ik heb er niet direct ervaring mee, maar weet er wel wat van...
heb mn afgelopen zomervakantie met mn ouders doorgebracht op een cruiseschip in het caribisch gebied..
wat info gevraagd ook over werken op zo'n schip, maar het is wel afzien...
7 dagen per week werk, 8/9 maanden lang, de hele dag alleen maar werken, eigenlijk alleen 's avonds vrij, maar dan moet je slapen. Je hebt geen vrije dagen tussendoor, alleen als je die 8/9 maanden gehad hebt dan heb je 3/4 maanden vrij. Voordel is wel dat je al je verdiende geld belastingvrij ontvangt Je werkt dus 8 maanden lang elke dag belasting vrij, en je hebt vrijwel geen mogelijkheden om je geld uit te geven...chi-ching......
heb mn afgelopen zomervakantie met mn ouders doorgebracht op een cruiseschip in het caribisch gebied..
wat info gevraagd ook over werken op zo'n schip, maar het is wel afzien...
7 dagen per week werk, 8/9 maanden lang, de hele dag alleen maar werken, eigenlijk alleen 's avonds vrij, maar dan moet je slapen. Je hebt geen vrije dagen tussendoor, alleen als je die 8/9 maanden gehad hebt dan heb je 3/4 maanden vrij. Voordel is wel dat je al je verdiende geld belastingvrij ontvangt Je werkt dus 8 maanden lang elke dag belasting vrij, en je hebt vrijwel geen mogelijkheden om je geld uit te geven...chi-ching......
laatste aanpassing
Niet helemaal waar, kennis werkt op Disney boot, het eten is er miserabel slecht voor de werknemers, dus hij geeft heel wat geld uit aan eten als ze aan wal zijn.
Hij werkt 6 dagen per week, is onderaan begonnen en in 5 jaar tijd behoorlijk opgeklommen in functie.
De ruimte die ze hebben in heel erg klein, en als je contract afloopt is het altijd de vraag of ze je nog willen hebben voor een volgende termijn.
Vergeet ook niet dat er heeeeeeeeeeel veel nationaliteiten op de cruise ships werken en dat dat heel veel irritaties meebrengt.
Het voordeel is wel dat je veel van de wereld ziet en als je avontuurlijk bent ingesteld zou ik het zeker doen, maar ga eerst de nodige info opvragen want het isb denk ik geen rozegeur en maneschijn .
Hij werkt 6 dagen per week, is onderaan begonnen en in 5 jaar tijd behoorlijk opgeklommen in functie.
De ruimte die ze hebben in heel erg klein, en als je contract afloopt is het altijd de vraag of ze je nog willen hebben voor een volgende termijn.
Vergeet ook niet dat er heeeeeeeeeeel veel nationaliteiten op de cruise ships werken en dat dat heel veel irritaties meebrengt.
Het voordeel is wel dat je veel van de wereld ziet en als je avontuurlijk bent ingesteld zou ik het zeker doen, maar ga eerst de nodige info opvragen want het isb denk ik geen rozegeur en maneschijn .
Vergeet ook niet dat er heeeeeeeeeeel veel nationaliteiten op de cruise ships werken en dat dat heel veel irritaties meebrengt.
klopt inderdaad
Niet helemaal waar, kennis werkt op Disney boot, het eten is er miserabel slecht voor de werknemers, dus hij geeft heel wat geld uit aan eten als ze aan wal zijn.
dat verschilt ook per schip en organisatie natuurlijk....maar gangendiners zal je niet voorgeschoteld krijgen inderdaad
laatste aanpassing
Het is idd zo dat er een groot verschil is tussen de reders waarvoor je zou gaan werken.
Ik kan je wel vertellen dat er bij de Holland America Line voor het nautische personeel de regel is dat het 4 maanden werken is en daarna 2 maanden vrij.
De 4 maanden dat je werkt is het idd 7 dagen in de week werken en je maakt dan ongeveer 10 uur per dag.
Ik heb het vermoeden dat die regel ook van toepassing is op de andere vacatures ( de baantjes die niets te maken hebben met techniek en het onderhouden van de buitenkant van het schip )
Als je hier meer over wilt weten dan moet je eens kontakt zoeken met het kantoor van de H.A.L. in Nederland
P.O. box 949
3200 AW Spijkenisse
Er zijn naast de H.A.L. natuurlijk meer rederijen waarvoor je zou kunnen gaan werken maar over de arbeidsvoorwaarden daar kan ik je niets zeggen.
