Partyflock
 
Forumonderwerp · 1064789
­ Nederland
Zojuist vernomen van een vriend dat er iemand is overleden tijdens het Riverdance Festival.

UPDATE
Aantal berichten van Twitter:
''Op riverdance. Hopenlijk vanavond geen bericht over een dode. Er werd volop gereanimeerd.''
''At Riverdance festival, one guy just had a heartattack (died?)...''
''Gwn een dooie ip riverdance. Foktup! Rip boy''
''some just died here of a overdose ghb or something - riverdance festival ''

URL:
http://twitter.com/search?q=riverdance

UPDATE 21/06:

TULL EN ’T WAAL / UTRECHT -
Een 29-jarige bezoeker van dancefestival Riverdance is zaterdagavond in het ziekenhuis overleden.
De Veenendaler kreeg een hartstilstand op het festivalterrein aan de Lek en werd ter plaatse door hulpverleners gereanimeerd voordat hij per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht werd vervoerd.

Daar overleed de man. De politie onderzoekt de zaak en gaat niet uit van een misdrijf.
De Veenendaler was mogelijk hartpatiënt, zo laat politiewoordvoerder Aling weten. ,,Maar omdat nog niet exact valt aan te geven wat er is gebeurd, hebben we de zaak in onderzoek.’’ Daarin neemt de politie ook mee of er eventueel drugs of alcohol in het spel was.

Riverdance heeft een zero-tolerancebeleid: álle drugs zijn verboden. Agenten verrichtten zaterdag tien aanhoudingen en bekeurden zeven festivalgangers voor het bezit van verdovende middelen.

Bezoekers kregen bij de ingang eerst de kans eventueel meegenomen drugs in een container te deponeren. Bij de poort werd iedereen gefouilleerd. Bekeuringen à 240 euro werden uitgeschreven aan bezoekers die onder andere mdna en xtc op zak hadden. Deze bezoekers, tussen de 36 en 24 jaar oud en afkomstig uit Houten, Driebergen, Maartensdijk, IJsselstein, Nieuwegein en Utrecht, kwamen Riverdance ook niet meer op.

De tiende editie van het dancefestijn verliep verder zonder noemenswaardige incidenten, vertelt organisator Hubert van de Vecht. Alle 4.000 kaarten waren uitverkocht. ,,De sfeer was uitmuntend en de samenwerking met de muziekanten ook heel goed. Dat een bezoeker onwel werd, en later overleed, is een heel nare ervaring. Desondanks konden de andere bezoekers het feest wel gezellig afsluiten.’’

Tijdens de evaluatie, ’s nachts, kwamen festivalorganisatie, politie en EHBO’ers volgens Van de Vecht tot de conclusie dat de organisatie en logistiek rondom ongevallen in orde was. ,,Het geeft een vervelende nasmaak, maar over het feest zijn we erg tevreden.’’

De beveiliging van het terrein bestond, evenals voorgaande jaren, uit reddingsbrigade, brandweer, politie, securitybedrijf en Event Medical Service (EHBO).

bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/3307455/Bezoeker_Riverdance_overleden.html
:-(
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 20:20:
Ik zelf ben ook geen voorstander van dit soort berichten (Het halve 'internet' is eerder op de hoogte van de gebeurtenis dan de ouders in kwestie).

Tjah, daar doe je niet veel tegen denk ik als zoiets gebeurd.... ze zeggen dat een hogesnelheidstrein snel is. Nou.... dit is nog veel sneller.


Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 20:20:
Laten we maar hopen dat het uiteindelijk nog goed gekomen is.

Laten we het hopen, en anders zou er denk ik wel iets op rtvutrecht.nl komen te staan.
Als iemand 10 minuten lang gereanimeerd word, dan kan je er vanuit gaan dat 't aflopende zaak is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:30:
twitter is niet echt een bron :/

twitter is een van de meest (in elk geval snelle) bronnen.
Vliegtuigongeluk Schiphol, Iran/Teheran.. Twitter is zelfs eerder dan CNN vaak :)

Verder is t natuurlijk heel vervelend als iemand doodgaat :(
 
Uitspraak van Fairytale op zaterdag 20 juni 2009 om 20:37:
twitter is een van de meest (in elk geval snelle) bronnen.
Vliegtuigongeluk Schiphol, Iran/Teheran.. Twitter is zelfs eerder dan CNN vaak

:yes: Maar geen garantie dat iets ook waar is
 
Uitspraak van Richard op zaterdag 20 juni 2009 om 20:29:
Als iemand 10 minuten lang gereanimeerd word, dan kan je er vanuit gaan dat 't aflopende zaak is.

Ach, iedereen is een aflopende zaak, hoe gezond je ook bent :lol:
leuk joh
zijn genoeg dooien
Uitspraak van nad!a op zaterdag 20 juni 2009 om 20:42:
leuk joh
zijn genoeg dooien

Goede tekst! zou je iets mee moeten doen..wellicht iets voor op je grafsteen later?

