Partyflock
 
Forumonderwerp · 639910
­ Nederland
 
Hallo :)

Ik ben op dit moment op rondreis in Australie, en als ik straks weer thuis kom, dan wil ik graag op een cruise schip gaan werken.... heeft iemand ervaring met dit???

Let me know :D

:hug:
nee geen ervaring met cruiseschip...
Maar waar zit je in australie? ben daar begin dec ook!!
 
ja een vriendin van me heeft een 9 maanden op een cruiseschip gewerkt, als kapster.
Kweet niet welke richting jij wilt werken???
ik heb er niet direct ervaring mee, maar weet er wel wat van...
heb mn afgelopen zomervakantie met mn ouders doorgebracht op een cruiseschip in het caribisch gebied..

wat info gevraagd ook over werken op zo'n schip, maar het is wel afzien...

7 dagen per week werk, 8/9 maanden lang, de hele dag alleen maar werken, eigenlijk alleen 's avonds vrij, maar dan moet je slapen. Je hebt geen vrije dagen tussendoor, alleen als je die 8/9 maanden gehad hebt dan heb je 3/4 maanden vrij. Voordel is wel dat je al je verdiende geld belastingvrij ontvangt :) Je werkt dus 8 maanden lang elke dag belasting vrij, en je hebt vrijwel geen mogelijkheden om je geld uit te geven...chi-ching......
laatste aanpassing
 
Niet helemaal waar, kennis werkt op Disney boot, het eten is er miserabel slecht voor de werknemers, dus hij geeft heel wat geld uit aan eten als ze aan wal zijn.
Hij werkt 6 dagen per week, is onderaan begonnen en in 5 jaar tijd behoorlijk opgeklommen in functie.
De ruimte die ze hebben in heel erg klein, en als je contract afloopt is het altijd de vraag of ze je nog willen hebben voor een volgende termijn.
Vergeet ook niet dat er heeeeeeeeeeel veel nationaliteiten op de cruise ships werken en dat dat heel veel irritaties meebrengt.
Het voordeel is wel dat je veel van de wereld ziet en als je avontuurlijk bent ingesteld zou ik het zeker doen, maar ga eerst de nodige info opvragen want het isb denk ik geen rozegeur en maneschijn .
Artiest Deztro
Volgens mij zijn er rederijen in amsterdam en rotterdam die personeel aannemen...

Heb er zelf ook al eens aan gedacht, maar het is wel gruwelijk afzien ...
 
7 dagen in de week werken, maanden lang. Nooit vrij.

Je moet er tegen kunnen...
 
Jeps die vriendin van mij moest ook de HELE dag werken, en ze sliep in een hutje met nog 3 man '(in een hele kleine ruimte) , het enige aan privacy wat je hebt is je bed en de plee :S
Voor de rest verdiend het wel lekker en je bent een hele ervaring rijker.
Vergeet ook niet dat er heeeeeeeeeeel veel nationaliteiten op de cruise ships werken en dat dat heel veel irritaties meebrengt.


klopt inderdaad

Niet helemaal waar, kennis werkt op Disney boot, het eten is er miserabel slecht voor de werknemers, dus hij geeft heel wat geld uit aan eten als ze aan wal zijn.


dat verschilt ook per schip en organisatie natuurlijk....maar gangendiners zal je niet voorgeschoteld krijgen inderdaad
laatste aanpassing
Het is idd zo dat er een groot verschil is tussen de reders waarvoor je zou gaan werken.
Ik kan je wel vertellen dat er bij de Holland America Line voor het nautische personeel de regel is dat het 4 maanden werken is en daarna 2 maanden vrij.
De 4 maanden dat je werkt is het idd 7 dagen in de week werken en je maakt dan ongeveer 10 uur per dag.
Ik heb het vermoeden dat die regel ook van toepassing is op de andere vacatures ( de baantjes die niets te maken hebben met techniek en het onderhouden van de buitenkant van het schip )
Als je hier meer over wilt weten dan moet je eens kontakt zoeken met het kantoor van de H.A.L. in Nederland
P.O. box 949
3200 AW Spijkenisse

Er zijn naast de H.A.L. natuurlijk meer rederijen waarvoor je zou kunnen gaan werken maar over de arbeidsvoorwaarden daar kan ik je niets zeggen.
 
ik zal die in ieder geval niet boeken.
Die boot naar volendam /amsterdam is er nog steeds niet.
Hij zal er in ieder geval 5 december wel wezen:)
 
Als je als Naut aan de slag wilt, kun je beter bij de KM gaan.
verdien je veel meer, en ben je vaker vrij, en sweekends altijd, behalve als je een wachtje moet lopen natuurlijk.
 
