Partyflock
 
Forumonderwerp · 1064789
­ Nederland
Zojuist vernomen van een vriend dat er iemand is overleden tijdens het Riverdance Festival.

UPDATE
Aantal berichten van Twitter:
''Op riverdance. Hopenlijk vanavond geen bericht over een dode. Er werd volop gereanimeerd.''
''At Riverdance festival, one guy just had a heartattack (died?)...''
''Gwn een dooie ip riverdance. Foktup! Rip boy''
''some just died here of a overdose ghb or something - riverdance festival ''

URL:
http://twitter.com/search?q=riverdance

UPDATE 21/06:

TULL EN ’T WAAL / UTRECHT -
Een 29-jarige bezoeker van dancefestival Riverdance is zaterdagavond in het ziekenhuis overleden.
De Veenendaler kreeg een hartstilstand op het festivalterrein aan de Lek en werd ter plaatse door hulpverleners gereanimeerd voordat hij per ambulance naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht werd vervoerd.

Daar overleed de man. De politie onderzoekt de zaak en gaat niet uit van een misdrijf.
De Veenendaler was mogelijk hartpatiënt, zo laat politiewoordvoerder Aling weten. ,,Maar omdat nog niet exact valt aan te geven wat er is gebeurd, hebben we de zaak in onderzoek.’’ Daarin neemt de politie ook mee of er eventueel drugs of alcohol in het spel was.

Riverdance heeft een zero-tolerancebeleid: álle drugs zijn verboden. Agenten verrichtten zaterdag tien aanhoudingen en bekeurden zeven festivalgangers voor het bezit van verdovende middelen.

Bezoekers kregen bij de ingang eerst de kans eventueel meegenomen drugs in een container te deponeren. Bij de poort werd iedereen gefouilleerd. Bekeuringen à 240 euro werden uitgeschreven aan bezoekers die onder andere mdna en xtc op zak hadden. Deze bezoekers, tussen de 36 en 24 jaar oud en afkomstig uit Houten, Driebergen, Maartensdijk, IJsselstein, Nieuwegein en Utrecht, kwamen Riverdance ook niet meer op.

De tiende editie van het dancefestijn verliep verder zonder noemenswaardige incidenten, vertelt organisator Hubert van de Vecht. Alle 4.000 kaarten waren uitverkocht. ,,De sfeer was uitmuntend en de samenwerking met de muziekanten ook heel goed. Dat een bezoeker onwel werd, en later overleed, is een heel nare ervaring. Desondanks konden de andere bezoekers het feest wel gezellig afsluiten.’’

Tijdens de evaluatie, ’s nachts, kwamen festivalorganisatie, politie en EHBO’ers volgens Van de Vecht tot de conclusie dat de organisatie en logistiek rondom ongevallen in orde was. ,,Het geeft een vervelende nasmaak, maar over het feest zijn we erg tevreden.’’

De beveiliging van het terrein bestond, evenals voorgaande jaren, uit reddingsbrigade, brandweer, politie, securitybedrijf en Event Medical Service (EHBO).

bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/3307455/Bezoeker_Riverdance_overleden.html
:-(
laatste aanpassing
 
owee als jewwy dit ziet ouwe
 
Ik begrijp het.
 
Jammer.

OD-tje?
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
Gwn een dooie ip riverdance.

Waar gaat het toch allemaal heen met deze wereld:s
gecontroleerd :flower:
 
lekkere bron
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 18:58:
lekkere bron

Gezien ik het bericht 15 minuten geleden ontving van een vriend die het voor zich zag gebeuren zijn er vrij weinig andere bronnen beschikbaar.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 18:55:
OD-tje?
 
Ook erg meelevend, je bent op een fucking festival, er legt iemand het loodje voor je ogen en het eerste dat in je op komt is 'Goh, heb nog Vodafone Blocks over, ff op Twitter gaan posten dit'

:frusty:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:01:
Ook erg meelevend, je bent op een fucking festival, er legt iemand het loodje voor je ogen en het eerste dat in je op komt is 'Goh, heb nog Vodafone Blocks over, ff op Twitter gaan posten dit'

Compleet mee eens, zelf gebruik ik geen twitter o.i.d., zeer trieste zaak.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:01:
Ook erg meelevend, je bent op een fucking festival, er legt iemand het loodje voor je ogen en het eerste dat in je op komt is 'Goh, heb nog Vodafone Blocks over, ff op Twitter gaan posten dit'

:roflol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:01:
Ook erg meelevend, je bent op een fucking festival, er legt iemand het loodje voor je ogen en het eerste dat in je op komt is 'Goh, heb nog Vodafone Blocks over, ff op Twitter gaan posten dit'

Wat dan?
Naar huis gaan, je dag laten verpesten en als een krant hetzelfde bericht schrijft boos worden omdat ze geen medeleven tonen?
 
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 20 juni 2009 om 19:06:
Wat dan?

Gewoon de hulpverleners hun werk laten doen en daarna verder gaan met wat je deed.

Lijkenpikkerij :/
 
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 20 juni 2009 om 19:06:
als een krant hetzelfde bericht schrijft boos worden omdat ze geen medeleven tonen?

