Addicted to DJ Disciple & Baggi Begovic

Addicted to DJ Disciple & Baggi Begovic
17 november 2008
Na het succes van de eerste 'Addicted To' mix cd was het natuurlijk wachten op een vervolg. Werd de eerste 'Addicted To' CD nog samengesteld door slechts een DJ, het vervolg is wederom een dubbelaar, maar is door niemand minder dan DJ Disciple en de Amerikaanse DJ, afkomstig uit New York, Baggi Begovic aan elkaar gemixt.

CD1 - Mixed by DJ Disciple

De eerste CD begint funky met "It's Yours" van Jon Cutler feat. E-Man. Het derde nummer op de CD is meteen een extra vermelding waard in deze recensie. Dit nummer heet "The Vibe" en is een samenwerking van Samir Maslo en Vincent Valler. Ook dit nummer is lekker groovy en heeft een zomers randje. Het begin van de eerste CD klinkt daarmee veelbelovend. Via de veel besproken en vaak bekroonde Louie Vega komen we alweer aan bij het vijfde nummer op de CD en deze plaat heet "El Sur". Het is een electro house productie van Penn & Jabato en ook deze plaat is lekker diep en ritmisch en dansbaar. Nummer acht en twaalf zijn ook een speciale vermelding waard. Toevallig of niet. Dit zijn beide nummers die door hetzelfde trio tot stand gekomen zijn en waarbij DJ Disciple een dikke vinger in de pap heeft gehad. Het zijn dus vooral zijn eigen producties die er uitspringen, want ook de laatste track, "Rise Up" is van zijn hand en ook die plaat mag er zeker zijn.

CD2 - Mixed by Baggi Begovic

Deze schijf begint lekker dansbaar en ritmisch, met platen als "Don't Loose The Magic", van de Amerikaanse diva Shawn Chistopher uit Chicago en een eigen track van Baggi Begovic & Groovenatics, te weten "Journey". De eerste plaat is natuurlijk een remix en ook hier heeft Baggi Begovic aan meegewerkt. Gelijk veel eigen tracks aan het begin van deze CD dus. Het is ook iets waar Baggi Begovic zeker trots op mag zijn, want de platen liggen lekker in het gehoor en zijn echt dansbaar te noemen. Het vierde nummer op deze CD is weer zo'n plaat die er uitspringt en er zeker mag zijn. Het gaat hier om "The Chaise" van Claude Monnet presents Torre. Met de zevende track heeft Baggi Begovic weer een nummer, met een bekende zangeres in de hoofdrol, onderhanden genomen. De zangeres is ditmaal Amanda Wilson en zij is natuurlijk bekend van de Britse formatie de Freemasons. Het negende nummer dat Baggi Begovic ons voorschoteld is weer wat ritmischer dan voorgaande nummers, maar past wel perfect in het geheel. Het gaat hier om Groovefanatics' "Joy". Hierna duiken we met tracks als "Spotlight" en "Break Of Dwan" weer de diepte in en dat laat zien dat "Joy" dus slechts een uitstapje was. "Break Of Dawn" is een productie van Baggi Begovic, maar is geremixt door Belocca & Soneec. Nummer twaalf is een hele bekende plaat, want deze track luistert naar de naam "Man With The Red Face" en deze is natuurlijk van niemand minder dan Mark Knight en Funkagenda. Wie afgelopen zomer regelmatig festivals heeft bezocht, heeft deze plaat ongetwijfeld meerdere malen voorbij horen komen op de diverse house podia. Het laatste nummer op deze CD is "Deeper" van Copyright en ook dit is weer een remix van Baggi Begovic.

Deze dubbelaar is zeker een afspiegeling van de succesvolle 'Addicted' avonden in de Panama en de twee heren hebben een Addicted waardige compilatie neer weten te zetten. Ze maken hier meteen duidelijk mee maken waar het Addicted concept voor staat, namelijk: volwassen, diepe en internationale house. De compilatie is zeker zo goed als zijn voorganger en bij deze zijn dan ook meteen de vragen beantwoord die in het begin gesteld werden. Het Adicted concept borduurt dus verder op de, bekende en succesvolle, ingeslagen weg.

Score: 77/100

CD1 - Mixed by DJ Disciple
  1. Jon Cutler feat. E-Man - It's yours (David Penn remix)