En ik wil weten hoe jullie over dit geen denken ,en graag dus met onderbouwde antwoorden
New world order feit of fictie?
Zoals jullie het zien: fictie.
Hij verwees dus ook naar de joodse lobby in amerika en andere organistaties.
Zonder steun van de Joodse lobby kan je geen president worden in de VS. Hetzelfde geld dat je zonder de nog machtiger lobby groep van de wapenverenigingen het helemaal kan shaken. Maar dar verklaart waarom de joden zoveel invloed lijken te hebben omdat ze cruciaal zijn, net als bepaalde andere lobby groepen, om de president van het machtigste land van de wereld te kunnen leveren. Niks geen complot, gewoon heel logisch.
Ik heb niet eens bewijs nodig voor deze theorie,want het word al meer werkelijkheid in mijn realiteit.
Jouw realiteit hoeft niet per se de realiteit te zijn. Dat is afhankelijk van je overtuigingen en daarom zou je minder kritisch zijn over de door jou gesteunde theorieëen en skeptischer zijn over de tegenargumenten.
ik vind het iig allemaal verdomd toevallig dat de hele Bush familie lid was van Skull & Bones, evenals John Kerry...
Dat is ook verdomd toevalig dat een bepaald clubje de macht heb dat is al een conpiracy theorie op zich ....
Wel eens van de Carlyle Group gehoord? Dat is pas een club met macht. Het is de machtigste vereniging ter wereld die zelfs de politiek van de VS kan beïnvloeden. Niks geheimzinnigs aan, alleen onbekend bij veel mensen.
Waarin hoe bizar het ook klinkt de hogere macht hebbers in een bos aan occulte dingen doen.De gehele betekenis hiervan weet ik nog niet.En het is al helemaal niet te bevatten voor realiteit...
Serieuze journalistiek en media melden dit anders niet. Vage en vaak slecht of suggestief onderbouwde sites wel. Misschien moet je eens wat kritischer zijn over zulke informatie.
Sorry maar dit bewijst dus helemaal nix..... wat je ziet is een beeld waar een aantal vage gueste staan.... vervolgens beweert er iemand dat er prominente figuren hierbij aangesloten zijn......... is een bewering geen bewijs.
Stel dat ze inderdaad lid zijn, wat bewijst dan dat dit dezelfde groep personen is....... niets
dus ja sorry, ik geloof er nog steeds geen reet van...
Mee eens, harde bewijzen ontbreken er is geen sprake van een verband of logica. Eigelijk vind ik het zelfs knap naïef om zoiets te geloven. Waarom niet kritischer over zulke informatie zijn?
nee maar niks bewijst iets tegenwoordig.En het blijft ook een bewering.Maar laten we nu maar gewoon aanemen dat de elite rare dingen doen.
Weten jullie wel dat eens per jaar de belangrijkste politici, wetenschappers en zakenmannen bij elkaar komen om te vergaderen? Zulke dingen worden vaak aangezien en gebruikt om complotten te ondersteunen.
Dan sporen deze mensen niet met het aanbidden van een uil lijkt mij.Als ze niet sporen en aan occulte dingen doen krijg ik rillingen als deze mensen de touwtjes in handen hebben in deze wereld.
Wel eens gedacht aan symboliek in plaats van echt geloof, misschien moet je dit niet te serieus nemen...
Maar soms lijkt het alsof men een beleid uitstippelt of wetten vervaardigt die het Nederlandse volk weinig ten goede komen, maar juist de beleidsmakers en de rijkste bevolkingsgroepen wel.
Als het echt op die manier zou werken zouden we niet zoveel belasting betalen en zou het belansting stelsel niet nivellerend zijn...
Deze zeer kleine groep mensen, die ook wel “de Illuminati” wordt genoemd, heeft als uiteindelijke doel de hele aarde in z’n macht te krijgen (...).
Er zijn twee manieren om macht te krijgen:
1) Respect en eerbied verdienen van anderen, waardoor ze een volledig vertrouwen in je hebben, en daardoor alles voor je over hebben.
