Er is een probleem opgetreden op de data-servers, onder andere fotosets van onze fotografen doen het momenteel niet.
Er wordt hard aan gewerkt!
Partyflock
 
Forumonderwerp · 736709
­ Nederland

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

eey zijn dr nog meer hier met 1 of meerdere fretten...

K heb er 1 van 4 jaar Hobbel tis een harlekijn ... k heb m gekregen van me oude stage adres bij stichting de nederlandse frettenclub omdat hij niet met andere samen kon,
echt een relaxt beesie :P
ik krijg mn fretjes niet :cry:

Tja weet je wat t is. De groep van 3 zijn de favorieten van alle medewerkers. En ze vinden toch dat vooral pluis en ed nog niet geschikt zijn om bij mij geplaatst te worden, omdat ze gewoon heel stout en energiek zijn. En ze hebben een baasje nodig die met ze vertrouwd is. En ze denken dat ik nog te onwennig met ze ben enzo.

Tja tis jammer, ik had me dr erg op verheugd :cry: Maar ik blijf gewoon regelmatig bij de opvang komen. T zijn verder schatten van mensen, maar ze willen gewoon t beste met de beestjes. Ze hebben me gezegt dat ik gewoon over de vloer moet blijven komen en ik krijg ze over n tijdje mee als ik wat meer vertrouwd met ze ben. :)
wat jammer!
je had je er zo op verheugd.
toen ik 9 jaar geleden mijn 1e fretje kreeg was ie 8 weken oud en beet een beetje. na een paar keer gebeten te zijn begon ik er best bang van te worden, en was er ook heel onhandig mee.
mijn vader moest hem op het laatst zelfs eerst pakken, en daarna durfde ik het pas.
maar na 2 weken begon ik er steeds meer vertrouwd mee te raken, en mijn fretje reageerde daar op door veel minder te bijten.
na een poosje was het de goedheid zelfe.
nu is het opa, en streken haalt ie al een hele poos niet meer uit.


met fretten die al ouder zijn gaat het nog sneller, als die goed zijn opgevoed, ben je er binnen een week best al aan gewend.
volgens mij aak je er thuis veel sneller aan gewend als bij een opvang.
maar hun zullen het wel het beste weten.
dus nog even afwachten wanneer je ze dan krijgt.
Uitspraak van diene op woensdag 6 juli 2005 om 23:39:
met fretten die al ouder zijn gaat het nog sneller, als die goed zijn opgevoed, ben je er binnen een week best al aan gewend.
volgens mij aak je er thuis veel sneller aan gewend als bij een opvang.

Ja, dat idee had ik dus ook.
Ik moet toegeven dat ik ze nog niet goed kende, en dat ik er nog een beetje onwennig mee was. Maar ik was wel gek op ze. Ik voelde wel echt een klik met dat groepje. Maar goed, hun zullen t wel weten inderdaad.
T viel me ook wel op; de eigenaar stond er de hele tijd achter dat ze naar mij zouden gaan. En nu gaat zijn vriendin zich ermee bemoeien en zij ist er niet mee eens, dus ik krijg ze niet. En die fretjes die hebben ook een tijdje bij haar thuis gewoond. Dus ze is er onwijs gek mee.

Maarja, k blijf daar gewoon over de vloer komen, want is er erg gezellig ;) en k leer nog wat over de beestjes zelf ook. Toch wat meer ervaring en gewenning dan enzo. En dan zie ik wel of ik over een tijdje toch "mijn" groepje meekrijg of dat ze een ander groepje beter bij me vinden passen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een heel rare opvang vind. Want sorry, je kunt toch niet eerst iemand helemaal laten voorbereiden en dan op het laatste moment de fretten niet meegeven? Dat hadden zij echt al eerder kunnen bedenken... Mag ik vragen om welke opvang het gaat?

Voor de rest zou ik persoonlijk liever op zoek naar een andere opvang gaan. In Breda en Rotterdam zitten zij op dit moment helemaal vol, en ook Frettig Gestoord in Maastricht heeft meerdere fretten, incl. pups, in de opvang.

