Partyflock
 
Forumonderwerp · 1029853
­ Nederland
 
[img width=666 height=461]http://album.partyflock.nl/51363026.jpg?nocache;64763075[/img]{non-image link}

Android Massacre - 6:43


edit: *updated (sfx)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van nano.strike op dinsdag 23 september 2008 om 23:15:
Lompe shit, lekker industrieel. Zitten erg goede geluiden in

Het is trouwens een nieuwe edit; deze had jij niet ontvangen via msn.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 23:50:
Beetje perfectionering alleen nog hier en daar.

Ik heb wat aan de "leegte" gedaan; hier en daar wat atmosferische voorbijvliegende sfx toegevoegd.
(update komt vanavond oid)


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 23:52:
Trouwens, de sound over het algemeen, de afmix enzo vind ik echt mooi gelukt zo. Lekkere diepe, ruimtelijke sound

Bedankt, het was ook echt een pittig werkje.
laatste aanpassing
 
vette track gozer ;)

kut pf wou m'n review niet over nemen, nu moet ik hem op nieuw tikken :frusty:
Behoorlijk overstuurd, vind hem een beetje te gaotisch maar das een persoonlijke kwestie.
Verder zit het goed in elkaar, lijkt me idd een behoorlijke klus om te klaren. (y)
 
De arrangementen zijn altijd al goed van je geweest en dat is bij deze track ook erg goed, coole geluiden enz die er alleen helaas niet echt lekker uitkomen.
Goeie track, alleen je afmix is zwaar beroerd!

Succes ermee.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 16:43:
alleen je afmix is zwaar beroerd!

:no:

Alhoewel ik de nieuwe versie nog niet gehoord heb.
 
Dan hebben wij blijkbaar een totaal verschillende visie over hoe een goede afmix moet klinken.
Want ik kan niet snappen hoe je daar bij komt.

Met alle respect, maar mijn inziens is de afmix nooit z'n sterkste kant geweest, in al zijn tracks.
Daarentegen vond/vind ik z'n arrangementen bij vlagen geniaal alhoewel het wel bij die ene typische sound/stijl blijft.
laatste aanpassing
 
Ik zal er zo nog eens even goed naar luisteren. Maar wat mij nbij de eerste versie iig opviel was dat de ruimte tussen de kick en de melodie erg mooi gevuld was met een mooie, diepe ruimtelijke sound.

Dat hij het altijd houdt bij één bepaalde typische sound ben ik het wel mee eens trouwens. Een beetje afwisseling van stijl is ook wel eens leuk.
 
De afmix is idd niet fijn , mieters zeg!
Daar mag zeker wel wat aan gebeuren.. :)



Ben het chaostische wel een beetje van je gewend , maar dit word iets teveel van het goede..

De sounds komen nu niet goed tot hun recht...
laatste aanpassing
 
Ik vind de afmix goed genoeg. Als jullie mijn tracks beter kunnen masteren hoor ik het graag.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:17:
Als jullie het beter kunnen hoor ik het graag

je laat je kennen :)

ik kan swaffelkoning (deze keer ;) ) niet anders dan gelijk geven, het idee er achter is dik! maar het klinkt alsof het is opgenomen in een cola blikje ofzo... en dat is jammer!!!
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:17:
Ik vind de afmix goed genoeg

Dat mag je vinden, maar ik mag toch mijn mening geven als opbouwende kritiek.
Aan jou om het als opbouwende kritiek te zien en er iets mee te doen of er niets mee te doen. mij om het even.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:17:
Als jullie mijn tracks beter kunnen masteren hoor ik het graag

Ik heb het over afmix en dat doe ik tijdens het maken van een track al :P

Verder gewoon een hele goeie track.

Jammer dat je gepiqeerd bent.
 
Uitspraak van Meiosis op donderdag 25 september 2008 om 17:21:
maar het klinkt alsof het is opgenomen in een cola blikje ofzo

:lol:



Najah, nog maar een keer luisteren en kijken wat er aan de afmix mankeert.
 
