ofzo zoals halfje kaas dat doet :D
 
Heeft er trouwens iemand in de omgeving van Geleen, Sittard of Maastricht nog kleine plantjes nodig.

Ik heb nog 35 stekjes over in de lengte van 15 t/m 25 cm....
Voor de liefhebbers omgeving haarlem, wil je plantjes......geef een PM....ik kan nog een hoop plantjes regelen, deze zijn over, en ik heb een paar dagen om een liefhebber te vinden....:D
Helaas heb ik er zelf al 5 staan ( mag volgens de wet) maar meer mag niet, vandaar deze oproep!!! Anders gaat de kop eraf....:? das zonduh!!!

(planten zijn al redelijk groot, denk aan een cm of 30/35/40....:/)
laatste aanpassing
Hoe vaak moet je ze dan water geven?? Binnen planten!!
Niet te vaak (y) 1 keer per dag doe ik het, gewoon met een sproeier. Naarmate ze groter worden krijgen ze natuurlijk wat meer :D

We hebben ook meer zon nodig :yes:
 
ach.....

valt mee toch?

Ja bij jou wel ;P

Mijne is net 5 cm hoog, kan wel wat zon gebruiken dus :yes:

Zien 'r goed uit Ellie (Y)
 
wij hebben ze in gewone potgrond staan, maar er wel wortelverbeteraar doorheen gedaan( gewoon voor coniferen etc.)
heb het idee dat dat wel iets werkt, deze groeien idd veel sneller dan die van vorig jaar.
Gehehe, ik ben denk ik ook te laat begonnen met kiemen enzo :(

Ach weet ik dat weer voor volgend jaar :yes: Waarschijnlijk is mijn kast dan wel klaar, dus zal 't ook wat makkelijker gaan :D

Achh het groeit in ieder geval gehehe.