Partyflock
 
Forumonderwerp · 1098577
­ Nederland
Drugs gedaan: Alc./Wiet/Hash/Psylocibine/MDMA/4-MMC/4-FMP

Last: Sinds eind 2005 (4,5 jaar)...

Oorzaak: teveel Paddo's @once @laatst 2005; heftige trip...

Symptomen: floaters/visual snow (zien van "bacterieën in de lucht)/gelukkig géén DP/DR (Wel heel even gehad begin 2006, maar niet doorgezet)/afterimages...

Doel topic: Er moeten meer mensen in Nederland zijn die tengevolge van (overmatig drugsgebruik) HPPD ontwikkeld/gekregen hebben. Zelf ben ik bij zowel oogarts als neuroloog geweest; het fysieke is getest/mijn brein (scan) is getest; beide 100% gezond en normaal... De oorzaak is vooralsnog onbekend. Imho is er voor wat betreft de visuals een overprikkeling van de het stuk in de hersenen ontstaan waardoor HPPD-ers "scherper zien" en daarom ook "aura's" om bepaalde voorwerpen (mn tegen een lichte achtergrond) zien en "dingen" zien bewegen. Maw: Je ziet meer dan wat je eigenlijk behoort te zien.

Is er mee te leven? Voor mij wel, ik ben er inmiddels aan gewend en kan er mee omgaan...Ik heb zelfs de hoop opgegeven dat het ooit weer "normaal" wordt. In het begin was ik heel bang (DP/DR), maar gelukkig heb ik genoeg hersens in mijn pan om me te realiseren dat het allemaal wel te handelen is....

Wie ow wie heeft er ook last van HPPD? Wie ow wie wil zijn ervaringen delen?
laatste aanpassing
 
SimbeSim :yes:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 16:55:
SimbeSim
 
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 16:52:
e ziet meer dan wat je eigenlijk behoort te zien.

duidelijk teveel hallucogenen
hoeveel heb je gebruikt dan voordat je dat had? 6 dagen doorgedaan of gewoon van een 'normaal avondje'?
Misschien moet je even toelichten wat
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 16:52:
DP/DR

is. De rest is me wel bekende koek namelijk.

Ik heb er wel eens wat dagen na gebruik van 2C's, met name 2C-E, last gehad van enkele van de symptomen, gelukkig is het nooit echt gebleven, dus ik schaar het niet onder HPPD.
llijkt wel een militaire operatie, je topic. Heb geen HPPD gelukkig.

Waar zie je dan vooral auras omheen? En wat triggert die auras? Bv fel licht dat op iemand valt? Ik zeg maar wat...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 16:58:
Heb je wel eens aan Mouches Volantes gedacht? Zou de oogarts toch naar gekeken moeten hebben?

Dat laatste zal dan ook wel :)
ik heb wel s lachkick gehad van een blowtje
 
Drugs is duidelijk heel goed voor je (Y) :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 16:55:
SimbeSim

Neen....
Uitspraak van Henkje S. op vrijdag 30 juli 2010 om 16:57:
hoeveel heb je gebruikt dan voordat je dat had? 6 dagen doorgedaan of gewoon van een 'normaal avondje'?

Zegge een bakje paddo's gekocht; met 2 a drie porties werd mij verteld (was geen ervaren gebruiken toendertijd);

Deze allemaal binnen een tijdbestek van 2 uurtjes opgegeten... Uiteraard een ernstig heftige trip gehad met veel CEV's (Closed Eyes Visuals)... Echt waan.... (ook wel een beetje para geweest af en toe maat niet echt bad gegaan of zo...) Kwam eruit en voelde me anders (is ook wel normaal...) maar de dag erna....
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 30 juli 2010 om 16:57:
Misschien moet je even toelichten wat

Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 16:52:
DP/DR

...voelde ik me wel heel anders (Depersonalisatie/Derealisatie DP/DR) Rondlopen in de wereld die niet meer hetzelfde is en jij die niet meer dezelfde bent... Alles was anders en ik was er wel, maar ook weer niet... Meer het idee van ik loop in een bel door de wereld; ik zie het wel, maar men ziet het niet aan mij... missch ook wel een beetje para/heel vaag in ieder geval...


Uitspraak van Delta op vrijdag 30 juli 2010 om 16:57:
llijkt wel een militaire operatie, je topic. Heb geen HPPD gelukkig.

Waar zie je dan vooral auras omheen? En wat triggert die auras? Bv fel licht dat op iemand valt? Ik zeg maar wat...