Ik kan je wel vertellen dat er bij de Holland America Line voor het nautische personeel de regel is dat het 4 maanden werken is en daarna 2 maanden vrij.
De 4 maanden dat je werkt is het idd 7 dagen in de week werken en je maakt dan ongeveer 10 uur per dag.
Ik heb het vermoeden dat die regel ook van toepassing is op de andere vacatures ( de baantjes die niets te maken hebben met techniek en het onderhouden van de buitenkant van het schip )
Als je hier meer over wilt weten dan moet je eens kontakt zoeken met het kantoor van de H.A.L. in Nederland
P.O. box 949
3200 AW Spijkenisse
Er zijn naast de H.A.L. natuurlijk meer rederijen waarvoor je zou kunnen gaan werken maar over de arbeidsvoorwaarden daar kan ik je niets zeggen.
Hey luitjes bedankt voor jullie reactie
Ik weet dat het echt hard werken is. Maar heb de centjes echt errug hard nodig. Ik zou het liefste op een Americaans schip willen werken, want daar zijn ze nog al gul met tips Gunstig
Als jullie nog meer tips en info hebben, laat maar weten hoe meer hoe beter.
Santje: ik zit in Perth, west australie, en vlieg binnenkort naar sydney om daar weer te gaan werken. laat maar weten waar je bent, wie weet kom ik je nog ergens tegen
Ik weet dat het echt hard werken is. Maar heb de centjes echt errug hard nodig. Ik zou het liefste op een Americaans schip willen werken, want daar zijn ze nog al gul met tips Gunstig
Als jullie nog meer tips en info hebben, laat maar weten hoe meer hoe beter.
Santje: ik zit in Perth, west australie, en vlieg binnenkort naar sydney om daar weer te gaan werken. laat maar weten waar je bent, wie weet kom ik je nog ergens tegen
als je in perth zit, ben je dan misschien een van deze jongens tegen gekomen: Bart dick (nic) erwin of roel? dat zijn vier vrienden van me die ook in perth zitten....
Taqno-Freak.......je hebt gedeeltelijk gelijk maar als nederlander / nederlandse zijn er manieren om dit te voorkomen hoor.......
In ieder geval kan je gewoon alleen aan de Nederlandse staat je belastingen betalen als je voor de H.A.L. zou gaan werken.
Er zijn nog een paar reders waar je deze regeling voor kan treffen maar die zijn denk ik op 1 hand te tellen en vraag me niet naar de namen van die andere reders.
Om even te reageren op uK ; Het werken / slapen aan boord klopt wel voor een groot gedeelte maar daar staat bv bij de H.A.L. tegen over dat je na 4 maanden werken 2 maanden thuis bent en toch je salaris doorbetaald krijgt omdat je die vele uren hebt gemaakt.
Het niet dronken zijn en geen sex met collega`s / passagiers klopt wel maar ik kan je zeggen dat het dronken zijn in je vrije tijd geen probleem zal zijn als je maar zorgt dat je werk er de volgende dag niet onder lijd.
Sex met collega`s nemen ze je ook niet kwalijk als je goed blijft werken maar het is idd wel zo dat sex met passagiers niet kan.
Het is een manier van werken wat je moet willen en waar je tegen moet kunnen maar je krijgt wel iets van de wereld te zien als compensatie.
In ieder geval kan je gewoon alleen aan de Nederlandse staat je belastingen betalen als je voor de H.A.L. zou gaan werken.
Er zijn nog een paar reders waar je deze regeling voor kan treffen maar die zijn denk ik op 1 hand te tellen en vraag me niet naar de namen van die andere reders.
Om even te reageren op uK ; Het werken / slapen aan boord klopt wel voor een groot gedeelte maar daar staat bv bij de H.A.L. tegen over dat je na 4 maanden werken 2 maanden thuis bent en toch je salaris doorbetaald krijgt omdat je die vele uren hebt gemaakt.
Het niet dronken zijn en geen sex met collega`s / passagiers klopt wel maar ik kan je zeggen dat het dronken zijn in je vrije tijd geen probleem zal zijn als je maar zorgt dat je werk er de volgende dag niet onder lijd.
Sex met collega`s nemen ze je ook niet kwalijk als je goed blijft werken maar het is idd wel zo dat sex met passagiers niet kan.
Het is een manier van werken wat je moet willen en waar je tegen moet kunnen maar je krijgt wel iets van de wereld te zien als compensatie.
