Partyflock
 
Forumonderwerp · 1064789
­ Nederland
Zojuist vernomen van een vriend dat er iemand is overleden tijdens het Riverdance Festival.

UPDATE
Aantal berichten van Twitter:
''Op riverdance. Hopenlijk vanavond geen bericht over een dode. Er werd volop gereanimeerd.''
''At Riverdance festival, one guy just had a heartattack (died?)...''
''Gwn een dooie ip riverdance. Foktup! Rip boy''
''some just died here of a overdose ghb or something - riverdance festival ''

URL:
http://twitter.com/search?q=riverdance

UPDATE 21/06:

TULL EN ’T WAAL / UTRECHT -
Een 29-jarige bezoeker van dancefestival Riverdance is zaterdagavond in het ziekenhuis overleden.
De Veenendaler kreeg een hartstilstand op het festivalterrein aan de Lek en werd ter plaatse door hulpverleners gereanimeerd voordat hij per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht werd vervoerd.

Daar overleed de man. De politie onderzoekt de zaak en gaat niet uit van een misdrijf.
De Veenendaler was mogelijk hartpatiënt, zo laat politiewoordvoerder Aling weten. ,,Maar omdat nog niet exact valt aan te geven wat er is gebeurd, hebben we de zaak in onderzoek.’’ Daarin neemt de politie ook mee of er eventueel drugs of alcohol in het spel was.

Riverdance heeft een zero-tolerancebeleid: álle drugs zijn verboden. Agenten verrichtten zaterdag tien aanhoudingen en bekeurden zeven festivalgangers voor het bezit van verdovende middelen.

Bezoekers kregen bij de ingang eerst de kans eventueel meegenomen drugs in een container te deponeren. Bij de poort werd iedereen gefouilleerd. Bekeuringen à 240 euro werden uitgeschreven aan bezoekers die onder andere mdna en xtc op zak hadden. Deze bezoekers, tussen de 36 en 24 jaar oud en afkomstig uit Houten, Driebergen, Maartensdijk, IJsselstein, Nieuwegein en Utrecht, kwamen Riverdance ook niet meer op.

De tiende editie van het dancefestijn verliep verder zonder noemenswaardige incidenten, vertelt organisator Hubert van de Vecht. Alle 4.000 kaarten waren uitverkocht. ,,De sfeer was uitmuntend en de samenwerking met de muziekanten ook heel goed. Dat een bezoeker onwel werd, en later overleed, is een heel nare ervaring. Desondanks konden de andere bezoekers het feest wel gezellig afsluiten.’’

Tijdens de evaluatie, ’s nachts, kwamen festivalorganisatie, politie en EHBO’ers volgens Van de Vecht tot de conclusie dat de organisatie en logistiek rondom ongevallen in orde was. ,,Het geeft een vervelende nasmaak, maar over het feest zijn we erg tevreden.’’

De beveiliging van het terrein bestond, evenals voorgaande jaren, uit reddingsbrigade, brandweer, politie, securitybedrijf en Event Medical Service (EHBO).

bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/3307455/Bezoeker_Riverdance_overleden.html
:-(
laatste aanpassing
Uitspraak van loccco op zondag 21 juni 2009 om 00:52:
Dit heb ik uit betrouwbare bronnen...
twitter?
nee ken mensen in de beveiliging
21 juni 2009 00:35

Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 00:35:
Ben om half 11 weg gegaan. Nog wel gevraagd aan de beveiliging hoe hat afgelopen was?
ze zeiden..Hij is naar het ziekenhuis, niet dood. Maar het laatste bericht weten we niet.

enfin... het is dus nog allemaal afwachten.

Wel bizar hoeveel mensen erom heen stonden en naar stonden te kijken?
Er was zelfs iemand aan het filmen..daar hebben mn vriendin en ik wat van gezegd..dat kan echt niet!

21 juni 2009 00:38

Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 00:38:
Ben om half 11 weggegaan. Nog wel aan de beveiliging gevraagd hoe het was afgelopen.
Die zei dat de jongen niet dood was, maar naar het ziekenhuis was. Het laatste bericht moesten ze nog binnen krijgen

Wel bizar hoeveel mensen er om de hekken heen stonden alsof het een attractie was. Doe normaal..waarom wil je dat zien?

Er was ook een gast aan het filmen. daar hebben mn vriendin en ik war van gezegd...Dat kan echt niet!

Damn girl.....last van je korte termijn geheugen? :lol:
 
ik hoop stiekem dat hij het toch wel gehaald heeft :(
vond het belachelijk.. er stond zelfs een fotograaf bij?!?
mensen kom op!!
we zijn doorgelopen.. en zag het in me ooghoek :(
ik mag van harte hopen dat hij het overleefd!
de feest stemming was daarna ook wel meteen weg..
zoveel mensen die keken. en zich eigen omdraaide en gewoon weer verder gingen feesten
eeeuh je hebt net gekeken hoe iemand misschien wel overleden is?!?
voor mij was me feest stemming wel over..
en we zijn daarna ook na huis gegaan..
 
ik verveel me
Uitspraak van nad!a op zaterdag 20 juni 2009 om 20:42:
leuk joh
zijn genoeg dooien

Uitspraak van Rivkameteenv op zaterdag 20 juni 2009 om 20:47:
Mag hopen dat die gene dan nog wel een beetje van het feest heeft kunnen genieten O:)

jezus, als je hier al niet meer normaal op kunt reageren ben je toch goed fokt op!

OT: Wow, kan me voorstelle dat zoiets idd de sfeer compleet deruit haalt.. RIP!
 
twitter? dood? wat is er gebeurd?
Uitspraak van Ropax op zaterdag 20 juni 2009 om 21:59:
Denk dat jij nog maar eens op een EHBO cursus moet gaan.

VAlt wel mee, 15 minuten reanimeren is gangbaar, 30 minuten is al uitzonderlijk lang. Je wilt niet weten hoe je daar uitkomt, als het lukt, heb er geen cijfers van, maar na een half uur is a) de kans bijzonder klein dat het nog lukt en b) als het zou lukken kom je er ERNSTIG beschadigd uit. Concensus is ook ergens binnen 15-30 minuten te stoppen..
 
*knip*
laatste aanpassing
Ik ben niet op het feest geweest.
Maar wel sneu allemaal weer en maar afwachten op miss positieve reacties! En voor vrienden en familie sterkte!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 00:35:
Ben om half 11 weg gegaan. Nog wel gevraagd aan de beveiliging hoe hat afgelopen was?
ze zeiden..Hij is naar het ziekenhuis, niet dood. Maar het laatste bericht weten we niet.

Vreemd wij hoorden rond half 9 al op Indian Summer Festival dat er iemand was overleden na ruim ander half uur reanimatie.
Hij is overleden aan een hartstilstand. Combinatie van drugs en alcohol werd hem even teveel.

Sterkte aan de nabestaanden :flower:
 
RIP

kon het niet over me hart krijgen om te gaan kijken, gelukkig maar.. Echt zielig al die sensatiezoekers!!!!!!!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 04:03:
kon het niet over me hart krijgen om te gaan kijken, gelukkig maar.. Echt zielig al die sensatiezoekers!!!!!!!

(Y)
sterkte voor na bestaande en familie (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op zondag 21 juni 2009 om 03:47:
Vreemd wij hoorden rond half 9 al op Indian Summer Festival dat er iemand was overleden na ruim ander half uur reanimatie.
Hij is overleden aan een hartstilstand. Combinatie van drugs en alcohol werd hem even teveel.

typisch dat jij dan op een compleet ander festival meer en betere informatie zou hebben dan de mensen die erbij waren..?

denk dat wat jij hebt gehoord ook gewoon weer een van de rondgaande verhalen is.. zou gewoon allemaal lekker afwachten wat er nu precies is voorgevallen ipv allerhande indianenverhalen de rondte in te sturen..


mocht deze jongen idd zijn overleden: RIP :flower:
Uitspraak van Tish op zondag 21 juni 2009 om 06:09:
typisch dat jij dan op een compleet ander festival meer en betere informatie zou hebben dan de mensen die erbij waren..?

denk dat wat jij hebt gehoord ook gewoon weer een van de rondgaande verhalen is.. zou gewoon allemaal lekker afwachten wat er nu precies is voorgevallen ipv allerhande indianenverhalen de rondte in te sturen..


mocht deze jongen idd zijn overleden: RIP
ik hoorde op indiaan Summer van iemand van EMS die de EHBO deed op riverdance dat er iemand was overleden, die persoon had zelf al hartklachten en had wat gebruikt. verder onderzoek moet uitwijzen wat. daar konden ze nog geen uitslag over doen.

dit soort berichten is als organisatie nooit leuk om binnen te krijgen op je productie lecht toch een stempel op je feest, maar ook weer op de hele dance. x-sense Events zal wel weer zwart gemaakt worden. waarna bij een ID&T, Q-DANCE, B2S, UDC, EXTREMA, en alle kleiner organisatie. weer meer ijzen gesteld gaat worden aan een vergunning.

Mede leven met de na bestanden
 
Laat de negatieve publiciteit over feesten maar weer komen....
Toen ik het hoorde heb ik er toch wel stiekem erg over na staat denken...

sterkte allemaal!
wat is er nou precies gebeurd? is er al iets bekend? of niet?
 
Ben ook wel benieuwd. Het is me iets te makkelijk meteen drugs de schuld te geven.
voorlopig wordt er helemaal niets officieel bevestigd. Laten we hopen dat deze man er bovenop is gekomen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 04:03:
kon het niet over me hart krijgen

:X
pfff toch overleden :(

Ad staat het.
Bezoeker Riverdance overleden
Door HESTER VAN DE KAA

TULL EN ’T WAAL / UTRECHT - Een bezoeker van dancefestival Riverdance is zaterdag in het ziekenhuis overleden.
De 29-jarige Veenendaler kreeg een hartstilstand op het festivalterrein aan de Lek en werd ter plaatse door hulpverleners gereanimeerd voordat hij per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht werd vervoerd. Daar overleed de man. De politie onderzoekt de zaak en gaat niet uit van een misdrijf.

De Veenendaler was mogelijk hartpatiënt, zo laat politiewoordvoerder Aling weten. ,,Maar omdat nog niet exact valt aan te geven wat er is gebeurd, hebben we de zaak in onderzoek.’’ Daarin neemt de politie ook mee of er eventueel drugs of alcohol in het spel was.

Riverdance heeft een zero-tolerancebeleid: álle drugs zijn verboden. Agenten verrichtten zaterdag tien aanhoudingen en bekeurden zeven festivalgangers voor het bezit van verdovende middelen.

Bezoekers kregen bij de ingang eerst de kans eventueel meegenomen drugs in een container te deponeren. Bij de poort werd iedereen gefouilleerd. Bekeuringen à 240 euro werden uitgeschreven aan bezoekers die onder andere mdna en xtc op zak hadden. Deze bezoekers, tussen de 36 en 24 jaar oud en afkomstig uit Houten, Driebergen, Maartensdijk, IJsselstein, Nieuwegein en Utrecht, kwamen Riverdance ook nie tmeer op.

De tiende editie van het dancefestijn verliep verder zonder noemenswaardige incidenten, vertelt organisator Hubert van de Vecht. Alle 4.000 kaarten waren uitverkocht. ,,De sfeer was uitmuntend en de samenwerking met de muziekanten ook heel goed. Dat een bezoeker onwel werd, en later overleed, is een heel nare ervaring. Desondanks konden de andere bezoekers het feest wel gezellig afsluiten.’’

Tijdens de evaluatie, ’s nachts, kwamen festivalorganisatie, politie en EHBO’ers volgens Van de Vecht tot de conclusie dat de organisatie en logistiek rondom ongevallen in orde was. ,,Het geeft een vervelende nasmaak, maar over het feest zijn we erg tevreden.’’

De beveiliging van het terrein bestond, evenals voorgaande jaren, uit reddingsbrigade, brandweer, politie, securitybedrijf en Event Medical Service (EHBO
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op zondag 21 juni 2009 om 02:36:
VAlt wel mee, 15 minuten reanimeren is gangbaar, 30 minuten is al uitzonderlijk lang. Je wilt niet weten hoe je daar uitkomt, als het lukt, heb er geen cijfers van, maar na een half uur is a) de kans bijzonder klein dat het nog lukt en als het zou lukken kom je er ERNSTIG beschadigd uit. Concensus is ook ergens binnen 15-30 minuten te stoppen..

Na zes minuten zonder zuurstof sterven hersencellen af, en als je hersendood bent, ben je volgens de definitie overleden. Het hart kan nog wel werken, maar er is geen redding meer. Behalve als je in ijskoud water valt, dan kan je wel een half uur zonder zuurstof overleven.

Als hij dus 6 min niet geademt heeft, is dat duidelijk, en als ze 30 min aan het reanimeren waren.. is het zowieso dat zijn hart ook niet meewerkte...

Volgens AD.NL is hij in het ziekenhuis overleden...en er stond dat hij mogelijk hartpatient was.. maar drugs/alcohol niet uitgesloten was.. maar dat komt misschien van de week nog naar buiten (nader onderzoek...

Mensen die nu iig roepen "eigen schuld" of "drugs" die zijn gewoon kortzichtig en harteloos!

RIP.. sterkte aan vrienden/familie van deze jongen!!!!
 
Uitspraak van Stephie! op zondag 21 juni 2009 om 11:51:
Mensen die nu iig roepen "eigen schuld" of "drugs" die zijn gewoon kortzichtig en harteloos!

Idd, treurige kortzichtige reacties.



Uitspraak van Stephie! op zondag 21 juni 2009 om 11:51:
RIP.. sterkte aan vrienden/familie van deze jongen!!!!
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 12:42:
Uitspraak van Stephie! op zondag 21 juni 2009 om 11:51:
Mensen die nu iig roepen "eigen schuld" of "drugs" die zijn gewoon kortzichtig en harteloos!

idd ben je erg zielig


R.I.P(F)
 
Echt heftig van die jongen!! vooral voor ze vrienden die er bij waren en voor de ouders (F) je zou toch helemaal gek worden als je maatje neerstort!!!

Organisatie kan hier niks aan doen dit soort dingen kan je nooit tegenhouden! wacht nader bericht af over oorzaak voordat we gaan oordelen over drugs ofzo....


(K)
Gezeik over dat er zoveel mensen kijken en zeiken over twitter :S
Denk je nou echt dat er 4000 man er zo langs lopen?Als er ergens bij je in de buurt brand is ga je ook kijken dus waar hebben we het over!Lijkt wel of jullie je allemaal drukker maken over de sensatiezoekers en de twitters dan degene die is overleden!
Heb het ook gezien aangezien ik er een meter vanaf stond toen die daar lag!Zijn geen woorden voor en je kan familie en vrienden en nabestaanden alleen het allerbeste wensen in deze donkere tijden.Meer valt er niet te zeggen en zulke momenten ga je wel beseffen dat je elke dag weer gezond opstaat een feest moet zijn, want voor je het weet is alles weg

RIP(F)
laatste aanpassing
 
maar EHBO cursus volgen is niet verkeerd :D
 
Uitspraak van Sincerity op zondag 21 juni 2009 om 00:37:
Er was zelfs iemand aan het filmen

Dan ben je wel goed, goed ziek!:O
Uitspraak van Raimond op zondag 21 juni 2009 om 13:20:
Als er ergens bij je in de buurt brand is ga je ook kijken dus waar hebben we het over

Jij misschien :nosmile:
 
Ja als iedereen door zou feesten en doen of ik er niks aan de hand is zal ook niet best zijn :P

ja en dat filmen is tegenwoordig toch de shit alles wat er gebeurd word gefilmt!! ik moet alleen zelf niet aan denken om een filmpje op me telefoon te hebben van iemand die live dood gaat :S ..to much!!!!!!!!!!
Uitspraak van M. :') op zondag 21 juni 2009 om 13:30:
Jij misschien

ik wel ja, schijnheilige dat je er bent

Je bent altijd wel nieuwsgierig als er iets is!Dat filmen en foto's maken gaat zeker te ver, maar je eigen drukker maken over twitter en sensatiezoekers ipv te denken aan vrienden en nabestaanden is ook goed ziek
Uitspraak van Raimond op zondag 21 juni 2009 om 13:37:
ik wel ja, schijnheilige dat je er bent

Schijnheilig? Whaha omdat ik niet ga kijken als er ergens fik is?

Nog ff ja :rot:
Uitspraak van Raimond op zondag 21 juni 2009 om 13:37:
Dat filmen en foto's maken gaat zeker te ver, maar je eigen drukker maken over twitter en sensatiezoekers ipv te denken aan vrienden en nabestaanden is ook goed ziek

Wel een mooie vergelijking :nosmile:
laatste aanpassing
Uitspraak van Raimond op zondag 21 juni 2009 om 13:20:
Gezeik over dat er zoveel mensen kijken en zeiken over twitter :S
Denk je nou echt dat er 4000 man er zo langs lopen?Als er ergens bij je in de buurt brand is ga je ook kijken dus waar hebben we het over!Lijkt wel of jullie je allemaal drukker maken over de sensatiezoekers en de twitters dan degene die is overleden!

(y) naïeve gelul van iedereen.

Verder heel triest dit, het zal je maar gebeuren als je gezellig met vrienden weg bent......
Uitspraak van Stephie! op zondag 21 juni 2009 om 11:51:
Na zes minuten zonder zuurstof sterven hersencellen af, en als je hersendood bent, ben je volgens de definitie overleden. Het hart kan nog wel werken, maar er is geen redding meer. Behalve als je in ijskoud water valt, dan kan je wel een half uur zonder zuurstof overleven.

Als hij dus 6 min niet geademt heeft, is dat duidelijk, en als ze 30 min aan het reanimeren waren.. is het zowieso dat zijn hart ook niet meewerkte...

Correctie, hersencellen sterven al na 1-2minuten zonder zuurstof af, dit is een geleidelijk proces. Het is de mate van celsterfte (%, absolute aantallen, hoe je het wilt zien) die uitmaakt voor de uiteindelijke uitkomst. Daarom is er zo'n soort slagzin/slogan (niet echt de juiste woorden) : Time is brain. Hoe sneller, hoe meer cellen (hoe groter het deel van de hersens eigenlijk) je kunt redden en des te gunstiger het beeld is als iemand eruit komt. Hersencelsterfte zorgt nl. voor functieverlies, dat kan van alles inhouden, verlammingen of afasie (niet meer kunnen communiceren in de vorm van begrijpen en/of praten) of andere uitval van lichaamsfuncties (slikfunctie bv.). 6 minuten is door de hartstichting wel gesteld als grens waarin er wát moet gebeuren, ook vanwege time is brain. Maar sowieso geldt, hoe eerder, hoe beter!

Snelle en doeltreffende hulp is van levensbelang, dus diezelfde omstanders moeten wel weten dat de eerste 6 minuten bij een hartstilstand cruciaal zijn én wat er moet gebeuren.

Maar liever eerder dan 6 minuten al, als het kan!

Verder klopt wel wat je zegt, maar als je in ijskoud watervalt en je een half uur kan overleven; dan ben je dus ook nog niet hersendood, want daaruit bestaat geen weg terug.

Uitspraak van Stephie! op zondag 21 juni 2009 om 11:51:
Volgens AD.NL is hij in het ziekenhuis overleden...

blijft een beetje gissen of dat echt zo is natuurlijk, de berichtgeving lijkt wat tegenstrijdig, maar laten we er maar vanuit gaan dat het AD er redelijk bovenop zat.
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 13:24:
maar EHBO cursus volgen is niet verkeerd :D

eigenlijk zou 'iedereen' moeten kunnen reanimeren :) (Y)
Uitspraak van M. :') op zondag 21 juni 2009 om 13:40:
Schijnheilig? Whaha omdat ik niet ga kijken als er ergens fik is?

Achterbaks is in dat geval een beter woord voor je! :loser:

Doorlopen en doen alsof het je niet interesseerd is pas triest. Ik heb staan kijken jah, maar ik wil mezelf geen sensatiezoeker noemen.. Zoiets heet je medeleven tonen en niet als een kortzichtige doorgaan met feesten!