Iedereen begint op een moment met fretten, en stukje bij stukje leer je wel mee omgaan. Wij hebben allemaal onze leermomenten achter de rug, dat zou bij jou niet anders zijn... Bij jou maak ik me alleen zorgen wat met de fretten gebeurt als je bij voorbeeld op kamers gaat wonen, want je bent nog vrij jong. Hier al over nagedacht?
ik woon al op mezelf 8)
heb een appartementje. Tis niet heel supergroot. Maar toch groot zat voor fretjes hoor. Ze mogen overal komen van me. Voorlopig blijf ik hier lekker wonen, dus maak je daar maar geen zorgen over :D

Tja, rare opvang.. Ze zijn gewoon heel erg zuinig op de beestjes. Ze zijn al 3 keer ergens geplaatst en ook weer teruggekomen. Het is de opvang Tuatha de Danann in Amersfoort. Ik vind het ook wel erg vreemd dat ze er allemaal mee eens waren dat ze bij mij geplaatst zouden worden. Maar nu de vriendin van de eigenaar begint te miepen, vinden ze t ineens allemaal niet goed meer.

Kun je me de site geven van die andere opvangs? Of telefoonnrs ofzo?

Wat ik echt het allerliefst zou willen, is 2 leuke volwassen fretten, die goed geschikt zijn voor beginners.
K ben echt verliefd op de groep van 3 die ik zou krijgen. Maar 3 fretjes lijken me ook wel erg veel in het begin.
laatste aanpassing
Hm - nog nooit van deze opvang gehoort, en ik zit toch vrij goed in de "scene". Als ik jou was zou ik ook even ergens anders kijken - en een beetje reizen is op zich ook geen probleem?

Frettig Gestoord (Maarssen)
http://www.frettiggestoord.nl

Stichting Nederlandse Frettenclub (Utrecht, Waalwijk)
http://www.frettenclub.nl

Breda & Rotterdam
http://www.frettenstichting.nl

Plaats anders ook even een bericht op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=516, vaak weten hier ook nog mensen een leuk fret voor beginners - ook zitten Irene, Astrid, Betje en Joka ook op het forum... allemaal mensen van bovengenoemde opvangen.
De opvang is goed hoor, het is geen grote opvang, maar ze werken nauw samen met stichting de fret en de dierenbescherming. Ze komen bij jullie nu misschien een beetje raar over, maar ik heb hier maar een klein deel van t gesprek neer gezet. Ik heb er wel vrede mee. K moet eerlijk zeggen dat ik best wel onzeker was of ik de energieke pluis en ed wel aankon. En dat zagen hun ook. Daarom hebben ze me aangeraden om nog niet met deze groep te beginnen.

Ik ga me een beetje orienteren bij de andere opvangen, bedankt! En nee, reizen is zeker geen probleem, maar ik heb geen auto. Dus als ik eventueel fretjes vind in een andere opvang dan weet ik ze niet hoe ik ze thuis kan krijgen.
Jemig wat jammer zeg!!
Ik vind t idd ook wel een beetje raar dat ze je eerst hebben voorbereid en nu terugkrabbelen!

Je kunt ook kijken op www.fretten.pagina.nl
Hier staan ook zo'n beetje alle opvangen op, die je je maar kunt bedenken.

Maar je zegt zelf ook al dat je een beetje onzeker was, dus misschien is het maar goed ook. Voor hetzelfde geldt had je jezelf wat op de hals gehaald en konden ze wéér terug naar de opvang.

Maar ik vind het wel echt k*t voor je! Eerlijk waar.
Succes met zoeken en laat maar weten als je wat leuks hebt gevonden :D
laatste aanpassing
 
Ik vind dit ook een beetje vaag gedrag hoor! Iedereen moet toch een keer beginnen met een fretje! En van je fouten leer je!!

Val ik nu in herhaling?? Sorry ik heb alle reacties even snel doorgelezen, want het waren er al weer zo veel!!

