Partyflock
 
Forumonderwerp · 1108240
­ Nederland
je hoort heel veel dat hardcore slecht is en zo eeuhm ik ben heel benieuwd naar verschillende meningen over hardcore en al de omliggende stijlen. vertel je mening! je leukste of minder leuke ervaring met deze muziek stijl. waarom je het leuk of niet leuk vind. en discussieer er lekker op los zou ik zeggen!!
hier mijn tekst alvast ;-)


Het is een gevoel.
Het is een geloof.
Het zit diep van binnen en je kunt er niet omheen.
Je wilt het delen maar dat kan niet.
Je wilt er over vertellen maar dat mag niet.
Je wilt het late horen en dan worden mensen boos.
Je laat het graag zien, maar het enige wat je hoort wat ziet zij er maf/stom uit.
Moet je haar zien. rare (overigens verkeerde) hak bewegingen om je belachelijk te maken.
Geen greintje respect voor ons geloof!
Ik leef en ik leef gelukkig!
ik leef gelukkig met mijn passie!
En toch gaan mensen mij proberen wijs te maken
Dat het slecht voor me is!
Dat ik er depressief van word.
Dat het mijn jeugd heeft verpest.
Zijn al die mensen dan echt zo blind?
Of willen ze het gewoon niet zien?
Hardcore in mijn leven en dat zeker niet voor even!
Hardcore zal ik eren ik zal het draaien en waarderen!
Ik zal het liefhebben en respecteren.
Ik zal zijn een old-school reefteef tot mijn dood!
En wie dat niet begrijpt?
Wie daar niet mee om kan gaan?
Wie ut afkeurt?
En wie nog steeds denkt dat ik niet gelukkig ben?

FUCK OFF!! AND I MEAN IT!
GO BACK TO YORE OWN BORING STUPID LITTLE LIFE!!
AND LEAVE MINE!

ow ja GEEF HET EVEN DOOR! HARDCORE GAAT VOOR!! ;)(Y)


Je mag overigens reageeren op mijn tekst;) graag zelfs(Y)
hardcore, ben je nou een nederlander of niet.



en nee niet racistisch bedoelt, maar met oorsprong hardcore.



Uitspraak van Hardcore Criminijntje op zaterdag 18 december 2010 om 16:09:
nou vanavond Thunderdome!!! zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lekker los gaan!!

helaas werd het uitgesteld tot begin maart.
Uitspraak van Knalkop op woensdag 15 december 2010 om 21:00:
Ik draag een aussie, Maxies, ik gebruik en ben niet kaal.

ik ben zelf wel kaal en draag nog steeds maxies:)
en meestal ook wel shirts van labels enzo

en heb nog nooit wat gebruikt, nog nooit gerookt zelfs
wel af en toe een paar biertjes:P


Uitspraak van Alkraarder :banana: op maandag 20 december 2010 om 20:48:
hardcore, ben je nou een nederlander of niet.



en nee niet racistisch bedoelt, maar met oorsprong hardcore.

bedoel je nu dat hardcore z'n oorsprong uit nederland komt?
heb je sowieso mis dan;)
 
goeie muziek geeft kippenvel(L)
vaak zitten er gezellige mensen bij. je leert zo un hoop mensen kennen al zie je die alleen op feesten.
de sfeer die het mee brengt is (vind ik dan geweldig(Y))

(kaarsje liever niet:P maar stamp muziek vind ik een strak plan;))

en waar gaat iedereen in 2011 allemaal naartoe?

masters of hardcore??
Masters is poep imo.

Pak random overal waar ik heen ga een paar feesies maar rengdengdeng ziet er zwaar aantrekkelijk uit maar word lastig!:(
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op dinsdag 21 december 2010 om 01:29:
en heb nog nooit wat gebruikt, nog nooit gerookt zelfs
wel af en toe een paar biertjes:P

(Y) doe je goed, knalkop gaat ook nuchterend 2011 door als het volgens plan verloopt.
goeie muziek geeft kippenvel :)
geen kippenvel kan er niet zonder leven
muziek doet leVen :p
Muziek zou ik niet uit m'n leven weg kunnen denken, ik sta er mee op en ga er mee slapen.
Neem nou de cd van Razor Edge; Mind stimulation. Ik die waarschijnlijk al meer dan 100 keer geluisterd en hij blijft goed. Ik zet hem meestal ook op als ik in bed lig en niet kan slapen. Dan ben ik zo weg. Maar het mooie aan die cd vind ik dat er continu verandering in de soorten geluidjes is. Geen 5 seconden zul je hetzelfde loopje horen.
Ik vind het over het algemeen mooi om alle losse onderdelen van een nummer er uit te destilleren in m'n hoofd ;)
Maar op een feestje doe me dan maar hardstyle met breaks en opbouwende melodieën of gewoon keihard raggen op een setje van Sandy Warez of Producer :D
Het is maar raar dat mensen slecht over hardcore denken. Mensen die op latere leeftijd kaal worden word toch ook geen blokje voor omgelopen???? De anti hardcore mensen moeten een keertje langskomen op een feest:D Kunnen ze sien hoe mooi het echt is HEUJJJJJJJJJJJJJJ. 2 april MOH @ Brabanthallen. CAN'T WAIT!!!
Drokz zij het op thunderdome 2006 wat is nou voor jouw het hardcore gevoel?

Dat je na een week lang hard werken met je maatjes op een feest staat.
Dat je net dat nummer hoort wat je zo bruut vind met dat vette geluid erbij en dat je denkt van jaaaaaaaaaaaa losssssssssssssssss.


Dat gevoel dat ken je of dat ken je niet

Er was hier een filmpie van wie heeft die?
 
Ik wordt er vaak weer vrolijk van of juist chagerijnig. :P
Uitspraak van Hardcore Criminijntje op vrijdag 7 januari 2011 om 01:15:
vaak zitten er gezellige mensen bij. je leert zo un hoop mensen kennen al zie je die alleen op feesten

:lol: je zult er wel verstand van hebben met 4 bezochte feesten :roflol:
 
Uitspraak van grunnhardcore op dinsdag 25 januari 2011 om 13:36:
:lol: je zult er wel verstand van hebben met 4 bezochte feesten :roflol:

Dat is onzin, want ze kan ook naar feesten zijn gegaan zonder die in haar agenda te hebben gezet, en ook iemand met heel weinig feesten op zijn/haar cv kan en mag een mening hebben.
Muziek maakt me zoals ik ben :)

Muziek pept me op (zonder 'hulpmiddeltjes') maakt me vrolijk of juist niet.
Hangt helemaal van mijn stemming/humeur af.

Daarom zal je in mijn playlist de peppers, guus meeuwis, marco borsato, U2, e.d. tegenkomen, maar ook dj piwi, partyraiser, tieum, enzovoort.

Maar over het algemeen kan ik een (niet mainstream!) hardstylefeestje heel erg waarderen. Even helemaal nergens aan denken behalve ikzelf en de muziek.
(over paar weekjes weer rammelen op hardbass! :D)

hardcorefeestje op zijn tijd is ook helemaal niet verkeerd. Helemaal als er daarvoor wat tegenslagen zijn geweest (in welke vorm dan ook) Hoe
harder/duisterder, hoe beter :)
Artiest Exodus
zonder drugs kun je ook feesten ik heb nog nog nooit hard drugs gebruikt geef me een paar biertjes en ik ga helemaal uit mn plaat (y)
blijft toch een mooi ding he muziek :D
Uitspraak van Judas :[ op dinsdag 25 januari 2011 om 16:18:
over paar weekjes weer rammelen op hardbass! )

Uitspraak van Judas :[ op dinsdag 25 januari 2011 om 16:18:
n kan ik een (niet mainstream!) hardstylefeestje heel erg waarderen

:roflol:
laatste aanpassing
heb ik gezegd dat hardbass niet mainstream is dan? ;)
Al denk ik dat het met deze line up nog best weleens mee kan vallen :)
Uitspraak van 8-bit Kid™ op zaterdag 11 december 2010 om 10:19:
Angerfist jonguh, jwt!!!

iedereen zijken op angerfist, en dan gaat iedereen maar meelullen, vind dat ie best wel een paar lekkere nummers heeft....

