Partyflock
 
Forumonderwerp · 1098111
­ Nederland
Las op twitter allemaal over een (#)aanslag op de (#)loveparade? Iemand die er meer van weet?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu wat de telegraaf zegt:

DUISBURG - Bij de Loveparade in Duisburg zijn zaterdag zeker tien doden gevallen. Daarnaast vielen er honderd gewonden. Dit heeft de Duitse politie laten weten. Er was massale paniek uitgebroken in een tunnel.

De paniek brak uit terwijl de menigte in de voetgangerstunnel stond te wachten op toegang tot het festivalterrein. Volgens de krant Bild waren 1,4 miljoen mensen afgekomen op het grote dansfeest in het Ruhrgebied.

Degenen die nog op toegang stonden te wachten, zijn met luidsprekers opgeroepen naar huis te gaan. Volgens de politie moet een crisisstaf nu beslissen of het feest doorgaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7248790/___Tien_doden_bij_Loveparade___.html?sn=binnenland,buitenland
--------------------------------------------------------------------------------------------------------









laatste aanpassing
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 20:32:
Ook echt vaag/apart om te zien dat er nog steeds doorgefeest wordt met hun 750.000 WATT installatie...

Nouja, als ze alles stil leggen dan gaan die 1.4 miljoen mensen opnieuw door die tunnel, dan wel een nooduitgang naar het station of parkeerplaats. Daar is het afwachten of iedereen wel drinken in de auto heeft staan e.d. om de nacht door te komen, zal wel nodig zijn als iedereen tegelijk weg wil, gaat nooit snel gebeuren.

En op 't station zal ook wel al het drinken zowat op zijn. En om nu vrachtwagens water daarheen te brengen zal ook niet heel snel kunnen.
 
Er zitten 4 vrienden van mij, krijg ze alle 4 niet te pakken.
Het zal idd wel door het netwerk komen, maar ik maak je echt super ongerust ookal is de kans klein..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 20:41:
maar ik maak je echt super ongerust ookal is de kans klein..

+1. Zitten ook wat mensen die ik ken.

Maar de kans is 4 op 1.4 miljoen, dus relatief klein. + wat extra kans omdat het er 15 zijn. Maar 15 * 4 klopt ook weer niet etc.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 20:41:
Er zitten 4 vrienden van mij, krijg ze alle 4 niet te pakken.
Het zal idd wel door het netwerk komen, maar ik maak je echt super ongerust ookal is de kans klein..

Informatienummer voor familie van (potentiele) slachtoffers: +49 203 94000
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 20:32:
vreselijk dit. blij dat ik er niet rondloop met doorgesnove kop

zonder doorgesnove kop wel? :lol:
laatste aanpassing door een beheerder
misschien dat eventueel gebruik van geestverruimende middelen de paniek ook sneller aanwakkert bij sommige feestgangers :(
laatste aanpassing
 
Loveparade Duisburg afgesloten :vaag:
Einde van de grote feesten daar. Net Hillsborough ramp
vind het gewoon raar dat iedereen erover kan blijven zeuren hoe erg het is, en hoe ze het zelf zouden vinden als ze er zouden zijn, en maar speculeren hoe het nou kwam etc :rot:

ja het is kut, en nu lekker wachten tot het bericht naar buiten komt wat er nou precies is gebeurd (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 24 juli 2010 om 21:00:
en nu lekker wachten tot het bericht naar buiten komt wat er nou precies is gebeurd (Y)

En tussendoor?

Het is toch best interessant om er over te praten :S 't is niet niets, het treft partyworld recht in het hart. Dat jij niet veel feestjes bezoekt kun jij ook niets aan doen, maar het is one family =)
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 24 juli 2010 om 21:08:
Dat jij niet veel feestjes bezoekt kun jij ook niets aan doen, maar het is one family =)

nee ik zal niet veel feesten bezoeken, en dat one family is ook al lang niet meer zo :lol:

het is zeker niet niks, maar het is net of iedereen hier erbij was toen het gebeurde ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 24 juli 2010 om 20:40:
Nouja, als ze alles stil leggen dan gaan die 1.4 miljoen mensen opnieuw door die tunnel, dan wel een nooduitgang naar het station of parkeerplaats. Daar is het afwachten of iedereen wel drinken in de auto heeft staan e.d. om de nacht door te komen, zal wel nodig zijn als iedereen tegelijk weg wil, gaat nooit snel gebeuren.

En op 't station zal ook wel al het drinken zowat op zijn. En om nu vrachtwagens water daarheen te brengen zal ook niet heel snel kunnen.

