Partyflock
mauzz
donateur!
DEN HAAG - Een groep van ongeveer tweehonderd mensen demonstreert zaterdagmiddag in Den Haag tegen het aanstaande verbod op het dragen van hoofddoekjes in Frankrijk.­ De betogers, mannen, vrouwen met hoofddoek, kinderen en een groep Sikhs, zijn uit het hele land naar Den Haag gekomen.­

Ze verzamelden in de voormiddag op het Malieveld en trekken later naar de ambassade van Frankrijk om hun ongenoegen te uiten over het hoofddoekjesverbod.­ De aanwezigen dragen spandoeken met zich mee met teksten als ‘De ware vrijheid is een vrijheid van keuze’.­

De actiegroep voor vrijheid van religie en expressie vindt dat Frankrijk de verkeerde middelen kiest om de secularisatie te waarborgen.­ Het nieuwe wetsvoorstel tast volgens de initiatiefnemers van de demonstratie de essentie van de democratie aan.­

Geloof is geen vrije keuze.
laatste aanpassing 24 januari 2004 21:03 door een medewerker
909
donateur!
Waarom zou je wel met een groep mensen rekening moeten houden terwijl ze westerse waarden niet erkennen? Waarom zouden hun daarvan vrijgesteld moeten zijn? Dat klopt toch ergens niet...­
(ik heb het hier over de fanatiekere moslims)
past
2 demon: als je het er niet mee eens bent hoef je nog niet te oordelen over hem als persoon?! over het al dan niet gebanned zijn (waar je, al zou het zo zijn, de oorzaak niet van zou kennen).­
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:03
angxz
Demon, verdiep je liever eerst in iets voordat je een oordeel geeft! wat een nonsense
Vip
donateur!
Misschien dat Ozzie veel recht lult, maar in dit geval kan ik me wel vinden in zijn standpunten.­
OzziE_O
donateur!
ik heb al een tijdje een probleem hier op pf met demon squad...hij kan het niet echt hebben dat ik objectieve informatie geef waar hij niet achterstaat...en dan probeert ie me publiekelijk voor schut te zetten..

ik moet er alleen maar hard om lachen. als ik het niet eens ben met andersmans standpunten, dan heb ik daar respect voor mits hij ze kan beargumenteren...ik heb bij demonsquad tot nu toe nog niet veel motivatie en onderbouwing gezien in zijn posts, dan het afkankeren van allochtonen. sorry voor mijn woordgebruik btw.

Ik ben dus geen moslim turk...maar ik ben zo slim geweest om mij te verdiepen in de zaken waar ik graag over mee praat.
Ik weet ook denk ik een stuk beter hoe het allemaal in elkaar steekt dan een buitenstaander en meelopert (qua gedachtenwijze en uitspraken) als demonsquad.

En toch blijf ik beleefd, terwijl meneertje het zo nodig vind om te zeggen dat ik poep praat :S
DemonSquad
~ wen ~ 25 januari 2004 18:03
2 demon: als je het er niet mee eens bent hoef je nog niet te oordelen over hem als persoon?! over het al dan niet gebanned zijn (waar je, al zou het zo zijn, de oorzaak niet van zou kennen).­laatste aanpassing: 25 januari 2004 18:03

Jaja hij is toch helemaal niet gebanned?
jezus een grapje mag ook al niet meer.
Daarom heb ik maar ff snel een [edit] achter gezet.

angxz 25 januari 2004 18:03
Demon, verdiep je liever eerst in iets voordat je een oordeel geeft! wat een nonsense

En dat doe ik niet denk je?
Al die documantaires volg ik op tv.
En de krant lees ik elke dag goed door.
Dus ben echt wel op de hoogte.
Ik ga er geen boeken ofzo over lezen, daar heb ik geen tijd voor.

