Partyflock
 
Forumonderwerp · 1016638
­ Nederland
 
Hoe oud was je eigenlijk toen je in aanraking met hardcore (Of andere harde stijlen) kwam,
Wat zijn nou de eerste nummers die je hoorde..
Welke nummers vergeet je nooit weer.??
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 02:02:
Uitspraak van N-666_hardcore devil op zaterdag 2 augustus 2008 om 01:59:
waar iedere beginner wel na luistert

En ervaren personen luisteren naar??

Na alles wel, maar de mensen die beginnen met de hardcore laten zich meer in met neophyte etc etc.En wanneer ben je ervaren dat zei ik niet,maar in het begin beland je toch sneller bij het bekendste en als dat boeit verdiep je er meer in en ga je ook meer leren kennen
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 02:30:
Uitspraak van N-666_hardcore devil op zaterdag 2 augustus 2008 om 02:09:
ga je ook meer leren kennen

:lol:

:P
Was een jaar of 15. Begon met happy hardcore, maar via CD's van de bekende namen zoals Party Animals, Charly Lownoise & Mental Theo en DJ Paul Elstak kom je voorzichtig in aanraking met ook wat harder werk. Een van mijn eerste bandjes die ik had (Cd geleend uit de bibliotheek en op bandje gekopieerd natuurlijk) was House Party 12 - The '94 Summer Of Love Edition - The Hardcore Ravemix. Daarop stond wel meer het echte werk van toendertijd (94). Heb die heel vaak geluisterd tijdens krantenlopen ed. :)

Mijn eerste echte feest was pas in 2003, Defqon1, maar toen wist ik wel meteen dat ik dat vaker moest doen. :) Sindsdien en vooral de laatste tijd probeer ik toch wel van tijd tot tijd een feestje mee te pikken en lekker helemaal los te gaan. Dat geldt eigenlijk ook voor het kopen van CD's ed dat is ook iets van de laatste jaren.
Ik was 14 volgens mij toen ik men eerste hardcore nummers downloade.
(downloaden is trouwens verboden he;))
mijn eerste nummers waren:
omar sanatana - 666 I'm six o sick. Da nummer vergeet ik ook nooit meer, super vet!!!
Neophyte - alles kapot. Blijft ook echt een super vet nummer.
Neophyte - always hardcore. Die kent iedereen natuurlijk wel, ook nie lelijk!
 
14 jaja weet ik nog goed ,, Have you ever been mellow,, party animalsssssssssssssss
Het is voor mij ammel begonnen rond 1992, toen ik een jaar of 12-13 was dus...
Ik kreeg toen een aantal parkzicht-cassettebandjes en was eigenlijk direct verkocht,
toen ik die muziek hoorde. Op 4 juni 1993 ben ik voor het eerst in Parkzicht geweest...
Toen moest DJ Rob draaien en Human Resources life optreden... Ik liep daar dus als 14 jarig
hummeltje rond en wist niet wat me overkwam, ik was er mee naartoe genomen door iemand die
daar goeie connecties had, waardoor ik ondanks mijn veel te jonge leeftijd toch binnen mocht :D
Khad nog nooit eerder mensen in mijn omgeving gehad die drugs op hadden, dus da was ook een hele
ervaring om die mensen zo totaal van de kaart te zien... Voor mijn gevoel was eg 98% van de mensen
die daar liepen totaal de weg kwijt :vaag: :p Ut ging ook eg himmel los daarow, de hele nacht door...
Het was eg zo geweldig, kben eg blij dak dit heb mogen meemaken, echt een ervaring om nooit
te vergeten!!!! :kwijl:

Toen ik 15 was ben ik voor het eerst naar echt groot feest geweest, namelijk:

Mystery Land · The European Dance Festival
vrijdag 24 juni 1994 om 15:00 - zondag 26 juni 1994 om 15:00
Maasvlakte
Rotterdam