2) Angst bij anderen creëren, zodat zij er alles voor zullen doen om te voorkomen dat hun angst bewaarheid wordt.
Macht is afhankelijk van verschillende factoren en het is onmogelijk om dat te krijgen wereldwijd. Verder zou het zelfs ongelovelijk dom zijn om wereldwijde macht na te streven. Ik vind dit meer een verhaal voor James Bond dan voor ons.
Het is voor de Illuminati van het grootste belang te voorkomen dat het volk onraad ruikt en in opstand raakt. De Illuminati spelen daarom een spelletje met de mensheid alsof het een potje schaken betreft, alleen maar zodat het grootste gedeelte van de mensheid het onwaarschijnlijk acht dat zij bestaan en zulke plannen hebben.
Opmerkelijk genoeg wordt hier in uitgegaan dat de mens een niet kritisch denkend wezen is dat alles als zoete koek slikt.
Misschien achten de aanhangers van deze theorie het onmogelijk dat zij verkeerd zitten, in een complot geloven, paranoia zijn en weinig harde bewijzen hebben. Misschien zijn de aanhangers van deze theorie maar eenzijdig kritisch...
Ondertussen hebben zij al een aantal doelen bereikt.
Vraag jezelf het volgende maar eens af:
- Ben ik onafhankelijk?
- Ben ik ergens bang voor?
- Volg ik gedwee mijn meerdere?
- Laat ik voor mezelf denken?
Grappig, vooral dat laatste is niet echt van toepassing op de aanhangers van deze theorie.
De antwoorden hiero zijn zeer waarschijnlijk:
- Nee … ik ben afhankelijk van geld, want ik wil een huisje hebben, ik wil dingetjes voor m’n vriendin kopen, ik wil voor een gezonde financiële toekomst van m’n kinderen zorgen, etcetera.
Logisch, geld heeft de functie als ruilmiddel en zonder een ruilmiddel kan jij niet consumeren wat je wilt. Ieder mens wil zekerheid en daar is geld voor nodig. Geld zorgt voor een balans tussen het gebruik van de middelen.
- Ja … ik ben bang voor de mening van anderen, ik ben bang uitgelachen te worden, ik ben bang zonder geld te komen zitten, ik ben bang geen eten meer te hebben, etcetera.
Weinig mensen zijn bang voor de mening van anderen, er is weinig reden om bang te zijn voor armoede en honger in het Westen enz. Lekker suggestief dit, eigelijk zelfs dikke onzin.
De mens laat zich leidden door de pyramide van Maslow:
Maslow ontwikkelde in de jaren '60 de theorie van de toenemende behoefte. Deze komt er in het kort op neer dat elk mens een bepaalde behoeftenopbouw doorloopt: je voldoet eerst aan je basisbehoeften, voordat je aan luxere, minder noodzakelijke behoeften kunt voldoen. De basisbehoeften bestaan uit fysieke behoeften (eten, drinken), daarboven komt de behoefte aan veiligheid, vervolgens de sociale behoeften ("er bij horen"), daarna de behoefte aan zelfimago (reputatie, eigendunk), en tot slot de behoefte aan 'self-actualization' oftewel zelfverwerkelijking (doen wat je roeping is).
- Ja … ik doe wat mijn baas van me vraagt (zolang het maar in m’n contract staat) zodat ik geld verdien, ik ben het vaak niet mee eens met de wetten of het beleid in ons land maar doe er verder niks/weinig tegen, als de media zeggen dat het slecht gaat met de economie dan geloof ik dat en geef ik minder geld uit, etcetera
Logisch dat je naar je baas luisterd omdat bepaalde zekerheden anders op het spel staan. Dan eindig je lager in de pyramide van Maslow en dat wil niemand.
De media bepaalt niet volledig ons denken en dit verhaal ziet even over het hoofd dat er verschillende theorieën zijn over de invloed van de media op het denken:
Injectienaaldtheorie: de media werd gezien als een injectienaald die het publiek ‘druppeltje voor druppeltje’ met bepaalde ideeën kon volspuiten.
