Partyflock
 
Forumonderwerp · 1148011
­ Nederland
 
Kunnen mensen contact maken met overledenen of geloof je daar niet in?
Waarom wel/niet?
Iemand wel eens een seance meegemaakt?
 
Uitspraak van inactief op dinsdag 15 oktober 2013 om 19:15:
Nee zeg, das gvd 'n goeie 1(Y)


nee jij bent een goeie?
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 oktober 2013 om 20:59:
nee jij bent een goeie?


Vraag?

Ik ben 'n dooie, of kun je niet lezen wat je voorganger postte homo ?!
 
Ja, precies daaraan ja.
 
op negeer jij
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 oktober 2013 om 21:16:
op negeer jij


Wat 'n schreeuwlelijk ben je ook, die pic past goed bij je, gele toekan (Y)
 
Uitspraak van inactief op dinsdag 15 oktober 2013 om 21:25:
Wat 'n schreeuwlelijk ben je ook, die pic past goed bij je, gele toekan 1(Y)


:roflol: (Y)
 
Die dooie is ook uitgeluld.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 juli 2013 om 11:59:
Kunnen mensen contact maken met overledenen of geloof je daar niet in?
Waarom wel/niet?


Nee
Niet dat ik er niet in geloof
Als het kon zou het net zo normaal zijn als bellen of tv kijken
Als het kon zou iedereen het constant doen
Waarom zouden uit miljarden mensen slechts enkelen (van die vreemde mannetjes of oudere, dikke, ongehuwde vrouwen met n kralenketting) die speciale gave hebben waarmee ze kunnen praten met mensen die dood zijn?
Als zij het kunnen, waarom kan de rest het dan niet?
Een reden die ik zelf ff kan bedenken is; omdat ze er niet voor openstaan
Dat is echter onzin, omdat heel veel mensen er juist wel voor open staan
Dus waarom moeten ze n ander betalen om het voor ze te doen als ze er zelf zo open voor staan?
Zij gaan immers op zoek naar zo'n figuren en hangen aan hun lippen, nemen aan wat ze hun wijsmaken.. dus als iemand er wel voor open staat dan zijn t die lui wel die in t publiek zitten
Waarom kunnen ze het zelf dan niet?
Omdat het niet kan, simpel
Zodra er geld of kijkcijfers bij komt kijken wordt het al vaag
Waarom stellen ze nooit de grote vragen aan die dode mensen?
Is er een paradijs?
Ben je bij God?
Welke religie is juist?
You know, van die simpele, voor de hand liggende dingen die je het eerst zou vragen als dit allemaal mogelijk was
In plaats daarvan krijg je altijd dat zelfde saaie onzinnige gezeur
"Jos wil jou laten weten dat het goed zit, met dat ding dat jullie op het laatste dwarszat en dat je verder kunt gaan met je leven"
En arme Truus met waterige oogjes: "Ja, ik weet precies waar hij t over heeft.. Jos we houden van je he"
Tuut tuut tuut verbinding verbroken
Hoe werkt die communicatie dan?
Leggen ze nooit uit
Zij horen de woorden
Waarom hoort de rest het niet?
Omdat er geen geluidsgolven zijn, omdat er niets gezegd wordt, omdat Jos dood is
Of hebben die oplichters een speciaal zintuig waarmee ze de doden kunnen horen?
Waarom heeft de rest van ons dat zintuig niet?
Dus nee, ik ga ervan uit dat het onmogelijk is om met overleden mensen te praten
Je kunt misschien dromen over mensen die er niet meer zijn, maar das niet hetzelfde vind ik
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 05:09:
Waarom zouden uit miljarden mensen slechts enkelen (van die vreemde mannetjes of oudere, dikke, ongehuwde vrouwen met n kralenketting) die speciale gave hebben waarmee ze kunnen praten met mensen die dood zijn?
Als zij het kunnen, waarom kan de rest het dan niet?
Een reden die ik zelf ff kan bedenken is; omdat ze er niet voor openstaan
Dat is echter onzin, omdat heel veel mensen er juist wel voor open staan


