Kaskade - Strobelite Seduction

anoniem gepubliceerd op , waardering: 67/100
Kaskade - Strobelite Seduction
28 december 2008
De in Chicago geboren, maar momenteel in San Francisco wonende, dj/producer Kaskade is in relatief korte tijd uitgegroeid tot iemand om mee rekening te houden. Een naam binnen de dancescene waar we eigenlijk niet meer omheen kunnen. Op zijn palmares prijken onder andere remixes voor wereldsterren als Nelly Furtado, Seal, Justin Timberlake en Britney Spears. De Dirty South Remix van ‘Kaskade - Sorry’ ontving een grammy nominatie en ‘I Like The Way’ werd de soundtrack van de blockbuster ‘Sex and The City’. Daarnaast toerde Kaskade de wereld rond om overal zijn sound ten gehore te brengen en bracht hij onlangs een remixalbum uit van releases op het OM Label. Al met al mogen we dus het nodige verwachten van Kaskade’s nieuwe artiestenalbum ‘Strobelite Seduction’.

Het album opent met ‘Move For Me’, een nummer dat hij net als ‘I Remember’ (6 ) geproduceerd heeft in samenwerking met Deadmau5, één van de andere talentvolle Noord-Amerikaanse producers. Beiden tracks kenden we al maar mogen natuurlijk niet ontbreken op dit album. Warme melodieën en mooie vocals kenmerken deze tracks, die niet voor niks aardige hits zijn geworden. Wat ons echter stoort is, en dat is gelijk ook het manco van het hele album, dat er gekozen is om de radio edits op cd te zetten en niet de volledige versies. Nummers als deze verdienen beter en komen bovendien pas echt goed tot hun recht in de volledige versie. Dit voelt aan alsof je een heerlijk warm bad neemt en iemand na een paar minuten plotseling de koude douche vol aanzet. Het album kent tien tracks, wat bij volledige versies een goed aantal had kunnen zijn, maar komt in zijn totaliteit met de radio edits uit op een speelduur van nog geen 40 minuten. Dit is natuurlijk erg karig.

Laten we ons echter richten op de kwaliteit van de acht overige tracks. Weten deze ons, ondanks de verkorte versies, te overtuigen? Slechts gedeeltelijk moeten wij bekennen. ‘Angel On My Shoulder’ (2) spreekt ons zeker aan en laat de herkenbare Kaskade sound horen; relaxed, warm en met vrouwelijke vocals. Deze track zal overigens ook de volgende single van het album zijn en in januari verschijnen. Ook ‘Step One Two’ (4) is een geslaagde track. Wederom warme melodieën en pakkende (vrouwelijke) vocals maar bovenal is het een lekker swingende track. Erg spijtig alleen dat het nummer nogal plotseling wordt afgekapt. ‘Back On You’ (3) laat de wat meer commerciële en ‘pop’ kant horen van Kaskade, daar waar ‘Borrowed Theme’ (7) meer richting lounge neigt. Echt opvallen doen deze nummer niet maar ze liggen wel lekker in het gehoor en krijgen daardoor het voordeel van de twijfel. De resterende tracks weten niet echt te overtuigen en borduren voort op hetgeen we al eerder hebben gehoord. Het is zeker niet vervelend om naar te luisteren maar overtuigen doet het allerminst.

Concluderend kunnen we stellen dat ‘Strobelite Seduction’ helaas wat tegenvalt, van een naam als Kaskade hadden we duidelijk meer verwacht. Tekenend is het dat de samenwerkingen met Deadmau5 het meest in het oog springen en het ook deze nummers zijn die al in een eerder stadium uitgebracht zijn. Op eigen kracht brengt Kaskade ons wel fijne tracks als ‘Angel On My Shoulder’ en ‘Step One Two’, maar over het geheel gezien is dit toch te weinig voor een geslaagd album. De radio edits drukken bovendien een erg groot negatief stempel op deze cd. Zonde, want hier had duidelijk meer in gezeten.

Score: 67/100

1. Move For Me (feat. Deadmau5)
  2. Angel On My Shoulder
  3. Back On You
  4. Step One Two
  5. Pose
  6. I Remember (feat. Deadmau5)
  7. Borrowed Theme
  8. I’ll Never Dream
  9. One Heart
  10. Your Love Is Black

9 opmerkingen

Ben hier wel benieuwd naar.
Goede review.
Move For Me en I Remember draai ik nog steeds compleet grijs! (y)
I Remember (Vocal mix) ja uhh juweeltje natuurlijk :D
Artiest {SHOWLIST artist 32450, 77577}
Kwalitatief erg hoogwaardig spul! (Y)
Luister er erg graag naar B)

I Remember feat. Deadmau5 is idd erg ok.
Maar de CD valt me wat tegen.
Kaskade is ook een totaal ander pad gaan bewandelen in de loop der jaren.
Heerlijke cd om de avond te starten (onder het eten b.v.). Of om nog even bij te komen voor het slapen gaan
Zeer toegankelijke cd, zit al de hele week in de cd-speler en Itunes..
Trouwens ik heb ook nog 2 bonus tracks kunnen downloaden:
Move for Me (Extended Instrumental)6:30 Kaskade & Deadmau5
en
Move for Me (Extended Mix) 6:30 \
CD is helemaal geweldig! Valt echt niet tegen :)

Super blij met deze cd. Echt 100% kwaliteit en ik stoor me niet aan de verkorte versies.

(y)

Meer van dit!!
Vind de beoordeling ook vrij laag, had meer richting de 7.5 gemogen. Erg chille nummers met een echte zomerse vibe. Doet het erg goed om op de achtergrond te draaien of tijdens een biertje/rozeetje in de tuin in het zonnetje.. :) Ik hou d'r wel van. (y)