- Het publiek zou de boodschap klakkeloos overnemen waardoor meningen minder verdeeld raken en de cultuur homogener wordt
Multi-step-flow of communication theorie: werd eerst de two-step-flow theorie (dachten dat de beïnvloeding van de massa uit 2 stappen bestond) genoemd, maar omdat dit toch ingewikkelder was dan men dacht werd het multi-.
Selectieve perceptie: men kiest zelf de informatie die past bij leeftijd, opleidingsniveau en politieke voorkeur en dus in ons referentiekader past
Agenda theorie: mensen bepalen wat ze willen zien, maar is daarbij gebonden aan het aanbod van de media.
Aangezien hier al geen sprake is van een sluitende theorie gaat het argument dat hier geciteerd is al helemaal niet op...
- Ja … de paus zei vroeger de wereld is plat en wij geloofden het, de ‘kenners’ zeggen dat er geen ufo’s bestaan en wij geloven het, de ‘kenners’ zeggen ons hoe we kinderen op moeten voeden en wij geloven het en lezen de boekjes, president Bush zegt dat de islamitische wereld slecht is en wij geloven het, etcetera.
In de wetenschap is het zo dat iemand gelijk heeft tot dat het tegendeel bewezen is. Nou is de paus al niet het voorbeeld van iemand die zich laat leiden door rationeel en kritisch denken.
Er is nog nooit echt harde bewijzen geleverd voor ufo's en een ufo hoeft ook niet per se buitenaards te zijn.
Bush beweert nergens dat de islam slecht is en weinig mensen geloven dat ook echt. En het was al in de Koude Oorlog bekend dat de fundamentalistische islam een dreiging kon vormen voor westerse idealen, overtuigingen en principes. En het omgekeerde is natuurlijk dan ook zo, onze idealen e.d. is een dreiging voor hen. Maar deze dreiging kon pas tot ontwikkeling komen na het vallen de Muur en het wegvallen van het Mutally Assured Destruction principe. Eigelijk hield de Koude Oorlog chaos in toom.
angst bestaat alleen maar in je hoofd. Wees eens niet bang, ga uit van je ware gevoel. Ga eens op zoek naar de waarheid en geloof niet klakkeloos wat een ander je vertelt!
Wat ironisch dat ze je vertellen dat je kritisch moet zijn, maar dat weinig mensen dat zijn over deze theorie.
Je kunt voor extra informatie ook langskomen bij Niburu
Pfff, dat is een betrouwbare bron.

*ahem*
We raden je aan zelf op zoek te gaan naar nadere informatie en de echte waarheid, namelijk dat wat je zelf gelooft, te achterhalen.
Dan moeten mensen dat ook doen ipv zich alleen maar te verdiepen in deze theorie en niet in tegenargumenten of andere visies.
Even een voorbeeld: ik had een tijd geleden een discussie of 11 september nou wel of niet een complot was. Uiteindelijk bleven er weinig argumenten over voor een complot, maar toch blijven mensen erin geloven. Erkenning van is moeilijk, geloof is sterker dan de ratio.
Gevolgen na 11 September in een ander daglicht...
Waarom zo in het geheim
Zoals ik eerder al melde is er niks geheims aan, denk aan de jaarlijkse vergadering van de machtige mensen of The Carlyle Group. Er wordt gesuggereerd dat er iets geheims aan is...
Zou het niet kunnen zijn dat deze "Illuminati" niet van deze planeet komen, maar een veel hogere levensvorm zijn dan wij kennen? Die bijvoorbeeld alleen maar interesse hebben in onze planeet vanwege de grondstoffen
Wat een grap, sorry hoor.

Er is geen enkele aanleiding of reden om dit aan te nemen. Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van hogere levensvormen op aarde. Vergeet niet dat communicatie met andere levensvormen onmogelijk is, behalve op de wiskundige manier:
Als je communiceert met een andere levensvorm moet je er van uit gaan dat we elkaar niet vertaan en begrijpen. De enige universele taal is die van de wiskunde, want 1 + 1 = overal 2, hoe ze het ook mogen uitdrukken.
