Partyflock
 
Forumonderwerp · 1140533
­ Nederland
 
Alstublieft kerel, uw eigen gedichtentopic, speciaal helemaal voor jou en je lezers! De plek om eindeloos gedichten te posten _O_
 
pasta pennen met stevige groentesaus

ingrediënten: pasta pennen, zonnebloemolie, bleekselderij, prei, tomaat, groene paprika, gele paprika, zwarte peper, himalaya zout, maismeel

kook pasta pennen apart en bind de saus met het kookvocht van de warme groente

amé amé
 
limoenwater

handpers 0,500 euro (kringloop)
aardappelschilmesje 0,100 euro (kringloop)
fles 0,000 euro (gevonden)

TOTAAL PASSIVA 0,600 euro

limoen (1 stuk) 0,166 euro (korting)
water (1 liter) 0,001 euro (uit de kraan)

TOTAAL ACTIVA 0,167 euro
 
ik leef in een denkwolk
als de gedachte die net op komt zetten
schrijf ik alle schaduw van mij af
en smeer het over jouw straten en muren
als straf voor jouw ongehoorzaamheid
jouw dwalingen
onder het bewind van de zon
ik leef in een denkwolk
die gaat regenen zo gauw het boos wordt
dan spatten alle druppels uitéén in nog meer druppels
te pletter op jouw stoep
als kamikazepiloten met 1 boodschap
het boze schaap vindt u dan een klootzak
die van alles fout doet
en die van alles moet
ik leef in een denkwolk
die opklaart nadat het geregend heeft
jou knuffelt met letters
te drinken en te eten geeft
jou bemint
met je verkeert als het weer
opwindt
lief heeft en laat dromen
terwijl ik jou een klein beetje les geef
ik leef in een denkwolk
je bent bij me
het is rustig
welke woorden krijg ik vandaag te horen?

amé amé
laatste aanpassing
 
in het kader van samenwerking en gelijkheid moeten de rijke gemeentes wereldwijd de arme gemeentes ondersteunen
 
>>

als ze heel rijk zijn kunnen ze de armen best wat geven, maar het moet geen verplichting worden

>

dan ga je in mijn ogen al af als een gieter
omdat het om het algemeen welzijn gaat van iedereen, van alle mensen, dieren en planten om ons heen
waar je verantwoording voor af hoort te dragen als je werkt in het publieke domein

of terwijl (zoals ik al eerder schreef)

wie de oorlog en de ellende voor wil zijn
houdt het verschil tussen arm en rijk klein

>>

ja nou ja, jij denkt er zo over, maar ik vind als ze dat verplichten,... ik vind het allemaal een beetje moeilijk

>

dan heb ik een paar vragen...

je vindt het een beetje moeilijk omdat je het niet begrijpt? of omdat je de gevolgen niet kan overzien?

waar ben je bang voor? of wat vind je in bovenstaande stelling onrechtvaardig?

>>

ik kan de gevolgen niet overzien, verder geen mening

>

je wil het gewoon bij het oude houden en bent bang voor verandering
terwijl er genoeg gemeentes zijn die of heel rijk zijn of heel arm zijn
en die arme gemeentes zouden best wat hulp van de rijke gemeentes kunnen gebruiken
eigenlijk zelfs horen te krijgen
als je binnen dit land solidair met elkaar bent
want er zijn genoeg mensen wereldwijd die hele basale hulp nodig hebben
zoals een goede nachtrust, vitamines, ontspanning, beweging, hygiëne
terwijl er enkelingen het gras in hun overmatig grote tuin
met meer dan duizend sproeiers laten besproeien

of terwijl het zou allemaal veel eerlijker verdeeld moeten worden
want wat als het niet meer eerlijk kan?
wat dan? wat hebben we dan nog?

>>

dat moet je niet aan mij vragen, ja

>

ben je eigenlijk wel solidair met de rest van dit land?

>>

met de rest van dit land, wat bedoel je?

>

nou gewoon de andere mensen, dieren en planten die hier wonen

>>

hangt ervan af hoe die mensen zijn

>

dus omdat sommige arme mensen niet aardig tegen jou zijn vind jij dat rijke gemeentes niet verplicht kunnen worden arme gemeentes te ondersteunen?
zoiets?

>>

heeft niets met aardig te maken, sommige mensen gaan gewoon raar met hun geld om
als mensen gewoon normaal,... en ze kunnen met hun inkomen de huur niet .. of een fiets voor de kinderen niet...
en je signaleert dat dan vind ik dat je wel...
maar dan niet als mensen vier vijf kinderen hebben dan hoeven ze bij mij niet aan te kloppen
dan moeten ze maar minder kinderen nemen
kinderen zijn heel duur
en als je ze een beetje goed groot wil brengen
nou klaar

>

kinderen neem je niet, kinderen krijg je
ik begrijp dat je best tot op zekere hoogte wilt helpen
maar je wil het gewoon niet hard maken
je blijft vasthouden aan rijkdom
wat eigenlijk niet van ons is

>>

dat is toch jouw mening is toch prima

>

en volgens mij begrijp je niet
waar je nee op zegt

of terwijl jouw mening is ontoerekeningsvatbaar

>>

o, dat is prima, ja, ja

(duikt met haar kop achter de krant)

>

wil je nog thee?

>>

ik heb nog

>

nog nieuwe thee?

>>

nee, nee, nee

>

(steekt joint op)

nou ik wel

ik ga thee zetten

>>

wat zeg je ?

(krant naar beneden)

>

ik ga thee zetten

>>

je hebt toch nog thee?

>

een beetje

ik wil nieuwe

>

(loopt naar de keuken en terug)

denk je dat ze het vrijwillig gana geven?

>>

nee daarom moet de politiek...

>

dus je bent helemaal niet tegen

daarom schrijf ik die dichtregel toch op

>>

hmm hmmm

(lees verder in haar krant)

>

snap je het nu wel?

>>

(kijkt over de rand van de krant)

je moet me geen dingen in de mond leggen.. natuurlijk ben ik niet tegen
maar ik vind het gewoon te lastig, hoe los je dat op? ja

>

daarom moet het wet worden, gemeentes moeten goed voor hun broeder en zuster gemeentes zorgen
wereldwijd het liefst

>>

ja ja ja ... wereldwijd doe niet zo mal... de regering ja, die moet ervoor zorgen

>

nou ik hoop dat je het begrijpt en ik hoop dat het gaat lukken

amé amé
 
vrede

als we onze beperkingen kennen
kunnen leven met de regen
dan pas
dan pas rusten de stenen

amé amé
laatste aanpassing
 
what happened?
what happened?
to the souls


wippen en vrijen
 
hartzaken

bijna snikkend
trillend
schikt zij de kamperfoelie
zij bemoeit zich niet
doet niet mee
met cocoskaas en peterselie
ze is een geval apart
helemaal niet dom
en eigenlijk best wel lekker
lekker zacht
met een mooie droom
waarom verhief ik mijn stem?
waarom had ik toch
zo'n grote mond?
laatste aanpassing
 
take it easy

de snelweg is de snel-hel-weg
de snelweg is de snel-dood-weg
the highway is the quick-hell-way
the highway is the quick-die-way
doe rustig aan
leef langer
take it easy
live longer

ame amé
 
uien asperge soep

ingrediënten: zonnebloemolie, ui, aardappel, asperge (jonge), water, platte peterselie, nootmuskaat, zwarte peper, himalaya zout

bereid de groente in 1 pan en pureer met de staafmixer tot soep

amé amé
laatste aanpassing
 
invalshoek

als je links kijkt
lijkt het projectiel af te remmen
maar in feite komt het dichterbij
kijk nu rechts
niet scheel
en zie daar de menigte rennen
stop nu het beeld
kijk naar beneden
niet naar je kruis
omhoog
naar de lucht boven jouw huis
en realiseer je wat je aan het doen bent
wat is echt?
hoever reikt jouw mensenkennis?
vanuit welke hoek
kijk jij naar deze stennis?
is wat ik doe terecht?
en via welke weg
bereikt dit bericht
jouw hersens?

amé amé


re:

er zijn idd meerdere manieren om ernaar te kijken, hangt er maar net vanaf in welke schoenen je staat

De relativiteitstheorie van uur...