OT: tsjah ik stap nu ong 5 jaar, met een tussenpauze van een half jaar, ben adhder, en hardcore geeft me rust, alleen als ik op de dansvloer sta dan ben ik gwn niet te houde...nooit geen pillen gebruikt, zelf nooit ook maar een hijsje van n joint genomen,... mja halfkaal vind ik ook lelijk, mja ieder zn ding,... ik ben ook kaal, vind iedereen ook lelijk, das heel mooi voor ze(Y) gwn lekker jezelf zijn. Het gevoel zit binnenin, en of je dat nouw uit in een bomberjack trainingspak moet iedereen zelf weten, ikzelf vind dat zeer prettig, als ik geen kale kop en geen aussie heb dan kom ik gwn simpelweg niet op een feest. en van alle ongeveer 40.000 verschillende aussies die er zijn gemaakt vind ik er miss 100 mooi, en dan zijn er nog maar 40 die ook echt nog lings en rechts te koop zijn....
Uitspraak van grunnhardcore op dinsdag 25 januari 2011 om 13:36:
je zult er wel verstand van hebben met 4 bezochte feesten

Ik heb nu in mijn agenda staan waar ik perse naartoe wil, aangezien ik niet rijk ben.
Verder ben ik zo'n beetje overal al geweest:)
maar dat is niet ieder jaar het zelfde.
Wat er nu staat komt elk jaar terug.
masters, nightmare, decibel, en project hardcore.
Afhangende van mijn geld ga ik daar om heen nog naar andere feesten ja of niet nat. :-)
voor mij hoef je niet een uitleg te geven. ;)
je zult het vast wel beleven op jouw manier (y)
Muziek laat mij zijn wie ik ben!
Het laat mij door de dagelijkse beslommeringen komen en ook ze even te vergeten op z'n tijd.
Mooiste uitvinding die er is:D
En kan mijzelf geen leven voorstellen Zonder muziek!

There's nothing that's making me Happier than my Music in my Ears(L)
Het is bij mij de complete waardering voor die snelle en harde bass zo rond de 200 bpm of sneller. Dat lekker losgaan , hakken en stampen daar ga ik voor.
Ik hoef niet te dansen of te swingen en kan het ook niet , geef mij maar een Hardcore beat waarop ik kan hakken met me Air Maxies want daar voel ik me goed bij.
Dat dreunend geluid waarvan sommige anderen hoofdpijn krijgen nou daar krijg ik juist een gevoel van euforie van en soms zeer zeker ook wel het hier al eerder beschreven kippenvel moment.
Uitspraak van Air Max Classic Geezer op zaterdag 26 februari 2011 om 12:26:
Ik hoef niet te dansen of te swingen en kan het ook niet , geef mij maar een Hardcore beat waarop ik kan hakken met me Air Maxies want daar voel ik me goed bij.

Idd, gewoon hakken. Bezig zijn met de muziek, in plaats van je bezig houden met sexy zijn, anderen uitlachen, stoer doen, etc.
 
"Muziek is een bijzonder iets. Het heeft invloed op het gedrag van een mens. Het vreemde daarbij is, dat de één bijvoorbeeld kippenvel krijgt bij het horen van een aria, terwijl een ander zich erbij doodverveelt. Het geluid van een housenummer kan bij de ene persoon een grote bron van irritatie zijn, terwijl een ander er energie van krijgt (en zin krijgt om zich ritmisch te bewegen). We zijn dus zogezegd gevoelig voor muziek. Op welke manier? Het heeft te maken met emoties. Muziek triggert gevoelens. Je kunt melancholisch van muziek worden, maar ook vrolijk of geïrriteerd."
Site:
http://www.aanbod.be/blog/muziek-en-film/wat-doet-muziek-met-jou.html

Muziek kan jou ook hypnotisch beinvloeden..
Site:
http://www.agp-internet.com/alive/01c4ba96390eda301/00000098dd120c701/00000098dd13cd622.html
laatste aanpassing
Zoals hier boven al veel staat.
Veel mensen hebben hun oordeel al klaar staan voor ze je kennen.

