Partyflock
 
Forumonderwerp · 601697
­ Nederland
 
Dit vroeg ik me is af, wat is nou de ware definitie van gabber, ben je het al als je leeft voor hardcore en de feesten, of zit er meer achter..

Wanneer vinden jullie nou dat iemand een gabber is (of niet?)
whahaha die tanja!!!! :D
Artiest {SHOWLIST artist 3144, 46647, 122324}
Panic,je hebt gelijk.jij kan het zeggen.....
M.A.W. Back to tha past and fuck tha rest!!!


Maar goed er bestaat nog steeds geen teletijdmachine.... dus wat doen we deraan????

:respect:Me vriend liep dus afgelopen zaterdag gewoon in ze Cavello jasje en ze Aus broek en werd me der een partij raar aangekeken :S
:respect:


Maar ben t met dat stuk herkenning 100% eens (Y)
Vaag dattie raar aangekeken werd :S


IK word ook wel raar aangekeken maarja op straat dan haha mensen vinden kale koppen nog steeds bijzonder of eng ofzow hahaha maarja ik kick daar juist wel op!
Whahahahahahahah ik vond t ook wel grappig hoor :P
Ben juist trots op me schatjuh (Y) ondanks alles blijft ie lekka zichzelf............... ik had achteraf ook wel beetje spijt hij probeerde me steeds al over te halen.... maar ik wou nie :(

Damn als je een aus broek aan heb dan ga je naar de plee trek je je broek van je reet en kun je gaan pissuh..... ik moest eerst me riem afdoen etc. etc. Nee Aussie is behalve Mooi Eigenlijk ook nog behoorlijk Functioneel En je zweet veel minder omdat t toch bedoelt is om in te sporten :P :bounce:

Maar ja t staat nie echt vrouwelijk ofzow en zal pas over een paar maandjes weer in een topje kunnen lopen want me buik word maar nie weer strak :'(
Sjah wat kun je hier over zeggen...

Zoals Krank al zei vraag ik me ook af: Wie bepaalt of gabber dood is? Maar even zo goed vraag ik me ook af wie bepaalt wat een gabber is?
Moet je jezelf eerst gabber noemen voordat je gabber mag zijn? Moet je per se aan de dress code mee doen om gabber te mogen zijn? Zo ja, wie bepaalt dat?

Volgens mijn dikke van Dale is de definitie van een gabber: een maat/vriend. In die context kan iedereen dus gabber zijn.

Maar als ik het nu in de context plaats zoals het hier in dit topic bedoelt is, zijn het de mensen die in hart en nieren van hardcore houden.
Het maakt volgens mij geen ruk uit hoe ze zich kleden, hoe groot, klein, zwart, wit, dik of dun ze zijn. Het gaat erom welk gevoel ze er bij hebben.
Ik begon in '96 met feesten en zie best wel de veranderingen tussen toen en nu. Ik liep toen ook lekker in mijn aussie net zoals de rest. Maar de verschillen tussen toen en nu willen nog niet zeggen dat de mensen nu minder gabber zijn... Dat slaat gewoon nergens op, het is een gevoel dat je hebt of niet.
Tegenwoordig heb ik lekker een spijkerbroek aan met een topje, dus ik heb geen gabber-look zoals sommige dan concluderen. Is me zelfs al eens overkomen dat iemand vroeg of het mijn eerste feest was, ja want je bent zo anders gekleed dan de rest!? :bah: Dat gaat gewoon nergens over. Gabber zijn zit um niet in je kleren.... Het zit in je gevoel..
Tegenwoordig heb ik lekker een spijkerbroek aan met een topje, dus ik heb geen gabber-look zoals sommige dan concluderen. Is me zelfs al eens overkomen dat iemand vroeg of het mijn eerste feest was, ja want je bent zo anders gekleed dan de rest!? Dat gaat gewoon nergens over. Gabber zijn zit um niet in je kleren.... Het zit in je gevoel..
ben ik t ook absoluut mee eens maar zowals al eerder is gezegd in t forum t is wel een soort van herkenningsteken!!!!
2 misses is een aus dan wel mannelijk ofzow???? die dingen zijn toch voor mannen en vrouwen! :D :P

Volgende keer gewoon aantrekken! haha zou ik ook doen als ik een goede nog had! die ik nu heb die stinkt naar scheten want dat is mijn huis/house broek! :D
Whahahahahhahahahha ok ok voor Mij staat t op t moment nie vrouwelijk want kan er nie een mooi strak topje onder dragen......... :P
Als ik zo de nieuwe Revu bekijk wil ik geeneens gabber meer genoemd worden..:( kan er nog steeds niet over uit!
Ach Boeiuh wat Nieuwe revu schrijft :P

Nieuwe Revu rouleerd heb der es in gestaan ben alleen t blad kwijt :S Weggeraakt met verhuizing ofzow :'(

Als iemand t nog heeft t Artikel heette Gabbermeisjes in Gabber b-h'tjes :P

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<­< Deze aus droeg ik deroverheen ( ga echt nie in me BH in een blad staan :p )

En had me haar in 6 vlechten............­....
Ik vraag me toch iets af.
Ik heb thuis nog een Cavello jasje hangen die ik nog regelmatig aantrek.