Via de visus
laatste aanpassing
 
alle zongedroogde vruchten en groenten verlengen het leven

ambrozijn; abrikozen en rozijnen

de mythe van ambrozijn vertelt dat wij het eeuwige leven zouden kunnen hebben
als we dagelijks ambrozijn tot ons zouden nemen
indien we dit tot ons nemen wordt alle inwendige en uitwendige schade van het weefsel
grotendeels herstelt, vandaar dat men zei dat ambrozijn door de goden gegeten werd
maar in de werkelijkheid is ambrozijn gewoon levensverlengend
omdat de ambrozijn het weefsel fit houdt
nu geldt dit niet alleen voor zongedroogde abrikozen en druiven (rozijnen)
alle groente en fruit die door de zon gedroogd is bevat extra zonne-energie
met de daarbij behorende vitamines die met name de kanker in het lichaam tegengaan
let echter wel op; want zenuwpijnen, gewrichtspijnen en hoofdpijnen
lost u niet met ambrozijn op
daarvoor moet u aloe vera, sperziebonen en frisse lucht tot u nemen
uiteraard altijd met voldoende water en zonlicht

amé amé
 
belasten en verzekeren is eigenlijk hetzelfde
het gaat gewoon om de kosten die gemaakt worden
als je iets consumeert
dus ja zouden we niet beter
iets anders -zonder winstbejag-
daarvoor in de plaats doen?

amé amé
 
als je nachtbraakt
ben je de volgende dag
nog maar de helft waard
als je vroeg slaapt
en opstaat
ben je de volgende dag
dubbel zoveel waard

amé amé


re:

nou bedankt voor het compliment, nu gauw weer verder met dichten amé amé

feigeblatt
jij ook een fijne dag, Betsy! je bent in elk geval goed uitgeslapen..dat kunnen we gerust zo stellen.

gelukkig het gelijk achterna
verder bla bla bla
steek maar in je eigen zak
en kijk mij maar na
bedankt voor je re-ageren feigeblatt :-) :-)
en herman jij ook nog bedankt hoor! :-) :-)
fijne dag allemaal

feigeblatt
maar je hebt wel gelijk hoor..maar mensen die liever gelijk hebben dan geluk..die zogezegd hun geluk uit hun gelijk putten
zijn doorgaans ( en ook hier gelden uitzonderingen, maar niet veel) minder gelukkig dan zij voor wie geluk een belangrijker waarde is dan gelijk.
Nou hoe vind je dat, je hebt helemaal gelijk en gezond dag en nacht ritme draagt bij aan een gevoel van welbevinden..
ik heb er werkelijk niets van begrepen..dat ik zo durf te ageren tegen een verstandig persoon...een schande is het

feigeblatt
wat zeg je..ben je een aangebrande narcist...een kleine noot van kritiek en het is gelijk helemaal mis..
al die goedbedoelde raad allemaal over me heen laten komen en een keer zeg je er voorzichtig wat van en je wordt gelijk verketterd
voor alles en nog wat uitgemaakt...heel treurig dit...maar wel denken een ander van alles te moge vertellen en op te dragen..
hoe arrogant kun je zijn..ja het is vanaf de kansel waar het christendom verkwanseld wordt..

:-) :-) dit is gewoon uitwisselen van informatie
kennis op doen
(daar heb jij nog nooit van gehoord zeker)
waar sommige mensen misschien iets aan kunnen hebben
het is niet mijn bedoeling om voor jou
of voor wie dan ook
de dienst uit te maken

:-) :-) je hoef mijn gedicht helemaal niet serieus te nemen
het is maar een richtlijn zoals er zovele zijn
en ik zal de laatste zijn om u te onderschatten als appel
dat maakt u ervan
we leven in een vrij land
maar dit commentaar lijkt meer op een blinde narcist
die boos wordt zo gauw het met waarheid geconfronteerd wordt
ik zal nooit iemand vertellen wat ze doen en laten moeten
nooit niet
iedereen moet het maar zelf invullen
hoe ze het willen doen

:-) :-) ik spreek uit ervaring, maar blijf jij maar in je pot zitten, hoor

feigeblatt
echt aanmatigend dit .ook ..wat denkt die gast wel..

feigeblatt
ga jij mij vertellen wat en wanneer ik hoeveel waard ben...ik ben verdomme geen appel die op de markt ligt, mafkees,
ik ben een mens een levend organisme en ik heb geen prijs..ik ben onbetaalbaar..ik ben er gewoon of het nu nacht is of dag
en ik bepaal zelf wel wanneer ik slaap en wanneer ik waak..ik heb jouw belerende adviezen echt niet nodig..wie den je wel dat je bent joh..de dominee?

feigeblatt
ik geloof er niets van...volgens mij is de waarde van een mens intrinsiek en niet gekoppeld aan het aantal uren slaap...
buitengewoon belerend en vervelend dit weer..vingergewijs domineegezever..rot op

hemanheijm
erg mooi, bedankt.
laatste aanpassing
 
in

iemand afschilderen als draak
terwijl jijzelf dood speelt
vanuit je luie stoel

iemand liefhebben als teddy
en doen als 1 open offerte
terwijl het tikken van
jouw tempo bepaalt

in, vrouwen en mannen
willen graag in
maar vergeten dikwijls te vermelden
in welke
zin?


re: in

hier ben ik het wel met je eens wat de eerste twee strofen betreft, het is meer een tekst in reageren op iemand, de tekst is zo uit de lucht in mijn hoofd via het toetsenbord op het scherm verschenen, ik kan er achteraf weinig meer aan veranderen

amé amé :-) :-)

Vind alleen je laatste strofe goed. Wat mij betreft kunnen de eerste 2 weg, ze voegen niets toe in mijn optiek..