RIP gozer en sterkte voor zijn vrienden en nabestaanden (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van * Bianca * op zondag 21 juni 2009 om 14:35:
Achterbaks is in dat geval een beter woord voor je! :loser:

Doorlopen en doen alsof het je niet interesseerd is pas triest. Ik heb staan kijken jah, maar ik wil mezelf geen sensatiezoeker noemen.. Zoiets heet je medeleven tonen en niet als een kortzichtige doorgaan met feesten!

Whahaha wij hebben het over fik hoor en niet als iemand dood ligt te gaan op de grond.

En idd als ik zie dat er al ambulance personeel/beveiliging etc is en aan het helpen is dan ga ik er niet nog eens met mn smoel bij staan :rot:
Hoe toon je dan medeleven joh? Door er naar te staan kijken en zeggen aahh wat erg :/
Uitspraak van * Bianca * op zondag 21 juni 2009 om 14:35:
Achterbaks is in dat geval een beter woord voor je!

Doorlopen en doen alsof het je niet interesseerd is pas triest. Ik heb staan kijken jah, maar ik wil mezelf geen sensatiezoeker noemen.. Zoiets heet je medeleven tonen en niet als een kortzichtige doorgaan met feesten!

Zo is ut :respect:

Maar filmen en foto's maken kan echt niet :no:
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op zondag 21 juni 2009 om 14:04:
blijft een beetje gissen of dat echt zo is natuurlijk, de berichtgeving lijkt wat tegenstrijdig, maar laten we er maar vanuit gaan dat het AD er redelijk bovenop zat.

op riverdancefestival.nl staat een bericht dat de organisatie om 20u het bericht kreeg dat hij was overleden. Denk dat een 1 min stilte wel op z'n plaats was geweest voor die knul uit respect!
Uitspraak van M. :') op zondag 21 juni 2009 om 14:43:
Whahaha wij hebben het over fik hoor en niet als iemand dood ligt te gaan op de grond.

Bij wijze van pannekoek pffff, als er iets is ben je gewoon nieuwsgierig en ga je kijken wat er aan de hand is
Als je zoveel mensen ziet kijken weet je toch ook niet wat er aan de hand is?Dus ga je kijken
Jij hebt echt een IQ van een kaassouflé maar genoeg gezeik, je kunt je beter drukker maken over de nabestaanden hoe ze deze tijd door moeten komen dan jouw achterbakse gedrag om mensen af te kraken dat ze nieuwsgierig zijn
En nu ben ik klaar met jouw
 
Zuur man... zo sta je te dansen en een uur later weet je of er een hemel is of niet..

RIP.
 
:cry: :Cry: :cry:

triest van al die sensatiezoekers als ik dit zo lees wat er zich afgespeeld heeft zeg

R.I.P. (F) en sterkte voor de nabestaanden :( :cry:
Uitspraak van M. :') op zondag 21 juni 2009 om 14:43:
Hoe toon je dan medeleven joh? Door er naar te staan kijken en zeggen aahh wat erg

Ja, als je het meent wel ja!

(Dat ik hier nog op inga.. :gaap:)

Uitspraak van Raimond op zondag 21 juni 2009 om 14:52:
En nu ben ik klaar met jouw
laatste aanpassing
 
ik denk wel dat hij is overleden in het zhuis.
een ambulance mag namelijk niet een overleden iemand meenemen :)
ik had gehoopt dat hij het toch boven alles wel gered had :(
het zal je zoon maar zijn! pfff!
sterkte.. ook voor zijn vrienden!!
Uitspraak van * Bianca * op zondag 21 juni 2009 om 14:44:
Denk dat een 1 min stilte wel op z'n plaats was geweest voor die knul uit respect!

1 minuut stilte op een feest :/ Dat zal de sfeer goed doen!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 14:59:
ik denk wel dat hij is overleden in het zhuis.
een ambulance mag namelijk niet een overleden iemand meenemen

staat er toch ook..

Uitspraak van haagse tieten dat is genieten op zondag 21 juni 2009 om 11:34:
per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht werd vervoerd. Daar overleed de man