Voorwerpen afgezet tegen een lichte achterkant/achterwand geven aura's; werkt hetzelfe als voorwerpen met een felle kleur tegen een lichte achtergrond.. die geven after-images... (langer dan de after images die normaal zouden moeten zijn)

Een ander iets is nog het zien van trails... Zegge met je mobiel in het donker bewegen van links naar rechts en dan het hele lichtspoor achter je mobiel kunnen zien (ook hier langer dan normaal en meer dan normaal)


Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 30 juli 2010 om 16:58:
Uitspraak van an-apple-a-day-keeps-the-doctor-away op vrijdag 30 juli 2010 om 16:58:
Heb je wel eens aan Mouches Volantes gedacht? Zou de oogarts toch naar gekeken moeten hebben?

Dat laatste zal dan ook wel

Heeft de oogarts idd ook naar gekeken... Dit zouden de welbekende "floaters" kunnen zijn.... Maar het verklaart de rest nog niet...
laatste aanpassing
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 17:11:
Zegge een bakje paddo's gekocht; met 2 a drie porties werd mij verteld (was geen ervaren gebruiken toendertijd);

Deze allemaal binnen een tijdbestek van 2 uurtjes opgegeten... Uiteraard een ernstig heftige trip gehad met veel CEV's (Closed Eyes Visuals)... Echt waan.... (ook wel een beetje para geweest af en toe maat niet echt bad gegaan of zo...) Kwam eruit en voelde me anders (is ook wel normaal...) maar de dag erna

meen je niet :S no way dat ik shit nog ooit aanraak dan. Tien jaar geleden wel paar keer gedaan, nooit fout gegaan of whatever. Had hier ook nog nooit van gehoord, of dat iemand zoiets had

Sterkte/succes ermee dan..
Drugs niet gedaan: Heroine
Uitspraak van FAKE op vrijdag 30 juli 2010 om 17:16:
Drugs niet gedaan: Heroine

De rest heb je wel gedaan?
 
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 16:52:
Symptomen: floaters/visual snow (zien van "bacterieën in de lucht)

heb ik vaak als ik 2cb heb gehad :D
 
Uitspraak van Henkje S. op vrijdag 30 juli 2010 om 17:14:
meen je niet :S no way dat ik shit nog ooit aanraak dan. Tien jaar geleden wel paar keer gedaan, nooit fout gegaan of whatever.

dus waarom zou je het dan niet meer doen? omdat het bij 1 iemand mis is gegaan? :Roflol:
 
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 16:52:
Symptomen: floaters/visual snow (zien van "bacterieën in de lucht)

van die wat lichte vlekjes met grijsachtig randje
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 17:11:
(Depersonalisatie/Derealisatie DP/DR)

OJa check, die woorden ken ik wel ;) Wist niet dat ze afgekort werden tot DP/DR alleen :)
Zal ook wel niet de enige zijn geweest die dat niet weet, dus was gewoon handig voluit te vermelden (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 17:44:
van die wat lichte vlekjes met grijsachtig randje

kronkeltjes en dingen :P
 
vet man,kan je het nog 1 x herhalen ?
Uitspraak van Gems op vrijdag 30 juli 2010 om 17:18:
De rest heb je wel gedaan?

nja meeste wel, weet van sommige de benaming niet eens

maar gaat van onschuldig hasjie naar dmt of crystal meth
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 juli 2010 om 17:59:
vet man,kan je het nog 1 x herhalen ?

Wat precies?
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 30 juli 2010 om 17:53:
OJa check, die woorden ken ik wel Wist niet dat ze afgekort werden tot DP/DR alleen
Zal ook wel niet de enige zijn geweest die dat niet weet, dus was gewoon handig voluit te vermelden

Daar heb je een punt... Zal er een beetje op letten...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 17:55:
dacht dat, dat redelijk normaal was

Als je je ogen "dicht" knijpt en naar een heldere blauwe lucht kijkt terwijl de zon schijnt... is het redelijk normaal ja... Als je dit ziet door "gewoon te kijken" en niks geks te doen... is het vrij apart te noemen...

Uitspraak van FAKE op vrijdag 30 juli 2010 om 17:59:
nja meeste wel, weet van sommige de benaming niet eens

Vertel eens wat meer dan...? I'm curious...