Sommige mensen hebben het als kind al, zo'n gave. Anderen kunnen het ook leren. Daar heb je zelfs opleidingen/cursussen voor :P Niet dat ik daar ervaring mee heb verder...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 05:09:
Waarom stellen ze nooit de grote vragen aan die dode mensen?
Is er een paradijs?
Ben je bij God?
Welke religie is juist?
You know, van die simpele, voor de hand liggende dingen die je het eerst zou vragen als dit allemaal mogelijk was


Goed punt. Maar doden die worden opgeroepen zijn vaak ook nog niet echt over en dolen nog rond (op aarde of in 'lagere sferen'), naar wat mediums vaak zeggen.
Ze zeggen verder vaak dingen als dat ze het goed hebben hebben waar ze nu zijn en veel mediums gaan uit van een soort reincarnatie volgens mij ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 05:09:
Tuut tuut tuut verbinding verbroken
Hoe werkt die communicatie dan?
Leggen ze nooit uit
Zij horen de woorden
Waarom hoort de rest het niet?
Omdat er geen geluidsgolven zijn, omdat er niets gezegd wordt, omdat Jos dood is


Via telepathie... mediums stellen zich op om als kanaal te fungeren tussen aarde en het "dodenrijk".
Tja ik weet het, het zijn een beetje hocus pocus termen als je er niets mee op hebt misschien...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
Maar doden die worden opgeroepen zijn vaak ook nog niet echt over en dolen nog rond (op aarde of in 'lagere sferen'), naar wat mediums vaak zeggen.


En jij gelooft die knakkers ?!
Ik zou graag geloven dat het kon maar sinds ik heb gehoord over 'cold reading' ben ik wat sceptisch.
 
Goed zo patrick
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
Sommige mensen hebben het als kind al, zo'n gave.


Kinderen hebben goeie fantasie

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
Anderen kunnen het ook leren.


Wat leren?
Met doden praten.. of doen alsof je met doden kunt praten?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
Goed punt. Maar doden die worden opgeroepen


Jij gaat er dus vanuit dat dit allemaal kan..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
dolen nog rond


Spooky.. dolen waar rond en waarom?
En waarom kunnen ze zeggen dat "het goed zit" of iets doorgeven over een specifieke situatie, maar lijken ze moeite te hebben met het doorgeven van hun eigen naam?
Waarom geven ze een letter door, of 2 of 3 of 4 - die vaak niet eens kloppen?
Maar zodra ze de naam raden beginnen ze ineens hele verhalen door te geven
Slaat natuurlijk nergens op

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 17:14:
Via telepathie... mediums stellen zich op om als kanaal te fungeren tussen aarde en het "dodenrijk".
Tja ik weet het, het zijn een beetje hocus pocus termen als je er niets mee op hebt misschien...


;)
Telepathie bestaat niet, voor zover ik weet
We hebben niet voor niets een strottenhoofd ontwikkeld, waarmee we klanken kunnen opbreken in kleine deeltjes (ons spraakvermogen is vrij uniek in de dierenwereld)
Als we allemaal de mogelijkheid hadden om op non-verbale manier complexe gedachten over te brengen, dan was dit heus wel goed ontwikkeld en zouden we het allemaal gebruiken
Dan zou de wereld er heel anders uitzien, aangezien dit enorme gevolgen zou hebben op menselijke interacties
Hoe weet zo iemand die ervan overtuigd is dat ie de stemmen van dode mensen in zn hoofd hoort dat hij/zij ze niet zelf verzint?
Hoe weet jij dat dit niet het geval is?

Jij gelooft er wel in neem ik aan
Mag ik vragen op basis waarvan?
 
En als je vind dat ik veel vragen stel..
Dat is precies wat die paragnosten doen: veel vragen stellen (heel veel vragen stellen)
Is het niet vreemd dat je naar zo'n persoon toe gaat om antwoorden te krijgen en jij degene bent die ondervraagd wordt
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 22:46:
Is het niet vreemd dat je naar zo'n persoon toe gaat om antwoorden te krijgen en jij degene bent die ondervraagd wordt


:lol:

Ge wel dig
 
Ja is toch zo, dat moet je toch meteen opvallen als je btje hersenen hebt
Jij zit diegene gewoon antwoorden te voeren die hij dan terugkaatst en dan denk je dat ie speciale krachten heeft??
Is hetzelfde als een interesse test doen
Jou worden allerlei vragen gesteld, jij geeft alle antwoorden en dan krijg je de resultaten terug; je krijgt gewoon je eigen antwoorden terug
De test doet niets magisch, dr zit geen super intelligent analytisch brein achter.. het houdt jou simpelweg de antwoorden voor die je zelf gegeven hebt
Dat maakt t nutteloos, omdat er alleen uit kan komen wat jij erin stopt (tenzij je je antwoorden op n rijtje wil hebben voor overzicht ofzo, maar verder zal het jou niets nieuws vertellen over jezelf)
Op dezelfde manier werken die paragnosten
Dat is waarom ze zoveel vragen stellen; omdat zij zelf geen antwoorden hebben en jouw input nodig hebben
Je zou simpelweg kunnen liegen over alles en heel makkelijk aan kunnen tonen dat het oplichterij is
Daar zijn zij zich ook bewust van, daar houden zij dan vast wel rekening mee
Is het niet overduidelijk dat dit gewoon Char-latans zijn?
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:27:
Is het niet overduidelijk dat dit gewoon Char-latans zijn?


Behalve Char dan. Die is echt.
 
Ja sorry voor de pun, best een inkoppertje eigenlijk - heb hem nog nooit gehoord :/

Nog iets he
Waarom boeit het of iemand ervoor openstaat?
Dat zeggen ze altijd voordat ze n sessie beginnen; dat je ervoor open moet staan (of dat je helemaal eerlijk moet zijn)
De reden daarvoor ligt voor de hand.. als jij niet openstaat ervoor maak je het hun te moeilijk en vallen ze door de mand
Openstaan ervoor betekent gewoon dat je niet kritisch moet zijn en je verstand ff op nul moet zetten
Waarom zou jouw scepticisme invloed hebben op de communicatie tussen medium en geest?
Hebben de overleden geesten die regel bedacht?

"Nou nee ik zeg lekker niks want mn weduwe doet btje moeilijk, dan laat maar zitten hoor Gerda"

Ze zouden elk sceptisch persoon met 2 of 3 beweringen kunnen overhalen als ze écht een gave hadden
"Je overleden man staat hier naast me en zegt dat je een moedervlek hebt onder je linker tepel en dat je stiekem into SM bent"
Simpel, waarom zou die dooie dat niet kunnen zeggen, ongeacht wat Gerda's houding is tijdens de sessie?
Dat zou dr wel overtuigen dat het echt is
Maar nee, ze hebben gewoon je medewerking nodig, ze vragen je om te geloven dat zij de waarheid spreken, omdat ze helemaal niet met geesten praten
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:27:
Is hetzelfde als een interesse test doen
Jou worden allerlei vragen gesteld, jij geeft alle antwoorden en dan krijg je de resultaten terug; je krijgt gewoon je eigen antwoorden terug
De test doet niets magisch, dr zit geen super intelligent analytisch brein achter.. het houdt jou simpelweg de antwoorden voor die je zelf ge


Nah, of dat wel zo ligt weet ik niet, denk eerder dat er wel degelijk 'n uitgekiend systeem achter zit, iig de stimuli die je op onderzoek sturen in jezelf. Niet iedereen heeft 'n goede zelfkennis ;) verschil moet er zijn, zonder meer mee eens (Y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:27:
Op dezelfde manier werken die paragnosten
Dat is waarom ze zoveel vragen stellen; omdat zij zelf geen antwoorden hebben en jouw input nodig hebben
Je zou simpelweg kunnen liegen over alles en heel makkelijk aan kunnen tonen dat het oplichterij is
Daar zijn zij zich ook bewust van, daar houden zij dan vast wel rekening mee


Dat dan weer wel, hoewél het 'n iets andere achtergrond heeft vanwege het doel. Doel en werkwijze, dus ook de wording van het onderzoek terzake richten zich op 'n doel, dat is hier dus verschillend.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:27:
Char-latans


Mooie en bijna ironische woordspeling :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:43:
Ze zouden elk sceptisch persoon met 2 of 3 beweringen kunnen overhalen als ze écht een gave hadden
"Je overleden man staat hier naast me en zegt dat je een moedervlek hebt onder je linker tepel en dat je stiekem into SM bent"
Simpel, waarom zou die dooie dat niet kunnen zeggen, ongeacht wat Gerda's houding is tijdens de sessie?
Dat zou dr wel overtuigen dat het echt is