Door een signaal de ruimte in te zenden die een bepaald patroon herhaalt en waar uit een wiskundig verband kan worden getrokken kan dat duiden op intelligent leven. Bijv. korte piek in het signaal, nog een korte piek, twee korte pieken, een lange piek, nog een lange piek, twee lange pieken enz.
Zeker als dat signaal binnenkomt op een bandbreedte van kleiner dan 300 hertz. Radiosignalen kleiner dan die 300 komen niet in de natuur voor. Dat is een natuurkundig gegeven, dat geld dus niet alleen voor ons.
Dan is er nog de wet van Zipf. Die wet voorspelt de frequentie van woorden in een bepaalde taal. Het meest gebruikte woord wordt twee keer zo vaak gebruikt als de nummer twee in de lijst. Het tiende woord gebruiken we tien keer vaker dan woord nummer 100, dat op zijn beurt weer 10 keer vaker wordt gebruikt dan woord 1000.
Zipf toonde aan dat zijn wet opgaat voor alle bekende talen en taalvormen: gesproken Engels, Chinese karakters, bijzonder talen van indianenm oud Hoogduits, Nederlands enz. Over de oorzaak ervan wordt nog gediscussieerd, maar het zou wel liggen aan het principe van de minimale inspanning. Door de wet van Zipf te volgen hebben zowel de ontvanger als de zender het minste werk aan hun communicatie. Dat kon wel eens de sleutel tot communicatie met aliens zijn.
Natuurkunde houdt niet op bij onze planeet.
Wiskunde kan maar op een manier en niet anders (overal is 1+1=2).
De wet van Zipf lijkt zelfs op te gaan bij communicatie tussen dolfijnen.
Als aliens willen communiceren zullen ze dat doen op een manier die andere mogelijkheden uitsluit. Een beschaving die in staat is om complete sterrenstelsels te doorkruizen om ons te bezoeken moet sporen achterlaten. Die ontbreken nog steeds... En waarom zouden ze dan aliens naar aarde sturen als het veel gemakkelijker kan?
hogere levens vormen zouden een hogere technologie hebben dan ons dan he ?
als dat zo was hadden we nu niks en zaten we hun grondstoffen te delfen als slaven.
Zie vorige reply en daarbij is er nog geen reden om aan te nemen dat we slaven zouden zijn. De vraag is welk belang daarmee gedient is als ze toch over betere technologie beschikken.
wat belangrijk is dat meer en meer mensen te weten komen over de Shadow Government.
Belangrijker is het om ook daar zeer kritisch over te zijn...
en laten we wel wezen, zonder het internet was er niet zo`n grote eenheid in informatie.
Internet is geen betrouwbaar medium. Iedereen kan zijn 'informatie' er op kwijt zonder dat die gecontroleerd wordt. Voor elke theorie, ongeacht hoe serieus die is, zijn 'bewijzen' te vinden op het internet.
Als je echt zo veel vertrouwen hebt in het internet, vraag jezelf dit maar eens af: waarom komen zulke theorieën altijd uit dezelfde hoek en waarom besteden de 'kwalititeitsmedia' er geen aandacht aan?
Internet is een top uitvinding ja.Anders wist je inderdaad aleen wat de telegraaf en andere corupt e media je gaven
Wat een grap dat je de kranten corrupt noemt maar internet niet. Iedere labiel kan zijn visie op internet kwijt en er zijn altijd mensen die daar in geloven.
Welk bewijs is er dat de kranten e.d. minder betrouwbaar zouden zijn dan internet?
De gehele familie Bush is zo ongeveer lid van Skull & Bones. Hoe toevallig is het dan dat zowel vader als zoontje Bush president worden van het machtigste land ter wereld en vervolgens allerlei wetten en subsidies gaan veranderen?
Verdiep jezelf maar eens in de Carlyle Group, dat verklaart een hoop. Neem daarbij de machtige lobby en de puzzel is compleet.
Het gewone schaapjes volk is gewoon dom..