Ik zelf luister meerdere soorten muziek maar val altijd terug op hardcore.
ben naar meerdere Hardcore/hardstyle feesten geweest.
maar ook feesten waar dj's zoals Vato gonzalez draaien.

ik vind dat op een hardcore feest de sfeer veel beter is.
mensen gaan helemaal los en maakt niet uit wat andere er van denken.
ze doen wat ze zelf willen.
Iedereen is 1 hechte groep.
raak je iemand perongelijk aan... en je zegt oh sorry. dan is het gelijk goed en ga je verder met stampen.

raak je iemand aan op zo ander feest krijg je meestal gelijk een arrogante blik naar je toe geworpen of je hebt gelijk ruzie.

Geef mij maar Hardcore
wat muziek met me doet,,
is een goed gevoel van binnen geven als ik weer op een heeerlijk Hardstyle feestje sta :)
even weg van alle zorgen om je heen en genieten van de muziek ;)
beetje jammer is dan nog altijd die dagjes mensen die heletijd op en neer lopen en niet los gaan
of die patsertjes die zich tegen over elkaar willen bewijzen :S
Uitspraak van Corinaá!(l) op maandag 28 februari 2011 om 00:29:
Iedereen is 1 hechte groep.
raak je iemand perongelijk aan... en je zegt oh sorry. dan is het gelijk goed en ga je verder met stampen.

Dat is omdat ze die hardheid en het hardcore niveau in die muziek van hen missen , op een Hardcore rave heb je al wat je nodig hebt om je uit te leven en los te gaan dus hoef je niet nog n's een keer op iemand anders te gaan lopen zeiken :)
Muziek,.. ben niet verslaafd o:)
Heb het alleen nodig :honger:
Het maakt mij vrolijk:d
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 13:41:
Muziek is een bijzonder iets. Het heeft invloed op het gedrag van een mens. Het vreemde daarbij is, dat de één bijvoorbeeld kippenvel krijgt bij het horen van een aria, terwijl een ander zich erbij doodverveelt. Het geluid van een housenummer kan bij de ene persoon een grote bron van irritatie zijn, terwijl een ander er energie van krijgt (en zin krijgt om zich ritmisch te bewegen). We zijn dus zogezegd gevoelig voor muziek. Op welke manier? Het heeft te maken met emoties. Muziek triggert gevoelens. Je kunt melancholisch van muziek worden, maar ook vrolijk of geïrriteerd."
Site:
http://www.aanbod.be/blog/muziek-en-film/wat-doet-muziek-met-jou.html

Muziek kan jou ook hypnotisch beïnvloeden..
Site:
http://www.agp-internet.com/alive/01c4ba96390eda301/00000098dd120c701/00000098dd13cd622.html

dat zal allemaal wel mee vallen dat klinkt allemaal zo dramatische. je word blij van muziek. niet agressief of zo:) ja in combi met sommige party drug:) maar dat verschilt ook weer per persoon.

Uitspraak van Luukyeye op zaterdag 26 februari 2011 om 12:57:
Idd, gewoon hakken. Bezig zijn met de muziek, in plaats van je bezig houden met sexy zijn, anderen uitlachen, stoer doen, etc.

indd(Y) daar valt CJElizabeth niet onder vrees ik;) (niet lullig bedoelt:)) maar zie je haar al op een hardcore feest staan? op haar hakjes zichzelf bezopen voeren en in de weg lopen! zo als meer als zij:) maar op hun/haar manier zullen ze daar wel van genieten. liever op een ander feest als ut aan mij zou liggen. komen er tenminste alleen gabbers en reefteven op hardcore feesten(Y) maar ze zijn niet onaardig dus ja ik blijf van mening dat ze maar lekker naar een R&B of trance of van mijn part een jump feest mogen(Y) maja:P
maakt me gek in me kop:P
 
Uitspraak van Hardcore Criminijntje op donderdag 10 maart 2011 om 02:02:
je word blij van muziek. niet agressief of zo:)

Er zijn muziek stromingen waar mensen, in nuchtere toestand, behoorlijk agressief van kunnen worden. Maar verder kan muziek ook verdrietig maken, of andere emoties oproepen. Dus je stelling klopt al niet.

Uitspraak van Hardcore Criminijntje op donderdag 10 maart 2011 om 02:02:
daar valt CJElizabeth niet onder vrees ik;) (niet lullig bedoelt:))

Hoe dan wel?