Dat klopt natuurlijk helemaal en ben ik dus ook volledig met je eens, maar dan vind ik het nog "apart" om te zien dat die mensen nog doorfeesten (en dus nog niet weten) terwijl "wij" (de mensen wat tv kijken) het wel al weten. Super vreemd zelfs... En nogmaals, verschikkelijk erg!! Zoals je zelf al aangeeft:

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 24 juli 2010 om 21:08:
het is one family =)

Ben blij dat ik er dit jaar niet bij was. Ben door het op tv te zien al droevig genoeg!!
 
ben hier wel van geschokken :O hoor het nu net pas heb de hele dag gewerkt , maar gvd :(
 
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 24 juli 2010 om 20:42:
jij maakt mij niet ongerust hoor

Gezien je eerdere kansloze reacties en volledig mislukte grappen in een onderwerp als deze had ik ook zeker niet verwacht dat jij je ook maar ergens ongerust over zou maken.

Heb dat infonummer gebeld, ze kunnen weinig doen want het netwerk ligt plat en ze hebben nog geen identiteiten van de slachtoffers.
Heb de namen doorgegeven, mocht er iets bekend worden over ze dan wordt ik gebeld..
Toch wel raar om zoiets te bellen en dan hun namen te moeten doorgeven 'voor het geval dat'
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 21:14:
Gezien je eerdere kansloze reacties en volledig mislukte grappen in een onderwerp als deze had ik ook zeker niet verwacht dat jij je ook maar ergens ongerust over zou maken.

zeg niet dat het me niks doet :no: maar iedereen doet net alsof ze erbij waren etc. het is rot als je je vrienden niet kan bereiken, maar 99,9% dat dat komt door het overbelaste netwerk (Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 21:14:
Heb dat infonummer gebeld, ze kunnen weinig doen want het netwerk ligt plat en ze hebben nog geen identiteiten van de slachtoffers.
Heb de namen doorgegeven, mocht er iets bekend worden over ze dan wordt ik gebeld..
Toch wel raar om zoiets te bellen en dan hun namen te moeten doorgeven 'voor het geval dat'

denk toch ff afwachten anders later nog ff bellen, meestal halen ze bij slachtoffers de zakken leeg ivm vaststellen identiteit, dus mocht ze wat overkomen zijn en de telefoon werkt nog dan zou je de hulpdiensten aan de telefoon krijgen denk ik

hoe vaak nemen je vrienden hun telefoon wel niet op als ze op een feest zijn en alles goed met ze gaat, ik vergeet het ook altijd en dan zie ik opeens XX aantal gemiste oproepen op me telefoon een paar uur later :P
Uitspraak van >RaoulDuke< op zaterdag 24 juli 2010 om 20:56:
Bild meldt dat het terrein maar geschikt is voor 350.000 man :no:

Bild is de Duitse telegraf. Terrein was groot genoeg voor zoveel mensen hoor... heeft ook niks met het terrein te maken, maar alles met de toegang ertoe. Er was maar één entree/uitgang naar/van het feest en iedereen moest daardoor door deze tunnel, dat is niet zo slim met zoveel bezoekers natuurlijk.
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 24 juli 2010 om 21:10:
nee ik zal niet veel feesten bezoeken, en dat one family is ook al lang niet meer zo :lol:

Feestjes waar ik kom nog wel, maar uiteraard was 'vroegah alles beter' zeker.

Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:13:
Dat klopt natuurlijk helemaal en ben ik dus ook volledig met je eens, maar dan vind ik het nog "apart" om te zien dat die mensen nog doorfeesten (en dus nog niet weten) terwijl "wij" (de mensen wat tv kijken) het wel al weten. Super vreemd zelfs... En nogmaals, verschikkelijk erg!! Zoals je zelf al aangeeft:

Dat is wel raar inderdaad. Dat als ze thuiskomen ze 't wss allemaal horen enzo. Zou mij raar overkomen :o

Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:13:
Ben blij dat ik er dit jaar niet bij was.

+1, wilde eigenlijk wel keer proberen, maar ook volgend jaar maar niet denk :no:
Uitspraak van appeltje voor de dorst op zaterdag 24 juli 2010 om 21:13:
wat een eo opmerking :dood:

Hububu.. Zeikstraal.
Uitspraak van appeltje voor de dorst op zaterdag 24 juli 2010 om 21:17:
Ach in de beste families komt ook weleens ruzie voor :d