Echt super leerzaam om te kijken hoe andere (jullie dus) het allemaal doen!! En die Totally Ferret komt er! Ben benieuwd. Ze heeft van de week overgegeven en dat was voor mij de doorslag! Ze is al oud en ik wil niet dat ze ziek wordt, want dan roept de dierenarts weer dat 'ie er niks aan kan doen!! Pfffff!!!

Succes lillith
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 15:00:
want dan roept de dierenarts weer dat 'ie er niks aan kan doen!! Pfffff!!!

En daar wordt ik nou zo zat van he!!! Dat gelul ben ik nou echt zat!! Zo'n dierenarts heeft er toch voor geleerd?

Die eikel bij ons heb mijn meissie ook vermoord!!
Als hij haar slijmvliezen gewoon ff bekeken had, zag ie dat ze bloedarmoede had.
Het werd dus pas ontdekt op het moment dat de spuit al in haar zat! Toen was t dus al te laat.

Stelletje eikels die dierenartsen!
Ik denk je moet a;tijd kijken dat je een ervaren dierenarts hebt - ik zit bij Tineke Deden in Leidschenrijn maar heb ook bij de heer Nijhuis in Delft gezeten... alle twee met veel ervaring. En ja, als je het echt niet meer weet: Hanneke Moorman.
Tuatha de Danann in Amersfoort, die is toch van Draak?
ik zag ze eerder vaak op frettendagen, die man heeft toch donker (volgens mij lang) haar?


enne, lillith, misschien weet ik nog wel een oplossing, zie pb....
Kijk - Draak zegt mij ook weer iets.
ja, draak staat altijd achter heel veel namen van fretten die gewonnen hebben bij de frettenshows van het clubblad van stichting de fret ;-)
Volgens mij heb ik Draak op een van onze speelmiddagen leren kennen - is al een tijdje geleden. Moet wel toegeven dat ik na 1 jaar in het bestuur van de opvang ook echt genoeg had van de hele frettenwereld.... Iedereen bemoeit zich met alles, weet alles beter, en vaak gaat het echt niet meer om de fretten.
nee, maar dat is bijna overal in de dierenwereld zo.
er zitten altijd van die extremen tussen, die alles beter weten,
maar dat hebben ze dan meestal van horen zeggen, en dan spreken ze niet uit ervaring.

vooral de haat en nijd tussen sommige kleine frettenopvangen.
dan gaat het echt niet meer om het belang van de beestjes, maar om hun eigen eer.

ik ken iemand die dit jaar een nestje had, waarvan de moeder met 4 weken was overleden.
ze raadpleegde een frettenopvang die ze goed kende. Die had geen pleegmoedertje, toen wilde ze bij een andere frettenopvang vragen om een pleegmoedertje, maar als ze dat zou doen, wou de andere opvang niets meer met haar te maken hebben, en zou haar zwart praten...

dan gaat het toch al lang niet meer om het welzijn van de fretjes?
Ja, dat heb je wel heeeeel veel. Ik kom zelf van de opvang in Delft, die ook met veel problemen (door persoonlijke omstandigheden) ging sluiten. Wat wij hier hebben meegemaakt met de andere opvangen - niet normaal. Sindsdien probeer ik mij ook echt niet meer met de frettenwereld te bemoeien... Soms lukt dit zelfs! :)
Vooral met Astrid (Waalwijk) heb ik nog vrij veel contact, deels ook met Irene van Frettig Gestoord en via het forum met Breda en Rotterdam... terwijl vooral Breda niet tot mijn favorieten hoort.

Maar ja, iedereen heeft zijn eigen ideeen over wat goed en slecht voor de beesten is... Prikpil, steriliseren, door een gesteriliseerd mannetje laten dekken... Welk voer, hoe verzorgen, noem maar op - maar vooral de omgang met moertjes is altijd een hot topic. Heel simpel - ik heb alleen rammen. :)
Uitspraak van diene op zaterdag 9 juli 2005 om 18:36:
Tuatha de Danann in Amersfoort, die is toch van Draak?
ik zag ze eerder vaak op frettendagen, die man heeft toch donker (volgens mij lang) haar?


enne, lillith, misschien weet ik nog wel een oplossing, zie pb....

klopt, dat is van draak (lang donker haar idd). En ik kom daar ongeveer 2 keer per week. Ik vind dat draak goed met fretten omgaat. De beestjes zien er heel gezond en gelukkig uit.