Is er tegenwoordig iets mis met de Cavello ?
Want als ik tegen mensen zeg dat ik die aantrek dan krijg ik meestal te horen dat het weer super sukkelig is :s
 
gabber, hardcore liefhebber.. maakt me niet uit hoe je me wil noemen.. .zolang ik naar een party ga en de zaal staat vol met mensen die van de muziek houden, uit hun dak gaan... dan heb ik het naar me zin en dan voel je wat het is om deel uit te maken van onze scene.
2 thrillseeketjuh waarschijnlijk snapte die gene het zelf allemaal niet zo goed want uhh ik weet niet of jullie dat ook zo vinden maaruh je kan zo zien aan iemand zijn uitraling houding en weet ik veel offet een ''gabber' is :)
OOk al loopt diegene in normale kleren...

Zelf draag ik trouwens ook altijd normale kleren op me kissies en maxies na dan maarja er hebben wel meer mensen die schoenen! :P
 
gijs, daar heb je helemaal gelijk in :)
2 misses draag jij je topje als broek dan en je aus als topje??????? Whahaha ;)


2 Xenith Ga jij trouwens nog feesten binnenkort?
 
naar de masters... weinig geld de komende drie maanden...

vanaf juni ga ik weer vaker (komen er ook weer veel feesten aan )
JAh ik ga niet naar masters heb nog geen kaartje heb ook geen zin om erachteraan te gaan ga nu ook even weinig feesten!! even me geld aan andere dingen uitgeven dan ALLEEN maar feesten :)
2 Gijs: Ben ik helemaal met je eens. En ik ga meestal flink uit mijn dak, dus daar zal het niet aan liggen...
JAh zo hoort het ook he!!! :D
Mensen die ut vroeger hebben meegemaakt wil ik best begrijpen met met hoe mooi het was... maar MENSEN HET WORD NIET MEER ALS VROEGER !!! ... als het je nou niet meer naar je zin heb met zoals het er vandaag de dag aan toe gaat moet je niet meer komen....

Ik heb hetnog steeds naar me zin op feesten... HET KAN DUS !!!!!
Jah precies als alle mensen nou eens allemaal wat minder negatief gingen doen....
p-cies !!!
 
ik ben nu 18, jong dus, veel te jong om alles mee te hebben gemaakt, ik heb me echter wel al iets van 8 jaar bezig gehouden met alles wat met hardcore en gabber te maken heeft, het trok me gewoon aan, de verhalen, de muziek, de beelden van de feesten... vanaf mn 10e zat ik voor de tv te kwijlen naar beelden van feesten en te wachten tot ik dat ein-de-lijk eens mee kon maken...
nu na al die jaren wachten, ga ik eindelijk naar feesten, maar is de boel flink veranderd.
lekker dan.


geef mij ook maar zon tijdmachine!:(
2 Wazigst: ik zeg ook niet dat het moet worden zoals vroeger. Ik geniet nu nog steeds hoor! Tenminste, als jouw opmerking op mijn post slaat! :D Ik ben namelijk ook van mening dat tijden veranderen, zo is het en zo zal het altijd zijn... En als je de verandering niet aan staat, is het beter om iets anders te gaan zoeken waar je wel voldoening van krijgt! Ja toch?!
 
een gabber ben je van binnen en niet van buiten als je gewoon de muziek hoort en damn ik kan het niet uitleggen dat voel je gewoon
 
Een gabber ben je niet voor even,maar
HEEL JE LEVEN!!!!
oftewel een gabber is een hakker en je makker :D
ik moet toe geven ik ging ook altijd in mijn ausie naar feeste toe.
maar nu niet meer om dat ie niet echt meer heel is.
maar ik ga nog wel naar feesten toe.
maar verloopig nog niet.
wegens een ongeluk dat ik heb gehad.
maar als ik weer kan dan ga ik zekkers weer feestuuu.
Gabber ben je als je 4 jaar geleden kaal was, in aussie liep en naar gabber feesten ging. En natuurlijk de hele avond stond te hakkuh.

Gabbers bestaan niet meer. Tegenwoordig zijn we hardcore liefhebbers
Gabber...