:lol:
Uitspraak van kruispiloot op zaterdag 24 juli 2010 om 21:18:
hoe vaak nemen je vrienden hun telefoon wel niet op als ze op een feest zijn en alles goed met ze gaat, ik vergeet het ook altijd en dan zie ik opeens XX aantal gemiste oproepen op me telefoon een paar uur later :P

vaker niet dan wel :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 21:14:
Heb dat infonummer gebeld, ze kunnen weinig doen want het netwerk ligt plat en ze hebben nog geen identiteiten van de slachtoffers.
Heb de namen doorgegeven, mocht er iets bekend worden over ze dan wordt ik gebeld..
Toch wel raar om zoiets te bellen en dan hun namen te moeten doorgeven 'voor het geval dat'

beter het zekere voor het onzekere
Uitspraak van M. :') op zaterdag 24 juli 2010 om 21:25:
het is one family als het uit komt ja. :')

Nou, als je dit ziet dan heb je toch ook wel zoiets van "hey, daar zou ik ook kunnen staan, dat is ook "mijn" muziek, dat zijn misschien wel bekenden/vrienden van me?"

Dus: 1 grote familie zo'n feest (Y)
Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op zaterdag 24 juli 2010 om 21:22:
Terrein was groot genoeg voor zoveel mensen hoor... heeft ook niks met het terrein te maken, maar alles met de toegang ertoe. Er was maar één entree/uitgang naar/van het feest en iedereen moest daardoor door deze tunnel, dat is niet zo slim met zoveel bezoekers natuurlijk.

Meerdere media melden dit. Sowieso is 1,5 miljoen mensen in één area met zo'n tunnel als ingang idd :no:

Livestream extra nieuws uitzending :

http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/
laatste aanpassing
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:31:
Nou, als je dit ziet dan heb je toch ook wel zoiets van "hey, daar zou ik ook kunnen staan, dat is ook "mijn" muziek, dat zijn misschien wel bekenden/vrienden van me?"

Dus: 1 grote familie zo'n feest (Y)

Als dit niet gebeurd was dan had ook niemand dat gedacht.. en waren er misschien wel een paar mongolen die elkaar verrot hadden getrapt omdat ze weer om iets onbenulligs ruzie kregen..
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 24 juli 2010 om 21:31:
In de discotheek ja, of een vaag café.

Ohh hahaha alleen daar?
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:31:
Nou, als je dit ziet dan heb je toch ook wel zoiets van "hey, daar zou ik ook kunnen staan, dat is ook "mijn" muziek,

nee daar zou ik niet kunnen staan, niet echt mijn muziek, en dit had je kunnen zien gebeuren
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 20:32:
je hebt er altijd mongolene bij die in zo'n grote massa voor paniek zorgen. gasten die gaan rennen en wijven ineens gillen

Inderdaad:dood:
En wss zal dat nu ook de reden zijn geweest, en zijn er dus wel dooie bij gevallen:s(n)
Uitspraak van M. :') op zaterdag 24 juli 2010 om 21:34:
Als dit niet gebeurd was dan had ook niemand dat gedacht.. en waren er misschien wel een paar mongolen die elkaar verrot hadden getrapt omdat ze weer om iets onbenulligs ruzie kregen..

Daar heb je gelijk in (Y) Dat kon natuurlijk net zo goed gebeurt zijn (c.q. zal ook nog wel ergens gebeurt zijn op 't feest)

Maar wat de grote massa/meeste mensen betreft is het toch altijd wel party machen :)
Ik heb in ieder geval nog nooit ruzie ofzo (zelf, of mensen waarmee ik ben) gehad. En als ik op tv of Youtube beelden van feesten bekijk, dan krijg ik toch steeds dat gevoel van "een party-ende familie" :D :P
Uitspraak van jonkoe! op zaterdag 24 juli 2010 om 19:08:
het had ook nooit uit berlijn weg moeten gaan daar heb/had je genoeg ruimte en er is al die jaren nooit wat gebeurt in berlijn

kweetniet welke keren jij bent geweest (had ff kunnen kijken maar neem de gok), maar van die keren dat ik er was, kan ik me nog goed herinneren dat het non-stop ambulances race door het publiek was.

Neemt niet weg dat er genoeg ruimte was al wilde iedereen wel richting siegesaule. En dat een dergelijk evenement niet verplaatst moet worden.

Maar goed, ben flink kapot van hetgeen ik heb gezien vandaag. Heb juist deze week nog iemand gezegd dat je er minimaal 1x in je leven moet zijn geweest en dan dit. Ineens een zwarte vlek op een van de meest indrukwekkende parties (qua naam en historie) die ik ken..

:(
Uitspraak van >RaoulDuke< op zaterdag 24 juli 2010 om 21:32:
Meerdere media melden dit. Sowieso is 1,5 miljoen mensen in één area met zo'n tunnel als ingang idd :no:

Als er 1,5 miljoen mensen op een plek zijn waar er max. 350.000 op zouden kunnen had de chaos nog wel iets groter geweest he ;)