overdrijven is ook een vak
Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die onderscheid blijven maken, maar als ik de werkelijkheid bekijk zie ik Islamitische vrouwen zonder hoofddoek beter geaccepteerd worden door de maatschappij, dan die mensen MET hoofddoek.
Misschien is een algheel verbod ook iets overdreven, maar een verbod op het werk en op school zou in mijn ogen snel moeten worden ingevoerd.
Zelf stoor ik mezelf er behoorlijk aan als ik iemand met een hoofddoek in een winkel zie staan. Dit past vaak niet bij de bedrijfskleding en het is in mijn ogen een raar gezicht. Op straat erger ik me er overigens veel minder aan.
Ik ben zelf een trotse bezitter van een piercing die ik voor m'n werk uit moet doen, maar een islamitische vrouw zal het afdoen van hun hoofddoek uiteraard weigeren.
dit is natuurlijk geen goede vergelijking, maar het gaat hier wel over het aanzicht voor een eventuele klant.
Dat het een religieus symbool is en dat het een aantasting is van hun religie is in mijn ogen overdreven. Het is overigens wel een aantasting van hun cultuur in Nederland.
In mijn ogen zal het echt niet lang meer duren voordat dit hiet ook wordt verboden omdat de voordelen hiervan niet tegen de nadelen opwegen.. |