Ik noem mezelf nog steeds een gabber, en me vrienden weten ook wel waarom. Hardcore heeft voor mij een heel speciaal plekje in me hart. Echte gabbers (naar mijn mening zijn ze er nog) herken je aan de glinsterende oogjes die je om je heen ziet op een hardcorefeest als er een brute break aan het opbouwen is naar een superdikke bass! Dan zie je de gabbers om je heen zich gewoon opladen om los te gaan! De scene is tegenwoordig gewoon zwaar verneukte door de nazi-hype, maar de echte gabbers blijven naar mijn mening. Als je gewoon kippevel krijgt van een hardcore plaat in de auto, of je begint ineens vol enthousiasme te vertellen over dat geweldige hardcore feest waar je toen met die en die vrienden geweest bent, dan zit de liefde voor de muziek gewoon in je. Fuck hypes en weet ik veel wat, ik hou van vele soorten muziek, maar hardcore heb gewoon een speciaal plekje, ik zou geen dag zonder kunnen!
2 damian---)
Oh dan is mijn naam wel uit de mode ;)
laatste aanpassing
 
vroeger was ik een gabberwijffie, nu ben ik een Hardcore -Lover!!!!
Een gabber ben je as je dat voelt... en heeft geen kenmerkelijke uiterlijkheden.. en as je zelf hardcorliefhebber voelt ben je dat... MAAR UT KLINKT VOORE GEEN METER
Damien - KontWol b.v. 27 februari 2003 00:56
Gabber ben je als je 4 jaar geleden kaal was, in aussie liep en naar gabber feesten ging. En natuurlijk de hele avond stond te hakkuh.

Gabbers bestaan niet meer. Tegenwoordig zijn we hardcore liefhebbers


ik ben nog steeds gabber en blijft ook zo...........en tegenwoordig zijn we er nog steeds ...... en we komen in steeds grotere getallen terug ....
JA, maar een gabber gaat elk weekend naar gabber feesten. En aangezien der zo ongeveer geen gabber feesten meer bestaan, kun je geen gabber zijn. Je kan nog wel gabber van binnen zijn, maar de hele gabberlifestyl bestaat gewoon niet meer.

Je gaat niet meer met ze alle elk weekend met je kale kop + aus + speedbek maar een gabber feest, want die bestaan nou eenmaal niet meer. Dus ja, je kan het nog wel zijn van binnen, maar het bestaat gewoon niet
 
AMEN!!!!!!!!
wat is volgens jou het verschil tussen een hardcore feest en gabberfeest.........­vroeger toen noemde ik het ook al hardcore feesten ..........en ging ik ook niet elk weekend naar een feest..puur omdat ik het dan niet meer zou waarderen........

vooor mij en vele anderen zal het gabber altijd blijven bestaan .....

dit is pure stigmatisatie.......­.....ieder heeft zijn eigen visie ....wrom sluit je dit topic niet (ben je goed in) we komen er toch niet uit
Ja, ik ben heel goed in topics sluiten. Sukkol. Je heb teveel vooroordelen :D Je denkt ergens verstand van te hebben, maar je heb het toch niet. Ik ben goed in topics sluiten???????????? Ik "werk" nou iets van 16 maanden mee aan partyflock en ik heb in die hele tijd misschien 6 topics gesloten ofzo. Ik sluit bijna nooit topics, dat vind ik onzin.

En wat het verschil is tussen een gabberfeest en een hardcore feest, nou ik weet niet of je op de hoogte bent van wat voor muziek er tegenwoordig op hardcore feesten word gedraaid, maar dat is toch niet echt wat er 5 jaar geleden op een feest werd gedraaid. Dat hoef ik toch niet te gaan uit te gaan leggen wat daar het verschil tussen is?
Whahahahahahah Hap Hap hap!!!! Meneer is op zijn teentjes getrapt... als jij zow goed weet wat t gabbergevoel is......... Waarom wou je me dan niet zien op House qlassis.. wou we alleen maar ff voorstellen.........­..
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, je voelt gewoon tussen deze heren het gabbergevoel... ;P
maar toch,hahaha,ben het eens met thrillseeka....

gabber ben en blijf je.....
Damian wat een onzin:

Hoe komt het dan dat ik elk weekend MINSTENS 1 keer op een hardcore feest sta????

Niet omdat er zo weinig hardcore feesten zijn! ;)
wat een slap ge-ouwehoer hierzow zeg :D

Tanja hij bedoelt gewoon dat de muziek enzow en nog meer dingen verandert is :)
Ja maar dan nog:

Er zijn door de jaren heen een aantal veranderingen geweest maar daardoor is het begrip gabber niet veranderd!

Toen was je gabber als je van hardcore hield en naar feesten ging en dat is nu nog steeds zo......
Dus lijkt me duidelijk dat GABBER nog steeds bestaat!
Jah dat klopt! dat vind ik ook!!

Heb op TD ook heel veel gabbers zien rondlopen....en hakkuh en tjah als gabber niet meer bestond dan had ik dat ook nooit kunnen zien :P :D