Air-Core : Belastingvrij !!!! En de fiscus laat dat toe ?? Wil je op een cruiseschip werkt, ben je wettelijk verplicht in meerdere landen je inkomsten op te geven, je bent zowel binnenlands als buitelandlands belastingplichtig.laatste aanpassing: 13 november 2003 22:50
Ik zat afgelopen zomer op een schip in het caribisch gebied, en ik heb daar gepraat met een meisje dat daar werkte, en ze verdienen daar BELASTINGVRIJ ja....dus dat is lekker....
Fuk, had ik een heel verhaal getyped, crashed de server ofzo
Maar goed, even kort nog een keer. Belasting betalen moet je altijd en in principe altijd in nederland. Het enige belasting voordeel dat een nederlandse zeevarende heeft is de zgn. zeedagen aftrek. dit houdt in da je wanneer je meer dan 180 dagen per jaar op zee zit, je per dag 9 pleuro mag aftrekken van je inkomen. Een schijntje dus als 50% van dat inkomen wordt ingehouden, maar goed.
Je kunt proberen met een buitenlands contract hier onder uit te komen, maar de pakkans is groot. je bent dan namelijk niet sociaal verzekerd en bouwt geen pensioen op, zodra je je hiervoor gaat verzekeren val je op bij de fiscus.
Ik heb een aantal jaar gevaren als officier en werkte ong 12-14 uur per dag 7 dagen per week. dit is zo bij veel rederijen, al zijn er waar je 8 uur per dag werkt en zo af en toe eens overwerkt maakt. een overwerk vergoeding had ik niet, ik had zgn. vast overwerk.
de verlofregelingen verschillen nogal van 2 weken op, 2 weken af tot 6 maanden op, 4 maanden af.
Maar goed, ik neem aan dat je niet als officier gaat varen maar als messboy of zo. reken dan iig op 12 uur per dag werk, 7 dagen per week. op een cruise schip veel gezellige avonden in de personeelsbar. passagiersbar zul je niet in alle functies mogen bezoeken.
Op liefdes, c.q. lust gebied is er veel interactie tussen werknemers op een cruise schip, maar wordt geen butterfly, want dan maak je helemaal geen kans meer.
Goede reis
Maar goed, even kort nog een keer. Belasting betalen moet je altijd en in principe altijd in nederland. Het enige belasting voordeel dat een nederlandse zeevarende heeft is de zgn. zeedagen aftrek. dit houdt in da je wanneer je meer dan 180 dagen per jaar op zee zit, je per dag 9 pleuro mag aftrekken van je inkomen. Een schijntje dus als 50% van dat inkomen wordt ingehouden, maar goed.
Je kunt proberen met een buitenlands contract hier onder uit te komen, maar de pakkans is groot. je bent dan namelijk niet sociaal verzekerd en bouwt geen pensioen op, zodra je je hiervoor gaat verzekeren val je op bij de fiscus.
Ik heb een aantal jaar gevaren als officier en werkte ong 12-14 uur per dag 7 dagen per week. dit is zo bij veel rederijen, al zijn er waar je 8 uur per dag werkt en zo af en toe eens overwerkt maakt. een overwerk vergoeding had ik niet, ik had zgn. vast overwerk.
de verlofregelingen verschillen nogal van 2 weken op, 2 weken af tot 6 maanden op, 4 maanden af.
Maar goed, ik neem aan dat je niet als officier gaat varen maar als messboy of zo. reken dan iig op 12 uur per dag werk, 7 dagen per week. op een cruise schip veel gezellige avonden in de personeelsbar. passagiersbar zul je niet in alle functies mogen bezoeken.
Op liefdes, c.q. lust gebied is er veel interactie tussen werknemers op een cruise schip, maar wordt geen butterfly, want dan maak je helemaal geen kans meer.
Goede reis
Hoezo zijn infocruise oplichters?? HEb namelijk een keer op die site gekeken, maar kreeg een goede indruk van ze.
Tamaaar.... wat ga je in het buitenland eigenlijk doen??
Heb zelf (ook als stage)op een camping gewerkt in Italie en dat is erg leuk (licht er ook maar net aan wat je leuk vind)
Ibiza girl: waar moet ik zijn als ik meer info wil hebben???
Tamaaar.... wat ga je in het buitenland eigenlijk doen??
Heb zelf (ook als stage)op een camping gewerkt in Italie en dat is erg leuk (licht er ook maar net aan wat je leuk vind)
Ibiza girl: waar moet ik zijn als ik meer info wil hebben???