Uitspraak van FAKE op vrijdag 30 juli 2010 om 17:59:
maar gaat van onschuldig hasjie naar dmt of crystal meth

Stepping stone? Dacht dat deze theorie inmiddels reeds lang, lang geleden achterhaald was... Mensen die alleen maar M doen, houden het daar vaak ook bij en hebben weinig tot geen zin (en het heeft ook weining tot geen zin) om dat dagen/weken achter alkaar te doen/iedere dag lang. Als je serotonine op is is ie op... dan heb je er voor de rest ook vrij weinig aan imo...
laatste aanpassing
Ik loop nu ook al een tijd bij een oogarts..allemaal testen enzo en in augustus gaan ze dieper in m'n oog kijken (meer achterin) met bloedvaten enzo.
echter denk ik al heel lang dat het puur aan de hersenen ligt. HPPD zou te maken hebben met de verbinding tussen je hersenen en je ogen, dat die beschadigd zijn. dit verklaart alle rare dingen die je ziet, maar er eigenlijk niet zijn.
1 tip; zet ALLE klachten die je hebt op een lijst en ga ermee naar een dokter; laat je doorverwijzen naar een oogarts of een neuroloog.

als ze bij mij niks vinden dan moet ik naar groningen en kijken ze naar de verbindingen in mn hersenen, denk dat dat de doorslag zal geven.
helaas heb ik wel DP, wees HEEEL blij dat je dat niet hebt!
Uitspraak van La Vida Narcotica(F) op vrijdag 30 juli 2010 om 20:27:
Ik loop nu ook al een tijd bij een oogarts..allemaal testen enzo en in augustus gaan ze dieper in m'n oog kijken (meer achterin) met bloedvaten enzo.

Welke resultaten heb je dan behaald met de onderzoeken bij de oogarts? Is alles tot nu toe goed/normaal?


Uitspraak van La Vida Narcotica(F) op vrijdag 30 juli 2010 om 20:27:
echter denk ik al heel lang dat het puur aan de hersenen ligt. HPPD zou te maken hebben met de verbinding tussen je hersenen en je ogen, dat die beschadigd zijn. dit verklaart alle rare dingen die je ziet, maar er eigenlijk niet zijn.

Deze gedachtengang deel ik met je... Het lijkt er namelijk een beetje op of je een soort van verscherpte waarneming qua gezichtsvermogen hebt. Zelf denk ik dat de dingen er wel zijn, maar dat de meeste mensen ze simpelweg niet kunnen zien. Het zou mij niet verbazen dat, omdat (naar mijn mening) je zenuwstelsel (aangaande je ogen) teveel prikkels krijgt, het overreageert, waardoor je "overprikkeld" bent en deze dingen ziet...


Uitspraak van La Vida Narcotica(F) op vrijdag 30 juli 2010 om 20:27:
1 tip; zet ALLE klachten die je hebt op een lijst en ga ermee naar een dokter; laat je doorverwijzen naar een oogarts of een neuroloog.

Heb ik al gedaan; oogarts en neuro konden niets vinden...


Uitspraak van La Vida Narcotica(F) op vrijdag 30 juli 2010 om 20:27:
als ze bij mij niks vinden dan moet ik naar groningen en kijken ze naar de verbindingen in mn hersenen, denk dat dat de doorslag zal geven.
helaas heb ik wel DP, wees HEEEL blij dat je dat niet hebt!

DP lijkt me echt heel erg vervelend om te hebben... Good luck with that, voor zover mogelijk... (Loop je bij een psy voor dit probleem?)

Hou me op de hoogte mbt tot de voorgang van de onderzoeken als je wil... hier ben ik uiteraard ontzettend in geinteresseerd.... Met name de realtie HPPD-verbindingen in de hersenen...

Nogmaals... hou je taai!! Het zal niet gemakkelijk zijn...
laatste aanpassing
Oogarts niks, als het aan de artsen lag had ik er nu gewoon mee moeten leren leven..alleen het wordt steeds erger en word er in zo'n mate depressief van dat ik gewoon doe alsof ik dom ben en gewoon steeds weer terugkom met m'n klacht.

En dat overreageren zou heel goed kunnen, denk ik inderdaad ook wel eens!
Reageer ook zeer heftig op 'middelen' en mijn gehoor reageert ook vaak te sterk op geluiden
en inderdaad; het zou zo kunnen zijn dat de 'dingen' er wel zijn die wij zien; de hersenen corrigeren ons zicht, bij alle mensen. ik heb zelf ook een gaatje van 3mm in mijn zicht(dat is ook het enige wat uit de vele testjes kwam) en dat gaatje zie ik ook niet.

ik ga over 2 weken met kleurvloeistof in mijn bloed een test doen in het ziekenhuis, hou je wel ff op de hoogte als er tóch iets uit komt. maar ben jij bij neuroloog geweest; heb je testjes gehad? wat voor testjes dan?