Mensen, ik kan jullie vertellen dat ik de fretjes van Diene overneem! Ze heeft 2 fretjes Freddy en Demy.
Ze doet ze weg omdat ze zich gaat richten om mooie gezonde frettenpups. En ze kan niet alle fretten houden.


Freddy


Demy
laatste aanpassing
Gefeliciteerd! Even nieuwsgierig... is Freddy doof of niet? Hij ziet er wel schitterend uit. :)
niet dat ik weet, waarom denk je dat?
Hij lijkt op een panda, en bijna een witte streep op zijn hoofd - dat kan indicatie van Waardenburg syndroom zijn. Is trouwens niet echt erg, want fretten hebben er weinig last van.
 

Dit is mijn fretje : badje :no: hij begint al wat oud te worden > 7jaar...dus dat grappige gestuntel doet ie niet meer veel.
Wel lief! Ik zou soms blij zijn als mijn jongens eindelijk oud en rustig worden - het is echt gekkenhuis bij mij als alle 4 los lopen.

Ook leuk - tot nu toe was Buster de enige die gemetselde muur omhoog kon klimmen om zo bij mijn plank (en lamp, planten, boeken, etc.) te komen. En ja hoor, Beau woont pas enkele maanden bij mij - en heeft het nu ook geleerd. Dus moest ik hem vanochtend 5 keer (!) van de muur halen. Ik kan de kamer niet frettenveilig maken omdat dit a) veeeeel werk zou zijn en b) ik niet weet hoe lang ik er nog blijf wonen.
Uitspraak van pinkchick op maandag 11 juli 2005 om 09:29:
Hij lijkt op een panda, en bijna een witte streep op zijn hoofd - dat kan indicatie van Waardenburg syndroom zijn. Is trouwens niet echt erg, want fretten hebben er weinig last van.

oww. weer wat geleerd! Maar ik zal er eens naar vragen. Ik denk het niet, want ze heeft er niks over gezegt.
nee, hoor, Fredy is niet doof.
Het is een harlekijn, en hij heeft geen witte streep over zijn kop zoals blaze fretten.
wel heeft hij een witte vlek op zijn buik.

ik weet zeker dat ze bij lillith goed terecht komen.
ik zat er al een poosje over na te denken om een goed huisje voor ze te vinden, maar ik wil geen oproep op marktplaats zetten ofzo, en het had ook geen haast, maar nu ik een poosje op het forum had meegelezen dacht ik, misschien zijn ze wel wat voor lillith.
freddy en demy zijn echte beginnersfretten en hebben nog nooit gebeten.
alleen als ze aan het weazledancen zijn happen ze vrolijk in alles wat beweegt, maar dat is gewoon spel.:-)

ik vind het wel moeilijk om ze weg te doen, maar als ik ook een ferretery wil blijven houden, moet ik toch keuzes maken. Dit jaar is Silva overleden, en demy is nu gesterriliseerd, omdat ze toch al 4 jaar is. dus dat zijn 2 fretjes minder, en dan hield ik er dus maar 1 over om volgend jaar een nestje mee te krijgen.
ik krijg dit jaar nu 3 nieuwe pups, maar dan wordt het toch wel heel erg veel allemaal.
dus dan is dit de beste oplossing.

Dus aanstaande donderdag of vrijdag krijgt lillith haar eerste fretjes:D
ps, nog een nieuwe foto van jordan, nu precies 6 weekjes oud:

 
Tering, die jordan is wel groot voor iets wat 6 weekjes oud is. Ik weet nog goed toen ik mijn fretje pas net had...paste precies in mijn hand opgerold :knuffel:

Hij heeft ook al wat dode kuikentjes op zijn geweten :|
Een keer had mijn moeder s'avonds de deur open laten staan en is hij naar buiten geglipt naar onze stal (waar toen 30 kuikentjes zaten) ..op een gegeven moment hoorde ik en mijn pa wel erg duidelijk kuiken gekakel..:S waren ze allemaal in de tuin. Van angst hebben ze over een 1,5meter hoge deur gevlogen. Badje was net bezig met zijn 3de kuiken..hij had de keel doorgebeten. Nja straf geven kon ik hem niet, instinctief zou ik ook zoiets doen als ik een fret was.
laatste aanpassing
Ja, ik zat te twijfelen tussen blaze of harlekijn... Beau is ook harlekijn zilver of zoiets - soms moeilijk om precies in te schatten.