The Explorer of the Seas
van de maatschappij
Royal Caribbean
van de maatschappij
Royal Caribbean
effies wat opheldering:
Als je het slim speelt, hoefje GEEN loonbelasting te betalen. Je verteld de belastingdienst gewoon niets.
Werken op een cruiseschip kan heel leuk zijn, maar ook zwaar vervelend. Een neef van mij is lid van een muziekband die Jazz speelt. Hij heeft een zeer vette tijd gehad (2 maanden) maar daarna begint het toch wel te vervelen.
Mind you, hij deed iets wat hij leuk vindt. Als je na een weekie het al zat bent om serveerster te zijn, en je moet nog 8 maanden....
Ja, cruisemaatschappijen ZIJN OPLICHTERS, je werkt voor een loon onder de armoede grens, je leeft van de fooien.
Als je kunt rekenen snap je wel waarom, als er 3000 passagiers zijn, en 1400 man personeel kun je geen hoog loon hebben. De passagiers moeten eten en entertainment hebben. Daarnaast moeten ze vaak de boot nog afbetalen.
Zit er zelf ook aan te denken om te werken daar, maar wel met goede info.
Als je het slim speelt, hoefje GEEN loonbelasting te betalen. Je verteld de belastingdienst gewoon niets.
Werken op een cruiseschip kan heel leuk zijn, maar ook zwaar vervelend. Een neef van mij is lid van een muziekband die Jazz speelt. Hij heeft een zeer vette tijd gehad (2 maanden) maar daarna begint het toch wel te vervelen.
Mind you, hij deed iets wat hij leuk vindt. Als je na een weekie het al zat bent om serveerster te zijn, en je moet nog 8 maanden....
Ja, cruisemaatschappijen ZIJN OPLICHTERS, je werkt voor een loon onder de armoede grens, je leeft van de fooien.
Als je kunt rekenen snap je wel waarom, als er 3000 passagiers zijn, en 1400 man personeel kun je geen hoog loon hebben. De passagiers moeten eten en entertainment hebben. Daarnaast moeten ze vaak de boot nog afbetalen.
Zit er zelf ook aan te denken om te werken daar, maar wel met goede info.
The Smoker met alle respect hoor maar noem me dan de naam van het schip maar eens waar 1400 man personeel op zit en een cappaciteit heeft van 3000 passagiers..........
De 85.000 ton schepen van de H.A.L. hebben maar ruimte voor 1900 passagiers en zelfs de schepen van Carnival hebben die cappaciteit niet.
Er zijn hier en daar wat schepen in bestelling die wel 3000 passagiers kan hebben maar die zijn nog niet operationeel.
Nog even over het feit dat je zegt dat cruisemaatschappijen oplichters zijn.........
Er zijn maatschappijen die idd geen loon betalen aan personeel wat buiten europa komt of wat niet uit amerika komt.......dan heb je het dus over een aantal reders.
Als je gewoon als Nederlander / Nederlandse op een schip werk dan zal je nooit onder het minimum zitten met je poen.
De schepen moet iedere rederij wel afbetalen natuurlijk maar dat is een rekensom voor de reder waar de klant voor moet betalen en in die rekensom zit o.a. ook de personeelskosten.
Als een reder er van uit zou gaan dat kosten van het personeel te hoog is dan heeft hij z`n sommetje niet goed gemaakt en bied hij dus de reizen te goedkoop aan.
De 85.000 ton schepen van de H.A.L. hebben maar ruimte voor 1900 passagiers en zelfs de schepen van Carnival hebben die cappaciteit niet.
Er zijn hier en daar wat schepen in bestelling die wel 3000 passagiers kan hebben maar die zijn nog niet operationeel.
Nog even over het feit dat je zegt dat cruisemaatschappijen oplichters zijn.........
Er zijn maatschappijen die idd geen loon betalen aan personeel wat buiten europa komt of wat niet uit amerika komt.......dan heb je het dus over een aantal reders.
Als je gewoon als Nederlander / Nederlandse op een schip werk dan zal je nooit onder het minimum zitten met je poen.
De schepen moet iedere rederij wel afbetalen natuurlijk maar dat is een rekensom voor de reder waar de klant voor moet betalen en in die rekensom zit o.a. ook de personeelskosten.
Als een reder er van uit zou gaan dat kosten van het personeel te hoog is dan heeft hij z`n sommetje niet goed gemaakt en bied hij dus de reizen te goedkoop aan.