Nee, je moet gewoon medeleven tonen alleen als dat oprecht is, en niet proberen om de Twitter-primeur te scoren.....

dankzij die zelfde kutmentaliteit stond ik laatst 2 uur in de file op weg naar fucking Heerlen.... kijkersfile terwijl het ongeluk op de andere rijbaan was. Wie denkt dat volk wel niet dat ze zijn? Harmen Siezen?
 
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 20 juni 2009 om 19:07:
Ben benieuwd wat er van waar is

Idd, hoe vaak hoor je wel niet dat er op een feest iemand overleden is
 
Verzopen zeker?
:no:

Las hartanval.. Maar goed, is allemaal weer heel vaag nieuws
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:10:
Idd, hoe vaak hoor je wel niet dat er op een feest iemand overleden is

Rockit voorig jaar ook, maar was ook niets van waar. Hoewel het dit keer wel waar is volgens mij :o
ik werd net ook door iemand gebeld ja. Hij is inmiddels overleden. Het schijnt dat hij OF een hartaanval heeft gekregen OF flauw is gevallen en toen met zijn hoofd ongelukkig terecht is gekomen.. Blijft toch altijd wel naar als iemand zo jong komt te overlijden.
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
overdose ghb or something

:gaap:
Lekker ongefundeerd weer... (N)


Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
Hopenlijk vanavond geen bericht over een dode.

Wel dus, bij deze. :flower:
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 18:51:
''some just died here of a overdose ghb or something - riverdance festival ''

Zucht, die leest ook teveel het linkse nieuws :gaap:
 
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 20 juni 2009 om 19:22:
Zucht, die leest ook teveel het linkse nieuws :gaap:

Het is juist rechts dat anti-drugs is. Linkse partijen in ons land zijn zonder uitzondering voorstanders van een liberaal drugsbeleid ;)
 
Vage shizzle
 
twitter is niet echt een bron :/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:30:
twitter is niet echt een bron

Ik zal in het vervolg 2 dagen wachten en de krantenknipsels toesturen:)
laatste aanpassing
 
Sir.. could u please come down to the station,...
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 juni 2009 om 19:34:
Sir.. could u please come down to the station,...

:/ saaie grap.

RIP
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
rip nabestaanden dit dat
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 19:45:
saaie grap.

Inderdaad,, suffe druks,,, vanaf moeten blijven!
 
:/
 
:\
dan zijn hardstyle, hardcore feesten toch veiliger in mijn opinie o:)
Uitspraak van S/B op zaterdag 20 juni 2009 om 19:47:
rip nabestaanden dit dat

jw
(F) R.I.P (F)


en sterkte met het verlies voor de nabestaanden (F)
ejz die twitter iz mn neefje mang.
 
**Knip**


**Plak**


[Mr. Jummy] Het klopt dat er iemand gereanimeerd is, ruim tien minuten zelfs. Maar de persoon in kwestie is afgevoerd per ambulance en er zijn geen berichten over zijn toestand. Al helemáál niets over de oorzaak, dus dat stomme gelul over ghb :@ Hoe krijg je verhalen de wereld in!!!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 20:07:
**Knip**


**Plak**

Ik kreeg het te horen van een vriend welke bij de beveiliging daar werkt, het laatste wat ik wil is verkeerde verhalen de wereld in brengen zoals het gebruik van drugs.
 
Uitspraak van Bas-| op zaterdag 20 juni 2009 om 20:12:
het laatste wat ik wil is verkeerde verhalen de wereld in brengen zoals het gebruik van drugs.

Dat doe je ook zeker niet, maar daar gaat helaas het gros altijd gelijk van uit
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 20:13:
Dat doe je ook zeker niet, maar daar gaat helaas het gros altijd gelijk van uit

Idd, dat worden weer leuke krantenkoppen.

Ik vraag me trouwens af of de beveiliging op de hoogte gehouden wordt van wat er in het ziekenhuis/onderweg in de ambu gebeurt, maar dat terzijde. Als iemand na 10 minuten reanimeren zonder toeters en bellen in de ambu wordt overgebracht kan je wel van het ergste uitgaan, maar ja, horen zien van zeggen de broer van de zus van de tante....Beter wachten op officieel bericht?

Over die drugs bedoelde ik trouwens dat twitter bericht :bloem:
laatste aanpassing
 
Ik zie dit net... Wou gaan hier maar ging toch niet door.

Hoop dat het allemaal niet waar is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 20:14:
Ik vraag me trouwens af of de beveiliging op de hoogte gehouden wordt van wat er in het ziekenhuis/onderweg in de ambu gebeurt, maar dat terzijde. Als iemand na 10 minuten reanimeren zonder toeters en bellen in de ambu wordt overgebracht kan je wel van het ergste uitgaan, maar ja, horen zien van zeggen de broer van de zus van de tante....Beter wachten op officieel bericht?

Ik zelf ben ook geen voorstander van dit soort berichten (Het halve 'internet' is eerder op de hoogte van de gebeurtenis dan de ouders in kwestie).
Laten we maar hopen dat het uiteindelijk nog goed gekomen is.
laatste aanpassing