Ame ame :D
 
ik heb je gemist

laat me je gezicht zien
je zachte huid
liieve neusje
laat me in je ogen kijken
je fonkelende iris
tedere wimpers
laat me je fantasie zien
je fijnste droom
stoutste verlangen
laat me bij je van binnen kijken
je gloeiende ziel
kinderlijke intuïtie
laat me bij je komen
ik geef me over
over aan de euforie

amé amé


re:

kijk een vliegende regenboog

Ach Mima, ik denk dat je mijn reactie niet begreep: Er zweefde een lief klein zeepbelletje voorbij, dansend en kleurend in de zon. Zeepbelletjes kun je wegblazen, laten knappen, of nog even verder laten dansen. Zeepbelletjes zijn vertederend, je kunt er naar kijken en genieten van al die mooie kleuren .Je kunt ze laten zijn of ook afschieten met prozaïsche opmerkingen. En ja de afwas moet vast ook nog gedaan, maar kijk toch liever naar dansende zeepbellen :)

dubbel i schrijf ik vanwege mijn verleden bij een bepaalde studentenvereniging uit delft

Liieve

ik ga dromen over iets wat minder jeukt, goede avond

iets van

de tekening in je gezicht vertelt me
de lijnen in je handen laten me
ik kan niet
zal en wil
maar mag niet
hou die tekening vast
in gedachte
tast
en plant mijn vinger
op je hartje

amé amé

Volgens mij is Chatfant die zich druk maakt. Keuken is al gesloten bij ons. Hebben een heerlijk pasta salade gehad met vis en groentjes dus hier geen brandjes. Kan emotievolle dichies echt wel waarderen maar nie alle, moet kunnen vind ik.....

Fijne avond, jah jij ook Chatfant:D

wat een opwinding wat een opwinding in welke staat verkeer jij, er staat toch niets aan te branden bij je in de keuken? naarmate je ouder wordt wordt je wijzer en milder, je spreekt harde taal over zo'n teder gedichtje, jij wil mij rauw op de bank hebben, dat snap ik, bedankt voor je kritiek, ik zat zelf met dezelfde jeuk bij deze tekst ondanks dat het gevoelig is, ach om iemand te kietelen is het niet slecht, maar je voelt ergens qua geloofwaardigheid.. of diegene is egt zo flieft of diegene die maakt het mooier dan het is, hoe dan ook, het heeft een smaakje, de 1 vindt het lekker (zoet en of lief), de andere heeft liever wat anders, iets dat een beetje (minder?) pijn in gedachte doet misschien zoiets

Mooi trouwens om dit te vergelijken met een landschap waar iedereen lyrisch van word behalve die ene gedoogkloot? haha, vooralsnog zijn wij twee de enigen die op pieters gedicht hebben gereageerd en als ik de doog kloot ben, ben jij iedereen? Ach laat ook maar. Het zal wel komen doordat IK kort door de bocht reageer.

Ajuus zonder para-plus

Oke. Waarschijnlijk ervaar jij diepgaande emoties bij dit gedicht die ik niet ervaar. Ik vind het erg zoetsappig geschreven en met te veel mooimaak/over the top woordjes/ zoals: zachte gezicht, liieve neusje, fonkelende, tedere, gloeiende, kinderlijke enzo. Dat is mijn goed recht toch om een mening te hebben die van de jouwe verschilt of heb je liever eenheidsworsten volgepropt met complimenten al dan niet gemeend. Ik ben hier niet om andermans werk te slopen hooguit om opbouwende kritiek uiten op teksten daar waar ik nodig acht.

Met alle respect ben jij diegene die een ander probeert (met nadruk op probeert) te slopen, mij in dit geval. Constructief om mij doog kloot te noemen :)

Ken Pieter langer dan vandaag en hij weet echt wel dat ik weliswaar hard maar ook eerlijk ben.

nee joh, ze heeft gewoon haar visie op
misschien gaat ze die nog vertellen (hoop ik)
niet met1 in den aanval
liief zijn voor mekander

vandaag stond op het menu

'sperziebonen, rijst en saus'

ingrediënten: rijst, sperziebonen, zonnebloemolie, tomaat, puntpaprika, koriander, knoflook, zwarte peper, himalaya zout, maismeel

kook rijst apart, sperziebonen apart en bind de saus met het kookvocht van de warme groente

Voelde je je aangesproken dan? Klopt, ik vond je reactie tamelijk kort door de bocht: doet me een beetje denken aan een situatie waarin iedereen lyrisch is van een bepaald landschap en met lovende bewoording al het moois staat te beschrijven en er dan opeens de een of andere doog-kloot vraagt wanneer we nu eindelijk eens gaan eten :)

ik denk dat ze bang is dat 1 of andere [gecensureerd woord] de ander pijn kan doen als diegene zijn of haar gevoel laat zien, jij doet me geen pijn toch, kerima? niet mij of mijn gedichtje slopen of zoiets...

welk bijvoeglijk naamwoord zou wat jou betreft weg kunnen dan? want ik staar me er inmiddels blind op, zal ik het anders maar gewoon zo laten? :-) :-)

Jeetje Chatfant, refereer jij naar mij in jouw reactie hieronder? Heftig hoor.

dank voor je complimentje, echte emoties zijn ook best eng om aan toe te geven, mits thuis eigen haard etc dan is het anders

Dit is lief, teder en heel kwetsbaar. Als een zeepbelletje zweeft dit rond: ik herken hierin mijn eigen emotie als ik bv met mijn kleinkinderen in de speeltuin ronddol; onbezorgd als een kind. Ik vind het jammer, dat mensen hier echte emoties zo eng vinden, dat erop in gehakt moet worden. Ikzelf vind dit mooi, maar je moet dit wel buiten bereik van slopers houden.

daar twijfelde ik al over, kerima dus, dank je wel, en jij voor strax ook een goede nachtrust

Tis Kerima en geen Karima:) dank u.

Welterusten dan maar...

JA-HAA Karimadiennetje :-) :-)

dat hebben we begrepen

het is bedtijd, oudjes slapen overdag óók 1 uurtje omdat ze geen vlees meer eten, die moeten dan verteren anders redden ze het niet de hele dag

Jah de p van Pietertjuh bleef weer eens steken....

figuurlijk met en typvout, dus dachten ik, zal wel egte pijn zijn, maar nie heus dus, en ja ik laat graag wat meer zien hier met de tijd

Hahaha, leuke tips pieter. Maarruh je begrijpt toch wel dat ik het figuurlijk bedoel? Of grijp je alles aan om met je
"kennis" te etaleren? Hoedan ook, niets mis met mijn gebit en als sportster nuttig ik sowieso bijna geen suiker...

Groetje

"je gebit, je tanden en je kiezen zijn je pilaren van het leven"

spaar ze
zoveel mogelijk, eet groente, eet fruit, spoel met water en stook met tandenstokers
met de platte kant naar het tandvlees toe, voor en ook achter, dat laatste is lastig
in het begin, maar doe het wel! andere soorten eten zoals, "vlees, snoep en brood"
geven eerder tandvlees problemen met wortelontsteking als gevolg, spoel in dat geval
eerst en stook net zo lang tot het bloed stopt, spoel krachtig met je wangen, het water
mag geen bloed meer bevatten voor je verder gaat met stoken, wij hebben zelf al meerdere
"zondige" ontstekingen ermee genezen terwijl een tandarts je kies `sloopt´ vult met ijzer
en je een rekening van `200 euro´ geeft, kan je jezelf dus beter genezen met een
tandenstoker en water, want je kies blijft leven, dus je pilaren houden langer stand
en financieel kom je er ook beter vanaf

o ja tot slot vergeet geen fruit te eten na het stoken, want dan heelt het tandvlees
een stuk beter en als je plak hebt van de thee of het roken eet dan een appel om
je tandplak makkelijker te laten verdwijnen en niet met vieze tanden en kiezen rond
te hoeven lopen

bedankt, die kiespijn komt omdat je nog steeds suiker eet, niet door mijn gedicht, maar goed, zoet is het wel, veel te zoek, en die slotzin, ach ja, ik moest wat, de gedachte erachter is dat kwetsbaarheid tonen als dichter juist sterke teksten maakt, maar dit is eigenlijk een beetje mislukt, evengoed bedankt voor je reageren mima karima

Zo zoet, krijg er subiet kiesijn van..... Bietje teveel bijvoegelijk naamwoorden gebruikt voor zo'n korte tekst.

Groetjes
Mima
laatste aanpassing
 
ecocyde

massaal planten en gewassen
met de daarbij behorende dieren
laten sterven door
brand, vergiftiging of vervuiling
dus een bosbrand veroorzaken
is ecocyde
een meer vergiftigen met uitstoot
van een fabriek is ecocyde
de lucht zo ernstig vervuilen
dat je geen adem meer kan
halen en gewassen niet goed
meer kunnen groeien zodat dieren
niets te eten hebben is ecocyde
en zo zijn er tig en tig en tig
andere voorbeelden te noemen
en in alle gevallen zijn de
planten en de gewassen
en de dieren de dupe
en in alle gevallen is er dan dus
sprake van ecocyde waar een
eind aan gemaakt zou moeten
worden

amé amé
laatste aanpassing
 
terugvloeiende loepbeweging

ben je de kritiek voor?
heb je onverwachte bewegingen gemaakt?
het aura verstoord?
jezelf herhaald?
ben je ze voor?
of is je lot
al reeds bepaald?

op een rots schreeuwt
een gaai
ze verhaalt lawaai
alleen de wind
mag haar met recht
overstemmen

amé amé
 
re: Nawoord van Stanislaus

Wat je schrijft dat ben je zelf

hij heeft denk ik veel spanning door oppervlakkigheid
mensen met een hoge intelligentie kunnen daar niet goed tegen
tegen dat gekeuvel op niets af []
er staat wat en het is leesbaar en het doet wat, dat is goed
nu nog de juiste woordjes kiezen
en dat heeft alles met leefstijl te maken
want hoe een schrijver leeft
is wat een schrijver schrijft

amé amé





re: Mamma van Hanny van Alphen

het is jouw tekst
ik wil je best een stukje dragen
maar het staat er zo fragiel en staccato
geforceerd misschien
alsof dit de flarden van de herinnering zijn
die nog bij jou en haar

[] Ik zou deze bewaren
en later hier en daar schrappen
aanvullen etc
er zit veel meer in []

ja daar sta ik wel achter
goede dingen die minder goed uit de verf gekomen zijn
op een later moment
probeer het dan wel in 1 x te schrijven
je kan tijdens wel een beetje schrappen herformuleren
maar probeer het meer naturel
(let even niet op mijn plagiaatnicht bij trouw.nl s.v.p.)
te laten lijken
dat is mijn mening
lekker ontspannen
en er op een regenachtige woensdagmiddag
opnieuw aan beginnen
als je weer frisse moed hebt

amé amé
laatste aanpassing
 
ik sterf in de aarde

scheur tranen
van binnen
zoekend naar adem
het zwart
magisch als last
als de overgang
naar lichtwerelden
nemen zij mijn kwast
en tellen de vallende sterren
wanneer het verhaal
zich vordert
van zwart naar zwart
naar dieperzwart
naar overoveroverzwart
tot de nacht
alle zonnestralen breekt
ik sterf in de aarde
verga traag tot teer
in de waanzin
van het heldendicht
de waanzin
van overovermacht
waar jouw regenbooglicht
nog steeds vrolijk schijnt
op deze dag
van bijzondere individualisten
onder hypnose
van de media
onder hypnose
van het oorlogspak
ik sterf in de aarde
en dat is dat

amé amé
laatste aanpassing
 
re: Brexit toerisme van Milou:

jammer dat was het beste stukje

Ik heb je reactie verwijderd. Doe ik altijd als iemand beledigend wordt en niet meet ter zake.

heeft dat koreaanse op je teentjes getrapt, geen sorry gezegd, en heb je nu een jetlag? ik begrijp het allemaal best hoor, maar ben niet van plan te wijken als je me afkat
kritiek is een teken van respect, je digt het of je digt het niet, ik ben jouw grapjes voor, ruzie maken doe je maar met jezelf, daar ben ik een echte voor

Maar ik begrijp uit alles dat je hier je tijd wat komt verdrijven. Dat mag gerust, maar laat mij erbuiten. Niet iedereen is de voortdurend in de stemming om spelletjes te spelen.

Overdadig veel woorden? Amsterdamse bluf? Ik voel mij niet aangesproken. Ben geen Amsterdammer, en er staan niet veel woorden in mijn gedicht, laat staan 'overdadig' veel.

hoewel ik best geloof dat je een bereist en belezen man bent, voel ik steeds een bepaalde amsterdamse bluf wat aan je geloofwaardigheid onder doet, wat (ik ref) mima me in mijn tekstje ik heb je gemist verweet dat ik het te mooi maak of over de top of zoiets zoals ze dat noemde, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg zoiets

gedichten werden gebruikt om dingen te onthouden, het liefst een klein liedje wat je bij je kan dragen als een speeldoosje die je voor jezelf afspeelt om jezelf weer even goed te kunnen voelen

overdadig veel woorden maakt gedichten moeilijk om te onthouden, dan kan je beter spreken van proza - leesvoer voor mensen die van lezen houden, toch zit er in poëtische proza vaak potentie tot meer, door afzonderlijke vondsten uit te werken tot begrijpelijker kortere stukjes of liedjes met meer duidelijkheid, herhaling kan daarbij helpen

je zou het ook uit het perspectief van iemand anders kunnen schrijven, maar goed het geen ik gedeelte hebben we al gehad
 
alsof ik een ladder beklim
schenk ik uit kelken
water voor de wereld
een samenspel van nuance
verschillen zijn er niet -
morsen is verboden
 
re: Nawoord van Stansilaus (2)

´s nachts leven, onopgeruimd huishouden en veel vloeken schijnen eigenschappen te zijn van zeer intelligente mensen, volgens amerikaanse onderzoekers

mij lijkt het dan zaak als je dat van jezelf weet

te zorgen dat je wèl

een goed dag en nacht ritme behoudt
je huishouden (hygiëne) op orde hebt
de juiste woorden kiest en dus het nalaat te gaan vloeken

wat betreft de mensa ben ik het voor een klein deel eens, hoewel ik eigenlijk vind dat mensen zo verantwoordelijk moeten zijn zelf hun eigen eten te bereiden en dan kan je altijd nog iemand uitnodigen om mee te eten

Grappig: een filosoof wil het denken volgens zijn mensbeeld in woorden en regels vatten, maar abstraheert veelal de werkelijkheid daarbij in die mate, dat hij het werkelijke leven en de essentie van de dingen niet meer bereiken kan. Veel cognitief hoogbegaafden hebben beduidend minder invoelend vermogen en zijn niet in staat zich in te leven in de gedachtewereld van die ander. Zijzelf kunnen of willen zich niet aanpassen aan het niveau van de ander. Dat leidt tot een zeker isolement.
Daarom is de Mensa destijds ook uitgevonden. Om met gelijk denkenden het overkoepelend schema te vinden van alles waar anderen in Huis- tuin- of keuken woorden over praten.