2 Nymf:
wil voor mn stage 3 maanden naar Frankrijk op een camping werken als receptioniste/animatrice, heb net sollicitatiegesprek gehad bij Vacansoleil, dus ben heel benieuwd, hoor het binnen 2 weken nu. Als dat niks word, ga ik nog solliciteren bij DoubleA, ook voor werken in Frankrijk, vooral om mn Franse taal op te halen en voor het werk natuurlijk. Via welke touroperator/maatschappij heb jij gewerkt?
wil voor mn stage 3 maanden naar Frankrijk op een camping werken als receptioniste/animatrice, heb net sollicitatiegesprek gehad bij Vacansoleil, dus ben heel benieuwd, hoor het binnen 2 weken nu. Als dat niks word, ga ik nog solliciteren bij DoubleA, ook voor werken in Frankrijk, vooral om mn Franse taal op te halen en voor het werk natuurlijk. Via welke touroperator/maatschappij heb jij gewerkt?
Nee zit inmiddeles weer in Melbourne, werken
shit money, maar toch heel gezellig.
Zit je nu thuis dan?? Holland thuis, of Ozzie thuis?
Tamaar, het is zeker de moeite waard om al vast je op te geven voor eurocamp. Ze beginnen vroegtijdig met selectie. Je kunt daarna nog altijd beslissen. Voordeel is dat Eurocamp Engels is en dat je behoorlijk goed betaald krijgt
Altijd belangrijk!!
shit money, maar toch heel gezellig.
Zit je nu thuis dan?? Holland thuis, of Ozzie thuis?
Tamaar, het is zeker de moeite waard om al vast je op te geven voor eurocamp. Ze beginnen vroegtijdig met selectie. Je kunt daarna nog altijd beslissen. Voordeel is dat Eurocamp Engels is en dat je behoorlijk goed betaald krijgt
Altijd belangrijk!!
homegrow,
het schip wat ik eerder heb genoemd had precies die aantallen passagiers en personeel
was ook wel de grootstste die er op dit moment vaart.
het schip wat ik eerder heb genoemd had precies die aantallen passagiers en personeel
was ook wel de grootstste die er op dit moment vaart.
werken op een cruiseschip.. hmm.. het enige wat ik dr ooit over gehoord heb is dat je kei en keihard moet werken, maar ja op zich is dat niet zo erg toch??
heb vorig jaar een tijdje voor selectcamp in zuidfrankrijk gezeten, is echt heel leuk. je wordt echt wel aangenomen hoor, ik werd twee dagen van tevoren opgebeld dat ik moest komen, ze hadden me nog niet eens gezien!! had geen enkele ervaring en mijn frans is ook niet echt dat je zegt vloeiend.. maar ja ze zaten ook wel echt op hete kolen dat scheelt.
maar in t hoogseizoen is t supermooi werk!! dus tamaar, veel plezier!!
o ja 1 tipje, zorg dat je genoeg vrije tijd hebt want als je t verkeerd aanpakt ben je van smorgens vroeg tot savonds laat aan t werk..
heb vorig jaar een tijdje voor selectcamp in zuidfrankrijk gezeten, is echt heel leuk. je wordt echt wel aangenomen hoor, ik werd twee dagen van tevoren opgebeld dat ik moest komen, ze hadden me nog niet eens gezien!! had geen enkele ervaring en mijn frans is ook niet echt dat je zegt vloeiend.. maar ja ze zaten ook wel echt op hete kolen dat scheelt.
maar in t hoogseizoen is t supermooi werk!! dus tamaar, veel plezier!!
o ja 1 tipje, zorg dat je genoeg vrije tijd hebt want als je t verkeerd aanpakt ben je van smorgens vroeg tot savonds laat aan t werk..
ik heb 2 jaar via vacansoleil gewerkt en dat beviel super goed! Over het algemmeen is vacansoleil wat flexibeler qua periode dat je werkt, en heb je zelf meer inbreng in het kiezen van de plek waar je heen wil. bij eurocamp moet je of van half mei tm half sept.. (heel seizoen) half mei-half juli. half juli- half september (half seizoen) voor veel studenten is dit niet goed moegelijk omdat het college jaar meestal al op 1 sept of eerder begint. Bij Eurocamp werd mij ook geen plek in Spanje gegarandeerd, en het kan zijn dat je naar engeland moet om te solliciteren. Veel dingen lopen via het hoofdkantoor in Engeland namelijk..
Vacansoleil is gewooon nederlands..
Vacansoleil is gewooon nederlands..