Partyflock
Piekep­otloed!
Poll, opened on Thursday 4 February 2010, duration of 740.6 days.
Everyone · Men · Women

Joe Rogan over Wiet en DMT

Joe Rogan heeft gelijk..
 21  75%
Joe Rogan lult uit zijn nek..
 7  25%
http://www.­dumpert.­nl/mediabase/816971/cd900964/joe_­rogan_­over_­cannabis.­html

Zeer informatief stukje over het het legaliseren van drugs.. Vooral het stuk waarom Wiet verboden is en hoe het verboden is geworden, is iets wat iedereen even zou moeten luisteren.. Dit is na te checken, als je het niet gelooft..

Enjoy.. (y)
last edit 4 February 2010 14:30
Piekep­otloed!
Sws als het nou waar is dat jij zegt dat er dus mensen bestaan die naar een kliniek gaan om van het blowen af te komen..­ En die mensen roken ook sigaretten..­
En dan helpen ze die mensen van het blowen af, maar niet van het roken..­

Zie jij nou oprecht dat daar NIETS mis mee is??
Is er dan helemaal niets dat zegt: "­Hey, maar dat klopt niet!!"­ ??
Jimz
Quote of Piekepotloed! on Tuesday 9 February 2010 at 18:34:
Geloof ik ook niet dat je iets relevants te maken hebt of hebt gehad met verslavingsklinieken..­ Wat een onzin..­ Allemaal na te trekken op de internets..­ Zelfs op wikipedia..­
Je hoeft me niet te geloven.
Nagelbijten geeft geen stimulerende werking..­ Die stelling erachteraan maakte het af..­ Chapeau..­

Hier zit ik inderdaad fout. Mijn bedoeling was om daarmee aan te geven dat dit in een andere categorie valt omdat het geen werking heeft die veel invloed kan hebben op je denkwijze en manier van doen zoals wiet dat wel kan.
Dat het niet om de nicotine gaat in de verslavingszorg is omdat men graag wil dat jij geestverdovende middelen blijft gebruiken waar de staat geld op verdient en mensen onderdrukt en hun levensduur verkort..­ Dat het om de THC gaat is omdat het een geestverruimend middel is waarbij na legalisering geen geld op te verdienen valt en zoals Joe Rogan al zei: "­It makes people realise they're getting fucked every day.."­ Dat wil men niet..­

Jij hebt het over het perspectief vanuit de verslavingszorg. Ik had het over het perspectief van de verslaafden zelf. Voordat zij in behandeling gingen gaven zij ZELF al aan dat het verdovende effect hetgene was waar ze verslaafd aan waren. Hoe het beleid van verslavingszorg daar precies tegenover staat, geen idee, daar verdiep ik me niet in. Maar daar gaat het hier ook niet om.

Iets zegt mij dat je het filmpje nieteens bekeken hebt..­ Althans..­ Dan maar met 1 half oog..­
Jawel, ik heb het wel gekeken, over het algemeen ben ik het er ook mee eens. Het gaat er mij alleen om dat je er ook verslaafd aan kan raken met alle negatieve gevolgen van dien. Dat dat mogelijk is, that's all i'm trying to say.

Er wordt in de verslavingszorg een beeld geschetst dat de THC ervoor zorgt dat sommige mensen depressief worden en contact gestoord, niet meer voor werk zoeken, lusteloosheid etc etc..­ Terwijl het eigenlijk de zieke maatschappij ZELF is waar we in leven, die dit veroorzaakt..­ Door de THC gaat men zich dit realiseren..­ Mensen worden paranoia door dit beeld en denken zich aan te moeten melden bij verslavingsklinieken..­ Daar wordt hun paranoia alleen maar bevestigd en als een placebo-effect denkt men dat men niet zelfstandig van hun zogenaamde "­blowverslaving"­ af kan komen..­
Emotie's niet goed kunnen uiten, slechte eetlust, constant moe zijn, contact met vrienden/familie niet meer goed onderhouden, hobby's die vergeten worden. etc. Dit zijn stuk voor stuk geen gevolgen van de maatschappij maar van het overmatig blowen. Ik begrijp je punt, ik ben het deels met je eens. Door blowen kun je het leven vanuit een ander perspectief bekijken waardoor je je kunt realiseren hoe je dagelijks genaaid word. Maar er zijn ook negatieve gevolgen waarbij je niet de maatschappij als schuldige aan kunt wijzen, maar eerder jezelf en je uit de hand gelopen blowgedrag. In principe naai je jezelf eigenlijk nog harder. Deze maatschappij is er nou eenmaal en jij moet op je eigen benen kunnen staan en je eigen weg vinden in deze maatschappij zodat jij je eigen ding kunt doen. Als wiet ervoor zorgt dat je je realiseert dat je genaaid word, oke dat is een positief iets, mits je er wat mee doet! Helaas heeft het bij bepaalde mensen als gevolg dat ze een slachtoffer rol aannemen en vervolgens hele dagen thuis blijven en alleen maar tv kijken en wiet roken. Vaak geven die mensen hun hobby’s zoals sporten op. Mensen stappen vaak over van normaal gebalanceerde voeding naar koekjes en andere rotzooi. Contact met vrienden/familie en de buitenwereld word steeds minder. En wat er uiteindelijk overblijft? Wiet. Dat is dan het enigste waar je je voldoening uit haalt, dat is het gene wat op een gegeven moment voorrang krijgt op alles. En op die manier kan wiet een verslavende werking hebben. En om die redenen komen die mensen bij een kliniek terecht. Of je nou genaaid word door de maatschappij of niet, je bent verslaafd en je maakt jezelf kapot. Dat is iets wat wiet met je KAN doen.