Hey luitjes bedankt voor jullie reactie :)

Ik weet dat het echt hard werken is. Maar heb de centjes echt errug hard nodig. Ik zou het liefste op een Americaans 8)schip willen werken, want daar zijn ze nog al gul met tips :yes: Gunstig :D

Als jullie nog meer tips en info hebben, laat maar weten hoe meer hoe beter.

Santje: ik zit in Perth, west australie, en vlieg binnenkort naar sydney om daar weer te gaan werken. laat maar weten waar je bent, wie weet kom ik je nog ergens tegen :)

:hug:
als je in perth zit, ben je dan misschien een van deze jongens tegen gekomen: Bart dick (nic) erwin of roel? dat zijn vier vrienden van me die ook in perth zitten....
Air-Core : Belastingvrij !!!! En de fiscus laat dat toe ?? Wil je op een cruiseschip werkt, ben je wettelijk verplicht in meerdere landen je inkomsten op te geven, je bent zowel binnenlands als buitelandlands belastingplichtig.
laatste aanpassing
Ehm ik zal even voor je zoeken, ik weet een site waarop je informatie kunt aanvragen! Krijg je allemaal boekjes thuis enzo, ziet er (Y) uit! En je kan mee doen aan een voorlichtingsdag maar dat kost wel geld :S!
 
Geen sex met collega's/passagiers­..
Je mag niet niet dronken zijn aan boord..

Met andere woorden: Wat moet je in hemelsnaam aan boord doen ? Juist; Werken-Slapen-Werken-Slapen-Werken-Slapen..

Je moet ervan houden denk ik.
Taqno-Freak.......je hebt gedeeltelijk gelijk maar als nederlander / nederlandse zijn er manieren om dit te voorkomen hoor.......
In ieder geval kan je gewoon alleen aan de Nederlandse staat je belastingen betalen als je voor de H.A.L. zou gaan werken.
Er zijn nog een paar reders waar je deze regeling voor kan treffen maar die zijn denk ik op 1 hand te tellen en vraag me niet naar de namen van die andere reders.
Om even te reageren op uK ; Het werken / slapen aan boord klopt wel voor een groot gedeelte maar daar staat bv bij de H.A.L. tegen over dat je na 4 maanden werken 2 maanden thuis bent en toch je salaris doorbetaald krijgt omdat je die vele uren hebt gemaakt.
Het niet dronken zijn en geen sex met collega`s / passagiers klopt wel maar ik kan je zeggen dat het dronken zijn in je vrije tijd geen probleem zal zijn als je maar zorgt dat je werk er de volgende dag niet onder lijd.
Sex met collega`s nemen ze je ook niet kwalijk als je goed blijft werken maar het is idd wel zo dat sex met passagiers niet kan.
Het is een manier van werken wat je moet willen en waar je tegen moet kunnen maar je krijgt wel iets van de wereld te zien als compensatie.
Homegrow, Ik hield mijn opmerking expres kort en bondig, om er niet te inhoudelijk in te gaan, maar er zijn nog meer mogelijkheden - verzoek aan fiscus in meerdere landen, zodat er niet dubbel hoeft te worden afgedragen.
Air-Core : Belastingvrij !!!! En de fiscus laat dat toe ?? Wil je op een cruiseschip werkt, ben je wettelijk verplicht in meerdere landen je inkomsten op te geven, je bent zowel binnenlands als buitelandlands belastingplichtig.laatste aanpassing: 13 november 2003 22:50


Ik zat afgelopen zomer op een schip in het caribisch gebied, en ik heb daar gepraat met een meisje dat daar werkte, en ze verdienen daar BELASTINGVRIJ ja....dus dat is lekker....
Werk zelf bij een rederij...maar dan op kantoor. Onze schepen varen o.a. naar Duitsland, Oostenrijk en Hongarije. Voor volgend seizoen zoeken we nog mensen...:)
Air-Core : misschien wordt dat hun verteld ja !!!! Maar inkomsten waar ook ter wereld dienen via de aangifte Inkomstenbelasting aan de inkomstenbelasting te worden gemeld (wettelijk), evenals bijvoorbeeld fooien die restaurantpersoneel krijgen.
 
Hoi Ibizagirl :)

Wat voor banen hebben jullie dan? Horeca of zo?
 