Eh, dat is groepshypnose volgens mij, en die geven grif toe dat het 'n truc is (die hypnotiseurs).
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:43:
Ja sorry voor de pun, best een inkoppertje eigenlijk - heb hem nog nooit gehoord :/


Kende 'm niet :no:
 
Wollah jullie zijn gelovigen man! :facepalm: En dan niet open staan voor het idee dat er mensen kunnen channelen met zielen? Ook al zijn het misschien niet de overledenen waar ze contact mee beweren te hebben, dan zouden jullie op z'n minst moeten geloven dat ze contact maken met de dodenwereld van de demonen of zo!
 
Uitspraak van inactief op woensdag 16 oktober 2013 om 23:44:
Niet iedereen heeft 'n goede zelfkennis ;)


Nou ik wat dat betreft wel, want toen ik n keer zo'n uitgebreide test deed was ik nogal teleurgesteld over wat eruit kwam
Niets wat ik niet wist, aangezien ik de antwoorden in het voorafgaande uur ofzo zelf nog gegeven had
Het is dan gewoon een samenvatting waarin ze je in bepaalde hokjes plaatsen die passen bij je antwoorden, maja.. dat had ik zelf ook wel kunnen doen
Aan de hand vd vragen weet je ook precies waar ze achter proberen te komen
Steeds dezelfde soort meerkeuze antwoorden geven om te zien of je consequent bent bv
Vind dat zo voor de hand liggend :/
Veel nieuws kunnen ze je niet vertellen, als je tenminste enige zelfkennis hebt idd
Die paragnosten doen precies hetzelfde, ze kaatsen gewoon jouw verhaal terug en het enige nieuwe wat ze je geven zijn leugens
Dat de ander gelukkig is, dat je verder kunt met je leven, of details over de dood, de gevoelens van diegene in die laatste momenten, dat diegene van je houdt
Het zijn leugens omdat zij niet weten of dat allemaal waar is; ze zeggen dat gewoon maar om je n warm gevoel te geven (dat maakt t niet minder gelogen, tis nog steeds oplichterij)
Maar dat is dan 'het nieuwe' wat men nog niet wist of wat men eigenlijk wilde horen
Maar goed, ik vind dat ik hier nu wel genoeg tijd aan besteed heb :P
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:55:
Wollah jullie zijn gelovigen man! :facepalm:


In principe is iedereen gelovig, dacht dat zoveel wel al duidelijk was; helaas realiseert niet elk individu zich dat hij/zij gelovig is, dat moet (voor zover mogelijk) door z'n omgeving worden opgewekt uit z'n/haar zelfbewustzijn.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:55:
Wollah jullie zijn gelovigen man! :facepalm: En dan niet open staan voor het idee dat er mensen kunnen channelen met zielen? Ook al zijn het misschien niet de overledenen waar ze contact mee beweren te hebben, dan zouden jullie op z'n minst moeten geloven dat ze contact maken met de dodenwereld van de demonen of zo!


Dat is niet helemaal hetzelfde
Hoe de mediums te werk gaan kun je makkelijk verklaren; tis niet echt, het is bedrog en dat weten ze zelf ook wel
Ze krijgen helemaal niks door
Diegenen die beweren dat ze stemmen horen zijn hoogstwaarschijnlijk btje gekkie
Dit zou je vrij makkelijk moeten kunnen achterhalen, weer door kritische vragen te stellen (dat soort mensen zullen zichzelf tegenspreken en geen logische antwoorden kunnen geven op moeilijke vragen)
Dat is dan ook een manier waarop ze mensen met waanideeën kunnen helpen; door ze in n stoel te zetten en dwingen na te denken over wat ze zeggen door ze te confronteren met feiten en logische stellingen
Wat je dan niet moet doen is het spelletje meespelen en hun het idee geven dat ze écht een speciale connectie hebben met de wereld vd doden
Dat soort mensen zijn slachtoffers van andermans dommigheid en hebben hulp nodig, geen volgelingen
En dan heb je misschien nog een fractie van mensen waarbij sprake zou kunnen zijn van meer sinistere invloeden, maar dit is niet t geval bij iemand als Char
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:05:
sinistere invloeden


die Sekten :dood:
 
Sommige zijn vast wel bewuste oplichters, maar ook velen niet. Misschien zelfs het merendeel wel niet. Je moet ook kijken naar de persoonlijkheden van die mensen (bijvoorbeeld van het zesde zintuig). Maar goed, ook dat kán eventueel misleidend zijn, maar ik denk dat je daar vanuit je intuïtie best wel uit kunt halen dat het vaak geen types zijn die bewust aan liegen en bedriegen doen.

Ik heb zelf door de jaren heen ook wel wat mensen gekend die met die medium-toestanden bezig waren. Een daarvan heeft me wel eens eerlijk toegegeven dat het er meer om het geld te doen was inderdaad en dat zei mij ergens wel genoeg. Maar ik ken ook iemand die zo'n soort cursus daarvoor is gaan doen (cursus mediumschap of zo), en heb dat proces een beetje vanaf de zijlijn gezien, met eigen ogen het enthousiasme gezien van de resultaten die ze ermee boekte, en de verwondering en zo, dat het me een wel heel paranoïde gedachte lijkt dat het allemaal liegen en bedrog was. Het zit denk ik eerder als volgt: ze weten zelf ook niet dat ze (waarschijnlijk onbewust) een soort techniek toepassen waarbij ze meer zelf antwoorden ontfutselen dan dat het hun eigen intuïtie of 'ingevingen van buitenaf' zijn. Als mediums worden gevraagd: wat hoor je dan precies als 'ze' tegen je praten? Dan antwoorden ze vaak dat ze ofwel beelden doorkrijgen, ofwel 'helder horen', zien of voelen. Dat heeft denk ik veel meer met een soort bewustwording of kanalisering van intuïtie te maken... het is intuïtie op een bepaalde manieren leren gebruiken, of filteren of helderder leren waarnemen of zo... iets van dat soort shit. Dat moet haast wel.
Bewuste leugenarij.. tja, het komt heus voor, maar zo snel het slechtste denken over vaak behoorlijk softe, liefaardige, soms misschien ietwat vreemde mensjes slaat denk ik de plank mis. Ze geven gewoon een bepaald soort interpretatie aan hun intiütie.
 
Bewust of niet bewust, de vraag was of er contact met overledenen gemaakt kan worden. Fijn dat je opkomt voor de integriteit van die media, maar sorry het is en blijft bagger wat ze doen en ze richten vaak ook nog onherstelbare schade aan in het leven van betrokkenen (zonder het bewust te willen dus in jouw redenatie) en dat is kwalijk.
 
Uitspraak van inactief op donderdag 17 oktober 2013 om 00:31:
en ze richten vaak ook nog onherstelbare schade aan in het leven van betrokkenen (zonder het bewust te willen dus in jouw redenatie) en dat is kwalijk.


Juist helemaal niet.... waarvoor gaan mensen naar een medium om iets van overleden iemand te horen? Omdat ze hopen daar nog antwoorden van te kunnen krijgen die rust even... omdat er dingen nog niet gezegd waren, of omdat er nog vragen waren, onafgesloten dingen etc. Aan het einde van de sessie ziojn vaak dan de vragen beantwoord en kunnen ze verder met meer rust over kwesties en zo. Win/win verder hoor wat dat betreft.
Onherstelbare schade... :s pfff alsjeblieft zeg... :rot: De dood van mensen en het gemis daarvan dát schept schade.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:35:
De dood van mensen en het gemis daarvan dát schept schade.


Dát zonder meer :yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:35:
Aan het einde van de sessie ziojn vaak dan de vragen beantwoord


Vanuit hun eigen hoopvolle zelf, want meer dan info uit zichzelf hebben ze niet gekregen immers.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:35:
Win/win


Nee, win voor het medium, loose voor gelovige, centen kwijt en nog niks wijzer (N)
 
Uitspraak van inactief op donderdag 17 oktober 2013 om 00:42:
Nee, win voor het medium, loose voor gelovige, centen kwijt en nog niks wijzer


Daar zit wel wat in, maar emotioneel gezien helpt het ze vaak wel. En m.b.t. tot de dood en overledenen is het toch vooral een emotionele aangelegenheid; op dat niveau zoekt men heling so to speak.