Ik ben er gewoon voor dat die hoofddoekjes afgeschaft moeten worden, mag toch?
past
2 demon: blij zijn dat iemand gebanned is, is niet grappig.­
en áls het zo was geweest dat ozzie gebanned was, dan had je de oorzaak er niet van geweten, dus dan kan ik alleen maar conluderen dat je hem niet mag als persoon (om wat voor een reden whatsoever)
DemonSquad
OzziE_­O 25 januari 2004 18:09

donateur! ik heb al een tijdje een probleem hier op pf met demon squad...­

Ow, ik weet van niets :-)
Blijkbaar heb je problemen met mijn aanwezigheid.
OzziE_O
donateur!
vip het is niet mijn intentie om dingen recht te lullen. Ik noem maar een voorbeeld. Het gaat hier over frankrijk..en geheel andere leefomgeving dan nederland. Hebben jullie de situatie in frankrijk meegemaakt? wat er daar allemaal gebeurd, hoe de fransen qua karakter zijn en qua gedachtenwijzen...ne­en...Jullie zien een weerspiegeling op de nederlandse cultuur en de gang van zaken in nederland. En daar baseren de meesten hun mening op.
Wat ik trouwens heel fout vind. Wat ik probeer te zeggen is dat daar een andere grondslag ligt aan bepaalde redenen...o.a. de trotheid van een fransman.

Mensen weten als ze het berichtje allochtonen horen, gelijk wel te zeggen hoe ze er over denken, ook al heeft het geen fuck met het onderwerp te maken. Uiteindelijk moet het er hier altijd op neerkomen dat allochtonen een stel slechterikken zijn...dat moslims niet deugen...en dat alle zandvrouwtjes klote hoofddoekjes hebben...ow ja en we zijn terristen eerste klas.
:S

en weet je waardoor dat nou komt? Omdat men er niets vanaf weet...men roept maar wat het hoort. Men vind wel dat allochtonen zich geweldig moeten aanpassen aan nederland e.d. maar omgekeerd kan ik zeggen: kijk eens in die cultuur, kijk wat er speelt....kijk naar waar het eigenlijk om draait.
KIJK GEWOON.
jullie denken het allemaal te weten, maar op die manier slaan jullie de spijker totaal verkeerd.

En ja als westerse turk (die wel goed geïntegreerd is) vind ik het belangrijk dat ik wel de juiste informatie kan verschaffen, omdat ik het niet eens ben met het feit dat hassan en alleman maar over 1 kan geschoren worden.
past
Ow, ik weet van niets :)
Blijkbaar heb je problemen met mijn aanwezigheid.

of hij heeft een probleem met het probleem dat je duidelijk met hem hebt:

Mooi dat Ozzi een ban heeft.­
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:16
DemonSquad
~ wen ~ 25 januari 2004 18:12
2 demon: blij zijn dat iemand gebanned is, is niet grappig.­
en áls het zo was geweest dat ozzie gebanned was, dan had je de oorzaak er niet van geweten, dus dan kan ik alleen maar conluderen dat je hem niet mag als persoon (om wat voor een reden whatsoever)

gwen gwen gwen..
Daar gaat het helemaal niet om!
Je maakt nu problemen die er niet zijn.
Ik vond het wel grappig dat ie dat in zijn icoontje heeft gezet, omdat het dan "lijkt" dat ie een ban heeft.
En dat merkte ik op!
klaar. discussie hierover gesloten wat mij betreft.
OzziE_O
donateur!
en dat doe ik niet denk je?
Al die documantaires volg ik op tv.
En de krant lees ik elke dag goed door.
Dus ben echt wel op de hoogte.
Ik ga er geen boeken ofzo over lezen, daar heb ik geen tijd voor.

dus met alle subjectieve documantairen op tv kan jij een concreet en duidelijk beeld vormen van wat er in de allochtone gemeenschap speelt...door documantaires te volgen van hypocriete verslaggevers en stemmingmakers, weet jij te zeggen hoe een cultuur in elkaar steekt? en je leest de krant? zo man...weet je ook dat de krant nummer 1 is met het naar buiten brengen van slecht nieuws...het zijn namelijk de kranten die alleen maar allochtone criminele gevallen beschrijven, zonder ook aandacht te besteden aan al het goede wat ze doen.

en nee je hebt gelijk..ik zou ook maar geen boeken lezen, straks kom je nog eens juiste eerlijke en goede informatie tegen over moslims en andere culturen :S

Ik ben er gewoon voor dat die hoofddoekjes afgeschaft moeten worden, mag toch?
tuurlijk mag dat, maar leg me eens uit waarom wil je die dingen zo graag weg hebben? omdat je t vervelend vind dat je die mooie hoofdjes van die vrouwen niet kan zien? omdat de doeken mooi en duur zijn? omdat je het belachelijk vind staan bij een vrouw?
als het laatste zo is, dan ben jij er 1 di egeen respect voor anderen heeft...­en dan heb je helemaal geen recht van praten.­
Leg mij maar eens uit waarom...­HET WAAROM van dat je het niet wilt zien? waarom heb jij er last van?