Wat je schrijft dat ben je zelf

Stanislaus is dit antwoord aan uur of aan mij? Ik denk, dat Uur het idd over zichzelf heeft. Zelf schrijf ik normaliter niet over mezelf ( ben immers zelf niet hoogbegaafd), maar ook als je over anderen schrijft, schrijf je een deel van jezelf mee: je herkent immers alleen die dingen, die je- al of niet zijdelings- uit je eigen ervaring kent. Schrijven is vaak de herkenning van jezelf in de ogen van die ander. En de ontvanger leest ook
de herkenning ( de rest komt waarschijnlijk niet binnen)

o heeft u het tegen mij?
ik schrijf, dus ik ben
dat betekent niet dat alles wat ik schrijf
ook daadwerkelijk mezelf is
soms acteer ik ik
soms is het precies ik
ik weet niet altijd wanneer
de ik ik en of de precies ik schrijft
als het duidelijk is dat ik niet kwijl of overdrijf
lijkt het mij dat ik daadwerkelijk
zoals onze liieve roswitha reeds zei
over de precies ik schrijf

amé amé
laatste aanpassing
 
we leven gewoon in een asociale wereld
wij zijn wel lief en aardig voor elkaar
maar van een ander hoef je dat echt niet te verwachten hoor
 
vrijen is maar voor even
een gedicht is voor eeuwig
dus ik hou je nu vast
ben bij je
voor altijd
samen volledig

amé amé
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 augustus 2016 om 08:55:
vrijen is maar voor even
een gedicht is voor eeuwig
dus ik hou je nu vast
ben bij je
voor altijd
samen volledig

amé amé


jeetje jij schud ze wel erg makkelijk uit je mouw he
 
heiligen geneest de zieken

geneest de criminelen
geneest de moordenaars
geneest de verstotelingen
geneest de aalmoeszaaiers
geneest de haatdragers
geneest de bloedjagers
geneest hen allemaal
heiligen o heiligen
u heeft het geduld
hen te helpen
in deze tijden van egoïsme
heiligen heiligen
geneest hen allemaal

amé amé
laatste aanpassing
 
komkommersalade

ingrediënten: komkommer, ui, azijn, zonnebloemolie, mosterd, zwarte peper, himalaya zout

rasp komkommer, snij ui fijn en breng op smaak met zout, peper, mosterd, olie en azijn

amé amé
 
peipe was een harde werker
sociaal bekwaam
een echte redder
hij weigerde geweld
maakte geen ruzie
werd een echte herder
een herder van zwarte en witte schapen
die hij elke dag trouw telde
peipe hield van de natuur
had rust bij zijn vrouw
en stelde het huwelijk op prijs
samen waren zij vertrouwd
elke dag waren zij op reis
hun wereld kende geen nieuws
noch feesten of schijn
ze leefden met het weer
en leiden een eenvoudig bestaan
toen kwam het leger
en de generaal noemde zijn naam
peipe moest komen
de schapen laten staan
zijn vrouw wilde het stoppen
maar de soldaten hielden haar staand
peipe kwam nooit meer terug
en de kudde van hem en zijn vrouw
sloeg na de schoten op de vlucht
peipe was dood
desertatie was het gerucht
zijn vrouw weende in het bloed
en de schapen voelden de vloek
zijn vrouw werd meegenomen
de soldaten en de generaal
sloegen hard toe
zonder schapen verkracht en doodmoe
nam zijn vrouw één lemet
en doorboorde haar voet
zonder verband en pleisters
bloedde zij dood
de wraak van satan is machtig
de wraak van satan is groot
maar in de hemel
waar peipe en zijn vrouw elkaar weer zien
is geen pijn is geen leger geen vijand
daar knuffelen zij vertrouwd verder
deze keer boven de sterren
en kijken toe hoe die arme soldaten
alsnog de schapen proberen te redden

amé amé

re:

bedankt voor uw uiting van jaloezie heren
toch gelieve de flessen wijn
van gisterenavond
met uw humeur
in het toilet te keren
want mensen die mij niet respecteren
moeten eerst nog eens leren
eerlijk fatsoenlijk
zo objectief mogelijk
te corresponderen
niet alleen met mij
maar met iedereen
waar wat van
valt te leren

amé amé

...en peipe zich nu in de hemel laat...; meer komt er niet bij mij boven na dit langdradig verhaal.

Sorry Uurtje, maar hier kan ik helemaal niets mee en bovendien prikkelt de naam van de hoofdpersoon hele duistere delen van mijn brein, zodat ik definitief afgeleid wordt van de tekst.
volgende keer beter.
laatste aanpassing
 
soms hou je zoveel van iemand
dat je diegene in één leven
nooit genoeg kusjes kan geven
 
de groene, de rode en de blauwe mensen

er werden drie machtsymbolen naar de aarde gestuurd
ieder met een eigen systeem die delen van de hersenen bestuurd
er werd gezegd dat het onbetaalbaar was
het groene machtsymbool belandde bij het groene volk
het rode machtsymbool belandde bij het rode volk
het blauwe machtsymbool belandde bij het blauwe volk
alledrie de machtsymbolen werkten apart en bestuurden delen van het hart
van de groene, de rode en de blauwe samenleving
toen kwam er een nieuwe start
die een andere taal sprak
en niets wilde weten van machtssymbolen en systemen
die delen van de hersenen bestuurden en of het hart van de samenleving
deze nieuwe start sprak met een hart van goud en leerde jong en oud
dat macht iets is wat men af moest leren
dat men beter gewoon kon doen en de lessen leren
uit het verleden toen die machtsymbolen nog niemand ook maar iets kon schelen
uiteindelijk bleek de macht van de nieuwe start een gat in de markt
waardoor de machtsymbolen en bijbehorende systemen zijn waarde verloor
want een andere taal bestuurde nu het land
het land van zowel de groene als de rode als de blauwe mensen
waar zoveel verschillen zijn en zoveel wensen
in dat land woon jij
in dat land woon ik
in dat land wonen wij allemaal
en die machtsymboliek is alleen maar een manier
om met het geld aan de haal te gaan
dus toen bleek alle vertrouwen te liggen in een nieuwe start
die spreekt met het hart van zowel de groene als de rode als de blauwe mensen
want symboliek is maar schijn en mensen alle mensen wilden gewoon vrij en zelfstandig zijn
alle symbolen werden waardeloos
en iedereen koos het pad van de nieuwe start
waar jij één eigen invulling geeft
aan de gedachte van deze dag

amé amé


re:

in dat geval adviseer ik de televisie krant radio etc uit te zetten
en met een goed boek te gaan relaxen
je leeg maken en je verstand op nul te zetten
ook stoppen met dierenweefsel eten
haalt de angst en agressie uit de ledematen
dat geldt ook voor alcohol en suiker
die veel stress veroorzaken volgens de psychiater
maar neem zijn of haar slaappillen niet aan
want het is beter om natuurlijk vroeg naar bed toe te gaan
zet ´s morgens een kop thee
en praat met iemand die van je angsten afweet
vaak helpt het al om gewoon te benoemen
wat de oorzaak is van de angst in de schoenen
heb je iemand beledigd?
of moet je nog boeten voor je verleden?
waar gaat jouw geld heen?
wie volg je?
wat is jouw lichtend voorbeeld voor dit heden?