Dit was zo'n gruwelijk vet feest gewoon, 3 dagen lang begaaien, hier heb ik voor de eerste keer
aan de pillen gezeten, eg dat gevoel wat ik ervan kreeg is niet te omschrijven, maar weet wel dat het
een heerlijk gevoel was... De lijpheid, de muziek, de sfeer... Eigenlijk alles bij elkaar zorgde voor
een zo'n intens gevoel van binnen... Dat gevoel hek daarna ook nie meer terug gekregen... Dit is dan ook
eg zeker een feest dat in mijn top 3 van beste feesten staat!!! Toenk hier eenmaal geweest was wist ik
het zeker, de hardcore was mijn ding geworden en dat is het na al die jaren nog steeds, ben al die jaren
in de scene blijven hangen en zal dat voorlopig nog blijven doen ook ;)
Leuk stukje Natural Born HardcoreJunky
Je heb meer meegemaakt dan ik :S
 
19 :D
20 Eerste TripFeest
13 jaar

en we zijn nu 14 jaar verder :lol:
JWT!
LSO
ik ga nu ook niet zo gek vaak meer. maar probeer wel naar multi s te gaan
alleen in A'dam ga ik nog voor de rest niet meer
Werkzaam bij Strength of Unity
Artiest Faniac
ik zal zo'n 8-9 jaar zijn geweest... ik heb geloof ik elke mix-compilatie van de Thunderdome cd's nog liggen :P..
liep als een van de weinigen op de basischool rond met een aussie en nike's haha :lol:..
Uitspraak van Faniac op zondag 3 augustus 2008 om 08:15:
liep als een van de weinigen op de basischool rond met een aussie en nike's haha :lol:..

Nah zo liep ik nog net niet rond op de basisschool, maar van wat ik me kan herinneren was ik altijd zowat de enige die er naar luisterde. Ja totdat die gabbertje dingen in de top 40 kwamen natuurlijk.

Maar goed... bolgens mij was ik een jaar of 6 dat ik voor het eerst hardcore hoorde (heette het toen al hardcore ja toch?)
Mijn twee jaar oudere broer had een paar Thunderdome CD's gekocht (van wat ik zeker weet XI, misschien zelf wel oudere nog).

Ik vond het toen wel gaaf naar te luisteren, maar ik vond het nog niet super. Daarna teveel jaar naar top 40 rommel geluisterd, sinds 2001 harddance / hardstyle, sinds 2004 ook weer meer hardcore en dat werd langzaam aan steeds meer mainstream hardcore.
Wat hardcore betreft nu wat afwisselender, mainstream, industrial en darkcore, verder ook weer meer hardstyle en harddance.
 
Vroeger idd die happy hardcore nummers van paultje en later ook strak strak in mijn trainingspak enzo. Hhahah:)
Hield als gup al wel van 'dance muziek'.
Op mijn 15de jaar kwam ik in aanraking met echte'' house muziek. Eerst hardhouse, toen hardstyle en toen kwam hardcore.
En bij de oldschool/oldstyle ligt mijn hartje nu nog steeds(L)
Mijn eerste grote feest was shockers. Toen was ik net 16. Daarna kwam defqon en decibel. En toen ging ik ook voor het eerst naar mijn eerste grote hardcore feest thunderdome.
17-18 jaar maar ben wel alweer 33... dus is al een tijdje terug... energiehal was me thuis!!
Jaartje of 14, ken me het 1e nummer nog zo goed herrineren alleen echt geen idee hoe die heet :/
laatste aanpassing
 
13.. Best jong eigenlijk..
.. Nummertje gevonden :X {argument 'id' ontbreekt}
Uitspraak van Cks op dinsdag 5 augustus 2008 om 19:07:
. Nummertje gevonden :X

Peter-Paul Pigmans :respect:
 
7 of 8 jaar was ik toen ik de eerste hardcore plaatjes luisterde en me kamer begon te versieren met flyers! :P

Meeste bijgebleven is dat ik Thunderdome 3 kreeg voor me communie van mijn neef en dat ik onderstaande plaat zeker 10x op die dag heb gedraait:

{argument 'id' ontbreekt}

:D
laatste aanpassing
Uitspraak van Hubert op dinsdag 5 augustus 2008 om 19:43:
Peter-Paul Pigmans

was je er ook bij .. benefiet feest in hemkade . 3step a h for live. .. toen lag peter-p op sterven
Ik zou het niet weten... :lol:
Kzat nog op de basisschool en toen luisterde ik naar move the house, turn up the bass en dat soort ongein :D
Uitspraak van HoNdA 1000RR MULTI GEK op dinsdag 5 augustus 2008 om 20:00:
was je er ook bij .. benefiet feest in hemkade . 3step a h for live. .. toen lag peter-p op sterven

Ik wel. Had de tranen in mijn ogen.
Ook toen ik op Thunderdome radio het nieuws hoorde dat hij was overleden..

Zwaar kut! Nogsteeds.
Uitspraak van (6) Santje (6) op zaterdag 2 augustus 2008 om 15:27:
Mystery Land · The European Dance Festival
vrijdag 24 juni 1994 om 15:00 - zondag 26 juni 1994 om 15:00
Maasvlakte
Rotterdam

Wauw! Vriendje van me is daar ook geweest! Ik heb alleen maar de cd's duizenden malen geluisterd. Vooral die laatste cd (al was dat meer mellow :O)
Uitspraak van actief op dinsdag 5 augustus 2008 om 19:56:
Thunderdome 3 kreeg voor me communie

Hahahaha, goed cadeau! ;)
 
Artiest Braincrash
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 18:03:
Nu is er weer een hele nieuwe generatie opgegroeid met hardcore, vind dat wel grappig eigenlijk. Je zag dus rond 99/00 dat het allemaal wat af begon te nemen qua aantallen feesten e.d. Nu is het weer helemaal booming. Toch maar weer es kijken

bespaar je de moeite

Ja nu is het ineens weer voor een nieuwere generatie ,logisch want de tijd tikt door.:)
 
Uitspraak van Hardcore_lover op woensdag 6 augustus 2008 om 18:33:
was je er ook bij .. benefiet feest in hemkade . 3step a h for live. .. toen lag peter-p op sterven

Ik wel. Had de tranen in mijn ogen.
Ook toen ik op Thunderdome radio het nieuws hoorde dat hij was overleden..

Zwaar kut! Nogsteeds.

Dat was een echte gabber
6 of 7 kwam door me broers :P
13 of 14 jaar :D

eerste feessie was 15 mysteryland lingebos 1998 1e en tog ook een vd betere:d

nu alweer 25 we gaan gewoon door:d
 
12 of 13 in de brugklas. Ben nu 29 ;)
Ik was denk ik een jaar of 12 toen een vriend van mij zomaar een x een CDtje had gekocht op de gok.. het bleek Thurbulance hardcore te zijn en we zijn eigenlijk hele tijd die muziek blijven luisteren toen (h)

Het nummer dat ik me nog het beste kan herinneren uit die tijd was van Angerfist-Ubermensch(h)
 
ik ben ontstaan uit Hardcore
Ik denk dat ik een jaar of 10-11 (zal dus rond 1992 geweest zijn) was toen ik voor het eerst naar house muziek ging luisteren (James Brown is Dead, The Ultimate Seduction, The house of God en Buzz-Click zijn platen die me daarvan nog bijgebleven zijn), uiteraard afgewisseld met de nodige top-40 muziek (2-Unlimited, Haddaway, 2 Brothers on the 4th Floor, East 17, etc, etc.).

Mijn broer ging vroeger regelmatig naar Parkzicht, Energiehal en Club-X. Later begon hij zelf ook met plaatjes draaien thuis. Ik ging dan als het even kon mee naar de winkel om ze te kopen, en als hij thuis kwam gingen we altijd samen even zijn nieuwste aanwinsten luisteren. Als ik hoorde dat hij aan het mixen was ging ik vaak erbij zitten om muziek te luisteren, en een beetje in zijn platen snuffelen om aan te geven welke de volgende moest zijn. Geloof dat DJ Paul vs. Lenny Dee - Round One (o.a. Anti Procastination) een van zijn eerste platen was.