ow en nog iets kom niet met argumenten aan zoals...­ja maar in de klas mogen we ook geen petjes dragen...­en hoofddoek is uit geloofsovertuiging (wat trouwens in de grondwet staat....­vrijheid van het uitoefenen van geloof).­ petjes is voor de fun, of omdat je te lui bent om je haren te doen.­

En als jij hoofddoekjes wilt verbieden, dan moet je ook even in het christendom kijken, en de duizenden nonnen hier in nederland ook verbieden om hun gewaden en bedekte hoofdjes ook verbieden.­!!!!!!!!

zo denk ik erover :)
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:29
past
2 demon:
Ik vond het wel grappig dat ie dat in zijn icoontje heeft gezet, omdat het dan "­lijkt"­ dat ie een ban heeft.­

waar je lekker laat achter kwam. te laat aangezien je al had bemerkt hoe prettig een ban jou leek.

maar oke, als jij de discussie wil sluiten, prima.
laat het alleen even duidelijk zijn dat ik hier een stuk meer respect en waardering kan opbrengen voor mensen als ozzie, die hun mening onderbouwen en anderen niet direct beoordelen of aanvallen zonder dat ook maar enigszins ergens op te baseren.
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:21
DemonSquad
OzziE_­O 25 januari 2004 18:14

donateur! vip het is niet mijn intentie om dingen recht te lullen.­ Ik noem maar een voorbeeld.­ Het gaat hier over frankrijk..­en geheel andere leefomgeving dan nederland.­ Hebben jullie de situatie in frankrijk meegemaakt? wat er daar allemaal gebeurd, hoe de fransen qua karakter zijn en qua gedachtenwijzen...­ne­<wbr />en...­Jullie zien een weerspiegeling op de nederlandse cultuur en de gang van zaken in nederland.­ En daar baseren de meesten hun mening op.­
Wat ik trouwens heel fout vind.­ Wat ik probeer te zeggen is dat daar een andere grondslag ligt aan bepaalde redenen...­o.­a.­ de trotheid van een fransman.­

Voorbeeld : Als ik in de bank kom en zie een moslimse jongedame zitten achter het loket met een hoofddoekje om dan vind ik dat echt niet passend!

Als ik door het ziekenhuis loop en ik zie een verpleegkundige lopen die een patient op bed duwt en ze heeft een hoofddoekje op dan vind ik dat echt niet passend!

Ik vind het gewoon niet passend in de Westerse wereld.
En dan ben ik helemaal niet rascistisch of wat dan ook.
Ik ben blij dat we in een multiculturele samenleven leven.
In feite zou je dan moeten zeggen laat iedereen in zijn waarde, dus hoofddoekjes mag.
Maar ik vind het gewoon nix.
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:26
DemonSquad
En als jij hoofddoekjes wilt verbieden, dan moet je ook even in het christendom kijken, en de duizenden nonnen hier in nederland ook verbieden om hun gewaden en bedekte hoofdjes ook verbieden.!!!!!!!!

Jah goed!! :)
Ik vind het best!
Väthischist
ff ontopic: Hebben we het nu over hoofddoeken op school of over hoofddoeken in het algemeen.­
En als het over de school gaat: Hebben we het over leraressen of over scholieren?
909
donateur!
Zowel leerlingen als leraressen.­
DemonSquad
ik meende dat het in Frankrijk alleen op scholen van toepassing was.­
Leraressen en leerlingen.­
909
donateur!
Niet alleen op scholen, het gaat verder.­ In alle publieke functies en overheidsinstanties.­
Het is toch ook te gek dat in Nederland agentes rondlopen met hoofddoekje?
OzziE_O
donateur!
Voorbeeld : Als ik in de bank kom en zie een moslimse jongedame zitten achter het loket met een hoofddoekje om dan vind ik dat echt niet passend!