Maar leuk dat je bij Lillith een goed thuis hebt gevonden! Zeker beter dan adverteren op marktplaats, heb ik ook altijd hekel aan. En realistisch om te zeggen dat je geen honderden fretten kunt verzorgen... ik vind mijn 4 al meer dan genoeg!
fretten kost inderdaad meer energie dan sommige mensen denken daarom gooien veel mensen ze ook op straat die nemen zich nog niet de moeite voor naar een opvang te brengen jammer genoeg :(
 
Uitspraak van ..][\/][iekos.. op zaterdag 28 mei 2005 om 09:21:
Heb je die toevallig nog elders op internet staan???)

Zou best kunnen, ik heb hem d8 ik wel ns ergens anders geplaatst. Maar waar, dat weet ik echt nie!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 maart 2002 om 12:07:
daarom gooien veel mensen ze ook op straat die nemen zich nog niet de moeite voor naar een opvang te brengen jammer genoeg

Kheb die van mij ook gevonden, paar jaar terug bij een vakantie baantje. De dieren opvang zou haar afmaken, kon ik het arme beesie nie aan doen toch!!??
laatste aanpassing
 
ik krijg nou ook weer een nieuwe,
volgende week naar de frettenopvang om 1tje voor mijn kleine rakker te zoeken :jaja:
ik ga binnen nu eind zomer samenwonen en we gaan een hele grote speelkamer voor die fretten maken :d
ben echt blij dat mn vriend ook gek op fretten is joh, je zou er maar 1 hebben die het niks vind :o
Leuk MC! Dan laten we mijn fretjes en jouwe n keer met zn 4-en spelen :P (als t klikt)
Uitspraak van diene op maandag 11 juli 2005 om 13:20:
Het is een harlekijn

Hobbel is ook een harlekijn die zijn moooi :D:D:D
 
jaa, totally ferret is echt een goeie! Heb sinds mei ook 2 fretten. Echt super leuk!! Ze kregen op een gegeven moment alleenmaar dunne ontlasting. Nu ben ik overgestapt op TF en het gaat meteen een stuk beter! Snapte al niet waar het aan lag. Er zijn dus blijkbaar weinig goeie merken in de handel..helaas
Hey dames, gaan wij anders binnenkort met de fretten stappen? Lekker aan het lijntje op Mystery Land. :) Heb je meteen alle aandacht...

Ik zoek nog iemand die naar ML gaan, voor een of andere reden heeft niemand geld of tijd. :(
 
Kheb vandaag een zak TF besteld, dus moet nog ff wachten :gaap: op aankomst en dan op het resultaat.
Vandaag bij de vet geweest ivm. het niessen van mn beesie!! Had deze keer een vrouwelijke arts die de tijd nam om naar haar te kijken.
Ze heeft haar op een aantal manieren gecontroleerd en vond dat ze er goed uit zag. Wel zag ze wat vocht rond de neus, misschien een koutje :/ van mn schoonzusje gevat.
(Is blijkbaar van mens naar fret en anders om besmettelijk)
Ze zit nu op een antibiotica kuurtje van 10 dagen. Dan moet het weg zijn.
De arts was nog zo attend om te vragen even terug te bellen, zelfs al was ze beter.
Eindelijk ns een arts die mn beesie serieus nam.

(y)2 THUMBS UP, voor de dierenarts!!(y)
laatste aanpassing
 
Even voor de duidelijkheid: Pattoe en ik hebben het dus over hetzelfde fretje!!

