Blijft n tijdloos album, vind Collaboration 98 toch iets toffer met Mef
Ik toch niet, anders had ik die wel geplaatst
Method Man: ‘’Wu Massacre in haast gemaakt.’’
Terwijl fans met smacht op het groepsalbum van Meth, Ghost en Rae (Wu Massacre) zitten te wachten, vertelde Method Man onlangs dat de manier van het maken van het album niet echt verliep zoals hij had verwacht.
“Def Jam heeft behoorlijk wat druk op de ketel gezet,” zei Johnny Blaze, zoals de rapper ook weleens wordt genoemd. “We hebben niet veel tijd gehad om aan het album te werken. We hebben het zelfs zonder budget opgenomen. Het is wat het is. We hebben dit album gewoon voor de fans gemaakt. Het voelde goed om met Ghost en Rae in de studio te werken. De toekomst ziet er mooi uit.”
De drie Wu-Tang-rappers hadden kortgeleden nog hun successen. Method Man had het album Blackout! 2 samen met Redman, Ghostface Killah had The Wizard of Poetry en Raekwon Only Built 4 Cuban Linx Pt. II.
Meth benadrukte vooral dat het album voor de fans is en niet om de rest van de Wu-Tang te minachten. “Het album had net zo goed door GZA, Deck en U-God gemaakt kunnen zijn. Het blijft Wu-Tang. Het is iets wat de fans al langer wilden, dus dat konden we niet laten liggen. Hopelijk kunnen we terug in de studio met meer tijd om echt te werken aan een album.”
Door Sander Brouwer, 14-3-‘10
van hiphopleeft.nl
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, maar toch...
Criminology 2.5 vind ik trouwens niet echt geslaagd, Miranda gaat wel. |