Ik ben trouwens heel erg geneigd het met jullie eens te zijn op zich. Maar zoals heel veel mensen een beetje hebben: ze weten vaak dingen, heel gedetailleerde dingen die in feite alléén de persoon kan weten met wie ze praten... dan komen ze ergens mee waarvan je je toch wel afvraagt: hoe de fok kan JIJ dat weten? Ik heb het dan bijvoorbeeld over iets specifieks als wat er in iemands kist is meegegaan tijdens de begrafenis, of iets in die richting... dingen die NIET algemeen zijn en heel specifiek. En dat is dan wel weer overtuigend en kan dan ook niet herleid worden uit vragen die daarvoor werden gesteld of zo.

Dat maakt dat ik het niet zomaar 100% kan afdoen als een techniekje oid.

Maar goed... :z :bye:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:26:
bijvoorbeeld van het zesde zintuig


En welke is dat dan?
Thermoceptie, nociceptie, evenwichtszin, proprioceptie?
Je moet idd ook kijken naar de personen in kwestie, ben ik het mee eens

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:26:
Sommige zijn vast wel bewuste oplichters, maar ook velen niet. Misschien zelfs het merendeel wel niet.


Als ze niet uit het niets (zonder hulp van degene die in de sessie zit) 90-100% correcte informatie kunnen 'channelen', dan is er iets niet in de haak lijkt me
En nogmaals, er is geen reden waarom niet iedereen dit zou moeten kunnen doen dan
Als het een zintuig is al helemaal niet, bedoel.. niemand hoeft je te leren hoe je moet zien; als je een zintuig bezit dan heeft dat een duidelijke functie, wat nodig is om te (over)leven en zou iedereen er toegang tot hebben

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:26:
Als mediums worden gevraagd: wat hoor je dan precies als 'ze' tegen je praten? Dan antwoorden ze vaak dat ze ofwel beelden doorkrijgen, ofwel 'helder horen', zien of voelen. Dat heeft denk ik veel meer met een soort bewustwording of kanalisering van intuïtie te maken... het is intuïtie op een bepaalde manieren leren gebruiken, of filteren of helderder leren waarnemen of zo... iets van dat soort shit. Dat moet haast wel.


Ja.. ingevingen ..gebaseerd op ervaringen, waarschijnlijkheden, logica, veel voorkomende situaties, gebruikelijke reacties, menselijke natuur, verbanden, etc
Dat kan iedereen ja, onbewust zullen veel mensen in n gezicht kunnen 'aflezen' wanneer iemand aan het liegen is
Dat is geen magisch zintuig, dat is niet eens intuïtie, dat komt simpelweg door ervaring
Ik deed n keer toen ik kleiner was een aantal mensen dezelfde vraag stellen, op dezelfde manier, om te kijken welk antwoord ze gaven
Ik zei dan: "Ik kan je gedachten lezen, kies een getal tussen de 0 en de ehm.. 10 en dan ZEG ..ik welk getal het is"
Ik zei dan dat ze het getal 6 in gedachten hadden en 9 vd 10 keer klopte het
Wanneer het niet lukte was t waarschijnlijk n fout van mij, dat ik de vraag niet op de goede manier stelde (zonder de pauzes of de klemtoon niet op het woord "zeg" legde)
Zij hadden nog geen getal in gedachten genomen totdat ik aangaf waar de grens lag; bij 10 dus, maar voordat ze zelf een keuze konden maken, maakte ik mn vraag snel af en legde ik de klemtoon op het woord "zeg"
Daarna pauzeerde ik heel even, zodat dat woord opviel, ook al was t onopvallend en omdat "ZEG" lijkt op ZES zeiden verreweg de meeste mensen waar ik dit bij probeerde ook echt 6
Jongere mensen reageerden dan van wooow hoe doe je dat?!!
Wat oudere mensen zijn sceptisch en weten dat het n truuk moet zijn
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:56:
Wat oudere mensen zijn sceptisch en weten dat het n truuk moet zijn