Vraag dat maar aan IS. Voor mij wordt de wereld steeds bedreigender en zie ik aan de horizon alleen maar vuur.

de wereld in beweging

overal overal zijn er van die haarden
die onenigheid en verdeeldheid veroorzaken
waar discriminatie aan iedereen kleeft
als moddervlekken op een schoon laken
toch zijn er zogenaamde wasserettes
waar de vlekken worden gereinigd
met letters
zoiets noemen we gerechtigheid
waar mensen via redevoering verder komen
verder komen met nieuw beleid
dat nieuwe beleid is allemaal in lijn
met het principe van gelijkheid
en dat is nu net waar de nieuwe start over gaat
dat mensen elkaar respecteren
elkaar in de waarde laat
want door de verschillende uitleggen van het woord
worden mensen spiritueel door de midden gezaagd
sommigen zeggen het met liefde
sommigen zeggen het met haat
en dat is nu net waar het om gaat
niet of je groen, rood of blauw van binnen bent
maar heb jij jezelf
daadwerkelijk in de situatie van de ander
verplaatst?

amé amé

hij of zij die vuur wil zien zal vuur vinden
maar ik zie wereldwijd weinig vlammen
eerder brandjes op de bekende plekken
maar elders zitten en liggen de meeste mensen gewoon te relaxen
die laten zich niet gek maken door de media
geloven hun eigen verhalen
en verkeren in andere stadia van het leven
die geven meer om gewone alledaagse dingen
zoals wat wordt het weer morgen?
en hoe laat zullen we vanavond samen het bed in springen?

Dat geldt misschien voor ons sukkelig landje Uur, maar mondiaal gezien klopt daar niets van, waar strijd en miskenning van andermans waarden juist hoogtij vieren en de wereld volop in brand staat.

dat is dan jouw invulling van de gedachte van deze dag
dat discriminatie een andere kleur krijgt
maar ik zeg je dat die nieuwe start echt bestaat
kijk maar om je heen
kijk maar op straat
mensen willen niet meer polariseren
verhaten tot supermarktijsberen
die gewetenloos de veren
van de gans kopen
zonder zelf ooit de gans gekend te hebben
of bij zijn of haar verzorger of verzorgster
langs te lopen
of terwijl
als we mekaar wat beter zouden kennen
dan zouden we de grenzen van het wederzijds respect
met meer tact en souplesse begrijpen en verkennen
wat zoiets betekent als
mensen die geloven in een nieuwe start
verliezen elke vorm van discriminatie
jegens wie dan ook
in het hart

amé amé

In tegendeel; zwarte pieten worden nu groen, rood en blauw, waarmee discriminatie alleen maar een andere kleur krijgt.
laatste aanpassing
 
ik herken me in jouw gezicht
moet lachen als je naast me ligt
doe zonder jou geen oog dicht
vertrouw me ik doe enkel mijn plicht
ik herken me in jouw gezicht
je twijfelt niet zegt het zoals het is
ik herken me
bij jou kom ik thuis
je bent mijn tweede gezicht

amé amé



i do not know what will reflect on me next
we are all looking for some one to respect
some one who lets you be the person you want to be
but are we not in fact merely just looking
looking for our own identity?

ame ame

re:

Interesting concept, certainly worth pondering...

Clever work!

soo true, but you must know you to you, hee hee great write
laatste aanpassing
 
re: naar de snackbar van maja colijn

wat er niet op staat is de veganistische groentekroket (zonder ei ook)

veganistic vegetable croquette

boil, stir and blend:

cut broccoli
cut carrot
cut leek
sprouts
water
sunflower oil
flour
oats flakes
black pepper
salt
lovage (maggi)
cumin

roll the vegetable filling in oats flakes*
and fry ** the croquettes in hot sunflower oil ***

* you can quickly cool the filling by blending au bain marie

** be aware of flame in the pan, the temperature of the sunflower oil is also a determining factor for the quality of vegetable croquettes

*** let the croquettes leak out and adsorb excess sunflower oil in a little napkin

ame ame

en je had ook nog piccallilysaus kunnen noemen, is ook veganistisch

"piccalillysaus"

kook, roer en pureer:

- bloemkool
- zilveruitjes
- augurken
- water
- meel
- zonnebloemolie
- geelwortel
- dille
- zwarte peper
- zout

evt. azijn en suiker, voor houdbaarheid en smaak

vergeet naast al dat lekkere eten niet om voldoende te bewegen, wandelen, fietsen, zwemmen, rekken en strekken, 's morgensvroeg en 's avonds voor het slapen gaan

ame ame

Leuk dat je deze op hebt gehesen, 6 jaar geleden geschreven :)

groetje

friet is nog wel veganistisch, die zou ik niet weggooien, in mayonaise zit ei, pinda's bevatten veel vet, ketchup bevat alcohol, verder een correcte weergave van de huidige situatie in de gemiddelde snackbar, niet echt een leuk gedicht of zoiets, je zou bijna denken dat je reclame voor die toko's maakt, maar de slotzin maakt toch nog iets goed





re: afkortingen van maja colijn

afkortingen zijn gevaarlijk heb ik altijd al gezegd, door onduidelijkheid ontstaat er altijd miscommunicatie, eerder schreef ik dat verzekeringen en belastingen eigenlijk hetzelfde zijn, het gaat gewoon om de extra kosten last die iemand met zich meedraagt op het moment dat iemand een product consumeert

is het in totaal een grote last op het algemeen welzijn zoals ongezonde dingen die je in je mond stopt en dingen met een groot brandstof verbruik dan kost het meer dan dingen die wel goed voor de gezondheid zijn en of weinig brandstof verbruiken en daarmee totaal gezien een lage kostenlast met zich meedragen

op die manier kan belasting en verzekering dus vervangen worden door ´kostenlast´ en zijn we hopelijk van veel onduidelijkheid en gesjoemel met geld af

want het is belachelijk dat verzekeringsmaatschappijen winst mogen maken en tegelijkertijd ons mogen korten bezuinigen op onze zorgpakketten, ziekelijk eigenlijk

amé amé
laatste aanpassing
 
re: invalshoek (2)

nou... ik kan beter geitenliefhebber tegen je zeggen dan

je mag hier alles zeggen hoor, dat doe ik ook dus kan ik er ook tegen als het omgekeerd is :)

ja dat zal wel weer zo zijn
toch hebben die woorden een betekenis
een diepere betekenis
ondanks dat het rijmt

dat jij je eraan stoort
dat hoort omdat jij zo wil zijn
dat je er weinig mee kan
dat mag omdat ijdelheid met jou danst

geeft niets
dat je jezelf niet kan verplaatsen
in oorlog en geweld
ondanks dat de ether vol staat
met pijn diepe pijn
lijdende mensen
lijdende dieren
IN ANGST EN ONZEKERHEID
kommer en kwel

JOUW INVALSHOEK is van iemand
die dat soort dingen liever blokkeert
het kruis en huis negeert

of heb ik het mis
zeg ik weer eens iets verkeerd?

mij bereikt het als tekst en kan er niet veel mee, het is een beetje vaag, tikkie schoolmeesterachtig ook, en wat me het meest stoort is de dwang tot rijmen van huis en kruis, met name vanwege dat kruis :(

Ik verheug me op een volgende inzending ;)

er zijn idd meerdere manieren om ernaar te kijken, hangt er maar net vanaf in welke schoenen je staat

De relativiteitstheorie van uur...