Was vrij "laat" met het kopen van CDs, mijn eerste was Rotterdam Terror Corps - Strictly Hardcore, uit 1996. Eerste feestje was Global Hardcore Nation in het Antwerpse sportpaleis (18-10-'97), was toen precies 10 dagen 16, en volgens mij was het het eerste grote feest na mijn verjaardag. Optreden van het Rotterdam Terror Corps staat me daarvan nog in het geheugen gegrift.
Daarna volgde meerdere feestjes zoals Mysteryland in Gorinchem en Hellraiser in de Sporthallen Zuid (wat een geluid daar).

Altijd hardcore blijven luisteren, tijdje hardstyle ook, maar dat kan me nu niet meer boeien, behoorlijk inspiratieloos. Mag ook graag naar UK hardhouse luisteren (Tom Harding) en sinds ik een keer met vrienden mee ben geweest naar Awakenings in de westergas staat er ook regelmatig stevige techno aan.
Koop nog wel wat nieuwe hardcore, maar de voorkeur gaat uit naar de classics en de early rave (What The Fuck, Technofobia, Whoops, etc. etc.).

Zie in de toekomst nog geen einde komen aan mijn voorliefde voor harde dance, merk wel dat er wat vaker andere muziek op staat (Guns 'n Roses, Nirvana, Live, U2, etc., etc.).
 
Ja opzich heb je gelijk, alhoewel het niet echt een doordiscussiertopic is, iedereen verteld zijn of haar beleving en that's it in veel gevallen.

Om het ff spannend te houden:

Heb je ooit ook uitstapjes gemaakt naar andere stijlen? Dat wil zeggen, je totaal niet meer op hardcore focussen? ( andere muziekvoorkeuren buiten de hardcore om daargelaten)...

Ik heb een hele korte tijd hardstyle geluisterd en hechtte totaal geen waarde meer aan hc, maar ben daar gelukkig helemaal uit :rot:
ik blijf van hc houden en goede strakke oldstyle . di steph ;-) voor schop omhoog voor dit topic
 
Uitspraak van HoNdA 1000RR MULTI GEK op zondag 10 augustus 2008 om 01:26:
ik blijf van hc houden en goede strakke oldstyle

Ja die hardstyle periode was ook zo rond 2002-2003, kwalitatief gezien niet zulke sterke jaren voor de hardcore in zijn algemeen..op een paar releases na ;)

Uitspraak van HoNdA 1000RR MULTI GEK op zondag 10 augustus 2008 om 01:26:
di steph voor schop omhoog voor dit topic

up voor deze toppa!!:P
laatste aanpassing
Uitspraak van HoNdA 1000RR MULTI GEK op dinsdag 5 augustus 2008 om 20:00:
was je er ook bij .. benefiet feest in hemkade . 3step a h for live. .. toen lag peter-p op sterven

i know, was goed feessie wel. zowieso was hemkade in die tijd top.
 
95 kreeg ik van me ouders een cd
mega dance 95
stonden wat nr van scooter interactive enzo die vond ik wel heel vet
(zie album, daar staan ze nog)

in 96 kwam ik via vriendin in contact met haar neef die was al helemaal verslaafd aan hardcore
door hem ben ik het gaan luisteren
heeft me zelfs een keertje mee genomen naar kardinge bult
daar staan feesten toen er binnen een feest was 8)

maar daar waren me ouders achter gekomen
en vonden het niet meer goed dat ik met hem omging en verboden me om naar hardcore te luisteren

(toen kwam ik me maatje weer tegen 2 jaar later toen ik 13/14 was en begon het weer te luisteren. dit keer hielden mijn ouders me niet tegen)

eerste cd die ik zelf kocht was nightmare in r'dam 9
verliefd geworden op neophyte - beat inside of me
6/7 Jaar had toen een kennis waar ik altijd kwam die had heel ze kamer vol met posters van Thunderdome en Nightmare..
Hoorde ik nummers van Paul elstak en ruffneck :P
Toen kocht ik Thunderdome cd's die ik nog hiero heb liggen haha :P

En ga elke week naar feesten nog :D