:/
laatste aanpassing
Mag hopen dat die gene dan nog wel een beetje van het feest heeft kunnen genieten O:)
 
I don't think so, as he was clearly DYING to leave :lol:
laatste aanpassing
Ja dat is heel erg :bah: Maar nu krijg je weer het gezeik over drugs dit en dat :/ terwijl hoevaak op een groot feest overlijdt er iemand?

Als dit echt zo is RIP voor famillie :bah:


Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
''some just died here of a overdose ghb or something - riverdance festival ''

Yeah right :/ zulk nieuws word niet gelijk bekend gemaakt als iemand net dood is :/
laatste aanpassing
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 20:44:
Goede tekst! zou je iets mee moeten doen..wellicht iets voor op je grafsteen later?

wtf heb mijn grafsteen daar nou weer mee te maken?
 
Als er 10.000 man 10 uur lang bij elkaar zijn, en dat een paar 100x achter elkaar, is het statistisch gezien bijna niet mogelijk dat er NOOIT iemand een natuurlijke dood sterft.

Er zijn zoveel festivals dus een keer een dooie door natuurlijke oorzaken is logisch.
vrienden van ons gaan net van Riverdance weg en smsde dat er hij/zij out gegaan was en op een hek gevallen was en daardoor overleden is.......
tis natuurlijk sowieso erg triest als er zoiets gebeurt wat daar de oorzaak ook van is.
Naief zijn is blijkbaar ook een van jouw sterke kanten..
Nu kom je natuurlijk weer met een verhaal over de siberische tijger en breng je die met dit voorval in verband, maar ik ben er tok weg van:bye:
 
kom lekker twitteren als je aan het stappen bent :lol:
heb je dan een kut leven of niet :/
 
Wet van de grote getallen, pauper :aai:

Een mensenleven heeft gemiddeld 80 jaar, 80x365 is ongeveer 30.000.

Een gemiddeld mens heeft dus over zijn hele leven een kans van 1 op 30.000 om dood te gaan PER DAG.

Festivals zijn veel jongeren, dus die kans is kleiner want de meeste mensen gaan oud dood. Er zijn elk jaar tientallen festivals met een paar duizend bezoekers, en er gaat iemand dood door antuurlijke oorzaken.

Dat is niet vergezocht, dat is gewoon zoals het leven in elkaar zit. En daar hebben allerhande achterlijke hersenspinsels van jou NIKS mee te maken.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 21:02:
om lekker twitteren als je aan het stappen bent :lol:
heb je dan een kut leven of niet :/

nog erger: twitteren als je net iemand het hoekje om hebt zien gaan... mij lijkt dat je dan eerst ff moet bij komen van de indruk... de meeste mensen althans... maar nee hoor meteen interessant gaan lopen doen :S
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
''Op riverdance. Hopenlijk vanavond geen bericht over een dode. Er werd volop gereanimeerd.''

Dit heb ik getwit.

Was helemaal over mn toeren toen ik het zag en kon ook niet lekker meer feesten.
Maar naar huis gegaan.
Er was nog nix bekend over zijn toestand iig de organisatie wist nog van nix....
Echt grappig dat mensen twitter en cnn bronnen durven te noemen.
 
Werkzaam bij Afterdreams
Uitspraak van Stan&Debby op zaterdag 20 juni 2009 om 21:05:
vrienden van ons gaan net van Riverdance weg en smsde dat er hij/zij out gegaan was en op een hek gevallen was en daardoor overleden is.......
ze hebben 30 min gereanimeerd maar helaas :(

tis natuurlijk sowieso erg triest als er zoiets gebeurt wat daar de oorzaak ook van is.

:/
 
Uitspraak van Miss Tails op zaterdag 20 juni 2009 om 21:23:
Dit heb ik getwit.

getwit :)
Dit zag er echt slecht uit ja. 9 man ambulancepersoneel erom, en nog flink wat politie/beveiliging Weet eigenlijk wel zeker dat ie 't niet heeft overleefd helaas. En als ie het wel overleefd heeft heeft ie echt een engeltje op z'n schouder gehad.
Was ook nog is precies in het midden van het terrein...
 
Artiest Balbasaur
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 20 juni 2009 om 21:29:
Echt grappig dat mensen twitter en cnn bronnen durven te noemen.

Dat zijn het ook
Twitter is zooo gay zeg.

Hebben die mensen niets beters te doen op een feest dan meuk op Twitter te gooien?
Ik snap die hype echt niet :rot:
Ik denk dat ik me ga aanmelden op Twitter..

Dan kan ik tenminste iedereen in één keer laten weten wanneer ik jeuk aan mn vette reet heb.
Uitspraak van Richard op zaterdag 20 juni 2009 om 20:29:
Als iemand 10 minuten lang gereanimeerd word, dan kan je er vanuit gaan dat 't aflopende zaak is.

Denk dat jij nog maar eens op een EHBO cursus moet gaan.
 