:yes: :)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:56:
En welke is dat dan?


dat tv programma
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 00:56:
En nogmaals, er is geen reden waarom niet iedereen dit zou moeten kunnen doen dan
Als het een zintuig is al helemaal niet, bedoel.. niemand hoeft je te leren hoe je moet zien; als je een zintuig bezit dan heeft dat een duidelijke functie, wat nodig is om te (over)leven en zou iedereen er toegang tot hebben


Daarom heet het een gave he? Sommige mensen hebben het, de meesten niet... Als het zou bestaan zou dat me niet uitmaken, we zijn niet allemaal gelijk.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 22:39:
Telepathie bestaat niet, voor zover ik weet


Apart, heb een jongen gekend die dus gedachtes kon lezen, je hoefde geen woord te zeggen en hij wist al hoe je heette, wat je wou drinken en bizar genoeg wat je allemaal dacht, jongen werd dus ook opgenomen in een psychiatrische inrichting, want hij ving ook alles tegelijk op en heeft helaas ook zelfmoord gepleegd.
Maar ja, je hoeft mij niet te geloven.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 22:46:
veel vragen stellen (


Apart Peter van de Hurk heeft me geen een vraag gesteld, heb net het bandje weer afgeluisterd.
Maar nog steeds ben ik sceptisch, omdat het wetenschappelijk gezien (nog) niet aantoonbaar is.

Maar met geesten praten, ik weet het niet, het is net als met al die profeten zoals Mohammed, die hebben gewoon te veel wiet gerookt of een beginnende hersentumor en zien dan allerlei waanideen.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 11:48:
Daarom heet het een gave he? Sommige mensen hebben het, de meesten niet...


Mwah.. zie het als een talent
Goed kunnen tekenen wordt als een talent gezien en hoewel de meeste mensen het niet kunnen is het aantal dat wél goed kan tekenen toch erg groot
Maar tekenen is een vaardigheid, pianospelen, acteren, boksen, zingen, enz
Met geesten communiceren is gebaseerd op een zintuig en een zintuig hebben is geen talent of vaardigheid
Talenten moet je ontwikkelen door te oefenen, maar zoals ik zei hoeft niemand jou te leren hoe je moet kijken
Want zoals reuk of horen zintuigen zijn waar iedereen mee geboren wordt, zou ook dat bovennatuurlijke zintuig bij elk mens aanwezig moeten zijn en functioneel moeten zijn (welk nut heeft t anders)
Dan is t op zn minst vreemd dat slechts een hele kleine groep uit miljarden mensen toegang zou hebben tot iets waar elk persoon mee geboren wordt

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 11:48:
Apart, heb een jongen gekend die dus gedachtes kon lezen, je hoefde geen woord te zeggen en hij wist al hoe je heette, wat je wou drinken en bizar genoeg wat je allemaal dacht, jongen werd dus ook opgenomen in een psychiatrische inrichting, want hij ving ook alles tegelijk op en heeft helaas ook zelfmoord gepleegd.
Maar ja, je hoeft mij niet te geloven.


Ik geloof dat jij dat gelooft
Ik accepteer het niet als onomstotelijke waarheid omdat ik het niet kan verifiëren
Misschien bestaat er wel iets als telepathie of iets wat erop lijkt, ik kan het ook niet met volle zekerheid uitsluiten natuurlijk (maar tot dusver accepteer ik het niet, ad hand van de bewijzen - of het gebrek daaraan)
Ik heb zelf ook vaak ingevingen in t moment die btje lijken op wat jij hier vertelt, waarbij iets even heel nadrukkelijk in mn mind verschijnt en dat dan overeenkomt met iets om me heen
Dat ik bijvoorbeeld mn vriendin ad tel heb en tegen dr zeg; je hebt iets blauws aan he.. en dat dan klopt, of dat ik zeg wat zij wil zeggen voordat ze het zegt in precies dezelfde woorden
Maar ik heb ook gemerkt dat dit niet onfeilbaar is en niet 100% vd tijd klopt, waardoor ik nooit zou beweren dat ik n 'gave' had (hoewel zij het soms wel freaky vindt)
Dit kan ook voortkomen uit oplettendheid, opgedane ervaringen, mensenkennis, verwachtingen en waarschijnlijkheden (lijkt mij in de meeste gevallen iig een prima verklaring)
Ik ben ook best goed in een profiel schetsen over iemands karakter na n kort gesprek
Ik ben me er goed van bewust dat dit dan gebeurd op basis van informatie die ik binnen krijg van n ander
Wat iemand zegt, wat iemand niet zegt, hoe men iets zegt, woordkeuze, leeftijd, enz
Het is dan een gecalculeerde gok; die vaker wel klopt dan niet
Maar dan heb je weer te maken met waarschijnlijkheden en inzicht in hoe mensen zijn, wat bepaalde dingen betekenen in relatie tot karakter, enz
Dit is op zich misschien een talent of een gave (als je het zo wil noemen), ik zie het eerder als oplettendheid, bewust zijn van hoe de mens in elkaar steekt, ervaringen en analytisch denken