Ik suck gewoon met afmixen en ik dacht dat het dit keer wel klopte, maar iedere keer krijg ik weer verschilende reacties waardoor ik totaal niet weet waar ik aan toe ben. De een vind het vet en / of zegt geen woord over de afmix en de ander weer wel, wat mij gewoon frustreerd omdat ik hierdoor weer aan het geheel ga werken en er nog meer van ga zitten freaken en ik de track steeds minder vet vind worden. Ik heb een stront hekel aan afmixen... daarbij komt, op mijn monitoren klinkt het gewoon goed; op mijn pc speakers klinkt het goed; op mijn koptelefoon klinkt het goed. Ik weet het ook niet meer :rot:
laatste aanpassing
 
Je hebt dan ook een niet al te makkelijk af te mixen stijl volgens mij. :)
laatste aanpassing
 
Chaos... en zodra je dat gaat definieren is het sowieso al geen chaos meer, wat me dus niet meer aanspreekt. Bij al mijn uitgebrachte tracks die op de "juiste" manier zijn afgemixed vind ik ze op een bepaalde manier minder vet geworden.
laatste aanpassing
 
Dan doe je het toch gewoon op jouw manier, als jij het maar vet vind.
Als je wil releasen echter zoals je al hebt gedaan zal het mixtechnisch gewoon strak moeten zijn, dat zal Conrad je vast wel eens gezegd hebben.
 
Op een feest klinkt dit super. Afmixen... waarvoor; zodat ik een plaatje kan uitbrengen die door 90% wordt ge-download en waar ik wel helemaal 100 euro aan verdien... ik zie het nut er totaal niet (meer) van in.
laatste aanpassing
 
Hmmm, ik hoor het al... Bij het begin, is het al gelijk oorverdovend. Heel erg scherp allemaal, wat wel vaker het geval is bij jouw muziek (en wat ik ook vaak zeg). Het zou wat minder hoog kunnen. Misschien even wat kloten met het mid en het laag, zodat het meer in elkaar valt en wat lekkerder luisterbaar wordt. De kick vind ik ook wat te 'ondergesneeuwd' door de muur aan geluid klinken. Die ligt niet helder in de mix. Bij 3 minuten is dat al wat minder het geval, en komt je kick er beter door. Waarschijnlijk omdat daar minder frequenties je kick in de weg zitten. ;)
Voor de rest is het helemaal niet zo slecht vind ik nog steeds. Alleen sommige dingen moeten gewoon anders afgesteld worden, en dan valt het allemaal gelijk al beter op z'n plek als je het goed compressed.

Ik zou iig beginnen met je je focus op de kick te leggen bij de afmix. Zorg dat ie op de meest drukke plekken nog steeds helemaal goed aanwezig is. Dan zit je op het goede spoor en kun je de rest weer daarop laten anticiperen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:41:
Op een feest klinkt dit super. Afmixen... waarvoor; zodat ik een plaatje kan uitbrengen die door 90% wordt ge-download en waar ik wel helemaal 100 euro aan verdien... ik zie het nut er totaal niet van in.

Precies, dat deed Mozart in zijn tijd toch ook niet! :P
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:41:
Op een feest klinkt dit super. Afmixen... waarvoor; zodat ik een plaatje kan uitbrengen die door 90% wordt ge-download en waar ik wel helemaal 100 euro aan verdien... ik zie het nut er totaal niet van in.

Das je goed recht.Je moet het ook nooit voor een ander doen maar voor om je eigen artistieke ei kwijt te kunnen.
En trouwens bijna alles klinkt goed via stage monitors idd, bijvoorbeeld die kicks van angerfist die nooit geen laag hadden maar op een feest wel goed overkwamen.
Ikzelf ben gewoon iemand die de ambitie heeft zich zoveel mogelijk eigen te maken zoals ook alles over frequenties, compressen, stereoveld enz wat van toepassing is op een goeie afmix, juist dan kan ik pas van mezelf wat vet vinden.
Anders ben ik altijd ontevreden.
 
Sorry; ik heb gewoon een pestbui... ik zal het commentaar serieus overwegen; slechte dag gehad op mijn werk en ik heb een hekel aan mijn manager (N)
 
Trouwens, ik maak zelf altijd muziek met m'n koptelefoon op en zet 'm dan lekker hard, zodat ik voor m'n gevoel een beetje ervaar hoe het op een feest ongeveer zal klinken (ja, ik weet het; niet goed voor m'n oren). Als het dan niet goed afgesteld is voel ik vanzelf wel pijn aan m'n oren bij te scherpe frequenties. En te zwakke frequenties hoor ik zo ook vanzelf wel. Misschien zou je dat eens kunnen proberen...
En vergelijken met gereleased materiaal natuurlijk...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:50:
Ikzelf ben gewoon iemand die de ambitie heeft zich zoveel mogelijk eigen te maken zoals ook alles over frequenties, compressen, stereoveld enz wat van toepassing is op een goeie afmix, juist dan kan ik pas van mezelf wat vet vinden.
Anders ben ik altijd ontevreden.

Ik heb dat ook. Ik kan ook dingen van mezelf niet vet vinden als gebreken hoor. :no:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:51:
Sorry; ik heb gewoon een pestbui... ik zal het commentaar serieus overwegen; slechte dag gehad op mijn werk en ik heb een hekel aan mijn manager

I feel your pain :lol: ik heb al weken een kutdag en heb een hekel aan al mijn collega's aangezien die volgens mij allemaal ergens onderweg een chromosoompje zijn verloren waaronder ook de manager.


Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:51:
Trouwens, ik maak zelf altijd muziek met m'n koptelefoon op en zet 'm dan lekker hard, zodat ik voor m'n gevoel een beetje ervaar hoe het op een feest ongeveer zal klinken (ja, ik weet het; niet goed voor m'n oren). Als het dan niet goed afgesteld is voel ik vanzelf wel pijn aan m'n oren bij te scherpe frequenties.

Lijkt me idd niet handig, bovendien word je gehoor dan snel moe en ga je het geheel minder goed onderscheiden, zie het niet echt als het tip.
Luister het eerder wat zachter.
Gewoon verdiepen in al het technische omtrent afmixen en je dat eigen maken!

Succes en tabee
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:51:
Ik heb dat ook. Ik kan ook dingen van mezelf niet vet vinden als gebreken hoor.

Ik heb dat ook, maar kennelijk anders. Ik hou wel van die chaos en kennelijk zit er dus toch nog wat teveel hoog in. Ik zou er goed aan doen een cursus afmix/masteren voor noobs te doen en dan voor chaotische noize oid, want ik heb ook weer echt zo`n style waar je 100 jaar aan kan pielen en dan is het nog niet goed ofzo.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 17:58:
Lijkt me idd niet handig, bovendien word je gehoor dan snel moe en ga je het geheel minder goed onderscheiden, zie het niet echt als het tip.
Luister het eerder wat zachter.
Gewoon verdiepen in al het technische omtrent afmixen en je dat eigen maken!

Tja, das dus het rare. Ik ben alleen maar beter geworden in het onderscheiden van geluiden. M'n gehoor is juist verfijnder geworden heb ik het idee. En ook niet achteruit gegaan.
Ik denk eigenlijk dat dat doof worden eerder komt door te scherpe tonen e.d. Als je het goed doet, vinden je oren het alleen maar leuk. B) Maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik ook wel eens van die chaotische tracks gemaakt heb, en dan had ik na afloop wél eens een tijdelijk verminderd gehoor, en das zeker niet goed. :no:
Je moet gewoon precies het juiste volume voor je oren vinden. Dat mag best een beetje hard, maar je moet het niet gaan overdrijven.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Juist lage tonen zijn verneukeratief voor je oren, alleen merk je het niet op als "storend", wat je bij hoge tonen wel eens hebt.

En Omkara, ik heb nu deze versie beluisterd, en het zit hem vooral in de compressie die het nogal 1 brok maakt, mijn inziens. Ik heb nog eens kritisch geluisterd na de comments hierboven. Er zitten wel wat oneffenheden in, maar dat is niks ernstigs ofzo. Als je gericht enkele punten verbeterd, dan ben je een heel eind. Maar dan moet ik nog een paar keer luisteren om ze juist te formuleren (en dan nog is het subjectief).
 
zo he schelle shit:)
doet pijn aan de oren :D net of de kick word weggedrukt.


dat begin stuk zou mooi zijn met die ah hah typische prodigy vocal trouwens.:)
al met al weer een echte 'omkara'.
laatste aanpassing
 
Kunnen jullie wat preciezer zijn in je tips; ik ben echt een regelrechte noob wat dit betreft. Welke hz moeten weg bijv; rondom 3k hz ? Ik heb daarnaast ook helemaal niets gecompressed; er zit niet eens een compressor op...
 
als je in het vervolg alles(je geluiden) nou eens eerst van tevoren goed maakt/afsteld, kun je dan je tracks bouwen en is het nawerk ook niet zo storend/veel werk ;)


velen beginnen hoppa ff weer een nieuwe track fixen, en hebben veel nawerk.
Ik stel mijn samples altijd zo goed mogelijk af op elkaar, en begin dan pas...:)

je kunt beter een idee in je hoofd hebben en dat uitwerken, dan beginnen en we zien wel wat we gaan maken.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:41:
Ik heb daarnaast ook helemaal niets gecompressed; er zit niet eens een compressor op...

ow misschien is dat het dang
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 september 2008 om 18:45:
velen beginnen hoppa ff weer een nieuwe track fixen, en hebben veel nawerk.
Ik stel mijn samples altijd zo goed mogelijk af op elkaar, en begin dan pas...:)

Dus je maakt eerst samples en dan pas de track?


Ik weet nooit van tevoren wat het gaat worden.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:53:
Dus je maakt eerst samples en dan pas de track?

ja
mijn ervaring is dat het bij mij werkt, als ik het niet doe, hou ik vaak geen overzicht bij wat ik doe en krijg het vaak niet goed afgesteld .
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:53:
Ik weet nooit van tevoren wat het gaat worden.

ik meestal wel, soms komt er wat anders uit :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:53:
Dus je maakt eerst samples en dan pas de track?

Ik maak eerst een track, daarna pas de samples :lol: :P

Het is niet alleen verkeerd of niet compressen, het zijn meer dingen vaak.
Het is niet alleen ff makkelijk in een frequentiegebeid wat hz weghalen en klaar.
Het begint idd al bij het maken van je sounds, ff makkelijk je kick int laag, perc vnl mid/hoog, strings mid/hoog, pads eventueel weer laag/mid.
Het hele verhaal moet goed passen, je kunt bij een sounds compressen of zelfs sidechainen om een andere sound/frequentie de ruimte te geven.
Daarnaast verdeel het goed over je stereoveld, dus kick center, je perc wat pannen, pad breed trekken, wat fx enz.


Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:41:
Kunnen jullie wat preciezer zijn in je tips

Bij jou zitten verschillende frequenties elkaar in de weg, welke pcies kunnen wij weinig zinnigs over zeggen denk ik.
Ik weet niet hoe je werkt en hoe je je sounds hebt gemaakt en neer ehbt gezet enz.
Zorg ook dat je je sounds niet te veel in de db's knalt, anders kom je later weer aan het kloten, blijf gewoon ruim onder de 0 tijdens het bouwen van je track.
Ik zou zeggen laat dat lekker de lui van het masteren uitvogelen en begin een nieuwe track.
 
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 25 september 2008 om 19:24:
Ik zou zeggen laat dat lekker de lui van het masteren uitvogelen en begin een nieuwe track.

Een master fixt niet ff 1,2,3 een slechte mix hoor kerel.Die heeft gewoon een goed afgemixte track nodig.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 18:41:
er zit niet eens een compressor op...

Vreemd.. ik hoor toch echt een soort overcompressie.. Als die kick erin komt douwt hij alles aan de kant, en als de kick even wegvalt schiet alles weer omhoog. Ook hoor ik soms een typische klik-attack als je kick erin komt, iets wat je krijgt met overcompressie. Wat heb je er dan wel mee gedaan?

Wat Swaffelkoning zegt over de indeling van geluiden in het spectrum, daar sluit ik me bij aan. Ikzelf EQ en (eventueel) compress alles per spoor, en soms breng ik meerdere sporen onder in een subgroep, die ik weer appart bewerk. Belangrijk is dat frequenties elkaar zo min mogelijk in de weg zitten. Voor een noob is dat misschien rocketscience, maar als je er even in duikt, is het heel logisch :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 september 2008 om 19:27:
Een master fixt niet ff 1,2,3 een slechte mix hoor kerel.

Doen ze er maar meer moeite voor, het is hun werk :D.
 
Ik heb er een maximizer op zitten die ervoor zorgt dat als ik een bepaalde frequentie harder zet, ik de andere frequenties minder aanwezig hoor, maar het werkt dus schijnbaar ook als een soort compressor; heb het dus maar wat terug gedraaid. Wat betreft alle geluiden, ik was veel te ongeduldig en heb geen enkel spoor afzonderlijk bewerkt mbt de gehele mix; ik had meer zoiets van, klinkt goed, dus vind het wel enigsinds kloppen.

Ik zit nu alleen met een soort dilemma, ik moet echt weten wat de basis acceptabele frequenties zijn voor geluiden. Welke frequenties bij een kickdrum juist naar voren moeten komen (overheersen) en welke subtiel op de achtergrond mogen doorbeuken; hoeveel laag erin mag zitten en wanneer het juist weer teveel is; hier moeten toch grafieken/schema's voor zijn lijkt mij ?

Zelfde geld voor leadstring melodieen evenals percussie en sfx.
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 september 2008 om 19:02:
hier moeten toch grafieken/schema's voor zijn lijkt mij ?

ik heb ze hier wel eens gezien geloof ik, maar vind dat eens terug..
Dan is het de maximizer ;)

Het lijkt me vrijwel onmogelijk om een vast schema te maken voor frequenties. Omdat niet alleen elk geluid anders is, maar ook de context van een geluid in de mix, en dan ook weer de omringende geluiden.. Maar gelukkig heb je oren aan je hoofd, en als je per spoor een Eq erop zet, dan kun je gewoon luisteren hoe het het beste klinkt. Bij een kick kun je 50 t/m 100 Hz schaal iets harder zetten bijvoorbeeld.. gewoon goed leren luisteren. En bij hihats kun je al het laag gewoon weg doen, omdat dat toch geen eigenschap is die je bij een hihat zoekt, etc etc.. allemaal zulk soort dingen.

Maar ik zal eens kijken of ik iets van een handleiding daarover kan vinden :)
 
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 28 september 2008 om 19:14:
ik heb ze hier wel eens gezien geloof ik, maar vind dat eens terug..

Makkelijks is dat niet nee ;-p


Uitspraak van nano.strike op zondag 28 september 2008 om 19:16:
Maar gelukkig heb je oren aan je hoofd, en als je per spoor een Eq erop zet, dan kun je gewoon luisteren hoe het het beste klinkt.

Zeker, maar het gaat mij erom dat er een soort leidraad zou horen te zijn waar ik mij aan kan houden. Ongeacht welke maaltijd/stuk vlees dan ook, je doet altijd/meestal hetzelfde aan zout en peper op je vlees. Zo ook, zoek ik naar het juiste te boosten spectrum. Welke gedeelte van een kickdrum moet "hard" worden geboost; welk gedeelte "medium" en welke gedeelte "weak". Als ik die basis begrijp kan ik daarna de rest wel op gevoel invullen.
 
lekker veel chaos, super. Alleen die synth's klinken iets te schel. Gebruik je een DSP kaart?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 september 2008 om 20:05:
Makkelijks is dat niet nee

ik zou het sowieso niet in reason proberen want die eqlizers en compressors zijn niet echt van hoge kwaliteit.. als je meer info wilt moet je maar ff pben ofzo.. heb nu geen zin om alles op te zoeken en heb het druk met studie...


maarre kun je het niet beter gewoon aan conrad overlaten en zelf lekker bezig houden met arrangeren/componeren?
hej
deze hoort ook bij de collectie :9

heb je trouwens de opname van Storm ergens in stereo?
die k online heb kunnen vinden is mono, beetje zonde van de effecten :nocheer:

Luistert trouwens lekker weg :jaja: lekker duister en chaotisch :jaja:
die overstuurde kick vind k juist vet, maakt t n extra vage track (Y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 september 2008 om 21:24:
lekker veel chaos, super. Alleen die synth's klinken iets te schel. Gebruik je een DSP kaart?

Ik gebruik momenteel helemaal geen speciale geluidskaart, anders dan mijn onboard huis/tuin en keuken geluidskaart omdat sinds ik windows64bit draai (om mijn 4gb geheugen te ondersteunen) op mijn toplap, ik mijn huidige externe geluidskaart niet meer kan installeren en ben er nog niet aan toegekomen te kijken of er eventueel updates voor 64 bit zijn. Trio MindPrint is de naam van die externe bak.


Uitspraak van MIND MATTER op zondag 28 september 2008 om 21:39:
maarre kun je het niet beter gewoon aan conrad overlaten en zelf lekker bezig houden met arrangeren/componeren?

Ten 1e, omdat ik vanuit Reason live optreed en dan niet de luxe heb alles door conrad/patrick te laten masteren en ten 2e omdat ik graag cd'z van mijn eigen live-acts op feesten wil gaan verkopen en ik dan niet met slecht afgemixed spul kom aanzetten.
Uitspraak van MIND MATTER op zondag 28 september 2008 om 21:39:
ik zou het sowieso niet in reason proberen want die eqlizers en compressors zijn niet echt van hoge kwaliteit..

Ik heb dus niets om mee te vergelijken, maar het zal waarschijnlijk wel beter kunnen; niettemin moet ik het gewoon leren te regelen in Reason.




Uitspraak van Marcel-o B) op maandag 29 september 2008 om 08:36:
heb je trouwens de opname van Storm ergens in stereo?
die k online heb kunnen vinden is mono, beetje zonde van de effecten

Ow, dat is idd jammer; ik heb zelf geen opname van de Storm set; deze is geregeld via David zijn toplap.



Nog bedankt voor de sporadische complimenten op deze track; wel even fijn om te horen dat ondanks de ietwat teleurstellende afmix mensen het idee kunnen waarderen :)
Het is ook een prima track, alleen zoomen we in op wat details.

Oja, deze heb ik geplukt uit het topic van Voidpointer:


20 Hz and below - impossible to detect, remove as it only adds unnecessary energy to the total sound, thereby most probably holding down the overall volume of the track
60 Hz and below - sub bass (feel only)
80(-100) Hz - feel AND hear bass
100-120 Hz - the "club sound system punch" resides here
200 Hz and below - bottom
250 Hz - notch filter here can add thump to a kick drum
150-400 Hz - boxiness
200 Hz-1.5 KHz - punch, fatness, impact
800 Hz-4 KHz - edge, clarity, harshness, defines timbre
4500 Hz - exteremly tiring to the ears, add a slight notch here
5-7 KHz - de-essing is done here
4-9 KHz - brightness, presence, definition, sibilance, high frequency distortion
6-15 KHz - air and presence
9-15 KHz - adding will give sparkle, shimmer, bring out details - cutting will smooth out harshness and darken the mix

60Hz with a Q of 1.4 -- Add fullness to kicks.
100Hz with a Q of 1.0 -- Add fullness to snare
200Hz - 250Hz with a Q of 1.4 -- Adds wood to snares
3Khz with a Q of 1.4 -- Adds atack to snare.
5Khz with a Q of 2.8 -- Adds attack to Kicks
7Khz with a Q of 2.8 -- Adds Sharpness to snares and percussion
10Khz with a Q of 1.0 -- Adds brightness to hats and cymbals


Courtesy of pollen (from the snare nerd thread):fatness at 120-240Hz
boing at 400Hz
crispness at 5kHz
snap at 10kHz

Voice: presence (5 kHz), sibilance (7.5 - 10 kHz), boominess (200 - 240 kHz), fullness (120 Hz)
Electric Guitar: fullness (240 Hz), bite (2.5 kHz), air / sizzle (8 kHz)
Bass Guitar: bottom (60 - 80 Hz), attack (700 - 1000 Hz), string noise (2.5 kHz)
Snare Drum: fatness (240 Hz), crispness (5 kHz)
Kick Drum: bottom (60 - 80 Hz), slap (4 kHz)
Hi Hat & Cymbals: sizzle (7.5 - 10 kHz), clank (200 Hz)
Toms: attack (5 kHz), fullness (120 - 240 Hz)
Acoustic Guitar: harshness / bite (2 kHz), boominess (120 - 200 Hz), cut (7 - 10 kHz)

Cut below 80Hz to remove rumble
Boost between 80 -125 Hz for bass
Boost between 3 - 5kHz to get the slap
PROCESSING> Compression 4:1/6:1 slow attack med release.
Reverb: Tight room reverb (0.1-0.2ms)

Snaredrum:
EQ> Boost above 2kHz for that crisp edge
Cut at 1kHz to get rid of the sharp peak
Boost at 125Hz for a full snare sound
Cut at 80Hz to remove rumble
PROCESSING> Compression 4:1 slow attack med release.
Reverb: Tight room reverb (0.1-0.2ms)

Hi-Hatz:
EQ> Boost above 5kHz for sharp sparkle
Cut at 1kHz to remove jangling
PROCESSING> Compression use high ratio for high energy feel
Reverb: Looser than Bass n Snare allow the hats and especially the Rides to ring a little

BASS:>
Compressed, EQ'd with a full bottom end and some mids
50Hz
Boost: To thicken up bass drums and sub-bass parts.
Cut: Below this frequency on all vocal tracks. This should reduce the effect of any microphone 'pops'.

70-100Hz
Boost: For bass lines and bass drums.
Cut: For vocals.
General: Be wary of boosting the bass of too many tracks. Low frequency sounds are particularly vulnerable to phase cancellation between sounds of similar frequency. This can result in a net 'cut of the bass frequencies.

200-400Hz
Boost: To add warmth to vocals or to thicken a guitar sound.
Cut: To bring more clarity to vocals or to thin cymbals and higher frequency percussion.
Boost or Cut: to control the 'woody' sound of a snare.

400-800Hz
Boost: To add warmth to toms.
Boost or Cut: To control bass clarity, or to thicken or thin guitar sounds.
General: In can be worthwhile applying cut to some of the instruments in the mix to bring more clarity to the bass within the overall mix.

800Hz-1KHz
Boost: To thicken vocal tracks. At 1 KHz apply boost to add a knock to a bass drum.

1-3KHz
Boost: To make a piano more aggressive. Applying boost between 1KHz and 5KHz will also make guitars and basslines more cutting.
Cut: Apply cut between 2 KHz and 3KHz to smooth a harsh sounding vocal part.
General: This frequency range is often used to make instruments stand out in a mix.

3-6KHz
Boost: For a more 'plucked' sounding bass part. Apply boost at around 6KHz to add some definition to vocal parts and distorted guitars.
Cut: Apply cut at about 3KHz to remove the hard edge of piercing vocals. Apply cut between 5KHZ and 6KHz to dull down some parts in a mix.

6-10KHz
Boost: To sweeten vocals. The higher the frequency you boost the more 'airy/breathy' the result will be. Also boost to add definition to the sound of acoustic guitars or to add edge to synth sounds or strings or to enhance the sound of a variety of percussion sounds. For example boost this range to:

Bring out cymbals.
Add ring to a snare.
Add edge to a bass drum.

10-16KHz
Boost: To make vocals more 'airy' or for crisp cymbals and percussion. Also boost this frequency to add sparkle to pads, but only if the frequency is present in the original sound, otherwise you will just be adding hiss to the recording.




Specific Instruments


Vocals

General:
Roll off below 60Hz using a High Pass Filter. This range is unlikely to contain anything useful, so you may as well reduce the noise the track contributes to the mix.

Treat Harsh Vocals:
To soften vocals apply cut in a narrow bandwidth somewhere in the 2.5KHz to 4KHz range.

Get An Open Sound:
Apply a gentle boost above 6KHz using a shelving filter.

Get Brightness, Not Harshness:
Apply a gentle boost using a wide-band Bandpass Filter above 6KHz. Use the Sweep control to sweep the frequencies to get it right.

Get Smoothness:
Apply some cut in a narrow band in the 1KHz to 2KHz range.

Bring Out The Bass:
Apply some boost in a reasonably narrow band somewhere in the 200Hz to 600Hz range.

Radio Vocal Effect:
Apply some cut at the High Frequencies, lots of boost about 1.5KHz and lots of cut below 700Hz.

Telephone Effect:
Apply lots of compression pre EQ, and a little analogue distortion by turning up the input gain. Apply some cut at the High Frequencies, lots of boost about 1.5KHz and lots of cut below 700Hz.


Hi-Hats

Get Definition:
Roll off everything below 600Hz using a High Pass Filter.

Get Sizzle:
Apply boost at 10KHz using a Band Pass Filter. Adjust the bandwidth to get the sound right.

Treat Clangy Hats:
Apply some cut between 1KHz and 4KHz.


Bass Drum

General:
Apply a little cut at 300Hz and some boost between 40Hz and 80Hz.

Control The Attack:
Apply boost or cut around 4KHz to 6KHz.

Treat Muddiness:
Apply cut somewhere in the 100Hz to 500Hz range.


Guitar

Treat Unclear Vocals:
Apply some cut to the guitar between 1KHz and 5KHz to bring the vocals to the front of the mix.

General:
Apply a little boost between 100Hz and 250Hz and again between 10KHz and 12KHz.


Acoustic Guitar

Add Sparkle:
Try some gentle boost at 10KHz using a Band Pass Filter with a medium bandwidth.

General:
Try applying some mid-range cut to the rhythm section to make vocals and other instruments more clearly heard.


kick>> bottom depth at 60 - 80 Hz, slap attack at 2.5Hz

snare>> fatness at 240HZ, crispness at 5 KHz

hi hats/cymbals>> clank or gong sound at 200 Hz, shimmer at 7.5 kHz - 12 kHz

rack toms>> fullness at 240 Hz, attack at 5 kHz

floor toms>> fullness at 80 - 120 Hz, attack at 5 kHz

horns>> fullness at 120 - 240 Hz, shrill at 5 - 7.5 kHz

strings>> fullness at 240 Hz, scratchiness at 7.5 - 10 kHz

conga/bongo>> resonance at 200 - 240 Hz, slap at 5 kHz

vocals>> fullness at 120 Hz, boominess at 200 - 240 Hz, presence at 5 kHz, sibilance at 7.5 - 10 kHz

In dat topic staat nog wel meer nuttige info, en jij hebt er zelfs nog een paar keer in gereageerd! o:)
laatste aanpassing
Ik denk dat alle juiste commentaren op deze track wel zo'n beetje gegeven zijn! Het arrangement is zeker in orde, en met de juiste afmix is dit een hele vette track, alleen is dat dus waar het aan schort. Ik weet niet of je heel veel aan afmastering op je masterkanaal hebt gezet? Misschien is het een goede aanrader om per audiospoor alle equalizing en fx toe te passen, Of het aan je geluidskaart of je speakers ligt weet ik niet, maar deze wou ik ff quoten:

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 september 2008 om 18:45:
als je in het vervolg alles(je geluiden) nou eens eerst van tevoren goed maakt/afsteld, kun je dan je tracks bouwen en is het nawerk ook niet zo storend/veel werk ;)


velen beginnen hoppa ff weer een nieuwe track fixen, en hebben veel nawerk.
Ik stel mijn samples altijd zo goed mogelijk af op elkaar, en begin dan pas...:)

je kunt beter een idee in je hoofd hebben en dat uitwerken, dan beginnen en we zien wel wat we gaan maken.

dat is idd de beste manier :)
vette track, heerlijke beat.
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 09:21:
Ik heb dus niets om mee te vergelijken, maar het zal waarschijnlijk wel beter kunnen; niettemin moet ik het gewoon leren te regelen in Reason.

moet zeggen dat er tegenwoordig bar weinig goed wordt gemasterd, vaak vooral een kwestie van limiter erop en zwaar dichtpompen zodat het een beetje goed klinkt.

als je een voorbeeld van een goed gemasterde cd moet je trentemollers werk maar eens goed beluisteren