Naarmate ze niet meer blowen stompen hun VRIJE gedachtes af en vervallen ze weer in hun "­robot"­ gedrag en acccepteren weer de ziekelijke maatschappij als iets "­normaals"­ en doen weer de zelfde dingen die ze eerst deden..­ Zonder stil te staan dat ze de kans hadden om iets beters van hun leven te maken..­ Want daar zijn "­problemen"­ inmiddels voor..­ Om beter van te worden..­ Met de illusie dat ze "­herboren"­ zijn hervatten ze hun zorgeloze leventje..­ In werkelijkheid hebben ze niets geleerd en zijn ze teruggevallen in hun oude pre-blow tijdperk-leventje..­ Terug closed-minded zijn..­ Ignorance is bliss..­
Welke kans? Door middel van tv kijken en blowen? In die gevallen kun je niet meer spreken van vrije gedachtes, eerder een beperking van je eigen leven, aangezien die mensen vaak niks anders doen als slapen, tv kijken, etc. Jij zegt vrije gedachtes, ik zeg eerder gevangen in die gedachtes, omdat de mensen in die gevallen meestal te lui zijn om er iets mee te doen. Het lijkt alsof jij het idee hebt dat iedereen die wiet rookt in hogere sferen komt en opeens beseft hoe de wereld in elkaar steekt. Er zijn genoeg mensen die wiet gebruiken net als alcohol, puur om te verdoven en te vergeten en dat zijn de probleemgevallen, en die zijn wel degelijk verslaafd.. simpelweg omdat er niks anders meer is waar ze voldoening uit kunnen halen.
last edit 9 February 2010 20:17
Jimz
Quote of Piekepotloed! on Tuesday 9 February 2010 at 18:55:
Sws als het nou waar is dat jij zegt dat er dus mensen bestaan die naar een kliniek gaan om van het blowen af te komen..­ En die mensen roken ook sigaretten..­ En dan helpen ze die mensen van het blowen af, maar niet van het roken..­ Zie jij nou oprecht dat daar NIETS mis mee is?? Is er dan helemaal niets dat zegt: "­Hey, maar dat klopt niet!!"­ ??

Ik zeg toch ook nergens dat ik het er mee eens ben:P? ik constateer gewoon wat ik zie.
Jimz
Als ik het kan, kunnen al die andere het ook..­ Denk DAAR nou eens over na IPV naar het negatieve te kijken..­
Wat je zegt, klinkt mooi, maar is een beetje kort door de bocht.. zo werkt het helaas niet in de praktijk.

Maarja Ik ga er eentje draaien ghehe :X
magicworld
DMT word geproduceerd ergens bij de hersenen in het midden van je hoofd als je droomd, bijna dood ervaring, diepe trance visioenen, iedereen gebruikt DMT in je slaap anders zij je para worden, de werkzaame stof van paddo's lijkt veel op DMT, en past ook in het zelfde rijtje, DMT zit ook in de bekende trip kikker, Canariegras, Yopo, avocado, Het leven is een grote trip
magicworld
Quote of -Inferis- on Thursday 4 February 2010 at 16:50:
ben je echt net als bij een droom na 5 minuten je hele trip vergeten

je moet ze ook opschrijven dan herinner je altijd meer, ik schrijf al mijn dromen en trips op dan heb je er altijd wat aanen leer je er nog wat van