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 11:48:
het is net als met al die profeten zoals Mohammed


Ja het was btje onvermijdelijk dat iemand die vergelijking zou maken, omdat het oppervlakkig lijkt op elkaar
Ik zie het als twee compleet verschillende onderwerpen though
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 14:19:
Ja het was btje onvermijdelijk dat iemand die vergelijking zou maken, omdat het oppervlakkig lijkt op elkaar
Ik zie het als twee compleet verschillende onderwerpen though


Ik deed deze opmerking ook, om jou een beetje te stangen ;)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 14:48:
Ik deed deze opmerking ook, om jou een beetje te stangen ;)


Ik ging er dan ook niet uitgebreid op in :P
 
Merk ik ja
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 augustus 2013 om 14:44:
Ik geloof niet in mensen die er een grote show van maken en er veel geld mee willen verdienen...
mensen zoals JOMANDA en CHAR en DEREK die verliezen daarom op den duur hun gaven.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:55:
Wollah jullie zijn gelovigen man! :facepalm: En dan niet open staan voor het idee dat er mensen kunnen channelen met zielen?
:LOL:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 oktober 2013 om 23:55:
Ook al zijn het misschien niet de overledenen waar ze contact mee beweren te hebben, dan zouden jullie op z'n minst moeten geloven dat ze contact maken met de dodenwereld van de demonen of zo!
:YES: dat is vaak ook de reden dat degenen die geesten oproepen ook opzoek gaan naar een bekende die overleden is omdat ze werkelijk geloven dat hun geest hier nog rond hangt.

en vaak is dat geen bekende, want de shaytaan (satan) is wat dit betreft de mensen te slim af, want elke mens heeft namelijk een shaytaan (satan) die hem volgt.

deze satan noemt ALLAH qareen/qarien een metgezel van de mens.
 
Uitspraak van quifje op donderdag 17 oktober 2013 om 15:30:
want elke mens heeft namelijk een shaytaan (satan) die hem volgt.
Uitspraak van quifje op donderdag 17 oktober 2013 om 15:30:
deze satan noemt ALLAH qareen/qarien een metgezel van de mens.
Geen metgezel, maar maakt deel uit (genetisch) van de mens.
Dat is mijn mening, maar ja genoeg uitgelegd in een ander topic en geen zin in discussie meer hierover.

BTW: Jullie zwerven ook overal. ;p
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 19:22:
maakt deel uit (genetisch) van de mens.


Waardevolle aanname/onderwerp van discussie :yes:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 oktober 2013 om 19:22:
BTW: Jullie zwerven ook overal. ;p


Jouw point of view doet er ook toe (Y) Join us :hug:
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 17 oktober 2013 om 23:57:
'cold reading'
Wat is dat ?


Hierbij gaat diegene die de paranormale persoon is vragen stellen aan het publiek zoals bijvoorbeeld 'Is er iemand overleden die erg van water hield?'
Als daar dan reactie op komt dan gaat die persoon verder vragen die kant op...want geloof het of niet mar je kan om 10 tallen redenen van water houden.

Dat is het in een notendop..raden eigenlijk
 
Mensen kunnen zich beter focussen op het levenden ipv op dooien.
 
idd (Y)
 
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 17 oktober 2013 om 23:57:
'cold reading'
Wat is dat ?


Als je in Siberië n boek openslaat