Via de vises
laatste aanpassing
 
angst

schuldgevoel en onzekerheid
onzichtbaar voor het oog
maar voor ons meer dan realiteit
twijfel over de toekomst
over wat komen gaat
en wat blijft
de onzichtbare barbaren
die leven met haat en nijd
de theatershow van amerika
die nergens op lijkt
de verboden wapens op antartica
die drijven op blauwe schotsen ijs
de stand van de dieren
hier op aarde
hier in het paradijs
we zijn bang
help ons uit de schijt

amé amé


re:

amerika is ook een continent
net zoals antartica
weet jij welke mensen de barbaren zijn?
en welke mensen de beschaafden?
aarde is zowel de hel als het paradijs
hierna houdt het echt op
dan is het einde van de reis
het is maar net wat je er voor jezelf van maakt
de hemel en hel op aard
schreef ik eerder in een gedichtje dat
vagevuur heet
waar wij bang voor zijn
is dat de mens het voor zichzelf hier op aard
meer een hel dan een hemel maakt
met alle gevolgen van dien
dingen die niet zijn te overzien
die onzekerheid voelen wij overal waar wij zijn
van de groenteboer tot de drukkerij
overal waar wij zijn staan de oren en ogen op scherp
want het zou wel eens het allerlaatste moment
van de dag kunnen zijn
terwijl in werkelijkheid bijna alles nog gewoon werkt
en er helemaal niets is om bang voor te zijn
daarvoor hoef ik dus niet naar syrië te gaan
dat ervaren wij van binnen
dat voelen wij aan

Antarctica is een continent en geen zee en de barbaren waar je over spreekt zijn maar al te zichtbaar...

"hier op aarde, hier in het paradijs"
Waar heb je het in 's hemelsnaam over uur? Ik lees gewoon wat er staat en niet wat je er na een ingewikkelde uitleg misschien mee bedoelt...En waarom dan toch bang te zijn?

Boek een vakantietrip naar Syrië; misschien gaan daar je ogen open!
laatste aanpassing
 
re: Dromen van Chatfant

terug getrokken in dromen
verscholen achter idolen
beschermd tegen de mongolen
zegt jan klaassen van katrien klaassen
lang leve de rood wit en blauwe violen
we doen nog een ronde langs de hollandse bloemkolen

amé amé
 
de kwijlnieuwsgiericus

stop er zit nog kwijl op
ik wil nog even kijken
stop nou even stop
kijk daar is weer wat
in galop in galop
kwijl kwijl kwijl
voor mij mij mij
het houdt ook nooit op
stop nou even stop
er zit nog kwijl op
ik wil nog even kijken
wacht nou even stop

amé amé

>>

samen op stap

er is altijd wel wat
het is me toch wat
altijd maar nieuwsgierig
ziet altijd wat
gut o gut
dan is het dit
dan is het dat
en als je dan denkt
ik heb het gehad
o gut o gut
ze ziet weer wat

>

wat is liefde
liieve schat

amé amé
 
je mag mensen niet dwingen
dwingen gaat in tegen de grondrechten
de grondrechten van de mens
iedereen beslist zelf
wat hij of zij doet of laat
iedereen beslist zelf
wat hij of zij te eten maakt
iedereen beslist zelf
hoe hij of zij zich gedraagt
als je je maar gedraagt
verantwoordelijk bent
geen leven neemt
en zorgt dat
jouw invloed
niemand remt
want dwingen is voor mensen
die eigenlijk jaloers zijn
en niet goed
met hun eigen lelijkheid
om kunnen springen
waardoor ze anderen
dingen verwijten
die ze zelf eerst
hebben moeten verzinnen
en dat
dat is helemaal niet fijn

amé amé
laatste aanpassing
 
pijpen op het toilet
ik zat er nog maar net
toen kwam ze binnen
sorry zei ze
de volwassen slet
spontaan 1 paal
ze zei relax
en stopte mijn fallus
in haar bek
sabbelde wat aan mijn ballen
en draaide wat met haar tong
zoog hard door zonder pardon
het duurde niet lang
of ik spoot
met het toiletpapier
nog aan mijn hol
haar mondje vol
geeft niks zei ze
ze bleef relaxed
en zei daarbij
met volle mond
sperma
is soms bestwel
gezond

amé amé

re:

alle lof en complimenten daargelaten, waar ik uiteraard zeer dankbaar voor ben
want net zoals ik heb jij het talent de mens te boeien
ik lees niet veel, want heb mijn eigen dingen waar ik mee loop te stoeien
en wil mezelf liever niet met het werk van andere schrijvers en of schrijfsters bemoeien
soms doe ik dat toch omdat ik dat zo voel, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

Morgen weer een dag.

luister ophelia, op dt schreef ik correspondeerde ik met iemand en had het over
de verschillende dieren die in mij leven, wat voor dier ik vanuit welke hoek gezien was
zo gauw jij uit de hoek komt voel ik me altijd een beetje achterna gezeten en aangevallen
alsof je bij mijn aanzicht spontaan van een tweeling zou bevallen
maar dat gebeurt niet, want we zijn slachtoffer van misbruik getraumatiseerd
door de slagen van de zweep in de stallen waar het wezen rustig wil slapen

Ieder moet er maar het zijne van denken. Wat anders.

Het zou ook wreed zijn geweest als hij haar verjaagd had, zijn gal over haar had uitgespuugd.

Zij bezorgde het pijpeinde een hoop verstrooiing, ik kan hem niet beklagen.

Het is wel te hopen dat er spiegels waren boven de wastafels want sperma kan dan bestwel gezond zijn maar je krijgt er wel platte haren van en je ruikt ineens vreselijk naar bittere kastanjebloesem.

Er stond 1 zin in die werkelijk heel erg de moeite waard was maar ik kan hem helaas niet meer vinden.

Kwam er nog een formele verzoening of bleef het bij deze ene?

Ik liet me er in ieder geval best wel door meeslepen.

Er heerst een sfeer van opgejaagdheid maar door wat? dat verteld de dichter(es) er niet bij.

Aan het pijpeinde zie ik wel enige ijdelheid maar aan de vrouwelijke zijde speelt eigenliefde zo te lezen geen enkele rol. Waarschijnlijk is het voortgekomen uit een bepaalde gemoedstoestand, al dan niet gedwongen.

Wie weet was het geen gril maar was het met redenen omkleed.

Ik heb eens iets dergelijks gelezen in een biografie maar ik weet niet meer van wie.

Als het nog geen feestdag was dan werd het er wel eentje.

Was er trouwens van dat blauwe licht zodat drugsgebruikers daar niet zomaar een beetje hun eigen gang kunnen gaan? Met blauw licht krijgt het ook wel iets sereens.

Misschien was het Paris Hilton, Jette Kleinsma of Louise Fresco. Kijk, dan wordt het toch weer een heel ander verhaal.

zeg kindje ga je vader eens een kopje thee brengen
en laat de grote mensen met rust
het is sowieso al lang voorbij je bedtijd
en je vader en ik
de grote mensen willen straks rustig kunnen slapen
geen gedoe met vuilsprekers en dat soort dingen
daarvoor is het een beetje te laat
en daarbij vinden de mensen het in het algemeen
niet leuk als je ´s avondlaat zoveel wijn gaat drinken

En zoals altijd kun je dan wel weer bij je moeder terecht die alsnog je straatje veegt.

Wat ik een beetje mis is de homogeniteit.

Waarschijnlijk is je roman ergens vastgelopen. Bij mij helpt altijd wel een wandelingetje door de natuur.

Halleluja.

O Lord, lie down in peace.

Naughty Nelly, gaf in 1 keer al haar snoepjes weg, omdat ze ergens wel weer haar zinnetje door wilde drijven.
laatste aanpassing
 
mag ik je wat vragen?
blijf je bij me slapen?
doe je me geen pijn?
ik wil graag bij je zijn

amé amé
 
versterker

eerst fluistert jouw idee in het hoofd
dan wordt het luider en luider
en dan zie je het opeens ook echt gebeuren
voor je eigen ogen
sprakeloos in geuren en kleuren
jouw idee is waar
het is echt
alsof je het van binnen
al die tijd geweten hebt
alsof de schepper recht spreekt
wat jij al die tijd
als krom ervaren hebt
jouw hart weet meer dingen
dan je van jezelf weet
het duurt soms alleen wat langer
voordat je het zelf doorhebt
voordat je jezelf vergeeft

amé amé
 
je zit me op de huid, bemoei je met je eigen zaken, je bent suïcidaal, je moet zelluf naar de kliniek want je hebt niets anders te doen dan met jouw verveling mensen kwaad te maken, en dat heet stalken, dus nu kappen en wegwezen, bij voorbaat hartelijk dank

val dood mens

Betsy, leer goed Nederlands voordat je je op deze schrijfsite begeeft. Ten eerste is het niet "zich irriteren aan", maar "zich ergeren aan"; ten tweede is het duidelijk dat jij niet begrijpt wat stalken is. Als jij reageren op andermans teksten, dat wordt aangemoedigd door de Schrijfsite, koekoekgedrag noemt, dan vrees ik dat het bij jou niet slechts om gebrekkige taalkennis gaat, maar dat je ziek bent. Laat je behandelen. Beterschap.

arielle koekoek

rot op
rot op
rot op
en kom nooit meer terug
ik wil graag een leuke dag met mijn vrouw hebben
en heb geen zin voortdurend door jou gestalkt te worden

bij voorbaat hartelijk dank

:-) :-)

ik heb liever dat je weg gaat en niet meer terugkomt, ik irriteer me al maanden aan jouw koekoekgedrag

stalkzieke arielle

Mooi, Wil! En wat een verademing na het lezen van het liederlijke gedicht over een toiletscene.
 
val dood stalkzieke redactie van lettertempel alias sheena en of bart alias brenda en nog wat, iedere keer gaat u mij weer censureren pesten discrimineren en irriteren, of terwijl maakt u mij onnodig kwaad met uw gedrag en iedere keer verwijt u mij iets waar hanny koekoek in dit geval schuldig aan is, alsof u nog steeds dezelfde corrupte stalkpolitie bent als uit de tijd dat maaike nog leefde en toen u mij ook al de keel uit kwam, u mag blij zijn dat ik hier werk plaats en dat er iets te zien is want met die grote bek van u ben ik het nooit eens geweest, want uw kijk op de zaken is zelden rechtvaardig en altijd in het voordeel van de vaste greencard houders terwijl dat juist de meeste zieke club is, op death row aan elkaar trekken terwijl de stenen onder jouw tempeltje instorten en zij niets anders kunnen doen dan jaloers zijn en liegen, liegen tot ze erbij neervallen, want anders gaan ze dood, nou wat mij betreft ga maar dood, rot maar op met u haat, u bent dit leven niet waard, hoeveel talentvolle dichters heeft u al niet weggejaagd? omdat u zelf zo lelijk bent hoeveel mensenharten heeft uw verspild en verkrengt? ziek mens, ziek eng mens, ga je schamen en vervul mijn diepe wens, dat u zich niet meer bemoeit met dichters, van elkanders teksten afblijft, want het is 1 grote ergernis om met een corrupte stalkpolitie te schrijven op lettertempel, zogenaamd literairbedrijf, maar in werkelijkheid een afgang voor en door de nederlandse overheid en al die lezers die opzoek zijn naar klein beetje kwaliteit

Beste uur, ik heb uw respectloze reactie onder Hanny's werk gewist. Dit doet zij zelf niet omdat zij niet van het wissen is. Het is echt niet zo moeilijk om op dichtwerk te reageren en niet op de persoon, dat leert men al op de kleuterschool. Vindt u dit wel moeilijk dan is dit kennelijk geen geschikte plaats voor u. Gaarne wensen wij int vervolg verschoond te blijven van dit soort persoonlijke knullige reacties. Alvast dank

hanny koekoek

ik wil graag een leuke dag met mijn vrouw hebben
en heb geen zin voortdurend door jou gestalkt te worden

bij voorbaat hartelijk dank

:-) :-)
 
maaike (ruste zij in vrede) zou gezegd hebben
de taal van het hart daar kan niets mis mee zijn

amé amé
 
waarmee ik zoiets probeer te zeggen als
poëzie is taal in het hoofd
versterkt door het hart
alsof je jezelf met iemand verloofd
alsof je echt ergens over hebt nagedacht
alsof je wil zingen van weemoed en angst
alsof je wil springen van vreugde en glans
poëzie is taal in het hoofd
versterkt door het hart
het hoort bij je
als je erin gelooft
het stoot je af
als je liever doof bent
of het lelijk vindt
en wel wat beters bent gewend
poëzie is taal in het hoofd
versterkt door het hart
ooit was maaike mijn coach
tegenwoordig doet de schepper dat
ik luister aandachtig naar wat ik hoor
en stop die dingen in jouw oor
in de hoop dat je luistert
of op zijn of haar minst over me fluistert
want poëzie is zo mooi
dat zelfs als je er niet van houdt
het je toch bezig houdt
omdat het iets over jezelf zegt
wat jij alleen aan het papier hebt toevertrouwd
poëzie hoofd versterkt door het hart
hou je niet van de dommen
lees beleef en geloof
in de macht
van de verbeeldingskracht
de verbeeldingskracht
van de poëzie in jouw hoofd

amé amé
laatste aanpassing