wat voor richting doe je? Misschien reclame/designbureau? Of zoek je bedrijven waar je op de communicatie afdeling kan werken?
ik moet een onderzoek uitvoeren en naar aanleiding van dat onderzoek een probleem binnen de organisatie oplossen..
bijvoorbeeld een organisatie kampt met imagoproblemen. dan moet ik een imago-onderzoek doen en kijken waar precies die problemen liggen. uiteindelijk schrijf ik dan een advies voor de onderneming.
tja, heel droog allemaal, ik weet het..
bijvoorbeeld een organisatie kampt met imagoproblemen. dan moet ik een imago-onderzoek doen en kijken waar precies die problemen liggen. uiteindelijk schrijf ik dan een advies voor de onderneming.
tja, heel droog allemaal, ik weet het..
Voor een HBO-afstudeerstage krijg je gewoon een stagevergoeding. Voorts heeft het inderdaad veel begeleiding nodig, al denk ik dat je van iemand die afstudeert meer kan verwachten dan iedmand die in het 2e/3e jaar een meeloopstage heeft. Maar back to topic, tsja, je kan eigenlijk elk groot bedrijf (in welke sector dan ook) in je omgeving even bellen of ze iemand nodig hebben voor zoiets. Misschien de plaatselijke gemeente?
Kijk of je scripties kan vinden van mensen die voor jou zijn afgestudeerd. Neem van daaruit contact op met de bedrijven waar die personen stage hebben gelopen. Misschien is het probleem nog niet verholpen en kunnen ze jou gebruiken.
Maar als je in februari moet beginnen ben je wel op tijd moet ik zeggen
Maar als je in februari moet beginnen ben je wel op tijd moet ik zeggen
laatste aanpassing
Optie voor een stageplek? Al is het naar mijn idee meer iets voor een meeloopstage.
ik moet een onderzoek uitvoeren en naar aanleiding van dat onderzoek een probleem binnen de organisatie oplossen..
bijvoorbeeld een organisatie kampt met imagoproblemen. dan moet ik een imago-onderzoek doen en kijken waar precies die problemen liggen. uiteindelijk schrijf ik dan een advies voor de onderneming.
tja, heel droog allemaal, ik weet het..
bijvoorbeeld een organisatie kampt met imagoproblemen. dan moet ik een imago-onderzoek doen en kijken waar precies die problemen liggen. uiteindelijk schrijf ik dan een advies voor de onderneming.
tja, heel droog allemaal, ik weet het..
Opzich redelijk logisch dat je geen plek kunt vinden. Problemen zijn zwakheden en die moeten zorgvuldig (intern, of professioneel extern) worden benadert. Bedrijven zullen redelijk huiverig zijn om hiervoor 2 studenten aan te nemen om met gevoelige info verder te gaan.
Wat je misschien kunt doen is informeren naar die advies en consultancy bureaus. Ik denk dat je bij bedrijven zelf weinig kans maakt.
Nu moet ik er wel ff bijzeggen dat ik de markt voor 'communicatie' niet echt ken.
laatste aanpassing
Het zelfde probleem geldt bij de opleiding Facility Management, waar i knu op zoek ben naar een afstudeeropdracht.
Eerlijk gezegd ben ik nog niet op zoek geweest, omdat ik niet in juli, maar in oktober ga afstuderen (trajectje later dan het reguliere traject).
Wel weet ik van klasgenoten dat het vinden van een ao erg lastig is. Er is inderdaad geen behoefte aan veel aandacht vragende studenten.
En dat is eigenlijk stom. Veel organisaties moeten bezuinigen. Neem dan een of twee frisse studenten aan, die tegen een kleine vergoeding en eigenwijze blik op de zaak misschien wel een hartsikke goed advies kunnen geven, vind ik. Wij zijn wel de toekomst nota bene.
Mijn advies is dus om bij je sollicitaties meteen de nadelen te weerleggen met de voordelen.
-geen hoge salariseisen
-je bent een buitenstaander en dus onpartijdig
-je bent gezegend met de actuele kennis van de communicatiewetenschap.
-Een imago onderzoek door een adviesbureau kost hartstikke veel geld en zij hebben vaak de rapportjes "al klaar liggen".
-je bent niet veeleisend.
-je bent erg gemotiveerd (niet hopeloos )
-je kan desnoods werken vanuit huis.
-enzovoort, enzovoort...
Eerlijk gezegd ben ik nog niet op zoek geweest, omdat ik niet in juli, maar in oktober ga afstuderen (trajectje later dan het reguliere traject).
Wel weet ik van klasgenoten dat het vinden van een ao erg lastig is. Er is inderdaad geen behoefte aan veel aandacht vragende studenten.
En dat is eigenlijk stom. Veel organisaties moeten bezuinigen. Neem dan een of twee frisse studenten aan, die tegen een kleine vergoeding en eigenwijze blik op de zaak misschien wel een hartsikke goed advies kunnen geven, vind ik. Wij zijn wel de toekomst nota bene.
Mijn advies is dus om bij je sollicitaties meteen de nadelen te weerleggen met de voordelen.
-geen hoge salariseisen
-je bent een buitenstaander en dus onpartijdig
-je bent gezegend met de actuele kennis van de communicatiewetenschap.
-Een imago onderzoek door een adviesbureau kost hartstikke veel geld en zij hebben vaak de rapportjes "al klaar liggen".
-je bent niet veeleisend.
-je bent erg gemotiveerd (niet hopeloos )
-je kan desnoods werken vanuit huis.
-enzovoort, enzovoort...
Verder heb ik ook het advies gekregen om erg veel brieven de deur uit te doen.
Om zowel open sollicitaties te doen, als sollicitaties gericht op een specifieke opdracht, veel in de branche magazines te lezen en gebruik te maken van je netwerk, waarvan velen denken dat ze die niet hebben. JE moet gewoon veel rondvragen.
Om zowel open sollicitaties te doen, als sollicitaties gericht op een specifieke opdracht, veel in de branche magazines te lezen en gebruik te maken van je netwerk, waarvan velen denken dat ze die niet hebben. JE moet gewoon veel rondvragen.