Als ik door het ziekenhuis loop en ik zie een verpleegkundige lopen die een patient op bed duwt en ze heeft een hoofddoekje op dan vind ik dat echt niet passend!
WAAROM vind je het niet passend dan..is het waarom nou zo moeilijk :S :S

nee maar het is wel passend als je met een baard en zo een joods petje opkomt dagen...het is wel passend als je gekleed als non op komt dagen....wat is dan wel passend? om in je spijkerbroekje en je afgeragte kleding te bank binnen te stappen? of om zo in het ziekenhuis te liggen? ik snap je punt niet....ik vind het namelijk lichtelijk ordinair om je als een stuk vuil in openbare gelegenheden te vertonen :)
maar dat ben ik....

ik vraag je alleen om de grondslag achter je gedachten weer te geven, maar je roept alleen maar wat er mankeerd en wat je niet bevalt, maar het waarom ?????? blijkt gewoon dat je alleen maar kan zeiken en geen duidelijke beargumentatie kan geven in mijn ogen...

Ik vind het gewoon niet passend in de Westerse wereld.
waarom dan? omdat mensen zich anders kleden dan jij? heb je dat nooit op school geleerd, respect voor hoe iemand is, voor wat ie draagt en in wat ie geloofd? ik heb gewoon het gevoel dat jij niet of weinig verstand hebt van de normen en waarden die de nederlandse maatschappij jou probeert mee te geven

En dan ben ik helemaal niet rascistisch of wat dan ook. toch geef je telkens heel duidelijk aan dat je ze hier liever niet hebt toch?...­ow ja dat is toch dat je nationalistisch bent (of hoe jullie dat ook willen noemen)

Ik ben blij dat we in een multiculturele samenleven leven.
ik zeg: ik geloof er geen zak van...­als je blij bent dan zou je niet mekkeren om die kleine dingen die gewoon bij een geloof of cultuur horen

In feite zou je dan moeten zeggen laat iedereen in zijn waarde, dus hoofddoekjes mag.
Maar ik vind het gewoon nix.
precies en dat is nou wat ik je zeg....­jij kan geen mensen in hun waarde laten, dus verwacht het omgekeerde ook niet

-------------------------------

nu geef je nog steeds geen goede onderbouwing demon squad :S
OzziE_O
donateur!
909 dan wil ik er nog even op inspringen.­

we hebben het dus over scholen en openbare gebouwen e.­d.­?

ik haal dit onderwerp nu al voor de zoveelste keer aan, maar ik vind persoonlijk dat een ambt in functie of wat dan ook, tijdens de uitvoering van zijn functie, zich niet fysiek mag onderscheiden in geloof e.­d.­
wat ik ermee bedoel is dat het niet juist is dat je aan een ambt in functie (het zij een politie, een lerares enz) kan zien van welk geloof diegene afkomstig is.­ Een ambt moet immers onafhankelijk zijn...­en geen voorkeuren uitstralen.­

anywayz t laatste wak ook al tig x heb gezegd is: in turkije is het gewoon niet toegestaan om op hogescholen of universiteiten met een hoofddoekje rond te lopen, puur vanwege t gezeik tussen moslim en niet moslims o.­a.­
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:37
Vip
donateur!
ik haal dit onderwerp nu al voor de zoveelste keer aan, maar ik vind persoonlijk dat een ambt in functie of wat dan ook, tijdens de uitvoering van zijn functie, zich niet fysiek mag onderscheiden in geloof e.­d.­
wat ik ermee bedoel is dat het niet juist is dat je aan een ambt in functie (het zij een politie, een lerares enz) kan zien van welk geloof diegene afkomstig is.­ Een ambt moet immers onafhankelijk zijn...­en geen voorkeuren uitstralen

Helemaal mee eens en ik ben ook tegen aparte scholen voor moslims/cristenen/joden ed.
909
donateur!
wat ik ermee bedoel is dat het niet juist is dat je aan een ambt in functie (het zij een politie, een lerares enz) kan zien van welk geloof diegene afkomstig is.­ Een ambt moet immers onafhankelijk zijn...­en geen voorkeuren uitstralen.­

Absoluut mee eens, ik heb geen moeite met een bankbediende met hoofddoekje of keppeltje. Maar een ambt moet idd onafhankelijk zijn. Zo vind ik ook veel tatoeages niet kunnen in zulke functies. Ik sluit liever een lening in de bank af bij iemand met een hoofddoekje dan bij punker.;)
laatste aanpassing 25 januari 2004 18:47
DemonSquad
Ozzie -->

Waarom?
Nou omdat we toch ook niet op Klompen gaan lopen in Turkije als dat hier traditie is.­

We zetten toch ook niet een katholieke kerk in turkije neer?

Wat ze daar normaal vinden, prima.­
Maar val ons er niet mee lastig.­

Ze willen graag behandeld worden als Nederlanders toch?
Gedraag je dan ook als een Nederlander.­
Het onderscheid komt alleen door zulke dingen.­
En ik weet het je hebt heus wel weer een leuk antwoord terug.­ Maar ik ga eten nu dus het duurt ff voordat ik weer een post doe.­
DemonSquad
909 25 januari 2004 18:46

donateur! ik haal dit onderwerp nu al voor de zoveelste keer aan, maar ik vind persoonlijk dat een ambt in functie of wat dan ook, tijdens de uitvoering van zijn functie, zich niet fysiek mag onderscheiden in geloof e.­d.­

Absoluut mee eens, ik heb geen moeite met een bankbediende met hoofddoekje of keppeltje.­ Maar een ambt moet idd onafhankelijk zijn.­ Zo vind ik ook veel tatoeages niet kunnen in zulke functies.­ Ik sluit liever een lening in de bank af bij iemand met een hoofddoekje dan bij punker.­ laatste aanpassing: 25 januari 2004 18:47

Nu ga je dus op uiterlijk onderscheid maken.
Dat vind ik ook slecht.
Dokiepokie
Absoluut mee eens, ik heb geen moeite met een bankbediende met hoofddoekje of keppeltje.­ Maar een ambt moet idd onafhankelijk zijn.­ Zo vind ik ook veel tatoeages niet kunnen in zulke functies.­ Ik sluit liever een lening in de bank af bij iemand met een hoofddoekje dan bij punker.­

Wat zegt het nou weer over iemand als diegene zich anders kleed dan wat JIJ gepast vindt.­ Er zijn zoveel dingen die anderen niet vinden kunnen, zullen we gewoon met z'n allen stil op de bank gaan zitten.­ (maar wie een net pak aan heeft mag trouwens wel praten hoor)

Ik vind dit toch aardig kortzichtig 909.­

Iedereen maar zeuren dat de tolerantie te ver door schiet, we zijn juist vaak niet tolerant genoeg.­
Vip
donateur!
909 heeft wel gelijk, kleren maken de man.­
OzziE_O
donateur!
DemonSquad 25 januari 2004 18:48
Ozzie -->

Waarom?
Nou omdat we toch ook niet op Klompen gaan lopen in Turkije als dat hier traditie is.
ik vind dit zo naief...nee dat is een traditie....dat is een onderdeel van een cultuur...snap dat dan. en hoofddoeken is weer wat anders, dat is een geloofsovertuiging...maar ik wil niet lullig doen..maar nederland verkoopt bijvoorbeeld in amsterdam ALTIJD klompen als souveniers....das t handelsmerkje van nederland...dus ik zou idd niet verbaast zijn als er in turkije, japan, china enz naast sars ook klompen voorkomen :)

We zetten toch ook niet een katholieke kerk in turkije neer?
dit is weer zo een domme go with the flow opmerking....iedereen roept dit weet je dat..niets nieuws...kennelijk is het wel nieuw voor jou als je hoort dat er in turkije kerken staan ja...dat er in turkije bijvoorbeeld ook synagogen staan. En als ze in een land niet gebouwd worden, dan komt het omdat er geen vraag of behoefte naar is. Hier is er kennelijk wel behoefte aan een moskee (of meer, waar ik het ook niet helemaal mee eens ben, want ze schieten als paddestoelen uit de grond)......in turkije is er dus ook behoefte aan bijvoorbeeld kerken e.d. omdat er gewoon vele culturen samen leven...en als er in andere lander behoefte zou zijn naar kerken zouden die er ook komen..
Dit maakt jou standpunt hierop..of eerder gezegd jou kortzichtigheid op dit onderwerp, compleet overbodig :)

Wat ze daar normaal vinden, prima.
Maar val ons er niet mee lastig.
je belemmert ze dus in hun vrijheid van meningsuiting en geloof, iets waar nederland een belangrijk onderwerp ervan in het wetboek heeft opgenomen...in andere woorden je bent geen volmaakt nederlander...jij noemt het als lastig vallen, omdat je eraan irriteert (en je kan niet eens normaal uitleggen waarom :S)..en helaas niet anders