De massa is niet kritisch, dat is bekend. Maar zijn jullie wel zo kritisch als jullie zelf denken?
Denk je dat de film fahrenheit een grap is die van micheal moore bowling for columbine is ook zeer goed...
Hier staan 56 fouten in die in Fahrenheit 9/11 zitten:
http://www.davekopel.com/Terror/Fiftysix-Deceits-in-Fahrenheit-911.htm
Verder trekt Michael Moore verbanden die er niet zijn. In de film zitten feiten die gekleurd worden en je weet niet welke feiten niet in die fim zitten. Niks geen documentaire, een verslag of beschouwing. Michael Moore's visie, niet de werkelijkheid.
Denken jullie nou echt niet dat er een deel waarheid in zit...
Idd, slechts een deel waarheid, een deel suggestie en eigen overtuiging.
Waarom denk je dat vandaag de dag al meer believers komen van deze conspriracy theories....Omdat het alemaal een fabel is ?
Omdat internet ruimte geeft aan theorieën die niet eens goed onderbouwt of kritisch bekeken worden. Internet is een paradijs voor theorieën die anders niet zouden overleven...
merendeel van de mens slaapt nog, we moeten ze wakker maken.
Dat zei Hitler ook over de joden, uiteindelijk werd er naar hem wel geluisterd maar hij had geen gelijk.
Volgens mij slaapt de mensheid niet, maar leven jullie in een droom wereld.
Schrappen want hiermee ontkracht je je ovetuigingskracht...
Welke overtuigingskracht?
Omkara ik en nog een paar mensen hebben de mensen proberen te wakker maken.En het lukt gewoon niet.Dus ik geef het bij deze totaal op ik ben hier vanaf juni al mee bezig..
Proberen de mensen wakker te maken heeft geen nut, want ze luisteren toch niet. Net zo min als ik naar jullie luisteren of jullie waarschijnlijk naar mij luisteren.
Ik zelf probeer al tijden te wijzen op een echt ramp die er aan zit te komen, maar niemand luisterd. En dit is geen suggestie, dit is te berekenen en echt:
"The West is dying."
Eigelijk spreekt dat al jullie theorie tegen...
En waarom ook ,ww3 staat voor de deur.Je bent juist gek als je dit ontken ,Of gewoon blind...
Je zou kunnen zeggen dat de Koude Oorlog de Derde Wereldoorlog is, je zou dat ook nu ook kunnen zeggen van de oorlog tegen het terrorisme.
Maar er komt geen Derde Wereldoorlog, het tijdperk van de grote veldslagen ligt achter ons. Conflicten vinden tegenwoordig plaats in de stad en op kleinere schaal dan eerder. Verder is de machtsverdeling in de wereld zo dat er geen 'battle of the giants' kan ontstaan, dus laat staan een echt grote oorlog. Misschien moeten jullie je eens verdiepen in oorlogsvoering en de buitenland politiek ipv onzin te beweren.
wel meneeer bush jij bent de geen met de complotten hoor.Gister nieuws bericht dat bush wist dat er geen wmd'waren in irak ....Duh dat had ik 3 maanden terug al ergens anders gelezen...
We weten allemaal dat de VS eigelijk niks te zoeken heeft in Irak en dat de aanleiding voor deze oorlog onzin was. Ze zitten er alleen voor de olie, maar rechtvaardigt dat deze complot?
Ik vind dat jullie de boel wel erg eenzijdig kijken, waarom zou een site als Niburu wel kloppen en andere media niet? Waarom zou je bepaalde logica, ratio en feiten ontkennen en verbanden trekken die er niet zijn? Waarom zou je niet eens echt kritisch zijn? Met andere woorden: waarom zou je mensen beschuldigen van iets waar jij jezelf ook schuldig aan maakt?
edit: ik wil jullie (mening) niet kraken of beledigen, maar ik zie zelf geen enkele reden om er wel in te geloven. Geloven is immers wat anders dan weten...
Dit is trouwens de nieuwe wereld orde...*klik*last edit 4 October 2004 16:03