en wat ik nog ff wil zeggen: vind het zoooo dom dat normale dokters niet eens WETEN wat hppd is!!!! ik kon hem gewoon alles gaan uitleggen. ik heb tot nu toe ALLES zelf gedaan! zelf alles onderzocht, heeel veel gelezen en geleerd!
hoop dat de neuroloog dit wel allemaal weet.

en dat psycholoog verhaal; daar sta ik niet echt positief tegenover, heb in mijn jeugd verplicht bij een psych moeten zitten duss zie het niet echt zitten
De tip die je geeft is dus al reeds uitgevoerd. Of had je hem meer algemeen naar de rest gericht (nu makkelijk ja zeggen natuurlijk :P )
Tja, visual snow, ken wel mensen die dat hebben, maar dan niet echt zwaar. De ervaring leert dat het heftiger wordt wanneer men alcohol heeft gedronken (de dag ervoor) of erg moe is.

Ook: een muur zien golven wanneer je je erop focus en milde CEV.

Ik denk dat de meeste mensen die (met regelmaat) psychedelica gebruikt hebben dat wel hebben.
laatste aanpassing
Uitspraak van Mindkontroller op zaterdag 31 juli 2010 om 11:31:
het heftiger wordt wanneer men alcohol heeft gedronken (de dag ervoor) of erg moe is

Klopt helemaal... stress en moeheid verergeren de symptomen... Strucuur/ritme en goed slapen (niet teveel en niet te weinig) maakt het ook beter...
Uitspraak van Mindkontroller op zaterdag 31 juli 2010 om 11:31:
een muur zien golven wanneer je je erop focus en milde CEV

Klopt, maar dan ligt het aan de focus... Als je ergens langer naar kijkt/dwz op één punt concentreert worden de visuals erger... Met name niet te lang naar één punt op een licht oppervlak kijken werkt wel bij mij...
Uitspraak van Krankheimer op zaterdag 31 juli 2010 om 11:45:
Ik trip regelmatig op Aidsremmers

Geef s een tripreport dan :rot:


Uitspraak van La Vida Narcotica(F) op vrijdag 30 juli 2010 om 20:50:
en wat ik nog ff wil zeggen: vind het zoooo dom dat normale dokters niet eens WETEN wat hppd is!!!! ik kon hem gewoon alles gaan uitleggen. ik heb tot nu toe ALLES zelf gedaan! zelf alles onderzocht, heeel veel gelezen en geleerd!
hoop dat de neuroloog dit wel allemaal weet.

Mee eens... HPPD heeft nog niet echt hele grote bekendheid in Nederland(overigens ook niet op andere plekken in de wereld...)
Psychedelica zijn er ook niet om misbruikt te worden.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juli 2010 om 16:55:
SimbeSim :yes:

Die is gewoon psychotisch, denk dat hallucigenen hem eerder goed doen dan verkeerd in de verpepte staat waar hij in verkeerd.
Uitspraak van Heartpressure op maandag 2 augustus 2010 om 15:20:
Psychedelica zijn er ook niet om misbruikt te worden.

True, maar als vantevoren bekend zou zijn geweest dat ik een risico op HPPD gelopen had... Dan had ik nog wel eens twee over nagedacht of ik al dan teniet die paddo's tot mij genomen zou hebben...

Hetgeen ik wil zeggen met dit verhaal en ook hetgeen waarvoor ik pleit is meer duidelijkheid omtrent alle effecten en risico's...

HPPD staat overigens in de DSM IV tegenwoordig; het is (gelukkig) inmiddels wel een erkende aandoening, alhoewel ik me afvraag of de DSM IV de juiste plek* is, echter dit zullen we alleen te weten kunne komen op het moment dat er meer onderzoek naar gedaan wordt...

* De DSM IV is een soort van handboek voor psychologen/psychiaters. Hierin zijn de ziektebeelden met bijbehorende symptomen opgenomen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 15:30:
denk dat hallucigenen hem eerder goed doen dan verkeerd in de verpepte staat waar hij in verkeerd

Is het zo erg ja ;)
laatste aanpassing
ik heb het ook voor ongeveer 2/3 maanden nu. had het na 55 mg 2cb gekregen. Daarvoor heb ik elk weekend getript op verschillende middelen (lsd, 2ci, 2ct2). klachten zijn visual snow, beeldvervorming in het donker en trillend zicht bij het wegkijken van een monitor in het donker. Het lijkt niet erger te worden van blowen(gemiddeld eens in de 2 weken). Heb hierna nog 1 keer getript op een hoge dosering (45 mg 2cb en 4 uur later 20 mg 2ct2), ik heb hierna 2 dagen iets meer last gehad van visual snow, na die 2 dagen was het weer als vanouds. Ik ben nog niet naar een huisarts geweest, ben het voorlopig ook niet van plan. de eerste maand stresste ik er veel over, maar nu ben ik het wel gewent en merk ik er vrij weinig van. De meeste mensen die hppd voor lange tijd hebben geven de tip er niet op te letten. Het gaat waarschijnlijk toch niet weg. verder heb ik mdma,4fmp,2ci,2ct2,2cb,truffels,wiet/hasj, gebruikt in mijn leven.
laatste aanpassing
Uitspraak van pimsalabim op maandag 2 augustus 2010 om 16:01:
klachten zijn visual snow, beeldvervorming in het donker en trillend zicht bij het wegkijken van een monitor in het donker

Aanwezig.


Uitspraak van pimsalabim op maandag 2 augustus 2010 om 16:01:
Het lijkt niet erger te worden van blowen(gemiddeld eens in de 2 weken)

Bij mij heeft blowen tot gevolg dat ik er meer last van heb, zo'n twee dagen na het blowen iig... Mede één van de redenen dat ik daar dan ook mee gestopt ben...


Uitspraak van pimsalabim op maandag 2 augustus 2010 om 16:01:
De meeste mensen die hppd voor lange tijd hebben geven de tip er niet op te letten. Het gaat waarschijnlijk toch niet weg.

Klopt, alhoewel ik in ieder gevaal wel de hoop heb dat er ooit nog iets voor gevonden wordt... Dat zou iig wel prettig zijn...
 
Ik heb het ook. Met xtc en speed word het veel erger. Blowen maakt het ook wat erger. Heb het nu 2 a 3 jaar ongeveer:S


Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 20:13:
Klopt, alhoewel ik in ieder gevaal wel de hoop heb dat er ooit nog iets voor gevonden wordt... Dat zou iig wel prettig zijn...

Je kan je ervoor laten behandelen
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 20:17:
Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 20:13:
Klopt, alhoewel ik in ieder gevaal wel de hoop heb dat er ooit nog iets voor gevonden wordt... Dat zou iig wel prettig zijn...

Je kan je ervoor laten behandelen

Zou je behandeling eens kunnen/willen omschrijven?
 
Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 15:41:
Is het zo erg ja ;)

zoek hem op youtube en oordeel zelf, het lijkt me een erg vage/angstige stoornis tbh, het lijkt enkel visueel, maar kan me voorstellen dat dit soms best beangstigend is/ Succes ermee (y)
 
Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 20:21:
Zou je behandeling eens kunnen/willen omschrijven?

Je krijgt dan medicijnen. Efexor is het medicijn. Dit is als ik het goed heb een anti depressiva die zorgt voor herstel van je serotonine en dopamine. Dit word in hoge dosering voorgeschreven. Kijk anders op de site www.drugsinfoteam.nl . Hier heb ik die info ook vandaan. Zij hebben een medisch spreekuur voor klachten van drugs. Ook je huisarts kan contact met hen opnemen. Bij vraag en antwoord staat een hoop info over hppd.
Ik heb juist het idee dat door te heftige trips mn ogen zwaar hard achteruit zijn gegaan...
laatste aanpassing
Uitspraak van Fernandes op maandag 2 augustus 2010 om 20:42:
Ik heb juist het idee dat door te heftige trips mn ogen zwaar hard achteruit zijn gegaan...

Hoe bedoel je achteruit gegaan? Zie je minder dan?
regelmatig heb ik van die dwarrelende eencelligen voor mijn netvlies. Vooral 's avonds. Heb er niet echt last van ofzo.

Komt niet door de druks. Zolang ik me kan herinneren zie ik ze al vliegen/dwarrelen
 
Uitspraak van Technomania op maandag 2 augustus 2010 om 20:59:
regelmatig heb ik van die dwarrelende eencelligen voor mijn netvlies. Vooral 's avonds. Heb er niet echt last van ofzo.

Komt niet door de druks. Zolang ik me kan herinneren zie ik ze al vliegen/dwarrelen

zie 8e post van dit topic. Is heel normaal en hebben heel veel mensen.
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 2 augustus 2010 om 21:03:
Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 15:41:
* De DSM IV is een soort van handboek voor psychologen.

Vergeet de psychiaters alsjeblieft niet..

Edit: aangepast...
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 21:04:
zie 8e post van dit topic. Is heel normaal en hebben heel veel mensen.

Wist dat het heel normaal was, alleen wist de naam nog niet