Uitspraak van Luukyeye op zaterdag 26 februari 2011 om 12:57:
Idd, gewoon hakken. Bezig zijn met de muziek, in plaats van je bezig houden met sexy zijn, anderen uitlachen, stoer doen, etc.

Hangt er maar helemaal vanaf wat voor feesten je heen gaat en hoe je er zelf in staat.
dit forum gaat over je passie delen wat betreft hardcore en de omliggende stylen. :) dus vandaar mijn reactie op haar. :) althans ik neem niet aan dat je serieus denkt dat CJElizabeth gabber of wel reef teef is:) ze suggereerde naar mijn mening dat je agressief van hardcore word, en dat is niet het geval:) daarbij nuchter word je van geen enkele stijl agressief. onder invloed kan dat wel voorkomen.:)
 
Uitspraak van Hardcore Criminijntje op vrijdag 11 maart 2011 om 17:32:
ze suggereerde naar mijn mening dat je agressief van hardcore word, en dat is niet het geval:) daarbij nuchter word je van geen enkele stijl agressief. onder invloed kan dat wel voorkomen

En ik zeg dus dat die bewering van jou onzin is. Ik weet uit ervaring (zoals ik hierboven al zei) dat er mensen zijn die van diverse muziekstijlen agressief kunnen worden. De één heeft dat bij klassiek, de ander bij hardcore. En dan heeft er totaal niks mee te maken of iemand onder invloed van drank of drugs is. Muziek IS emotie, en agressie komt ook voort uit emoties.

Uitspraak van Hardcore Criminijntje op vrijdag 11 maart 2011 om 17:32:
dit forum gaat over je passie delen wat betreft hardcore en de omliggende stylen

De titel van dit topic (Muziek, wat doet het met je?) zegt totaal NIETS over welke stroming het gaat. Dus in feite kunnen ALLE stijlen hier aan bod komen.
ik heb in het 1e bericht staan dat ik nieuwsgierig ben naar meningen en ervaringen van mensen wat betreft hardcore en omliggende stylen. :)


Uitspraak van Hardcore Criminijntje op vrijdag 10 december 2010 om 20:51:
ik ben heel benieuwd naar verschillende meningen over hardcore en al de omliggende stijlen.
het geeft mij gewoon het beste gevoel an de wereld (H)
Artiest DanM
Uitspraak van Hardcore Criminijntje op zaterdag 12 maart 2011 om 03:32:
ik heb in het 1e bericht staan dat ik nieuwsgierig ben naar meningen en ervaringen van mensen wat betreft hardcore en omliggende stylen. :)

Hardcore....ik ben van mening dat als je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt je mijn punt snapt: vroeger was alles beter! :D
Zelfde voor hardstyle en veel meer genres, vroeger was alles beter, tegenwoordig commercie ten top...:facepalm:
Of ik nou in de auto zit te luisteren of ben op een feesie,
Het is gewoon top om naar te luisten en geeft me een goed gevoel.
Stuk ontspanning!! :D:D
 
Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
Hardcore....ik ben van mening dat als je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt je mijn punt snapt: vroeger was alles beter!
Zelfde voor hardstyle en veel meer genres, vroeger was alles beter, tegenwoordig commercie ten top...

Dit is idd waar :yes:
Als een muziekstijl nog nieuw is en aan het opkomen is heb je de beste sfeer en de muziek is dan nog orgineel:)
Heb dat zelf ervaren met Hardstyle :yes:
Ben zelf ook meer mainstream hardcore naar hardcore gaan luisteren toen ik hardstyle niet meer tof vond maar ik denk wel dat de beste periode in de jaren 90 is geweest.
toen was het nieuw orgineel en kwamen mensen ekt voor de muziek.
Voor de rest luister ik verschillende soorten muziek komen altijd nieuwe dingen bij :)
Hou van veel variatie(y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
ik ben van mening dat als je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt

Heb ik.

Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
vroeger was alles beter!

Alles? Ben ik niet met je eens. Sfeer was idd wel gruwlijk, maar zou dat niet komen door die onwijs goeie pilletjes van vroeger?
Tuuuurlijk, was het vroeger gruwlijk! Maar een Dominator:lief: van nu is voor mij net zo heerlijk!
Btw. Ik ben heeeeel erg blij met de "nieuwe" stromingen, Industrial, Terror, dat had je vroeger weer niet ;)

Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
tegenwoordig commercie ten top...

:no: vroeger was hardcore net zo commercieel. Toen had je TMFhakkuh, Gabber Piet, Hakkubar, Hakkuh en zaguh voor kids...
Fucking half Nederland liep met een Aussie, of je nou wel of niet van Hardcore hield iedereen liep lekker mee met de grote kudde.
Jwt. zwabbers enzo ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 19 april 2011 om 16:57:
Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
ik ben van mening dat als je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt

Heb ik.

als ik goed gerekend heb was je in 1990 10 jaar was je toen al reef teef?:)
 
Muziek veroorzaakt heerlijke sensaties.
 
Uitspraak van Hardcore Criminijntje op vrijdag 22 april 2011 om 03:59:
als ik goed gerekend heb was je in 1990 10 jaar was je toen al reef teef?

We hebben het toch over de jaren '90, dat houd in van 1990-2000 ;) Idd was in 1990, 10 jaar heb je goed gerekend.
Toen ik een jaar of 13 was kwam ik voor het eerst in contact met hardcore, was gelijk verkocht:lief:! Op mn 14de voor het eerst naar kleine feestjes en toen ik 15 was ging ik al mee naar grote feesten met m'n vriendje die 4 jaar ouder was. ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van DanM op maandag 18 april 2011 om 20:30:
Hardcore....ik ben van mening dat als je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt je mijn punt snapt: vroeger was alles beter!:D
Zelfde voor hardstyle en veel meer genres, vroeger was alles beter, tegenwoordig commercie ten top...:facepalm:

klopt helemaal:yes:


Uitspraak van actief op dinsdag 19 april 2011 om 16:57:
Industrial, Terror, dat had je vroeger weer niet

denk je dat?;)


Uitspraak van actief op dinsdag 19 april 2011 om 16:57:
vroeger was hardcore net zo commercieel. Toen had je TMFhakkuh, Gabber Piet, Hakkubar, Hakkuh en zaguh voor kids...
Fucking half Nederland liep met een Aussie, of je nou wel of niet van Hardcore hield iedereen liep lekker mee met de grote kudde.
Jwt. zwabbers enzo

dat is ook wel weer zo, gelukkig waren er genoeg dingen die niet commercieel waren toen, maar dan moest je het meer bij de hardere hardcore en terror zoeken:)
 
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op zaterdag 23 april 2011 om 12:37:
denk je dat?

Ja rond 95 had je wel terror, maar industrial?? als dat er toen al was heb ik echt onder een steen gezeten.
Uitspraak van actief op zaterdag 23 april 2011 om 18:59:
heb ik echt onder een steen gezeten.

Naar feesten geweest uit '95 (L)
Uitspraak van actief op vrijdag 22 april 2011 om 10:52:
We hebben het toch over de jaren '90, dat houd in van 1990-2000 ;) Idd was in 1990, 10 jaar heb je goed gerekend.
Toen ik een jaar of 13 was kwam ik voor het eerst in contact met hardcore, was gelijk verkocht:lief:! Op mn 14de voor het eerst naar kleine feestjes en toen ik 15 was ging ik al mee naar grote feesten met m'n vriendje die 4 jaar ouder was. ;)

Dat is wel vet! :-)
Toen ik 12 was wilde ik ook al naar feesten.
Maar ik kon zeuren wat ik wilde mijn ouders vonden het zacht uit gedrukt geen strak plan :P
Toen ik 14 was nam mijn neef me mee naar een groot feest en ben het op een gegeven moment stiekem gaan doen tot ik mijn eige huisje had en mijn ouders niets meer te vertellen hadden. :-)
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op zaterdag 23 april 2011 om 18:59:
maar industrial??

had je toen ook al, of iig rond 97 ofzo
maar je hoorde die term heel weinig hoor en alleen in het onbekendere gebeuren:)
dus zo gek is het niet dat je het niet gehoord had toen
ik kende die term al wel toen