Geen sex met collega's/passagiers­­..
Je mag niet niet dronken zijn aan boord..

das wel een beetje jammer :(
moet ik dan toch maar een dildo meenemen?? :kwijl: ;p
laatste aanpassing
 
zie maar eens iets te vinden jongen..
is echt moeilijk hoor,ook op de binnenvaart.
onthoud dat er veel lui van de Marine weg zijn getrapt, en die willen ze natuurlijk maar wat graag hebben, zat ervaring die lui,
maar...toch succes hoor ;)
 
Fuk, had ik een heel verhaal getyped, crashed de server ofzo :(

Maar goed, even kort nog een keer. Belasting betalen moet je altijd en in principe altijd in nederland. Het enige belasting voordeel dat een nederlandse zeevarende heeft is de zgn. zeedagen aftrek. dit houdt in da je wanneer je meer dan 180 dagen per jaar op zee zit, je per dag 9 pleuro mag aftrekken van je inkomen. Een schijntje dus als 50% van dat inkomen wordt ingehouden, maar goed.
Je kunt proberen met een buitenlands contract hier onder uit te komen, maar de pakkans is groot. je bent dan namelijk niet sociaal verzekerd en bouwt geen pensioen op, zodra je je hiervoor gaat verzekeren val je op bij de fiscus.

Ik heb een aantal jaar gevaren als officier en werkte ong 12-14 uur per dag 7 dagen per week. dit is zo bij veel rederijen, al zijn er waar je 8 uur per dag werkt en zo af en toe eens overwerkt maakt. een overwerk vergoeding had ik niet, ik had zgn. vast overwerk.
de verlofregelingen verschillen nogal van 2 weken op, 2 weken af tot 6 maanden op, 4 maanden af.

Maar goed, ik neem aan dat je niet als officier gaat varen maar als messboy of zo. reken dan iig op 12 uur per dag werk, 7 dagen per week. op een cruise schip veel gezellige avonden in de personeelsbar. passagiersbar zul je niet in alle functies mogen bezoeken.
Op liefdes, c.q. lust gebied is er veel interactie tussen werknemers op een cruise schip, maar wordt geen butterfly, want dan maak je helemaal geen kans meer.

Goede reis
:bounce:
Bij ons zijn er verschillende mogelijkheden: Cabinestewardess, Stewardess, Hoofd Restaurant, Assistent Cruisemanager en Cruisemanager. Dan zijn er nog mogelijkheden voor werken in de keuken en natuurlijk de nautische dienst; maar ik geloof niet dat je op zoek was naar een baan als matroos toch??? :P
 
je kan ook kijken op http://www.info-cruise.nl daar hebben ze ook vaak mensen nodig! Ben zelf bezig met werk zoeken in het buitenland voor m'n stage, heb nbu iets in Frankrijk gevonden, maar misschien is die site wat?
 
info-cruise zijn oplichters
 
Hoezo zijn infocruise oplichters?? HEb namelijk een keer op die site gekeken, maar kreeg een goede indruk van ze.

Tamaaar.... wat ga je in het buitenland eigenlijk doen??

Heb zelf (ook als stage)op een camping gewerkt in Italie en dat is erg leuk (licht er ook maar net aan wat je leuk vind)

Ibiza girl: waar moet ik zijn als ik meer info wil hebben???

:hug:
 
Air core: op welke boot heb je gezeten??
The Explorer of the Seas

van de maatschappij

Royal Caribbean
 
effies wat opheldering:

Als je het slim speelt, hoefje GEEN loonbelasting te betalen. Je verteld de belastingdienst gewoon niets.

Werken op een cruiseschip kan heel leuk zijn, maar ook zwaar vervelend. Een neef van mij is lid van een muziekband die Jazz speelt. Hij heeft een zeer vette tijd gehad (2 maanden) maar daarna begint het toch wel te vervelen.

Mind you, hij deed iets wat hij leuk vindt. Als je na een weekie het al zat bent om serveerster te zijn, en je moet nog 8 maanden.... :kots:

Ja, cruisemaatschappijen ZIJN OPLICHTERS, je werkt voor een loon onder de armoede grens, je leeft van de fooien.

Als je kunt rekenen snap je wel waarom, als er 3000 passagiers zijn, en 1400 man personeel kun je geen hoog loon hebben. De passagiers moeten eten en entertainment hebben. Daarnaast moeten ze vaak de boot nog afbetalen.

Zit er zelf ook aan te denken om te werken daar, maar wel met goede info.
The Smoker met alle respect hoor maar noem me dan de naam van het schip maar eens waar 1400 man personeel op zit en een cappaciteit heeft van 3000 passagiers..........
De 85.000 ton schepen van de H.A.L. hebben maar ruimte voor 1900 passagiers en zelfs de schepen van Carnival hebben die cappaciteit niet.
Er zijn hier en daar wat schepen in bestelling die wel 3000 passagiers kan hebben maar die zijn nog niet operationeel.
Nog even over het feit dat je zegt dat cruisemaatschappijen oplichters zijn.........
Er zijn maatschappijen die idd geen loon betalen aan personeel wat buiten europa komt of wat niet uit amerika komt.......dan heb je het dus over een aantal reders.
Als je gewoon als Nederlander / Nederlandse op een schip werk dan zal je nooit onder het minimum zitten met je poen.
De schepen moet iedere rederij wel afbetalen natuurlijk maar dat is een rekensom voor de reder waar de klant voor moet betalen en in die rekensom zit o.a. ook de personeelskosten.
Als een reder er van uit zou gaan dat kosten van het personeel te hoog is dan heeft hij z`n sommetje niet goed gemaakt en bied hij dus de reizen te goedkoop aan.
 