Ze willen graag behandeld worden als Nederlanders toch?
waar heb je dat gelezen? je roept nu dingen die je feitelijk niet hard kan maken.­
Gedraag je dan ook als een Nederlander.
dat zeg ik..­jou interpretatie welke nergens op slaat....­en ik vind jou ook geen goed geïntegreerde nederlander met al je haat en neid

Het onderscheid komt alleen door zulke dingen.
En ik weet het je hebt heus wel weer een leuk antwoord terug. Maar ik ga eten nu dus het duurt ff voordat ik weer een post doe.
jij noemt het leuke antwoorden terug geven..­ik noem het onderbouwen en beargumenteren..­jij neemt een standpunt in...­ik ga ermee in discussie...­neem jij ook eens wat moeite om dit te doen, in plaats van de vraag terug kaatsen op een andere manier!
Väthischist
Ik vind dat een hoofddoek overal wel kan behalve bij leraressen.­ De redenen:
1) Ik ben zelf leraar en mag niet eens mn politieke mening uiten omdat ik neutraal moet zijn.­
2) Moslimmeisjes, die ervoor kiezen geen hoofddoek op school te dragen zouden zich onder druk gezet kunnen voelen.­
3) Waar trek je de grens? Als een hoofddoek kan kan in principe ook een Burka (zon sluier met een klein raampje voor de ogen, zie Afghanistan vroeger).­
Dokiepokie
"909 heeft wel gelijk, kleren maken de man."

Ik weet inderdaad dat het op het moment ook zo is,
daar hoef ik het nog niet mee eens te zijn :)

Iemand "minder" vertrouwen door zijn uitstraling/uiterlij­k klopt ook al niet. Ik snap ook wel dat je dat erg moeilijk tegengaat, maar dat is iets anders dan er altijd maar mee akkoord gaan.

We zijn toch zogenaamd de enige denkende diersoort? Hoezo bedenken we dan de helft van de tijd niet dat je niet aan een uiterlijk teken kan zien hoe iemand in elkaar steekt?
909
donateur!
Ik sluit me bij Viptweak aan.­ Iemands uiterlijk zegt wat over die persoon, niet zijn karakter maar wel over zijn algemene visie en wereldbeeld.­ Daar is niks kortzichtigs aan.­ In principe heeft Dokiepokie wel een punt, maar alleen werkt de wereld gewoon niet zo.­
Väthischist
Hoezo bedenken we dan de helft van de tijd niet dat je niet aan een uiterlijk teken kan zien hoe iemand in elkaar steekt?

Omdat vele mensen met hun uiterlijk proberen te benadrukken hoe ze in elkaar zitten of denken (zie punkers of zo, om 909's voorbeeld te nemen).

edit: overbodig, 909 was weer net iets sneller...
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:09
Dokiepokie
"algemene visie en wereldbeeld"

Je mag toch ook anders over dingen denken? Wanneer een punker bij de bankt werkt, kan je er toch van uit gaan dat de bank weet dat hij zijn werk goed doet.

Maar mensen benadrukken ook hoe ze over sommige dingen denken, inderdaad. Je weet alleen nooit, wat iemand zijn bedoeling exact is.

Ik vergelijk het dan met kunst, je ziet enkel hoe het eruit ziet. De helft van de tijd kan je alleen gissen wat de kunstenaar bedoelt.

Net zoals je aan kleding niet ziet wat de achterliggende gedachte is. Het is erg knap als jij de bedoelingen van een ander weet.