Ik wil even checken of iemand iets weet van de antibiotica die wij hebben gekregen voor Kami. Hebben jullie er ervaring mee?? Ik hoor de laatste tijd zoveel rare dingen; dat dierenartsen iets voorschrijven wat hartstikke slecht is enzo! Vandaar even deze check!! Ze heeft Enrofloxoral. 2x daags 0.5ml!

Ben benieuwd!!
Vraag het even op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=516 Hier zitten veel mensen die verschillende medijcijnen hebben gegeven. Ik heb toen een ander antibiotica gekregen, en op dit moment krijgt Beau alleen nog Prednisol (cortisone) - dus geen idee. Als ik op google kijk werd jouw medicijn alleen ivm ratten genoemd, niet met fretten - dat vind ik dus wel raar.

Ik zelf zit bij Tineke Deden in Leidschenrijn (www.dierenkliniekleidscherijn.nl) maar heb ook goede ervaringen met dhr. Nijhuis (Delft, www.dierenkliniekdelftcentrum.nl) en ook de dierenarts in Bodegraven (http://www.dapbodegraven.nl/) gemaakt. dhr. Nijhuis heeft alle fretten van de opvang in Delft verzorgd en Bodegraven heeft mijn nieuwste aanwinst gecastreerd en veel ervaring met de fretten van een vriendin.

Op het forum kun je ook kijken waar andere mensen met hun fretten zijn, en welke dierenartsen zij aanbevelen. Er zijn idd veel DA's die er geen verstand van hebben.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 12:45:
Ze heeft Enrofloxoral. 2x daags 0.5ml

als dat zon flesje is met een pipetje dr aan die je 2 maal daags moet geven dan heb ik die ook gehad voor hobbel hij vondt t wel smerig .....

hij kreeg toen zon kuur omdat ie een wond op zn rug had zitten ....

het werd er wel een stuk beter van maar is nooit helemaal bijgetrokken ......beetje jammer
 
Denk laat ze ooknog ff zien, ongeveer 10 weken oud zijn ze hier

Dit is Lyssa,


en dit is Tycho
Wat heeft die Lyssa een ontzettend mooi koppie zeg :bah:
laatste aanpassing
ik krijg mn moppies vrijdag :lief:
 
Oh wat zijn ze schattig!! :hug:

Om op te eten zeg!!!

En Lillith: nog effe volhouden! Heb je al nachtmerries over je nieuwe aanwinst? Of blijft het bij leuke dromen!! In ieder geval succes!!

Uitspraak van Para J [JWT] op woensdag 13 juli 2005 om 14:19:
als dat zon flesje is met een pipetje dr aan die je 2 maal daags moet geven dan heb ik die ook gehad voor hobbel hij vondt t wel smerig .....

Hij ging er zeker ook flink van schuimbekken? O om je dood te lachen dat bekkie wat ze trok! En daarna beledigd weg lopen he!! :|
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ..][\/][iekos.. op woensdag 13 juli 2005 om 15:22:
Wat heeft die Lyssa een ontzettend mooi koppie zeg

ja, Lyssa is m'n schatje :). En Tycho is echt een deugniet! Alleenmaar willen stoeien, rennen en dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag! Ze blijven je maar uitdagen, super grappig! :d Echt zo blij dat ik ze heb aangeschaft


Tja, Lillith idd nog ff volhouden...nog maar 2 nachtjes slapen...
Kijk, Beau verhoogt zich op alle medijcijnen. Simpel trucje: Vitaminepasta op lepel, vermengen met antibiotica (of bij ons dan corisone) - geeeeeen probleem. Uit de kooi halen, op arm nemen, en hij zoekt al naar de lepel...
nog paar uurtjes O:)

kan dr niet van slapen :(
lilith, we komen eraan :D
joepieeej! :bounce:
ze zijn echt suuuper :lief:
 
Fretten zijn mega-leuke beestjes! :D Hebben er zelf ook een: stinky. Nu een jaartje oud en ongelooflijk speels. Je verveelt je nooit met haar! :)
Ik zou alleen nog wel een tweede willen, zodat ze een speelmaatje heeft.. Toch maar es gaan kijken..