2 Nymf:
wil voor mn stage 3 maanden naar Frankrijk op een camping werken als receptioniste/animat­rice, heb net sollicitatiegesprek gehad bij Vacansoleil, dus ben heel benieuwd, hoor het binnen 2 weken nu. Als dat niks word, ga ik nog solliciteren bij DoubleA, ook voor werken in Frankrijk, vooral om mn Franse taal op te halen en voor het werk natuurlijk. Via welke touroperator/maatsch­appij heb jij gewerkt?
Uhmmm camping in de winter, moet je me toch eens uitleggen !! Overigens mijn ouders zijn uitzonderingsgevalle­n, daar deze mensen wintersportcampeerde­rs zijn..
 
hey tamaar :)

ik heb voor Eurocamp gewerkt. Heel bijzondere ervaring. Je zult echt terug kijken om een super gave tijd :D
Veel pleizer :flower:
 
ja dank je!! vind het wel spannend allemaal, eerst zien of ze me wel willen tuurlijk, maar het is pas vanaf juli dus duurt nog een tijdje! eurocamp komt me wel bekend voor, nou als vacansoleil niet lukt kan ik het altjid nog daar proberen..thnx!!
 
nog steeds in Perth?? Ben net 2dagen thuis van Perth..
 
Nee zit inmiddeles weer in Melbourne, werken :(
shit money, maar toch heel gezellig.

Zit je nu thuis dan?? Holland thuis, of Ozzie thuis?

Tamaar, het is zeker de moeite waard om al vast je op te geven voor eurocamp. Ze beginnen vroegtijdig met selectie. Je kunt daarna nog altijd beslissen. Voordeel is dat Eurocamp Engels is en dat je behoorlijk goed betaald krijgt :D

Altijd belangrijk!!
homegrow,

het schip wat ik eerder heb genoemd had precies die aantallen passagiers en personeel

was ook wel de grootstste die er op dit moment vaart.
The Explorer of the Seas......
Dat schip heeft volgens de bronnen 1180 man personeel...........­...neemt niet weg dat het een gigantische grote bak is met veel mensen maar met 1180 man personeel stopt het daar.
 
werken op een cruiseschip.. hmm.. het enige wat ik dr ooit over gehoord heb is dat je kei en keihard moet werken, maar ja op zich is dat niet zo erg toch??
heb vorig jaar een tijdje voor selectcamp in zuidfrankrijk gezeten, is echt heel leuk. je wordt echt wel aangenomen hoor, ik werd twee dagen van tevoren opgebeld dat ik moest komen, ze hadden me nog niet eens gezien!! had geen enkele ervaring en mijn frans is ook niet echt dat je zegt vloeiend.. :S maar ja ze zaten ook wel echt op hete kolen dat scheelt.
maar in t hoogseizoen is t supermooi werk!! dus tamaar, veel plezier!!
o ja 1 tipje, zorg dat je genoeg vrije tijd hebt want als je t verkeerd aanpakt ben je van smorgens vroeg tot savonds laat aan t werk..
 
Het lijkt mij wel wat om in mijn zomervakantie (juni t/m augustus) te werken op zo'n cruiseschip.
3 maanden dus!
Als dat dus mogelijk is, voor 3 maanden, wie weet waar k dan goeie informatie erover ken vinden?!
 
Lijkt me dus echt nix allemaal van die verwende varkerns die er lopen bah
 
ik heb 2 jaar via vacansoleil gewerkt en dat beviel super goed! Over het algemmeen is vacansoleil wat flexibeler qua periode dat je werkt, en heb je zelf meer inbreng in het kiezen van de plek waar je heen wil. bij eurocamp moet je of van half mei tm half sept.. (heel seizoen) half mei-half juli. half juli- half september (half seizoen) voor veel studenten is dit niet goed moegelijk omdat het college jaar meestal al op 1 sept of eerder begint. Bij Eurocamp werd mij ook geen plek in Spanje gegarandeerd, en het kan zijn dat je naar engeland moet om te solliciteren. Veel dingen lopen via het hoofdkantoor in Engeland namelijk..
Vacansoleil is gewooon nederlands..
 
Hallo weetje al wat je gaat doen? Want ik wil ook werken op een cruiseschip ben wel benieuwd!
 
Neuh Holland thuis :(

Heb ook altijd wel op een schip willen werken, ik zal het ook alleen doen als ik goed ervoor betaald krijg, werken moet je toch, elke dag is wel wat minder dusja, dan moet er wel wat tegenover staan..