Als je de bedoelingen toch al weet, dan hoef je ook niet naar z'n kleren te kijken :)
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:15
Väthischist
Je mag toch ook anders over dingen denken? Wanneer een punker bij de bankt werkt, kan je er toch van uit gaan dat de bank weet dat hij zijn werk goed doet.­

Die combinatie kan bijvoorbeeld best, maar als ik denk dat een echte punker van begin de jaren 80 (die dus echt voor anarchie stonden) een baan als rechter of politieagent uitoefent...;)

OK, daar zou een echte anarchist toch niet voor kiezen, maar toch...
909
donateur!
Dokiepokie: Een echte filosoof aan het woord. (y)
Maar punkers hebben over het algemeen een afkeer van het door hun genoemde 'kapitalisme'. Dus een punker bij de bank zou zijn werk misschien wel goed doen, maar heeft tegelijk een afkeer van het finacieel systeem waar hij nu ook deel van uit maakt. Dus voert hij een strijd met zijn principes, zou hij zijn werk dan nog wel goed doen? Ik heb daar mijn twijfels over, gewoon een gevoelskwestie. Het klopt op de een of andere manier niet.
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:19
OzziE_O
donateur!
maar lieve mensen, we dwalen heel erg af van het eigenlijke onderwerp nu ;)
Dokiepokie
We dwalen af, maar het is wel relevant :)
Vip
donateur!
Dokiepokie, jij valt zeker ook op lelijke wijve, omdat hun innerlijk zo mooi is?

Uiterlijk zegt gewoon veel over je en mensen die dat ontkennen doen dat omdat ze lelijk zijn :devil:
Dokiepokie
ik ben dan ook spuuglelijk :)
Ik val dan ook niet op lelijke wijve, ik ben dolblij als 1 het met me wil doen :P

Maar ik val idd op vrouwen die ik aantrekkelijk vind, dwz dat de ander er niet mag zijn. (afhankelijk van het moment ;))
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:37
Vip
donateur!
Nou en dat is niet alleen met wijve oppikken in de kroeg, maar met alles.­

Je voelt je een stuk prettiger met iemand waar je vertrouwd bij voelt.­
Bij de bank is dat een mijnheer in pak
In de kroeg een dik wijf met bloemjurk
En voor de klas van mn kinderen iemand die mijn kinderen niet met een tunnelvisie opvoed.­
Dokiepokie
"Maar ik val idd op vrouwen die ik aantrekkelijk vind, dwnz dat de ander er niet mag zijn" (was de n vergeten)

Over kinderen, waarom moet een leraar neutraal zijn maar mag een ouder een kind zoveel indoctrineren als hij/zij wil?

Ze mogen toch met verschillende personen/meningen in aanraking komen? Mensen kunnen vaak ook zelf bedenken wat ze ergens van vinden.
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:44
Vip
donateur!
Over kinderen, waarom moet een leraar neutraal zijn maar mag een ouder een kind zoveel indoctrineren als hij/zij wil?

Het zijn MIJN kinderen, IK bepaal hoe ik ze opvoed en niet de school.
Dokiepokie
Ik ben een kind van mijn vader (en moeder).­

Ik denk toch heel anders over dingen dan dat mijn vader doet.­ (ben ook wel aan het puberen natuurlijk)
Dat kind bedenkt zelf(later) ook wel wat hij/zij wel of niet goed vindt.­

Dat het uit jouw (immense) piemel(tje) afkomstig is maakt het nog niet jouw prive bezit.­
laatste aanpassing 25 januari 2004 19:47
HideS
Ik zeg maar 1 ding, die Ozzie is goed bezig :jaja:
Vip
donateur!
maakt het nog niet jouw prive bezit

Nee, maar toch bepaal ik zelf hoe ik het opvoed.
Dokiepokie
Point taken.­
bla
En als ze in een land niet gebouwd worden, dan komt het omdat er geen vraag of behoefte naar is.­

In Saudi-Arabie staan geen kerken en deze mogen daar ook niet gebouwd worden. Maar verder, zelfs in Iran staan kerken!
OzziE_O
donateur!
­[img]http://home.zonnet.nl/forum_spam1/post_related/hints/images/0454.jpg[/img]

had ik even zin in :P
------------------

Wanderers Agression 25 januari 2004 19:47
Ik zeg maar 1 ding, die Ozzie is goed bezig
----------------------
wat wordt hiermee bedoeld?
Väthischist

Ik zou mijn kinderen nooit indoctrineren maar opvoeden tot vrij en kritisch denken... En hetzelfde eis ik ook van zn leraren...
Vip
donateur!
Ik zou mijn kinderen nooit indoctrineren maar opvoeden tot vrij en kritisch denken...­ En hetzelfde eis ik ook van zn leraren...­

Juist en als dr dan eentje met een hoofddoek wiskunde geeft, dan boeit me dat niet.
Maar als er eentje godsdienst geeft of iets dergelijks .... :s