Uitspraak van M. :') op zaterdag 20 juni 2009 om 21:45:
Dan kan ik tenminste iedereen in één keer laten weten wanneer ik jeuk aan mn vette reet heb

Brong?
 
was er niet eens een defibrilator in da houze dan????? :$
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 22:15:
was er niet eens een defibrilator in da houze dan?????

ja hoor is optimaal gebruik van gemaakt.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 22:08:
Brong?

Twitter.
M waar blijf je nou op twitter?
Ik wil weten wanneer je aan je kont gaat krabbel :D
Uitspraak van Miss Tails op zaterdag 20 juni 2009 om 22:22:
M waar blijf je nou op twitter?
Ik wil weten wanneer je aan je kont gaat krabbel :D

Ik moet eerst schijten sorry..

Als het goed is komt het zo op Twitter te staan O:) Ook dat ik ga poepeng dus :$
laatste aanpassing
 
Uitspraak van M. :') op zaterdag 20 juni 2009 om 22:16:
Twitter.

Heb navraag gedaan bij Jewwy en hij zegt nee
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 22:24:
Jewwy

O JEWWY?
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 22:24:
Heb navraag gedaan bij Jewwy en hij zegt nee

http://twitter.com/Poesj

Eerlijk waar! Ik ben aan het poepen.
 
Uitspraak van M. :') op zaterdag 20 juni 2009 om 22:27:
Ik ben aan het poepen.

met stukjengs noot?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 22:29:
met stukjengs noot?

Nee he viezerd het is weekend, dat heb ik alleen doordeweeks!
Het is jammer dat ik mn iphone niet meer heb anders had ik even uitgebreid verslag kunnen doen van mijn poepavontuur.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 22:25:
O JEWWY?

:lol:
Uitspraak van M. :') op zaterdag 20 juni 2009 om 22:34:
Het is jammer dat ik mn iphone niet meer heb anders had ik even uitgebreid verslag kunnen doen van mijn poepavontuur.

Picca setteng zometeeng
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 22:41:
Picca setteng zometeeng

Nee mang hij is al door gespoeld :(
 
Heb al gevlopt
Uitspraak van Batau op zaterdag 20 juni 2009 om 21:39:
Dit zag er echt slecht uit ja. 9 man ambulancepersoneel erom, en nog flink wat politie/beveiliging Weet eigenlijk wel zeker dat ie 't niet heeft overleefd helaas. En als ie het wel overleefd heeft heeft ie echt een engeltje op z'n schouder gehad.
Was ook nog is precies in het midden van het terrein...

Inderdaad.. Het zag er niet goed uit en ik denk ook niet dat hij het heeft overleefd.
Triest hoor dat zulke dingen gebeuren.. Zie je z'n vriend erbij staan.. Heel erg!
En dan niet te vergeten zijn ouders.. Het zou je maar overkomen :/

Uitspraak van Richard op zaterdag 20 juni 2009 om 20:29:
Als iemand 10 minuten lang gereanimeerd word, dan kan je er vanuit gaan dat 't aflopende zaak is.

Maak er maar 30 minuten van.
 
Ben om half 11 weg gegaan. Nog wel gevraagd aan de beveiliging hoe hat afgelopen was?
ze zeiden..Hij is naar het ziekenhuis, niet dood. Maar het laatste bericht weten we niet.

enfin... het is dus nog allemaal afwachten.

Wel bizar hoeveel mensen erom heen stonden en naar stonden te kijken?
Er was zelfs iemand aan het filmen..daar hebben mn vriendin en ik wat van gezegd..dat kan echt niet!
Ik stond met een meisje te praten, zij was een bekende van hem. Ze heb mij verteld dat hij een hardslag had, maar naar een paar minute weer weg viel enz enz, en dat hij in het ziekenhuis lag, maar nog wel leefde.....maarjah hoe en wat weet ik verder ook niet. Iig familie, vrienden, kennise veel sterkte toegewenst(F)
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 00:35:
Er was zelfs iemand aan het filmen

jezus :dood:
 
Ben om half 11 weggegaan. Nog wel aan de beveiliging gevraagd hoe het was afgelopen.
Die zei dat de jongen niet dood was, maar naar het ziekenhuis was. Het laatste bericht moesten ze nog binnen krijgen

Wel bizar hoeveel mensen er om de hekken heen stonden alsof het een attractie was. Doe normaal..waarom wil je dat zien?

Er was ook een gast aan het filmen. daar hebben mn vriendin en ik war van gezegd...Dat kan echt niet!
Uitspraak van Chief_Jop op zaterdag 20 juni 2009 om 19:15:
Hij is inmiddels overleden. Het schijnt dat hij OF een hartaanval heeft gekregen OF flauw is gevallen en toen met zijn hoofd ongelukkig terecht is gekomen.. Blijft toch altijd wel naar als iemand zo jong komt te overlijden.

Jeetje zeg... :( Rip :flower: